• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2016

Started by Klaus_Brann, October 21, 2015, 19:51:19 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

dudo

100% er ELENDIG på tabeller og resultat. Du kan jo sjekke hvordan de mener 1. divisjon ser ut nå ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Bataljonen.no slår i det minste hardt til:

Forrige kamp "Brann - Hødd", og pollen "Hvem blir kvalikhelten" er temmelig aktuell.
Gå av.

Gulløl

Quote from: Spelaren on September 26, 2016, 14:11:28 PM
Bataljonen.no slår i det minste hardt til:

Forrige kamp "Brann - Hødd", og pollen "Hvem blir kvalikhelten" er temmelig aktuell.


Roger må rydde opp. Skal en få nye medlemmer i Bataljonen og beholde de som en har hjelper det å ha en oppdatert hjemmeside. Sak 1 på neste styremøte.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Brannfan23

Brann må øve mer på pasning og forsvarsspill. Det er greit at man mister ballen i ny og ne i Eliteserien, men i Europa som Brann tydeligvis har ambisjoner til neste år så må vi tilbake igjen til 2008 nivå(Hint: Hamburg - Brann) For den gangen forvarte vi oss bra. Fordi der ute kommer vi til å bli straffet meget hardt for de minste feilene.

dudo

Siden det visstnok er lov å drømme, men ikke tro: http://www.worldfootball.net/table_calculator/nor-eliteserien/

Selv endte jeg opp med denne lystige tabellen:


1 Rosenborg BK      30   23   6   1   61:17   44   75
2 SK Brann      30   15   8   7   37:22   15   53
3 FK Haugesund      30   14   9   7   42:35   7   51
4 Odds BK      30   13   9   8   37:29   8   48
5 Molde FK      30   13   8   9   44:39   5   47
6 Viking FK      30   13   8   9   29:29   0   47
7 Sarpsborg 08      30   12   8   10   28:31   -3   44
8 Strømsgodset IF   30   10   10   10   37:35   2   40
9 Sogndal IL      30   9   12   9   31:31   0   39
10 Vålerenga IF      30   9   8   13   34:36   -2   35
11 Tromsø IL      30   8   10   12   30:37   -7   34
12 Aalesunds FK      30   8   8   14   34:46   -12   32
13 FK Bodø/Glimt   30   7   10   13   30:37   -7   31
14 Stabæk IF      30   7   9   14   29:36   -7   30
15 Lillestrøm SK   30   6   11   13   39:47   -8   29
16 IK Start      30   1   10   19   19:54   -35   13


(Hvordan i all verden kan man få tabeller til å fremstå noenlunde fornuftig formatert på forumet?)

For ordens skyld har jeg bare brukt 0-0 og 1-0 som resultat, så endring i målforskjellen blir så godt som eliminert. Jeg har også vært freidig ok til å sette U i kampen mot Sogndal, slik at det er tre uavgjorte (mot Sogndal, Molde og S08) og to seire (mot LSK og Start)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

pidre

Morsom tabell-kalkulator, jeg endte også opp med sølv.

Det som LAN & CO har fått til i klubben i år er sterkt, og jeg tror vi har mye mer bra å se frem til. Noe forsterkning av stallen vil vi nok få fremover, men først og fremst vil en stor utvikling av spillere, treningsmetoder og toppidrettskultur gi gode resultater.

Er rimelig sikker på at vi neste år vil vi nærme oss RBK.


 
Saludar a los monos!

Jose Arrogantio

Jeg endte opp på bronse, så vidt.

blobby winters

Jeg var med vilje negativt og ga Brann kun 7 poeng fra de 5 siste kampene (3 hjemme og 2 borte kamper). Likevel tok Brann bronse med +2 målforskjell over Molde på 4. plass.

Nøkkelkamp er hjemme mot Molde. Det er 6 poengskamp!
Ikke bare det? Men, målforskjell blir også dobbelt opp. +1 mål for Molde i den kampen betyr -1 i målforskjell for oss. Noe som betyr at målforskjell kan fort bli spist opp.
Klarer vi å unngå tap i den kampen kan ikke jeg se for meg at Molde har noe som helst mulighet å gå forbi oss.

blobby winters

En annen ting som kommer frem fra kalkulatoren er at Haugesund og Odd må spille mot hverandre.

Vinneren av den kampen kan gå forbi Brann. Men laget som taper den kampen kommer til å slite med å få nok poeng til å klatre forbi oss med mindre enn at vi får en kollaps i form.

Noe som betyr at minimum bronse ser foreløpig ganske positivt ut.

