• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Profflisensen kan ryke !

Started by monzilla, December 19, 2003, 15:46:33 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

monzilla

Se www.Brann.no


dette blir rett og slett for dumt ! Snart på tide at klubbene gjør noe ?

Sotraanda

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=3213&brann=7f2efb3460eb9b55fa1409cedb78cc80


No må faen meg noen gjøre noe med de der NFF horene.
De ødelegger klubbene!!

Dette er en skandale, mer har eg ikke å si!!!!!!
ater, heter, hater NFF!

monzilla

Ser at også Stabæk har fått gjennomgå. Hva med å alliere oss med bærums-folket og lage et helvettes spetakkel ?

dette finner eg meg faen ikkje i lenger. Helvete. Eg blir så jævlig forbannet ! :evil:

der gikk den julen til helvete. I værste fall blir brann-kampene spilt på lerkendal eller noe sånt og det vil jo ha katastrofale følger for klubben.

For de som ikke orker å lese brann.no sin artikkel, så her er et lite sammendrag :

NFF krever at det skal minst være like mange sitteplasser på en stadion som det var gjennomsnittlig besøkende gjennom forrige sesong. Brann har vel 11500 sitteplasser og med tanke på at vi hadde 12200 som snitt i fjor (noe som faktisk er imponerende med tanke på sesongen) så kan vi bli nektet å spille kamper på stadion.
I tillegg så har Brann søkt om å få fritak for 20% regelen, noe som også gikk rett til helvete.

NFF er blitt et organ som jobber imot klubbene og forhindrer vekst i norsk fotball...

paf

Hallo! Hva er nå dette å mase om? Reglene er vedtatt på forbundstinget, der også Brann er representert og har full mulighet til å påvirke. Brann har vært klar over reglene lenge. Det dette dreier seg om er blant annet klubber som gir faen i oss supportere, som Brann gjør når de ikke vil bygge ut de skandaløse  toalettfasilitetene.
NFF har også vært klokkeklare på at det ville bli innstramninger på disse tingene. Da Bjørn Dahl ble spurt om dette i den 12. mann i høst, var Brann utmerket klar over regelverket, men regnet med å få dispensasjon (uten å ha fått noen signaler som tydet på det).

Reglene er klinkende klare. Denne tråden fra august viser at Brann burde kjent til dette for lenge siden og gjort noe med saken:
http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=888
Her har man skutt seg selv i foten.

DrMeland

Ingen som har skutt seg selv i foten her...

Klubbene må jo kunne forvente at deres eget forbund stiller seg bak seg med fotballen i Norge som et klart hovedmål. Det som skjer her er at NFF bedriver sitt vanlige regelrytteri mens klubbene må bruke enorme ressurser på å forklare NFF hvor landet ligger, anke på avslagene og true med rettsak (før NFF tar til vettet). Det hele blir jo litt ironisk når pressemeldingen til NFF sier "Målet er å få høyere tilskuertall og større entusiasme og engasjement rundt toppfotballen."

Vanskelig å få høyere tilskuertall når NFF setter ned grensen på antall tilskuere... Hvor skal entusiasmen og engasjementet komme fra når NFF jobber mot og ikke med klubbene? Hvor er logikken at Stabæk skal bruke millioner på flombelysning på et anlegg som snart er ute av drift? Hvor er egentlig logikken at et lag må ha like mange sitteplasser som snittet forrige sesong? Dette betyr jo at enkelte klubber ikke vil ha råd til at det kommer for mange tilskuere på kampene (da konsekvensen er at stadion må bygges ut)

Samlet har Eliteklubbene hundrevis av millioner i gjeld. Hadde NFF brukt like mye tid på å jobbe sammen med klubbene som de bruker på å sleike UEFA oppetter ræven så hadde vi vært ledende i Skandinavia!

Regler er vel og bra, men ikke som en erstatning for logikk og fornuft i en idrett som fotball!
rMeland

monzilla

Hvordan var det i england når Preimer Leauge ble dannet ? var det ikke sånn at klubbene var lei av at det daværende fotballforbundet ikke spilte på lag, så meldte de seg ut og laget sin egen liga ?

