• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2016

Started by Klaus_Brann, October 21, 2015, 19:51:19 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Men "ironisk pompøs" og "selvironisk stil" har jo ikke nødvendigvis noe med hverandre å gjøre. I det første var det det pompøse som var ironisk. I det andre var det innholdet som var selvironisk.
Legg ned hele klubben!

Arnevidar

Aha, så powerballaden var ikke ironisk OG pompøs altså?

krøvel vellevold

Quote from: Arnevidar on April 06, 2016, 18:15:39 PM
Aha, så powerballaden var ikke ironisk OG pompøs altså?


Nei, meningen var at det pompøse var gjort med ironi. Dårlig setningsoppbygging gjorde det nok litt tvetydig.
Legg ned hele klubben!

Arnevidar

Regner med det er låten "Sunn møring" det er snakk om. Så den på youtube nå. Må innrømme den er såpass fengende og inneholder såpass søte damer at den måtte ses flere ganger :) Både det ironisk pompøse og selvironiske må vel sies å være ganske vellykket!

krøvel vellevold

Quote from: Arnevidar on April 06, 2016, 18:39:24 PM
Regner med det er låten "Sunn møring" det er snakk om. Så den på youtube nå. Må innrømme den er såpass fengende og inneholder såpass søte damer at den måtte ses flere ganger :) Både det ironisk pompøse og selvironiske må vel sies å være ganske vellykket!


Ja det var noe sånt de sang. Sikkert den ja.
Legg ned hele klubben!

Corran

Quote from: Arnevidar on April 06, 2016, 12:00:10 PM
"For øvrig hadde de en ironisk pompøs powerballade de spilte i pausen med flere sunnmørske kjendiser i god selvironisk stil om sitt eget folkeslag."

Hvis de spilte en ironisk ballade i selvironisk stil, ble vel fremføringen til slutt ikke-ironisk da?

10 minutter før jeg leste ditt innlegg så leste jeg denne artikkelen
http://www.side3.no/vitenskap/forskning-folk-som-henger-seg-opp-i-skrivefeil-er-introverte-pedantiske-og-mindre-sympatiske/3423210413.html
Artig sammentreff
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Quote from: Corran on April 06, 2016, 20:24:32 PM
Quote from: Arnevidar on April 06, 2016, 12:00:10 PM
"For øvrig hadde de en ironisk pompøs powerballade de spilte i pausen med flere sunnmørske kjendiser i god selvironisk stil om sitt eget folkeslag."

Hvis de spilte en ironisk ballade i selvironisk stil, ble vel fremføringen til slutt ikke-ironisk da?

10 minutter før jeg leste ditt innlegg så leste jeg denne artikkelen
http://www.side3.no/vitenskap/forskning-folk-som-henger-seg-opp-i-skrivefeil-er-introverte-pedantiske-og-mindre-sympatiske/3423210413.html
Artig sammentreff


Han hang seg vel ikke opp i skrivefeil, men misforstod setningen...
Legg ned hele klubben!

Corran

Går på kommentar av andres skriving, settningsoppbygging osv osv
Ble bare morsomt at jeg leste den 10 minutter før ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Arnevidar

Er sikker på at vi som skriver på anonyme nettforum i det hele tatt i snitt scorer høyt på den beskrivelsen der....

Gulløl

Bra det ikke er kamp på Stadion 24 juni  :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

OmOssSjølOgHansaøl

Glimt-kampen ga en del nye svar, og nå føler jeg at laget begynner å sette seg.

Midtspisskampen bør inntil videre regnes som avgjort, med Orlov som klar seierherre. Vega må trene mer kondis så han holder kampen ut. Deretter blir det opp til Haugen, Barmen, Johansen og Skaanes å kjempe om den ene ledige indreløperplassen ved siden av Braaten.

