• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2016

Started by Klaus_Brann, October 21, 2015, 19:51:19 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

dokken

LAN har selvsagt gjort en god jobb hittil, med tanke på kaoset han tok over. Men det betyr ikke at han nødvendigvis er mannen som kan ta oss videre. Jeg er usikker på hvor lang kontrakt han har. Men det er i hvert fall viktig at styret ikke forhaster seg med å gi mannen lengre kontrakt, slik de gjorde med Skarsfjord da han hadde halvannet år igjen, og publikum var dritt lei fotballen som ble spilt.

Jeg var ikke av dem som var veldig kritisk til Skarsfjord i seg selv. Men jeg var veldig imot å gi ham ny fireårskontrakt. LAN skal selvsagt få sitte ut sesongen. Men da bør man ta en skikkelig evaluering på hvordan det offensive har utviklet seg. Dette handler også om økonomi. Dersom Brann fortsetter å spille så kjedelig fotball ut sesongen, vil vi se veldig glisne tribuner, og det blir fryktelig vanskelig å selge sesongkort til neste sesong.

Når det er sagt: Det viktigste i år er å unngå nedrykksstrid. Jeg trenger bare noen små, forhåpningsfulle tegn på at det offensive er i bedring. Det så vi dessverre ikke mot Sarp, og da er det fryktelig vanskelig å være særlig entusiastisk for utviklingen, tross tabellplassering.

Falkman

Quote from: krakra on July 04, 2016, 09:13:45 AM
Nilsen har helt andre forutsetninger enn Skarsfjord. Nilsen tok over et lag som slet på midten av tabellen i OBOS, og vi har knapt betalt for en spiller siden han kom. Skarsfjord tok over et lag i nedrykksstriden, med flere kvalitetsspillere og fikk betydelige midler til forsterkninger. Både på kjøpesum og lønn.

Samtidig er det jo viktig at supportere ikke går i fellen og bekrefter myten om oss som destruktivt utålmodige.  
«At de havner i nedrykkskampen er vel hevet over en hver tvil. Spent er jeg på hvordan styret vil agere»
var det vel en som skrev her før sesongen. Med det som utgangspunkt skulle en jo tro man var fornøyd med sesongen så langt og med det som utgangspunkt er det jo forståelig at LAN ikke legger lista veldig høyt i sin vurdering av spill og resultater.



Jeg tror de aller, aller fleste forstår at  listen, gitt sesongens forutsetninger må ligge  lavt. men å hevde at å ta mindre enn  ett poeng kamp på bortebane  er en meget bra prestasjon er et provoserende utsagn. i så fall kan han jo ikke ha forventet at vi skulle ta poeng på bortebane i det hele tatt. å score ett skarve mål på 6 kamper, er heller ikke forenlig med  LANs utsagn.

krakra


krakra

Quote from: dokken on July 04, 2016, 09:30:58 AM
LAN har selvsagt gjort en god jobb hittil, med tanke på kaoset han tok over. Men det betyr ikke at han nødvendigvis er mannen som kan ta oss videre. Jeg er usikker på hvor lang kontrakt han har. Men det er i hvert fall viktig at styret ikke forhaster seg med å gi mannen lengre kontrakt, slik de gjorde med Skarsfjord da han hadde halvannet år igjen, og publikum var dritt lei fotballen som ble spilt.

Jeg var ikke av dem som var veldig kritisk til Skarsfjord i seg selv. Men jeg var veldig imot å gi ham ny fireårskontrakt. LAN skal selvsagt få sitte ut sesongen. Men da bør man ta en skikkelig evaluering på hvordan det offensive har utviklet seg. Dette handler også om økonomi. Dersom Brann fortsetter å spille så kjedelig fotball ut sesongen, vil vi se veldig glisne tribuner, og det blir fryktelig vanskelig å selge sesongkort til neste sesong.

Når det er sagt: Det viktigste i år er å unngå nedrykksstrid. Jeg trenger bare noen små, forhåpningsfulle tegn på at det offensive er i bedring. Det så vi dessverre ikke mot Sarp, og da er det fryktelig vanskelig å være særlig entusiastisk for utviklingen, tross tabellplassering.

