• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Bærum, mandag 19.okt kl 1900

Started by osoerli, October 15, 2015, 14:49:30 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Hatleking

Grønner er heit i toppen igjen, men eg synst på ingen måte at den straffa var klår. At han faller er klårt, men ein kan ikkje sjå ut frå tv-bileta om han faktisk fellar guten. Intervjua etterpå styrkar det at det nok ikkje var straffe.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: krakra on October 19, 2015, 19:52:41 PM
Skyllebøtte til alle andre enn Haugen i dag. Særlig kantspillerne var forferdelig.


Haugen spilte bra i første, så ut til å surne ut over i andre, men var likevel Branns beste også i andre omgang (Det skulle ganske lite til) - og han reddet oss med utligningsmålet, så ja, absolutt den beste i rødt i dag.

Horwath skal heller ikke få så mye pes fra meg. Jeg merket meg ellers at Acosta gjorde en ganske bra førsteomgang, med unntak av at han vel stod feilposisjonert på 1-1-målet.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Finfin respons

Quote from: dudo on October 19, 2015, 19:53:50 PM
Grønner beliter seg ikke og sier Nedrebø kaster seg.


Det var det jeg følte. Enormt irriterende å høre Mathisen og han kommentatoren forkynne straffe 12 ganger. DE var skråsikre.
Kanskje.

Soler

Quote from: aleksanderhjelleseth on October 19, 2015, 19:58:02 PM
Quote from: Soler on October 19, 2015, 19:49:57 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on October 19, 2015, 19:34:39 PM
Renni må ikke med videre.


Han er den best kantspilleren vår, så jeg ser ikke helt den.

Fordi han er notorisk ustabil, han gjør de enkleste feil. Huseklepp og Renni var katastrofe i dag


Hvis vi finner noen bedre så gjerne det. Men per i dag er han fortsatt vår beste kantspiller, og det er andre posisjoner som er hakket mer kritisk.

OmOssSjølOgHansaøl

Det var for øvrig Grønner som på egenhånd skapte Bærums sjanse forut for straffesituasjonen. Brann hadde egentlig full kontroll inntil Grønner begynte å rote.

Om selve situasjonen: Et hvilket som helst annet sted på banen ville det der ha vært soleklart frispark. Grønner kan hevde at Bærum-spilleren kastet seg så mye han vil; det var kontakt, og Grønners involvering i straffesituasjonen holdt juniornivå.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krakra

October 19, 2015, 20:10:14 PM #55 Last Edit: October 19, 2015, 20:12:30 PM by krakra
Jeg ser ikke hvilke posisjoner som er mer kritisk. Han er kanskje vår beste kantspiller, men han er en av de dårligste i førsteelveren, og konkurransen på kantplass er tynn.LAN står for en filosofi som legger mye ansvar på kantspillerne. Når de ikke fungerer er det mye som faller sammen.  Jeg ser ikke at det verdt å bruke noe særlig penger på ham. Er han rimelig kan han være en bra utfordrer.

Soler

Quote from: Finfin respons on October 19, 2015, 20:04:19 PM
Quote from: dudo on October 19, 2015, 19:53:50 PM
Grønner beliter seg ikke og sier Nedrebø kaster seg.


Det var det jeg følte. Enormt irriterende å høre Mathisen og han kommentatoren forkynne straffe 12 ganger. DE var skråsikre.


Kontakten var soleklar. Eneste usikkerhetsmomentet er om den er nok til å falle slik som han gjør, eller om han egentlig allerede hadde mistet balansen.
Skulle likt å se reaksjonen om det hadde skjedd motsatt vei.

aleksanderhjelleseth

Quote from: Soler on October 19, 2015, 20:07:44 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on October 19, 2015, 19:58:02 PM
Quote from: Soler on October 19, 2015, 19:49:57 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on October 19, 2015, 19:34:39 PM
Renni må ikke med videre.


Han er den best kantspilleren vår, så jeg ser ikke helt den.

Fordi han er notorisk ustabil, han gjør de enkleste feil. Huseklepp og Renni var katastrofe i dag


Hvis vi finner noen bedre så gjerne det. Men per i dag er han fortsatt vår beste kantspiller, og det er andre posisjoner som er hakket mer kritisk.

