• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 15/16

Started by Lasaron, August 23, 2015, 10:20:26 AM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

Hatleking

Quote from: Klaus_Brann on January 08, 2016, 17:38:56 PM
Det bør også påpekes at begge de to nye spillerne våre kommer gratis og under radaren, det er godt jobbet av Tjærnås og Soltvedt.

karkarkar

Vi kan jo spekulere om midtbane og ving da, men var det noen som så disse komme? Synes nesten det er mer spennende å ha bommet med alle spekulasjoner enn å ha truffet med noen, da får man følelsen av at Tjærnås har vært lurere enn oss alle. - Man kan i det minste håpe!

Lasaron

Tren på langskudd

dudo

Vi må ha kvalitet på midten. Bredden har vi i Barmen og Skaanes.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Quote from: dudo on January 08, 2016, 18:47:37 PM
Vi må ha kvalitet på midten. Bredden har vi i Barmen og Skaanes.


Einig i dette. Heile midtbana vår vert sett på prøve, og me har ingen i det leddet som me er heilt sikre på. Kvalitet er nøkkelen her.

Xminator

Quote


Da må de nevnte ta steg de neppe har i seg.

Det er uten tvil gode spillere Brann henter nå, men de kjenner ikke norsk fotball og må tilpasse seg akkurat det. Det er ett element av gambling selv om Tjernås nok har gjort en god jobb.

To spillere på dette nivået i midtbaneleddet, og kanskje ett par afrikanere på enda større risiko. Det kan fortsatt bli alt mulig, topp 2 er urealistisk uansett, det er neppe realtisist med medaljer heller, topp 4 om veldig mange tar steg og slår til. Om de presterer ut fra det nivået vi vet de har vist tidligere så er det i underkant av midten, og med en dårlig start er det nedrykksstrid til siste serierunde. Brann ett sted mellom 4 og 16...

Chrisstah

Det som er deilig med denne signeringen er at om det går som Lars Arne tenker tenker at laget er kababel til så kan vi slå til mot hvem som helst. Kanskje får vi et Brann i år som har et veldig bra toppnivå, men at utfordringen er å holde det stabilt.

Nå har jeg ikke sett dansken, men det er ikke vanskelig å skjønne at Brann ser for seg en spiller med 15 mål i seg i løpet av en sesong. Har en god følelse på denne signeringen.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Klaus_Brann

Quote from: Hatleking on January 08, 2016, 17:55:58 PM
Quote from: Klaus_Brann on January 08, 2016, 17:38:56 PM
Det bør også påpekes at begge de to nye spillerne våre kommer gratis og under radaren, det er godt jobbet av Tjærnås og Soltvedt.


Ja, men jeg er ikke bekymret. I går viste de at de klarer å jobbe godt i det stille og de vet like godt som oss at vi ikke er fulltallig ennå.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Du verden.  Sovna framfor tastaturet nokre timar og plutseleg er det 2 nye inn.  Høgre back har eg venta på.  Nouri held ikkje tippeliga nivå.  Ny spiss bra, spanande.  No treng me berre 1 spiss til, 1 høgre kant, 1 venstrebent kant, 1 sentral midtbane, 1 keeper.  Så blir det medalje.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

aleksanderhjelleseth

Quote from: osoerli on January 09, 2016, 03:47:45 AM
Du verden.  Sovna framfor tastaturet nokre timar og plutseleg er det 2 nye inn.  Høgre back har eg venta på.  Nouri held ikkje tippeliga nivå.  Ny spiss bra, spanande.  No treng me berre 1 spiss til, 1 høgre kant, 1 venstrebent kant, 1 sentral midtbane, 1 keeper.  Så blir det medalje.

Slik eg ser det er det ikke nødvendig med en spiss til. Hvilsom, Skålevik, Lorentzen og tildels Huseklepp er dekning nok. Og visst eg forstår LANpartys måte å spille på foretrekker han innoverkanter og da er vell Larsen/huseklepp tenkt som venstrekant, så da må en SKEIVfotet venstrekant inn. eller to. Vi trenger også minst en indreløper. Så minimum én indreløper og minimum èn kantspiller. Bakover på banen er det bra nå.
At nouri ikke holder TL nivå er eg heller ikke enig i, selv om han har sine defensive svakheter.

