• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Hødd, søndag 1. nov kl 13.00

Started by osoerli, October 26, 2015, 11:54:04 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

osoerli

Siste kamp i Obåsligaen nærmar seg.
Må få til betre kamp enn sist, og ein god avslutning på årets sesong på stadion.
Ikkje minst for å setja fart i partoutkort-salet til daffy.
Og sjølsagt hevna det pinlege 3-0 tapet på Høddvoll.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Belfort

Dette er en kamp jeg ikke hadde gått på selv om jeg hadde fått betalt. Brann har bestemt seg for at sesongen er over,så det er helt overflødig og møte opp.

osoerli

Trur det blir seier faktisk på ei strålande grasmatte.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Quote from: Belfort on October 26, 2015, 12:24:33 PMBrann har bestemt seg for at sesongen er over,så det er helt overflødig og møte opp.


Så ille er det selvsagt ikke selv om kampen i går var skandaløst dårlig. Jeg tar det som en selvfølge at vi får se en gjeng som vil revansjere seg. I så måte kan dette tvert i mot være kampen å gå på i år!

Det skal forøvrig være solgt bra med billetter, både vanlige og kampanjebilletter som har gått til idrettslag, så det kan bli ok med folk på søndag.

Hvem har vi å rutte med egentlig av spillere med skader og karantene? Jeg vil tro at Hanstveit får være med i sin siste tropp som brannspiller og at han vil få et greit innhopp og en verdig avslutning. Det fortjener han.

Rød makt på Hansa

Spelaren

Salget har passert 10 000 så ikkje forvent mer enn ett poeng.
Gå av.

Gulløl

http://www.brann.no/news/article/e13qd6o7vdg81dge6ioxbv5ib/title/har-solgt-over-10000-til-hodd-kampen

Breddefotballen tilknyttet Hordaland Fotballkrets har kampanje til 99 kr pr.billett til denne kampen, som de også hadde til Bærum og Jerv kampen. Går ut at det er derfor billett salget er så høyt så tidlig. Kamptidspunktet gjør vel kampen attraktiv for klubber ute i distriktene til en sosial happening og sesongavslutning for laget sitt på Brann Stadion. Normalt skulle dette være en kamp med lav interesse nå som opprykket er klart, så greit at Brann likevel klarer å trekke publikum på denne måten. Det blir mye unger og skrik og skrål, men greit det om en greier å tenne "Brann-gnisten" hos noen av de.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on October 26, 2015, 14:10:38 PM
Salget har passert 10 000 så ikkje forvent mer enn ett poeng.


Må jo snu seg etter hvert det også.
Legg ned hele klubben!

osoerli

Quote from: Nixon on October 26, 2015, 12:41:38 PM
Quote from: Belfort on October 26, 2015, 12:24:33 PMBrann har bestemt seg for at sesongen er over,så det er helt overflødig og møte opp.



............Jeg vil tro at Hanstveit får være med i sin siste tropp som brannspiller og at han vil få et greit innhopp og en verdig avslutning. Det fortjener han.


Hadde vært kult, men det blir vel bare blomster i pausen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Det hadde han fortjent og det er jo ikke sånn at han ikke fortsatt kan spille noen minutter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Det tynnes ut. Karadas har operert en ankel som har plaget han i høst og er ferdig for sesongen.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on October 26, 2015, 17:57:25 PM
Det hadde han fortjent og det er jo ikke sånn at han ikke fortsatt kan spille noen minutter.


Basert på det han har gjort når han har fått sjansen i år tror jeg at det hadde gått helt fint med en startplass også.

Han får ta en Geddi-avskjed. Komme inn sentralt på midten på slutten og spille som han aldri har gjort noe annet!:)
Rød makt på Hansa

Nixon

Apropos Geddi sin avskjedskamp i 2003. Den kampen ble også spilt klokken 13.00 og er den siste kampen Brann har spilt på Stadion på det tidspunktet. For året etter kom det nye flomlys-regler og det ble slutt på at kampene ble spilt tidligere og tidligere utover høsten.
Rød makt på Hansa

osoerli

                    Piotr
Nouri  Knutsen  Acosta   Vevatne

Skaanes      Barmen     Haugen

Huseklepp  Lorentzen    Larsen
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

               Piotr
Nouri - Grønner - Knudsen - Vevatne
       Skaanes - Barmen - Haugen
Huseklepp - Skålevik - Larsen

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on October 26, 2015, 19:42:56 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 26, 2015, 17:57:25 PM
Det hadde han fortjent og det er jo ikke sånn at han ikke fortsatt kan spille noen minutter.


Basert på det han har gjort når han har fått sjansen i år tror jeg at det hadde gått helt fint med en startplass også.

Han får ta en Geddi-avskjed. Komme inn sentralt på midten på slutten og spille som han aldri har gjort noe annet!:)


Ja, det tviler jeg ikke på, men om LAN ikke starter med han bør han i alle fall la han få noen minutter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on October 27, 2015, 08:40:29 AM
Apropos Geddi sin avskjedskamp i 2003. Den kampen ble også spilt klokken 13.00 og er den siste kampen Brann har spilt på Stadion på det tidspunktet. For året etter kom det nye flomlys-regler og det ble slutt på at kampene ble spilt tidligere og tidligere utover høsten.


Apropos kl. 13.00...
Hvorfor i alle dager må disse rundene spilles så latterlig tidlig? Kunne de ikke i det minste blitt spilt 15-16? Styrete opplegg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on October 28, 2015, 02:24:33 AM
Quote from: Nixon on October 27, 2015, 08:40:29 AM
Apropos Geddi sin avskjedskamp i 2003. Den kampen ble også spilt klokken 13.00 og er den siste kampen Brann har spilt på Stadion på det tidspunktet. For året etter kom det nye flomlys-regler og det ble slutt på at kampene ble spilt tidligere og tidligere utover høsten.


Apropos kl. 13.00...
Hvorfor i alle dager må disse rundene spilles så latterlig tidlig? Kunne de ikke i det minste blitt spilt 15-16? Styrete opplegg.


Jeg trodde det var rimelig åpenbart - spesielt med tanke på at det står i innlegget du svarte på...
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on October 28, 2015, 02:24:33 AM
Quote from: Nixon on October 27, 2015, 08:40:29 AM
Apropos Geddi sin avskjedskamp i 2003. Den kampen ble også spilt klokken 13.00 og er den siste kampen Brann har spilt på Stadion på det tidspunktet. For året etter kom det nye flomlys-regler og det ble slutt på at kampene ble spilt tidligere og tidligere utover høsten.


Apropos kl. 13.00...
Hvorfor i alle dager må disse rundene spilles så latterlig tidlig? Kunne de ikke i det minste blitt spilt 15-16? Styrete opplegg.


1300 er finfint for småbarnsforeldre.
Gå av.

Jose Arrogantio

Quote from: Spelaren on October 28, 2015, 08:38:13 AM
Quote from: Klaus_Brann on October 28, 2015, 02:24:33 AM
Quote from: Nixon on October 27, 2015, 08:40:29 AM
Apropos Geddi sin avskjedskamp i 2003. Den kampen ble også spilt klokken 13.00 og er den siste kampen Brann har spilt på Stadion på det tidspunktet. For året etter kom det nye flomlys-regler og det ble slutt på at kampene ble spilt tidligere og tidligere utover høsten.


Apropos kl. 13.00...
Hvorfor i alle dager må disse rundene spilles så latterlig tidlig? Kunne de ikke i det minste blitt spilt 15-16? Styrete opplegg.


1300 er finfint for småbarnsforeldre.


13.00 er ille for Canada-studenter.

Corran

Er det ikke natt til søndag da? Går de på skole om søndagen i Canada?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Jose Arrogantio

Quote from: Corran on October 28, 2015, 17:03:00 PM
Er det ikke natt til søndag da? Går de på skole om søndagen i Canada?


Nei, men ikke moro å stå opp før syv om morgenen på en søndag for å se Brann spille ræv mot OBOS-motstand.

Gulløl

Om jeg ikke husker helt feil var kl. 13.00 på søndag på 80-tallet et ganske vanlig kamptidspunkt på Stadion. Rett fra sengen og spasere bort på Stadion hadde sin sjarm. Fremdeles med kraftig hangover etter lørdagkvelden på Holms Disco. Den gang kaffen var sterk (og varm) på Stadion. Og den gang servicen var upåklagelig med vandrende kiosker.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Quote from: Jose Arrogantio on October 28, 2015, 18:02:38 PM
Quote from: Corran on October 28, 2015, 17:03:00 PM
Er det ikke natt til søndag da? Går de på skole om søndagen i Canada?


Nei, men ikke moro å stå opp før syv om morgenen på en søndag for å se Brann spille ræv mot OBOS-motstand.

Nøkkelen som student er vel å komme hem med nattmat etter en fuktig aften og så se kampen Om ikke annet så har du noe å sovne til
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Quote from: Jose Arrogantio on October 28, 2015, 18:02:38 PM
Quote from: Corran on October 28, 2015, 17:03:00 PM
Er det ikke natt til søndag da? Går de på skole om søndagen i Canada?


Nei, men ikke moro å stå opp før syv om morgenen på en søndag for å se Brann spille ræv mot OBOS-motstand.


Du gjør jo alt feil her. "Stå opp" kl sju en søndags morgen? Dette blir en perfekt postspiel-kebabkamp.
Gå av.

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on October 28, 2015, 02:44:48 AM
Quote from: Klaus_Brann on October 28, 2015, 02:24:33 AM
Quote from: Nixon on October 27, 2015, 08:40:29 AM
Apropos Geddi sin avskjedskamp i 2003. Den kampen ble også spilt klokken 13.00 og er den siste kampen Brann har spilt på Stadion på det tidspunktet. For året etter kom det nye flomlys-regler og det ble slutt på at kampene ble spilt tidligere og tidligere utover høsten.


Apropos kl. 13.00...
Hvorfor i alle dager må disse rundene spilles så latterlig tidlig? Kunne de ikke i det minste blitt spilt 15-16? Styrete opplegg.


Jeg trodde det var rimelig åpenbart - spesielt med tanke på at det står i innlegget du svarte på...


Nei. Der står det jo at det ble SLUTT på at kampene ble spilt så tidlig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on October 28, 2015, 08:38:13 AM
Quote from: Klaus_Brann on October 28, 2015, 02:24:33 AM
Quote from: Nixon on October 27, 2015, 08:40:29 AM
Apropos Geddi sin avskjedskamp i 2003. Den kampen ble også spilt klokken 13.00 og er den siste kampen Brann har spilt på Stadion på det tidspunktet. For året etter kom det nye flomlys-regler og det ble slutt på at kampene ble spilt tidligere og tidligere utover høsten.


Apropos kl. 13.00...
Hvorfor i alle dager må disse rundene spilles så latterlig tidlig? Kunne de ikke i det minste blitt spilt 15-16? Styrete opplegg.


1300 er finfint for småbarnsforeldre.


Ekte mannfolk driver da ikke med sånt. Ekte mannfolk har skjegg, drikker øl og sover lenge.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on October 28, 2015, 22:07:34 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 28, 2015, 02:44:48 AM
Quote from: Klaus_Brann on October 28, 2015, 02:24:33 AM
Quote from: Nixon on October 27, 2015, 08:40:29 AM
Apropos Geddi sin avskjedskamp i 2003. Den kampen ble også spilt klokken 13.00 og er den siste kampen Brann har spilt på Stadion på det tidspunktet. For året etter kom det nye flomlys-regler og det ble slutt på at kampene ble spilt tidligere og tidligere utover høsten.


Apropos kl. 13.00...
Hvorfor i alle dager må disse rundene spilles så latterlig tidlig? Kunne de ikke i det minste blitt spilt 15-16? Styrete opplegg.


Jeg trodde det var rimelig åpenbart - spesielt med tanke på at det står i innlegget du svarte på...