Nixon

Ja, jeg synes også at det er naturlig at han ikke blir sparket etter sesongen slik det ser ut nå. Litt is i magen må vi ha. Men helt enig med Dokken at klubben ikke må gå i forlengelsesfellen, men avvente. Nilsen har forøvrig kontrakt ut 2018, så her er det ingenting som haster. Det står ikke en kø av andre attraktive klubber som vil overta Nilsen for å si det sånn.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on July 04, 2016, 09:57:37 AM
Ja, jeg synes også at det er naturlig at han ikke blir sparket etter sesongen slik det ser ut nå. Litt is i magen må vi ha. Men helt enig med Dokken at klubben ikke må gå i forlengelsesfellen, men avvente. Nilsen har forøvrig kontrakt ut 2018, så her er det ingenting som haster. Det står ikke en kø av andre attraktive klubber som vil overta Nilsen for å si det sånn.


Island :)
Gå av.

Yngve


Kagain

Selv klamrer jeg meg til håpet om at LAN slipper seg litt løs når han har nådd den grensen han snakket om for at han var trygg. Men det er klart at noe må gjøres i det offensive. Jeg vet jo at enkelte ynder å kalle Hvilsom for en defensiv midtbanespiller, men faktum er uansett at gutten har scoret før og sikkert kommer til å score igjen. Selv tror jeg at rollen hans i laget ble for defensivt.

Når LAN har safet seg inn til 36 poeng eller hva det nå enn var han snakket om var den magiske grensen må han tenke litt annerledes vedrørende oppbygningen av spillet. Kanskje må han legge litt flere defensive bånd på backene (evt. sette inn backer med flere defensive fibre i kroppen enn de som Brann benytter nå) og heller la kantspillerne delta litt mer i avslutningene av angrepene. Da blir det på en måte litt kortere distanse som kantspillerne skal legge ned i løpet av året og de kan være der en ving skal være i mitt hode, fremme i angrep.

Hatleking

Alt dette er ein del av ein prosess. Eg har tru på Nilsen sitt prosjekt, men slike prosjekt tek gjerne tid. Det er ikkje ei einaste sjel som ikkje har lyst på ein flott angrepsfotball med mange mål, men grunnlaget bør leggjast defensivt først. Defensivt er me allereie på eit høgt TL-nivå. Så er det sjølvsagt ein del å gå på framover, men eg har håp om at det kjem etter kvart. I tillegg bør det hentast smart.

Brann I Europa

July 04, 2016, 19:10:26 PM #709 Last Edit: July 04, 2016, 19:12:44 PM by Brann I Europa
Har begynt å miste troen på LAN. Det stiller store krav til spillere når de skal jobbe bakover på hver ball og i tillegg blomstre offensivt, helt opplagt at så lenge den første delen er oppfylt er du nærmere startelleveren. Jaget Larsen bort fra klubben og sender klare signaler om at han er utålmodig med Huse - fordi det åpenbart stilles langt høyere krav til spillere med en offensiv legning. Man kan jo nesten få inntrykk av at de står i veien for drepende kjedelig LAN-fotball, aka "passer ikke inn i systemet".

Jeg hører mantraet om at det offensive spillet må forbedres fra LAN, problemet er at han ikke følger opp i handling. Hvilsom var helt grusom i Brann, fullt mulig at dette var LAN sin feil mer enn Hvilsom. Grunnen til at jeg har begynt å tenke på dette er at han nå presterer å sette Skålevik på kant (igjen), en ekstrem feilvurdering. Ser Pamer i dag påpeker det jeg nevnte i går, at han ikke ser noen vingegenskaper i Skålevik. Dette er tydeligvis helt underordnet for LAN, så lenge han får plassert enda en grovarbeider på banen.

Det har hele tiden vært et urealistisk preg rundt Brann sitt offensive spill, hvor det skal løsne for spillere ingenting fungerer for og hvor det offensive "vil komme etter hvert". Det offensive spillet vårt er faktisk helt jævlig, det er ikke snakk om små justeringer eller tegn til fremgang, det er pill råttent og LAN gjør ingenting for å forbedre det. Han ønsker selvsagt at spillerne skal briljere offensivt og bøtte inn mål, men i praksis dreper han det offensive spillet med spillestil, uttak og signalene han gir til spillerene.