Xminator

Eventuelt så må vi innse at Lorentzen går i fotsporene til en del andre "kjempetalenter" og ikke kan regne ham som dekningsspiller. Dette ser jo de i Brann best.

Ut fra det som er prestert de siste sesongene så hadde vi INGEN i angrepet som er tippeligaspillere.

aleksanderhjelleseth

Quote from: Xminator on January 09, 2016, 08:28:54 AM
Eventuelt så må vi innse at Lorentzen går i fotsporene til en del andre "kjempetalenter" og ikke kan regne ham som dekningsspiller. Dette ser jo de i Brann best.

Ut fra det som er prestert de siste sesongene så hadde vi INGEN i angrepet som er tippeligaspillere.

Joda, Men eg er sikker på at en skikkelig god treningsvinter god fysisk og taktisk trening kommer til å gjøre underverker med laget. En 4-3-3 som passer laget mye bedre enn 4-4-2en til Norling og hvor spillerene får enkle og konkrete arbeidsoppgaver å forholde seg til. Det er ikke sikkert denne sesongen blir så værst, TL er ikke akkurat en superliga. Når det gjelder Lorentzen er han vell enda et tillfelle av opphauset ungdom, vi får se.

Kagain

Quote from: Vandji on January 08, 2016, 16:27:31 PM
En solid opptur før helgen!
Veldig spennende med Hvilsom. Ble ifølge denne artikkelen solgt for 4millDKK fra Hobro. Her står det også at han scoret flesteparten av sine 16 mål fra sin posisjon på venstre ving(!)
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/bum-mads-hvilsom-solgt-til-tyskland


Det med ving-delen syns jeg virket litt underrapportert i de andre artiklene om Hvilsom. Men om det er der LAN ser for seg fyren så kan det vel fremdeles være rom for denne SKIKKELIG STORVOKSTE spissen som Pamerottien twitret om? Ressursene til Brann er vel fremdeles begrensede, så jeg vil anta at forsvaret blir erklært "godt nok" med god bredde fra Brann sin side. De har jo etterhvert fått et utvalg spisser som kan være på vingen og omvendt også, så der kan det vel også tenkes at Brann sier seg fornøyd med bredden i angrepet. Så da er det bare midtbanen igjen.

Kan det tenkes at Brann nå fokuserer på spillere som allerede ER oppdaget, kjøpt av større klubber men som ikke har fått spilletid (ala Hvilsom) og dermed kan lures til et sted der de kan "få start på karrieren" igjen? Og at Brann samtidig ser etter folk som kommer fra sammenlignbare fotballand som Norge? I så fall kan det vel tenkes at de finner en islending, finne, danske, svenske eller estlender som har spilt midtbane og sliter benken. Noen som har bedre innsikt i andre fotballand enn meg og som kan se for seg noen som kan fylle disse kriteriene?

ostraume

Nå har vi Hvilsom, Skålevik og Azar. Pluss Lorentzen.

Vi kan gjerne klage på kvaliteten, men kvantiteten er i alle fall der. På midtbanen er det fortsatt enormt tynt...
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Hva skjer med Askar? Hva skjer med Karadas?
Tren på langskudd

HenningSB

Quote from: Lasaron on January 09, 2016, 13:50:41 PM
Hva skjer med Askar? Hva skjer med Karadas?


Askar er solgt til Tyrkia, vært meldt i alle medier de siste 10-12 dager.
http://www.dagbladet.no/2016/01/04/sport/fotball/amin_askar/brann/tyrkia/42615927/

Karadas skal ha fått ny kontrakt såvidt jeg vet, ettersom han innfridde klausulen om antall spilte kamper ifjor.