Nei. Der står det jo at det ble SLUTT på at kampene ble spilt så tidlig.


Og så står det at det kom nye flomlysregler. Dette var i eliteserien. I år spiller vi i 1.divisjon. Der er det ikke de samme flomlysreglene. Derfor spiller man de siste rundene kl 1300.
Legg ned hele klubben!

Jose Arrogantio

Quote from: Corran on October 28, 2015, 19:09:55 PM
Quote from: Jose Arrogantio on October 28, 2015, 18:02:38 PM
Quote from: Corran on October 28, 2015, 17:03:00 PM
Er det ikke natt til søndag da? Går de på skole om søndagen i Canada?


Nei, men ikke moro å stå opp før syv om morgenen på en søndag for å se Brann spille ræv mot OBOS-motstand.

Nøkkelen som student er vel å komme hem med nattmat etter en fuktig aften og så se kampen Om ikke annet så har du noe å sovne til


Quote from: Spelaren on October 28, 2015, 20:53:05 PM
Quote from: Jose Arrogantio on October 28, 2015, 18:02:38 PM
Quote from: Corran on October 28, 2015, 17:03:00 PM
Er det ikke natt til søndag da? Går de på skole om søndagen i Canada?


Nei, men ikke moro å stå opp før syv om morgenen på en søndag for å se Brann spille ræv mot OBOS-motstand.


Du gjør jo alt feil her. "Stå opp" kl sju en søndags morgen? Dette blir en perfekt postspiel-kebabkamp.

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on October 28, 2015, 22:34:25 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 28, 2015, 22:07:34 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 28, 2015, 02:44:48 AM
Quote from: Klaus_Brann on October 28, 2015, 02:24:33 AM
Quote from: Nixon on October 27, 2015, 08:40:29 AM
Apropos Geddi sin avskjedskamp i 2003. Den kampen ble også spilt klokken 13.00 og er den siste kampen Brann har spilt på Stadion på det tidspunktet. For året etter kom det nye flomlys-regler og det ble slutt på at kampene ble spilt tidligere og tidligere utover høsten.


Apropos kl. 13.00...
Hvorfor i alle dager må disse rundene spilles så latterlig tidlig? Kunne de ikke i det minste blitt spilt 15-16? Styrete opplegg.


Jeg trodde det var rimelig åpenbart - spesielt med tanke på at det står i innlegget du svarte på...


Nei. Der står det jo at det ble SLUTT på at kampene ble spilt så tidlig.


Og så står det at det kom nye flomlysregler. Dette var i eliteserien. I år spiller vi i 1.divisjon. Der er det ikke de samme flomlysreglene. Derfor spiller man de siste rundene kl 1300.


Hvordan var det åpenbart fra hans innlegg at det var andre regler i 1. div?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on October 28, 2015, 23:31:33 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 28, 2015, 22:34:25 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 28, 2015, 22:07:34 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 28, 2015, 02:44:48 AM
Quote from: Klaus_Brann on October 28, 2015, 02:24:33 AM
Quote from: Nixon on October 27, 2015, 08:40:29 AM
Apropos Geddi sin avskjedskamp i 2003. Den kampen ble også spilt klokken 13.00 og er den siste kampen Brann har spilt på Stadion på det tidspunktet. For året etter kom det nye flomlys-regler og det ble slutt på at kampene ble spilt tidligere og tidligere utover høsten.


Apropos kl. 13.00...
Hvorfor i alle dager må disse rundene spilles så latterlig tidlig? Kunne de ikke i det minste blitt spilt 15-16? Styrete opplegg.


Jeg trodde det var rimelig åpenbart - spesielt med tanke på at det står i innlegget du svarte på...


Nei. Der står det jo at det ble SLUTT på at kampene ble spilt så tidlig.


Og så står det at det kom nye flomlysregler. Dette var i eliteserien. I år spiller vi i 1.divisjon. Der er det ikke de samme flomlysreglene. Derfor spiller man de siste rundene kl 1300.


Hvordan var det åpenbart fra hans innlegg at det var andre regler i 1. div?


Det burde jo være ganske åpenbart hvis du klarer å legge sammen to og to. Hans innlegg handlet om at det tidligere var kamper kl 13, men at kampene gikk senere på dagen når det kom nye flomlysregler. Da burde det jo være ganske åpenbart å resonnere seg frem til at det kanskje var nettopp mangel på flomlys som var grunnen til at de siste høstkampene i 1.div. går kl 1300. Hvorfor ellers, liksom?
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Nei, det er ikke åpenbart da jeg trodde det forlengst var et krav med flomlys også i 1. div.
Hvilke lag i OBOS har ikke flomlys?
Da kan du jo også forklare hvorfor cupfinalen spilles så tidlig. De har da flomlys på Ullevaal, har de ikke?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

October 29, 2015, 08:35:29 AM #31 Last Edit: October 29, 2015, 10:14:37 AM by Nixon
Rød makt på Hansa

Spelaren

October 29, 2015, 09:58:53 AM #32 Last Edit: October 29, 2015, 12:22:34 PM by Spelaren
Og at folk kanskje ikkje drikker like masse jo tidligere cupfinalen er.
Haha.
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on October 29, 2015, 00:39:29 AM
Nei, det er ikke åpenbart da jeg trodde det forlengst var et krav med flomlys også i 1. div.
Hvilke lag i OBOS har ikke flomlys?
Da kan du jo også forklare hvorfor cupfinalen spilles så tidlig. De har da flomlys på Ullevaal, har de ikke?

Burde jo være lett å skjønne når kampstart for hovedrunden har blitt tidligere og tidlligere i høst, akkurat som før flomlyskravet i eliten.

13. september: 4 kamper med kampstart 1730 i stedet for 1800.
20. september: 3 kamper kl 1600 og 1 kl 1700.
27. september: 4 kamper kl 1600
4. oktober: 3 kamper kl 1500 og 1 kl 1530.
11. oktober: 4 kamper kl 1500
18. oktober: 3 kamper kl 1500 og 1 kl 1530.
25. oktober: hele runden kl 1300
1. november: hele runden kl 1300

I fjor måtte hele siste runden på kort varsel flyttes til kl 1200 fordi Tromsdalen ikke hadde godt nok lys.

Cupfinalen: Tradisjon. Alltid vært 1315. Sikkert også for at vinnerlaget skal rekke både bankett og å komme seg hjem til hjembyen og feire samme kvelden.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Klipp:



http://www.smp.no/100Sport/fotball/forstediv/article625349.snd
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Klipp:

Det er venta at Brann vil selge over 14 000 billettar til kampen. Det blir med andre ord rimelig fullt på stadion som tek i overkant av 17 000 tilskodarar.
Hødd reknar med at rundt 400 i blåkvitt vil ta turen til stadion, men det kan også bli ein del meir. Hødd har fått tildelt 850 billettar.


http://www.hodd.no/latest-news/article/121d8cq5docq12pip2n4a2753/title/ventar-over-14-000-tilskodarar-i-bergen
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

October 29, 2015, 13:25:40 PM #36 Last Edit: October 29, 2015, 13:32:21 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Jentungen på 5 får sin debut på Felt B denne kampen, var akkurat to plasser ledig sammen med de fire faste partoutkortplassene mine. Guttungen hjemmedebuterte mot rbk i fjor, får håpe hun følger opp med tilsvarende suksess.
Gå av.

sydnes76

Jeg var i "sesongen er over" modus etter kampen mot Nest. Men nå håper jeg alle skal på kamp. Selv gleder jeg meg, og håper vi avslutter med stil. Skal jobbe hardt for å få med meg venner, familie, kollegaer og kjente. Hadde vært konge å "knuse" VIF på tilskuere, selv i OBOS!!
Håper andre tenker likt :)

Gulløl

Quote from: sydnes76 on October 29, 2015, 14:39:38 PM
Jeg var i "sesongen er over" modus etter kampen mot Nest. Men nå håper jeg alle skal på kamp. Selv gleder jeg meg, og håper vi avslutter med stil. Skal jobbe hardt for å få med meg venner, familie, kollegaer og kjente. Hadde vært konge å "knuse" VIF på tilskuere, selv i OBOS!!
Håper andre tenker likt :)


Har nettopp bestilt en bunke selv. Nå må alle bare kjøre på og være med på å fylle Stadion.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

12000 er passert. 15000 er innen rekkevidde.
Men bekymringsverdig at Gorm nå tror det er fredag ettermiddag og helg ;)

http://www.brann.no/news/article/v0a8s0sbyb4u1fve444v65el5/title/har-solgt-12000-billetter-sa-langt
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Lurer på hvor mange kampanjer en har kjørt her, men det er jo strålende hvis det blir tilnærmet fult hus. Blir det god stemning og god fotball er det en sesongavslutning som er fint å ta med seg inn mot neste sesong.

Gulløl

Allerede nå nå kan vi se at Brann har store muligheter til å passere VIF på tilskuertall i år, altså med kun Viking og RBK foran oss. Tredje plass på tilskuertall i Norge selv om vi er i Obos er meget oppegående. Stor mobilisering siste dagene for å få folk med seg på kamp så er det ikke umulig å passere Viking også. Og er det noe Brann supportere kan er det å mobilisere, spesielt når det er snakk om å slå Viking og VIF. Kjør på !  :)

Klipp fra Osdal sin blogg:
Etter 14 hjemmekamper hver, har nemlig Viking totalt hatt 6771 tilskuere mer enn oss. Ergo må vi ha f.eks. 15772 hvis Viking får 9000 på sin siste. Det skal holde hardt. Da er det bedre mulighet for å slå VIF. De har totalt hatt 5047 flere tilskuere enn oss til nå. Så hvis de får f.eks. 8000 til helgen mot Odd, så må vi ha 13048 mot Hødd for å slå dem. Det hadde vel ikke vært dumt å slå VIF på tilskuersnittet selv når vi spiller i en divisjon under dem?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on October 29, 2015, 10:38:31 AM
Quote from: Klaus_Brann on October 29, 2015, 00:39:29 AM
Nei, det er ikke åpenbart da jeg trodde det forlengst var et krav med flomlys også i 1. div.
Hvilke lag i OBOS har ikke flomlys?
Da kan du jo også forklare hvorfor cupfinalen spilles så tidlig. De har da flomlys på Ullevaal, har de ikke?

Burde jo være lett å skjønne når kampstart for hovedrunden har blitt tidligere og tidlligere i høst, akkurat som før flomlyskravet i eliten.

13. september: 4 kamper med kampstart 1730 i stedet for 1800.
20. september: 3 kamper kl 1600 og 1 kl 1700.
27. september: 4 kamper kl 1600
4. oktober: 3 kamper kl 1500 og 1 kl 1530.
11. oktober: 4 kamper kl 1500
18. oktober: 3 kamper kl 1500 og 1 kl 1530.
25. oktober: hele runden kl 1300
1. november: hele runden kl 1300

I fjor måtte hele siste runden på kort varsel flyttes til kl 1200 fordi Tromsdalen ikke hadde godt nok lys.

Cupfinalen: Tradisjon. Alltid vært 1315. Sikkert også for at vinnerlaget skal rekke både bankett og å komme seg hjem til hjembyen og feire samme kvelden.


For de som følger med på det, det har jeg ikke tenkt på i det hele tatt. Registrerer kun når vi spiller.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Det er jo egentlig ganske villt om vi slår VIF på tilskuertall når vi er i OBOS.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Hvis dette skjer, så håper jeg noen sørger for at VIF og Klanen får det med seg.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Kan likevel bli vanskelig å slå VIF. De har visst "alle billetter til 100 kroner" til søndag, og det er Morten Berres avskjedskamp.
Legg ned hele klubben!