                Leciejewski
Nouri - Acosta - Demidov - Kristiansen
   Braaten - Heltne Nilsen - (?)
        Vega - Orlov - Huseklepp
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Hatleking

Eg er einig i at Braaten godt kan spele indreløpar. Me har gode nok alternativ framme sjølv utan han. Haugen har vel kome noko treigt i gang, men han er òg ein spelar som kanskje treng enda betre underlag for å verkeleg skinne.

blobby winters


Jose Arrogantio

http://www.dagbladet.no/2016/04/10/sport/skb_brann/tippeligaen/fotball/brann_stadion/43819985/

Dagbladet tar litt av og ser for seg Brann blant topp 5 i år.

QuoteDe rød-hvite har plutselig og uventet havnet på tabelltopp etter fire serieomganger. Brann har gjennomgått en stor forandring under trener Lars Arne Nilsens ledelse. Ingen skal bli overrasket om Brann i år havner blant topp fem.

Spelaren

Det er lenge siden en serieåpning har vært like deilig som dette.
Gå av.

krakra

Vi fremstår så solide defensivt og med en guts som gjør at jeg er spent på årets cupsesong. Jeg tror det kan bli moro der. Hvis vi kommer oss forbi de første fallgruvene.

Lasaron

Kortstatistikken er også hyggelig lesning. 1,25 gule kort pr kamp. Ingen røde. Dette kombinert med mye bedre kriging enn på lenge.
Tren på langskudd

Brann I Europa

April 10, 2016, 19:19:37 PM #617 Last Edit: April 10, 2016, 19:24:50 PM by Brann I Europa
Braaten bør fortsette som indreløper, det er (blant annet) her jeg føler vi har manglet kvalitetsspillere og når Braaten løser oppgaven så bra er det bare til å kjøre på. Vi har jo også hatt fire kanter hvor jeg egentlig ønsker at alle skal spille, dette reduserer det nummeret til tre og gjør veien kortere for Larsen. Synes godt Larsen kan starte for Huseklepp snart, undervurdert spiller som jeg alltid har likt å se på banen.
Unrestrained freedom with no moral boundaries is considered the ultimate evil, for humans hate freedom above everything else.

blobby winters

Quote from: Brann I Europa on April 10, 2016, 19:19:37 PM
Braaten bør fortsette som indreløper, det er (blant annet) her jeg føler vi har manglet kvalitetsspillere og når Braaten løser oppgaven så bra er det bare til å kjøre på. Vi har jo også hatt fire kanter hvor jeg egentlig ønsker at alle skal spille, dette reduserer det nummeret til tre og gjør veien kortere for Larsen. Synes godt Larsen kan starte for Huseklepp snart, undervurdert spiller som jeg alltid har likt å se på banen.


Dette var bare 1 kamp hvor Braaten har vært indreløper så jeg er litt mer forsiktig med å si at Braaten er selvskreven der.
Ellers enig med deg om at Larsen bør spille. Tanken på en Vega på høyre som herjer og en Larsen på venstre i stor slag virker veldig spennende og underholdene.

blobby winters

Håper at forventninger ikke tar av etter så god en start til sesongen.
Vi bør se til Leicester og snakke hele tiden om hvor mange poeng vi trenger for å ikke rykke ned. De berømte 40 poengene de snakker om i Engelsk PL.
Målet vårt er 35 poeng. Det er det vi trenger for å unngå nedrykk i TL Jo fortere vi klarer det jo bedre - 27 poeng igjen!

krøvel vellevold

Quote from: Jose Arrogantio on April 10, 2016, 18:14:25 PM
http://www.dagbladet.no/2016/04/10/sport/skb_brann/tippeligaen/fotball/brann_stadion/43819985/

Dagbladet tar litt av og ser for seg Brann blant topp 5 i år.

QuoteDe rød-hvite har plutselig og uventet havnet på tabelltopp etter fire serieomganger. Brann har gjennomgått en stor forandring under trener Lars Arne Nilsens ledelse. Ingen skal bli overrasket om Brann i år havner blant topp fem.



