• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2016

Started by Klaus_Brann, October 21, 2015, 19:51:19 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

pidre

Rbk la ikke mye i denne kampen - svakt.

Odd kan vinne 2 siste. Sølvet kan ryke om vi ikke slår både Start og Sarp. Fagermo høyt oppe i kampintervju - roser tilogmed dommeren (!)
Saludar a los monos!

Hatleking

Sånn går det når ein stolar på hjelp frå andre.

Huff

Dette blir tøft.

Start er faktisk et formlag og den gode gamle oddingen står garantert som en vegg mot oss, det er like sikkert som at en Terntes-gutt kom til å utmerke seg mot oss i går. Så møter vi nok et formlag i siste hjemmekamp. Ingenting, ingenting er sikkert for Branns del.

Møkkatrøndere, vi skulle aldri reddet deres feige stumper i 1564.  :)

Hatleking

Det er framleis opp til oss. Odd møtar Sogndal heime i neste kamp. Dei er sjølvsagt favorittar, men Odd har vore betre til å kontre enn å bryte ned defensive lag i det siste. Så skal dei opp til det kalde nord og Tromsø i neste kamp. Det er ikkje to lette kampar. Eg likar vår situasjon iallfall vesentleg betre, men alt kan jo skje sjølvsagt.

Lasaron

Det var vel på tide at flaksen vår tok slutt med tanke på de andre sine kamper. Om ikke annet så vil øker dette sjansene for at siste hjemmekamp blir svært gøy. Slik det er nå er vi sikret medalje med tre poeng til. Får vi to uavgjort kan Sarpsborg umulig ta oss igjen, mens Haugesund må vinne med fem og fire mål i sine for å ta oss igjen. Så er det jevnt mellom oss og Odd der vi har fire mål å gå på i målforskjell. Det trenger ikke være mye, for det er ganske vanlig med brakseire i de siste serierundene.
Tren på langskudd

Ricky

Quote from: Hatleking on October 23, 2016, 19:11:00 PM
Det er framleis opp til oss.


Ja, hvis man legger skuffelsen over Odd-seieren på overovertid bak seg, så har det jo strengt tatt vært en god runde for oss, dette.. Det er vi som drar fordelen av status quo, og tabellen før denne runden så jo slik ut:

45 Brann
45 Odd
42 Molde
41 Haugesund
41 Sarpsborg 08
40 Viking
(med 9 poeng igjen å spille om)

Nå er det:
48 Brann
48 Odd
44 Haugesund
44 Sarpsborg
... og 6 poeng igjen å spille om.

krøvel vellevold

Quote from: Ricky on October 23, 2016, 20:23:34 PM
Quote from: Hatleking on October 23, 2016, 19:11:00 PM
Det er framleis opp til oss.


Ja, hvis man legger skuffelsen over Odd-seieren på overovertid bak seg, så har det jo strengt tatt vært en god runde for oss, dette.. Det er vi som drar fordelen av status quo, og tabellen før denne runden så jo slik ut:

45 Brann
45 Odd
42 Molde
41 Haugesund
41 Sarpsborg 08
40 Viking
(med 9 poeng igjen å spille om)

Nå er det:
48 Brann
48 Odd
44 Haugesund
44 Sarpsborg
... og 6 poeng igjen å spille om.


Men det eneste gode med runden var jo at vi selv vant. Alt det andre gikk jo dårlig. Ja, bortsett fra med det laget som uansett var lengst unna (Viking). Og hadde vi havnet bak Viking, så hadde det ikke blitt forskjellen mellom sølv og bronse eller bronse og 4.plass. Da snakker vi antagelig heller om forskjellen mellom 5. og 6.plass.

Brann - Molde H.  Den viktigste kampen endte bra.
Stabæk - S08 B. Feil resultat, og S08 lå under til det 84. minutt.
FKH - Glimt H. Feil resultat.
RBK - Odd B. Feil resultat og det stod uavgjort til fem sekunder gjenstod av overtiden.

Så RUNDEN gikk jo ikke bra.

Legg ned hele klubben!

Ricky

Jeg aner at dette blir en semantikk-greie om hva som menes med "runden", så jeg tror jeg bare registrerer din oppfatning av at denne runden ikke gikk bra for oss og lar det være med det.

blobby winters

Vi slo Molde så runden gikk bra.