Håpet får ligge hos Braaten, som har vist han kan fungere med denne spillestilen. Får vi et samspill med ham som indreløper og Vega på kant, og en bedre spiss inn, må det vel forhåpentligvis bli bedre. Kanskje mer på tross av LAN enn på grunn av.


Unrestrained freedom with no moral boundaries is considered the ultimate evil, for humans hate freedom above everything else.

krakra

July 04, 2016, 19:41:02 PM #710 Last Edit: July 04, 2016, 19:43:02 PM by krakra
Hvilsom ble jo først og fremst hentet og satset på som en offensiv spiller, men han fungerte overhodet ikke som spiss verken i treningskampene eller seriekampene og ble deretter flyttet ut på kanten der hans defensive egenskaper ble brukt.
Larsen og Huseklepp er to spillere som har underprestert i mange år nå, under tre forskjellige trener. Når de ikke er de spillertypene treneren foretrekker så er det ikke unaturlig at de ikke blir satset på. At Larsen ble jaget bort fra klubben syns jeg er en helt useriøs påstand. Det er ingenting som tyder på at Larsen ble jaget bort. Tvert imot virker det som en overgang som alle parter var hypp på. Det er ikke sånn at han ble presset til en overgang til OBOS-ligaen. Han gikk til en klubb på toppnivå i Danmark, men en trener som er en stor fan av ham. Han har aldri klart å ta steget i Brann, ikke under noen trener, og det var nok en overgang han var rimelig hypp på selv.

Vega har gjort det bra under LAN, Braaten har blomstret, også offensivt, Nouri har tatt steg i sine offensive bidrag. Så det er offensive spillere som har blomstret også offensivt. Det er ikke virkeligheten at det ikke er plass til offensive spillere i Brann, men lusksusspillere som ikke bidrar nevneverdig defensivt må nok holde et vesentlig høyere nivå enn Larsen og Huseklepp for å forsvare en plass.

LAN har forøvrig vært helt ærlig på at han har ofret det offensive for å sikre det defensive og ta nok poeng til å berge plassen. Det har han aldri lagt skjul på. Derfor har jeg ikke noe problem med å tro på ham når han sier at han egentlig vil spille offensiv fotball og at han vil løsne litt mer framover når vi har tatt de poengene vi trenger for å berge plassen.

Nixon

Hva har egentlig Nilsen sagt om å løsne opp når vi har fått nok poeng til å klare oss? Flere har skrevet og referert eller spekulert om det nesten siden sesongen startet. Har han vært konkret på det noen gang?

Rød makt på Hansa

Brann I Europa

Quote from: krakra on July 04, 2016, 19:41:02 PM
LAN har forøvrig vært helt ærlig på at han har ofret det offensive for å sikre det defensive og ta nok poeng til å berge plassen. Det har han aldri lagt skjul på. Derfor har jeg ikke noe problem med å tro på ham når han sier at han egentlig vil spille offensiv fotball og at han vil løsne litt mer framover når vi har tatt de poengene vi trenger for å berge plassen.


Får vel ikke gi helt opp enda selv om jeg står fast ved ankepunktene mine, største problemet er allikevel at denne drepende kjedelige fotballen tar knekken på entusiasmen til folk. Registrerte at jeg knapt brydde meg når Sarpsborg fikk mål, både spillere og spillestil fungerer kanskje best som sovemedisin på nåværende tidspunkt. Jeg var klar for kynisme med en gradvis forbedring i det offensive spillet, men nå må det snart begynne å skje noe for dette er det nok mange som begynner å bli lei.
Unrestrained freedom with no moral boundaries is considered the ultimate evil, for humans hate freedom above everything else.

Finfin respons

Kanskje.

blobby winters

Sikkert jeg som er gammeldags og blir frustrert når vi har en venstrefots spiller ute på høyre kant og høyre fot på venstre kant. En kant spiller skal komme til dodball linjen og slå 45' inn! Dritt i den dra innover på banen for å få skudd mulighet. Tippeliga spillere er ikke Gareth Bale og Christiano Ronaldo standard.