Gulløl

January 09, 2016, 14:20:44 PM #1366 Last Edit: January 09, 2016, 14:25:26 PM by Gulløl
Askar er ikke solgt før pengene er i boks. Brann gir ikke fra seg spillerlisensen før det er i orden. Karadas og agenten skulle i samtaler med Brann denne uken. Selv om Karadas har opsjon på et nytt år kan det være at han vil ha andre punkt med i avtalen. Så status er enkel og grei til Brann melder noe annet: Askar er fremdeles Brann spiller. Karadas er kontraktløs men trener med Brann.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dr_cyanid

Quote from: Kagain on January 09, 2016, 11:47:59 AM
Quote from: Vandji on January 08, 2016, 16:27:31 PMEn solid opptur før helgen!
Veldig spennende med Hvilsom. Ble ifølge denne artikkelen solgt for 4millDKK fra Hobro. Her står det også at han scoret flesteparten av sine 16 mål fra sin posisjon på venstre ving(!)
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/bum-mads-hvilsom-solgt-til-tyskland

Det med ving-delen syns jeg virket litt underrapportert i de andre artiklene om Hvilsom. Men om det er der LAN ser for seg fyren så kan det vel fremdeles være rom for denne SKIKKELIG STORVOKSTE spissen som Pamerottien twitret om? Ressursene til Brann er vel fremdeles begrensede, så jeg vil anta at forsvaret blir erklært "godt nok" med god bredde fra Brann sin side. De har jo etterhvert fått et utvalg spisser som kan være på vingen og omvendt også, så der kan det vel også tenkes at Brann sier seg fornøyd med bredden i angrepet. Så da er det bare midtbanen igjen.

Kan det tenkes at Brann nå fokuserer på spillere som allerede ER oppdaget, kjøpt av større klubber men som ikke har fått spilletid (ala Hvilsom) og dermed kan lures til et sted der de kan "få start på karrieren" igjen? Og at Brann samtidig ser etter folk som kommer fra sammenlignbare fotballand som Norge? I så fall kan det vel tenkes at de finner en islending, finne, danske, svenske eller estlender som har spilt midtbane og sliter benken. Noen som har bedre innsikt i andre fotballand enn meg og som kan se for seg noen som kan fylle disse kriteriene?
Virker som disse fallert-utenlandsproff-søker-hjem-markedene er steder hvor Brann ser med lykt og lupe. De har jo feks snust på Børven. Ganske lik historikk og spillertype som Hvilsom.

Flott at Brann ser til andre markeder enn det norske, men skulle gjerne også sett noe mer eksotisk enn det nordiske og "trygge".  

Vi må uansett bort fra den der "spellarnæ må være lokale tjuagutter" og "folk kommar på staddaren hvis gøtthene er fra byen" tankegangen.

krakra

Den tankengangen har vi da aldri hatt. Brann har alltid vært en klubb som bruker mye penger på å hente mange spillere. At man samtidig har et fokus på å produsere egne spillere og oppdage talent i egen by er bare sunt og fornuftig og noe Brann kan bli mye bedre på.

blobby winters

Quote from: ostraume on January 09, 2016, 11:49:32 AM
Nå har vi Hvilsom, Skålevik og Azar. Pluss Lorentzen.

Vi kan gjerne klage på kvaliteten, men kvantiteten er i alle fall der. På midtbanen er det fortsatt enormt tynt...


Og Orlov

Xminator

Quote from: HenningSB on January 09, 2016, 13:54:28 PM
Quote from: Lasaron on January 09, 2016, 13:50:41 PM
Hva skjer med Askar? Hva skjer med Karadas?


Askar er solgt til Tyrkia, vært meldt i alle medier de siste 10-12 dager.
http://www.dagbladet.no/2016/01/04/sport/fotball/amin_askar/brann/tyrkia/42615927/

Karadas skal ha fått ny kontrakt såvidt jeg vet, ettersom han innfridde klausulen om antall spilte kamper ifjor.


Ingen av dem er "klar", Askar er fortsatt Brannspiller, det er ikke kommet noen meldinger etter at BA skrev at kontrakt ikke er signert for Karadas enda. Så han er ikke Brannspiller...

