• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treningskamper 2016

Started by Gulløl, November 04, 2015, 21:52:53 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Nei da, helt vanlig å huske hvor mange ganger keepere plukker eller mister i feltet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Quote from: Torvanger on March 06, 2016, 17:33:04 PM
Hvordan i h skal man tolke det med Grønner som spøk?


Om ikke en spøk, så er det i hvert fall en fin lekse i hvor mye verdi det er i andre lignende forumsrykter.

krakra

Synd at førsteomgang ble såpass ødelagt. Både av dommeren, men også av spillerne som fullstendig mistet fokus. Ledet an av "midtbanesjefen". Her forventer jeg noen velvalgte ord fra far Nilsen for det de holder på med etter utvisningen er fullstendig amatørmessig. Sutring, etterslenger og nada presisjon i spillet.

Vega hadde fortjent litt bedre forutsetninger, men jeg syns han viste seg bra fram. Gode ferdigheter både i nærteknikk på pasninger og innlegg. Virker rask også, selv om jeg hadde forventet enda litt mer fart utifra beskrivelsene.

krakra

Quote from: Klaus_Brann on March 06, 2016, 17:50:11 PM
Nei da, helt vanlig å huske hvor mange ganger keepere plukker eller mister i feltet.
Ikke nøyaktig antall, men en trenger ikke akkurat ekstraordinær hukommelse for å vite hva som skjer oftest.

Tom C

Har en følelse av at det kommer til å bli en del piping på stadion i år. Har aldri sett et brannlag som oftere dreper kontringsmuligheter med å stoppe opp og slå en støttepasning langt bakover igjen på banen. Til og med i etablert angrep, der vi er framme med mange mann presterer vi gang på gang å spille bakover og bakover til ballen er tilbake hos stopperne. Kjenner et gryende magesår allerede...
Aldri mer Obos....

Klaus_Brann

Quote from: krakra on March 06, 2016, 17:53:08 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 06, 2016, 17:50:11 PM
Nei da, helt vanlig å huske hvor mange ganger keepere plukker eller mister i feltet.
Ikke nøyaktig antall, men en trenger ikke akkurat ekstraordinær hukommelse for å vite hva som skjer oftest.


Når du presiserer som du gjør så får du heller komme tilbake med noe håndfast, hvis ikke har dette liten verdi.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra


Klaus_Brann

Pamer er som vanlig gjennomsyret negativ og sier at resultater teller i treningskamper. Her bommer han.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Quote from: Tom C on March 06, 2016, 17:55:19 PM
Har en følelse av at det kommer til å bli en del piping på stadion i år. Har aldri sett et brannlag som oftere dreper kontringsmuligheter med å stoppe opp og slå en støttepasning langt bakover igjen på banen. Til og med i etablert angrep, der vi er framme med mange mann presterer vi gang på gang å spille bakover og bakover til ballen er tilbake hos stopperne. Kjenner et gryende magesår allerede...



Det strider mot fotballens idé det Brann bedriver. Den som intet våger, jeg holdt på å klikke da Heltne ødela momentet, like i forkant av da TIL fikk frisparket som førte til mål. Vi vinner ikke kamper på denne måten!!! Uavgjort kan vi klare endel av, men vi må også vinne kamper. Dette er og blir LANs ansvar, det er ingen andre vi kan skyte på, han gir instruksene.

krakra

Orker bare ikke krangle mer med deg og tull og tøys. Du får finne noen andre. Du må bare mene at Horwath og Piotr er like gode i feltet. Jeg er helt uenig i det.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on March 06, 2016, 18:05:14 PM
Orker bare ikke krangle mer med deg og tull og tøys. Du får finne noen andre.


Da får du droppe å komme med utsagn som du på ingen måte kan backe opp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Torvanger on March 06, 2016, 18:05:09 PM
Quote from: Tom C on March 06, 2016, 17:55:19 PM
Har en følelse av at det kommer til å bli en del piping på stadion i år. Har aldri sett et brannlag som oftere dreper kontringsmuligheter med å stoppe opp og slå en støttepasning langt bakover igjen på banen. Til og med i etablert angrep, der vi er framme med mange mann presterer vi gang på gang å spille bakover og bakover til ballen er tilbake hos stopperne. Kjenner et gryende magesår allerede...



