• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ditt pinligste Brannminne?

Started by Torvanger, March 09, 2016, 08:45:19 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

March 09, 2016, 08:45:19 AM Last Edit: March 09, 2016, 08:47:34 AM by Torvanger
Der og da føltes det pinlig, pga all ståheien, den svulstige talen til Drevland, halleluja-stemningen, blussingen fra fansen, all viraken og nå i retrospekt står det definitivt som den mest skammelige og pinlige hendelsen i Branns historie. Dette må aldri gjenta seg, Norge skal aldri få le av oss igjen!

http://www.nrk.no/video/PS*213531

Lasaron

Her er det mye å velge mellom. Jeg lar det være mitt svar.
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Torvanger on March 09, 2016, 08:45:19 AM
Norge skal aldri få le av oss igjen!


Hehe, optimistisk!

Siden Norling-affæren allerede er nevnt, kan eg heller spe på med en annen flau sak. Kamp-resultater er jo én ting, de er jo stadig vekk flaue, men Bruun-Hanssens Ighalo-håndtering var nokså pinlig.
Gå av.

Tom C

Aldri mer Obos....

Nixon

Hyllesten til Norling var helt naturlig etter Skarsfjord-epoken, og det var ikke pinlig da det skjedde etter min mening. Og selv om noen i ettertid sikkert kan si at det var pinlig, når det ikke på langt nær opp i konkurransen om det mest pinlige øyeblikket. For slike øyeblikk må oppleves som meget pinlig der og da. Noe som sagt jeg mener at Norling-velkomsten ikke gjorde.

Og det er vel litt ironisk at det er Torvanger som trekker dette frem som pinlig. Han har jo i flere sammenhenger forsvart sin bipolare tilnærming til det å være supporter. Jeg trodde han ville sette pris på et øyeblikks galskap!
Rød makt på Hansa

Torvanger

Quote from: Nixon on March 09, 2016, 09:35:01 AM
Hyllesten til Norling var helt naturlig etter Skarsfjord-epoken, og det var ikke pinlig da det skjedde etter min mening. Og selv om noen i ettertid sikkert kan si at det var pinlig, når det ikke på langt nær opp i konkurransen om det mest pinlige øyeblikket. For slike øyeblikk må oppleves som meget pinlig der og da. Noe som sagt jeg mener at Norling-velkomsten ikke gjorde.

Og det er vel litt ironisk at det er Torvanger som trekker dette frem som pinlig. Han har jo i flere sammenhenger forsvart sin bipolare tilnærming til det å være supporter. Jeg trodde han ville sette pris på et øyeblikks galskap!



Jeg var begeistret for signeringen, men det var fryktelig flaut, spesielt å se Drevlands svulstige fjasetale, det var som om Jesus fra Nazareth hadde entret klubben. Jeg syns det var en flau seanse, der og da.

Nixon

Quote from: Tom C on March 09, 2016, 08:56:08 AM


Joda, det var pinlig. Men selv om jeg faktisk var på den kampen i Växjö, så når ikke en enkeltkamp opp mot sesongen 2014. Jeg kan ikke begripe at noen kan mene at noe som helst er mer pinlig enn å rykke ned fra Tippeligaen!;)
Rød makt på Hansa

Torvanger

Quote from: Nixon on March 09, 2016, 09:38:09 AM
Quote from: Tom C on March 09, 2016, 08:56:08 AM


Joda, det var pinlig. Men selv om jeg faktisk var på den kampen i Växjö, så når ikke en enkeltkamp opp mot sesongen 2014. Jeg kan ikke begripe at noen kan mene at noe som helst er mer pinlig enn å rykke ned fra Tippeligaen!;)




Joda, matchen i Mjøndalen, samt kampen mot bruntrøyene på Stadionm, var et lavpunkt. Og det var også fryktelig pinlig å se voksne menn med skjerf knyttet rundt kraniet, klemme Norling og takke ham for "jobben" i 2014. Det var mer på sin plass med den kjeften han fikk, fra supportere som ble holdt unna.