Xminator

Jeg kan ikke annet enn å riste på hodet. NFF er blitt et byråkrati som IKKE lenger jobber for fotballens beste i Norge.

Hva må gjøres? Det er jo klart at Brann får det travelt med å utvidet antall sitteplasser. Det vil være uansvarlig av Brann å satse på at NFF skal ombestemme seg.

God jul til dere i NFF også foresten!

Branntilegdør

jaja der røk storestå da.. Letteste løsningen på problemet er vel å heve trappetrinnene, og sette opp noen sitteplasser der. blir sikkert nok sitteplasser til å akkurat nå kravet om xxxxx antall sitteplasser

Erik

No kan jo og Bergen og Brann få sin straff for og vere så inni helvette treg med og få frem saker og finne ut av ting, dette viste de kom, det kunne gå begge veier og det gikk den feile veien, men vi har ikke noe og syte over, vi har en fesen stadion som trengs oppgraderes, håper Kaffedotten og politikere kan våkne litt no før vi spiller i 2 div!!!


BL

no blir vi faen meg straffe for å støtte laget vårt... viss nff hadde tilpasset der kravet en liten smule etter stadion så hadde alt gått fint!
måtte nff brenne i helvete!!!! ja til privatisering av tippeligaen!!!!  :P
Hansa-
Felt Z

Stoffi

For det første, Brann har skutt seg selv i foten som PAF sier. De har visst om dette lenge, men ikke foretatt seg noe.

Men, samtidig, så skal ikke NFF jobbe imot de norske klubbene og ødelegge for norsk fotball. De pampene der er noen skikkelige regelryttere som sitter bak et skrivebord og lager nye regler, uten å vite nok om emnet, og stikke kjepper i hjulene for lagene, spesielt for Brann.

Spør du meg, så mener jeg klubbene i Norge burde meldt seg ut av NFF og laget sitt eget forbund, uten Per Ravn Omdal og co.
Det har vært ille ganske lenge nå, urettferdighet, idiotiske regler, osv osv.
Hvor mange topics fins det ikke i dette og bst forumet om NFF? Mange. De fortsetter med byråkrati pjattet sitt og bestemme ting som er langt ute på jordet når alt kommer til alt.

Nytt Fotballforbund!
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Ricky

Ingen signaler om dispensasjon? NFFs anleggsansvarlige, Ole Myrvold, er sitert på følgende da BA tok opp saken om lisenskravene i november:

Anleggsansvarlig i NFF Ole Myrvold garanterer nærmest at Brann vil få dispensasjon for kravet.

? "Jeg regner ikke med på at det skal by på noen problemer, sier han og understreker at forbundet ikke har noen intensjoner å nekte flere tusen tilskuere tilskuerplass på Stadion."


Toalettfasilitetene derimot, de må forbedres. Smålig av Brann å ikke vise vilje til å utbedre dette...

monzilla

Man kan jo bygge en liten tribune med 1000 sitteplasser.. Ikke det mest high-teche men er bedre å bruke 5-6 millioner på en slik tribune enn å tape 20 millioner i tapte billettinntekter og sponsorer. Hvem vil sponse brann når vi må spille kampene i oslo eller trondhejm foran 1400 tilskuere ?

Syntes at avisene burde grave litt i dette og lage et helvettes spetakkel. Vi greide å gå i tog på midten av 90-tallet og jeg tviler på at de samme menneskene har vendt ryggen til brann, men kommer til å klikke mongo på NFF hvis det ender med at vi ikke får spille på stadion..

KennethS

e jo bare til og sette opp en stilas tribubne! rosenborg fikk lov til det engang i tiden.
tå på Brann

Erik

Rosenborg får lov til det meste da...

paf

Quote from: "Ricky"
Anleggsansvarlig i NFF Ole Myrvold garanterer nærmest at Brann vil få dispensasjon for kravet.

? "Jeg regner ikke med på at det skal by på noen problemer, sier han og understreker at forbundet ikke har noen intensjoner å nekte flere tusen tilskuere tilskuerplass på Stadion."


