• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2016

Started by Lasaron, April 04, 2016, 16:53:49 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Hvorfor i all verden peker Nilsen seg ut med tanke på millionbud? Jeg hadde blitt storlig overrasket!
Rød makt på Hansa

pidre

Enkelte her på forumet har jo fantasert om at Barmen er PL-materiale og at Larsen har et stort salgspotensiale, slik sett blir jeg ikke overrasket når SHN og Acosta nevnes.

De eneste i stallen vi kan håpe å få noe særlig med penger for kan være Vega. Kanskje kan vi få litt for Orlov.
Saludar a los monos!

Gulløl

Quote from: Nixon on April 20, 2016, 11:00:51 AM
Hvorfor i all verden peker Nilsen seg ut med tanke på millionbud? Jeg hadde blitt storlig overrasket!


Jeg brukte ordene "trolig den eneste millionen" og om Hetle Nilsen "til dels". Nevnte han fordi han er den i Brann laget som behersker rollen sin best. Er det en klubb i en liga på litt høyere nivå som er ute etter en slik rollespesialist er det ikke helt usannsynlig. Hetle Nilsen har hatt en imponerende statistikk frem til ganske nylig i Brann, er i "rett alder" (25 år), veldig seriøs og treningsvillig og stort sett skadefri. Det har vel skjedd mer overraskende millionoverganger fra Brann i historien en at Hetle Nilsen skal bli solgt for en millionsum.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Tom C

Ser ikke bort ifra at rotløse og evigunge Braaten går til en kinesisk toppklubb for en røys med millioner etter å ha dominert på midten for brann før sommeren...
Aldri mer Obos....

Arnevidar

Quote from: Gulløl on April 20, 2016, 11:38:27 AM
Quote from: Nixon on April 20, 2016, 11:00:51 AM
Hvorfor i all verden peker Nilsen seg ut med tanke på millionbud? Jeg hadde blitt storlig overrasket!


Jeg brukte ordene "trolig den eneste millionen" og om Hetle Nilsen "til dels". Nevnte han fordi han er den i Brann laget som behersker rollen sin best. Er det en klubb i en liga på litt høyere nivå som er ute etter en slik rollespesialist er det ikke helt usannsynlig. Hetle Nilsen har hatt en imponerende statistikk frem til ganske nylig i Brann, er i "rett alder" (25 år), veldig seriøs og treningsvillig og stort sett skadefri. Det har vel skjedd mer overraskende millionoverganger fra Brann i historien en at Hetle Nilsen skal bli solgt for en millionsum.


Han behersker rollen sin bra, men som DM-er ligger han akkurat på det nivået Brann som lag innehar. Tvilsomt om han kan gå rett inn på et høyere nivå slik han framstår i dag.

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on April 20, 2016, 10:57:08 AM
Blir vel trolig den eneste millionen vi tjener på spillersalg i år. Om det skulle være noen potensielle millionoverganger i år er det vel bare Vega og til dels Acosta og Hetle Nilsen som peker seg ut. Jeg blir ihvertfall overrasket om det kommer millionbud på noen av de andre slik det nå ser ut.


Er ikke det litt digg da?
Vi spiller bra med et lag og har ikke per nå de helt store profilene. Vi må gjerne fly under radaren med et kollektiv og plukke poeng.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

haak

Pontus Engblom, noe for sommervinduet?

Gulløl

Quote from: haak on April 24, 2016, 17:06:12 PM
Pontus Engblom, noe for sommervinduet?


Ja han bør absolutt vurderes. 4 mål og 2 assist på 5 kamper i år. I fjor ble det 17 mål og 5 assist på 26 kamper. En sterk statistikk. Men en av spissene vi har i dag må vel ut om det skal bli aktuelt. Kontrakt ut 2016, dermed blir han nok ikke en dyr spiller. Håper Brann er på hogget og følger med før noen andre sikrer seg han.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

haak

Håper vi er der oppe når sommervinduet åpner. Det kan gjøre oss litt mer attraktive.

Gulløl

April 24, 2016, 18:27:24 PM #59 Last Edit: April 24, 2016, 18:30:17 PM by Gulløl
Vi kan hente Pontus Engblom som Karadas sin erstatter i sommer. All ære til Karadas men ser ikke for meg han som Brann spiller i 2017 sesongen da han blir 36 år. Nysigneringer og forlengelser vi skal gjøre i år bør være spillere som har stort potensial til å gå rett inn på laget. Og en som har høyt scoring- og assist snitt får vi i Engblom, og det trenger vi. Han er også i en fin alder med 24 år, en spiller for fremtiden og potensiale for videresalg.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

haak

Riku Riski er litt ute i RBK. Sammen med Pondus Engblom burde det være forsterkninger for oss?

krakra

Er ikke litt av grunnen til at Riski er ute at han er en 4-4-2-spiller som sliter i 4-3-3?

pidre

Vi trenger en spiss, eller to - den saken er klar.
Saludar a los monos!

krakra

May 01, 2016, 20:38:22 PM #63 Last Edit: May 01, 2016, 20:41:38 PM by krakra
Vi spiller ikke en fotball der noen spiss kommer til å score mange mål for oss. Så lenge Orlov er førstevalg er det nok likevel greit å hente noe nytt.

