• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2016

Started by Klaus_Brann, October 21, 2015, 19:51:19 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Grei skuring, serieåpning hjemme er idiotisk med dagens matte.
Hehe, nå diskuterer de tilskuertallene for TL og Obos i fjor.
Gå av.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Gå av.

osoerli

Første kamp på Stadion 18.-20. mars er ein månad for tidleg.  Burde spelt dei 4 første rundane på kunstgras.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Quote from: osoerli on December 11, 2015, 11:36:42 AM
Første kamp på Stadion 18.-20. mars er ein månad for tidleg.  Burde spelt dei 4 første rundane på kunstgras.


Ja, det hadde jo ikke gitt kunstgress-forkjemperne flere argumenter...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Gulløl

Quote from: osoerli on December 11, 2015, 11:36:42 AM
Første kamp på Stadion 18.-20. mars er ein månad for tidleg.  Burde spelt dei 4 første rundane på kunstgras.


Går nok fint. Banen var fin og grønn ved sesongslutt. Og med en normalvinter i Bergen der det stort sett er plussgrader skal den være kampklar den helgen. Og slik det er nå med historiske lave strømpriser kan Brann slå på undervarmen tidligere uten at det gjør for store innhogg i økonomien. Gjennomsnittlig strømpris er nærmere 40 % lavere en for ett år siden.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Hvis vinteren blir like mild og våt som den forrige, blir det løse flak og elendige forhold til langt uti mai. Igjen. Så vi kan godt starte med kamper på plast inntil vi har funnet en langt bedre løsning på underlagsproblemet vårt.
Gå av.

Huff

Den terminlisten begynner ganske så jævlig, mistenker 0 poeng etter tre runder.

Gulløl

Quote from: Huff on December 11, 2015, 12:34:32 PM
Den terminlisten begynner ganske så jævlig, mistenker 0 poeng etter tre runder.


Sannsynlighet for det dessverre.

Strømsgodset ble nr.2 på hjemmetabellen i år.
Odd ble nr.2 på bortetabellen i år.
Aalesund ble nr.7 på hjemmetabellen i år.

Men litt optimisme og forhåpninger må vi ha. Klarer Brann 3-4 poeng er det en kanonstart.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Alt ligger til rette for at Marcus Pedersen får en knallstart på sesongen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

NFF klarte det nesten. Bare en i fra. Bare ett lag med naturgress fikk hjemmekamp i første runde.

De to første rundene burde gått på kunstgress (fire første blir useriøst), alle har jo to hjemmekamper på rad i løpet av sesongen uansett.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

NFF med terminliste-gavepakke til RBK: De slipper å møte den regjerende seriemesteren, mens alle andre må møte dem to ganger. Rettferdig?
Legg ned hele klubben!

krakra

Mens Brann ikke får møte det svakeste opprykkslaget. Typisk forfordeling fra NFF.

Hatleking

Det store spørjemålet blir uansett om Rosenborg får heimekampar i avgjerande runder i cupen også dette året.


Nixon

Tipper at vår kamp og bartekampen fordeler hovedkamp og mandagskamp mellom seg.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Lasaron

Tja, våre bortekamper vil fort komme på betal-tv.
Tren på langskudd

Spelaren

Gå av.

dudo

Men inkludert i ymse basispakker, eller har jeg misforstått totalt?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Yngve

Eg trur du er lika forvirra som alle andre, Dudo. Ja, både Max, TVNorge og Eurosport er jo per i dag grunnpakken til dei fleste leveandørarar.

Men eg har heller ikkje klart for meg om nokon av kampane vert sendt på nyoppretta betalingskanalar eller om me faktisk vil ha lika god tilgang i den nye avtalen som om det var når TV 2 hadde rettane.

dokken

Quote from: dokken on December 11, 2015, 20:40:58 PM


Retter meg selv: Det kan selvsagt ikke bli mandagskamp, for det er jo fortsatt den gamle avtalen som gjelder neste år. Og det er jo bare Obos som har mandagskamper i den avtalen (som vi lærte i år).

Dermed kan Godset - Brann bli fredag kl 19, lørdag 15.30 eller 19, søndag 15.30, 18 eller 20.

Ikke lett å holde styr på alt dette. Men vil vel si at alle disse tidspunktene er ganske reisevennlige, muligens med unntak av sen lørdagskamp, som jo betyr overnatting.

Alle mann til Drammen! Bør klare å fylle bortefeltet på serieåpningen.