Toalettfasilitetene derimot, de må forbedres. Smålig av Brann å ikke vise vilje til å utbedre dette...


Brann har da også fått dispensasjon i forhold til antall ståplasser i forhold til sitteplasser. Jeg har i hvert fall ikke fått med meg at det blir problemer der i år, men Brann har nok fått nokså klare signaler om at det må ordnes frem mot 2005.
Poenget mitt her er at man har et sett med regler å forholde seg til. Noen av dem er tåpelige (som den Brann felles på nå), mens andre er fornuftige (som for eksempel at det skal være bølgebrytere på store ståtribuner). Hovedproblemet slik jeg ser det er at NFF har vært "snille" og gitt dispensasjon til det meste i mange år, mens klubbene har tenkt at de slipper å forholde seg til regelverket og heller har brukt penger på spillere (Brann feks) enn å  utbedre stadionanleggene sine. Klubbene er og har vært enige i disse reglene, inkludert Brann, helt til det rammer dem selv.

La oss nå se litt fremover og se hvilke alternativer Brann har i denne situasjonen:
1. Bygge en ny tribune med plass til minimum 1.000 sitteplassser
2. Spille hjemmekampene på en arena med minimum 12.000 sitteplasser. I praksis vil det si Lerkendal, Ullevaal eller Viking Stadion
3. Miste lisensen og rykke ned til andredivisjon.

Det er opplagt at de to siste alternativene er en katastrofe og en skandale. Derfor må Brann bruke energien nå på å få opp en ny tribune, ikke sutre og klage på NFF. Det nytter ikke å komme i mars og si at "vi håpet dette ville gå gjennom. Derfor har vi ikke foretatt oss noe". For Brann vil dessverre det mest nærliggende alternativet være å hive opp seter på Store Stå. Det koster nesten ingenting i ombygningskostnader, og de høye reklameskiltene forsvinner nok nå de står i veien for de som sitter, ikke bare de som står. Antagelig vil det være mulig å sette opp 1.200 seter på Store Stå, og dermed er det problemet løst for i år.

Det er for øvrig fotballting i mars. Sist sa ikke Brann et eneste ord under tingforhandlingene. Kommer det til å endre seg nå, tro?

Xminator

Så det vi står tilbake med er en tribune uten tak i klokkesvingen, eller bruke felt A og C på Store Stå til montering av seter. Det siste er kanskje det beste alternativet.

brannfrik

leste nettopp denne artikkelen i ba og det gjorde meg ganske mye roligere. det ser i alle fall ut som om vi slipper å reise til stavanger, trondheim eller oslo for å se brann spille hjemmekamper, men problemet e der jo likevel, og eg ser for meg løsningen som paf foreslo som en god løsning for neste sesong.

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article827336.ece

Blææ

Quote from: "Xminator"Så det vi står tilbake med er en tribune uten tak i klokkesvingen, eller bruke felt A og C på Store Stå til montering av seter. Det siste er kanskje det beste alternativet.


Klokkesvingen er glemmesak da Brann har laget berdiftspakker på 200-300 partoutkort i en pakke til kr 290 kr pr kort,allerede 2000 kort solgt eller noe slikt.
ont follow me,Im lost too

paf

Quote from: "brannfrik"leste nettopp denne artikkelen i ba og det gjorde meg ganske mye roligere. det ser i alle fall ut som om vi slipper å reise til stavanger, trondheim eller oslo for å se brann spille hjemmekamper, men problemet e der jo likevel, og eg ser for meg løsningen som paf foreslo som en god løsning for neste sesong.

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article827336.ece


Heldigvis. Jeg ble også beroliget av det. Nå håper jeg bare den godeste Solheim ikke blander sammen toalettkravene med krav om et gitt antall sitteplasser (Som faktisk er et A-krav)

Christian

Blir klappstoler fra IKEA i klokkesvingen dette. Ta med paraply :p

Ordner seg nok.

Og NFF...? Makan til tullinger.

Bombefar

enig med Christian. Fyr opp 1200 klappstoler så e vi kvitt problemet

Go Up