Lasaron

Tanker:

- Lorentzen forsvinner nok.
- Kanskje Rotihaug også, men han er under kontrakt.
- Tipper Vevatne ønsker seg vekk.
- Mulig at Acosta er en vi kan tjene penger på å selge, og så kjøre Grønner inn som førstevalg.
- Horwath er kanskje lei av å spille lite.
- Ingen spisser har overbevist sålangt, muligens Orlov forsvinner og det hentes inn en ny.
- Det kan fort vise seg at det melder seg interesse fra andre klubber for Larsen, Barmen og Skaanes.
Tren på langskudd

Finfin respons

Jeg ville lagt til Demidov på tanke-listen. Vi er vel flere som har en hønsj på at han er på vei bort. Ellers en fin liste, som viser at mye kan skje i sommer.
Kanskje.

Lasaron

Demidov har så god lønn at jeg tror han blir ut sesongen.
Tren på langskudd

Xminator

En spillertype som det vi hadde i Ojo første sesongen hans på Brann. Som kan true både luft og bakrom, som jobber knallhardt uten ball og på toppen av det hele får nok sjanser til å utfordre toppscorer-tittelen. Den listen ligger høyt, men det er egenskapene man trenger i en enslig spiss...

osoerli

Ojo jobba vel ikkje akkurat knallhardt utan ball.   Ojo var veldig god både på hovud og fot, men av og til lurte eg på om han kunne offsideregelen.  Samt at mottaket hans var litt ymse.

Men typen hadde me absolutt trengt JA.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gamleørn

Når vi er inne på salgsobjekter tror jeg vi kommer til å selge Pallesen Knudsen for en pen sum om noen år.
Vi rykker aldri ned for vi er brann

Gulløl

Vraket Huseklepp åpner for klubbskifte
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Vraket-Huseklepp-apner-for-klubbskifte-744610_1.snd

Klipp 1:
Sportssjef Rune Soltvedt har uttalt at Huseklepp må prestere for å få tilbud om en ny kontrakt. Akkurat nå får klubbhelten i liten grad vist seg frem. Huseklepp sier heller ikke at det er gitt at han ønsker å forlenge Brann-kontrakten.
- Nei, når Brann sier jeg må vente, må jeg vurdere andre muligheter også. Det er klart det kan dukke opp andre ting som er aktuelt for meg når kontrakten min nærmer seg slutten. Det sier seg selv at dette går begge veier, sier Huseklepp.


Klipp 2:
- Klarer du å være en innbytter som støtter opp om dem som spiller i stedet for deg?
- Det er litt variabelt. Mot Sogndal var jeg kanskje ikke sånn. At jeg ikke skulle spille den kampen så jeg ikke komme, og jeg kan slite litt med min spontane reaksjon i sånne sammenhenger. Det må jeg bare jobbe med, for det er viktig å være støttende om man ikke spiller.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Det kan bli spennende å se om det er spilletiden eller lønnen eller en kombinasjon derav som gir(eller gir ikke) ny kontrakt til Huseklepp...

StuckedPaaOstlandet

Om han skal ha ny kontrakt vil han gå veldig kraftig ned i lønn, ser ikke hvordan han skal kunne forsvare topplønn som er rett under millionen? Han får heller ikke i nærheten av det i andre norske klubber. Kanskje han tar et eventyr i utlandet?

Gulløl

May 10, 2016, 17:29:54 PM #73 Last Edit: May 10, 2016, 17:33:57 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Belfort

Huseklepp bør gi seg nå. Trist at han går på sesong etter sesong og forringer den Huseklepp vi husker fra før han dro utenlands

Finfin respons

Quote from: Gulløl on May 10, 2016, 16:28:31 PM
Vraket Huseklepp åpner for klubbskifte
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Vraket-Huseklepp-apner-for-klubbskifte-744610_1.snd

Klipp 2:
- Klarer du å være en innbytter som støtter opp om dem som spiller i stedet for deg?
- Det er litt variabelt. Mot Sogndal var jeg kanskje ikke sånn. At jeg ikke skulle spille den kampen så jeg ikke komme, og jeg kan slite litt med min spontane reaksjon i sånne sammenhenger. Det må jeg bare jobbe med, for det er viktig å være støttende om man ikke spiller.

