• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2016

Started by Klaus_Brann, October 21, 2015, 19:51:19 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Tom C

Tror både askar og Rennie, ville gjort bedre nytte av seg på vingen i eliteserien enn både Huseklepp og Larsen, dessverre.

Men jeg er enig med Jose at vi bør beholde Lorentsen om mulig. JEg er også en av de (få?) som har litt sansen for Birkelund på midten. Han er litt mer en allround-type enn f.eks Skaanes, som jeg synes blir for veik og rotete. Tror han kunne blitt bra på midten i en offensiv rolle. Spesielt dyr i drift er han vel heller ikke.
Aldri mer Obos....

Corran

Slik Birkelund og Skaanes har vært i høst vil jeg si jeg er enig med Birkelund foran Skaanes
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

October 28, 2015, 13:18:49 PM #52 Last Edit: October 28, 2015, 13:43:54 PM by Gulløl
Til to siste talere. Enig i at Skaanes har vært svak i høst, kan se ut som at skadene har hemmet han og satt han tilbake. Men det vi må huske på er at i fjor i tippeligaen på et høyere nivå var ofte Skaanes trukket frem som vår beste midtbanespiller sammen med Badji.

- Skaanes scoret 5 mål i fjor, sammenlignet med årets beste midtbanespiller(Haugen) som har scoret 4 mål og det i en divisjon lavere.

- Skaanes ble kåret til månedens spiller i april og september i fjor.

- Bataljonen kåret Kasper Skaanes (19) til årets unge spiller i fjor med begrunnelse:

- Spillerbørsene i altomfotball.no og vg.no hadde begge Skaanes på "topp 2" av våre midtbanespillere i fjor.

Om Skaanes holder seg skadefri neste år er det sannsynlig at han kommer sterkt tilbake. Gutten er bare 20 år og er treningsvillig som få og er fremdeles i utvikling og det med styrke i kroppen vil nok bedre seg. Tippeligaen er nok en liga som passer han bedre en obos ligaen også. Tror Birkelund med sine egenskaper er en mer typisk obos spiller og passer bedre til måten fotball spilles i den ligaen.

Oppsummert har Skaanes vist klart mer i Brann drakten en Birkelund siste to sesonger. Derfor Skaanes klart foran Birkelund i tippeligastallen til Brann.

Forstår at noen vurderer Birkelund som omtrent en like god spiller som Skaanes om en ser isolert på den korte perioden i høst men det blir en for kort periode å vurdere en spiller opp mot en annen spiller. Nå er det engang slik at Brann neste år både skal redusere antallet i stallen med opptil flere spillere og samtidig skal få inn klare forsterkninger. Altså store utskiftninger for å få ting på plass. Fint om det blir plass til Birkelund i stallen også, men det skal ikke gå på bekostning av de 1-2 klare forsterkningene som må hentes til midtbanen for at vi skal hevde oss oppover på tabellen. Soltvedt skal legge et puslespill med de økonomiske rammene han har og det maks antallet spillere han har lov til å ha i stallen av styret. Noen upopulære avgjørelser blir det som noen supportere som ikke ser hele bildet ikke vil forstå men tror Soltvedt totalt sett vil bygge en god stall i samarbeid med LAN til neste år. Om Soltvedt og LAN velger å ikke forlenge med Birkelund har jeg 100 % tiltro til at de har funnet bedre løsninger for stallen som helhet fordi de har mye bedre oversikt over alle faktorer og bedre kompetanse til å vurdere det en oss forumdebattanter.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Jose Arrogantio

Quote from: Spelaren on October 28, 2015, 08:51:57 AM
Quote from: Klaus_Brann on October 28, 2015, 02:34:12 AM
Stemmer det. Hadde nesten glemt alle de ubetydelige langskuddene til Askar. Får håpe han kan få de til å bli mer tellende neste år.


Utligningen mot LSK (og Udjus!) i 2013 var da viktig nok :) . Kremmerhusene mot Molde hjalp riktignok lite.
Tok vi ikkje denne debatten tidligere? Og landet på at ca halvt om halvt av målene var nyttige?