Ja vi hadde en del kontringsmuligheter. Men, det hjelper lite at Skaanes/Skålevik løper full fart fremover og er hurtigere enn motstanderens forsvar når de likevel stopper opp og vender tilbake for å få ballen på høyre fot.

Billy Elliott

Hallaien, Brann-brødre! "Long time listener, first time caller", som de sier.

Ser i Osdals blogg at vi ikke har scoret færre mål på 14 serierunder siden 1988-sesongen.

Det diskuteres i det vide og det brede hvorvidt det er spillestilen eller spillerne som er for dårlig. For meg er det liten tvil om at det er en kombinasjon av de to. Men kanskje det aller største problemet er at vi har feil spillertyper til systemet.

Det er hevet over enhver tvil at LANs hovedfokus har vært på det defensive, og at det offensive følgelig har blitt skadelidende. Men likevel virker det også som om Nilsen unektelig hadde et poeng da han avskrev Orlov som "ikke en 433-spiss", da han først ankom klubben. Svensken har ikke farten til å stikke i bakrom, og heller ikke styrken og teknikken til å holde på ballen i oppspillsfasen. Dermed er han nokså hjelpeløs i dagens system. En 433-spiss ha en av disse egenskapene (helst mange flere).

Orlov er et klassisk eksempel på en såkalt "fox in the box". En spiss som er god til å krige til seg målpoeng inne i 16-meteren, men som trenger en makker ved siden av seg for å kunne fungere.

Så hva er da alternativet? Skålevik har mer fart enn Orlov, men er heller ikke noe racer, akkurat. Satser man på han som enslig spiss over litt tid tror jeg det vil resultere i flere mål scoret enn med svensken på topp, men ikke mye mer. Skålevik er også best inne i boksen. Han, som Orlov, mangler både styrke og ballkontroll til å være noe effektivt oppspillspunkt. Karadas har styrken, men ikke farten eller teknikken. Ikke holder han 90 min. heller, og er i så måte ikke noe reelt startalternativ.

Om vi for et lite øyeblikk skal se bort fra den åpenbare løsningen (kjøpe ny spiss), og heller fokusere på hva man kan utrette med spillerstallen Brann allerede besitter, tror jeg Braaten muligens kunne vært en levelig løsning på kort sikt.

Han er godt kjent med spissrollen fra sine "glansdager på landslaget", og har flere av de kvalitetene en 433-spiss bør ha. For det første er han sterk som en okse. For det andre har han en ekstrem evne til å holde på ballen, til tross for massivt press. Han har også grei teknikk og fart. Han er, slik jeg ser det, et perfekt oppspillspunkt, som kan holde på ballen til resten av laget kommer etter. Slik kan vi, selv med et defensivt fokus i bunn, få flyttet opp nok folk til å være farlige, men fremdeles beholde en god struktur i laget.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Finfin respons

Interessant idé. Den har jeg ikke egentlig vurdert.
Spørsmålet er om 1) han er rask nok, 2) om Braaten som spiss med dagens samspill og frispillingsevner lengre bak i banen vil kunne utrette mer enn Orlov. 3) Og til slutt om ikke Braaten er en vesentlig del av løsningen på de nevnte problemene lenger bak i banen.

Jeg tror Braaten forløser og forbedrer noen spillere rundt seg, særlig Vega og Nouri. De tre har en bra kjemi. Det har vi sett, også mot gode motstandere. Men om Braaten vil kunne forløse de samme fra spissplass, eller om det bare fungerer fra indreløperposisjon, det er jeg usikker på, og kanskje mest tvilende til.

Kunne det vært spennende å se noe slikt mot VIF?

Nouri - Grønner - Demidov - VBack
     Barmen - SHN - Haugen
     Vega - Braaten - Skaanes

Eneste rene midtbaneinnbytter med denne oppstillingen blir Johansen (karantene) (og Vevatne).
Kanskje.