Før runden ledet vi over Odd med +4 mål. Etter runden leder vi over Odd med +4 mål. Men, nå har Odd bare 2 runder igjen å hente inn flere poeng eller mål enn oss i stedet for 3 runder igjen. Dvs vi er i en bedre posisjon nå enn før runden.

krøvel vellevold

Quote from: blobby winters on October 23, 2016, 21:50:34 PM
Vi slo Molde så runden gikk bra.

Før runden ledet vi over Odd med +4 mål. Etter runden leder vi over Odd med +4 mål. Men, nå har Odd bare 2 runder igjen å hente inn flere poeng eller mål enn oss i stedet for 3 runder igjen. Dvs vi er i en bedre posisjon nå enn før runden.



Det er fremdeles bare vår kamp som gikk bra. Spesielt å omtale en kamp som "runden".

Jada vi er matematisk nærmere sølvet enn før runden, men det er kanskje ikke like "bra" når det mest forventede tapet for vår argeste konkurrent i spurten, likevel endte med seier til dem. Det var vel mer sannsynlig at Brann skulle slå Molde enn at Odd skulle vinne på Lerkendal. Så slik sett ser det mindre lovende ut nå enn det gjorde før runden. Og hvis det er en "bra runde"  når kun én av fire resultater ender i vår favør; hva er da en runde der alle fire kampene ender bra?

Legg ned hele klubben!

1908

Vi må slutte å diskutere de andre lagene. Brann må ta de siste 6 poengene.. Kanskje skape noen flere + mål.. Da er sølv medaljen sikret..

krøvel vellevold

Quote from: 1908 on October 23, 2016, 22:20:53 PM
Vi må slutte å diskutere de andre lagene.


Med mindre man får 29-1-0, er man alltid avhengig av de andre lagene... :-p
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on October 23, 2016, 22:42:20 PM
Med mindre man får 29-1-0, er man alltid avhengig av de andre lagene... :-p


Olympiakos var nær den der forrige sesong. Endte på 28-1-1. Vilt.
Gå av.

Ricky

Quote from: krøvel vellevold on October 23, 2016, 22:15:42 PM
Så slik sett ser det mindre lovende ut nå enn det gjorde før runden.


Dette mener du vel ikke på fullt alvor..

Hatleking

Vil kanskje seie at det ser mindre lovande ut for sølvet, men meir lovande for medalje. For det første er Molde distansert. For det andre er dei andre utfordrarane fire poeng eller meir bak oss. Det vil seie at me ved 3 poeng er heilt sikra ein medalje, og også to vil svært, svært sannsynleg vere nok.

Superjack

Quote from: aleksanderhjelleseth on October 23, 2016, 17:45:33 PM
rrrrrrrrrrroooooooossssssseeeenboooooooooorg
rrrrrrrrrrooooooooosssssssssssnboooooooooorg
Brannsupporter.

Lasaron

Hvis runden går bra så lenge Brann vinner, er det meningsløst å snakke om runden. Da holder det å snakke om kampen. Skal det gi mening å snakke om runden, må også de andre kampene telle. Den saken er grei.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Ricky on October 23, 2016, 23:28:47 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 23, 2016, 22:15:42 PM
Så slik sett ser det mindre lovende ut nå enn det gjorde før runden.


Dette mener du vel ikke på fullt alvor..


Jo angående sølvet gjør det det. Ja matematisk er vi nærmere sølvet nå, siden Odd har en kamp mindre til å hente igjen målforskjellen. Men dette var runden der vi skulle rykke fra Odd. Det var denne runden som først og fremst var forskjellen mellom vårt gjenstående program, og Odds, og som gjorde oss til favoritter til sølvet. Vi hadde på forhånd en større sannsynlighet for seier/uavgjort hjemme mot Molde, enn Odd hadde for seier/uavgjort i Trondheim. Normalt skulle vi ledet med 1, 2 eller 3 poeng på Odd etter denne runden. Men det gjør vi ikke. Vi er likt med dem. Vi rykket heller ikke fra noen av de andre medaljerivalene, men det var gjerne ikke forventet heller. Det var kanskje et håp om at S08 kunne rote vekk poeng mot Stabæk. Når da S08 snur kampen de siste seks minuttene og Odd vinner med fem sekunder igjen av overtiden, er det selvsagt ingen god runde for oss. Som Lasaron sier; meningsløst å snakke om "runden" når man egentlig bare snakker om vår egen kamp.
Legg ned hele klubben!