Utmedsnolken

Cupfinalen er nødt til å gå tidlig på dagen for at folk skal ha mulighet til å komme seg hjem igjen etter kampen. Litt lenger reisevei enn på andre kamper
"og der snubler Sæternes igjen"

Klaus_Brann

Hehe, akkurat det har ikke så mye å si.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Er det bare jeg som synes det er merkelig at de selger så mye billetter til denne kampen? Er det en opprykksrus jeg ikke har fått med meg? Jeg forventet 7-8 tusen på denne ubetydelige kampen i november.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

October 30, 2015, 11:31:18 AM #51 Last Edit: October 30, 2015, 11:35:39 AM by Gulløl
Egentlig ikke så merkelig. Invitasjon til hele breddefotballen tilknyttet Hordaland Fotballkrets er veldig populær når fotball lagene skal avslutte sesongen med en sosial happening. I invitasjonen står det at en kan ta med hele laget spillere, trenere, foreldre, oppmenn og søsken til å se kampene. Pris 99 kr. Billetter kan bestilles frem til kl.14 på lørdag. Og så er det at stor interesse og godt billettsalg løfter interessen ytterligere på det ordinære billettsalget.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

hasunds

Trur Statoiltilsette fekk tilbod om 99 kr på langsidene og Brann selde 800 billettar på den måten. Sikkert  samme kampanjen med Fjordkraftkundar også. Vonleg finn laget litt energi og motivasjon. Semifinalen og årets tap bør hevnast.
Ahlsen-Geddi-Kniksen-Hasund

Kai-Olai

Quote from: hasunds on October 30, 2015, 14:19:10 PM
Trur Statoiltilsette fekk tilbod om 99 kr på langsidene og Brann selde 800 billettar på den måten. Sikkert  samme kampanjen med Fjordkraftkundar også. Vonleg finn laget litt energi og motivasjon. Semifinalen og årets tap bør hevnast.


Samme gjelder ansatte i Bergen kommune.

Gulløl

October 30, 2015, 18:19:38 PM #54 Last Edit: October 30, 2015, 18:23:37 PM by Gulløl
http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Folk-flokker-til-Branns-1-divisjonsfarvel---haper-pa-rekord-628480_1.snd

12500 passert kl.12 i dag.
13000 passert bør være realistisk når fredagen er ferdig.
I forhold til salgs tempoet siste døgn bør det gå ca. 600 billetter på lørdag.
Kampdag med tidlig kampstart kl.13 gir ikke mange salgstimer men kanskje vi klarer 600 billetter.
Da er vi oppe i 14200 omtrent. Men ikke umulig å nå 15000 om alle nå mobiliserer og får med seg mest mulig venner og kjente i en skikkelig dugnad.

Oppsummert under om hvordan en kan få kampanjebilletter til 99 kr:

-- Det er mulig å samle seg under et fotball lag, ikke bare spillere men også søsken og famile. Mail Algerøy før kl.14 på lørdag og hent billettene på Stadion senest 1 time før kampstart.
-- Statoil tilsette.
-- Fjordkraft kunder.
-- Bergen kommune ansatte.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

October 30, 2015, 23:50:27 PM #55 Last Edit: October 30, 2015, 23:55:12 PM by Gulløl
http://www.brann.no/news/article/1jsx3dinhz13i16yttgtmf0c95/title/sikret-snitt-pa-10000-tilskuere

Salget har passert 13314 og Brann har satt ny rekord. Gratulerer Brann :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Yngve

Han minner om at det fortsatt er mange ledige billetter igjen på flere felt, blant annet på Fjordkraft-tribunen og på Store Stå midt på Frydenbø-tribunen...

huleste

Er 200kr vanlig billettpris på Store Stå? Trodde det var 150.

olebrann3


gladiporno

Flere spillere å følge med på i Hødd i dag. Den ene er naturlig nok Fredrik Aursnes. Men Eirik Ulland Andersen bør også være på blokken til Soltvedt.

Corran

Troppen:
1 Alex Horwath
24 Piotr Leciejewski

3 Erlend Hanstveit
4 Eirik Birkelund
5 Jonas Grønner
7 Kristoffer Larsen
9 Kasper Skaanes
10 Steffen Lie Skålevik
13 Erik Huseklepp
15 Bismar Acosta
17 Viljar Vevatne
21 Ruben Kristiansen
25 Amadaiya Rennie
29 Kristoffer Barmen
30 Fredrik P. Knudsen
33 Amin Nouri
34 Halldor Stenevik
39 Oliver Rotihaug

Haugen ute med karantene. Demidov, Azar og Nilsen fremdeles skadet
Det er nå passert 14000 solgte så ikke mye som tyder på bra kamp
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

bulldog

Quote from: Corran on November 01, 2015, 11:12:18 AM
Det er nå passert 14000 solgte så ikke mye som tyder på bra kamp
ligger vel egentlig an til en flau forestilling, når i år har Brann prestert med mange folk på tribunen? håper på det motsatte men eg frykar det, eg fryktar det
bulldog

Belfort

Quote from: bulldog on November 01, 2015, 11:51:09 AM
Quote from: Corran on November 01, 2015, 11:12:18 AM
Det er nå passert 14000 solgte så ikke mye som tyder på bra kamp
ligger vel egentlig an til en flau forestilling, når i år har Brann prestert med mange folk på tribunen? håper på det motsatte men eg frykar det, eg fryktar det


I tillegg har spillerne avsluttet sesongen forlengst. Stinker av denne kampen

Hatleking

Quote from: Belfort on November 01, 2015, 12:02:14 PM
Quote from: bulldog on November 01, 2015, 11:51:09 AM
Quote from: Corran on November 01, 2015, 11:12:18 AM
Det er nå passert 14000 solgte så ikke mye som tyder på bra kamp
ligger vel egentlig an til en flau forestilling, når i år har Brann prestert med mange folk på tribunen? håper på det motsatte men eg frykar det, eg fryktar det


I tillegg har spillerne avsluttet sesongen forlengst. Stinker av denne kampen


Hadde du føretrukke at me ikkje allereie hadde sikra oss opprykk?

Corran

Laget
24 Piotr  Leciejewski
4 Eirik Birkelund
5 Jonas Grønner
9 Kasper Skaanes
10 Steffen Lie Skålevik
13 Erik Huseklepp
15 Bismar Acosta
21 Ruben Kristiansen
25 Amadaiya Rennie
29 Kristoffer Barmen
33 Amin Nouri

Benken:  1 Alex Horwath, 3 Erlend Hanstveit, 7 Kristoffer Larsen, 17 Viljar Vevatne, 30 Fredrik P. Knudsen, 34 Halldor Stenevik, 39 Oliver Rotihaug.

Slipper i alle fall å se Castro i dag
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

OmOssSjølOgHansaøl

Uten Demidov, Nilsen, Haugen og Karadas er jeg redd for at vi får kjørt oss.

Forsvaret fungerer langt dårligere når Grønner spiller i stedet for Demidov, og når vi dessuten må klare oss uten Nilsens defensive kvaliteter blir det fort noen baklengsmål. Uten Haugen mangler midtbanen kreativitet, og uten Karadas stiller vi med et lettvektsangrep. Hvem skal skåre målene våre i dag? Vi får håpe på flere straffer som Barmen kan dunke inn ...
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

bulldog

hva i all verden gjør Rennie på banen. en elendig førsteomgang fra en leiespiller som ikke skal være med fremover. få på Larsen!
bulldog

OmOssSjølOgHansaøl

Pussig omgang. Litt som fryktet så det ut som om det var Hødd som var eliteserielaget og Brann som var Obos-laget - i starten, i alle fall. Men etter at Barmen - av alle - scoret snudde bildet helt.

De andre spillerne tenkte gjerne at jøss, hvis dette er dagen da Barmen kan score, da kan kanskje resten av oss gå på vannet ...
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

OmOssSjølOgHansaøl

1-2 og kampen er over.

Det føles som et ran i og med at Brann styrte kampen. Men dessverre ...

PS: Jeg er ganske sikker på at vi hadde vunnet dette med Demidov på banen.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Brann_ruler

http://www.ba.no/sport/sk-brann/fotball/hodd-sjokkerte-brann/s/5-8-186960

Eneste sjokkerende var at brann ledet såpass lenge. Men vi må jo ikke bli for skuffet. Tross alt hadde bare 15000 møtt opp for å hylle heltene som har herjet i Adecco. At de har festet litt i 3 uker og dermed ikke har overskudd er bare slik det hos "vinnerskaller"....

haak

Noen flere klubber som LAN har trent?
Møter vell Volda i cupen neste sesong.
Utrolig sløvt å tape denne kampen. Mener Grønner er nærmeste mann
som skal i press på begge målene.

krakra

Quote from: Brann_ruler on November 01, 2015, 15:05:46 PM
http://www.ba.no/sport/sk-brann/fotball/hodd-sjokkerte-brann/s/5-8-186960

Eneste sjokkerende var at brann ledet såpass lenge. Men vi må jo ikke bli for skuffet. Tross alt hadde bare 15000 møtt opp for å hylle heltene som har herjet i Adecco. At de har festet litt i 3 uker og dermed ikke har overskudd er bare slik det hos "vinnerskaller"....
Fikk du med deg hva som skjedde meg Sogndal? Laget kjent for sine gode holdninger og profesjonalitet.

Skulle bare mangle at et lag som kjemper om kvalikk tar oss på innsatsen. Hadde det vært motsatt og det var vi som spilte en avgjørende kamp om muligheten til å kvalifisere oss til TL mot et lag som ikke hadde noe å spille for hadde folk blitt rasende om vi ikke slo dem på innsatsen med flere hakk.

Belfort

Fikk dessverre helt rett. Bare tull og møte opp når Brann har definert sesongen over. Manglende profesjonalitet

Hatleking

Komfortabel firepoengsleiing til tredjelaget sjølv etter å ha avslutta sesongen to kampar tidleg. Greitt det!

krakra

November 01, 2015, 15:15:40 PM #75 Last Edit: November 01, 2015, 15:17:15 PM by krakra
Quote from: Belfort on November 01, 2015, 15:13:21 PM
Fikk dessverre helt rett. Bare tull og møte opp når Brann har definert sesongen over. Manglende profesjonalitet
For noe svada. Vi manglet våre tre beste og viktigste spillere i førsteelveren og vår viktigste joker fra benken og spilte en jevn kamp mot et av lagene som nå skal spille TL-kvalikk. Vi er bedre enn dem i store deler av kamper og det hadde vært vel så fortjent om vi vant.

Lurer på hvordan dette forumet hadde sett ut om det var vi som ble knust 4-1 mot bunnlaget Levanger i siste serierunde.

Giles

Quote from: krakra on November 01, 2015, 15:11:06 PM
Quote from: Brann_ruler on November 01, 2015, 15:05:46 PM
http://www.ba.no/sport/sk-brann/fotball/hodd-sjokkerte-brann/s/5-8-186960

Eneste sjokkerende var at brann ledet såpass lenge. Men vi må jo ikke bli for skuffet. Tross alt hadde bare 15000 møtt opp for å hylle heltene som har herjet i Adecco. At de har festet litt i 3 uker og dermed ikke har overskudd er bare slik det hos "vinnerskaller"....
Fikk du med deg hva som skjedde meg Sogndal? Laget kjent for sine gode holdninger og profesjonalitet.

Skulle bare mangle at et lag som kjemper om kvalikk tar oss på innsatsen. Hadde det vært motsatt og det var vi som spilte en avgjørende kamp om muligheten til å kvalifisere oss til TL mot et lag som ikke hadde noe å spille for hadde folk blitt rasende om vi ikke slo dem på innsatsen med flere hakk.

Godt å se at du holder deg til det vante. Brann er på rett vei med mye løfterikt potensiale i laget. Ingen grunn til bekymring.
Dette laget er svakere enn samtlige heislag Brann har hatt.

krakra

Som sagt. Lurer på hvordan det hadde sett ut her om vi hadde avsluttet med 4-1 mot Levanger.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: krakra on November 01, 2015, 15:19:28 PM
Som sagt. Lurer på hvordan det hadde sett ut her om vi hadde avsluttet med 4-1 mot Levanger.