Lasaron

Quote from: Xminator on January 10, 2016, 08:24:12 AM
Quote from: HenningSB on January 09, 2016, 13:54:28 PM
Quote from: Lasaron on January 09, 2016, 13:50:41 PM
Hva skjer med Askar? Hva skjer med Karadas?


Askar er solgt til Tyrkia, vært meldt i alle medier de siste 10-12 dager.
http://www.dagbladet.no/2016/01/04/sport/fotball/amin_askar/brann/tyrkia/42615927/

Karadas skal ha fått ny kontrakt såvidt jeg vet, ettersom han innfridde klausulen om antall spilte kamper ifjor.


Ingen av dem er "klar", Askar er fortsatt Brannspiller, det er ikke kommet noen meldinger etter at BA skrev at kontrakt ikke er signert for Karadas enda. Så han er ikke Brannspiller...


Spekulasjon: Kan det tenkes at Karadas vurderer å legge opp eller trappe ned, i stedet for å bli med på tidenes hardeste Brannvinter på tampen av karrieren?
Tren på langskudd

karkarkar

Quote from: Lasaron on January 10, 2016, 10:33:36 AM
Quote from: Xminator on January 10, 2016, 08:24:12 AM
Quote from: HenningSB on January 09, 2016, 13:54:28 PM
Quote from: Lasaron on January 09, 2016, 13:50:41 PM
Hva skjer med Askar? Hva skjer med Karadas?


Askar er solgt til Tyrkia, vært meldt i alle medier de siste 10-12 dager.
http://www.dagbladet.no/2016/01/04/sport/fotball/amin_askar/brann/tyrkia/42615927/

Karadas skal ha fått ny kontrakt såvidt jeg vet, ettersom han innfridde klausulen om antall spilte kamper ifjor.


Ingen av dem er "klar", Askar er fortsatt Brannspiller, det er ikke kommet noen meldinger etter at BA skrev at kontrakt ikke er signert for Karadas enda. Så han er ikke Brannspiller...


Spekulasjon: Kan det tenkes at Karadas vurderer å legge opp eller trappe ned, i stedet for å bli med på tidenes hardeste Brannvinter på tampen av karrieren?


Det kan jo hende, men det viktigste er vel om han får indikasjoner på at han får spille. Skal han være joker, eller er det nå "storvokste" Hvilsom som har brøytejobben? Han har jo uttalt at han ser på rollen som han hadde i fjor som grei (med et evig ønske om å spille mest mulig, selvfølgelig), men han vil sikkert ikke være med videre hvis hans rolle blir enda mer marginalisert. Det hjelper kanskje ikke på motivasjonen med helvetesuke da.

Lasaron

Quote from: karkarkar on January 10, 2016, 15:00:51 PM
Quote from: Lasaron on January 10, 2016, 10:33:36 AM
Quote from: Xminator on January 10, 2016, 08:24:12 AM
Quote from: HenningSB on January 09, 2016, 13:54:28 PM
Quote from: Lasaron on January 09, 2016, 13:50:41 PM
Hva skjer med Askar? Hva skjer med Karadas?


Askar er solgt til Tyrkia, vært meldt i alle medier de siste 10-12 dager.
http://www.dagbladet.no/2016/01/04/sport/fotball/amin_askar/brann/tyrkia/42615927/

Karadas skal ha fått ny kontrakt såvidt jeg vet, ettersom han innfridde klausulen om antall spilte kamper ifjor.


Ingen av dem er "klar", Askar er fortsatt Brannspiller, det er ikke kommet noen meldinger etter at BA skrev at kontrakt ikke er signert for Karadas enda. Så han er ikke Brannspiller...


Spekulasjon: Kan det tenkes at Karadas vurderer å legge opp eller trappe ned, i stedet for å bli med på tidenes hardeste Brannvinter på tampen av karrieren?