Ja. Jeg gikk gjennom målene hans og det tullet om at han bare scoret "unyttige" mål var myte. Gleder meg til å se Askar i Branndrakt igjen.

Corran

Quote from: Gulløl on October 28, 2015, 13:18:49 PM
Til to siste talere. Enig i at Skaanes har vært svak i høst, kan se ut som at skadene har hemmet han og satt han tilbake. Men det vi må huske på er at i fjor i tippeligaen på et høyere nivå var ofte Skaanes trukket frem som vår beste midtbanespiller sammen med Badji.

- Skaanes scoret 5 mål i fjor, sammenlignet med årets beste midtbanespiller(Haugen) som har scoret 4 mål og det i en divisjon lavere.

- Skaanes ble kåret til månedens spiller i april og september i fjor.

- Bataljonen kåret Kasper Skaanes (19) til årets unge spiller i fjor med begrunnelse:

- Spillerbørsene i altomfotball.no og vg.no hadde begge Skaanes på "topp 2" av våre midtbanespillere i fjor.

Om Skaanes holder seg skadefri neste år er det sannsynlig at han kommer sterkt tilbake. Gutten er bare 20 år og er treningsvillig som få og er fremdeles i utvikling og det med styrke i kroppen vil nok bedre seg. Tippeligaen er nok en liga som passer han bedre en obos ligaen også. Tror Birkelund med sine egenskaper er en mer typisk obos spiller og passer bedre til måten fotball spilles i den ligaen.

Oppsummert har Skaanes vist klart mer i Brann drakten en Birkelund siste to sesonger. Derfor Skaanes klart foran Birkelund i tippeligastallen til Brann.

Forstår at noen vurderer Birkelund som omtrent en like god spiller som Skaanes om en ser isolert på den korte perioden i høst men det blir en for kort periode å vurdere en spiller opp mot en annen spiller. Nå er det engang slik at Brann neste år både skal redusere antallet i stallen med opptil flere spillere og samtidig skal få inn klare forsterkninger. Altså store utskiftninger for å få ting på plass. Fint om det blir plass til Birkelund i stallen også, men det skal ikke gå på bekostning av de 1-2 klare forsterkningene som må hentes til midtbanen for at vi skal hevde oss oppover på tabellen. Soltvedt skal legge et puslespill med de økonomiske rammene han har og det maks antallet spillere han har lov til å ha i stallen av styret. Noen upopulære avgjørelser blir det som noen supportere som ikke ser hele bildet ikke vil forstå men tror Soltvedt totalt sett vil bygge en god stall i samarbeid med LAN til neste år. Om Soltvedt og LAN velger å ikke forlenge med Birkelund har jeg 100 % tiltro til at de har funnet bedre løsninger for stallen som helhet fordi de har mye bedre oversikt over alle faktorer og bedre kompetanse til å vurdere det en oss forumdebattanter.

Ikke uenig Som sagt la jeg kun høsten til grunn
Det som bekymrer meg med Skaanes er om han passer helt i formasjonen de spiller og om det spiller inn på prestasjonene hans i høst eller om det kun er skadene som har satt ham tilbake
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Slik-blir-Branns-vinter-627417_1.snd

Fire dager gjenstår av Branns opprykkssesong, og da er selvsagt planleggingen av 2016 i full gang på Stadion.

Når det gjelder sesongoppkjøring er følgende spikret:

- Fra slutten av november følger spillerne et individuelt tilpasset egentreningsprogram.
- Fellestreningene starter som alltid opp igjen like over nyttår.
- Etter sesongslutt gjennomfører Brann fysiske tester, spillersamtaler og sesongevaluering. På nyåret testes samtlige en gang til.
- Brann skal på to treningsleirer. Den ene er, som vanlig, på La Manga i Spania i februar. Den andre planlegges til slutten av januar. Foreløpig er det ikke klart hvor Brann reiser for denne. Aktuelle destinasjoner kan være Tyrkia, Gran Canaria eller USA.
Rød makt på Hansa

Gulløl

October 28, 2015, 19:01:53 PM #56 Last Edit: October 28, 2015, 19:04:09 PM by Gulløl
Er spent på dietten til Piotr i november og desember og om han runder 100 kg med god margin denne gangen også. Og i tilfelle hvor sint LAN da blir.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Belfort

Quote from: Gulløl on October 28, 2015, 19:01:53 PM
Er spent på dietten til Piotr i november og desember og om han runder 100 kg med god margin denne gangen også. Og i tilfelle hvor sint LAN da blir.