Lasaron

Går det an å engasjere Helstad for én kamp? Han pleide å funke bra mot Godset...
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: dudo on December 13, 2015, 13:06:33 PM
Men inkludert i ymse basispakker, eller har jeg misforstått totalt?


Hva er den billigste av disse grunnpakkene, i så fall? Blir interessant å se prisen og ikkje minst kvaliteten på nettstreamen. CMore var utrolig elendig, et hakkete og kornete makkverk - da Sumo overtok på tampen steg kvaliteten betraktelig. Dette på en 100/10-linje så det var ikkje der feilen lå.
Gå av.

dudo

Quote from: Spelaren on December 14, 2015, 08:26:01 AM
Quote from: dudo on December 13, 2015, 13:06:33 PM
Men inkludert i ymse basispakker, eller har jeg misforstått totalt?


Hva er den billigste av disse grunnpakkene, i så fall? Blir interessant å se prisen og ikkje minst kvaliteten på nettstreamen. CMore var utrolig elendig, et hakkete og kornete makkverk - da Sumo overtok på tampen steg kvaliteten betraktelig. Dette på en 100/10-linje så det var ikkje der feilen lå.


Jeg tenker kabel-tv. Jeg har noe inkludert i husleien i borettslaget, tror det er ca 150 kr/mnd.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Morkel

Quote from: Yngve on December 13, 2015, 15:29:02 PM
Eg trur du er lika forvirra som alle andre, Dudo. Ja, både Max, TVNorge og Eurosport er jo per i dag grunnpakken til dei fleste leveandørarar.


Det skal nå også forhandles for å få Max og Eurosport inn hos Viasat, så målet er at disse kanalene skal være inne hos alle distributører innen 2017 når avtalen trer i kraft. Problemet er at Discovery vil reforhandle de gamle avtalene med de andre distributørene (Get, Canal digital etc.) etter at tippeligaavtalen kom på plass. Den store maktkampen mellom Discovery og distributørene baserer seg på hvem som skal betale regningen for denne gigantiske avtalen. Distributørene vil selvfølgelig ikke heve prisen på grunnpakker, men samtidig så vil Discovery at distributørene skal betale mer for kanalene. Det kommer nok på plass før avtalen trer i kraft, men man kan i et ekstremt tilfelle ende opp med at feks Eurosport ikke eksisterer i grunnpakkene lenger eller at man må betale mer for både grunnpakker og totalpakke på tippeligaen.

http://kampanje.com/medier/2015/12/milliard-fotball-kan-gi-dyrere-tv-pakker/

Lasaron

Eurosport er pr i dag ikke i grunnpakken til Canal Digital Parabol. Det er den jeg har.
Tren på langskudd

Gulløl

December 28, 2015, 17:51:41 PM #176 Last Edit: December 28, 2015, 18:09:51 PM by Gulløl
For å dra forumet i gang igjen kan det nevnes at det kun er syv dager til første fellestrening :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

pidre

Saludar a los monos!

blobby winters

En ny spiller på fellestrening ville ha dratt forumet i gang igjen. Ikke engang noen gode rykter å diskutere her inne.

Vandji

Det er nesten fascinerende hvor stille det har vært rundt klubben i media denne høsten. Det får meg til å stille spørsmål om hvilke strategier de har på stadion.
Tror de at partoutkortene selger seg selv? Mange har en likegyldig holdning til klubben nå, og forventningene til neste sesong er meget lave.
DAFs viktigste oppgave er å selge billetter/partoutkort. Hvorfor er han ikke mer synlig i media? Han får jo heller NADA drahjelp fra resten av crewet på stadion.
Hvorfor drar ikke Gorm i gang noen reportasjer/ inviterer pressen til å skrive om hva som skjer på stadion i disse tider, treningsopplegget som venter, portrettintervjuer med spillere, trenere, speider, yo name it.  Det er så utrolig mye man kunne skrevet om, som igjen hadde fått opp interessen rundt klubben. Det skal selvsagt ikke avsløres detaljer rundt spillerlogistikk, men landet "åpneste" klubb bør ha mer å by fansen sin på.
Champions League vi kommer. Brann, Brann, Brann så det monner.

Klaus_Brann

Sant dette. Et helt dødt Brann.no og ingenting som skjer rundt klubben bidrar ikke til å selge fler partoutkort.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

blobby winters

Ja, veldig kjedelig for tiden. En ny spiller inn eller et par rykter om spillere inn trenger vi for å få opp interessen.