Kanskje.

Ninja-Bob

Blir interessant å sjå kva, om nokre, konsekvensar den nye retorikken ovanfor Huseklepp får i spelet hans. Doddo og co. i bt masar jo om at han er så skjør og at han treng tillit. Kanskje det er fint for han at nokon ikkje behandlar han som ei skjør dukke, men gjer han klar beskjed. Kanskje det er det som trengst for at han skal få ut det han er god for?

Brann I Europa

Defensivt er vi jo ganske bra nå så det er ikke noe vits i å bruke noen ressurser der, har uansett solid backup i Grønner på stopperplassen og vi har vel noen backer vi knapt har sett luskende rundt også. Midtbanen kan vel med fordel forsterkes, men det er ikke noen prioritet nå - forutsetter at Braaten vender tilbake til indreløperplassen. Får se om Haugen kan bli en bra brikke i det offensive spillet før jeg gir ham opp, jeg har jo i utgangspunktet tro på denne frustrerende spilleren. Vi har jo også Johansen og Skaanes - og selvsagt Barmen.

Det er selvsagt de tre fremste posisjonene vi sliter mest i. Spørsmålet er om vi trenger en spiss eller en kant mest. Når Vega er tilbake er han selvskreven på dette laget, jeg mener også det er på lang tid at det satses på Larsen på den andre kanten. Hvilsom, Skålevik og Orlov er alle spillere jeg mener er for dårlige for en startoppstilling - og Karadas fra start er definitivt ikke ideelt. Konkluderer med at en ny spiss bør være førsteprioritet, savner en med fart og evnen til å forsere en motspiller - som har en viss målteft i tillegg.

Dette med at de offensive spillerne skal være med og jobbe defensivt er helt greit, men har inntrykk av at defensiv jobbing nærmest har blitt toppkriterie for selv de offensive spillerne våre. LAN må nok innse at de tre fremste spillerne først og fremst skal bidra offensivt og at en defensiv prioritering der er drepende for angrepsspillet vårt. Har ingen problemer med at de er tiltenkt en defensiv jobb i tillegg, men dette kan aldri være førsteprioritet - noe det nesten kan virke som det er med en del spillere nå.
Unrestrained freedom with no moral boundaries is considered the ultimate evil, for humans hate freedom above everything else.

Corran

For å bedre det offensive spillet mener jeg en god venstreback bør stå meget høyt oppe på ønskelisten.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Finfin respons

Quote from: Corran on May 12, 2016, 17:49:32 PM
For å bedre det offensive spillet mener jeg en god venstreback bør stå meget høyt oppe på ønskelisten.


Dette er en god tanke, nesten en geni-strek!
LAN angriper med 11 mann. Og han forsvarer seg med 11 mann. Det er TOTAL-fotball han står for. Ingen kan late seg. Men ulike posisjoner fører til ulike typer utholdenhet / hurtighet. (Det ser vi for eksempel med Skålevik, som på frispark ikke skal være målscorer men være forsvarer i returrommet, det har med hurtighet og at han skal spurte mer, og kortere distanser), mens de som skal løpe maraton (og har den type muskulatur) naturlig nok ikke kan ta ut sine melkesyrespurt-returer oftere enn de absolutt-absolutt må.

Så LAN leter etter komplette spillere som likevel har ulike typer spesialkompetanse. Kristiansen er en type som må (fortsette å) bevise sin basisferdighet defensivt, og samtidig kjøre opp samspills-evnen offensivt (sammen med sine medspillere!). Han er god på å sette fart, og kan levere innlegg, men vi skulle gjerne hatt enda mer .

Derfor kan man med god grunn tenke som Torvanger gjorde i en annen tråd, begynne bakerst, og spørre: Er Piotr god nok for Branns angrepsspill.
Og sånn kan vi fortsette, posisjon for posisjon.
Men det er klart: Man må først måles på hovedoppgaven. I LAN-regimet er hovedoppgaven defensiv kontroll og ferdigheter, til og med for midtspissen. LAN / Soltvedt ville nok ikke kjøpt Helstad slik han var i sine glansdager, for han er ikke god nok defensivt (for å gjøre poenget mitt litt overtydelig. ((Selvsagt hadde LAN gått for glansdagenes Helstad, hvem hadde ikke det..)).)
Kanskje.

osoerli

May 12, 2016, 23:27:00 PM #80 Last Edit: May 12, 2016, 23:29:19 PM by osoerli
Brann trenger 3 nye spelarar i sommar:
-1 spiss som scorar
-1 venstrefota venstrekant med presis innleggsfot
-1 venstre indreløper som er bedre enn Haugen, Barmen, Skaanes og Johansen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Morkel

Quote from: osoerli on May 12, 2016, 23:27:00 PM
Brann trenger 3 nye spelarar i sommar:
-1 spiss som scorar
-1 venstrefota venstrekant med presis innleggsfot
-1 venstre indreløper som er bedre enn Haugen, Barmen, Skaanes og Johansen.