Tror klubben bare må erkjenne at Piotr er på grisebulk i november og desember

Klaus_Brann

Quote from: Jose Arrogantio on October 28, 2015, 15:44:47 PM
Quote from: Spelaren on October 28, 2015, 08:51:57 AM
Quote from: Klaus_Brann on October 28, 2015, 02:34:12 AM
Stemmer det. Hadde nesten glemt alle de ubetydelige langskuddene til Askar. Får håpe han kan få de til å bli mer tellende neste år.


Utligningen mot LSK (og Udjus!) i 2013 var da viktig nok :) . Kremmerhusene mot Molde hjalp riktignok lite.
Tok vi ikkje denne debatten tidligere? Og landet på at ca halvt om halvt av målene var nyttige?


Ja. Jeg gikk gjennom målene hans og det tullet om at han bare scoret "unyttige" mål var myte. Gleder meg til å se Askar i Branndrakt igjen.


Det gjør jeg også, selv om det kanskje ikke virker sånn på innlegget mitt, men det er vel ingen som ikke håper at 4-5 av de målene gjør at vi får poeng i stedet for å pynte på resultatet? Det er jo ikke tull når halvparten (om det stemmer) var unyttige.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator


OmOssSjølOgHansaøl

Fasiten for 2015 ble dessverre at vi har vært langt svakere enn Sogndal og bare såvidt bedre enn de andre litt-over-middels-gode Obos-lagene:

1. Sogndal    (59-31) 62
2. Brann (46-35) 53
3. Kristiansund (37-30) 49
4. Hødd (43-40) 48
5. Jerv (47-28) 47
6. Ranheim (48-36) 47
7. Sandnes Ulf (49-40) 47

Som sagt til det kjedsommelige: Vi trenger en del klare forsterkninger hvis vi skal klare en midt-på-treet-plassering i Tippeligaen.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krakra

At Sogndal har langt mer erfaring fra denne ligaen, visste hva de gikk til, hadde en bra trener fra starten av og ikke møtte lag som spilte årets største kamp i hver eneste runde er da også faktorer som har spilt inn.

Jeg tror Brann vil komme langt med å forsterke den offensive treeren. Særlig på kantene. Kanskje vil Askar tilbake gi oss en ekstra dimensjon.

Ricky

Om det ikke skjer noe spesielt, så ser jeg ikke bort ifra at vi også vil få mer erfaring fra denne ligaen

krakra

Trenger ikke skje noe spesielt. Regner med at Brann henter 3-4 kanskje 5 nye spillere i vintervinduet. Det er jo ikke noe ekstraordinært ved det. Vi hentet fem i årets vintervindu og fire i sommervinduet. At lag som rykker opp berger plassen er heller ikke særlig spesielt. For oss var nok OBOS-ligaen tøffere enn for de aller fleste andre som har rykket opp.

OmOssSjølOgHansaøl

Jeg tror ikke vi skal lulle oss i en falsk trygghet om at Obos-ligaen er så mye vanskeligere for Brann enn for andre. Realiteten er at Sogndal har vært bedre enn oss i år, og at Sogndal er et av lagene som må kjempe for å overleve neste år.

Jeg har ikke noen krisestemning før elite-comebacket, men vi skal se realiteten i øynene: Vurdert ut fra et tippeliganivå har stallen klare mangler. Hvis vi treffer med spillerlogistikken i vintervinduet kan vi klare oss greit i tippeligaen, men hvis vi bommer kan 2016 bli et tungt Brann-år.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

dudo

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on November 01, 2015, 15:53:08 PM
Jeg tror ikke vi skal lulle oss i en falsk trygghet om at Obos-ligaen er så mye vanskeligere for Brann enn for andre.