Billy Elliott

Quote from: Finfin respons on July 05, 2016, 15:14:45 PM
Interessant idé. Den har jeg ikke egentlig vurdert.
Spørsmålet er om 1) han er rask nok, 2) om Braaten som spiss med dagens samspill og frispillingsevner lengre bak i banen vil kunne utrette mer enn Orlov. 3) Og til slutt om ikke Braaten er en vesentlig del av løsningen på de nevnte problemene lenger bak i banen.

Jeg tror Braaten forløser og forbedrer noen spillere rundt seg, særlig Vega og Nouri. De tre har en bra kjemi. Det har vi sett, også mot gode motstandere. Men om Braaten vil kunne forløse de samme fra spissplass, eller om det bare fungerer fra indreløperposisjon, det er jeg usikker på, og kanskje mest tvilende til.

Kunne det vært spennende å se noe slikt mot VIF?

Nouri - Grønner - Demidov - VBack
     Barmen - SHN - Haugen
     Vega - Braaten - Skaanes

Eneste rene midtbaneinnbytter med denne oppstillingen blir Johansen (karantene) (og Vevatne).


Det kunne så absolutt vært en interessant lagoppstilling å prøve mot Engen, ja.

Braaten har fremdeles litt fart i skøytene. Betydelig mer enn Orlov i alle fall. Tror ikke han er så mye tregere enn Skålevik heller, uten å være for skråsikker i akkurat den påstanden.

Vanskelig å mene noe om relasjonene med Vega og andre ville blitt ødelagt om han ble plassert som spiss, eller om savnet etter han på midtbanen ville blitt for stort. Men jeg mener bestemt det hadde vært verdt et forsøk.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

karkarkar

Braaten har mange gode egenskaper, men han er ingen målskårer - en vesentlig egenskap hos enhver spiss.

Brann I Europa

July 05, 2016, 18:12:01 PM #719 Last Edit: July 05, 2016, 18:38:46 PM by Brann I Europa
Quote from: Nixon on July 04, 2016, 19:55:24 PM
Hva har egentlig Nilsen sagt om å løsne opp når vi har fått nok poeng til å klare oss? Flere har skrevet og referert eller spekulert om det nesten siden sesongen startet. Har han vært konkret på det noen gang?


Unrestrained freedom with no moral boundaries is considered the ultimate evil, for humans hate freedom above everything else.

Spelaren

Det skal få være kjedelig i år, så lenge vi klarer oss. Men det forutsetter klar framgang på bortebane. Fortsetter vi slik som nå har han ingen framtid i min bok.
Gå av.

Billy Elliott

Quote from: Brann I Europa on July 05, 2016, 18:12:01 PM
Quote from: Nixon on July 04, 2016, 19:55:24 PM
Hva har egentlig Nilsen sagt om å løsne opp når vi har fått nok poeng til å klare oss? Flere har skrevet og referert eller spekulert om det nesten siden sesongen startet. Har han vært konkret på det noen gang?




Nå var jo forslaget "Braaten som spiss" lansert som en løsning for bedre offensivt spill med de spillerne vi allerede har. Jeg nevnte jo også at det soleklare førstevalget bør være å kjøpe ny spiss.

Men hvem vet om Brann klarer det? Vi er i rød sone, alternativene virker ikke å være hverken mange eller særlig gode, og vi sitter allerede på tre spisser fra før. Ingen av dem særlig aktuelle for salg. Eller, det vil si, Orlov kvitter nok klubben seg gjerne med, men potensielle kjøpere er det verre med.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

pidre

Er lei av å høre euforiske meninger til avdanka brannspillere. Dalhaug drar tom ungdomskortet. De er gamle nå, avdanka, utdaterte - det er over. LAN tar klubben i riktig retning - vi er pt. (!) 3 poeng bak bronse.
Saludar a los monos!

krakra

July 07, 2016, 08:47:56 AM #724 Last Edit: July 07, 2016, 08:50:21 AM by krakra
Det bekrefter jo litt av myten av Branns omgivelser som(destruktivt) utålmodige og kravstore. Før sesongen var det stort sett snakk om hvor tøft det ville bli. Det skulle bli en kamp med ryggen mot veggen og man var rimelig enige om at man ville være godt fornøyd hvis vi bare berget plassen. Så rekker vi ikke komme halvveis i sesongen engang, plassen er så godt som reddet, men likevel klager supportere, journalister, «eksperter» og tidligere spillere på at det er så ekstremt kjedelig. «Dette holder ikke lenger» blir tatt i bruk. Brann er i underholdningsbransjen og må gjøre grep før publikum forsvinner visstnok.