Lasaron

Quote from: blobby winters on September 27, 2016, 18:00:01 PM
Jeg var med vilje negativt og ga Brann kun 7 poeng fra de 5 siste kampene (3 hjemme og 2 borte kamper). Likevel tok Brann bronse med +2 målforskjell over Molde på 4. plass.

Nøkkelkamp er hjemme mot Molde. Det er 6 poengskamp!
Ikke bare det? Men, målforskjell blir også dobbelt opp. +1 mål for Molde i den kampen betyr -1 i målforskjell for oss. Noe som betyr at målforskjell kan fort bli spist opp.
Klarer vi å unngå tap i den kampen kan ikke jeg se for meg at Molde har noe som helst mulighet å gå forbi oss.


La oss ta stilling til om det er en sekspoengskamp når det er nettopp den kampen som er førstkommende.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

De lagene som er realistisk sett med i medaljekamp nå er Brann, Odd, Haugesund, Molde og Sarpsborg 08.

Odd og Haugesund kan vi ikke gjøre noe med, men jeg tror Odd faktisk vil falle av av seg selv, de har vært relativt dårlige lenge nå og er mest med i kampen grunnet en god første halvdel av sesongen. I tillegg har de Haugesund og RBK igjen å spille mot, pluss en bortekamp mot et Aalesund i god form neste helg.

Haugesund har ikke vunnet siden de slo oss, og tapte mot Start nå sist, så gjenstår å se hvordan de vil slå tilbake. De har Odd igjen å spille mot, pluss Strømsgodset, så ikke helt enkel motstanderliste igjen, men ikke tøffeste heller.

Sarpsborg har i tillegg til oss RBK og Haugesund på motstanderlisten, så tror de får det tøft framover, men likevel mulig at det ikke blir avgjort før siste kampen deres mot oss (!).

Molde har tapt to på rad nå, men har ikke så verst kampprogram fremover og jeg tror de blir vår største utfordrer nå framover. Vi bør absolutt vinne mot dem på Stadion, ellers kan de bli skummelt.

Jeg tror medaljene går til to av Brann, Molde og Haugesund.

psv-hasund

1   Rosenborg BK   Rosenborg BK   30   21   8   1   68:22   46   71
2   SK Brann   SK Brann   30   17   6   7   50:26   24   57
3   FK Haugesund   FK Haugesund   30   14   9   7   51:40   11   51
4   Odds BK   Odds BK   30   14   8   8   47:39   8   50
5   Molde FK   Molde FK   30   14   6   10   51:44   7   48
6   Viking FK   Viking FK   30   13   7   10   34:35   -1   46
7   Sarpsborg 08   Sarpsborg 08   30   12   8   10   33:42   -9   44
8   Vålerengen IF   Vålerengen IF   30   12   7   11   42:36   6   43
9   Sogndal IL   Sogndal IL   30   9   12   9   37:36   1   39
10   Strømsgodset IF   Strømsgodset IF   30   10   9   11   41:41   0   39
11   Stabæk IF   Stabæk IF   30   9   7   14   35:40   -5   34
12   FK Bodø/Glimt   FK Bodø/Glimt   30   8   8   14   39:44   -5   32
13   Tromsø IL   Tromsø IL   30   8   7   15   34:44   -10   31
14   Aalesunds FK   Aalesunds FK   30   8   6   16   37:58   -21   30
15   Lillestrøm SK   Lillestrøm SK   30   7   8   15   41:54   -13   29
16   IK Start   IK Start   30   1   10   19   22:61   -39   13

Soleklar sølvmedalje

dudo

Ja, akkurat nå er det litt sånn at jeg ikke kan skjønne hvordan vi ikke skulle ta medalje. Jeg kommer nok snart ned på jorden igjen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Tipper du er nede på jorda etter det sedvanlige bortetapet mot saftbygda.
Tren på langskudd

dudo

Ja, men irriterende nok har jeg tatt høyde for det.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: dudo on September 28, 2016, 01:15:32 AM
Ja, akkurat nå er det litt sånn at jeg ikke kan skjønne hvordan vi ikke skulle ta medalje. Jeg kommer nok snart ned på jorden igjen.


Det skal ikke mer til enn et tap i Sogndal og deretter en kamp med litt stang ut, så kan hvem som helst av Odd, Haugesund, Sarpsborg og Molde være forbi eller a poeng med oss allerede om to runder.

