• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

�rsmøte 2016

Started by Xminator, February 09, 2016, 21:08:58 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Begynner det ikke å nærme seg årets happening?

Noen som husker hvem som er på valg for hva. Eller for den del om kunst/naturgress har gått helt i glemmeboken...

Xminator

BA spår rolig årsmøte der de tre som er på valg ønsker å fortsette.

Er Gjert Moldestad tilbake i Norge og aktuell for en styrejobb?

Buljongmannen


krakra


osoerli

Er Tennfjord der i år?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: krakra on March 01, 2016, 19:04:19 PM
Blir nok noe mindre dramatisk i år.


Denne tråden vitner om det, ja!
GÃ¥ av.

Lasaron

BT gjør et tappert forsøk på å skape dramatikk utav årsmøtet. Vinklingen er "Dramatisk medlemsras i Brann."
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

pidre

March 02, 2016, 07:59:44 AM #9 Last Edit: March 02, 2016, 08:01:37 AM by pidre
Har vært medlem lenge, men har i år ikke mottat giro. Forsøker klubben å redusere medlemsmassen ;) ?
Saludar a los monos!

Xminator

Hva skjedde egentlig med medlemsraset? Har administrasjonen "glemt" å sende ut faktura på medlemsskap? Eller er det bare ett år med likegyldighet fra byens innbyggere som gir utslag?

Om det er glemt så er det merkelig. Er jo ikke småpenger med en kvart million. Regner med klubben har bruk for de pengene også.

Akkurat nå ble jeg usikker på om jeg har fått fornyet både Brannmedlemskapet og Bataljonenmedlemskapet...

Christian

Quote from: Xminator on March 02, 2016, 08:09:03 AM
Akkurat nå ble jeg usikker på om jeg har fått fornyet både Brannmedlemskapet og Bataljonenmedlemskapet...


Samme her. Registrerte først at det var årsmøte på dagen. Sjekket mailen min etter innkalling og joda, den var der, som del av et nyhetsbrev med en helt annen tittel...

Lasaron

Denne overgangsordningen har nok blitt taklet dårlig. Kostnadene med å sende ut faktura hadde lett blitt hentet inn igjen av at langt flere ville betalt.

Medlemsraset har nok to grunner. 1: Dårlig håndtering av overgangsperioden. 2: Ingen spennende opptakt til årsmøtet.

Det må da være mulig i 2016 å ha alle medlemmene på en mail-liste, og sende ut faktura på mail. Og de som ikke har mail, får få i posten.
Tren på langskudd

dokken

Quote from: pidre on March 02, 2016, 07:59:44 AM
Har vært medlem lenge, men har i år ikke mottat giro. Forsøker klubben å redusere medlemsmassen ;) ?


Ingen har fått giro. Man må selv huske på å fornye medlemsskapet og gjøre det på brann.no. Nettopp dette er hovedgrunnen til at medlemstallene varierer så voldsomt fra år til år. Og når man har en overgangsordning der det går fra mars - mars til kalenderår, blir folk selvfølgelig helt forvirret på om de er medlem eller ikke.

Selv møteleder Knut Eliassen, som må sies å være en ryddig type, innrømmet at han like før møtet hadde oppdaget at han ikke hadde betalt kontingent, og måtte gjøre det i døren (som er lov).

I fjor betalte mange kontingent da det nærmet seg Ã¥rsmøte pga kontroversene. I Ã¥r var det fredelig, og da glemmer folk Ã¥ betale. Brann burde sende giro/pÃ¥minnelse til alle pÃ¥ e-post i hvert fall,  god tid før fristen (det vil si før jul). Er jo litt penger - ca 200 - 250.000 kroners "tap" i Ã¥r.

dokken

Viking la frem regnskapet sitt i går, og varslet en anstrengt likviditetssituasjon. Interessant å sammenlikne nøkkeltall til eliteserielaget Viking og obos-laget Brann i 2015 - ikke minst når det hevdes at Brann har så små ressurser:

Over 100 mill. i inntekter

Viking ASA hadde i 2015 inntekter på 109,7 millioner kroner, mens kostnadene var på 103,8 millioner.
(BRANN: 99 millioner i inntekter, 103 millioner i utgifter)


Viking fortsetter å kutte i lønnskostnadene. I 2015 betalte klubben ut 43,1 millioner kroner i lønn, det er en nedgang på 3,3 millioner sammenlignet med lønnskostnadene fra 2014. Det er færre årsverk i administrasjonen som bidrar til reduksjonen.

(BRANN: 47,6 mill i lønnskostnader)

Inntektene fra samarbeidsavtaler var i 2015 på 55,5 millioner kroner. Det er en nedgang på 3,7 millioner fra 2014.
(BRANN: 35,3 mill. i sponsorinntekter - usikker om det er sammenlignbare tall)



Viking hadde billettinntekter på 13,4 millioner kroner, noe som er en nedgang på 500.000 fra året før.
(BRANN: 17,3 mill i billettinntekter)

Tv-inntekter er ikke presisert i saken, men Brann hadde 4,9 mill. Vil tro at Viking passerte 10 mill.)

Xminator

Ja ser ut som de har gått for passiv fornyelse av medlemsskap. Helt håpløst etter min mening. Påminnelse på epost bør være minimum, og vil virke betydelig dårligere enn å gi en fysisk påminnelse. Ett alternativ som kunne fungert nesten like bra er SMS-påminnelse.

I praksis har det kostet Brann 250000 kroner å spare godt under 5000 kroner.

pidre

Quote from: Xminator on March 02, 2016, 13:06:14 PM
Ja ser ut som de har gått for passiv fornyelse av medlemsskap. Helt håpløst etter min mening. Påminnelse på epost bør være minimum, og vil virke betydelig dårligere enn å gi en fysisk påminnelse. Ett alternativ som kunne fungert nesten like bra er SMS-påminnelse.

I praksis har det kostet Brann 250000 kroner å spare godt under 5000 kroner.

Spare seg til fant-logikken i praksis. Er jo ganske komisk når selv styrelederen ikke var medlem og måtte betale i døren. Klovneriet fortsetter.
Saludar a los monos!

dokken

Quote from: pidre on March 02, 2016, 13:38:28 PM
Quote from: Xminator on March 02, 2016, 13:06:14 PM
Ja ser ut som de har gått for passiv fornyelse av medlemsskap. Helt håpløst etter min mening. Påminnelse på epost bør være minimum, og vil virke betydelig dårligere enn å gi en fysisk påminnelse. Ett alternativ som kunne fungert nesten like bra er SMS-påminnelse.

I praksis har det kostet Brann 250000 kroner å spare godt under 5000 kroner.

Spare seg til fant-logikken i praksis. Er jo ganske komisk når selv styrelederen ikke var medlem og måtte betale i døren. Klovneriet fortsetter.


Møteleder, ikke styreleder. Men ja, selv han var forvirret. Og Eliassen er altså også leder i kontrollkomiteen, og slett ikke noe rotehode.

Go Up