• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2016

Started by Lasaron, April 04, 2016, 16:53:49 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Selg Acosta, så får vi litt. Selg også Orlov og Vevatne, så får vi bittelitt til. Snart tikker det inn bud på Skaanes, så kanskje vi kan selge ham også.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Quote from: Henki on May 14, 2016, 09:28:12 AM
Quote from: krakra on May 13, 2016, 23:38:30 PM
La oss hente Friday


Han er vel bare på lån til LSK er han ikke? Men så var det disse pengene da.


Nei. Han kom til klubben i 2013 og har utviklet seg der.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Henki on May 14, 2016, 09:28:12 AM
Quote from: krakra on May 13, 2016, 23:38:30 PM
La oss hente Friday


Han er vel bare på lån til LSK er han ikke? Men så var det disse pengene da.


Du tenker sikkert på LSK-kant Bassel Jradi, som kanarifuglene har på lån fra Strømsgodset.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on May 14, 2016, 11:29:49 AM
Selg Acosta, så får vi litt. Selg også Orlov og Vevatne, så får vi bittelitt til. Snart tikker det inn bud på Skaanes, så kanskje vi kan selge ham også.


Tullete å selge en av våre viktigste spillere hvis ikke vi må.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dragn

Quote from: Klaus_Brann on May 15, 2016, 13:58:43 PM
Quote from: Lasaron on May 14, 2016, 11:29:49 AM
Selg Acosta, så får vi litt. Selg også Orlov og Vevatne, så får vi bittelitt til. Snart tikker det inn bud på Skaanes, så kanskje vi kan selge ham også.


Tullete å selge en av våre viktigste spillere hvis ikke vi må.

Spesielt når Demidov muligens forsvinner etter sesongen.

Lasaron

Quote from: dragn on May 15, 2016, 17:05:38 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 15, 2016, 13:58:43 PM
Quote from: Lasaron on May 14, 2016, 11:29:49 AM
Selg Acosta, så får vi litt. Selg også Orlov og Vevatne, så får vi bittelitt til. Snart tikker det inn bud på Skaanes, så kanskje vi kan selge ham også.


Tullete å selge en av våre viktigste spillere hvis ikke vi må.

Spesielt når Demidov muligens forsvinner etter sesongen.


Vi har større behov for en god spiss enn å beholde Acosta. Der har vi Grønner i bakhånd. Acosta er en av de mest salgbare vi har.
Tren på langskudd

Hatleking

Quote from: Lasaron on May 15, 2016, 17:41:07 PM
Quote from: dragn on May 15, 2016, 17:05:38 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 15, 2016, 13:58:43 PM
Quote from: Lasaron on May 14, 2016, 11:29:49 AM
Selg Acosta, så får vi litt. Selg også Orlov og Vevatne, så får vi bittelitt til. Snart tikker det inn bud på Skaanes, så kanskje vi kan selge ham også.


Tullete å selge en av våre viktigste spillere hvis ikke vi må.

Spesielt når Demidov muligens forsvinner etter sesongen.


Vi har større behov for en god spiss enn å beholde Acosta. Der har vi Grønner i bakhånd. Acosta er en av de mest salgbare vi har.

Ninja-Bob

Spørsmålet er jo kva klubben ser for seg angåande midtforsvaret om to-tre år. På eitt sett håpar eg at me vil sjå Grønner og Pallesen Knudsen der, og då gjer det meining å fase ut enten Demidov eller Acosta etter denne sesongen. Slik eg ser det vil eg heller behalde Demidov og gje slepp på Acosta, og la Pallesen Knudsen få den plassen på benken som Grønner har pr. no. Eg reknar med at Demidov ikke kjem til å spele lenger enn to-tre år før han legg opp, i og med at han er ganske skadeutsatt og skal få kid, etc., og då håpar eg at me har eit velfungerande midtforsvar med Grønner og Pallesen Knudsen.