Kjell249

Uansett, gøyere å vinne sølv på bra egen prestasjon de siste to enn dårlig av de andre lagene. Nå holder spenningen helt inn:)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krøvel vellevold

Quote from: Kjell249 on October 24, 2016, 06:19:54 AM
Uansett, gøyere å vinne sølv på bra egen prestasjon de siste to enn dårlig av de andre lagene. Nå holder spenningen helt inn:)


Joda, men det er uansett gøyere å vinne sølv med hjelp, enn bronse uten hjelp. Og som sagt; med mindre man får 29-1-0 så er man jo alltid avhengig av andre lags resultater i løpet av sesongen. Om den hjelpen kommer i 14. og 19. runde, eller 29. og 30., er jo ikke så viktig.

Og jeg må si at jeg tror det er mer sannsynlig at vi ikke vinner begge de to siste, enn at vi gjør det. Jeg er redd vi skal få slite spesielt i Kristiansand. Start har våknet nå.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on October 24, 2016, 07:36:46 AMJeg er redd vi skal få slite spesielt i Kristiansand. Start har våknet nå.


Joda, men hadde de fortsatt stått uten seirer hadde vi vært sikre på at den første måtte komme mot Brann.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on October 24, 2016, 09:02:40 AM
Quote from: krøvel vellevold on October 24, 2016, 07:36:46 AMJeg er redd vi skal få slite spesielt i Kristiansand. Start har våknet nå.


Joda, men hadde de fortsatt stått uten seirer hadde vi vært sikre på at den første måtte komme mot Brann.


Selvsagt. Men man kan aldri regne med borteseier når det gjelder Brann. Og jeg hadde vært mer optimistisk om de få seirene de har hadde kommet for en måned eller to siden. Da hadde de hverken vært i form, eller fått noen første seier mot oss.
Legg ned hele klubben!

Billy Elliott

Piotr, Bismar og LAN er nominerte til henholdsvis beste keeper, forsvarsspiller og trener i Tippeligaen 2016:

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/RBK-dominerer-spillerkaring-846938_1.snd
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Torvanger

Vedrørende hvilke bortefans som ga mest lyd, i de europeiske oppgjørene, så var Evertonfansen nokså heftige.

Ricky

Quote from: Lasaron on October 24, 2016, 05:44:17 AM
Hvis runden går bra så lenge Brann vinner, er det meningsløst å snakke om runden. Da holder det å snakke om kampen. Skal det gi mening å snakke om runden, må også de andre kampene telle. Den saken er grei.


De andre kampene teller jo..

To av de fem konkurrentene våre tapte og er ute av dansen.
Ytterligere to konkurrenter skuslet bort sin siste reelle mulighet til å fikse målforskjellen.

Dette er en bra runde - i min bok, i hvert fall.

Jeg tar gjerne identiske 2-1-resultater i alle kampene neste helg òg, selv om det da fortsatt vil være snakk om "feil resultat i tre av fire kamper". Dette fordi vi snart går inn i november, og jeg ser mer mening i å betrakte rundene ut ifra hvordan tabellsituasjonen endrer seg, enn å kun telle antall tippetegn jeg liker og ikke liker.

krøvel vellevold

October 24, 2016, 12:44:59 PM #1175 Last Edit: October 24, 2016, 12:46:54 PM by krøvel vellevold
Quote from: Ricky on October 24, 2016, 12:24:56 PM
Quote from: Lasaron on October 24, 2016, 05:44:17 AM
Hvis runden går bra så lenge Brann vinner, er det meningsløst å snakke om runden. Da holder det å snakke om kampen. Skal det gi mening å snakke om runden, må også de andre kampene telle. Den saken er grei.


De andre kampene teller jo..

To av de fem konkurrentene våre tapte og er ute av dansen.
Ytterligere to konkurrenter skuslet bort sin siste reelle mulighet til å fikse målforskjellen.

Dette er en bra runde - i min bok, i hvert fall.

Jeg tar gjerne identiske 2-1-resultater i alle kampene neste helg òg, selv om det da fortsatt vil være snakk om "feil resultat i tre av fire kamper". Dette fordi vi snart går inn i november, og jeg ser mer mening i å betrakte rundene ut ifra hvordan tabellsituasjonen endrer seg, enn å kun telle antall tippetegn jeg liker og ikke liker.


Men det er jo likevel ikke til å komme fra at Brann før denne runden hadde et lettere resterende program enn Odd. Da skulle Odd ha en hjemme og to borte - hvorav en mot RBK, vi skulle ha to hjemme og en borte. Etter denne runden er den fordelen så godt som vekk, for nå er det gjenstående programmet noenlunde likt av kvalitet og i antall hjemme/borte. Det var denne rundens kamper som utgjorde den reelle forskjellen i det gjenstående programmet, uten at vi klarte å få et bedre resultat. Før denne runden var Brann klar favoritt til sølv nettopp pga det foran nevnte. Nå er det hipp som happ. Derfor mener jeg sjansen for sølv er mindre nå enn før denne runden.