Det strider mot fotballens idé det Brann bedriver. Den som intet våger, jeg holdt på å klikke da Heltne ødela momentet, like i forkant av da TIL fikk frisparket som førte til mål. Vi vinner ikke kamper på denne måten!!! Uavgjort kan vi klare endel av, men vi må også vinne kamper. Dette er og blir LANs ansvar, det er ingen andre vi kan skyte på, han gir instruksene.


Det må vi og den største utfordringen ligger i hvem som skal putte for oss. Blir det Orlov, Hvilsom eller Skålevik?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

OmOssSjølOgHansaøl

Det er ikke så lett å lese noe særlig fra denne kampen, annet enn at det virker å være mange kandidater til de fremste plassene. Vega, Braaten og Huseklepp er alle reelle kandidater til kantplassene, og både Orlov, Skålevik og Hvilsom kan se ut til å være aktuelle som midtspiss.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Klaus_Brann

Tipper det blir Braaten og Huse fra start.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on March 06, 2016, 18:16:09 PM
Det er ikke så lett å lese noe særlig fra denne kampen, annet enn at det virker å være mange kandidater til de fremste plassene. Vega, Braaten og Huseklepp er alle reelle kandidater til kantplassene, og både Orlov, Skålevik og Hvilsom kan se ut til å være aktuelle som midtspiss.



Og det lukter ikke mål av noen av dem. Hvilsom ser ut til å være helbom.

krakra

March 06, 2016, 18:20:55 PM #666 Last Edit: March 06, 2016, 18:25:49 PM by krakra
Det er dumt å konkludere med at spillerkjøp er helbom før vi har spilt en eneste seriekamp.

krøvel vellevold

March 06, 2016, 18:32:05 PM #667 Last Edit: March 06, 2016, 18:34:36 PM by krøvel vellevold
Quote


Det der er jo latterlig. I en treningskamp kan man bytte så mye man vil, og man kan sette innpå hele juniorlaget, og man kan vel også sette inn spillere på prøvespill. Med andre ord: Det er veldig mye som kan skje der, som ikke kan skje i en offisiell kamp. Tar oddsselskapet og deres kunder sjansen på å tippe på noe så uforutsigbart som en treningskamp, så er det deres problem. Kan man stille med juniorlaget i 2. omgang - og det er greit for bettingselskapet og dem som spiller på kampen, må man vel kunne spille 11 mot 11 også hvis en mann blir utvist? Det er det beste for begge lag at kampen går 11 mot 11, og det blir for dumt at bettingselskapene skal ødelegge for kvaliteten i den siste treningskampen før seriestart.
Legg ned hele klubben!

Paldan

Vet ikke om det står noe klarere for meg nå enn under kampen: Hvorfor er ikke lagene blitt enige om å spille 11 mot 11 uansett rødt kort? Såvidt jeg kan se i tråden er det ikke lagt frem noe som viser at kampen var satt opp på Norsk Tipping sitt spilleprogram. Er det i så fall hensyn til utenlandske spillselskap som gjør at Brann velger å spille 10 mot 11?

Giles

Quote from: Klaus_Brann on March 06, 2016, 18:02:25 PM
Pamer er som vanlig gjennomsyret negativ og sier at resultater teller i treningskamper. Her bommer han.

Du bommer totalt hvis du er positiv. Fint å være positiv men vent til det er grunn til det. Og å være kritisk til det som serveres nå om dagen er ikke det samme som å være negativ.

Paldan

Quote from: krakra on March 06, 2016, 17:52:39 PM
Synd at førsteomgang ble såpass ødelagt. Både av dommeren, men også av spillerne som fullstendig mistet fokus. Ledet an av "midtbanesjefen". Her forventer jeg noen velvalgte ord fra far Nilsen for det de holder på med etter utvisningen er fullstendig amatørmessig. Sutring, etterslenger og nada presisjon i spillet.


Meget bekymringsverdig at Heltne må dyttes vekk fra dommeren av Remi Johansen et helt minutt etter at Demidov har gått av banen. På det tidspunktet skal han ha gjort seg ferdig med spontanreaksjonene, og tatt tak som en leder i laget for å fortsette kampen med riktig fokus.

Nixon

Quote from: dex1974 on March 06, 2016, 16:35:06 PMHa ha...jeg har nevnt han utallige ganger her inne, men responsen var at han ikke var en spiller for oss. Ser jo det idag...han er for god ;)


Du hadde rett, Krøvel! Dex var ikke sein med å promotere denne Lehne nok en gang på forumet rett etter skåringen. Nesten like forutsigbart som at vi tapte...
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Giles on March 06, 2016, 18:40:21 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 06, 2016, 18:02:25 PM
Pamer er som vanlig gjennomsyret negativ og sier at resultater teller i treningskamper. Her bommer han.