Nei, det virker som det har blitt en etablert sannhet blant ganske mange. Helt vanvittig i mine øyne. Paret med en tanke om at Brann har en tendens til å cave i viktige kamper blir det enda sprøere.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Mye vanskeligere blir et relativt begrep, men vanskeligere er den nok definitivt. Det er nok ingen andre lag som møter så motiverte motstandere i uke etter uke som oss.

Hatleking

Quote from: dudo on November 01, 2015, 15:56:04 PM
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on November 01, 2015, 15:53:08 PM
Jeg tror ikke vi skal lulle oss i en falsk trygghet om at Obos-ligaen er så mye vanskeligere for Brann enn for andre.


Nei, det virker som det har blitt en etablert sannhet blant ganske mange. Helt vanvittig i mine øyne. Paret med en tanke om at Brann har en tendens til å cave i viktige kamper blir det enda sprøere.


Eg synst det er naturleg at det er slik og det er heilt logisk. Dette seier jo alle klubbane som Brann møter - Brann er sesongens høgdepunkt både borte og heime. Det er ikkje slik for Sogndal.

Spelaren

Trist å avslutte sesongen 2015 så latterlig svakt, men det er ikkje et handicap vi tar med oss inn i TL neste sesong. Begynner å miste troen på Rennie, og ser helst at en såpass lite konstruktiv spiller kanskje bare bør glemmes for framtiden.
Gå av.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Hatleking on November 01, 2015, 15:58:19 PM
Eg synst det er naturleg at det er slik og det er heilt logisk. Dette seier jo alle klubbane som Brann møter - Brann er sesongens høgdepunkt både borte og heime. Det er ikkje slik for Sogndal.


Jeg sier ikke at "møte-Brann-effekten" ikke finnes, men at folk overdriver betydningen og i altfor stor grad bruker det som unnskyldning.

Vi trenger spillere som er gode nok til å møte motiverte motstandere. Det har vi for få av i dag.

For øvrig vil vi fortsatt møte litt av samme effekt mot flere av lagene i tippeligaen - og det samme vil lag som RBK og VIF. Klart det er mer stas å slå Brann og VIF enn lag som Haugesund og Odd.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Finfin respons

Jeg tror vi (les: ihvertfall jeg) må innse at det såkalte vannstyret de siste årene har skjenket oss et ungt urutinert lag med en del unge lokale spillere i lagets sentrale stamme. Spillere med potensial og som vi har blitt glade i og som vi ønsker skal dominere, og som vi vet kan lykkes.

Men: de er ikke gode nok til at vi tar gullet i 2016. Så det blir en kunst å gjøre det respektabelt i 2016 uten å bli et kjøpelag.
Kanskje.

Finfin respons

Quote from: Spelaren on November 01, 2015, 16:04:03 PM
Trist å avslutte sesongen 2015 så latterlig svakt, men det er ikkje et handicap vi tar med oss inn i TL neste sesong. Begynner å miste troen på Rennie, og ser helst at en såpass lite konstruktiv spiller kanskje bare bør glemmes for framtiden.


Enig. Takk for en fin tid, Rennie. Men før han tar rennefart inn i kabinen, så bør han kjøre en privat økt med Lie Skålevik som trenger å lære demping av noen som vet hvor ballen står. Soltvedt kan godt skrive på attesten til Rennie at han er en dempemester. Mye pent har vi fått sett.
Kanskje.

krakra

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on November 01, 2015, 16:08:51 PM
Quote from: Hatleking on November 01, 2015, 15:58:19 PM
Eg synst det er naturleg at det er slik og det er heilt logisk. Dette seier jo alle klubbane som Brann møter - Brann er sesongens høgdepunkt både borte og heime. Det er ikkje slik for Sogndal.


Jeg sier ikke at "møte-Brann-effekten" ikke finnes, men at folk overdriver betydningen og i altfor stor grad bruker det som unnskyldning.

Vi trenger spillere som er gode nok til å møte motiverte motstandere. Det har vi for få av i dag.