Men han er jo ikke vår! Skal vi bytte han med Orlov? Eller skal vi selge Orlov til Høystbydende? Eg mener at vi ikke skal prøve å hente Renni permanent, og det tror eg ikke de gjør heller(LAN og RS)

Bybanen

Fra TV-bildene så det i alle fall ut som en soleklar straffe. At Grønner mener han faller lett forandrer ikke på det.

krakra

Hva med at spilleren selv er usikker på om han blir tatt eller sklir?

Soler

Quote from: krakra on October 19, 2015, 20:10:14 PM
Jeg ser ikke hvilke posisjoner som er mer kritisk. Han er kanskje vår beste kantspiller, men han er en av de dårligste i førsteelveren, og konkurransen på kantplass er tynn. Jeg ser ikke at det verdt å bruke noe særlig penger på ham. Er han rimelig kan han være en bra utfordrer.


Midtbanen og spissplassen hadde jeg prioritert foran. Foruten pasninsfoten til Haugen er det veldig lite kreativitet å spore blant de øvrige i den posisjonen. På spissplassen er alternativene en duellespiller som Karadas eller en sliter som Skålevik. Ingen av dem holder høyt nok nivå til å spille spiss i TL.

Angående Renni er jeg enig at han er ustabil, men han har noe som jeg liker. Evnen til å spille ballen fra seg hurtig i rett retning. Ikke alltid han lykkes, men det er langt bedre enn hva Huse og Larsen har vist. Men finner vi noe som er enda bedre tar jeg heller det.

krakra

Midtbanen er da langt bedre enn kantene. Både Haugen er mange, mange klasser bedre enn både Rennie og Huseklepp, mens SHN og Barmen også er et par hakk over.
Jeg er ikke imponert over tempoet i Rennies spill. Han er jo den dårligste kontringsspilleren vår.

Hatleking

Quote from: Bybanen on October 19, 2015, 20:17:05 PM
Fra TV-bildene så det i alle fall ut som en soleklar straffe. At Grønner mener han faller lett forandrer ikke på det.


Du ser jo ikkje sjølve kontakten? Bærum-spelaren hadde neppe vore så vag i intervjuet om det faktisk hadde vore ein så klår straffe som folk seier.

Soler

Quote from: krakra on October 19, 2015, 20:17:58 PM
Hva med at spilleren selv er usikker på om han blir tatt eller sklir?


Han sklir vel litt i tillegg ut i fra det jeg kan se. At Grønner hekter ham er det liten tvil om, men han blir ikke akkurat meid ned heller.

Synes forøvrig Grønner var frem til dette skjedde.

Giles

October 19, 2015, 20:24:01 PM #64 Last Edit: October 19, 2015, 20:29:38 PM by Giles
Førsteelleveren til Brann må styrkes betydelig. Ikke mange som holder mål neste år hvis det blir eliteserie. Ikke ellers heller.
Sannheten følger:
Horwath- Stallfyll
Nouri-Stallfyll
Demidov- Ikke god nok
Acosta - God nok
Kristiansen - Stallfyll
Birkelund- Stallfyll
Barmen- Ikke god nok
Haugen- God nok
Huseklepp- Ikke god nok
Skålevik- Stallfyll
Rennie- Nesten god nok
Heltne- Ikke god nok
Skaanes - Stallfyll
Larsen- Stallfyll under tvil
Azar- Ikke god nok
Pjotr- Stallfyll
Grønner- Stallfyll
Resten er langt fra gode nok


Soler

Quote from: krakra on October 19, 2015, 20:21:04 PM
Midtbanen er da langt bedre enn kantene. Både Haugen er mange, mange klasser bedre enn både Rennie og Huseklepp, mens SHN og Barmen også er et par hakk over.
Jeg er ikke imponert over tempoet i Rennies spill. Han er jo den dårligste kontringsspilleren vår.