Det kan jo hende, men det viktigste er vel om han får indikasjoner på at han får spille. Skal han være joker, eller er det nå "storvokste" Hvilsom som har brøytejobben? Han har jo uttalt at han ser på rollen som han hadde i fjor som grei (med et evig ønske om å spille mest mulig, selvfølgelig), men han vil sikkert ikke være med videre hvis hans rolle blir enda mer marginalisert. Det hjelper kanskje ikke på motivasjonen med helvetesuke da.


Han kan selvsagt ikke bli lovet verken det ene eller det andre. Det spørs jo hvor god han er i forhold til de andre. Men med 20 utespillere i stallen, er det ikke så mye som skal til før det blir noen innhopp.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: dr_cyanid on January 09, 2016, 20:55:18 PM

Virker som disse fallert-utenlandsproff-søker-hjem-markedene er steder hvor Brann ser med lykt og lupe. De har jo feks snust på Børven. Ganske lik historikk og spillertype som Hvilsom.

Flott at Brann ser til andre markeder enn det norske, men skulle gjerne også sett noe mer eksotisk enn det nordiske og "trygge". 

Vi må uansett bort fra den der "spellarnæ må være lokale tjuagutter" og "folk kommar på staddaren hvis gøtthene er fra byen" tankegangen.


Brann har jo tatt imot noen utenlandsproffer som vil hjem til Norge for å tjene noen slanter på slutten av karrieren. Det jeg tenker er at om det er forholdvis unge spillere (ikke talent-unge) som kommer fra et annet land så har de kanskje lyst å komme til Brann for å vise at de fremdeles er tak i og så komme seg ut igjen. Kan det hende at de da er bedre kjøp enn en Demidov f.eks.?

Det jeg tenker med de mer trygge markedene er at LAN virker på meg en kar som verdsetter holdninger fremfor alt. Og det må vel være lov å si at det da kanskje for han vil være en mindre risiko å ta sjansen på en "nordisk" spiller, en spiller som er vant til "nordisk" kultur (selv det er forskjeller innad her også) enn at de prøver seg på en Solis-type som enten må vennes til eller forsvinner fordi han mistrives.

Men ja, det må være lov å løfte blikket utenfor byen og kanskje også landsdelen for hvor nye spillere kan hentes fra. Selv om det hadde være knasende festlig med en innfødt som herjet ala Kniksen.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

karkarkar

Quote from: Lasaron on January 10, 2016, 15:13:42 PM
Han kan selvsagt ikke bli lovet verken det ene eller det andre. Det spørs jo hvor god han er i forhold til de andre. Men med 20 utespillere i stallen, er det ikke så mye som skal til før det blir noen innhopp.


Si det til Lorentzen, som nå tilsynelatende er femtevalg på spissplassen... :) Garantier får forhåpentligvis ingen, men det kan jo være at Azar tar en ekstra runde i tenkeboksen nå som konkurransen er styrket.

Gulløl

January 11, 2016, 12:04:16 PM #1377 Last Edit: January 11, 2016, 12:16:35 PM by Gulløl
Brann er vel ikke helt avvisende siden han får trene med klubben. Er nok lite aktuelt med kontrakt.

Flo trener med Brann
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Ulrik-Flo-trener-med-Brann-670045_1.snd

Her er et intervju med Ulrik Flo fra oktober om fremtiden.
http://www.nrk.no/sognogfjordane/hat-trick-helten-veit-ikkje-kvar-han-spelar-neste-sesong-1.12620119
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Vandji

Quote from: Gulløl on January 11, 2016, 12:04:16 PM
Brann er vel ikke helt avvisende siden han får trene med klubben. Er nok lite aktuelt med kontrakt.

Flo trener med Brann
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Ulrik-Flo-trener-med-Brann-670045_1.snd

Her er et intervju med Ulrik Flo fra oktober om fremtiden.
http://www.nrk.no/sognogfjordane/hat-trick-helten-veit-ikkje-kvar-han-spelar-neste-sesong-1.12620119


Jeg kan ikke se at Brann skal prioritere å signere Flo med mindre Hvilsom er vesentlig mer aktuell som ving enn det inntrykket man har fått gjennom media.
Champions League vi kommer. Brann, Brann, Brann så det monner.