Da hadde det sett ganske annerledes ut. Så langt registrerer jeg noen ganske få innlegg av folk som er oppgitt. Hadde vi tapt 4-1 mot Levanger hadde stemningen vært mye hissigere.

Hvis du er fornøyd med dette tapet, så deg om det.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krakra

Jeg er ikke fornøyd, men ikke særlig oppgitt heller. Det er sånn som skjer når man ikke har noe å spille for lenger. Særlig hvis man har hatt et stort press på seg over en lengre periode. Sogndal mangler nok endel, men profesjonalitet og vinnerskaller har de nok av. Likevel blir de knust av et Levanger som kjempet for å overleve. Det hadde de neppe blitt dersom det hadde vært en viktig kamp for dem. Det er ikke uproft. Det er sånn idretten er. Man ser det i alle idretter at utøvere ikke akkurat presterer maks når sesongmålene er nådd og de ikke kan oppnå særlig mer.

Finfin respons

Jeg fikk bare sett siste del av andreomgang på middels stream, og noen repriser.
Observasjon:
- Barmen scoret et spillemål (på corner). Det lover godt for fremtiden. Han må faktisk fortsette å score om han vil fortsette. Barmen er god, men ikke så god at han som målfattig offensiv midtbane forsvarer en plass i TL. Men om han begynner å score mål mer regelmessig i treningskampene i vinter og i starten av neste sessong, da skal han få fast plass på mitt Brann-lag i alle fall.

- Larsen var sentral og mye involvert den delen av kampen jeg såg. Jeg lurer på om en vinter med LAN kan gjøre susen. Det er noe Kvisviksk over ham. Potensialet er enormt. Men har en følelse av at kjemien mellom Lar og Lan er langt under middels, og at han selges.

- Jeg kjenner at jeg ikke bryr meg noe om at Brann tapte. Vil heller se Hødd i tippeligaen enn et østlandslag. For ikke å snakke om at det er årets nest enkleste bortekamp for min del. Men for all del. Det er sikkert grunn til bekymring. Heldigvis.
Kanskje.

Spelaren

Quote from: krakra on November 01, 2015, 15:19:28 PM
Som sagt. Lurer på hvordan det hadde sett ut her om vi hadde avsluttet med 4-1 mot Levanger.


Hva i all verden har Sogndals svake prestasjon med oss å gjøre? Sogndal har prestert atskillig bedre etter at de sikret sitt opprykk enn det vi har gjort. To seire og én fadese. Vi har to drittkamper mot små bygdelag. Eg er oppgitt, skuffet og synes forestillingen var direkte pinlig - men det illustrerer litt av utfordringene våre for neste sesong; det er uhyre tynt når vi mangler noen spillere.
Gå av.

krakra

Quote from: Spelaren on November 01, 2015, 16:01:40 PM
Quote from: krakra on November 01, 2015, 15:19:28 PM
Som sagt. Lurer på hvordan det hadde sett ut her om vi hadde avsluttet med 4-1 mot Levanger.


Hva i all verden har Sogndals svake prestasjon med oss å gjøre? Sogndal har prestert atskillig bedre etter at de sikret sitt opprykk enn det vi har gjort. To seire og én fadese. Vi har to drittkamper mot små bygdelag. Eg er oppgitt, skuffet og synes forestillingen var direkte pinlig - men det illustrerer litt av utfordringene våre for neste sesong; det er uhyre tynt når vi mangler noen spillere.
Hødd spilte uavgjort mot Sogndal og slo Sandnes Ulf på bortebane. De er ikke et lite drittlag som det er en selvfølge å slå og uprofesjonelt og tape en jevn kamp mot. Nå når de sikret opprykket ser jeg ikke bort ifra at de rykker opp. De er veldig gode til å mobilisere krefter i viktige kamper. Kommer de seg gjennom OBOS-kvalikkampene skal TL-laget de møter få det tøft. Sogndals resultat viser at selv de kan slippe seg nedpå etter at sesongen er avgjort. En klubb kjent for sin profesjonalitet og prestasjonskultur. Det er helt vanlig i både fotballen og ellers i idretten og ikke noe å ta så voldsomt på vei for.

Spelaren

Quote from: krakra on November 01, 2015, 16:06:20 PM
Hødd spilte uavgjort mot Sogndal og slo Sandnes Ulf på bortebane. De er ikke et lite drittlag som det er en selvfølge å slå og uprofesjonelt og tape en jevn kamp mot. Sogndals resultat viser at selv de kan slippe seg nedpå etter at sesongen er avgjort. En klubb kjent for sin profesjonalitet og prestasjonskultur. Det er helt vanlig i både fotballen og ellers i idretten og ikke noe å ta så voldsomt på vei for.


Hødd tapte også nylig borte mot Nest og hjemme mot Hønefoss, og holdt selveste Strømmen til uavgjort hjemme i Ulsteinvik sist. Det er direkte pinlig å ikkje klare å holde en ledelse fra pausen og inn mot slutten mot dette laget, men vi stiller i godt selskap her sammen med Hønefoss fra årets sesong.
Gå av.

Nixon

For de av oss som var på kampen og som av en eller annen grunn vil se den om igjen så går kampen på Zebra nå. 62 minutter nå og om drøyt 10 minutter blir det jubel på Stadion...
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Spelaren on November 01, 2015, 16:13:53 PM
Quote from: krakra on November 01, 2015, 16:06:20 PM
Hødd spilte uavgjort mot Sogndal og slo Sandnes Ulf på bortebane. De er ikke et lite drittlag som det er en selvfølge å slå og uprofesjonelt og tape en jevn kamp mot. Sogndals resultat viser at selv de kan slippe seg nedpå etter at sesongen er avgjort. En klubb kjent for sin profesjonalitet og prestasjonskultur. Det er helt vanlig i både fotballen og ellers i idretten og ikke noe å ta så voldsomt på vei for.


Hødd tapte også nylig borte mot Nest og hjemme mot Hønefoss, og holdt selveste Strømmen til uavgjort hjemme i Ulsteinvik sist. Det er direkte pinlig å ikkje klare å holde en ledelse fra pausen og inn mot slutten mot dette laget, men vi stiller i godt selskap her sammen med Hønefoss fra årets sesong.
De har slitt mot dårlige lag. Hva så? De har gjort det bra mot gode lag, som er de vi må sammenligne oss med. Et ustabilt lag som åpenbart evner å få det til når det gjelder. Sogndal ledet til pause mot dette laget. Endte uavgjort. Tror ikke de var veldig flaue over det.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Spelaren on November 01, 2015, 16:01:40 PM
(...) det illustrerer litt av utfordringene våre for neste sesong; det er uhyre tynt når vi mangler noen spillere.


Helt enig. Per dags dato har vi et for sårbart byggverk som er litt for avhengig av at nesten alle førstevalgene er på banen til enhver tid.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Nixon

Jeg syns ærlig talt at dette var en OK kamp ut fra forutsetningene med fire av våre aller beste og viktigste spillere ute. Kampen kan ikke sammenlignes med forrige kamp mot Nest som var mye dårligere på alle plan. Dette er hva vi kunne forvente med dagens tropp og vi hadde tross alt fortjent å vinne ut fra spill og sjanser.
Rød makt på Hansa

Belfort

- Det er fem måneder igjen til neste sesong, så vi har god tid å glemme på. Disse kampene har absolutt ingenting å si, sier han.  

Dette sier altså Barmen! Er skremmende og se hvilken holdning de har hatt til de to siste kampene. Her møter 15 000 og så betyr kampen overhodet ikke noe for Barmen. Fremdeles noen som lurer på om det noen gang vil bli en vinnerkultur og profesjonalitet i klubben??

krakra

November 01, 2015, 16:54:44 PM #89 Last Edit: November 01, 2015, 16:58:38 PM by krakra
Barmen var Branns beste og spilte en god kamp. Da må han få lov å ikke grave seg ned etter en kamp uten betydning. Det er en tullete forestilling at spillere skal ha samme innstilling til samme kamp uansett om en kjemper om opprykk, nedrykk eller om serien er avgjort og at de er uprofesjonelle hvis de ikke gjør det. Sånn er verken fotballen eller noen annen idrett.

Så burde kanskje Barmen vært litt mer politisk korrekt og latet som en kamp uten betydning er like viktig som en avgjørende opprykkskamp, men det handler mer om mediehåndtering enn noe annet.

Soler

Quote from: Nixon on November 01, 2015, 16:45:59 PM
Jeg syns ærlig talt at dette var en OK kamp ut fra forutsetningene med fire av våre aller beste og viktigste spillere ute. Kampen kan ikke sammenlignes med forrige kamp mot Nest som var mye dårligere på alle plan. Dette er hva vi kunne forvente med dagens tropp og vi hadde tross alt fortjent å vinne ut fra spill og sjanser.


Det er nettopp det som er litt alarmerende. Dette er ikke noe arbeidsuhell, men rett og slett der Brann er om vi mangler noen sentrale spillere. Nå skal vi spille TL igjen, og uten økonomi til å hente forsterkninger. Har problemer med å se lyst på fremtiden med dette som bakteppe.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Belfort on November 01, 2015, 16:50:00 PM
- Det er fem måneder igjen til neste sesong, så vi har god tid å glemme på. Disse kampene har absolutt ingenting å si, sier han.  

Dette sier altså Barmen!


Akkurat Barmen var kanskje banens beste, så ut fra dagens kamp synes jeg ikke hans profesjonalitet kan trekkes i tvil - om du spør meg.

Som Nixon sier, det var en ok kamp ut fra forutsetningene. Rennie og til dels Leciejewski underpresterte, mens jeg tror at andre (som Grønner, Birkelund og Skålevik) rett og slett ikke er så mye bedre enn det de viste. Når spillere som Demidov, Nilsen og Haugen er ute, er dette omtrent hva vi må forvente.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krakra

Det er der Brann er når vi mangler våre fire beste spillere, spiller en kamp som for oss ikke har noen reell betydning mot et lag som er avhengig av seier for å spille TL-kvalikk og som tidligere har vist en solid evne til å mobilisere når det gjelder og gjort ting vanskelig for de fleste topplagene i årets OBOS-liga.

Dette er fjerdeplassen i årets OBOS-liga. De havnet ett poeng bak beryktede Kristiansund. Det er ikke noe bunnlag som vi burde valses over med den største selvfølgelighet. Vi spilte bedre enn dem, men røk på ineffektivitet og et par gode angrep.

Soler

November 01, 2015, 17:07:01 PM #93 Last Edit: November 01, 2015, 17:08:59 PM by Soler
Quote from: krakra on November 01, 2015, 17:01:32 PM
Det er der Brann er når vi mangler våre fire beste spillere, spiller en kamp som for oss ikke har noen reell betydning mot et lag som er avhengig av seier for å spille TL-kvalikk og som tidligere har vist en solid evne til å mobilisere når det gjelder og gjort ting vanskelig for de fleste topplagene i årets OBOS-liga.

Dette er fjerdeplassen i årets OBOS-liga. De havnet ett poeng bak beryktede Kristiansund. Det er ikke noe bunnlag som vi burde valses over med den største selvfølgelighet. Vi spilte bedre enn dem, men røk på ineffektivitet og et par gode angrep.


Brann skal valse over samtlige lag i OBOS-ligaen på hjemmebane. At vi har sunket så lavt som dette at det er akseptablet å tape hjemme mot Hødd er det som er mest skuffende.

Heldigvis var det så få andre gode lag i OBOS i år. 53 poeng for direkte opprykk må være et historisk bunnivå.