Vi har hatt flaks i det siste ved at flere andre potensielle topplag har hatt formsvikt, men ting jevner seg gjerne ut over flere kamper. Det er langt fra usannsynlig at to av lagene bak oss får et formoppsving igjen. For min del skjønner jeg absolutt "hvordan vi ikke skulle ta medalje" ...
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

dudo

Joda, jeg vet jo alt det der. Samtidig så taper vi sjeldent, de andre lagene i toppen har innbyrdes oppgjør, og vi har mange hjemmekamper. Nøkkelen blir å ikke tape mot Molde.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

pidre

Unibet har Brann som favoritt til sølvet, til 1,75 i odds. Det er småpent, for utvilsomt er vi store favoritter. Odd har klappet sammen og har bare 2 seiere siste 10. Haugesund kan gå forbi oss, men må da nesten vinne siste 5. De tapte mot Start, så ser ikke helt at det skjer. De er teoretiske muligheter, men de andre (Molde, SIF, Sarp, etc,) er nok for mange poeng og mål bak oss.

Saludar a los monos!

pidre

1,4 i odds på at vi blir topp 4. Det er god avkastning det - 40 % på en drøy måned.
Saludar a los monos!

haak

Da er vi kvitt Godset i medaljekampen

Hatleking

Morgondagens kampar:

Fk Haugesund - Sarpsborg 08 - Uavgjort er nok eit fint resultat for oss her.
Aalesund - Odds - La oss for ein gangs skuld håpe på sunnmøringane. Dei er litt i dytten for tida og poengtap for Odd kan absolutt vere innanfor rekkevidde
Rosenborg - Vålerenga - Har ingenting å seie
Tromsø - Molde - Dette blir ein tøff bortekamp for Molde som ikkje har vore veldig imponerande på bortebane
Viking - Start - La oss håpe at sørlendingane har litt blod på tann her

Me kjem uansett til å ligge på andreplass etter denne runda.

Dei neste kampane våre er:

LSK (H)
Molde (H)
Start (B)
Sarpsborg (H)

Det bør vere fullt mogleg å få med seg eit lass med poeng frå desse kampane. LSK kan verke å ha fått litt sving på det igjen etter trenarbytet, men på Stadion skal det fortsatt bli siger for vår del. Molde er eit skummelt lag når dei får sving på det. Problemet for deira del er at dei sjeldan får det på bortebane. Start skal vere tre poeng sjølv om det er borte. Så har me forhåpentlegvis sikra medalje før Sarpsborg-kampen slik at me ikkje spelar med skuldrane ved øyrene. Også dette laget skal ein kunne slå.

Det ser lovande ut, men jobben skal gjerast. Brann er absolutt solid for tida. No gjeld det å bruke landslagspausen optimalt.


OmOssSjølOgHansaøl

Jeg synes det er litt både-og at vi får så mange kort. I den grad det betyr at vi spiller kompromissløs fotball og klinker til i duellene, så er det bra. Det er ikke noe mål å få færrest mulig kort. Men vi har også pådratt oss noen unødvendige kort, og de bør ryddes unna. Jeg synes ikke vi bør bli kjent som et ufint og sutrete lag.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

pidre

Synes vi står frem som et lag som spiller litt tøft men fair!

Sutrete og ufint - nei det har jeg bare hørt fra noen få spesialmennesker. Noen få kort er unødvendige, men sånn er det stort sett for alle lag. 

At vi får mange kort henger mye sammen med vår spillestil, og dommere som Dølve da....
Saludar a los monos!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Quote from: Gulløl on October 02, 2016, 16:19:38 PM


Utrolig så lagene rundt oss gjør jobben sin for tiden. Er det smisking for å bli akseptert til Folkerepublikken Bergen de driver med?
Gå av.

Hatleking

Nok ein gladnyheit: Odd tapte igjen. Molde vann diverre borte mot Tromsø. Elles kan me ikkje klage. Viking skal spele heime mot Start no. Heiar på sistnemnde, men Viking vil forhåpentlegvis vere utanfor rekkevidde uansett.

dudo

Og om to runder møtes Odd og Haugesund ... Hvis vi unngår å tape mot Molde tar vi medalje.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kai-Olai

Quote from: Hatleking on October 02, 2016, 18:53:24 PM
Nok ein gladnyheit: Odd tapte igjen. Molde vann diverre borte mot Tromsø. Elles kan me ikkje klage. Viking skal spele heime mot Start no. Heiar på sistnemnde, men Viking vil forhåpentlegvis vere utanfor rekkevidde uansett.


Glimrende mulighet til å se vår venn Døvle i aksjon!  ;)

Henki

Quote from: pidre on October 02, 2016, 16:18:14 PM
Synes vi står frem som et lag som spiller litt tøft men fair!