Vedtatt, men det burde være en prioriteringsliste og ikke et krav om at man henter i alle posisjonene. Jeg vet at det ikke går an å rasjonere helt 100%, men heller en spiss som kan garantere en del mål en 3 ok spillere i alle de posisjonene. For den listen du har her er også satt opp etter det vi mangler mest, det mest prekære er spiss, så kommer venstreving og minst viktig er å få inn en indreløper (til tross for at vi har dårligere dekning der). Jeg skulle gjerne hatt en offensiv midtbanegeneral og latt Haugen få være en joker, men realistisk sett så tror jeg det er svært vanskelig å få inn hvis ikke Tjærnås er et geni på speidingen.

Jeg kommer ikke til å si at Skålevik, Hvilsom og Orlov ikke fremdeles kan løfte seg og score jevnere, men jeg tror ikke vi skal gamble på det. Vi trenger en litt mer komplett spiss som evner å gjøre litt ting på egenhånd. Når det er sagt så trenger også de offensive kombinasjonene å heve seg litt så midtspissene kommer mer til rette.

aleksanderhjelleseth

Det er ikke midtspissene som er problemet, det er de rundt. Ny venstrekant bør hentes ASAP. Det er der de kniper mest

Nixon

Jeg tror det blir for naivt å mene at midtspissene ikke er en del av problemet. Det er ikke slik at bare vi får bedre kanter så har vi spisser av topp TL-klasse.
Rød makt på Hansa

Ninja-Bob

Men korleis skal me forklare Pedersen og hans umiddelbare sprang frå elendig spel i Brann til å bli ekstremt målfarlig i Strømsgodset meir eller mindre umiddelbart etter overgangen?

StuckedPaaOstlandet

Spissene får veldig lite å jobbe med, men de er selvsagt ikke fritatt all skyld. Men tror ikke det løser noe med en ny spiss om heller ikke han får noe å jobbe med. Litt flyt i angrepsspillet så kan fort Skålevik, Orlov eller Hvilsom score en del mål. For at det skulle fungert med en ny spiss inn må det være en type som klarer mye på egenhånd, det har vi trolig ikke råd til. Hvilke spisser fra andre lag i denne ligaen tror dere hadde løst problemet?

Spelaren

Quote from: Ninja-Bob on May 13, 2016, 09:22:31 AM
Men korleis skal me forklare Pedersen og hans umiddelbare sprang frå elendig spel i Brann til å bli ekstremt målfarlig i Strømsgodset meir eller mindre umiddelbart etter overgangen?


Type spill, men også omgivelsene. Han liker seg rett og slett bedre i Drammen.
Gå av.

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on May 13, 2016, 08:11:07 AM
Jeg tror det blir for naivt å mene at midtspissene ikke er en del av problemet. Det er ikke slik at bare vi får bedre kanter så har vi spisser av topp TL-klasse.


Nei. Men jeg tror en bedre kantspiller vil løfte laget mer enn en bedre spiss per dags dato.

Gamleørn

Spissene i brann får lite å jobbe med. Synes det er synd at såpass mange går så langt i å kritisere spissene vi har, de er gode nok for brann per i dag. Det at vi hadde Marcus Pedersen belyste hvor problemene ligger. Når han, en av Norges beste spisser i form, knapt klarte å putte for brann sier vel sitt. Ser man på sjansene som brann har fått i år, (skal ikke bevege meg ut på dobbelsjanse/sjanse problematikken) så er det ikke mange ganger en brann-spiss har blitt spilt alene en-mot-en mot keeper, eller ha fått et brukbart innlegg fra straffemerket og inn. Og når du ikke får det, ja, da sier det seg selv at det blir vanskelig for en spiss og score mål.
Vi rykker aldri ned for vi er brann

Kjell249

Det blir litt enkelt å si at det er mangel på kantene. Mot Lillestrøm kom vi til mange sjanser men klarer ikke score. Vi vet alle at Skålevik aldri blir den spissen som tar oss til medalje i Tippeligaen, det gjelder også de andre spissene. Til det er teknikk, avslutningsferdighetet, fart og fysikk for dårlige