At du er glad i Haugen har jeg forstått, men han gjør mange feilpasninger i dag han også. Barmen var svak i dag, lavt tempo i pasningsvalgene sine, skjønner ikke helt hvorfor noen mener han er bedre enn Heltne Nilsen i den defensive rollen. Jeg har også inntrykk av at Soltvedt mener vi må forsterke sentralt hvis vi rykker opp med tanke på at Birkelund ikke får ny kontrakt hvis vi rykker opp.

Midtbanen er den viktigste lagdelen og kvaliteten der må opp et hakk eller to til neste år.

krøvel vellevold

Gjør jo ikke noe at det ble poengtap. Opprykket er jo 100 % sikkert, har jeg hørt. Dette laget er så suverent i at det blir null problem å feie Nest og Hødd av banen. Alle kunne jo se det i dag.
Legg ned hele klubben!


krakra

Quote from: Gepard on October 19, 2015, 20:35:33 PM
Det hjelper sikkert veldig at man ikke kan spille en svak kamp uten at enkelte tar fullstendig av i krisemaksimeringen.

Utmedsnolken

Rennie er ubrukelig. greit at han har en god berøring/passering en gang i blant, men det ender jo opp med at han løper ballen av banen eller slår den over alle sammen.
"og der snubler Sæternes igjen"

Soler

Quote from: krakra on October 19, 2015, 20:32:07 PM


Enig i hovebudskapet ditt, men en ny midtbanespiller kan da umulig være det som velter dette byggverket?

krakra

Quote from: krøvel vellevold on October 19, 2015, 20:35:25 PM
Gjør jo ikke noe at det ble poengtap. Opprykket er jo 100 % sikkert, har jeg hørt. Dette laget er så suverent i at det blir null problem å feie Nest og Hødd av banen. Alle kunne jo se det i dag.
Det er ingen som har sagt noe i nærheten av dette, men jeg skjønner at det måtte være en useriøs overdrivelse fra deg i dag og.

Hvor mange skjelver i buksene og frykter for opprykket etter dagens uavgjort? Sånn helt oppriktig. Vi har fortsatt opprykket godt over halvveis ned i lomma, men nå er det faktisk sånn at med to uavgjorte så kan opprykket ryke. Da holder det ikke med ubeseiret ut sesongen.

Giles

Strålende? Haugen har etterhvert hevet seg over snittet. Resten har vært middelmådige minus og det på OBOSnivå.
Acosta ligner en elitespiller men han og Demidov vil være en katastrofe. Acosta kan fungere men da bør makkeren være betydelig bedre enn han.
Huseklepp, skremmende svak.
Rennie er den eneste som er i nærheten av elitenivå framover.
Garantert nedrykk uten real overhaling.

Soler

Quote from: krøvel vellevold on October 19, 2015, 20:35:25 PM
Gjør jo ikke noe at det ble poengtap. Opprykket er jo 100 % sikkert, har jeg hørt. Dette laget er så suverent i at det blir null problem å feie Nest og Hødd av banen. Alle kunne jo se det i dag.


Er helt sikker på at 55 poeng er nok til å rykke direkte opp. Er også helt sikker på at vi tar minst to poeng på de to siste.

krakra

Quote from: Soler on October 19, 2015, 20:37:32 PM
Quote from: krakra on October 19, 2015, 20:32:07 PM


Enig i hovebudskapet ditt, men en ny midtbanespiller kan da umulig være det som velter dette byggverket?
Jeg tror ikke noen nye spillere velter byggverket, hvis man gjør det riktig, men hvis klubben bygger spillerlogistikken på å liste opp enkeltspillere som "gode nok" eller "ikke gode nok" så tror jeg ikke vi kommer langt.

Jeg tar gjerne konkurrenter til dagens midtbanespilere, men jeg er imot at innfallsvinkelen skal være at de ikke holder mål, når de faktisk gjør det rimelig bra sammen.

Klaus_Brann

Quote from: aleksanderhjelleseth on October 19, 2015, 19:58:02 PM
Quote from: Soler on October 19, 2015, 19:49:57 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on October 19, 2015, 19:34:39 PM
Renni må ikke med videre.


Han er den best kantspilleren vår, så jeg ser ikke helt den.