Torvanger

Denne var ille, under Mjelde skjedde det endel provinsielt og denne tok kaken:


http://youtu.be/yi2S3I6x0tg

Xminator

Quote from: Nixon on March 09, 2016, 09:38:09 AM
Quote from: Tom C on March 09, 2016, 08:56:08 AM


Joda, det var pinlig. Men selv om jeg faktisk var på den kampen i Växjö, så når ikke en enkeltkamp opp mot sesongen 2014. Jeg kan ikke begripe at noen kan mene at noe som helst er mer pinlig enn å rykke ned fra Tippeligaen!;)


Nedrykket og kampene mot Mjøndalen - og hele 2015. Hele sesongen var en konstant påminnelse om at Brann hadde rykket ned. blussing, spytting, røde briller, 0-8 på røkkeløkka, diverse 2-sifrede tap mot RBK eller kollapser hjemme og cupfiaskoer. Ingenting måler seg med nedrykket og kanossagangen i nest øverste divisjon.

ostraume

Fyrverkeriet etter vi var ekstremt nære å rykke ned i 2002 (Rønningen på bærtur i feltet på 2-1 hjemme mot Sandefjord). Pinlig.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

March 09, 2016, 10:26:46 AM #11 Last Edit: March 09, 2016, 10:29:01 AM by Gulløl
Som supporter var en av dei pinligste øyeblikket når cupfinaletoget i 2011 kom en time for sent til Ullevål. Når vi kom inn på tribunen like før kampstart hadde Aalesund fansen fyrt opp laget sitt i lengre tid mens det omtrent hadde vært taust på Brann seksjonene. Vet ikke om det hadde noe betydning for kampen, men pinlig som supporter var det.

Ellers var nedrykket i 1985 ytterst pinlig for en ung supporter som jeg den gang var, siden vi også hadde rykket ned i 1979, 1981 og 1983. Bare tenk  om det samme hadde skjedd nå med nedrykk i 2014, 2016, 2018 og 2020. Kjenn på følelsen om det hadde skjedd. Hele Bergen med kronisk magesår. Og Sandviken Sykehus hadde bygget på 12 etasjer sponset av midler fra Trond Mohn.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

OmOssSjølOgHansaøl

Av kamp-minner må jeg legge både 3-0-tapet for Mjøndalen og fjorårets 1-4-tap mot Levanger høyt på listen over pinligheter. 10-0-tapet for Rosenborg i 1996 og 6-0-tapet for Lyn i 2007 er også blant de kampene som det gjør vondt å tenke på.

Av pinligheter utenfor banen kommer jeg ikke utenom pressemeldingen som Brandtun og resten av styret sendte ut i 2010, der vi blant annet fikk den klassiske floskelen "Kloke ord må få forankring".

Det var her vi også kunne lese at "Gullet i 2007 kostet, suksess koster, historien viser at sportslig suksess ikke alltid er sammenfallende med økonomisk suksess, ofte snarere tvert imot. Dette er viktig for styret å hensynta i sin vurdering og ta med seg når man skal legge premissene for klubben videre." Her fikk vi altså forklaringen på hvorfor den sportslige suksessen uteble i de følgende årene: Styret syntes suksess var for dyrt, og jobbet beinhardt for å unngå det. Men i et øyeblikks klarsyn om sitt eget vanstyre innså de også at "En konsekvens av dette har blitt frustrasjon, mindre tillit og behov for å uttrykke misnøye. Det har blitt gjort og det forstår vi." Klassisk!
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Tom C

March 09, 2016, 10:43:41 AM #13 Last Edit: March 09, 2016, 10:46:08 AM by Tom C
Må selvsagt sette nedrykket  høyt på listen ja, men hadde nesten glemt den tragiske cupfinalen mot Aafk... Var sikker på at det skulle gå veien, men makan til å bli pisset på av et middelmådig lag. Det var rett og slett jæklig flaut.

edit: Forferdelig tråd forresten...  ;)
Aldri mer Obos....

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Henki

Hele sesongen 2015. Uten tvil og klinkende klart. Brann var hovedattraksjon i en 30-episoders føljetong av Norge rundt.  
Ballen skal fremover!

Gulløl

Pinlighetene stod i kø i 1995. Sparkingen av Trond Egil Soltvedt er en av de pinligste hendelsene i klubbens historie.

http://www.nrk.no/hordaland/krise_-niks.-dette-var-en-krise_-1.6156588
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

March 09, 2016, 11:24:53 AM #17 Last Edit: March 09, 2016, 11:26:24 AM by Torvanger
Man skal ikke peke på enkeltspillere, men det var pinlig det vi fikk servert av Jarle Råum, Kottila og Einar Arne Roth, spisser vi hadde forventninger til.