Nixon

Ang. Barmen så er det greit nok at tapet ikke betyr noe for årets sesong. Men når Brann inviterer til kamp og så mange dukker opp skal det uansett være en betydningsfull kamp for spillerne. Om ikke de klarer å heve seg like mye som Hødd som måtte vinne, så er det ikke bra å si dette etter kampen. Man bør kunne forvente at spillerne er litt smartere enn dette.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Slike tap bør utløse noe annet enn unnskyldninger og bortforklaringer.
Gå av.

krøvel vellevold

Et Brann-lag med opprykket å spille for, ville nok hatt mer tenning enn det vi har sett i de to siste kampene. Men de ville samtidig hatt langt mer nerver, så det er på ingen måte sikkert at vi hadde tatt poeng i de to siste kampene av den grunn.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on November 01, 2015, 17:00:05 PM
Som Nixon sier, det var en ok kamp ut fra forutsetningene. Rennie og til dels Leciejewski underpresterte, mens jeg tror at andre (som Grønner, Birkelund og Skålevik) rett og slett ikke er så mye bedre enn det de viste. Når spillere som Demidov, Nilsen og Haugen er ute, er dette omtrent hva vi må forvente.


Syns du at polakken burde tatt noen av målene? Jeg syns ikke det var noen opplagte tabber.

Det er jo typisk at de får det første målet etter en god brannperiode. Da burde vi drept kampen med bedre offensive spillere. I stedet for får Hødd en overgang etter en dårlig førsteforsvarsjobb av en Birkelund på halvdistanse og en Grønner som blir litt for lett fintet vekk. Det siste målet er mer tilfeldig selv om den siste pasningen er fin. Og det er vel den siste pasningen som Brann sliter med for sin egen del. Og håpløse posisjoneringer i feltet. Jeg mener at Skålevik burde holdt igjen flere ganger. Nå blir han ivrig og har ikke mulighet til å angripe ballen når den kommer fordi han har stoppet opp på første stolpe.
Rød makt på Hansa

Hatleking

Quote from: Nixon on November 01, 2015, 17:19:34 PM
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on November 01, 2015, 17:00:05 PM
Som Nixon sier, det var en ok kamp ut fra forutsetningene. Rennie og til dels Leciejewski underpresterte, mens jeg tror at andre (som Grønner, Birkelund og Skålevik) rett og slett ikke er så mye bedre enn det de viste. Når spillere som Demidov, Nilsen og Haugen er ute, er dette omtrent hva vi må forvente.


Syns du at polakken burde tatt noen av målene? Jeg syns ikke det var noen opplagte tabber.

Det er jo typisk at de får det første målet etter en god brannperiode. Da burde vi drept kampen med bedre offensive spillere. I stedet for får Hødd en overgang etter en dårlig førsteforsvarsjobb av en Birkelund på halvdistanse og en Grønner som blir litt for lett fintet vekk. Det siste målet er mer tilfeldig selv om den siste pasningen er fin. Og det er vel den siste pasningen som Brann sliter med for sin egen del. Og håpløse posisjoneringer i feltet. Jeg mener at Skålevik burde holdt igjen flere ganger. Nå blir han ivrig og har ikke mulighet til å angripe ballen når den kommer fordi han har stoppet opp på første stolpe.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Nixon on November 01, 2015, 17:19:34 PM
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on November 01, 2015, 17:00:05 PM
(...) Rennie og til dels Leciejewski underpresterte (...)


Syns du at polakken burde tatt noen av målene? Jeg syns ikke det var noen opplagte tabber.


Førstemålet kom fra veldig spiss vinkel. Det var ikke noen direkte tabbe, men jeg synes at Leciejewski burde hatt bedre kontroll der, og jeg synes ikke det var noen stor kamp fra hans side.

Det andre målet er en god prestasjon av Hødd, ja.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Giles

Quote from: Soler on November 01, 2015, 17:07:01 PM
Quote from: krakra on November 01, 2015, 17:01:32 PM
Det er der Brann er når vi mangler våre fire beste spillere, spiller en kamp som for oss ikke har noen reell betydning mot et lag som er avhengig av seier for å spille TL-kvalikk og som tidligere har vist en solid evne til å mobilisere når det gjelder og gjort ting vanskelig for de fleste topplagene i årets OBOS-liga.

Dette er fjerdeplassen i årets OBOS-liga. De havnet ett poeng bak beryktede Kristiansund. Det er ikke noe bunnlag som vi burde valses over med den største selvfølgelighet. Vi spilte bedre enn dem, men røk på ineffektivitet og et par gode angrep.


Brann skal valse over samtlige lag i OBOS-ligaen på hjemmebane. At vi har sunket så lavt som dette at det er akseptablet å tape hjemme mot Hødd er det som er mest skuffende.

Heldigvis var det så få andre gode lag i OBOS i år. 53 poeng for direkte opprykk må være et historisk bunnivå.

Brann har hatt god gammeldags flaks som rykket opp. Ikke på noe tidspunkt har spillet vært overbevisende, heller ikke i de berømte 15 kampene. Det bør vekke hvem som helst foruten Krakra. Av de fire støttespillerne som var ute har kun Haugen noe i neste års eliteserie å gjøre. Og selv med de fire har Brann slitt seg gjennom kamp etter kamp. Ingenting av det som er vist lover godt for neste år.
Spreng banken ellers går blir det OBOS i 2017.

krakra

Det er jo en logisk brist at lav opprykkspoengsum betyr at det er få andre gode lag i OBOS. Det kan jo like gjerne bety at det har vært mange gode lag og konkurransen hard og jevn. Brann har ikke hatt flaks som rykker opp. Hvem er det isåfall som fortjente å rykke opp istedenfor?

Giles

November 01, 2015, 17:55:52 PM #102 Last Edit: November 01, 2015, 17:57:56 PM by Giles
Quote from: krakra on November 01, 2015, 17:47:03 PM
Det er jo en logisk brist at lav opprykkspoengsum betyr at det er få andre gode lag i OBOS. Det kan jo like gjerne bety at det har vært mange gode lag og konkurransen hard og jevn. Brann har ikke hatt flaks som rykker opp. Hvem er det isåfall som fortjente å rykke opp istedenfor?

Nivået Brann har vist har vært skremmende svakt. Brann har vært på et middels OBOS nivå hele sesongen. Brann har hatt flaks fordi de med tilfeldighetenes hjelp har samlet noen flere poeng enn de andre middelmådighetene. Men ingen kamper i OBOS er lette med det laget Brann har stilt opp med, så jevnt har det vært.

Hatleking

Quote from: krakra on November 01, 2015, 17:47:03 PM
Det er jo en logisk brist at lav opprykkspoengsum betyr at det er få andre gode lag i OBOS. Det kan jo like gjerne bety at det har vært mange gode lag og konkurransen hard og jevn. Brann har ikke hatt flaks som rykker opp. Hvem er det isåfall som fortjente å rykke opp istedenfor?


Dette går på kva agenda ein har. Om Brann hadde hatt mange poeng så hadde det rart nok vore heilt ekvivalent - om Brann hadde hatt mange poeng, ville mange sagt at resten av laga er dårlege, og at det er det som er grunnen. Uansett tilfelle så ville det same stått på.

krakra

Quote from: Giles on November 01, 2015, 17:55:52 PM
Quote from: krakra on November 01, 2015, 17:47:03 PM
Det er jo en logisk brist at lav opprykkspoengsum betyr at det er få andre gode lag i OBOS. Det kan jo like gjerne bety at det har vært mange gode lag og konkurransen hard og jevn. Brann har ikke hatt flaks som rykker opp. Hvem er det isåfall som fortjente å rykke opp istedenfor?

Nivået Brann har vist har vært skremmende svakt. Brann har vært på et middels OBOS nivå hele sesongen. Brann har hatt flaks fordi de med tilfeldighetenes hjelp har samlet noen flere poeng enn de andre middelmådighetene. Men ingen kamper i OBOS er lette med det laget Brann har stilt opp med, så jevnt har det vært.

Hvem har vært bedre, utover de som endte over oss?

Nixon

Det er ikke ufortjent at Brann rykker opp. Men det er ikke dermed sagt at prestasjonen har vært god nok. Spesielt ikke med tanke på hva som venter oss til neste år.
Rød makt på Hansa

Giles

Quote from: krakra on November 01, 2015, 17:58:55 PM
Quote from: Giles on November 01, 2015, 17:55:52 PM
Quote from: krakra on November 01, 2015, 17:47:03 PM
Det er jo en logisk brist at lav opprykkspoengsum betyr at det er få andre gode lag i OBOS. Det kan jo like gjerne bety at det har vært mange gode lag og konkurransen hard og jevn. Brann har ikke hatt flaks som rykker opp. Hvem er det isåfall som fortjente å rykke opp istedenfor?

Nivået Brann har vist har vært skremmende svakt. Brann har vært på et middels OBOS nivå hele sesongen. Brann har hatt flaks fordi de med tilfeldighetenes hjelp har samlet noen flere poeng enn de andre middelmådighetene. Men ingen kamper i OBOS er lette med det laget Brann har stilt opp med, så jevnt har det vært.

Hvem har vært bedre, utover de som endte over oss?

Ingen, men Brann har vært best og heldigst av de middelmådige. Brann rykker opp fordi de ble nummer 2 og slik er reglene. Flaks fordi sesongen har vært meget svak spillemessig.

krakra

Det er ikke flaks når vi har vært det nest beste laget, og jeg lurer på hvor mye du har sett av OBOS tidligere. Hva vet du om hva som er vanlig prestasjoner fra de som rykker opp? Rent spillemessig. Ja, det hender at noen lag feier igjennom, men det er ikke vanlig og det er ingen automatikk i at det er disse lagene som gjør det best i TL året etterpå.
Poengmessig var vi ikke akkurat overbevisende, men historisk dårlig er det ikke akkurat. Det er bare to år siden Stabæk fikk færre poeng. De rykket opp med 52 poeng, og gjør det rimelig bra i Tippeligaen i år.

krakra

Quote from: Nixon on November 01, 2015, 18:05:10 PM
Det er ikke ufortjent at Brann rykker opp. Men det er ikke dermed sagt at prestasjonen har vært god nok. Spesielt ikke med tanke på hva som venter oss til neste år.
Men jeg lurer på om flertallet som er så redde vet hvordan opprykkslagene pleier å prestere. Man kan sammenligne poeng, men her er det jo spillet som slaktes og sies er alt for dårlig for å overleve i TL neste år. Har folk sett tidligere opprykkslag spille så mye? Hva er sammenligningsgrunnlaget?

Jeg har iallefall sett en del og vil ikke si at det er uvanlig at lag rykker opp uten å dominere spillemessig. Ei heller er det uvanlig at de klarer seg greit i TL året etterpå. Sandefjord dominerte jo i OBOS i fjor, og er hjelpesløse i TL i år, mens TIL kan klare seg selv om de ikke er styrket noe særlig etter fjoåret.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Kjell249

Quote from: Nixon on November 01, 2015, 17:19:34 PM
Det er jo typisk at de får det første målet etter en god brannperiode. Da burde vi drept kampen med bedre offensive spillere. I stedet for får Hødd en overgang etter en dårlig førsteforsvarsjobb av en Birkelund på halvdistanse og en Grønner som blir litt for lett fintet vekk. Det siste målet er mer tilfeldig selv om den siste pasningen er fin. Og det er vel den siste pasningen som Brann sliter med for sin egen del. Og håpløse posisjoneringer i feltet. Jeg mener at Skålevik burde holdt igjen flere ganger. Nå blir han ivrig og har ikke mulighet til å angripe ballen når den kommer fordi han har stoppet opp på første stolpe.

Like typisk som vi scorer i første etter Hødd har tre store muligheter:)?

Tapet i seg selv er ikke krise, men det er klart at det er litt uroligende at det er få Brannspillere som hater å tape fotballkamper, slik at det gjør vondt langt inn i sjelen. For de fleste går det 5 min, så er tapet glemt.