Morkel

Quote from: bulldog on May 13, 2016, 19:37:05 PM
kanskje det er en ide å se hva stømsgodset gjør fremover? pedersen putter jo regelmessig, noe han var laaaangt fra å klare i Brann. de spiller også 4-3-3


Strømsgodset brukte 4-5 sesonger på å komme seg opp i toppen etter at Deila tok over i 08. Det var ikke blendende offensivt spill som Steffen Nystrøm og David Nielsen bød på fremover første sesongen under Deila. De to første sesongene endte de opp rett over neddrykkstreken. Oppskriften som Jostein Flo har lagt opp til der borte er å langsomt tilegne seg riktige spillertyper og perfeksjonere spillestilen. Etter 2 år med Deila hadde Godset fått inn spillertyper som passet bra i taktikken, spillere som Jo Inge Berget, Adam Larsen, Marcus Pedersen, Ola Kamara, Mohammed Keita etc.. Men selv da kom de ikke høyere enn en 7.plass (2010) og 8.plass (2011). Så hvis man skal se til Godset så er det greit å også se under hvilke forhold og premisser suksessen har kommet. Det handler om å tillate at alt ikke fungerer hele tiden (i begynnelsen) så lenge det er en kontinuerlig bedring og at man jobber mot et mål. Så ja, vi skal se til Godset og Odd og andre lag som med små ressurser har klart å jobbe seg opp i toppen av Norsk fotball. Greit at man forventer at Brann skal prestere på litt kortere tid enn de 5 årene det tok for Godset å jobbe seg fra bunnen til toppen av Norsk fotball, MEN det er lov også å se at bruker du tid på å bygge noe, så varer som regel suksessen også lenger. Det handler om å bygge kultur, spillestil, identitet og kontinuitet.

Nixon

May 16, 2016, 09:44:23 AM #110 Last Edit: May 16, 2016, 14:39:57 PM by Nixon
http://www.brann.no/news/article/gfn7odwteazd1mi6fqdsyuyui/title/enkelt-for-deg-a-bidra-til-spillerkjop

Nå kan DU hjelpe Brann til nye spillerkjøp!

(For å si det som Dagbladet ville sagt det...)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Brannfan23

Har en følelse at Norling vil evt se på benkeslitere i Brann, for å få de over til AIK.

Superjack

Tviler på at Norling kaster seg over brannspillere. De fine ordene var nok mest ment på å få opp psyken på guttene. Måtte være Skaanes, som jeg ikke ser hvordan skal få en plass på årets Brannlag
Brannsupporter.

osoerli

Quote from: Brannfan23 on May 16, 2016, 15:27:09 PM
Har en følelse at Norling vil evt se på benkeslitere i Brann, for å få de over til AIK.


Hææ?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

blobby winters

Quote from: Brannfan23 on May 16, 2016, 15:27:09 PM
Har en følelse at Norling vil evt se på benkeslitere i Brann, for å få de over til AIK.


Hjertelig velkommen er han.
Men, må si at dersom følelsen din viser seg å være sant, bør du være på åndenes makt som 1 av de klarsynte.

pidre

Vert ikkje overraska om Orlov, Larsen og Vevatne forsvinn i sommar. Så forventer eg at Tjernaas har speida godt og at vi får inn ein ny spiss og ein kant/indreløpar.
Saludar a los monos!

blobby winters


OmOssSjølOgHansaøl

Det nederlandske fotballforbundet tvangsflytter FC Twente ned til nivå to etter store økonomiske problemer. Klubben beholder profflisensen, som de har stått i fare for å miste, men uansett kan kanskje nedgraderingen gjøre det mer aktuelt for Torgeir Børven å flytte på seg?
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krakra

Er Børven det vi trenger? En god avslutter, men på ingen måten en spiller som skaper noe på egenhånd. Han er god når han blir spilt god, og problemet vårt har jo nettopp vært at vi ikke klarer å spille spissene gode. I tillegg er han skadeplaget og ganske lat i det defensive arbeidet.

Lasaron

Har vært skadefri siden begynnelsen av februar, sånn ca. Fire innhopp i april. Null mål.
Tren på langskudd

osoerli

Børven er kjempeoppskrytt
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Torvanger

Bare for å vite hvor landet ligger: Må noen bort fra lønningslisten, for at nye skal komme til? Er det kun bosman Brann kan satse på i sommmervinduet?