"Brann-Bataljonens Frode Hellebø hadde store forventninger til Mo-toppscoreren Jarle Råum da han landet i Bergen i 1983.

- Han ble kjøpt inn fra Mo IL der han scoret 30 mål. Han skulle pøse inn mål for Brann, men scoret bare ett mål før han ble solgt videre, sier Hellebø. Råum ble riktignok kreditert for tre Brann-mål, før han reiste videre til Trondheim og Rosenborg hvor han heller ikke var noen kjempesuksess.

Da gikk det enda dårligere for den storvokste (195 cm) finnen Mika Kottila. Han kostet Brann fire millioner kroner i 1999, og ble klubbens dyreste spiller gjennom tidende den gang. Ett mål og ett år senere ble han solgt videre.

- Han var ingen stor suksess, innrømmer Hellebø."

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Lasaron

Dette er jo høyst subjektivt, følte han det som pinlig der og da, så gjorde han det.

Jeg tror faktisk ikke nedrykkskampen mot Mjøndalen var det pinligste rent følelsesmessig. Jeg var nok mer nummen og resignert.

Dette med 0-9 og 0-10 kommer høyt opp, men jeg så ikke kampene. Da var det kanskje verre med 0-8 for Molde. Personlig syns jeg cupfinalen mot Aalesund var veldig pinlig, det var noe med måten Brann fremstod på.

La oss ikke glemme Guldbrann i en sådan tråd. Hver gang han kom bort til oss på Storestå, blusset rødmen ganske kraftig. Eller når Hanøy skulle ha Stadion til å ta bølgen i en CL-kvalik. Sånne ting syns jeg er kjempepinlig.

Diverse tap mot Sogndal, en bygd med 7000 innbyggere. Saftbygd.

Forferdelig tråd, men engasjerende.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Cupfinalen i 2011 var forferdelig. Så kampen i en bar i Oslo med min nøytrale United-supporter bror, og med en hel gjeng Aalesund supportere som hadde funnet fram til samme baren. Ikke morsomt å være eneste Brannsupporter og så se det pinlige spillet på banen.

Belfort

Fy faen så mye pinlig jeg har opplevd med Brann, men cupfinalen 2011 tar nok kaken. Maken til feighet og måten vi ble skjemt ut på riksdekkende tv mot et middelmådig lag er skamfullt.

Lasaron

Jeg tror faktisk cupfinalen 2011 leder her inne.
Tren på langskudd

Spelaren

Gå av.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: Lasaron on March 09, 2016, 13:42:34 PM
Jeg tror faktisk cupfinalen 2011 leder her inne.


Ja, det var en meget vond opplevelse. Ingen tvil om det. Fra, som Gulløl har vært inne på, vi stod i en pinlig tom Brannsving og etter beste evne tok i mot spillerne,  mens den fulltallige oransje veggen på motsatt side oppildnet både laget og seg selv, til den meget begredelige innsatsen på banen.
Rød makt på Hansa

Ricky

Tommy Sulen sin hyllest til Toro fiskesuppe oppnådde en tier på pinligbørsen

OmOssSjølOgHansaøl

Kanskje kan denne tråden være litt sårt tiltrengt mentalhygiene for oss supportere, ved å bidra til å senke forventningene før sesongstart. Vi bør sannsynligvis stålsette oss for at de første kampene kan bli en traurig affære, ikke minst offensivt (For egen del håper jeg at angrepsspillet kan løsne litt utover våren).

Men jeg håper spillerne tenker mer positivt og holder seg langt unna forumet og denne tråden. :-)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Henki

Quote from: Ricky on March 09, 2016, 14:19:02 PM
Tommy Sulen sin hyllest til Toro fiskesuppe oppnådde en tier på pinligbørsen
Ballen skal fremover!

osoerli

Quote from: Nixon on March 09, 2016, 13:55:20 PM
Quote from: Lasaron on March 09, 2016, 13:42:34 PM
Jeg tror faktisk cupfinalen 2011 leder her inne.


Ja, det var en meget vond opplevelse. Ingen tvil om det. Fra, som Gulløl har vært inne på, vi stod i en pinlig tom Brannsving og etter beste evne tok i mot spillerne,  mens den fulltallige oransje veggen på motsatt side oppildnet både laget og seg selv, til den meget begredelige innsatsen på banen.