For øvrig vil vi fortsatt møte litt av samme effekt mot flere av lagene i tippeligaen - og det samme vil lag som RBK og VIF. Klart det er mer stas å slå Brann og VIF enn lag som Haugesund og Odd.

Spillerne var gode nok til sikre opprykket to runder før slutt etter en helt håpløs start på sesongen. De klarte det, og har falt nedpå etterpå. Noe mange lag gjør. Noe Sogndal gjorde i dag. Jeg blir ikke overrasket dersom RBK gjør det samme neste helg(i kveld skal de jo feire gullet på hjemmebane og løftes nok av det).
Poenget er ikke å lulle oss inn i en falsk trygghet om at alt er bra og at vi får en kjempesesong i 2016.

Poenget er at det er mange faktorer som spiler inn på både prestasjoner og kamper. Noen forsøker å forenkle det ned til et nivå der spillerne enten er gode nok eller ikke gode nok. Så er vi fornøyd så er spillerne gode nok, er vi ikke fornøyd er vi ikke gode nok og vi må hente mange nye spillere hvis ikke går alt veldig galt. Brann har hatt helt andre forutsetninger enn Sogndal i år. Vi har hatt et helt annet press, vi har møtt motstandere med en helt annen innstilling og Sogndal hadde et helt annet erfaringsgrunnlag. De fikk en god start som de har flytt på. Vi fikk en elendig start og har kjempet med ryggen mot veggen hele veien. Slikt koster krefter, særlig med det presset Brann har hatt på seg. Det er ikke så rart at man blir utladet når målet er nådd da.

Jeg forventer at Brann gjør noen endringer i stallen foran neste år. Det er helt naturlig, men jeg håper de unngår å bli grepet av den samme panikken som enkelte der man tror at hvis ikke store deler av stallen byttes ut så går alt til helvete. Jeg vil si at vi har mye som kan bygges videre på neste år, og håper det er Soltvedt og LANs innstilling. Så er det noen huller som må fylles, men det er ingen krise. Først og fremst må vi få en offensiv trio som scorer mål og en bedre konkurransesituasjon på defensiv midtbane og kreativ indreløper. Det er ingen bak SHN og Haugen som verken kan utfordre dem eller erstatte dem når de ikke spiller.

krakra

Quote from: Finfin respons on November 01, 2015, 16:13:36 PM
Jeg tror vi (les: ihvertfall jeg) må innse at det såkalte vannstyret de siste årene har skjenket oss et ungt urutinert lag med en del unge lokale spillere i lagets sentrale stamme. Spillere med potensial og som vi har blitt glade i og som vi ønsker skal dominere, og som vi vet kan lykkes.

Men: de er ikke gode nok til at vi tar gullet i 2016. Så det blir en kunst å gjøre det respektabelt i 2016 uten å bli et kjøpelag.
Har noe lag noen sinne rykker direkte opp og vunnet gull? Det må ikke være målet. Selv medalje er tøft i første sesong etter opprykk og de som tror at det fikses bare vi kjøper nok "gode" spillere må nok tro om igjen. Målet for neste sesong må være å endre trygt og godt på tabellen og posisjonere oss så vi kan utfordre medaljekandidatene i 2017, og kanskje håpe på en god cupsesong.

Ricky

Quote from: krakra on November 01, 2015, 15:45:07 PM
Trenger ikke skje noe spesielt. Regner med at Brann henter 3-4 kanskje 5 nye spillere i vintervinduet.


For ordens skyld, kjøper vi et halvt lag (5 spillere) før neste sesong, så er det godt innenfor mine krav til at det skjer noe spesielt.

Altså i den forstand at alle tidligere kamper, sesonger og prestasjoner vil bli meningsløse som pekepinn på hvor vi står i forhold til de andre lagene.

Belfort

Det store spørsmålet er hvor mange millioner Mohn frigir til spillerkjøp. Jammen meg må dette laget forsterkes

krakra

November 01, 2015, 16:26:34 PM #77 Last Edit: November 01, 2015, 16:30:48 PM by krakra
3-5 forsterkninger. Som i vinter. Trenger ikke mange millionene så lenge man handler smart. Forhåpentligvis styrer en unna de store, dyre signeringene som alle har stor tro på og som flopper.