Jose Arrogantio

Quote from: Torvanger on May 19, 2016, 11:40:36 AM
Bare for å vite hvor landet ligger: Må noen bort fra lønningslisten, for at nye skal komme til? Er det kun bosman Brann kan satse på i sommmervinduet?


Med mindre økonomien har styrket seg siden vinter må nok noen ut først ja.

Xminator

Grindheim vraket av Rekdal, kanskje vi kan få litt mer aldrende vrakgods fra VIF?

Spelaren

Det meste som kommer derfra fungerer jo helt greit for oss, men ville rollen hans ha blitt for lik den Nilsen har?
GÃ¥ av.

Gulløl

Rekdal er nok ferdig i klubben snart. Om det er en ærlig tilbakemelding fra CG om hvordan tilstanden i garderoben er som har medført at han ikke spiller så er nok treneren på tynn is. Overraskende å utelate sin beste spiller helt fra troppen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Quote from: Spelaren on May 19, 2016, 16:16:49 PM
Det meste som kommer derfra fungerer jo helt greit for oss, men ville rollen hans ha blitt for lik den Nilsen har?


CG mestrer vel greit de fleste midtbanerollene sentralt. Kunne tenkt meg han som indreløper istedenfor Barmen, ville hevet midtbanen til Brann. Kan ihvertfall huske at han har spilt venstre indreløper på landslaget.
CG er den beste midtbanespilleren i VIF på VG børsen i år med snitt 5,20, selv om det har blitt 0 mål og 0 assist. I fjor var han den klart beste av spillerne i følge VG børsen med snitt 5,53 på 30 kamper. Han hadde 5 mål og 11 assist i fjor, i 2014 hadde han 4 mål og 8 assist. Brann midtbanen hungrer etter spillere som lager flere assist og mål og det får de i CG. Kontrakt fra sommeren og ut 2017 sesongen hadde vært greit.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Nja, ikke hente ham i stedet for en midtspiss.

Forøvrig begynner vi å få en bra luke til kvalik nå. Det spørs om vi ikke i stedet skal hente spillere med tanke på å bli enda bedre i årene som kommer.
Tren på langskudd

krakra

Tipper at Rekdal får fyken og Grindheim fortsetter i VIF. Det er ikke sportslige grunner til at han er vraket.

Nå er vi såpass solide at jeg håper vi kan bruke sommervinduet på litt mer framtidsrettede spillere enn 32-34 åringer.

Lasaron

Hvis Rekdal blir sparket, og Norge gjør det dårlig i de kommende tre landskampene, så må NFF få fingeren ut og ansette Rekdal som landslagssjef. Men det kommer til å snø en viss plass før pampene ansetter en som har kritisert dem såpass.
Tren på langskudd

haak

Jacob Glesnes kan være en mann for framtida. Tar nivået i Tippeligaen.

Gamleørn

Jacob Glesnes kan fint være en løsning for brann om noen år, ettersom jeg regner med at både Acosta og Demidov ikke er brann-spillere i så mange år til. Er spent på utviklingen til Glesnes og håper han kan gjøre seg aktuell for spill for brann. Per i dag vil jeg rangere han som ett hakk under Grønner.
Vi rykker aldri ned for vi er brann

blobby winters

Brendan Rodgers har tatt over for Ronny Deila i Celtic og mange som snakker om en opprydning. Deila hadde altfor mange midtbane spillere i stallen.
S. Johansen var årets spiller 2014/15. Men, skuffet voldsomt i år. Kanskje han er en mulighet for oss i sommervindu? Han har bare 1 år igjen av kontrakten sin. Sikkert ikke billig. Men, kan bli forholdsvis billig siden B Rodgers skal kvitte seg med midtbane spillere og kanskje Stefan vil hjem til Norge.