Du bommer totalt hvis du er positiv. Fint å være positiv men vent til det er grunn til det. Og å være kritisk til det som serveres nå om dagen er ikke det samme som å være negativ.


Det er all mulig grunn til å være både kritisk og negativ. Oppkjøringen før neste helgs seriestart har totalt sett vært middels, og det er ikke akkurat betryggende foran sesongen. Det går på både mangel på offensivt spill, og det er heller ikke bra hvordan laget klapper sammen og slutter å være et lag når de får litt motgang i dagens kamp.
Rød makt på Hansa

krakra

Kanskje vente litt før en slakter egne signeringer og skryter opp andres. Og om TIL skulle få potensialet ut av Lehne Olsen så er jo det ganske langt ifra sikkert at vi hadde fått til det samme.

Giles

Det er bare å skru på den positive hatten før Strømsgodset. I alle fall bør LAN og spillerne få inn en offensiv holdning og en fandenivoldskhet som ikke har vært sett på en stund. LAN selv må ta solid selvkritikk hvis det virkelig er han som ønsker et spill i sirup med støttepasninger fra helvete. Det skaper en defensiv innstilling i eget lag og er en gavepakke til motstanderne.
Om LAN ikke vil får spillerne ta skjeen i egen hånd og gå foran.
Brann må få til noe offensivt ellers vil ende med tap, for dette laget vil ikke holde nullen i mange kamper.

Klaus_Brann

Quote from: Giles on March 06, 2016, 18:40:21 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 06, 2016, 18:02:25 PM
Pamer er som vanlig gjennomsyret negativ og sier at resultater teller i treningskamper. Her bommer han.

Du bommer totalt hvis du er positiv. Fint å være positiv men vent til det er grunn til det. Og å være kritisk til det som serveres nå om dagen er ikke det samme som å være negativ.


Det har jeg ikke sagt at jeg er, men jeg er lei av sytet til Pamer. Han svartmaler og elsker det. Det finnes en mellomting.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Forskjellen mellom LAN og Pamer i dag er at Pamer mener at man må ha resultater i treningskamper mens LAN er opptatt av det essensielle, nemlig serien.

Når det er sagt; LAN er ikke blind eller dum. Han ser at det ikke har vært topp hittil, men det hadde ikke vært veldig bra for laget hvis han hadde lagt ut om hvor bekymret han var før seriestart.
Nå handler alt om å bygge opp spillerne til å få troen på dette, for hvis vi går til seriestart uten tro på at vi kan vinne kan vi begynne å forberede nedrykket.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

OmOssSjølOgHansaøl

Nå har jeg sett Ballspark, og jeg får mindre og mindre sans for Pamer. Er han i ferd med å bli den nye Davy Wathne? Eller skjønner han kanskje ikke forskjellen på sin rolle og Doddos?

Hvis man skal komme unna med å kalle seg "ekspertkommentator" må man ha mer å fare med enn unyansert sutring og svartmaling. Både som sportsjournalist og "ekspertkommentator" må man være kritisk (noe treningskampene gir grunn til), men man må samtidig være objektiv og ha et minstemål av faglig tyngde. Nå er det nesten så jeg savner Tore Strand ...
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Hatleking

Eg er einig med dykk om Pamer. Ein veldig tabloidisering. Om Brann får ein god start så er det NULL som tenkjer på denne oppkøyringa. Det fine med oppkøyring er jo at ein kan fokusere på andre ting enn akkurat berre resultat. Så kan ein sjølvsagt spørje seg kva me kan forvente oss ut frå det oppkøyringa har vist.

At me spelar med 10 mann heile kampen og må leggje om suboptimalt er ein veldig stor grunn til at det gjekk som i dag. Det er på ingen måte nokon bortforklaring. Dårlege resultat i oppkøyringa bryr folk seg berre om dersom det går dårleg i serien.

Klaus_Brann

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on March 06, 2016, 20:28:03 PM
Nå har jeg sett Ballspark, og jeg får mindre og mindre sans for Pamer. Er han i ferd med å bli den nye Davy Wathne? Eller skjønner han kanskje ikke forskjellen på sin rolle og Doddos?

