• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

RIL - Brann mandag 21.09 kl 19, DnB NOR Arena

Started by Torvanger, September 15, 2015, 09:33:06 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

NB! Vittige skribenter som måtte finne på å tulle med at initialene til Ranheim Idrettslag, er det samme som slangbergensk for fjert/tarmgass, bes ikke ta helt av og heller holde seg til de nakne fakta, at Brann skal møte Trondheims nestbeste lag kommende mandag og synse rundt det.

Never change a winning team gjelder mer enn tidligere for Branns vedkommende. Brann er en lagmaskin for tiden, de som startet mot FFK, bør få fornyet tillid, med et eneste spørsmålstegn og eventuelt unntak. Jeg er mer trygg på Acosta enn Grønner defensivt, med Acosta vet man hva man får, man får det enkle og greie, mens med Grønner kommer det en og annen tabbe innimellom. Samtidig er han Norges beste stopper i sin årsklasse, han kommer bare til å bli bedre og bedre. Men, skal Brann tenke kynisk og kun gå for opprykk og droppe hensynet til enkeltspilleres utvikling og eventuelle videresalgsmuligheter, så er det tryggeste kortet Acosta. Synd egentlig, men jeg har full forståelse for LANs avgjørelse, om det ender med Demidov - Acosta.

Ellers er det bare å tute og kjøre, doble på kant og spille seg til så mange sjanser man kan.

Lasaron

Selvmålet til tross, Grønner spilte seg ikke akkurat ut av laget. Og han er en av mine helter på Brann. Men jeg er oppriktig i tvil på om han eller Acosta bør starte. Kan Acosta ha godt av å benkes? Kan han da skjerpe seg og bli enda bedre?
Tren på langskudd

blobby winters

Regner med at Piotr er tilgjengelig igjen og er bankers til å erstatte Horwarth.

Ellers litt. mer vanskelig å si hvem av Grønner eller Acosta bør spille. Jeg vurdere Acosta litt tryggere i det defensive arbeidet og Grønner litt flinkere til å igangsette - særlig vingene med gode lange tversover pasninger.
For en viktig bortekamp mot en konkurent velger jeg erfaring og defensiv trygghet og går for Acosta.

Tom C

Er ikke dette egentlig en herlig problemstilling? At vi sliter med å bestemme oss fordi begge alternativene er gode? Synes det er en trend over hele fjøla egentlig. Synes egentlig Skaanes fortjener sjansen på midten, men vet ærlig talt ikke hvem som isåfall skal ut. Vi har en ellever som fungerer meget bra for tiden, så det kan fort bli en utfordring å holde alle happy. Men det driter jeg i så lenge det betyr fortsatte 3-poengere, og til slutt den store guleroten, opprykk.
Aldri mer Obos....

Nixon

Grønner fortjener en sjanse til ut fra kampen på mandag. Men husk på at Nilsen har full kontroll på en faktor som vi ikke har oversikt over: Hvordan spillerne fremstår på trening i uken før kampen.

Men jeg vil bli overrasket dersom Grønner blir vraket til neste kamp.
Rød makt på Hansa

ostraume

Blir du? Jeg tipper Acosta går inn igjen, han er førstevalget og har prestert bra over tid.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Vi får se. Jeg tror Nilsen vil belønne den gode kampen på mandag med startplass i neste. Men det er som Tom C skriver over at den positive her er jo at det finnes to gode kandidater til å spille sammen med Demidov i neste kamp.
Rød makt på Hansa

Torvanger

Jeg føler meg tryggere med Reginius, Acosta, Demidov, Nouri, med Grønner kommer det endel minner inn om et litt for hett hode og frispark i unødvendige posisjoner. Jeg vipper i favør av Acosta. Piotr danker selvsagt ut amerikaneren.

psv-hasund

Jeg tror også Acosta starter, men Grønner gjorde valget vanskelig. Piotr er bankers. Skånes var ikke bedre enn alternativene på mandag, så jeg tror ikke han starter.

Lasaron

Acosta har da også laget frispark som har ført til mål i mot. Han har også fått ett rødt og tre gule kort.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Ja, det har han, men det begynner å bli en stund siden det kom mye sånt fra den kanten.
Grønner gjorde en kjempejobb, men jeg vil nok fortsatt se Acosta tilbake.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

At Acosta og Demidov er den mest samspilte midtstopper duoen taler for at det er de som spiller mot Ranheim.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Jeg tror Acosta er mer avhenging av Demidov enn Demidov er av Acosta.
Rød makt på Hansa

blobby winters

Ser ut som størst enighet for samme start 11 som mot Strømmen.