Sutrete og ufint - nei det har jeg bare hørt fra noen få spesialmennesker. Noen få kort er unødvendige, men sånn er det stort sett for alle lag. 

At vi får mange kort henger mye sammen med vår spillestil, og dommere som Dølve da....


Det gjør vondt å møte Brann og det er det lenge siden sist det gjorde. Jeg nyter det!
Ballen skal fremover!

Huff

Quote from: dudo on October 02, 2016, 19:12:01 PM
Og om to runder møtes Odd og Haugesund ... Hvis vi unngår å tape mot Molde tar vi medalje.


Naiv optimisme. Vi rykker ned med Start!

Neida, men dette er ikke så enkelt. LSK kjemper for livet. MFK er på sitt beste Norges nest beste lag. Start skal i utgangspunktet være walkover, men en vet aldri. Av og til klarer vel lag merkelig nok å overprestere etter nedrykket er et faktum, senkede skuldre...

Så har en scenarioet der Brann kan avgjøre det selv, ta sølv med seier over 08 i siste kamp, og miste alt ved tap. Det må jo ende bra...

Lasaron

Det Brann har tapt på dårlig dømming, har vi kanskje fått igjen i latterlig mange fordelaktige resultater i andre kamper.
Tren på langskudd

Superjack

Vi sloss om sølv, med 3 poeng forsprang på laget på 3. plass, har 3 hjemmekamper igjen.
No må rett og slett publikum komme seg på plass.

Vil tippe at seier i 2 av 4 kamper holder til pallplass,
Brannsupporter.

krøvel vellevold

October 03, 2016, 06:16:47 AM #1083 Last Edit: October 03, 2016, 06:18:32 AM by krøvel vellevold
Quote from: Superjack on October 02, 2016, 23:01:57 PM
Vi sloss om sølv, med 3 poeng forsprang på laget på 3. plass, har 3 hjemmekamper igjen.
No må rett og slett publikum komme seg på plass.


Ja det blir sølvfeber nå. Kommer nok over hele 10000 igjen mot LSK, skal du se.

Interessen er en skandale og bergenspublikummet har jeg gitt opp skal våkne. Nå klarte vi 0-0 borte mot Sogndal, med 10 mann i en time. Det er sikkert mye galt med det også. Blir vel sikkert 10700 mot LSK, 11700 mot MFK og 13900 når sølvet deles ut mot S08. Det siste bare fordi de sikkert gir 3000 billigbilletter til fotballungdom. Bergen gir faen. Men neste høst sutrer de over hvor urettferdig det er at de ikke får cupfinalebilletter...
Legg ned hele klubben!

StuckedPaaOstlandet

Klubben burde gjøre mer på markedsføringssiden før kampene. Arrangementer på Facebook, mer profilering av spillere og trenere i sosiale- og tradisjonelle medier, prøve å få inn mentaliteten om at vi skal sloss oss til gull i stedenfor å ha så stort fokus på at vi skal prøve å spille god fotball. De gangene spillere eller supportere har fyrt litt opp i forkant, slik at folk faktisk får med seg at det er kamp har det jo vært bedre oppmøte.   

Belfort

skulle vært mulig og invitere selveste Rosenborg i hver kamp, da kommer nok folk.

Corran

Quote from: Belfort on October 03, 2016, 09:40:52 AM
skulle vært mulig og invitere selveste Rosenborg i hver kamp, da kommer nok folk.

Då tar eg heller 16 mai ca hver 14 dag
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Quote from: Belfort on October 03, 2016, 09:40:52 AM
skulle vært mulig og invitere selveste Rosenborg i hver kamp, da kommer nok folk.


Eller så skulle vi møtt Wycombe Wanderers eller Plymouth Argyle fra selveste England. Da hadde det vært smekkfullt da også. For alle anglofile nordmenn vet jo at til og med engelsk 17.divisjon holder et mye bedre enn nivå enn Tippeligaen.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

10 første kamper:         15 gule kort                 Snitt: 1,5/kamp  - 6. best
10 påfølgende kamper:  16 gule kort                 Snitt: 1,6/kamp  - 2. best
6 siste kamper:            18 gule kort (ett rødt)   Snitt: 3/kamp     - 6. best

Det er igrunn de siste seks kampene som har fått oss helt i teten hva kort angår. Det kan ha sammenheng med at når sesongen drar seg til blir det hetere dueller, og vi er ikkje lengre en underdog men faktisk en av favorittene til medalje.
Gå av.

pidre

Dommarstanden har regelmessig slike møter der dei utveksler erfaringer og blir enige om fokus framover. Her blir nok både enkeltspillere og klubber diskutert.
Saludar a los monos!

krakra

Kanskje Døvle ledet siste samling

dudo

Da er det vel fkh-kampen som er outlier.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Yngve

I dag er det på dagen ni (!!) år sidan Brann kvalla seg til gruppespelet i UEFA-cupen..