Si Finne, Aursnes og Drage inn og Askar tilbake fra lån. Trenger ikke koste så mye og kan funke. Bare for å nevne noen eksempler, men i forhold til posisjon og profil tenker jeg at de hadde passet bra. LAN, Soltvedt og Tjærnås får vurdere hvem som passer inn i stilen og har de rette ferdighetene.
Sleng på en billig risikospiller eller to så er vi i boks. Må selvsagt se an situasjonen med Demidov. Ryker han på en ny langtidsskade nå bør han nok skrotes og erstattes.

Spelaren

Eg har forventninger til det Tjernås måtte ha på blokken når vinteren kommer. Han har jobbet jevnt og trutt siden før han offisielt tiltrådte i stillingen, så forhåpentligvis er det noen spennende nye spillere på veg inn. Det er samtidig trist at vi havnet i rød sone, noe som kanskje kan gjøre det hakket mer vanskelig å rettferdiggjøre investeringer.

På midten savnes det en atlet med hodestyrke og evne til å holde på ballen. En som går foran i krigen og kan slå forløsende pasninger. Det er kanskje for drøyt å håpe på en Olofinjana eller Scharner, men kanskje en Svante hadde gjort seg? Hvis vedkommende samtidig har teft for returballer utenfor 16-meteren så er det ren bonus. Føler det aldri ligger noen der og vaker når forsvarerne klarerer ut dit, på samme måte som eg føler det sjelden angripes både på nærmeste, lengste og ved straffemerket når vi kommer inn i boksen på vingen.

I forsvaret er kanskje språkkunnskapene til Acosta det som trengs å utvikles, samt en Demidov som trenger en god vinter med skadeforebyggende trening. Fungerer disse enda bedre sammen og i flest mulig kamper neste år ser det lyst ut der. Keeper er og blir Leciejewski, som tross en svak kamp i dag, kan se tilbake på en god sesong med masse gode prestasjoner. På backene er dekningen ok, det er helst i angrepet det skorter på kvaliteten og presisjonen.

Skal bli godt å ta pause nå. Kjip avslutning, men sånn er nå det.
Gå av.

Corran

Jaja ca ett år og 5 måneder til vi (i verste fall) skal spille Obos fotball igjen
Om ikke mye skjer med den gjengen som har spilt i år så er eg redd for det blir tilfelle
Noen må ta noen gode skritt i utviklingen i vinter og vi må forsterke med noen spillere som er bedre enn de vi har i dag. Det gjelder spiss, kanter og sentral midt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Alt tyder på at LAN blir trener neste år. I begynnelsen av hans tid skrev jeg at et opprykk ikke automatisk skal føre til forlengelse, vi må også se på hvordan opprykket skjer. I starten var jeg fornøyd med seire, og de kom stort sett. Etter hvert ble også det offensive spillet bedre og bedre. Så ble det dårligere offensivt igjen, og de tre siste kampene har totalt sett vært svake. Likevel lever jeg greit med LAN i fortsettelsen, vil iallfall mye heller ha LAN enn f eks Mjelde eller noe sånt.

Det som blir spennende er hvordan Brann vil bli etter tidenes hardeste treningsvinter. Uansett har sesongavslutningen dempet forventningene mine, og jeg er fornøyd om Brann sikrer ny kontrakt i 29. runde.
Tren på langskudd

blobby winters

Etter dagenskamp er jeg mye mer usikker på LAN.
Mann for mann var vi mye bedre enn Hødd i dag og burde ha drept kampen etter 60 min. Men, selv om vi får 3 nye klassespillere på topp er jeg likevel i tvil om vi klarer å skåre mål.
Nesten hver gang vi var i angrep var Skålevik den eneste vi hadde i 16m-en. Indreløperne var ute på kant for å hjelpe kant spillere og holding midtbane spiller (Barmen) var langt tilbake på banen.
Det blir ikke mange mål av et slikt spillemønster. Vi trenger flere i 16m-en.

Huff


karkarkar

Tror vi vil se at Brann handler lurt uten at det blir noen omveltning, jeg har stor tro på Tjærnås. Man kan jo drømme om medalje, men ikke tro.