Hadde Brann gått for å underholde og ligget i nedrykksstriden med flere mål for, og mange fler imot så hadde de samme supporterne, journalistene, ekspertene og eksspillerne vært i harnisk for det. Treneren måtte gått, stallen måtte blitt byttet ut i sin helhet, det hadde vært krise og konkursen nær.
Det er ikke alle, men de er nok i antall og nok i støynivå til å skape forstyrrende støy rundt klubben. Det er ødeleggende. Det er mye hos Brann som ikke er slik det bør være hos en klubb av vår størrelse, men skyldes det dårlige valg og dårlig jobb hos dagens ledelse, spillere og trenere eller skyldes det forutsetninger gitt av tidligere ledere og treneres elendige jobb? Jeg faller på det første alternativet, og da ser jeg ingen grunn til å syte og klage.

Jeg syns egentlig ikke man bør kritisere i det hele tatt slik situasjonen er nå. Kanskje påpeke det åpenbare at det offensive må bli bedre etter hvert, men samtidig gi det tid. Det er synd at vi så å si aldri klarer å samle oss rundt klubben og løfte den fram. Det er alltid en eller annen form for misnøye som skaper støy. Selv i gullsesongen var det de som ville ha Mjelde vekk.

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Xminator

Brann spiller slik Brann må ut fra det Brann har. Og det er ikke sikkert det er så lurt å "slippe opp" når plassen er sikret. Det kan være mye penger i spill i forhold til tabellplassering også.

dudo

Det måtte i så tilfelle være å i større grad prøve å emulere det vi gjør hjemme på bortebane. Det er lite å tape på å tørre litt mer borte.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: Billy Elliott on July 07, 2016, 10:19:40 AM
Quote from: Corran on July 07, 2016, 09:24:44 AM
Ja, det blir for dumt å unnskylde de med at det trolig var journalisten som tok kontakt. Ingen tvinger dem til å uttale seg, ingen tvinger dem til å være såpass krasse når de først uttaler seg heller. Jeg tviler egentlig på at det var spesielt krevende å overtale dem i det hele tatt.

krakra

Quote from: dudo on July 07, 2016, 10:36:57 AM
Det måtte i så tilfelle være å i større grad prøve å emulere det vi gjør hjemme på bortebane. Det er lite å tape på å tørre litt mer borte.
Ja, det er jo strengt tatt ingen grunn til å kjøre en annen taktikk borte enn hjemme når vi bare taper borte med denne andre taktikken. Borte har vi veldig lite å tape, og vi tar nok poeng hjemme til å overleve uansett.

Billy Elliott

Quote from: dudo on July 07, 2016, 10:36:57 AM
Det måtte i så tilfelle være å i større grad prøve å emulere det vi gjør hjemme på bortebane. Det er lite å tape på å tørre litt mer borte.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Brann I Europa

Stiller meg bak all negativ kritikk i artikkelen og ser ingen grunn til å gi LAN nevneverdig støtte, kjeder jeg meg når jeg ser på Brann så kjeder jeg meg når jeg ser på Brann. Så får gladgutter kjøre på med positivitet og irritere seg over negativiteten. Negativitet er vakkert og undervurdert  :)
Unrestrained freedom with no moral boundaries is considered the ultimate evil, for humans hate freedom above everything else.

Lasaron

Tren på langskudd

Corran

Quote from: Billy Elliott on July 07, 2016, 10:19:40 AM
Quote from: Corran on July 07, 2016, 09:24:44 AM


Vel, Dalhuag sier jo for eksempel dette om Herrems kritikk av Brann:

– Jeg skjønner Herrem veldig godt og ser ikke bort fra at flere tenker som han. Brann er gnitne på å ikke rykke ned igjen, men det er ikke spennende å se på.

Dette i tillegg til kommentaren om at han frykter for rekrutteringen blant de unge, om klubben fortsetter i det defensive sporet.