Fordi han er notorisk ustabil, han gjør de enkleste feil. Huseklepp og Renni var katastrofe i dag


Rennie satt opp lagkamerater bra ved to anledninger i førsteomgangen i dag. At han er ustabil i dag når resten av laget spiller som de gjør, synes jeg er helt ok.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

October 19, 2015, 20:43:13 PM #77 Last Edit: October 19, 2015, 20:45:19 PM by krakra
Quote from: Giles on October 19, 2015, 20:39:31 PM
Strålende? Haugen har etterhvert hevet seg over snittet. Resten har vært middelmådige minus og det på OBOSnivå.
Acosta ligner en elitespiller men han og Demidov vil være en katastrofe. Acosta kan fungere men da bør makkeren være betydelig bedre enn han.
Huseklepp, skremmende svak.
Rennie er den eneste som er i nærheten av elitenivå framover.
Garantert nedrykk uten real overhaling.
Trioen Haugen-SHN-Barmen har hatt stålkontroll i kampene de har spilt sammen. En veldig god duo. Haugen har dominert. Hvis du tror snittet på midtbanespillere i OBOS er rett under Haugen så feilvurderer du ganske kraftig.

Acostas makker er bedre enn ham, men det er faktisk ikke sånn at man setter opp lag utifra kritieriene "god, bedre, beste" eller "dårlig, dårligere, dårligst". Det er flere faktorer som avgjør om en duo er god enn en subjektiv vurdering om de er gode eller ikke hver for seg.

Nixon

October 19, 2015, 20:43:42 PM #78 Last Edit: October 19, 2015, 20:45:39 PM by Nixon
Quote from: krakra on October 19, 2015, 20:21:04 PMHan er jo den dårligste kontringsspilleren vår.


Han har gjort mye rart der, men i dag serverte han to  presise kontringspasninger i første omgang som burde blitt tatt bedre vare på. Mye surr ellers med han i dag, men jeg tenker han fortsatt er ung og kan bli bedre på det meste. Får vi sjansen til å hente han for en grei sum bør vi slå til etter min mening.

Ellers var dette som alle har vært inne på en meget svak kamp. Griseflaks at vi i det hele tatt får med oss poeng. Var det i det hele tatt noen som spilte opp mot sitt beste nivå? Huseklepp kanskje vår dårligste. Skålevik berger seg hakket over med viktig skåring, men ellers ser vel alle at dette ikke er noe spiss vi skal starte med i TL. Birkelund jobber godt, men er ikke i nærheten av å prege kampen som sist. Tipper agenten hans holder en lav profil i kveld... Nei, i dag var det Obos over hele linjen!
Rød makt på Hansa

Hatleking

No skal ein ikkje dømme spelarar ut frå denne kampen åleine, men eg trur dette kan vise at Nilsen nok er viktigare enn det mange trur for dette laget. Bærum fekk i gang for mange kontringar, og det er nettopp dette Nilsen er ekspert på å avverge.

Nixon

Quote from: Hatleking on October 19, 2015, 20:45:02 PM
No skal ein ikkje dømme spelarar ut frå denne kampen åleine, men eg trur dette kan vise at Nilsen nok er viktigare enn det mange trur for dette laget. Bærum fekk i gang for mange kontringar, og det er nettopp dette Nilsen er ekspert på å avverge.


Når erstatteren har like dårlig oversikt fremover og stort sett slår bakover tar jeg Nilsen 10 av 10 ganger fremfor Barmen. Da får vi i alle fall litt kjappe føtter sentralt.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: Utmedsnolken on October 19, 2015, 20:37:12 PM
Rennie er ubrukelig. greit at han har en god berøring/passering en gang i blant, men det ender jo opp med at han løper ballen av banen eller slår den over alle sammen.


Ubrukelig faktisk.
Så du ikke hvordan han satt opp både Birkelund og Barmen i kjempeposisjoner på overgang i dag?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Birkelund fikk vist frem hvorfor han neppe får ny kontrakt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: Nixon on October 19, 2015, 20:43:42 PM
Quote from: krakra on October 19, 2015, 20:21:04 PMHan er jo den dårligste kontringsspilleren vår.