Hvis man skal komme unna med å kalle seg "ekspertkommentator" må man ha mer å fare med enn unyansert sutring og svartmaling. Både som sportsjournalist og "ekspertkommentator" må man være kritisk (noe treningskampene gir grunn til), men man må samtidig være objektiv og ha et minstemål av faglig tyngde. Nå er det nesten så jeg savner Tore Strand ...


Det er det verste med det. Han har veldig lite å komme med av synspunkter rundt hvorfor det går sånn eller hva Brann kan gjøre annerledes.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Paldan

Quote from: Klaus_Brann on March 06, 2016, 20:34:14 PM
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on March 06, 2016, 20:28:03 PM
Nå har jeg sett Ballspark, og jeg får mindre og mindre sans for Pamer. Er han i ferd med å bli den nye Davy Wathne? Eller skjønner han kanskje ikke forskjellen på sin rolle og Doddos?

Hvis man skal komme unna med å kalle seg "ekspertkommentator" må man ha mer å fare med enn unyansert sutring og svartmaling. Både som sportsjournalist og "ekspertkommentator" må man være kritisk (noe treningskampene gir grunn til), men man må samtidig være objektiv og ha et minstemål av faglig tyngde. Nå er det nesten så jeg savner Tore Strand ...


Det er det verste med det. Han har veldig lite å komme med av synspunkter rundt hvorfor det går sånn eller hva Brann kan gjøre annerledes.


Han skrev da ganske nylig om «Brann-sjefenes seks merkelige valg» som var en ganske konkret gjennomgang over hva Brann hadde gjort galt og hva han ville gjort annerledes: http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Brann-sjefenes-seks-merkelige-valg-691694_1.snd

Synes man svartmaler Pamer sin svartmaling. Selv om LAN ser noe positivt i spillet og selvsagt ikke vil slakte sitt eget lag syv dager før seriestart, kan ikke BT og Pamer gjøre annet enn å si det de ser. Og det de ser er et Brann som ikke vinner, ikke skaper målsjanser og ikke fenger spillemessig. De kan jo plutselig begynne med det når serien starter, men det er Brann sin oppgave å skape den troen, ikke BT.

krakra

Problemet er at BT forenkler og overdriver. I den ene eller annen retningen. Det er ikke sånn at Brann enten er veldig gode eller veldig dårlige, men utifra BTs analyser kan en av og til få inntrykk av det.

Finfin respons

Første omgang:
Det var veldig spesielt at LAN satte ned Barmen som midtstopper i første omgang. Kan umulig ha vært så veldig nyttig med tanke på TL fremover. Når det er sagt, så spillte Brann en veldig merkelig formasjon de første 45, der Barmen gjentatte ganger drev fremover fra stopperposisjonen med ballen i beina, og utfordret med pasninger langs bakken i det berømte mellomrommet. Det så en stund ut som Brann spillte med 3 stoppere, og med svært høye backer, og der kantene spillte mye mer inne i banen enn vanlig, nærmest som kantspisser.

Det var ikke formasjonen / 10 mann som gjorde at Brann lå under 0-2 til pause. 1-0-målet er elendig mur av Vega, som står en halv meter lenger unna ballen enn dommerens mousse-strek. Han lytter ikke til keeperens formaninger om plassering, noe som gjør Horwath stresset. Og han lar være å hoppe, i stedet bøyer han hodet lett frem og ned. Ballen stryker like over ham. Ille.
Og også veldig dårlig av Horwath som ikke er "på". Det var et skudd fra 25 meter, Piotr hadde tatt den.

Tromsøs andre mål var fint, men bar preg av en Barmen som ikke er vant til å spille stopper, og en Acosta som tror det er greit å jogge bak Lehne-Olsen med en hånd i været, for å markere offside. Det var ikke offside, jeg såg reprisen 8 ganger. Skremmende at ikke Acosta ser at pasningen kan slås 90 grader, og at han ikke er mer "på".
Kanskje.