Der ser man. Det er alle andre som tar av. Ikke vi supportere/bergensere.
Legg ned hele klubben!

osoerli

Sidan Braaten viste seg å vera eit godt valg som høgre indreløper.  Kanskje vi også skal prøve Larsen som venstre indreløper?  Haugen er ikkje heilt der han bør vera.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!


Corran

 Imponerende Spesielt med 17 vunnet dueller av Braaten.
Hørte også et sted (tror det var på fotballkeld på tv2) at Brann var det laget som vant flest dueller denne runden. Det er jo et godt tegn
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Quote from: Corran on April 11, 2016, 21:13:18 PM
Imponerende Spesielt med 17 vunnet dueller av Braaten.
Hørte også et sted (tror det var på fotballkeld på tv2) at Brann var det laget som vant flest dueller denne runden. Det er jo et godt tegn


Spesielt er det og at vi klarte en såpass duellsterk kamp uten å få kort.
Gå av.

Brannfan23

Denne sesong kan bli en ny runde i nedrykkstriden hvis ikke Brann får skikk på laget.

krøvel vellevold

Quote from: Brannfan23 on April 17, 2016, 12:21:02 PM
Denne sesong kan bli en ny runde i nedrykkstriden hvis ikke Brann får skikk på laget.


Jeg skal ikke utelukke at det kan skje, men er dette noe du har konkludert ut fra de fire foregående kampene, eller ut fra at vi tapte 0-3 på bortebane mot et lag som har 24-4-0 på de siste 28 hjemmekampene i serien?
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Quote from: Brannfan23 on April 17, 2016, 12:21:02 PM
Denne sesong kan bli en ny runde i nedrykkstriden hvis ikke Brann får skikk på laget.


Vi er to poeng dårligere enn etter tilsvarende antall kamper i 2007 - da med én mer hjemme enn borte. Også da hadde vi nylig spilt mot Rbk i Trondheim, fått stryk 3-0 og det med en siste spiker rett før kampslutt. Vi har et greit lag til å være nyopprykket, men trenger forsterkninger på sikt.
Gå av.

Finfin respons

En gjentakende tendens:
Brann ruller opp et angrep ute på kanten. Brann har bare en fjerdedel igjen før ballen er i mål. Plutselig stanser farten i angrepet. Motspillerne rekker å strømme til, i hopetall. Det kommer en støttepasning, eller forsøk på five-a-side med Vega, Braaten og Nouri og Heltne. Framdriften har stoppet opp. Bevegelsene i boks er ferdig. Kanskje kommer det et innlegg. Nei. Det ble bare et innkast. Eller Acosta fikk ballen.

Det er med få unntak særdeles dårlig samhandling og felles forståelse av hva som skal skje i siste fjerdedel.

Ser vi noe til LAN-systemet? At indreløper kommer i mellomrommet og Brann har overtallsmuligheter og får rom fordi en av stopperne må rykke ut? Jeg såg ett tilfelle, da Brann ved Haugen & co spillte klikk-klakk-pasninger til et finfint angrep. Det ble med det ene eksempelet.
Kanskje.

Gulløl

Da blir Brann på 5 plass etter denne runden. En flott start på sesongen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

pidre

Braathen har så langt vært en åpenbaring som indreløper - hvem skulle trodd det? Dessverre har vi ikke tilsvarende kvalitet i den andre indreløperposisjonen. Her vi trenger å styrke laget.

Vi har bare 1 spiss som duger. Vi må ha inn en ny spiss. Skulle Orlov forsvinne i sommer, trenger i 2 nye spisser.