Han har gjort mye rart der, men i dag serverte han to  presise kontringspasninger i første omgang som burde blitt tatt bedre vare på. Mye surr ellers med han i dag, men jeg tenker han fortsatt er ung og kan bli bedre på det meste. Får vi sjansen til å hente han for en grei sum bør vi slå til etter min mening.

Ellers var dette som alle har vært inne på en meget svak kamp. Griseflaks at vi i det hele tatt får med oss poeng. Var det i det hele tatt noen som spilte opp mot sitt beste nivå? Huseklepp kanskje vår dårligste. Skålevik berger seg hakket over med viktig skåring, men ellers ser vel alle at dette ikke er noe spiss vi skal starte med i TL. Birkelund jobber godt, men er ikke i nærheten av å prege kampen som sist. Tipper agenten hans holder en lav profil i kveld... Nei, i dag var det Obos over hele linjen!
Får vi en fair pris, så er det greit nok. For han har mye potensiale, men han bør ikke være den tyngste investeringen for det er mye usikkert med ham.

Giles

Quote from: krakra on October 19, 2015, 20:41:28 PM
Quote from: Soler on October 19, 2015, 20:37:32 PM
Quote from: krakra on October 19, 2015, 20:32:07 PM


Enig i hovebudskapet ditt, men en ny midtbanespiller kan da umulig være det som velter dette byggverket?
Jeg tror ikke noen nye spillere velter byggverket, hvis man gjør det riktig, men hvis klubben bygger spillerlogistikken på å liste opp enkeltspillere som "gode nok" eller "ikke gode nok" så tror jeg ikke vi kommer langt.

Jeg tar gjerne konkurrenter til dagens midtbanespilere, men jeg er imot at innfallsvinkelen skal være at de ikke holder mål, når de faktisk gjør det rimelig bra sammen.

Hvor lavt legger du egentlig lista?
Spillerne er ikke gode hver for seg og heller ikke sammen. De har samlet poeng med flaks og marginer med, i en rekke jevne kamper. Ikke en kamp har smakt av fugl. Stakkars Brann neste år om det blir opprykk uten radikal omveltning-

Klaus_Brann

Vi kommer til å være pissnervøse borte mot Nest nå hvis Kristiansund tar Sogndal.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Quote from: Giles on October 19, 2015, 20:39:31 PM
Strålende? Haugen har etterhvert hevet seg over snittet. Resten har vært middelmådige minus og det på OBOSnivå.
Acosta ligner en elitespiller men han og Demidov vil være en katastrofe. Acosta kan fungere men da bør makkeren være betydelig bedre enn han.
Huseklepp, skremmende svak.
Rennie er den eneste som er i nærheten av elitenivå framover.
Garantert nedrykk uten real overhaling.


Hvis man ser på antall dueller vunnet, antall vellykkede pasninger og antall vellykkete taklinger, så slår Demidov Acosta greit. Så hvorfor Acosta er bedre enn Demidov utover det at du hele sesongen har klaget over Demidov ser jeg ikke.

Nixon

Quote from: krakra on October 19, 2015, 20:48:41 PM
Quote from: Nixon on October 19, 2015, 20:43:42 PM
Quote from: krakra on October 19, 2015, 20:21:04 PMHan er jo den dårligste kontringsspilleren vår.


Han har gjort mye rart der, men i dag serverte han to  presise kontringspasninger i første omgang som burde blitt tatt bedre vare på. Mye surr ellers med han i dag, men jeg tenker han fortsatt er ung og kan bli bedre på det meste. Får vi sjansen til å hente han for en grei sum bør vi slå til etter min mening.

Ellers var dette som alle har vært inne på en meget svak kamp. Griseflaks at vi i det hele tatt får med oss poeng. Var det i det hele tatt noen som spilte opp mot sitt beste nivå? Huseklepp kanskje vår dårligste. Skålevik berger seg hakket over med viktig skåring, men ellers ser vel alle at dette ikke er noe spiss vi skal starte med i TL. Birkelund jobber godt, men er ikke i nærheten av å prege kampen som sist. Tipper agenten hans holder en lav profil i kveld... Nei, i dag var det Obos over hele linjen!
Får vi en fair pris, så er det greit nok. For han har mye potensiale, men han bør ikke være den tyngste investeringen for det er mye usikkert med ham.