Spelaren

Quote from: Yngve on October 04, 2016, 12:29:20 PM
I dag er det på dagen ni (!!) år sidan Brann kvalla seg til gruppespelet i UEFA-cupen..


Det var tider, det. Kamptråden til Hamburger-kampen var på 8 sider, laaangt mere enn det vi har nå til dags.
Gå av.

Gulløl

Quote from: Spelaren on October 04, 2016, 14:36:28 PMDet var tider, det. Kamptråden til Hamburger-kampen var på 8 sider, laaangt mere enn det vi har nå til dags.


Kampen var vel en av de med mest "synlig" bortefelt på Stadion gjennom tidene.

http://www.faszination-fankurve.de/index.php?folder=sites/fussball&site=fotos&id=7530&verein=Hamburger+SV&page=1

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

OmOssSjølOgHansaøl

October 04, 2016, 19:31:26 PM #1095 Last Edit: October 04, 2016, 19:36:43 PM by OmOssSjølOgHansaøl
Acosta må stå over to kamper, ifølge BT.

Edit: Også BA har en artikkel. Ikke overraskende er de enig med BT i at karantenen vil bestå av to kamper. Men de har gjort seg den ekstra umaken med å melde at Acosta dermed må stå over hjemmekampene mot Lillestrøm og Molde, mens han er tilgjengelig igjen i sesongens to siste kamper mot Start (borte) og Sarpsborg (hjemme).
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Brannfan23

Litt avsporing av det folk snakker om her, men jeg tror det at Brann er på sølvplass er et engangstilfellet.
Dette ønsker nok 99% av supportere ikke, men hvis Brann har ambisjoner i å etablere seg i toppen langvarig, så må vi bli finansiert sånn som Molde.

Henki

Quote from: Gulløl on October 04, 2016, 18:57:29 PM
Quote from: Spelaren on October 04, 2016, 14:36:28 PMDet var tider, det. Kamptråden til Hamburger-kampen var på 8 sider, laaangt mere enn det vi har nå til dags.


Kampen var vel en av de med mest "synlig" bortefelt på Stadion gjennom tidene.

http://www.faszination-fankurve.de/index.php?folder=sites/fussball&site=fotos&id=7530&verein=Hamburger+SV&page=1




Det er også noen av de fulleste bortesupporterne jeg har sett. Og de eneste bortesupporterne jeg har sett som hadde med seg egen pølsebod :D
Ballen skal fremover!

krøvel vellevold

Quote from: Henki on October 04, 2016, 19:57:16 PM
Quote from: Gulløl on October 04, 2016, 18:57:29 PM
Quote from: Spelaren on October 04, 2016, 14:36:28 PMDet var tider, det. Kamptråden til Hamburger-kampen var på 8 sider, laaangt mere enn det vi har nå til dags.


Kampen var vel en av de med mest "synlig" bortefelt på Stadion gjennom tidene.

http://www.faszination-fankurve.de/index.php?folder=sites/fussball&site=fotos&id=7530&verein=Hamburger+SV&page=1




Det er også noen av de fulleste bortesupporterne jeg har sett. Og de eneste bortesupporterne jeg har sett som hadde med seg egen pølsebod :D


Og definitivt den mest høylytte bortesupportergjengen noen gang. Når det er fullt bortefelt ellers, er det kanskje toppen halvparten som synger. Eller i det hele tatt står. Men her var det 850 som stod og sang.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

October 04, 2016, 20:31:53 PM #1099 Last Edit: October 04, 2016, 20:37:20 PM by Gulløl
Quote from: Henki on October 04, 2016, 19:57:16 PM
Det er også noen av de fulleste bortesupporterne jeg har sett. Og de eneste bortesupporterne jeg har sett som hadde med seg egen pølsebod :D


Var en artig gjeng Dinamo Zagreb kom med også. Grilling i Paviljongen i Byparken før kampen og 39 i arresten etter kampen og deretter gratis heimreise med fly betalt av den norsk stat  ;D

https://www.nrk.no/hordaland/pengelens-fans-blir-sendt-heim-1.4191338

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up