Piotr og Acosta tilbake for Horwath og Grønner.

                  Piotr
Nouri.  Acosta.  Demidov.  Kristiansen
   Barmen.  Nilsen.    Haugen
Rennie.      Skålevik.   Huseklepp

aleksanderhjelleseth

Acosta lager alt for mange frispark etter min smak. Og de er nesten alltid av det samme slaget; høye albuer i hodedueller. Skulle ikke tro at det hadde vært vanskelig å justere men det virker å være det for Acosta.
Men han er sterk og rask som gjør at han utfyller mer statiske og fotballkloke Demidov ganske så bra.
Pinky and The brain.

blobby winters

Ranheims toppscorer Robert Stene hadde karantene for 3 gule mot Jerv og jeg antar at han skal spille mot Brann.
Jeg kjenner ikke så godt til han. Men, han er 32 år og 1,88 høy. Det lukter hode dueller og ikke noen som jager bakrommet med høy tempo.
Hvem vet, kanskje LAN velger Karadas ved siden av Demidov

Hatleking

Verkar som at Reginiussen slit med foten sin og kan vere noko usikker. Det er ikkje gode nyheiter, men Vevatne bør kunne klare seg bra no med mange treningsveker med laget.

Lasaron

Quote from: Hatleking on September 17, 2015, 17:03:51 PM
Verkar som at Reginiussen slit med foten sin og kan vere noko usikker. Det er ikkje gode nyheiter, men Vevatne bør kunne klare seg bra no med mange treningsveker med laget.


Kjenner jeg liker dette svært dårlig.
Tren på langskudd

Corran

Veldig dårlig feeling der ja Men som Hatle sier vi kan kanskje endelig få se Vevatne
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger


Brannfan23

September 18, 2015, 09:36:55 AM #20 Last Edit: September 18, 2015, 09:42:00 AM by Brannfan23
Opps feil tråd.

Spelaren

Eg har aldri hørt uttrykket "ril" brukt på den måten, for øvrig.
Gå av.

ostraume

Torvanger lærer meg nye ting hver uke her inne.

Torvanger:
- Best på slangbergensk
- Best på hebraisk
- Best på boikott
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Torvanger

Gutter, MOD sletter dette om det går over styr. PS! Den som ikke har hørt "eg slapp en ril" har ikke fått med seg mye.

Spelaren

Quote from: Torvanger on September 18, 2015, 12:49:32 PM
Gutter, MOD sletter dette om det går over styr. PS! Den som ikke har hørt "eg slapp en ril" har ikke fått med seg mye.


Joda, men litt slingringsmonn har vi jo. Får absolutt null treff på uttrykket "slapp en ril" på google. De foreslår heller "slapp en til". Og apropos det, så håper eg vi slipper en til trønderopplevelse á la Levanger. Sånn, back on track.

DnB Nor Arena høres for øvrig ut som en gymsal.
Gå av.

aleksanderhjelleseth


Lasaron

Tren på langskudd

Corran

Er vel selvforklarende når han slapp en ril ;-)

ellers ser det ut som Reginiusen ikke er ute lenge men usikker mandag De fant i alle fall ikke noe når de tok bilder
Så er jo spørsmålet om de ikke blandet bildene med en annen som heter nesten det samme f.eks. Kristiansen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Er meget meget lettet over at det ikkje var en alvorlig skade. Tipper Hansiniussen kommer til å herje for oss.
Gå av.

blobby winters

Ser likevel ikke bortefra at Vevatne starter denne kampen.

Gulløl

Klipp:
Vi har satt av ca. 200 plasser for de tilreisende Brann-supporterne. De skal sitte på tribunen som ligger lengst til høyre sett fra klubbhuset. Etter det jeg forstår er det solgt rundt 400 billetter i Bergen. Alle disse får ikke sitte. De blir derfor henvist til ståplasser til høyre for den tildelte supportertribunen. Jeg ser imidlertid en utfordring med dette, en utfordring som ikke bør by på store problemer når trøndere og bergensere møtes. Veien til serveringsstedene er dessverre slik at de må gå gjennom områder der det andre lags supportere sitter. Det er en selvfølge at publikum fra de to beste fotballbyene i landet vil trives i hverandres selskap, skape god stemning og ikke lage noe bråk og tull.