Det er forøvrig Karlsen, ikke Dalhaug, som sier man bør slippe opp først når plassen er sikret.

Og, selv om det nok er BT (ikke BA) som har tatt initiativ til "debatten", så har jo de som uttaler seg "meldt seg på", da de faktisk uttaler seg, og ikke bare avslår å kommentere.

Ser nå at det kan være Karlsen som sa det jeg siterte men det står Dalhau sitt navn like før uttalelsen jeg siterte. men bommet totalt på avis :-)

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Ricky

Quote from: dudo on July 07, 2016, 10:36:57 AM
Det måtte i så tilfelle være å i større grad prøve å emulere det vi gjør hjemme på bortebane. Det er lite å tape på å tørre litt mer borte.


Vi skaper jo next to nothing uansett hvor vi spiller.. Ifølge VGs statistikker har vi kun skapt 4,33 sjanser i snitt hjemme på Stadion - altså mer enn 20 minutter mellom hver noterte målsjanse. Og det må være lov å si at det ikke akkurat er kremen av Tippeligaen vi har møtt heller; det har vel stort sett bare vært nedrykkskandidater.

pidre

Fotball er så mye mer enn mål. For den som vil se mange mål kan håndball eller basket være et alternativ.
Saludar a los monos!

Billy Elliott

Quote from: Ricky on July 08, 2016, 01:11:50 AM
Quote from: dudo on July 07, 2016, 10:36:57 AM
Det måtte i så tilfelle være å i større grad prøve å emulere det vi gjør hjemme på bortebane. Det er lite å tape på å tørre litt mer borte.


Vi skaper jo next to nothing uansett hvor vi spiller.. Ifølge VGs statistikker har vi kun skapt 4,33 sjanser i snitt hjemme på Stadion - altså mer enn 20 minutter mellom hver noterte målsjanse. Og det må være lov å si at det ikke akkurat er kremen av Tippeligaen vi har møtt heller; det har vel stort sett bare vært nedrykkskandidater.


Et nokså sentralt poeng det, ja. Så langt har vi møtt disse lagene på hjemmebane: Odd, Bodø/Glimt, Sogndal, Start, Stabæk og Haugesund.

Motstanden på Stadion blir betydelig tøffere utover høsten, og da tviler jeg på at vi vil fortsette å slite oss til seire med så få sjanser skapt.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Yngve

Quote from: pidre on July 08, 2016, 07:20:48 AM
Fotball er så mye mer enn mål.


Det er heilt sant. Det er underhaldning og.

To punkt der Brann ikkje leverer for tida.

krakra

Quote from: Billy Elliott on July 08, 2016, 07:22:31 AM
Quote from: Ricky on July 08, 2016, 01:11:50 AM
Quote from: dudo on July 07, 2016, 10:36:57 AM
Det måtte i så tilfelle være å i større grad prøve å emulere det vi gjør hjemme på bortebane. Det er lite å tape på å tørre litt mer borte.


Vi skaper jo next to nothing uansett hvor vi spiller.. Ifølge VGs statistikker har vi kun skapt 4,33 sjanser i snitt hjemme på Stadion - altså mer enn 20 minutter mellom hver noterte målsjanse. Og det må være lov å si at det ikke akkurat er kremen av Tippeligaen vi har møtt heller; det har vel stort sett bare vært nedrykkskandidater.


Et nokså sentralt poeng det, ja. Så langt har vi møtt disse lagene på hjemmebane: Odd, Bodø/Glimt, Sogndal, Start, Stabæk og Haugesund.

Motstanden på Stadion blir betydelig tøffere utover høsten, og da tviler jeg på at vi vil fortsette å slite oss til seire med så få sjanser skapt.
Vel. hvis vi har hatt enkel motstand hjemme etter halvspilt serie, så betyr jo det at vi har hatt tøff motstand borte. Hvis vi da tar som forutsetning at det finnes mer enn 3-4 lag som kan defineres som "tøff motstand" i Tippeligaen i år. Så om boblen skulle sprekke hjemme, så kan det jo tenkes at vi begynner å ta litt mer poeng borte.

Henki

At Brann spiller kynisk, prioriterer det defensive og å trygge Tippeligaplassen, lever jeg veldig godt med.