Gulløl

Klipp:

http://www.ba.no/sport/fotball/fotballpreik/gleder-seg-til-a-mote-brann-i-eliteserien/s/5-8-241677
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

BA skriver at Askar ikke møter til trening, og at de ser på ham som ute. Karadas signerer i løpet av uken og møter til trening, men er ikke helt restituert etter en liten operasjon. SHN, Demidov og Heggland er skadefrie. Orlov skal etter planen komme, men kan fort forsvinne igjen.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Orlov er allerede her.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Heggland, Larsen og Karadas skadet.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio


Gulløl

Quote from: Jose Arrogantio on January 04, 2016, 16:10:17 PM
Hva slags skader?


Fredrik Heggland (kne), Kristoffer Larsen (lår) og Azar Karadas (ankel).
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Quote from: Gulløl on January 04, 2016, 17:05:24 PM
Quote from: Jose Arrogantio on January 04, 2016, 16:10:17 PM
Hva slags skader?


Fredrik Heggland (kne), Kristoffer Larsen (lår) og Azar Karadas (ankel).


Det med Karadas visste vi i går. Larsen var ny. Heggland ble det vel bebudet at var skadefri, men var det visst ikke likevel. Eller hur?
Tren på langskudd

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

January 05, 2016, 00:28:59 AM #190 Last Edit: January 05, 2016, 00:35:04 AM by Gulløl
Vet ikke om dette får fart på partoutkort salget. Men ikke så uventet slik status er med spillerstallen pr. i dag.
Klippet fra Bergens Tidende:

Slik vurderer bookmakerne eliteserien:

1. Rosenborg 2,35
2. Molde 3,2
3. Strømsgodset 7,5
4. Odd 13,25
5. Vålerengen 19,66
6. Viking 23,16
7. Lillestrøm 47,83
8. Stabæk 50,33
9. Aalesund 53,66
10. Haugesund 59,33
11. Sarpsborg 08  62,83
12. Bodø/Glimt 69,5
13. Brann 72,83
14. Tromsø 106,16
15. Sogndal 218,66
16. Start 258,66


(Basert på gjennomsnittet av odds satt hos sju forskjellige selskaper. Høyere odds jo mindre sannsynlig mener selskapene det er at laget vil vinne.)

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Bookmakerne-har-talt-Disse-er-favoritter-i-topp-og-bunn-kommende-sesong-665847_1.snd
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Og jeg tror faktisk de setter kunstig lave odds på bl.a. Brann, fordi de har mange fans som vil tippe med hjertet. De kan jo ikke risikere å gå konk hvis Brann skulle slumpe til å vinne serien. At Brann har mer ressurser enn Sogndal er neppe hele forklaringen på at Sogndals odds er tre ganger så høy som vår. Pr i dag er de jo et bedre lag.
Legg ned hele klubben!


dudo

Herlig stil på fyren. Om han klarer å være så offensiv i hodet hele sesongen blir det bra!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Tren på langskudd

Hatleking

Quote from: Lasaron on January 06, 2016, 16:22:18 PM
Kort resymé?


Det var faktisk ikkje betalingsartikkel for litt sidan. Det er det plutseleg no.

Haugen seier at han skal tørre å dominere også i TL. Han vil vere blant dei midtbanespelarane som har flest assists og mål og ønskjer å operere mykje i mellomrommet. Han peiker òg på Heltne Nilsen som ein som viktig grunn til at han blomstra, og at mange fort gløymer det. Noko eg er einig i.

Nixon

Quote from: dudo on January 06, 2016, 15:04:46 PM
Herlig stil på fyren. Om han klarer å være så offensiv i hodet hele sesongen blir det bra!


Ja, alltid bra med spillere som legger press på seg selv. Men jeg har dog ikke så stor tro på at han blir en av de som skårer mest fra midtbanen i TL neste sesong. Men han kan gjøre en god sesong likevel.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Klaus_Brann

Hvis han gjør det bra på midtbanen OG skårer litt mål er det veldig bra, men jeg er også skeptisk til at målene skal komme. Da må han begynne å skyte riktig først. Får håpe han har lagt fra seg pasnings-skuddene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Quote from: Hatleking on January 06, 2016, 16:24:32 PM

Det var faktisk ikkje betalingsartikkel for litt sidan. Det er det plutseleg no.

Gå av.

Nixon

http://www.ba.no/sk-brann/sport/fotball/jeg-ma-tale-a-sitte-pa-benken/s/5-8-246130

Som kollega Haugen lover også Grønner at han skal bli en bedre utgave av seg selv neste år.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Go Up