http://www.ranheimsavisa.no/index.php/sport/1351-brann-kommer-og-vi-ma-sla-dem
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Er dette i henhold til NFF sitt kampreglement da?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

I_Medgang_Og_Motgang

Litt utenfor emne, men likevel relevant: Jeg tror vi med seier kan få hjelp av Follo denne runden til å gå forbi Kr.sund på poeng. Kr.sund har til nå spilt 12 H og 11 B, likevel har de to poeng mer B enn H. De har spilt 5-5-2 H og Follo har spilt 3-3-5 B. Dette er selvfølgelig sett med 150% optimistiske Brannbriller, men Kr.sund vinner altså mindre enn halvparten av hjemmekampene, mens Follo taper mindre enn halvparten av bortekampene.

Dessverre har ikke Norsk Tipping odds på UB kombi.
Success is temporary, loyalty is forever


Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hatleking


Gulløl

Sikkert utrolig skuffende for Vevatne å ikke komme i troppen. Hanstveit på 34 år med dårlig rygg og en kontrakt som ganske sikkert ikke blir forlenget i høst går foran en spiller på 20 år som var en av de klart beste venstrebackene i Obos ligaen i vår og sommer før Brann hentet han. Jeg mener at selv om Hanstveit har vært litt bedre på trening i det siste er det likevel Vevatne som må få tillit og satses på i høst. Vevatne er fremtiden det er ikke Hanstveit.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hatleking

Quote from: Gulløl on September 20, 2015, 15:55:18 PM
Sikkert utrolig skuffende for Vevatne å ikke komme i troppen. Hanstveit på 34 år med dårlig rygg og en kontrakt som ganske sikkert ikke blir forlenget i høst går foran en spiller på 20 år som var en av de klart beste venstrebackene i Obos ligaen i vår og sommer før Brann hentet han. Jeg mener at selv om Hanstveit har vært litt bedre på trening i det siste er det likevel Vevatne som må få tillit og satses på i høst. Vevatne er fremtiden det er ikke Hanstveit.


Det er jo mogleg at han er skada eller noko, men han er neppe framtida viss han ikkje er føre Hanstveit per dags dato.

Nixon

Quote from: Gulløl on September 20, 2015, 15:55:18 PM
Sikkert utrolig skuffende for Vevatne å ikke komme i troppen. Hanstveit på 34 år med dårlig rygg og en kontrakt som ganske sikkert ikke blir forlenget i høst går foran en spiller på 20 år som var en av de klart beste venstrebackene i Obos ligaen i vår og sommer før Brann hentet han. Jeg mener at selv om Hanstveit har vært litt bedre på trening i det siste er det likevel Vevatne som må få tillit og satses på i høst. Vevatne er fremtiden det er ikke Hanstveit.


Det var en eller annen trener som snakket om slike tilfeller. Og han mente at det slett ikke alltid er rett å  forfordele eldre spillere til fordel for yngre spillere. Selv om de synger på siste verset. Det handlet blant annet om å behandle alle spillere rettferdig for å ikke skape misnøye i spillergruppen.
Rød makt på Hansa

I_Medgang_Og_Motgang

Kristiansund - Follo endte 1-1. Da er det en glimrende mulighet i morgen til å gå forbi på poeng  ;D
Success is temporary, loyalty is forever

TCAC

Dersom sesongen hadde begynt den dagen Norling ble sparket, ville Brann ligget på tabelltoppen med Ranheim på andreplass. Tror dette blir den desidert vanskeligste kampen som gjenstår, men jeg håper likevel LAN går for seier og ikke bruker samme strategi som i bortekampen mot Sogndal.

krøvel vellevold

Quote from: TCAC on September 20, 2015, 18:15:19 PM
Dersom sesongen hadde begynt den dagen Norling ble sparket, ville Brann ligget på tabelltoppen med Ranheim på andreplass. Tror dette blir den desidert vanskeligste kampen som gjenstår, men jeg håper likevel LAN går for seier og ikke bruker samme strategi som i bortekampen mot Sogndal.


Dette er da ikke riktig. Han ble sparket etter Levanger-kampen 26/5. Etter det har Brann og KBK tatt flest med 28 poeng. Sogndal og Ranheim har tatt 26, men både Brann, Ranheim og Sogndal har en kamp til gode på KBK. Hvis Ranheim vinner og Sogndal taper poeng i morgen, er Ranheim det beste laget etter at Norling ble sparket.
Legg ned hele klubben!