Det er jeg enig i.
Rød makt på Hansa

Hatleking

Quote from: Klaus_Brann on October 19, 2015, 20:49:17 PM
Vi kommer til å være pissnervøse borte mot Nest nå hvis Kristiansund tar Sogndal.

Giles

Quote from: Nixon on October 19, 2015, 20:47:22 PM
Quote from: Hatleking on October 19, 2015, 20:45:02 PM
No skal ein ikkje dømme spelarar ut frå denne kampen åleine, men eg trur dette kan vise at Nilsen nok er viktigare enn det mange trur for dette laget. Bærum fekk i gang for mange kontringar, og det er nettopp dette Nilsen er ekspert på å avverge.


Når erstatteren har like dårlig oversikt fremover og stort sett slår bakover tar jeg Nilsen 10 av 10 ganger fremfor Barmen. Da får vi i alle fall litt kjappe føtter sentralt.

Nilsen er ikke kjapp. For dårlige begge to. Offensivt katastrofe.

krakra

Quote from: Giles on October 19, 2015, 20:49:08 PM
Quote from: krakra on October 19, 2015, 20:41:28 PM
Quote from: Soler on October 19, 2015, 20:37:32 PM
Quote from: krakra on October 19, 2015, 20:32:07 PM


Enig i hovebudskapet ditt, men en ny midtbanespiller kan da umulig være det som velter dette byggverket?
Jeg tror ikke noen nye spillere velter byggverket, hvis man gjør det riktig, men hvis klubben bygger spillerlogistikken på å liste opp enkeltspillere som "gode nok" eller "ikke gode nok" så tror jeg ikke vi kommer langt.

Jeg tar gjerne konkurrenter til dagens midtbanespilere, men jeg er imot at innfallsvinkelen skal være at de ikke holder mål, når de faktisk gjør det rimelig bra sammen.

Hvor lavt legger du egentlig lista?
Spillerne er ikke gode hver for seg og heller ikke sammen. De har samlet poeng med flaks og marginer med, i en rekke jevne kamper. Ikke en kamp har smakt av fugl. Stakkars Brann neste år om det blir opprykk uten radikal omveltning-
Brann har stort sett tatt poeng fordi vi har vært bedre enn motstanderen? I dag hadde vi flaks på slutten, mens Bærum hadde flaks i førsteomgang. Kampen sett under ett var uavgjort fortjent.

Demidov og Acosta er veldig gode sammen. Brann har godt under ett baklengs i snitt pr. kamp med de to sammen. Haugen-SHN-Barmen er veldig gode sammen. Slike relasjoner må vi bygge videre på neste sesong. Haugen-Kristiansen fungerer også godt sammen og Kristiansen blir en god spiller også i TL.

Hatleking

Quote from: Giles on October 19, 2015, 20:52:20 PM
Quote from: Nixon on October 19, 2015, 20:47:22 PM
Quote from: Hatleking on October 19, 2015, 20:45:02 PM
No skal ein ikkje dømme spelarar ut frå denne kampen åleine, men eg trur dette kan vise at Nilsen nok er viktigare enn det mange trur for dette laget. Bærum fekk i gang for mange kontringar, og det er nettopp dette Nilsen er ekspert på å avverge.


Når erstatteren har like dårlig oversikt fremover og stort sett slår bakover tar jeg Nilsen 10 av 10 ganger fremfor Barmen. Da får vi i alle fall litt kjappe føtter sentralt.

Nilsen er ikke kjapp. For dårlige begge to. Offensivt katastrofe.


Nilsen har bra tempo i beina. Du forstår vel at ein defensiv midtbanespelar kan ha andre kvalitetar enn ein hengande spiss?