Det som er interessant å se på er enkeltspillernes prestasjoner.
Forhåpentligvis starter vi neste sesong med 3 nye i angrep. På midtbanen bør vi prioritere å få inn en indreløper som er god med ballen, målfarlig og kan dekke mye rom. I forsvar er vi avhengig av at Demidov er skadefri, for Grønner er langt unna eliteserie nivå. I tillegg bør vi prioritere å få inn en ny høyreback.

Forhåpentligvis vil verken Huseklepp, Birkelund, Larsen, Rennie, Skaanes, Grønner eller Skålevik være tiltenkt sentrale roller i laget neste år, for da tror jeg dessverre at vi befinner oss på nedre halvdel av tabellen, og fort i nærheten av sumpen.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2015, 18:33:22 PM
Ja, og da forklarte jeg det vel med at Norling hadde ett ræva år bak seg og levde med kniven på strupen og derfor måtte overbevise. Et noe annet utgangspunkt enn LAN med andre ord.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on November 01, 2015, 18:35:42 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2015, 18:33:22 PM
Ja, og da forklarte jeg det vel med at Norling hadde ett ræva år bak seg og levde med kniven på strupen og derfor måtte overbevise. Et noe annet utgangspunkt enn LAN med andre ord.

Men vi har jo ikke overbevist under LAN heller. Faktisk hadde vi IKKE rykket opp, om det kun var de 20 rundene under LAN som talte. Både Ranheim og Sogndal hadde endt foran oss.
Legg ned hele klubben!

Giles

Quote from: Kjell249 on November 01, 2015, 18:33:51 PM
Quote from: Nixon on November 01, 2015, 17:19:34 PM
Det er jo typisk at de får det første målet etter en god brannperiode. Da burde vi drept kampen med bedre offensive spillere. I stedet for får Hødd en overgang etter en dårlig førsteforsvarsjobb av en Birkelund på halvdistanse og en Grønner som blir litt for lett fintet vekk. Det siste målet er mer tilfeldig selv om den siste pasningen er fin. Og det er vel den siste pasningen som Brann sliter med for sin egen del. Og håpløse posisjoneringer i feltet. Jeg mener at Skålevik burde holdt igjen flere ganger. Nå blir han ivrig og har ikke mulighet til å angripe ballen når den kommer fordi han har stoppet opp på første stolpe.

Like typisk som vi scorer i første etter Hødd har tre store muligheter:)?

Tapet i seg selv er ikke krise, men det er klart at det er litt uroligende at det er få Brannspillere som hater å tape fotballkamper, slik at det gjør vondt langt inn i sjelen. For de fleste går det 5 min, så er tapet glemt.

Det som er interessant å se på er enkeltspillernes prestasjoner.
Forhåpentligvis starter vi neste sesong med 3 nye i angrep. På midtbanen bør vi prioritere å få inn en indreløper som er god med ballen, målfarlig og kan dekke mye rom. I forsvar er vi avhengig av at Demidov er skadefri, for Grønner er langt unna eliteserie nivå. I tillegg bør vi prioritere å få inn en ny høyreback.

Forhåpentligvis vil verken Huseklepp, Birkelund, Larsen, Rennie, Skaanes, Grønner eller Skålevik være tiltenkt sentrale roller i laget neste år, for da tror jeg
dessverre at vi befinner oss på nedre halvdel av tabellen, og fort i nærheten av sumpen.

Du er for snill. I sumpen vil vi med sikkerhet være hvis det ikke satses betydelig på fornyelse av spillerstallen. Og du kan glemme Demidov, han kommer ikke til å være i nærheten av nivået som behøves neste år.

Hatleking

Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2015, 18:39:00 PM
Quote from: krakra on November 01, 2015, 18:35:42 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2015, 18:33:22 PM
Ja, og da forklarte jeg det vel med at Norling hadde ett ræva år bak seg og levde med kniven på strupen og derfor måtte overbevise. Et noe annet utgangspunkt enn LAN med andre ord.

Men vi har jo ikke overbevist under LAN heller. Faktisk hadde vi IKKE rykket opp, om det kun var de 20 rundene under LAN som talte. Både Ranheim og Sogndal hadde endt foran oss.


Dette blir berre hypotetisk, og du tel berre poeng direkte og ikkje det faktum at Brann avslutta sesongen for eit par kampar sidan. LAN tok oss frå ein desperat situasjon til eit komfortabelt opprykk. Det er absolutt bra.

krøvel vellevold

Quote from: Hatleking on November 01, 2015, 18:50:07 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2015, 18:39:00 PM
Quote from: krakra on November 01, 2015, 18:35:42 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2015, 18:33:22 PM
Ja, og da forklarte jeg det vel med at Norling hadde ett ræva år bak seg og levde med kniven på strupen og derfor måtte overbevise. Et noe annet utgangspunkt enn LAN med andre ord.

Men vi har jo ikke overbevist under LAN heller. Faktisk hadde vi IKKE rykket opp, om det kun var de 20 rundene under LAN som talte. Både Ranheim og Sogndal hadde endt foran oss.


Dette blir berre hypotetisk, og du tel berre poeng direkte og ikkje det faktum at Brann avslutta sesongen for eit par kampar sidan. LAN tok oss frå ein desperat situasjon til eit komfortabelt opprykk. Det er absolutt bra.


Jeg er ikke overbevist om at Brann hadde tatt så mange flere poeng på slutten om vi hadde spilt med nervene i høyspenn i de to siste rundene. Vi taklet jo ikke "presset" mot Bærum da vi hadde seks poengs ledelse.

Og om vi så hadde vunnet de to siste, så hadde det ikke vært overbevisende fordi om. Ranheim og Sogndal knuser oss også på målforskjell i disse tyve rundene. For øvrig var jo Sogndals sesong over for en stund siden den også, hvis det skal være et argument.
Legg ned hele klubben!

Hatleking

Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2015, 18:56:54 PM
Quote from: Hatleking on November 01, 2015, 18:50:07 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2015, 18:39:00 PM
Quote from: krakra on November 01, 2015, 18:35:42 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2015, 18:33:22 PM
Ja, og da forklarte jeg det vel med at Norling hadde ett ræva år bak seg og levde med kniven på strupen og derfor måtte overbevise. Et noe annet utgangspunkt enn LAN med andre ord.

Men vi har jo ikke overbevist under LAN heller. Faktisk hadde vi IKKE rykket opp, om det kun var de 20 rundene under LAN som talte. Både Ranheim og Sogndal hadde endt foran oss.


Dette blir berre hypotetisk, og du tel berre poeng direkte og ikkje det faktum at Brann avslutta sesongen for eit par kampar sidan. LAN tok oss frå ein desperat situasjon til eit komfortabelt opprykk. Det er absolutt bra.


Jeg er ikke overbevist om at Brann hadde tatt så mange flere poeng på slutten om vi hadde spilt med nervene i høyspenn i de to siste rundene. Vi taklet jo ikke "presset" mot Bærum da vi hadde seks poengs ledelse.

Og om vi så hadde vunnet de to siste, så hadde det ikke vært overbevisende fordi om. Ranheim og Sogndal knuser oss også på målforskjell i disse tyve rundene. For øvrig var jo Sogndals sesong over for en stund siden den også, hvis det skal være et argument.


Brann har spelt med ryggen mot veggen og med kjempepress i kvar einaste kamp etter at LAN tok over. Likevel klarte me å snu ein situasjon med null sjølvtillit til komfortabelt opprykk.

Ingenting er garantert, sjølvsagt. Sogndal imponerte vel ikkje akkurat heime mot Kristiansund. Var det tre mål dei slapp inn der? Eit Kristiansund-lag som forresten har fått det litt etter skjebnekampen mot Brann. Ein kamp som forresten var eit mykje større press enn nokon av dei du nemner.

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2015, 18:39:00 PM
Quote from: krakra on November 01, 2015, 18:35:42 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2015, 18:33:22 PM
Ja, og da forklarte jeg det vel med at Norling hadde ett ræva år bak seg og levde med kniven på strupen og derfor måtte overbevise. Et noe annet utgangspunkt enn LAN med andre ord.

Men vi har jo ikke overbevist under LAN heller. Faktisk hadde vi IKKE rykket opp, om det kun var de 20 rundene under LAN som talte. Både Ranheim og Sogndal hadde endt foran oss.


Så vi har Norling å takke for opprykket?
Den så jeg ikke komme!;)
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2015, 18:39:00 PM
Quote from: krakra on November 01, 2015, 18:35:42 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2015, 18:33:22 PM
Ja, og da forklarte jeg det vel med at Norling hadde ett ræva år bak seg og levde med kniven på strupen og derfor måtte overbevise. Et noe annet utgangspunkt enn LAN med andre ord.

Men vi har jo ikke overbevist under LAN heller. Faktisk hadde vi IKKE rykket opp, om det kun var de 20 rundene under LAN som talte. Både Ranheim og Sogndal hadde endt foran oss.
Norling startet med minuspoeng etter fjorårssesongen. Derfor var ikke "godt nok", godt nok for ham. Han måtte nesten overprestere litt. Han hadde også en hel sesongoppkjøring på å få skikk på spillet. LAN måtte rett inn og fikse et lag ribbet for selvtillit. Han måtte ta de poengene vi trengte og hadde ikke tid til så mye annet. Spillet fikk komme i annen rekke. Han hadde ikke hatt ett år og to sesongoppkjøringer på seg, som Norling hadde.

krakra

Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2015, 18:56:54 PM
Quote from: Hatleking on November 01, 2015, 18:50:07 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2015, 18:39:00 PM
Quote from: krakra on November 01, 2015, 18:35:42 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2015, 18:33:22 PM
Ja, og da forklarte jeg det vel med at Norling hadde ett ræva år bak seg og levde med kniven på strupen og derfor måtte overbevise. Et noe annet utgangspunkt enn LAN med andre ord.

Men vi har jo ikke overbevist under LAN heller. Faktisk hadde vi IKKE rykket opp, om det kun var de 20 rundene under LAN som talte. Både Ranheim og Sogndal hadde endt foran oss.


Dette blir berre hypotetisk, og du tel berre poeng direkte og ikkje det faktum at Brann avslutta sesongen for eit par kampar sidan. LAN tok oss frå ein desperat situasjon til eit komfortabelt opprykk. Det er absolutt bra.


Jeg er ikke overbevist om at Brann hadde tatt så mange flere poeng på slutten om vi hadde spilt med nervene i høyspenn i de to siste rundene. Vi taklet jo ikke "presset" mot Bærum da vi hadde seks poengs ledelse.

Og om vi så hadde vunnet de to siste, så hadde det ikke vært overbevisende fordi om. Ranheim og Sogndal knuser oss også på målforskjell i disse tyve rundene. For øvrig var jo Sogndals sesong over for en stund siden den også, hvis det skal være et argument.
Sogndal ble jo knust av Levanger, så det virker ikke som de ga alt de heller. Tror nok OBOS-seieren var viktig for dem. For oss handlet det bare om å komme oss opp.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on November 01, 2015, 19:24:55 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2015, 18:56:54 PM
Quote from: Hatleking on November 01, 2015, 18:50:07 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2015, 18:39:00 PM
Quote from: krakra on November 01, 2015, 18:35:42 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2015, 18:33:22 PM
Ja, og da forklarte jeg det vel med at Norling hadde ett ræva år bak seg og levde med kniven på strupen og derfor måtte overbevise. Et noe annet utgangspunkt enn LAN med andre ord.

Men vi har jo ikke overbevist under LAN heller. Faktisk hadde vi IKKE rykket opp, om det kun var de 20 rundene under LAN som talte. Både Ranheim og Sogndal hadde endt foran oss.


Dette blir berre hypotetisk, og du tel berre poeng direkte og ikkje det faktum at Brann avslutta sesongen for eit par kampar sidan. LAN tok oss frå ein desperat situasjon til eit komfortabelt opprykk. Det er absolutt bra.


Jeg er ikke overbevist om at Brann hadde tatt så mange flere poeng på slutten om vi hadde spilt med nervene i høyspenn i de to siste rundene. Vi taklet jo ikke "presset" mot Bærum da vi hadde seks poengs ledelse.