Gary Mackay-Steven har dessverre kontrakt til 2019. Han er spennende venstre kant som ennå ikke har fått det til i Celtic som kan tenkes blir ryddet vekk på salg. Kant spillere er høyt på listen for Brann.

osoerli

Ut med Orlov, Hvilsom og Huseklepp så fort som mogleg.
Inn med dei 3 eg har nemnt tidlegare så snart vinduet er ope.
-God rask spiss med teknikk og målteft.
-Rask venstrekant som kan dra seg forbi ein mann og med god venstre innleggsfot
-Venstre indreløper som er betre og meir målfarleg enn Barmen, Haugen, Skaanes og Johansen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Ninja-Bob

Høgresida vår fungerer. Venstresida fungerar ikkje. Då er spørsmålet: kven av dei på venstresida kan kome til å bli ein del av ei velfungerande venstreside? Kristiansen? Haugen? Huseklepp? Skaanes? Hvilsom? Larsen?

Av desse vil eg seie at Haugen og Skaanes er dei eg kan sjå for meg vil fungere med prinsippa til Nilsen.

Kristiansen er ikkje skandaløst dårlig, men eg trur ikkje han kjem til å ta vidare steg framover. Korleis var han i TIL og VIF? Var han noko bedre der? Eg klarte ikkje å opparbeide engasjement nok til å sjå tippeliga-fotball i fjor, og kjenner ikkje til han anna enn i Brann.

Haugen er eg usikker på. Han er jo til tider veldig bra, men eg skjønar ikkje meg heilt på han som speler. Han verkar litt slapp og grinete, og eg synes heller ikkje at han er så voldsomt kreativ, men det kan vere på grunn av eit utrent auge. Kanskje han vil opne opp motstandarlaga meir med meir bevegelig medspelarar? Han er også moglegens ein spelartype som passar bedre i 4-4-2. Eller? Han heldt lgreit tippeliganivå. Nok til å spele på eit lag som ligg midt på tabellen. Er han god nok til å spele på eit medaljelag? Eg trur ikkje det, så han må enten bli betrakteleg bedre, eller så må det kome inn nokon til neste sesong.

Huseklepp trur eg ikkje kjem til å kome på noko høgare nivå igjen. Dessverre. Dessuten er han for svak defensivt for spelet til Nilsen. Han har heller ikkje så mange kreative løysningar, det blir fort til at han drar innover langs 16-meteren og blir effektivt stoppa. Han har heller ikkje imponert med avslutningane sine.

Skaanes har løpskapasitet til å spele Nilsen sit spel. Han er ikkje god nok pr. no korkje defensivt eller offensivt, men han har potensiale dersom han får spele jamnt og trutt. Trur eg. Slik eg hugsar han frå første del av 2014-sesongen så kunne han utfordre mann mot mann, legge gjennombruddspasningar, og springe til krampen tok han. Fekk han åtte scoringar også, eller hugsar eg feil? Og spelte han høgrekant? Kanskje han og Braaten kunne ha skifta sider litt i løpet av ein kamp, eller eventuelt han og Vega? Fått til eit litt meir fleksibelt angrepsspel på den måten?

Hvilsom: eg hadde trua, men no er den borte. Ser ikkje korleis han skal matche nivået. God defensivt, dog.

Larsen: han passar ikkje inn i taktikken. Kan sikkert gå til Danmark og gjere det bedre der.

Og så bør me sjølvsagt få ein litt meir fleksibel spiss enn dei me har. Ein som er raskare og som kan utrette meir på eigenhand.

Så altså: ny venstreback og ny spiss, takk. Skjønt eg er usikker på både Haugen og Skaanes.

Xminator

Spillere som Steffan Johansen blir støvsuget av Molde eller Strømsgodset og skubber en av de andre 40 spillerene i de troppene ett hakk lenger ned...

karkarkar

Quote from: Xminator on May 22, 2016, 11:57:59 AM
Spillere som Steffan Johansen blir støvsuget av Molde eller Strømsgodset og skubber en av de andre 40 spillerene i de troppene ett hakk lenger ned...


Aha! La oss plukke nedskubb!