Det virket som Nilsen var begeistret for Rennie, men håper nesten at de lar ham gå. Vi har jo Larsen til å svinge fra det brilliante til det håpløse, vi trenger ikke importere flere av den typen. Forøvrig håper jeg at vi kan plukke en et par gode spillere fra dette nivået, for å supplere.

At Acosta ikke snakker norsk etter flere år i Norge er jo egentlig flaut. Spesielt hvis dette hindrer ham i å spille på lag. Er ikke språkopplæring del av prosessene man tar ved innkjøp av utlendinger?

Kjell249

At Acosta som ikke snakker norsk og knapt Engelsk er kaptein sier litt om hvor dårlig det står til på laget med ledertyper og vinnerskaller. Laget skriker etter spillere som virkelig hater å tape, og sørger for å ta med seg resten av spillerne i krigen. Her er Demidov milevis foran de andre spillerne. Acosta og Karadas er de neste andre med et snev av vinnervilje. Resten er stort sett tap og vinn med samme sinn...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

November 01, 2015, 22:50:00 PM #85 Last Edit: November 01, 2015, 22:54:06 PM by krakra
Haugen har da ikke virket særlig happy etter de siste kampenes svake prestasjoner. Han er jo den som sikret poenget mot Bærum også, og scoret mot Nest. Grønner har nok også en solid vinnervilje. Hva de sier i media kan det være flere grunner til. Demidov forsvarte endel tap og dårlig spill i fjor før han ble skadet. Skulle komme etterhvert sa ham. SHN har også vinnervilje.

Det er viktig med ledertyper og vinnerskaller, men det kan jo faktisk bli problematisk hvis en får for mange ledere og "alfa hanner".

Gepard

Rennie må definitivt ut, ubrukelig til tider.

Hovedpri må være å skaffe en klassespiss. Men hvem i all verden skal det være ?

Ellers må man håpe på at Haugen blir og at Demidov, Piotr og Heltne Nilsen går en skadefri sesong i møte. ellers blir det fryktelig tungt. De lokale ungguttene (minus Haugen om han kan kalles unggutt) viser gang på gang at de ikke holder mål når det begynner å koke litt.

gladiporno

Quote from: Gepard on November 01, 2015, 22:51:04 PM
Rennie må definitivt ut, ubrukelig til tider.

Hovedpri må være å skaffe en klassespiss. Men hvem i all verden skal det være ?


Laget må bli flinkere til å score mål. Vi trenger målpoenggarantister. Altså spillere som i kamp etter kamp skaper mål (enten ved at de scorer selv, eller skaper muligheter som medspillere scorer på). Per nå har vi ikke det. En ny spiss bør være prioritet nummer en. Jeg tror mye kan være avhengig av om man får solgt Jakob Orlov eller ikke. Han har vel ikke akkurat gjort det helt store på Hammarby, og det kan få konsekvenser for spillerjakten. Jeg mistenker uansett at Zdenek Ondrasek er et navn man har merket seg på Stadion.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

November 02, 2015, 19:53:33 PM #89 Last Edit: November 02, 2015, 19:58:51 PM by Gulløl
Klipp fra overstående link:

# Hyre fysisk trener. Etter at Rikard Norlings assistent, Simon Hollyhead, fikk sparken har Brann vært uten en dedikert fysisk trener. Nå vil klubben få på plass en ny person i rollen.

Jeg foreslår Helge Haugen. Har vært fysisk trener i Sogndal i 2015 med stor suksess. Selv er han en av de best trente Brann spillerne gjennom tidene. Han er utdanna fysioterapeut, debuterte for Brann i 2002 og var med på forrige opptur i klubben og var med å ta cup og seriegull, i tillegg til en sølvmedalje og to bronse. Han er en ekte Brann gutt med hjerte i klubben, kjenner klubben godt og vet hva som skal til for å få spillerne i skikkelig fysisk form. Jeg kan ikke finne noen plass at han har forlenget med Sogndal for 2016, han hadde vel en spillerkontrakt der siste året i 2015 som ble overført fra spiller til trener. Kanskje Helge Haugen er en av de første brikkene Soltvedt og LAN legger i tippeliga byggverket sitt.
http://www.nrk.no/sognogfjordane/blir-trenar---og-lovar-spelarane-hardkoyr-1.12084141
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Jeg er udelt positiv til alt som har med Helge Haugen å gjøre. Strålende forslag!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort


Nixon

Quote from: dudo on November 02, 2015, 20:00:09 PM
Jeg er udelt positiv til alt som har med Helge Haugen å gjøre. Strålende forslag!