Når det gjelder bronse, så er sjansen økt, siden lagene bak har færre kamper å ta oss igjen på. Men jeg er ikke så opptatt av bronse. Jeg vil ha sølv!
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Jeg driter i valøren, jeg vil at Brann skal få 18 mill istedenfor 15, samt en lettere vei mot EL.

Lasaron

Det er uansett enormt mye større forskjell på 3. og 4. plass enn på 2. og 3. plass. Enormt. Særlig hvis bartene ikke vinner cupen.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on October 24, 2016, 13:08:57 PM
Jeg driter i valøren, jeg vil at Brann skal få 18 mill istedenfor 15, samt en lettere vei mot EL.


Når det gjelder det siste må altså Brann både ta sølv og RBK vinne cupen. Veien blir ikke lettere (vi møter ikke dårligere lag), men den blir kortere fordi vi da slipper 1.kval.runde.

Selvsagt er valøren viktig. Det er jo bedre å være det nest beste laget enn tredje beste. Det er bedre å være det beste laget bak økonomisk suverene RBK, enn det nest beste laget bak dem.

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on October 24, 2016, 13:50:18 PM
Det er uansett enormt mye større forskjell på 3. og 4. plass enn på 2. og 3. plass. Enormt. Særlig hvis bartene ikke vinner cupen.


Men når vi har ligget så godt an med tanke på sølv - og faktisk ligger på sølv - er det ganske surt om det ryker.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: krøvel vellevold on October 24, 2016, 13:53:54 PM
Quote from: Lasaron on October 24, 2016, 13:50:18 PM
Det er uansett enormt mye større forskjell på 3. og 4. plass enn på 2. og 3. plass. Enormt. Særlig hvis bartene ikke vinner cupen.


Men når vi har ligget så godt an med tanke på sølv - og faktisk ligger på sølv - er det ganske surt om det ryker.


Joda. Absolutt. Jeg bare påpekte noe som burde påpekes. Vi ligger på sølvplass to runder før slutt. Såklart går vi for sølv! (Men jeg lever greit med bronse).

Når vi er inne på det hypotetiske: Hva vil være kjekkest av å vinne de to siste kampene og ende opp med bronse, eller å tape de to siste og ende opp med sølv? Kjekkest sånn totalt sett, altså?
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on October 24, 2016, 14:03:17 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 24, 2016, 13:53:54 PM
Quote from: Lasaron on October 24, 2016, 13:50:18 PM
Det er uansett enormt mye større forskjell på 3. og 4. plass enn på 2. og 3. plass. Enormt. Særlig hvis bartene ikke vinner cupen.


Men når vi har ligget så godt an med tanke på sølv - og faktisk ligger på sølv - er det ganske surt om det ryker.


Joda. Absolutt. Jeg bare påpekte noe som burde påpekes. Vi ligger på sølvplass to runder før slutt. Såklart går vi for sølv! (Men jeg lever greit med bronse).

Når vi er inne på det hypotetiske: Hva vil være kjekkest av å vinne de to siste kampene og ende opp med bronse, eller å tape de to siste og ende opp med sølv? Kjekkest sånn totalt sett, altså?


Ingen snakker vel for ettertiden om hvor mange seire vi fikk i 2016? Det er kun sluttplasseringen folk husker. Og det må jo være rimelig stor nedtur å vinne de to siste, men likevel bli forbigått på målforskjell av Odd. Vinner vi 2 x 1-0 får vi +15. Da må jo Odd vinne med totalt seks. F.eks. 3-0 over Sogndal og 3-0 over TIL. Da er det utgjort.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Taper vi begge de siste kampene 10-0 og tar sølv blir det litt for drøyt for min del :) .
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on October 24, 2016, 15:43:19 PM
Taper vi begge de siste kampene 10-0 og tar sølv blir det litt for drøyt for min del :) .