Og om vi så hadde vunnet de to siste, så hadde det ikke vært overbevisende fordi om. Ranheim og Sogndal knuser oss også på målforskjell i disse tyve rundene. For øvrig var jo Sogndals sesong over for en stund siden den også, hvis det skal være et argument.
Sogndal ble jo knust av Levanger, så det virker ikke som de ga alt de heller. Tror nok OBOS-seieren var viktig for dem. For oss handlet det bare om å komme oss opp.


De fikk nå 2-0-1 etter opprykket. Vi fikk 0-0-2. Men Sogndal dummet seg ut mot Levanger ja.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

November 01, 2015, 19:38:50 PM #121 Last Edit: November 01, 2015, 19:40:40 PM by krøvel vellevold
Quote from: Hatleking on November 01, 2015, 19:06:49 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2015, 18:56:54 PM
Quote from: Hatleking on November 01, 2015, 18:50:07 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2015, 18:39:00 PM
Quote from: krakra on November 01, 2015, 18:35:42 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2015, 18:33:22 PM
Ja, og da forklarte jeg det vel med at Norling hadde ett ræva år bak seg og levde med kniven på strupen og derfor måtte overbevise. Et noe annet utgangspunkt enn LAN med andre ord.

Men vi har jo ikke overbevist under LAN heller. Faktisk hadde vi IKKE rykket opp, om det kun var de 20 rundene under LAN som talte. Både Ranheim og Sogndal hadde endt foran oss.


Dette blir berre hypotetisk, og du tel berre poeng direkte og ikkje det faktum at Brann avslutta sesongen for eit par kampar sidan. LAN tok oss frå ein desperat situasjon til eit komfortabelt opprykk. Det er absolutt bra.


Jeg er ikke overbevist om at Brann hadde tatt så mange flere poeng på slutten om vi hadde spilt med nervene i høyspenn i de to siste rundene. Vi taklet jo ikke "presset" mot Bærum da vi hadde seks poengs ledelse.

Og om vi så hadde vunnet de to siste, så hadde det ikke vært overbevisende fordi om. Ranheim og Sogndal knuser oss også på målforskjell i disse tyve rundene. For øvrig var jo Sogndals sesong over for en stund siden den også, hvis det skal være et argument.


Brann har spelt med ryggen mot veggen og med kjempepress i kvar einaste kamp etter at LAN tok over. Likevel klarte me å snu ein situasjon med null sjølvtillit til komfortabelt opprykk.

Ingenting er garantert, sjølvsagt. Sogndal imponerte vel ikkje akkurat heime mot Kristiansund. Var det tre mål dei slapp inn der? Eit Kristiansund-lag som forresten har fått det litt etter skjebnekampen mot Brann. Ein kamp som forresten var eit mykje større press enn nokon av dei du nemner.


Og hvor vi var noe heldige som vant. Kunne fort blitt uavgjort der. Og "komfortabelt opprykk" er vel litt overdrevet. Hadde Kr.sund vunnet i Sogndal, hadde situasjonen vært alt annet enn komfortabel før de to siste rundene. Hadde i tillegg ikke Strømmen hatt noe å spille for i dag mot Kr.sund, hadde det tvert imot blitt meget ukomfortabelt om vi ikke hadde slått Nest.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: Soler on November 01, 2015, 17:07:01 PM

Heldigvis var det så få andre gode lag i OBOS i år. 53 poeng for direkte opprykk må være et historisk bunnivå.


Den type argumentasjon har jeg aldri forstått. Jeg mener poengsummen lett kan vris og vrenges til å passe sin egen virkelighetsoppfatning. Hadde Brann tatt 70 poeng, kunne du sagt at motstanden Brann møtte var elendig.
Tren på langskudd

Hatleking

Det vert ein del "hadde" der, krøvel - og faktum er at me vart klåre etter 28 runder. Då er det forholdsvis komfortabelt til sjuande og sist. Kva som skjer etter det er ikkje veldig interessant.

Lasaron

Flau avslutning på sesongen. Rennie er kanskje verdens dårligste kontringsspiller.
Tren på langskudd

krakra

Var en situasjon/kontring der Rennie skulle slå en pasning. Han traff en motspiller, men ballen spratt tilbake til Rennie. han gjorde et nytt forsøk på å slå en pasning, men traff en annen motspiller. Er prisen lav kan vi godt hente ham og prøve å utnytte de tekniske ferdighetene og potensiale det gir, men ikke en spiller vi bør bruke de store pengene på. I dag var faktisk Larsen bedre da han kom inn.

blobby winters

Vi har sett hvorfor Rennie ikke får plass i start 11 i Allsvensken.
Ser ikke noe vits i å hente vrakgods fra Sverige som har heller ikke prestert i Obos når vi skal spille i TL

krøvel vellevold

Quote from: Hatleking on November 01, 2015, 19:54:24 PM
Det vert ein del "hadde" der, krøvel - og faktum er at me vart klåre etter 28 runder. Då er det forholdsvis komfortabelt til sjuande og sist. Kva som skjer etter det er ikkje veldig interessant.


Det er jo bare resultatet i én kamp (SIL - KBK 4-3) fra at det ikke hadde blitt "komfortabelt". Du får det til å høres ut som om vi rykker opp med klar margin.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2015, 20:22:02 PM
Quote from: Hatleking on November 01, 2015, 19:54:24 PM
Det vert ein del "hadde" der, krøvel - og faktum er at me vart klåre etter 28 runder. Då er det forholdsvis komfortabelt til sjuande og sist. Kva som skjer etter det er ikkje veldig interessant.


Det er jo bare resultatet i én kamp (SIL - KBK 4-3) fra at det ikke hadde blitt "komfortabelt". Du får det til å høres ut som om vi rykker opp med klar margin.


Det blir mye hvis, om og men. Seieren mot Kristiansund kan tyde på at Brann hadde gjort det bedre på slutten med press, kampen mot Bærum tyder på det motsatte.

Det som er fakta er at opprykket var sikret to runder før slutt, og at vi endte fire poeng foran nr. tre.
Tren på langskudd

Soler

Quote from: Hatleking on November 01, 2015, 19:06:49 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2015, 18:56:54 PM
Quote from: Hatleking on November 01, 2015, 18:50:07 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2015, 18:39:00 PM
Quote from: krakra on November 01, 2015, 18:35:42 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2015, 18:33:22 PM
Ja, og da forklarte jeg det vel med at Norling hadde ett ræva år bak seg og levde med kniven på strupen og derfor måtte overbevise. Et noe annet utgangspunkt enn LAN med andre ord.

Men vi har jo ikke overbevist under LAN heller. Faktisk hadde vi IKKE rykket opp, om det kun var de 20 rundene under LAN som talte. Både Ranheim og Sogndal hadde endt foran oss.


Dette blir berre hypotetisk, og du tel berre poeng direkte og ikkje det faktum at Brann avslutta sesongen for eit par kampar sidan. LAN tok oss frå ein desperat situasjon til eit komfortabelt opprykk. Det er absolutt bra.


Jeg er ikke overbevist om at Brann hadde tatt så mange flere poeng på slutten om vi hadde spilt med nervene i høyspenn i de to siste rundene. Vi taklet jo ikke "presset" mot Bærum da vi hadde seks poengs ledelse.

Og om vi så hadde vunnet de to siste, så hadde det ikke vært overbevisende fordi om. Ranheim og Sogndal knuser oss også på målforskjell i disse tyve rundene. For øvrig var jo Sogndals sesong over for en stund siden den også, hvis det skal være et argument.


Brann har spelt med ryggen mot veggen og med kjempepress i kvar einaste kamp etter at LAN tok over. Likevel klarte me å snu ein situasjon med null sjølvtillit til komfortabelt opprykk.

Ingenting er garantert, sjølvsagt. Sogndal imponerte vel ikkje akkurat heime mot Kristiansund. Var det tre mål dei slapp inn der? Eit Kristiansund-lag som forresten har fått det litt etter skjebnekampen mot Brann. Ein kamp som forresten var eit mykje større press enn nokon av dei du nemner.



Brann spilte med de to siste kampene med et langt mindre press. Likevel tapte vi begge to. Mener derfor det blir feil ta med den faktoren i forklaringen på at Brann ikke har gjort det bedre. Press kan virke begge veier, uten at jeg skal dra dette for langt.

Brann er pdd ikke gode nok til å hevde seg i TL. Noe forøvrig Demidov også sier, senest i dag. Det betyr at vi må hente forsterkninger, som vi egentlig ikke har råd til.

blobby winters

Jeg tror tap i de 2 siste kampene hadde mer med skader og karantener å gjøre enn at vi ikke hadde skikkelig fokus siden opprykk allerede var i boks.
Sånn sett var vi litt heldig at skadesituasjon ikke var verre enn den var i høsten og vi kunne bruke nesten samme 11 kamp etter kamp.
Uten sentral linjen Demidov, SHN og supersub Karadas er vi nedre halvdel av Obos nivå.

Soler

Quote from: Lasaron on November 01, 2015, 19:53:52 PM
Quote from: Soler on November 01, 2015, 17:07:01 PM

Heldigvis var det så få andre gode lag i OBOS i år. 53 poeng for direkte opprykk må være et historisk bunnivå.


Den type argumentasjon har jeg aldri forstått. Jeg mener poengsummen lett kan vris og vrenges til å passe sin egen virkelighetsoppfatning. Hadde Brann tatt 70 poeng, kunne du sagt at motstanden Brann møtte var elendig.


Argumenter ikke for noe spesielt. Påpeker bare et faktum, at Brann har rykket opp med en historisk lav poengsum sammenlignet med tidligere sesonger. Det sier noe om prestasjonen til Brann i et historisk perspektiv. Vi har hatt litt flaks med tanke på at det kun er Sogndal som har levert bra av konkurrentene våre. Tror ikke nivået i Obos er veldig mye forskjellig fra i fjor feks. Men jeg vil ikke kalle det flaks av den grunn.

krakra

Hva er så historisk? Stabæk tok færre poeng for to år siden.

Soler

Quote from: blobby winters on November 01, 2015, 20:52:52 PM
Jeg tror tap i de 2 siste kampene hadde mer med skader og karantener å gjøre enn at vi ikke hadde skikkelig fokus siden opprykk allerede var i boks.
Sånn sett var vi litt heldig at skadesituasjon ikke var verre enn den var i høsten og vi kunne bruke nesten samme 11 kamp etter kamp.
Uten sentral linjen Demidov, SHN og supersub Karadas er vi nedre halvdel av Obos nivå.


Litt farlig å si nedre havldel Obos-nivå. I Obos har man tre grupper:
1. De som kjemper om direkte opprykk
2. De som kjemper om kvalikk
3. De som kjemper for å overleve

Mener du at Brann måtte kjempe for å overleve hvis ikke de tre hadde spilt for oss i år?

Soler

Quote from: krakra on November 01, 2015, 21:00:40 PM
Hva er så historisk? Stabæk tok færre poeng for to år siden.


Det har du faktisk rett i. Hadde glemt Stabæk. Det gir jo et visst håp.