Det viktige toget må ta skulda for det.  Inkludert tapet faktisk.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

March 09, 2016, 15:36:39 PM #30 Last Edit: March 09, 2016, 15:39:01 PM by Gulløl
Var ganske pinlig(og morsomt) når Harald Aabrekk som Brann trener i 1999 leste dikt om svarte og hvite fugler. Brann sin trener innkalte til pressekonferanse etter at formann Harry Herstad hadde blitt skjøvet ut. Journalistene stimlet sammen på pressekonferansen på Brann Stadion. Aabrekk satte seg alvorstynget ned bak et titalls mikrofoner og tok fram en sammenbrettet papirlapp han hadde funnet i matpakka på flyet. Så begynte han å lese:

Etterpå sa Harald Aabrekk at han aldri hadde sett så mange skuffa journalistar på ein gong.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Quote from: osoerli on March 09, 2016, 14:43:52 PM
Quote from: Nixon on March 09, 2016, 13:55:20 PM
Quote from: Lasaron on March 09, 2016, 13:42:34 PM
Jeg tror faktisk cupfinalen 2011 leder her inne.


Ja, det var en meget vond opplevelse. Ingen tvil om det. Fra, som Gulløl har vært inne på, vi stod i en pinlig tom Brannsving og etter beste evne tok i mot spillerne,  mens den fulltallige oransje veggen på motsatt side oppildnet både laget og seg selv, til den meget begredelige innsatsen på banen.


Det viktige toget må ta skulda for det.  Inkludert tapet faktisk.


Jeg mener.... det var jo tog i 95 og 99, var det ikke? Det var iallfall i 04, for der var jeg med. Det var vel noen som burde visst når man måtte gå for å rekke det med god margin? Hvorfor ble ikke det gjort? Jeg foreslår at man går med god margin ved neste anledning.
Tren på langskudd

karkarkar

Quote from: Torvanger on March 09, 2016, 09:37:24 AM
Jeg var begeistret for signeringen, men det var fryktelig flaut, spesielt å se Drevlands svulstige fjasetale, det var som om Jesus fra Nazareth hadde entret klubben. Jeg syns det var en flau seanse, der og da.


Feiringen var morsom, jeg likte at selv i Norge er det en klubb der man kan feire ankomsten til en trener! Det ble en snakkis i hele landet og noen gjorde sikkert narr. I ettertid kan de se pinlig ut, slik som det gikk med Norling, men det eneste jeg er enig med deg i er at Drevland var pinlig. Drevland er pinlig for hele byen, alltid.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Henki

Jeg husker Claus Eftevaag tapte en hodeduell mot Rune Stakkeland i en kamp mellom Brann og Lillestrøm. Må ha vært rundt 1997. Det var relativt pinlig.
Ballen skal fremover!

krakra

Ganske flaut å bli rundspilt og knust av Trøndelags tredje beste lag.

Torvanger

March 09, 2016, 17:29:01 PM #36 Last Edit: March 09, 2016, 17:34:06 PM by Torvanger

Gulløl

Noen som husker pinlige pauseinnslag på Stadion ?

Jeg husker spesielt Tommy Sulen i en pause mot Rosenborg. Han stod rett foran Store Stå i lang sort parykk og leopard mønstret tight(heldekkende ?) og skulle ha oss med på noe arobic greier(trim for eldre). SKANDALE ropene har neppe runget høyere på Stadion noen gang i en pause verken før eller senere.

Ellers har vi fiskesuppe fra Toro som fikk sin egen tråd i 2004. Også et av de pinligte pauseinnslagene på Stadion.
https://www.bataljonen.no/forum/index.php/topic,2248.0.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

Terje Bøes saltoer var super oppvarming. Jeg hatet rett i koppen, med fallskjermhopperne, husker jeg.

Falkman

Quote from: Torvanger on March 09, 2016, 17:29:01 PM


Pirk og off topic, men det var da vitterlig i 88. og 1-1 var stillingen etter 90 minutter. men det endte 2-2, etter at opphavsmannen til nicket ditt  lefset inn et langskudd.