Ricky

Kjedelig hvordan Brann-spillerne ikke bruker mer krefter enn hva de føler er akkurat nok til å kunne vinne kampen. Hadde dette vært en 1.rundecupkamp mot Trane, så hadde det vel gjerne endt 1-0 eller 2-1 til Brann.

Det er liksom noe som ikke er gjort helt riktig når Bærum-spillere (som har spilt hele kampen) ikke har noen som helst problemer med å ta flere offensive 40-50-metersspurter på kort tid i sluttminuttene.

krakra

Quote from: Giles on October 19, 2015, 20:52:20 PM
Quote from: Nixon on October 19, 2015, 20:47:22 PM
Quote from: Hatleking on October 19, 2015, 20:45:02 PM
No skal ein ikkje dømme spelarar ut frå denne kampen åleine, men eg trur dette kan vise at Nilsen nok er viktigare enn det mange trur for dette laget. Bærum fekk i gang for mange kontringar, og det er nettopp dette Nilsen er ekspert på å avverge.


Når erstatteren har like dårlig oversikt fremover og stort sett slår bakover tar jeg Nilsen 10 av 10 ganger fremfor Barmen. Da får vi i alle fall litt kjappe føtter sentralt.

Nilsen er ikke kjapp. For dårlige begge to. Offensivt katastrofe.
Jobben deres er ikke å være gode offensive, men å demme opp defensivt. Du viser jo at du ikke forstår rollefordelinger. Men de må bli bedre til å finne konstruktive pasninger, og treffe på dem. Det trenger ikke være så ekstremt offensivt. Annan hadde vært den perfekte spilleren i en slik rolle, og han beveger seg knapt over midtbanen.

Giles

Quote from: Hatleking on October 19, 2015, 20:53:44 PM
Quote from: Giles on October 19, 2015, 20:52:20 PM
Quote from: Nixon on October 19, 2015, 20:47:22 PM
Quote from: Hatleking on October 19, 2015, 20:45:02 PM
No skal ein ikkje dømme spelarar ut frå denne kampen åleine, men eg trur dette kan vise at Nilsen nok er viktigare enn det mange trur for dette laget. Bærum fekk i gang for mange kontringar, og det er nettopp dette Nilsen er ekspert på å avverge.


Når erstatteren har like dårlig oversikt fremover og stort sett slår bakover tar jeg Nilsen 10 av 10 ganger fremfor Barmen. Da får vi i alle fall litt kjappe føtter sentralt.

Nilsen er ikke kjapp. For dårlige begge to. Offensivt katastrofe.


Nilsen har bra tempo i beina. Du forstår vel at ein defensiv midtbanespelar kan ha andre kvalitetar enn ein hengande spiss?

Følg med på løpsdueller i neste kamp, eventuelt se tidligere kamper. Lavt tempo, ikke minst balltempo. Men jeg har sett han betydelig bedre før. Men rask er han ikke.

Giles

Quote from: krakra on October 19, 2015, 20:54:47 PM
Quote from: Giles on October 19, 2015, 20:52:20 PM
Quote from: Nixon on October 19, 2015, 20:47:22 PM
Quote from: Hatleking on October 19, 2015, 20:45:02 PM
No skal ein ikkje dømme spelarar ut frå denne kampen åleine, men eg trur dette kan vise at Nilsen nok er viktigare enn det mange trur for dette laget. Bærum fekk i gang for mange kontringar, og det er nettopp dette Nilsen er ekspert på å avverge.


Når erstatteren har like dårlig oversikt fremover og stort sett slår bakover tar jeg Nilsen 10 av 10 ganger fremfor Barmen. Da får vi i alle fall litt kjappe føtter sentralt.

Nilsen er ikke kjapp. For dårlige begge to. Offensivt katastrofe.
Jobben deres er ikke å være gode offensive, men å demme opp defensivt. Du viser jo at du ikke forstår rollefordelinger. Men de må bli bedre til å finne konstruktive pasninger, og treffe på dem. Det trenger ikke være så ekstremt offensivt. Annan hadde vært den perfekte spilleren i en slik rolle, og han beveger seg knapt over midtbanen.