 
Saludar a los monos!

dudo

Vi må ha flere mål fra midtbanen. Johansen er en bevist målscorer, og på omtrent samme nivå som de andre indreløperne våre. Jeg kunne tenke meg han og Braaten, og Hvilsom for Huseklepp.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Finfin respons

April 18, 2016, 20:52:49 PM #632 Last Edit: April 19, 2016, 17:51:10 PM by Finfin respons
Spiss-rollen

Jeg inviterer til en monolog om spiss-rollen i Brann i lys av LANs spillestil. Brann spiller 5-5-formasjon. Akkurat nå vil jeg fokusere på den ene sentralspissen. Det er hovedsaklig fire-fem spillere som har laget et avtrykk som gir oss mulighet til å sette ord på rollen, sortert etter egenskaps-rekkefølgen duellstyrke>>target-bevegelser): Karadas, Hvilsom, Pedersen, Orlov, Skålevik. Legg merke til at jeg plasserte Pedersen i midten av den aksen.

Karadas representerer det ene ytterpunkt: Han er Selve Oppspillspunktet, kompromissløs på hodet, med oppbinding av forsvar men lite teknisk og kreativ. Pedersen, Orlov og Hvilsom representer noe av de samme egenskapene, med ulike nyanser mtp hurtighet, target-evner etc. Den som skiller seg mest ut av disse fem er Skålevik, som ikke har den samme duellstyrken, men til gjengjeld har smartere bevegelser enn alle de andre. Det kan virke som om LAN mener duellstyrken til Karadas, Orlov og Hvilsom er å foretrekke.

Men må det være slik?
Hva med kreativitet, hurtighet og samspills-smarthet? Dette er egenskaper som på en annen måte kan binde opp. Tenk egenskapene til Vega, Larsen, Huseklepp? [Legg merke til at vi mangler en Helstad-hurtig spiss på den uendelige listen av aktuelle midtspisser]. Disse kreative slår ikke duellsterke midtstoppere. Men de kan vel finte dem på ræv om de får ballen? Hvorfor ville ikke Vega funke som midtspiss i LAN-systemet? (Dette er et virkelig spørsmål, ikke et retorisk!)


Man skulle tro Pedersen i sin tid var den ideelle spissen, med komplette duell-target-bevegelighet-ferdigheter, og at han kunne blitt en måltyv av dimmensjoner for Brann. Men det ble han ikke i Branns 1-4-1-4-1-system. Mon tro om det har noe med LAN-systemet å gjøre? Midtspissrollen virker å være noe uferdig utformet. Dette er en situasjon som nok ikke lar seg løse på overgangsmarkedet, fordi det er *noe* med systemet.


Edit: endret ordet samtale til monolog  ;)
Kanskje.

Lasaron

Først møtte vi fjorårets sølvlag, som er tippet på medaljeplass av mange, på bortebane. Så møtte vi en annen medaljekandidat som nettopp hadde slått Rosenborg og lå over oss på tabellen. Så møtte vi Aalesund borte, som lå over oss på tabellen. Så møtte vi Glimt, som ledet tabellen. Så møtte vi fjorårets seriemester borte, som ledet tabellen. I morgen skal vi møte Viking borte, som ligger over oss på tabellen.

Tøff start. Får vi poeng i morgen skal vi være enormt fornøyd.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on April 19, 2016, 14:26:56 PM
Først møtte vi fjorårets sølvlag, som er tippet på medaljeplass av mange, på bortebane. Så møtte vi en annen medaljekandidat som nettopp hadde slått Rosenborg og lå over oss på tabellen. Så møtte vi Aalesund borte, som lå over oss på tabellen. Så møtte vi Glimt, som ledet tabellen. Så møtte vi fjorårets seriemester borte, som ledet tabellen. I morgen skal vi møte Viking borte, som ligger over oss på tabellen.

Tøff start. Får vi poeng i morgen skal vi være enormt fornøyd.


Viking har 0-1-1 hjemme og 3-0-0 borte. At de skulle ligge med 0-1-2 hjemme og 3-0-0 borte etter morgendagens, ville jo vært smått absurd. Så de får jo selvfølgelig sin første hjemmeseier i morgen.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: Lasaron on April 19, 2016, 14:26:56 PM
Først møtte vi fjorårets sølvlag, som er tippet på medaljeplass av mange, på bortebane. Så møtte vi en annen medaljekandidat som nettopp hadde slått Rosenborg og lå over oss på tabellen. Så møtte vi Aalesund borte, som lå over oss på tabellen. Så møtte vi Glimt, som ledet tabellen. Så møtte vi fjorårets seriemester borte, som ledet tabellen. I morgen skal vi møte Viking borte, som ligger over oss på tabellen.