Joda, skal Brann først ansette en fysisk trener er Haugen et utmerket forslag. Men er dette virkelig noe klubben trenger å bruke sin slunkne lommebok på? De er jo fortsatt ikke sikre på om de kan fortsette med speideren sin. Jeg er kanskje uvitende og naiv, men burde ikke trener- og medisinstaben klare å snekre sammen et akseptabelt fysisk opplegg?
Rød makt på Hansa

krakra

Den fysiske treningen er jo det LAN har mast om siden han kom hit og hadde han fått valget mellom fysisk trener og speider ser jeg ikke bort ifra at han hadde valgt fysisk trener.

Corran

Men han er jo opptatt av speider og
Tror de ofrer et par-tre spillere for disse to stillingene
Dvs slanker stallen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: krakra on November 02, 2015, 22:57:12 PM
Den fysiske treningen er jo det LAN har mast om siden han kom hit og hadde han fått valget mellom fysisk trener og speider ser jeg ikke bort ifra at han hadde valgt fysisk trener.
Rød makt på Hansa

Belfort

Kenneth Mikkelsen ble jo hentet i sin tid nettopp pga av sin kompetanse innen fysisk trening. Er han utdatert nå?

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on November 02, 2015, 23:05:59 PM
Quote from: krakra on November 02, 2015, 22:57:12 PM
Den fysiske treningen er jo det LAN har mast om siden han kom hit og hadde han fått valget mellom fysisk trener og speider ser jeg ikke bort ifra at han hadde valgt fysisk trener.


Er da ganske komplisert å sette opp et treningsopplegg for en profesjonell spiller. Treningsopplegget må være hardt, men ikke så hardt at det går utover spillet og restituering. Og det må være fleksibelt nok til å kunne tilrettelegges for enkeltspillere og deres unike "needs". Skal vi ha en bedre trent tropp enn resten av ligaen må vi ha en person som er ekspert på slikt, ikke mindre gode opplegg fra trenere med andre kompetanseområder.

Gulløl

Quote from: Belfort on November 03, 2015, 07:28:23 AM
Kenneth Mikkelsen ble jo hentet i sin tid nettopp pga av sin kompetanse innen fysisk trening. Er han utdatert nå?

Han har ihvertfall kontrakt ut 2016 med Brann. Han skal kanskje få nye oppgaver eller prioritere andre oppgaver opp. Tidligere har han i tillegg til den fysiske treningen hatt ansvar for de yngste spillerne i stallen og satsingspillerne på Brann 2 og ansvaret for å lose unge spillere gjennom overgangen fra Brann 2.-lag og inn på A-laget.
Var ihvertfall slik for noen år siden at NFF krevde at Brann skulle ha en toppspillerutvikler, mulig at de har krav om dette igjen nå som de har blitt et eliteserielag (?)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Quote from: Nixon on November 02, 2015, 23:05:59 PM
Quote from: krakra on November 02, 2015, 22:57:12 PM
Den fysiske treningen er jo det LAN har mast om siden han kom hit og hadde han fått valget mellom fysisk trener og speider ser jeg ikke bort ifra at han hadde valgt fysisk trener.


For meg virker det merkelig dersom det stemmer. Å speide etter nye spillere virker for meg til å være vanskeligere og mer komplisert og derfor viktigere å ha en egen person til å gjøre, enn å legge opp og gjennomføre fysisk trening.


Samtidig kan man jo si at trening er "kjerneproduktet", og det spiller ingen rolle hvor gode råvarer man har om de bare blir lagret, ikke videreforedlet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up