TCAC

Quote from: krøvel vellevold on September 20, 2015, 18:36:49 PM
Quote from: TCAC on September 20, 2015, 18:15:19 PM
Dersom sesongen hadde begynt den dagen Norling ble sparket, ville Brann ligget på tabelltoppen med Ranheim på andreplass. Tror dette blir den desidert vanskeligste kampen som gjenstår, men jeg håper likevel LAN går for seier og ikke bruker samme strategi som i bortekampen mot Sogndal.


Dette er da ikke riktig. Han ble sparket etter Levanger-kampen 26/5. Etter det har Brann og KBK tatt flest med 28 poeng. Sogndal og Ranheim har tatt 26, men både Brann, Ranheim og Sogndal har en kamp til gode på KBK. Hvis Ranheim vinner og Sogndal taper poeng i morgen, er Ranheim det beste laget etter at Norling ble sparket.


Ah, stemmer. Sjekket via nifs.no og valgte 1. Juni som startdato i stedet for 31. Mai, så jeg gikk glipp av en runde.

blobby winters

Vi har spilt bra angreps fotball de 3 siste kampene. Men, alle har sagt at motstanderne har vært boss. Siden RIL har vært en av de beste i Obos siden Ola By Rise tok over skal denne kampen være en skikkelig test av hvor langt laget har kommet den siste tiden.

Ustemten

Er det noen som har noe oppdatert status på billetter i morgen? Brann.no skriver at det vil selges billetter i døra, men når stadion kun tar 1,300 og 400 ble solgt til Brann-supportere i Bergen begynner jeg å tvile på om det stemmer. Jeg hadde tenkt å møte opp tidlig, men det er surt hvis det allerede er utsolgt å jeg går glipp av kampen på vei hjem igjen.. :)

OmOssSjølOgHansaøl

Alle de tre gjenstående bortekampene virker egentlig ganske tricky.

Både nå mot Ranheim og i neste bortekamp mot Kristiansund møter vi et av høstens fremste formlag.

Deretter gjenstår Nest-Sotra-Brann, som på papiret selvsagt er mye enklere. Men cup er cup og lokalderby er lokalderby ...
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Gulløl

September 20, 2015, 22:45:46 PM #46 Last Edit: September 20, 2015, 22:51:17 PM by Gulløl
Quote from: Ollie on September 20, 2015, 21:22:34 PM
Er det noen som har noe oppdatert status på billetter i morgen? Brann.no skriver at det vil selges billetter i døra, men når stadion kun tar 1,300 og 400 ble solgt til Brann-supportere i Bergen begynner jeg å tvile på om det stemmer. Jeg hadde tenkt å møte opp tidlig, men det er surt hvis det allerede er utsolgt å jeg går glipp av kampen på vei hjem igjen.. :)


Du får nok ganske sikkert billett om du er tidlig ute når billettluka åpner. Av folk som bestiller er det alltid noen som ikke har hentet billettene sine slik at det er en bunke som Brann leverer tilbake til salg i døren. Er du i tvil og vil være 100 % sikker er det bare å ringe Brann i morgen tidlig. Det har enda ikke vært problem å få kjøpt billetter til bortetribunen i døren til noen av Brann sine bortekamper i år.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

Brann kommer til å holde nullen, det er jeg overbevist om, men det bør bli en komfortabel seier, bl.a for måforskjellens del.

Tom C

Er uansett strålende fornøyd om vi henter hjem en seier her, men blir selvsagt enda emr strålende fornøyd om vi samtidig får med oss noen ekstra plussmål. Uansett så vil vi med seier kunne klare oss med uavgjort mot Kristiansund, forutsatt at vi ikke gjør det dårligere enn de i de andre resterende kampene.
Aldri mer Obos....

Torvanger

Quote from: Tom C on September 21, 2015, 08:49:55 AM
Er uansett strålende fornøyd om vi henter hjem en seier her, men blir selvsagt enda emr strålende fornøyd om vi samtidig får med oss noen ekstra plussmål. Uansett så vil vi med seier kunne klare oss med uavgjort mot Kristiansund, forutsatt at vi ikke gjør det dårligere enn de i de andre resterende kampene.



Med all respekt, så er ikke Ranheim det de var for noen kamper siden, de har vel møtt en liten vegg. Så om det blir seier, håper jeg at LAN mater såpass på at vi kan bli det nestbeste laget i OBOS på målforskjell, med margin.

Go Up