Torvanger

March 06, 2016, 21:20:57 PM #683 Last Edit: March 06, 2016, 21:27:17 PM by Torvanger
LAN har tidligere sagt at det er viktig å vinne, uansett om det bare er treningskamp. Se opp for drap av kamp på Marienlyst, jeg er sikker på at det ender 0-0. Problemet kommer i neste kamp hjemme, da det blir forventet at Brann skal score mål. Hvordan i himmelens navn skal det skje? Har LAN et sted på veien en plan for det offensive, eller må vi etterhvert hente inn ekstern hjelp, en angrepstrener? Kanskje MIM kunne tilført noe? LAN snakker om 4-4 i statistikk mot TIL og at vi skapte 8 mot FKH. Han overdriver veldig etter min mening, for virkelig soleklare sjanser har ikke Brann skapt. Og hvordan kan han forvente at det blir skapt noe fremover, når det primært ee fireren bak og Heltne som har ballkontakt? Det var definert klart før årets sesong at det defensive var på plass, i og med at Brann slapp inn veldig lite mål etter LANs inntreden, likevel har laget kun trnkt trygghet i hver eneste treningskamp og sågar drept angrepsgløden, dersom laget har vært litt for mye på.

Finfin respons

Positivt:
- Brann lærte noen lekser i denne kampen. Spill 10 mot 11 må gjøres på en litt annen måte enn det ble gjort i dag (man ville normalt tatt ut Vega eller Braaten og satt inn Grønner/Hattaka med en gang, og spilt med en kant mindre, og på den måten hatt en mer fungerende midtbane. Men i denne kampen ville man jo ha svar i nettopp disse rollene). LAN løste egentlig denne utfordringen greit ettersom det bare var treningskamp.
- Braaten var frisk i deler av kampen. Vega viste også noen tendenser. Orlov kjemper og truer, men blir som hele den offensive rekken ganske anonym.

Negativt:
- Barmen og Piotr ødela sogndalkampen. Demidov og dommeren ødela denne kampen. Brann fikk nesten ingen svar i disse to kampene.
- Brann produserer skrekkelig få sjanser. Bare én god sjanser. Sammenlign PL-lag som spilte i går, som skapte 28 målsjanser. Brann skapte etpar.
Kanskje.

Klaus_Brann

Quote from: Paldan on March 06, 2016, 20:50:21 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 06, 2016, 20:34:14 PM
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on March 06, 2016, 20:28:03 PM
Nå har jeg sett Ballspark, og jeg får mindre og mindre sans for Pamer. Er han i ferd med å bli den nye Davy Wathne? Eller skjønner han kanskje ikke forskjellen på sin rolle og Doddos?

Hvis man skal komme unna med å kalle seg "ekspertkommentator" må man ha mer å fare med enn unyansert sutring og svartmaling. Både som sportsjournalist og "ekspertkommentator" må man være kritisk (noe treningskampene gir grunn til), men man må samtidig være objektiv og ha et minstemål av faglig tyngde. Nå er det nesten så jeg savner Tore Strand ...


Det er det verste med det. Han har veldig lite å komme med av synspunkter rundt hvorfor det går sånn eller hva Brann kan gjøre annerledes.


Han skrev da ganske nylig om «Brann-sjefenes seks merkelige valg» som var en ganske konkret gjennomgang over hva Brann hadde gjort galt og hva han ville gjort annerledes: http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Brann-sjefenes-seks-merkelige-valg-691694_1.snd

Synes man svartmaler Pamer sin svartmaling. Selv om LAN ser noe positivt i spillet og selvsagt ikke vil slakte sitt eget lag syv dager før seriestart, kan ikke BT og Pamer gjøre annet enn å si det de ser. Og det de ser er et Brann som ikke vinner, ikke skaper målsjanser og ikke fenger spillemessig. De kan jo plutselig begynne med det når serien starter, men det er Brann sin oppgave å skape den troen, ikke BT.


Jeg kunne kanskje presisert i større grad at dette kun gikk på fotballbiten og ikke alt rundt. Jeg sier ikke at han aldri har noe vettugt å si om Brann eller hvordan klubben drives, men fotballfaglig er det tidvis skralt og han tyr litt for ofte til en unødvendig og overdreven negativ holdning til hvordan det går for Sportsklubben.
Han skal skape overskrifter, men du trenger ikke være så tabloid hele tiden.

Det er tull. Brann skaper målsjanser, men effektiviteten er dårlig.
BT har stor påvirkningskraft, både i forhold til supportere, men enda viktigere påvirkes selvsagt klubben av det hvis det kun trekkes frem elendighet hele tiden. Det går an å kalle en spade for en spade, så kan heller Pamer skrive fete bokstaver etter neste helg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Finfin respons on March 06, 2016, 21:02:12 PM
Første omgang:
Det var veldig spesielt at LAN satte ned Barmen som midtstopper i første omgang. Kan umulig ha vært så veldig nyttig med tanke på TL fremover. Når det er sagt, så spillte Brann en veldig merkelig formasjon de første 45, der Barmen gjentatte ganger drev fremover fra stopperposisjonen med ballen i beina, og utfordret med pasninger langs bakken i det berømte mellomrommet. Det så en stund ut som Brann spillte med 3 stoppere, og med svært høye backer, og der kantene spillte mye mer inne i banen enn vanlig, nærmest som kantspisser.