De spillerne som fikk mest tillit i nedrykkssesongen av de gjenværende spillerne våre var: Orlov, Grønner, Barmen, Skaanes, Leciejewski, Huseklepp og Haugen. Før Nilsen tok over i fjor var de foretrukne spillerne: Nouri, Larsen, Huseklepp, Haugen og Acosta. Er det ikke trolig at én av disse forsvinner til Norlings AIK? Leciejewski, garantert ikke. Orlov, Huse og Acosta er jo alle gamle i fotballår nå. De to førstnevnte kan likevel fort bli for uønskede å regne i Brann, mens Acosta har vist seg som en svært god stopper. Det vanlige ville jo være å snappe de unge, som Norling viste med all tydelighet at han hadde stor tro på. Det er mulig de elsker Brann, men de elsket da Norlings fotball og person også. Tror Larsen kan være en god kandidat til å stikke - gratis, til og med. Han vil sikkert leke for fulle tribuner, heller enn å løpe til blodsmaken kommer i kjeften.

blobby winters

Jeg gleder meg til sommervinduet og virkelig håper vi får inn noen med klasse som spiss eller en spennende venstre kant. Men, har ikke noe store forventninger.

Vevatne ble kjøpt for å spille for Brann 2
Hatakka for å slite benken
Remi Johansen er kun back-up hvis Haugen eller Barmen er skadet/karantener
Hvilsom er Tvilsom
Vega mye skadeplaget
Skålevik kjøpt for 4 mnd-er i Obos og ikke for å satse på i TL.


Corran

Vet vi at Vega er mye skadeplaget Han har bare hatt en skade side ham kom
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

Quote from: Gulløl on May 22, 2016, 17:32:42 PM



Her bør Brann og �sane få til en bytteordning. I tillegg bør LAN slippe litt mer løs offensivt, for Herrem putter ikke om det ikke er angrepsvilje.

Klaus_Brann

Nei takk. Dette blir som med Skålevik.
Intet tilsier at han skal bli noe annet og han er ikke en ungfole heller.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Me skal vel ikkje ha byens beste spiss.  Me skal ha landets beste spiss.
Hadde Herrem vært 19 hadde det kanskje vært noko.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

http://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/n-av-tre-i-troppen-mot-molde-kan-forsvinne/s/5-8-356014

Kven er alle som har utgåande kontrakt?
Larsen, Huseklepp, Braaten, Demidov, Karadas, fleire?

Braaten kan me vel forlenga med 1 år til så snart som mogleg.  Demidov vil vel ikkje forlenga?  Dei andre kan me seia takkk til.  Eit lite forbehold om Larsen får tillit og eit oppsving.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Corran

Demidov virket ikke avvisende i artikkel
Howarth har vel utgående kontrakt da er vi oppe i 6
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

OmOssSjølOgHansaøl

BA regner også med Håkon Lorentzen og kommer til syv personer på utgående kontrakt.

Braaten og Horwath bør vi ta med oss videre. Demidov også, hvis han er villig til å innpasse seg den nye lønnsstrukturen, men det tror jeg egentlig ikke mye på. Per dags dato trenger vi definitivt også Karadas, og jeg ser ikke bort fra at det vil være fornuftig å tilby ham et år til - noe som vel og merke må vente til etter at sesongen er over.

Vi bør handle inn noen som kan erstatte og overgå Larsen og Huseklepp (og/eller Orlov, Skålevik og Hvilsom) i det kommende vinduet ...
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Alonso Solis

Er det en utopi å tro på at Finne kan være aktuell som målscoreren vi trenger?

Spelaren

Quote from: Alonso Solis on May 24, 2016, 03:26:53 AM
Er det en utopi å tro på at Finne kan være aktuell som målscoreren vi trenger?


Ja, tror nok det.
Han er først og fremst neppe interessert, men som spillertype neppe den Nilsen vil ha som førsteforsvarer. God nese for mål, men intet oppspillspunkt, ikkje spesielt rask og snarere avhengig av et lag som angriper enn det vi er for tiden.
GÃ¥ av.

Fyre!

Ka tenker folk om Børven? viss han sliter så mye i nederland? kunne han ha blitt en forsterkning? selv om eg er litt skeptisk til spilere som har gått på en smell i utlandet som foreksempel Huseklepp:...

Go Up