Når Karadas kommet på banen blir det ofte mye mer trykk. Han er ikke en løsning for å starte, men det sier litt om situasjonen.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Jose Arrogantio

Quote from: Kjell249 on May 13, 2016, 15:07:06 PM
Det blir litt enkelt å si at det er mangel på kantene. Mot Lillestrøm kom vi til mange sjanser men klarer ikke score. Vi vet alle at Skålevik aldri blir den spissen som tar oss til medalje i Tippeligaen, det gjelder også de andre spissene. Til det er teknikk, avslutningsferdighetet, fart og fysikk for dårlige

Når Karadas kommet på banen blir det ofte mye mer trykk. Han er ikke en løsning for å starte, men det sier litt om situasjonen.


Vi kom ikke til mange sjanser mot Lillestrøm, litt flere enn hva vi er vant til, men ikke spesielt mange.

Og det var bare en av kantene som skapte noe, nemlig venstresiden når Braaten spilte der eller høyresiden når Braaten spilte der.

Jose Arrogantio

Om Lillestrøm-kampen skal omtales som en kamp vi skapte mange sjanser så sier det egentlig sitt om hvor dårlige vi er på å skape ting framover.

Klaus_Brann

Quote from: Ninja-Bob on May 13, 2016, 09:22:31 AM
Men korleis skal me forklare Pedersen og hans umiddelbare sprang frå elendig spel i Brann til å bli ekstremt målfarlig i Strømsgodset meir eller mindre umiddelbart etter overgangen?


Det er selvsagt en faktor, men det er liten tvil for meg at Pedersen er bedre enn Orlov.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brann I Europa

Problemet er selvsagt sammensatt, men det er jo på ingen måte slik at trekløveret bare sliter med å score - dette dårlige offensive spillet det snakkes om er de jo i høyeste grad delaktig i. Jeg tror en spiss med rykk eller teknikk til å forsere en motspiller er det vi trenger mest, trekløveret er jo nærmest inkapable til dette - veldig lett å forsvare seg mot. Jeg har også lyst til å se Larsen få en del av den tålmodigheten Hvilsom har fått under LAN før vi mister ham. Kan leve med at alle ressursene blir satt inn mot en god spiss dette vinduet.
Unrestrained freedom with no moral boundaries is considered the ultimate evil, for humans hate freedom above everything else.

Corran

Det er et sammensatt problem men eg tror ikke det ville hjulpet med en ny spiss på den hyllen vi kan hente dem fra. Når Vega spilte var vi plutselig litt bedre. Når Nouri har dagen er vi litt bedre.
Spillet vi leger opp til er blant annet at backene skal komme som vinger i angrepsspillet og da må de være i stand til både passere en mann og legge gode innlegg og stikkere. De må også komme på overlapp. Nouri har en del av dette når han har dagen, men legger litt for lite innlegg. Han skal litt for ofte ha et ekstra touch på ballen eller gå ned til dølinjen. Har også lagt merke til at han er best når Braaten er på hans side enten på høyre midtbane eller til høyre i angrepsrekken.
På motsatt side er det mer trist. Det virker ikke som det er samme kjemien der og Kristiansen er rett og slett piss dårlig i angrep. Han er frisk og kommer på fine løp og har mange gode initiativ, men tror ikke han har lagt et godt innlegg i år. Når han går med ballen går han seg som oftest fast i motspillerne. De som spiller kant på venstre har heller ikke jort det bra offensivt og det virker ikke som de har riktig kjemi der.
Derfor ønsker jeg meg en ny venstre back. Om ingen har troen på Vevatne så bli kvitt ham og erstatt ham med en god venstre back som også har offensive kvaliteter.
Om det ikke er nok til å få de kantene vi har til å prestere bedre så må i ha en ny kant også.
Har ingen statistikk å støtte meg på og kan være jeg tar skammelig feil men har en følelse av at de aller fleste sjansene våre kommer på venstre eller i midten.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

bulldog

kanskje det er en ide å se hva stømsgodset gjør fremover? pedersen putter jo regelmessig, noe han var laaaangt fra å klare i Brann. de spiller også 4-3-3
bulldog

Lasaron

Tren på langskudd

Yngve

Quote from: Lasaron on May 13, 2016, 21:32:52 PM


Fleire spelarar på Skåleviks nivå er vel ikkje det me treng no?

krakra


Henki

Quote from: krakra on May 13, 2016, 23:38:30 PM
La oss hente Friday


Han er vel bare på lån til LSK er han ikke? Men så var det disse pengene da.
Ballen skal fremover!

Go Up