Det var ikke formasjonen / 10 mann som gjorde at Brann lå under 0-2 til pause. 1-0-målet er elendig mur av Vega, som står en halv meter lenger unna ballen enn dommerens mousse-strek. Han lytter ikke til keeperens formaninger om plassering, noe som gjør Horwath stresset. Og han lar være å hoppe, i stedet bøyer han hodet lett frem og ned. Ballen stryker like over ham. Ille.
Og også veldig dårlig av Horwath som ikke er "på". Det var et skudd fra 25 meter, Piotr hadde tatt den.

Tromsøs andre mål var fint, men bar preg av en Barmen som ikke er vant til å spille stopper, og en Acosta som tror det er greit å jogge bak Lehne-Olsen med en hånd i været, for å markere offside. Det var ikke offside, jeg såg reprisen 8 ganger. Skremmende at ikke Acosta ser at pasningen kan slås 90 grader, og at han ikke er mer "på".


Har du sett det fra en annen vinkel? Synes det er vanskelig å slå fast 100%, men det er ingen stor sak.

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Finfin respons

Vi kan slå fast tre ting av det bildet:
1) Linjedommeren er overhodet ikke på linje, og kan umulig dømme situasjonen med høy følelse av å vite hva han gjør.
2) Acosta er helt på bærtur. Dessverre.
3) Du har rett. Det er ingen stor sak. Ser du på spilleren (sml. Kristiansen) så blir det hårfint. Men om du velger å se på ballen, som ligger 20 cm forran det igjen, så ser den grei ut synes jeg.
Kanskje.

stigh

Quote from: Klaus_Brann on March 06, 2016, 22:36:06 PM
Quote from: Finfin respons on March 06, 2016, 21:02:12 PM
Første omgang:
Det var veldig spesielt at LAN satte ned Barmen som midtstopper i første omgang. Kan umulig ha vært så veldig nyttig med tanke på TL fremover. Når det er sagt, så spillte Brann en veldig merkelig formasjon de første 45, der Barmen gjentatte ganger drev fremover fra stopperposisjonen med ballen i beina, og utfordret med pasninger langs bakken i det berømte mellomrommet. Det så en stund ut som Brann spillte med 3 stoppere, og med svært høye backer, og der kantene spillte mye mer inne i banen enn vanlig, nærmest som kantspisser.

Det var ikke formasjonen / 10 mann som gjorde at Brann lå under 0-2 til pause. 1-0-målet er elendig mur av Vega, som står en halv meter lenger unna ballen enn dommerens mousse-strek. Han lytter ikke til keeperens formaninger om plassering, noe som gjør Horwath stresset. Og han lar være å hoppe, i stedet bøyer han hodet lett frem og ned. Ballen stryker like over ham. Ille.
Og også veldig dårlig av Horwath som ikke er "på". Det var et skudd fra 25 meter, Piotr hadde tatt den.

Tromsøs andre mål var fint, men bar preg av en Barmen som ikke er vant til å spille stopper, og en Acosta som tror det er greit å jogge bak Lehne-Olsen med en hånd i været, for å markere offside. Det var ikke offside, jeg såg reprisen 8 ganger. Skremmende at ikke Acosta ser at pasningen kan slås 90 grader, og at han ikke er mer "på".


Har du sett det fra en annen vinkel? Synes det er vanskelig å slå fast 100%, men det er ingen stor sak.




Eg satt omtrent på linje å de er offside uansett hvor mange ganger du har sett! Så skulle aldri vært mål

krøvel vellevold

Iflg. en av avisene (husker ikke hvilken det var), så "tillater ikke NFFs regler at man spiller 11 mot 11".

Hallo? NFFs regler? Er dette liksom en offisiell kamp i NFFs regi?
Legg ned hele klubben!

karkarkar

Quote from: krøvel vellevold on March 07, 2016, 07:08:58 AM
Iflg. en av avisene (husker ikke hvilken det var), så "tillater ikke NFFs regler at man spiller 11 mot 11".