Lasaron

Quote from: Falkman on March 09, 2016, 18:27:21 PM
Quote from: Torvanger on March 09, 2016, 17:29:01 PM


Pirk og off topic, men det var da vitterlig i 88. og 1-1 var stillingen etter 90 minutter. men det endte 2-2, etter at opphavsmannen til nicket ditt  lefset inn et langskudd.


Det skuddet er muligens mitt første Brannminne fra en kamp som jeg fortsatt kan gjenkalle. Mener å huske at skuddet var svakt, at mange spillere stod i veien - spillere fra begge lag - men at den likevel endte i mål.
Tren på langskudd

Lasaron

Det der Toro-innslaget var aldeles forferdelig. Men fallskjermhopping var artig nok.

"Hansa og Brann, hand i hand" LOL
Tren på langskudd

Nixon

Lurer litt på om TV2-dokumentaren i kveld kommer til å havne i denne tråden...
Rød makt på Hansa

dudo

Quote from: Nixon on March 09, 2016, 20:50:59 PM
Lurer litt på om TV2-dokumentaren i kveld kommer til å havne i denne tråden...


Det kan det fort bli. Jeg velger å la være å se sånn at det i hvert fall ikke blir MITT minne.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: Torvanger on March 09, 2016, 08:45:19 AM
Der og da føltes det pinlig, pga all ståheien, den svulstige talen til Drevland, halleluja-stemningen, blussingen fra fansen, all viraken og nå i retrospekt står det definitivt som den mest skammelige og pinlige hendelsen i Branns historie. Dette må aldri gjenta seg, Norge skal aldri få le av oss igjen!

http://www.nrk.no/video/PS*213531


Er det ikke nettopp dette du elsker? Disse opp- og nedturene?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Henki on March 09, 2016, 17:12:20 PM
Jeg husker Claus Eftevaag tapte en hodeduell mot Rune Stakkeland i en kamp mellom Brann og Lillestrøm. Må ha vært rundt 1997. Det var relativt pinlig.


En purung (?) Henki kom for 12 år siden med dette ;)

''Helt seriøst, var det noen som fikk lyst på fiskesuppe i dag eller? Herregud altså. Trodde bunnen var nådd når det gjaldt underholdning etter hun der syngedamen på LSK-kampen men du store alpakka som dette her tok kaken. Goooooooooooo Toro :)''

Hvem var denne syngedamen og hva sang hun, Henki?

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Henki

March 10, 2016, 08:11:11 AM #46 Last Edit: March 10, 2016, 09:08:27 AM by Henki
Quote from: Klaus_Brann on March 10, 2016, 00:35:52 AM
Quote from: Henki on March 09, 2016, 17:12:20 PM
Jeg husker Claus Eftevaag tapte en hodeduell mot Rune Stakkeland i en kamp mellom Brann og Lillestrøm. Må ha vært rundt 1997. Det var relativt pinlig.


En purung (?) Henki kom for 12 år siden med dette ;)

''Helt seriøst, var det noen som fikk lyst på fiskesuppe i dag eller? Herregud altså. Trodde bunnen var nådd når det gjaldt underholdning etter hun der syngedamen på LSK-kampen men du store alpakka som dette her tok kaken. Goooooooooooo Toro :)''

Hvem var denne syngedamen og hva sang hun, Henki?




Haha :D Syngedamen på LSK-kampen i 2004 (vi tapte 1-5 for øvrig, ganske pinlig det også) har jeg rett og slett glemt. Så hva i alle dager hun sang kan jeg dessverre ikke svare på. Men at det må ha gjort et voldsomt inntrykk der og da på, en i hvert fall yngre, Henki, virker jo åpenbart :D
Ballen skal fremover!

ostraume

Var det virkelig i 2004 at "Guttene" kom for å synge sine Toro-sanger? Stadion skulle lære og synge med på en fresk fiskesuppesang, noe som selvsagt medførte rabling og "ut med pakket" fra Store Stå.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Henki

Quote from: ostraume on March 10, 2016, 09:03:07 AM
Var det virkelig i 2004 at "Guttene" kom for å synge sine Toro-sanger? Stadion skulle lære og synge med på en fresk fiskesuppesang, noe som selvsagt medførte rabling og "ut med pakket" fra Store Stå.


Jepp. Mot Sogndal hvis jeg ikke tar helt feil :)
Ballen skal fremover!

ostraume

Trodde dette var tilbake på 90-tallet. Det jobbes aktivt med fortrenging, skjønner jeg.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Go Up