Corran

Eg driter i kor mange poeng Brann har fått og eg driter i om det er med klar eller liten margin vi rykker opp
Spillet de har spilt har vært meget dårlig og det er flere spiller som må ta noen steg til neste år samt at det må noen nye inn for de er rett og slett ikke gode nok til annet enn å kjempe mot nedrykk neste år slik de har spilt i høst.
Det er faktisk et lite paradoks at i første halvdel av sesongen i fjor gikk eg hem etter tap og tenkte at det ikke var så gale spill og i år har eg gått hem etter seire og tenkt fy faen så dårlig spill.
Og selv om de vi har møtt i år har spilt cupfinale og de vi har spilt mot har lagt seg bakpå så kommer en ikke unna at Brann har spilt stort sett dritt dårlig.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra


Corran

Må det være i forhold til noen?
Det er i forhold til Brann. Du kan vel ikke si at du har gått hjem (om du er på kamper) og følt at nå spiller de godt?
Har stort sett gått hem og snakket om kor dårlig det egentlig er og at det er bra vi ikke møter bedre lag
Brann har ikke overbevist med sitt spill i mer en 2-3 kamper i år. De har skuffet i veldig mange og vært OK i noen

EDIT: Da snakker jeg om laget og ikke enkeltspillere eller lagdeler men helheten
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Ja, det syns jeg.  Meget dårlig er jo relativt. Er det vanlig at opprykkslagene spiller noe særlig bedre?

dr_cyanid

November 01, 2015, 22:52:08 PM #139 Last Edit: November 01, 2015, 23:00:32 PM by dr_cyanid
Godt at vi avslutter på en slik måte at alle i og rundt klubben ser at masse forsterkninger trengs. Tynn suppe dette. Opprykk til tross. I år har vi virkelig hatt både marginer,  resultater og dommere med oss.

Er vel kun et par av de mest standhaftige forumdebattantene som fortsatt har holdninger og tanker som "vi er tross alt Brann", "for gode for OBOS", "våre spillere er mer enn god nok for TL, særlig de unge lokale"

At Haugen i tillegg kåres til årets spiller i OBOS må jo være noe av det mer bisarre denne sesongen.

Alt i alt en kokos sesong i en kokos liga.


krøvel vellevold

November 01, 2015, 22:58:03 PM #140 Last Edit: November 01, 2015, 23:06:26 PM by krøvel vellevold
Av 32 lag som har endt topp to på nivå to på 2000-tallet, har Brann fått den nest laveste poengsummen av alle. Det til tross for at det vel ikke har vært et så ressursmessig overlegent lag i denne divisjonen noen av disse årene.
Legg ned hele klubben!

dudo

Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2015, 22:58:03 PM
Av 62 lag som har endt topp to på nivå to på 2000-tallet, har Brann fått den nest laveste poengsummen av alle. Det til tross for at det vel ikke har vært et så ressursmessig overlegent lag i denne divisjonen noen av disse årene.


Det sier mye! Men dessverre ikke at nivået på de andre lagene er så høyt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Giles

Quote from: dr_cyanid on November 01, 2015, 22:52:08 PM
Godt at vi avslutter på en slik måte at alle i og rundt klubben ser at masse forsterkninger trengs. Tynn suppe dette. Opprykk til tross. I år har vi virkelig hatt både marginer,  resultater og dommere med oss.

Er vel kun et par av de mest standhaftige forumdebattantene som fortsatt har holdninger og tanker som "vi er tross alt Brann", "for gode for OBOS", "våre spillere er mer enn god nok for TL, særlig de unge lokale"

At Haugen i tillegg kåres til årets spiller i OBOS må jo være noe av det mer bisarre denne sesongen.

Alt i alt en kokos sesong i en kokos liga.



Amen

dr_cyanid

Quote from: dudo on November 01, 2015, 23:00:31 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2015, 22:58:03 PM
Av 62 lag som har endt topp to på nivå to på 2000-tallet, har Brann fått den nest laveste poengsummen av alle. Det til tross for at det vel ikke har vært et så ressursmessig overlegent lag i denne divisjonen noen av disse årene.


Det sier mye! Men dessverre ikke at nivået på de andre lagene er så høyt.

krøvel vellevold

En liten trykkfeil. Det var ikke 62, men 32.

Men uansett: 32 lag har endt topp 2 på 2000-tallet, og vi er nr. 31 av disse i poeng.
Legg ned hele klubben!

krakra


Falkman

Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2015, 22:58:03 PM
Av 62 lag som har endt topp to på nivå to på 2000-tallet, har Brann fått den nest laveste poengsummen av alle. Det til tross for at det vel ikke har vært et så ressursmessig overlegent lag i denne divisjonen noen av disse årene.


32 lag, antagelig. men det illustrerer likefullt hvor utrolig  lite overbevisende denne sesongen har vært. i løpet av 30 runder scoret vi mindre mål enn Jerv og Levanger!!

krøvel vellevold

Quote from: krakra on November 01, 2015, 23:07:35 PM
Nr 32 tar medalje i år.


Det er jo ikke sikkert. Men det er kanskje like sikkert som at Brann ikke kunne tape for både Nest og Hødd?
Legg ned hele klubben!

krakra

Jo det er faktisk 100% sikkert. Det som er usikkert er valøren.

Falkman

Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2015, 23:08:46 PM
Quote from: krakra on November 01, 2015, 23:07:35 PM
Nr 32 tar medalje i år.


Det er jo ikke sikkert. Men det er kanskje like sikkert som at Brann ikke kunne tape for både Nest og Hødd?


at Stabæk tar medalje er jo sikkert. valøren er dog ikke klar

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Corran

Quote from: krakra on November 01, 2015, 22:47:23 PM
Ja, det syns jeg.  Meget dårlig er jo relativt. Er det vanlig at opprykkslagene spiller noe særlig bedre?

Som sagt så driter eg i andre lag. Eg driter i ka som er vanlig. Prestasjonene til Brann synes jeg ikke har vært gode nok Dvs eg synes de jevnt over har vært dritt. Eg er fult i stand til å se bak resultatet på enkelt kamper og synes at de faktisk spilte bra selv om de tapte eller at de spilte dritt selv om de vant eller spilte uavgjort
Ka andre lag gjør e meg som sagt revnende likegyldig.
Om du synes at Brann har vært gode nok i år så deg om det, men majoriteten her inne og folk jeg ellers snakker med synes at Brann har spilt stort sett dårlig i år. Og nei vi/eg forventet ikke at de skulle cruse gjennom Obos
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Det er jo vel og bra at Stabæk ble så mye bedre så kjapt. Og hvis det kan være til inspirasjon er det flott. Men hva er poenget med dette poenget? At Brann sine prestasjoner i år ikke betyr så mye og at alt kan skje neste år uansett hvor skeptiske vi er nå?
Rød makt på Hansa

Corran

Gjorde de ikke en god del utskiftninger i stallen og fikk inn en ny trener etter opprykket?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Det blir jo litt som at Sundsvall sine supportere skal trøste seg med at Norrköping ble nummer 12 i Allsvenskan i fjor, men vant gull i år...
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Corran on November 01, 2015, 23:27:40 PM
Quote from: krakra on November 01, 2015, 22:47:23 PM
Ja, det syns jeg.  Meget dårlig er jo relativt. Er det vanlig at opprykkslagene spiller noe særlig bedre?

Som sagt så driter eg i andre lag. Eg driter i ka som er vanlig. Prestasjonene til Brann synes jeg ikke har vært gode nok Dvs eg synes de jevnt over har vært dritt. Eg er fult i stand til å se bak resultatet på enkelt kamper og synes at de faktisk spilte bra selv om de tapte eller at de spilte dritt selv om de vant eller spilte uavgjort
Ka andre lag gjør e meg som sagt revnende likegyldig.
Om du synes at Brann har vært gode nok i år så deg om det, men majoriteten her inne og folk jeg ellers snakker med synes at Brann har spilt stort sett dårlig i år. Og nei vi/eg forventet ikke at de skulle cruse gjennom Obos

Du må gjerne drite i det, men grunnen til at dere tror vi har spilt så veldig dårlig kan jo være et noe urealistisk bilde på hva en kan forvente i OBOS. Det er en liga hvor duellene og kjempingen er vikitgere enn finspillet. Det var LAN veldig klar på da han tok over, og det hadde han rett i.

Noen har klart å rykke opp med fin fotball, men de har jo brukt noen år på det. Det hadde vi ikke tid til.

krakra

Quote from: Nixon on November 01, 2015, 23:30:04 PM
Det er jo vel og bra at Stabæk ble så mye bedre så kjapt. Og hvis det kan være til inspirasjon er det flott. Men hva er poenget med dette poenget? At Brann sine prestasjoner i år ikke betyr så mye og at alt kan skje neste år uansett hvor skeptiske vi er nå?
At det at vi tok få poeng og ikke storspilte i år ikke automatisk betyr at vi rykker rett ned igjen hvis vi ikke gjør dyre og mange kjøp, som enkelte etterlyser. Jeg håper Brannledelsen er litt kaldere nå og ikke løper rundt i panikk og leter etter dyre spillere med store navn å hente. Slik vi tross alt har hatt en tendens til å gjøre tidligere når ting har buttet litt imot.

Brann kommer helt sikkert til å gjøre utskiftinger også dette vinduet, som de alltid gjør. Men det er ikke årets to siste kamper som bør avgjøre spillerlogistikken. Ikke engang spillet under LAN som i stor grad handlet om å ta nok poeng til å rykke opp.

Soler

Quote from: Corran on November 01, 2015, 23:33:36 PM
Gjorde de ikke en god del utskiftninger i stallen og fikk inn en ny trener etter opprykket?

Jo 34 spillere på 18 måneder i følge en artikkel fra i sommer. Underbygger argumentet med at vi trenger solide forsterkninger til neste år

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: krakra on November 01, 2015, 23:44:35 PM
(...) det er ikke årets to siste kamper som bør avgjøre spillerlogistikken.


Helt enig. Som minimum må vi vurdere alle de siste 20 kampene - etter at LAN kom inn. Og konklusjonen min er fortsatt at stallen per dags dato er langt svakere enn jeg liker. Vi trenger å treffe godt med spillerlogistikken denne vinteren hvis vi skal komme oss opp på et middels godt tippeliganivå.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Nixon

De to siste kampene er ikke avgjørende, men likefullt viktige fordi de viser svakhetene i stallen når vi har noen spillere ute. Derfor bør de to kampene legges ekstra vekt på. Og det ser ut til at Nilsen er enig i det. Den nyansatte treneren i Brann trekker frem de to siste kampene som kamper der han har fått noen svar. Og da vil jeg tro det gjaldt spørsmål i forhold til spillerlogistikk.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

På flere måter er det godt for klubben at vi ikke også vant de to siste. Vi kunne lurt oss litt til å tro at det sto bedre til enn det gjorde. Nå kom vi litt "ned på jorda" igjen etter den lange rekka uten tap og fikk sett at det er litt flere utfordringer både som lag og med spillerlogistikken enn man kanskje trodde.

Når det er sagt virker det som både Nilsen og Soltvedt har beina godt plantet på jorda og at de nok har sett hvor skoen trykker før disse to kampene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Enig, Klaus.

Og det er vel ingen, heller ikke krakra, som synes denne sesongen har vært spesielt bra?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Torvanger

Hva pokker var det som feilte Rennie igår? Og i tidligere kamper også, for øvrig. Han går jo helt i stå hver gang han skal servere en avgjørende gjennombruddsparning! Effektiviteten på trioen på topp, bortsett fra Skålevik, som har levert ok, er langt under parì, det er på disse tre plassene LAN må forsterke til neste år. Ellers er jeg fornøyd med både fireren bak og trioen på midten. Piotr gjør en utilgivelig feil på 1-1, men er vel det beste vi kan få på keeperfronten, uansett, etter norsk toppligas målestokk.

Lasaron

Quote from: Torvanger on November 02, 2015, 12:14:43 PM
Piotr gjør en utilgivelig feil på 1-1, men er vel det beste vi kan få på keeperfronten, uansett, etter norsk toppligas målestokk.


Utilgivelig, faktisk?!! Piotr i garderoben: "Kan dere tilgi meg, folkens, at jeg ikke klarte å ta den som gikk på innsiden?" De andre: "Nei, dette tilgir vi deg aldri."

Sterkt!
Tren på langskudd

Utmedsnolken

"og der snubler Sæternes igjen"

Spelaren

Siste kamp, tap, avskjed for Hanstveit - men BT bruker heller forsideplass på en som går barføtt hele året.
Gå av.

Yngve

Han har partoutkort, så då går det greitt

Go Up