Annan er flere klasser over og hadde vært en bra mann.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on October 19, 2015, 20:39:05 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 19, 2015, 20:35:25 PM
Gjør jo ikke noe at det ble poengtap. Opprykket er jo 100 % sikkert, har jeg hørt. Dette laget er så suverent i at det blir null problem å feie Nest og Hødd av banen. Alle kunne jo se det i dag.
Det er ingen som har sagt noe i nærheten av dette, men jeg skjønner at det måtte være en useriøs overdrivelse fra deg i dag og.

Hvor mange skjelver i buksene og frykter for opprykket etter dagens uavgjort? Sånn helt oppriktig. Vi har fortsatt opprykket godt over halvveis ned i lomma, men nå er det faktisk sånn at med to uavgjorte så kan opprykket ryke. Da holder det ikke med ubeseiret ut sesongen.
Legg ned hele klubben!

Hatleking

Quote from: Giles on October 19, 2015, 20:58:14 PM
Quote from: krakra on October 19, 2015, 20:54:47 PM
Quote from: Giles on October 19, 2015, 20:52:20 PM
Quote from: Nixon on October 19, 2015, 20:47:22 PM
Quote from: Hatleking on October 19, 2015, 20:45:02 PM
No skal ein ikkje dømme spelarar ut frå denne kampen åleine, men eg trur dette kan vise at Nilsen nok er viktigare enn det mange trur for dette laget. Bærum fekk i gang for mange kontringar, og det er nettopp dette Nilsen er ekspert på å avverge.


Når erstatteren har like dårlig oversikt fremover og stort sett slår bakover tar jeg Nilsen 10 av 10 ganger fremfor Barmen. Da får vi i alle fall litt kjappe føtter sentralt.

Nilsen er ikke kjapp. For dårlige begge to. Offensivt katastrofe.
Jobben deres er ikke å være gode offensive, men å demme opp defensivt. Du viser jo at du ikke forstår rollefordelinger. Men de må bli bedre til å finne konstruktive pasninger, og treffe på dem. Det trenger ikke være så ekstremt offensivt. Annan hadde vært den perfekte spilleren i en slik rolle, og han beveger seg knapt over midtbanen.

Annan er flere klasser over og hadde vært en bra mann.


Kvifor det? Annan er dårlegare enn Heltne Nilsen med ballen i beina. Elendig offensivt. Då er det vel ikkje mykje igjen?

krakra

Quote from: Giles on October 19, 2015, 20:58:14 PM
Quote from: krakra on October 19, 2015, 20:54:47 PM
Quote from: Giles on October 19, 2015, 20:52:20 PM
Quote from: Nixon on October 19, 2015, 20:47:22 PM
Quote from: Hatleking on October 19, 2015, 20:45:02 PM
No skal ein ikkje dømme spelarar ut frå denne kampen åleine, men eg trur dette kan vise at Nilsen nok er viktigare enn det mange trur for dette laget. Bærum fekk i gang for mange kontringar, og det er nettopp dette Nilsen er ekspert på å avverge.


Når erstatteren har like dårlig oversikt fremover og stort sett slår bakover tar jeg Nilsen 10 av 10 ganger fremfor Barmen. Da får vi i alle fall litt kjappe føtter sentralt.

Nilsen er ikke kjapp. For dårlige begge to. Offensivt katastrofe.
Jobben deres er ikke å være gode offensive, men å demme opp defensivt. Du viser jo at du ikke forstår rollefordelinger. Men de må bli bedre til å finne konstruktive pasninger, og treffe på dem. Det trenger ikke være så ekstremt offensivt. Annan hadde vært den perfekte spilleren i en slik rolle, og han beveger seg knapt over midtbanen.

Annan er flere klasser over og hadde vært en bra mann.
Han var iallefall det sist han var i TL. Han er jo den beste spilleren som har spilt i TL, men han var helt ubrukelig offensivt.

Utmedsnolken

Pedersen gjorde heller ikke mye av seg i Brann-drakt, men har 7 mål på 8 kamper etter han gikk opp en divisjon. Brann-spisser får ikke veldig mange sjanser
"og der snubler Sæternes igjen"

Go Up