Da vil jeg være langt mer bekymret hvis LAN lar seg presse til å spille på en måte som Brann ikke mestrer. Så mange poeng ned til nedrykksstriden er det ikke. I tillegg var det jo, som flere allerede har påpekt, massiv pessimisme før sesongstart. Det var jo ikke måte på hvor tynt an Brann lå og hvor bombesikkert det var at vi kom til å havne i bunnstriden. For ordens skyld: Jeg trodde også at vi ville havne i bunnstriden.

Jeg synes det er rart at omgivelsene rundt Brann ikke har lært mer av de siste årene enn det man tilsynelatende har gjort. Mantraet nå må være tålmodighet, tålmodighet og tålmodighet.
Ballen skal fremover!

Spelaren

Quote from: Henki on July 08, 2016, 15:54:39 PM
Mantraet nå må være tålmodighet, tålmodighet og tålmodighet.


Det er viktig å huske at klubben har vært en tur på nivå to, for første gang på evigheter. Så tålamod i oppbyggingen er viktig, innenfor rimelighetens grenser.

En Mjelde med millionene som serverte samme type fotball hadde eg aldri gått med på. Nilsen på sparebluss derimot - ok, inntil videre.
Gå av.

Ricky

Quote from: Henki on July 08, 2016, 15:54:39 PM
Jeg synes det er rart at omgivelsene rundt Brann ikke har lært mer av de siste årene enn det man tilsynelatende har gjort. Mantraet nå må være tålmodighet, tålmodighet og tålmodighet.


Du insinuerer at mantraet i og rundt Brann de siste syv årene ikke har vært tålmodighet, tålmodighet og tålmodighet..?

Nixon

Vi rykket ned med verdensrekord i tålmodighet...
Rød makt på Hansa

Henki

Quote from: Ricky on July 09, 2016, 15:00:43 PM
Quote from: Henki on July 08, 2016, 15:54:39 PM
Jeg synes det er rart at omgivelsene rundt Brann ikke har lært mer av de siste årene enn det man tilsynelatende har gjort. Mantraet nå må være tålmodighet, tålmodighet og tålmodighet.


Du insinuerer at mantraet i og rundt Brann de siste syv årene ikke har vært tålmodighet, tålmodighet og tålmodighet..?


Nei, jeg insinuerer at de par-tre siste sesongene har vist at Brann ikke har vært særlig god i forsvar, ikke særlig god i angrep, og at man faktisk rykket ned på grunn av det. Det skjedde samtidig som mange av oss trodde at det fantes en quick fix bare man ansatte en trener i dress.
Ballen skal fremover!

Hatleking

Det er rimeleg spesielt å tenkje på at sjølv med så mange marginale tap borte, så er me berre tre poeng bak medalje. No er det Stabæk borte i neste kamp. Dei tapte og rauk ut mot eitt eller anna tøyselag i EL-kvalliken og er langt nede. Her er det absolutt sjanse for tre poeng!

dragn

July 10, 2016, 02:18:04 AM #747 Last Edit: July 10, 2016, 12:11:03 PM by dragn
Quote from: Hatleking on July 09, 2016, 23:31:35 PM
Det er rimeleg spesielt å tenkje på at sjølv med så mange marginale tap borte, så er me berre tre poeng bak medalje. No er det Stabæk borte i neste kamp. Dei tapte og rauk ut mot eitt eller anna tøyselag i EL-kvalliken og er langt nede. Her er det absolutt sjanse for tre poeng!


Altså

Vi er de hjelpesløses hjelper

Stabæk får ny-trener effekt

Aldri i livet at vi vinner

Lasaron

Vi er ikke hjelpernes hjelper. Hjelperne klarer oftest å hjelpe seg selv også. Vi er de hjelpesløses hjelper.
Tren på langskudd

Xminator

Faen ta hele klubben, nå begynner jeg å få denne følelsen av håp...

Ett smart og aktivt sommervindu, og det vil være passivt å ikke sikte mot Strømsgodset. Det vil bety så utrolig mye om man får en medalje denne sesongen, kjedelige Brann eller ikke.

Go Up