Vi har likevel tatt sølv... Men det er jo klart at 2 x 0-10 er en stygg ripe i lakken som blir husket i all fremtid. 2 x 0-1 er det ingen som husker når sølvet er sikret.
Legg ned hele klubben!

blobby winters

Start har tatt 0,7 poeng og har sluppet inn 2,3 mål i snitt på hjemmebane
S08 har tatt 1,3 poeng og har sluppet inn 1,8 mål pr kamp på bortebane. De har hatt gode borte resultater på KG. Men, har ikke vunnet på gress (U mot Viking og Haugesund, tap mot Vålerenga, Rosenborg, Lillestrøm og Stabekk)

Hvis ikke vi vinner disse to kampene fortjener ikke vi sølv.
Vinner Odd de 2 siste kampene med 3-0 eller bedre fortjener de sølv.

blobby winters

Skal også nevne at vinner vi de to siste kampene ender vi opp med 54 poeng.

I de 7 tidlgere sesongene med 16 lag i TL er ikke 54 poeng nok for medaljer i 3 av de 7 sesongene
2009 bronse
2010 bronse
2011 sølv
2013 bronse

krakra


karkarkar

Quote from: blobby winters on October 24, 2016, 18:05:25 PM
De har hatt gode borte resultater på KG. Men, har ikke vunnet på gress (U mot Viking og Haugesund, tap mot Vålerengen, Rosenborg, Lillestrøm og Stabekk)


08 vant jo nettopp på Nadderud...

Nixon

Like gledelig som sikret medalje i dag er at vi er sikret e-cup neste år Ganske nøyaktig 8 år siden sist gang vi var i Europa da vi tapte på straffespark nede i La Coruña.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Det har vært den suverent beste sesongen siden 2007!
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Lasaron on October 30, 2016, 21:57:14 PM
Det har vært den suverent beste sesongen siden 2007!


Og det uten å svi av ørten millioner. Vi skal kunne være såpass ærlige og erkjenne at vi har fått det litt lagt til rette for oss med et kobbel bak rbk som har sviktet, og at vi er en av de svakere medaljelagene i nyere tid - men det tar fint lite vekk av prestasjonen som er gjort i klubben siden Levanger 2015. Brann er nå på en tabellplassering som stemmer overens med ressurser og potensiale, og det har gått overraskende fort opp hit. Og siden det er to jordnære striler som leder det sportslige med en herlig beskjeden Vibeke i lederstolen er det ingen grunn til å tro at det skal gå til hovve på nokken på Kniksens Plass heller. Denne gjengen møter på jobb i morgen tidlig, med kneipp og brunost i nisteboksen - klar for å jobbe ufortrødent videre med sportsklubben. Skuldrene vil være langt lavere, og vi kan egentlig bare kose oss med en sesong vel gjennomført. Neste helg er det sølvfinale, og nå må tribunene fylles!
Gå av.

Spelaren

Fun fact; på pausetabellen ligger vi på 11. plass - 13 poeng bak rbk, andreomgangtabellen 2.plass - 6 poeng bak rbk. God kondis!
Gå av.

Nixon

Quote from: Spelaren on October 30, 2016, 22:52:16 PM
Fun fact; på pausetabellen ligger vi på 11. plass - 13 poeng bak rbk, andreomgangtabellen 2.plass - 6 poeng bak rbk. God kondis!


Eller mange bommer med laguttak, men bra evne til å justere med innbyttere!;)
Rød makt på Hansa

OmOssSjølOgHansaøl

Siden vi før runden risikerte 5.-6. plass, men nå er garantert minst bronse, sikret Brann seg ca. 5 millioner i dag.

Neste uke er det nye 3 millioner i potten.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Xminator


OmOssSjølOgHansaøl

Tabellen sier sitt om denne sesongen:

1.   Noen andre       +40   69   
2.   Brann               +15   54   
3.   Odd                   +9   51   
4.   Haugesund        +4   46   
5.   Molde                +6   45   
6.   Sarpsborg 08      -2   45   
7.   Strømsgodset    +4   44   
8.   Viking                 -2   43

Odd er tre poeng bak oss, det er åtte poeng ned til fjerdeplass, Molde ender på femte, Godset på syvende, og Engen befinner seg et eller annet sted på nedre halvdel. Fin sesong.  ;D
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Giles

All grunn til å være avventende. LAN vet det og har ikke lagt skjul på det heller. Dette mannskapet trenger nytt blod ellers kan det fort bli neglebiting neste år. 15 millioner kunne passe bra. Samme moral, tre klassespillere, så kan det bli bra. Uansett, spillergruppe og trenere har utført en bragd.

krakra

Neglebiting fordi vi ikke sikrer medaljen før siste runde? Dette mannskapet havner ikke i noen nedrykksstrid med LAN som trener iallefall

Spelaren

Flott sesong over all forventning!
Gå av.

Lasaron

Gratulerer til alle!!!!
Tren på langskudd

Go Up