Hallo? NFFs regler? Er dette liksom en offisiell kamp i NFFs regi?


På TV-sendingen sa kommentator at de ikke kunne tillate Brann å spille med 11 mann etter utvisningen fordi kampen var på tippekupongen.

krøvel vellevold

Quote from: karkarkar on March 07, 2016, 15:57:52 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 07, 2016, 07:08:58 AM
Iflg. en av avisene (husker ikke hvilken det var), så "tillater ikke NFFs regler at man spiller 11 mot 11".

Hallo? NFFs regler? Er dette liksom en offisiell kamp i NFFs regi?


På TV-sendingen sa kommentator at de ikke kunne tillate Brann å spille med 11 mann etter utvisningen fordi kampen var på tippekupongen.


Som sagt lenger oppe: I en treningskamp kan man bytte hele laget, stille med rent juniorlag i 2.omg., teste spillere som ikke har kontrakt, teste ut nye ting, osv. Likevel våger tydeligvis noen bettingselskap å sette odds - og folk å spille - på disse kampene. Javel, men når alt det andre er "ok", så bør det jo også være ok å spille 11 mot 11 i 90 minutter, selv om noen skulle bli utvist.
For øvrig påstås det at det ikke var Norsk Tipping men et annet bettingselskap som hadde kampen som tippeobjekt. Når begynte NFF å samarbeide med slike? Det er da f... ikke bettingselskapene som skal avgjøre kvaliteten (dvs muligheten for spill 11 mot 11 i 90 min.) i siste treningskamp før seriestart? Dette tullet tapte både Brann og TIL på.
Legg ned hele klubben!

Corran

Kampen var vel på langoddsen til norsk tipping Den var i alle fall under resultater på langoddsen
Ligger her under resultater for i går https://www.norsk-tipping.no/sport/langoddsen#resultater
Skulle ha tippet for det var 2.85 i odds på borteseier
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Quote from: Corran on March 07, 2016, 23:27:33 PM
Kampen var vel på langoddsen til norsk tipping Den var i alle fall under resultater på langoddsen
Ligger her under resultater for i går https://www.norsk-tipping.no/sport/langoddsen#resultater
Skulle ha tippet for det var 2.85 i odds på borteseier


Uansett er det NT (og deres spillere) sitt problem at de setter spill på en treningskamp der det kan være totalt ulikt hvor mye lagene legger i resultatet.
Legg ned hele klubben!

Belfort

Quote from: krøvel vellevold on March 08, 2016, 05:45:00 AM
Quote from: Corran on March 07, 2016, 23:27:33 PM
Kampen var vel på langoddsen til norsk tipping Den var i alle fall under resultater på langoddsen
Ligger her under resultater for i går https://www.norsk-tipping.no/sport/langoddsen#resultater
Skulle ha tippet for det var 2.85 i odds på borteseier


Uansett er det NT (og deres spillere) sitt problem at de setter spill på en treningskamp der det kan være totalt ulikt hvor mye lagene legger i resultatet.


Siste treningskamp før seriestart pleier de fleste lagene og legge litt mer i det enn enn kamp i januar.

krøvel vellevold

Quote from: Belfort on March 08, 2016, 08:45:20 AM
Quote from: krøvel vellevold on March 08, 2016, 05:45:00 AM
Quote from: Corran on March 07, 2016, 23:27:33 PM
Kampen var vel på langoddsen til norsk tipping Den var i alle fall under resultater på langoddsen
Ligger her under resultater for i går https://www.norsk-tipping.no/sport/langoddsen#resultater
Skulle ha tippet for det var 2.85 i odds på borteseier


Uansett er det NT (og deres spillere) sitt problem at de setter spill på en treningskamp der det kan være totalt ulikt hvor mye lagene legger i resultatet.


Siste treningskamp før seriestart pleier de fleste lagene og legge litt mer i det enn enn kamp i januar.


Likevel er resulatet av underordnet betydning i en slik kamp, og man gjør bytter i hytt og pine. Det er jo mer uforutsigbart enn at en kamp spilles 11 mot 11 uavhengig av om det skulle komme utvisninger. Tror ikke noen etterpå ville sagt at "hvem kunne på forhånd trodd kampen ville foregå 11 mot 11 i 90 minutter?"
Legg ned hele klubben!