Tøff start. Får vi poeng i morgen skal vi være enormt fornøyd.


Vi har 11 poeng på seks kamper, fire av dem var bortekamper. Alle kampene har vært mot lag som lå over oss på tabellen (Godset var jo første kamp, men de kom foran oss i fjor). Rett og slett en veldig sterk start.
Tren på langskudd

Huff

Husk at vi er de hjelpesløses hjelper folkens!

Forøvrig en herlig slutt på en spennende kamp. Synes Piotr og SHN kanskje er våre aller beste, mens Grønner følger bak der og dermed har sin beste Brann-kamp noensinne. Ellers jevnt over bra, av innbytterne synes jeg Klepp er god, Skaanes det motsatte, mens Haugen skal ha et anerkjennende nikk for sin siste berøring

Xminator

Mister vi poengene når Viking går konkurs?

Henki

Quote from: Xminator on April 20, 2016, 20:29:11 PM
Mister vi poengene når Viking går konkurs?


Ja, det går jeg ut fra. Hvis de går konkurs da.
Ballen skal fremover!

Spelaren

Det tok oss 14 runder under Norling å få like mange poeng som vi har fått på seks runder under Nilsen!
Gå av.

Finfin respons

Noen som har noe klokt å si om midtspiss-rollen etter kveldens opplevelse?
Jeg ble ikke kjempeimponert over Orlovkapteinen i alle fall.
Kanskje.

Lasaron

Quote from: Finfin respons on April 20, 2016, 21:04:09 PM
Noen som har noe klokt å si om midtspiss-rollen etter kveldens opplevelse?
Jeg ble ikke kjempeimponert over Orlovkapteinen i alle fall.


Jeg så ikke kampen, men jeg har mest tro på Skålevik i den rollen.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Utfordringen med hvem som skal på spissplassen fortsetter forsåvidt, men det skal sies at det ikke haglet med gode baller til Orlov. Ikke fikk han inlegg, ikke fikk han ball i bein og ikke fikk han langballer.
Han fikk veldig lite baller.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

Og sånn er det for alle som spiller spiss i Brann Må være den mest utakknemlige jobben i Brann.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

karkarkar

Morsomt å høre Vikings kaptein si noen siste, inspirerende ord før kampen, fritt etter hukommelsen: "We will get them! We are much better trained than this team! Easy!"

Synes da det så ut som våre spillere hadde adskillig mer sprut i beina på slutten. Easy.

Spelaren

For en gjeng!

7. august 2014: 12 poeng på 18 kamper.
23. april 2016: 14 poeng på 7 kamper.

No kjøyr me!
Gå av.

Lasaron

Pokker! Går glipp av neste hjemmekamp også pga konfirmasjon. Men kan få sett den på tv, dog.
Tren på langskudd

Xminator

Vi har ihvertfall god uttelling i både poeng og mål. Eller egentlig ikke, det er mer det at vi ikke slipper inn mål på sjanser mot (80% avverget). "Normal" uttelling ville vert noe slikt som 10-8 i målforskjell og ikke 8-6.

Lasaron

I tillegg til at Brann er blitt solide defensivt og kriger godt, sanker de temmelig få kort. Knapt 1,3 gule kort pr kamp. Ingen spillere har mer enn ett. Ingen røde.
Tren på langskudd

Gulløl

April 24, 2016, 15:39:42 PM #649 Last Edit: April 24, 2016, 15:42:37 PM by Gulløl
Fint om Molde taper i dag, de ligger under 3-0 mot Sarpsborg. Nå er det kun målforskjell som skiller Brann fra medaljeplass.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up