Corran

Quote from: krøvel vellevold on March 08, 2016, 10:40:28 AM
Quote from: Belfort on March 08, 2016, 08:45:20 AM
Quote from: krøvel vellevold on March 08, 2016, 05:45:00 AM
Quote from: Corran on March 07, 2016, 23:27:33 PM
Kampen var vel på langoddsen til norsk tipping Den var i alle fall under resultater på langoddsen
Ligger her under resultater for i går https://www.norsk-tipping.no/sport/langoddsen#resultater
Skulle ha tippet for det var 2.85 i odds på borteseier


Uansett er det NT (og deres spillere) sitt problem at de setter spill på en treningskamp der det kan være totalt ulikt hvor mye lagene legger i resultatet.


Siste treningskamp før seriestart pleier de fleste lagene og legge litt mer i det enn enn kamp i januar.


Likevel er resulatet av underordnet betydning i en slik kamp, og man gjør bytter i hytt og pine. Det er jo mer uforutsigbart enn at en kamp spilles 11 mot 11 uavhengig av om det skulle komme utvisninger. Tror ikke noen etterpå ville sagt at "hvem kunne på forhånd trodd kampen ville foregå 11 mot 11 i 90 minutter?"

Helt enig med deg Krøvel om at det bare er tull for i en treningskamp er det så mye som spiller inn (mange bytter, testing av spillere, hvile av spillere som ellers hadde spilt, utprøving +++) så om en hadde kunne sette inn spiller nummer 11 igjen så hadde ikke det hatt noe å si til eller fra og noe som spillere kunne tatt høyde for om det var en regel som sa det var greit om klubbene er enige.
MEN grunnen til at jeg linket var at det var mye tvil om NT hadde denne kampen eller ikke og det hadde de og da er grunnen krystallklar selv om det er som du sier bare tull
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Brann møter Sogndal til treningskamp under årets Lerum Cup.
Fosshaugane Campus fredag 24 juni  kl.19.00
   
http://www.sogndalfotball.no/news/article/11z8y6qfruvl61647y2gp0sqcb/title/fa-med-deg-sogndal---brann-pa-lerum-cup
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dokken

Sier mye om hvor idiotisk det er med fem ukers sommerpause i serien, når elitelagene må avtale treningskamper mot hverandre for å ha noe å gjøre på...

Før i tiden tok norsk serie to, maks tre ukers pause under mesterskap. Det hadde litt å gjøre med at da var det tre kamper på tv hver dag, vm-psykose i folket, og spillerne hadde uansett krav på en ferie.
Fra kvartfinalene var det full sving med seriefotball igjen, da er det jo uansett masse spillefrie dager i EM/VM.  (Og dersom Norge skulle delta er vi utslått).

Nå blir juni gørr for oss som liker å se fotball på stadion. Banene er perfekte, været behagelig, men det eneste vi kan se på er noen treningskamper. I april, derimot, er det to kamper i uken.
Komplett idioti.

Lasaron

April 21, 2016, 11:32:28 AM #699 Last Edit: April 21, 2016, 11:34:04 AM by Lasaron
Quote from: dokken on April 21, 2016, 11:20:49 AM
Sier mye om hvor idiotisk det er med fem ukers sommerpause i serien, når elitelagene må avtale treningskamper mot hverandre for å ha noe å gjøre på...

Før i tiden tok norsk serie to, maks tre ukers pause under mesterskap. Det hadde litt å gjøre med at da var det tre kamper på tv hver dag, vm-psykose i folket, og spillerne hadde uansett krav på en ferie.
Fra kvartfinalene var det full sving med seriefotball igjen, da er det jo uansett masse spillefrie dager i EM/VM.  (Og dersom Norge skulle delta er vi utslått).

Nå blir juni gørr for oss som liker å se fotball på stadion. Banene er perfekte, været behagelig, men det eneste vi kan se på er noen treningskamper. I april, derimot, er det to kamper i uken.
Komplett idioti.


I det store og hele er jeg enig med alt. Men vi må huske på at pampene da med god samvittighet kan få med seg hele EM. Tenk om de måtte reist tilbake før EM var ferdig for å være med på norsk eliteserie? Jeg tror det kan være noe der.

Edit: Tar forbehold om at NFF allerede har gitt en god forklaring på hvorfor pausen er så lang, siden tidligere pauser ikke har vært så lange. Er det kanskje fordi klubber i eliteserien har spillere som vil være med i EM for andre land?
Tren på langskudd

Go Up