Vandji

Champions League vi kommer. Brann, Brann, Brann så det monner.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

old_suzuki

Quote from: Vandji on January 11, 2016, 12:25:57 PM
Quote from: Gulløl on January 11, 2016, 12:17:09 PM
Da har Azar Karadas signert ny kontrakt.

http://www.brann.no/news/article/ziha601z4ztt1e61vbwe9cljz/title/azar-klar-for-et-nytt-brann-ar


Viktig for garderobekulturen, først og fremst.


Bra å ha ved skader, kan spille både forsvar og spiss. Fin joker som innbytter.

Lasaron

En Dang-overgang kan kanskje forsvares. Han må isåfall inn på desidert laveste lønnstrinn. Han kan være den som skyter Brann 2 opp i 2.divisjon, samtidig som det svekker Sotra. Men da ville jeg hatt ham som utespiller nr. 21, tror jeg.

Karadas har endelig signert. Det er ok. Gratulerer til ham.

Fortsatt uavklart med Askar, Rotihaug og Orlov.

Vet noen om Larsen er i trening igjen?
Tren på langskudd

Torvanger

Quote from: Gulløl on January 11, 2016, 12:46:11 PM
Alexander Dang trener også med Brann. Spennende.

http://www.ba.no/sk-brann/sport/fotball/norges-giftigste-spiss-og-ulrik-flo-trener-med-brann/s/5-8-250641



Tviler på at det fører til noe. Men at han har en ellevill målteft, det er det ingen tvil om. Jeg tviler på at noen av dagens TL-spisser hadde kommet i nærheten av Dangs 41 mål, om de hadde forsøkt seg i 3 divisjon.

Nixon

Rød makt på Hansa

osoerli

Quote from: Nixon on January 11, 2016, 14:25:50 PM
Ja, Dang har ingenting i TL å gjøre. Da må han etter min mening først ta veien om f.eks. Åsane og gjøre det bra der. Men selv det blir kanskje et for stort hopp for han. Men uansett greit at en slik spiller får prøvd seg og bli kjent med både nivå og folk i klubben.


Det er vel ikkje større hopp enn frå Brann2 til Brann, som fleire har gjort siste åra.  Det er vel tvilsomt om han er aktuell, men eg ville ikkje vore så skråsikker som deg.  At Sogndal ikkje allerede har henta han er kanskje eit like sikkert teikn.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

January 11, 2016, 15:46:24 PM #1387 Last Edit: January 11, 2016, 15:48:16 PM by krakra


Arnevidar

Quote from: krakra on January 11, 2016, 15:46:24 PM
Alt i alt en fornuftig forlengelse.


Så vidt jeg har forstått, var det opp til Karadas og ikke Brann, siden Karadas hadde opsjon på forlengelse ved et visst antall spilte kamper.

osoerli

January 11, 2016, 16:42:38 PM #1390 Last Edit: January 11, 2016, 16:45:33 PM by osoerli
Tvilar på om eventuelle innhopp frå Karadas blir like effektive i TL som i Obås.  Han fekk 22 innhopp i 2015 og scora 3 mål.  Eg tippar 15 innhopp i 2016 og 1 mål.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

January 11, 2016, 16:53:16 PM #1391 Last Edit: January 11, 2016, 16:59:33 PM by Gulløl
Quote from: Arnevidar on January 11, 2016, 16:10:14 PM
Så vidt jeg har forstått, var det opp til Karadas og ikke Brann, siden Karadas hadde opsjon på forlengelse ved et visst antall spilte kamper.

Ja det var det. Men i en avtale er det en del punkter som det skal bli enighet om og begge parter ønsket trolig sine justeringer fra forrige kontrakt.
Om han har fått en tilsvarende opsjon for 2017 sesongen ved et vist antall kamper i 2016 har vel ikke kommet frem i media enda. Tviler på at Brann har gått med på det siden Karadas drar på årene og blir 36 år i 2017.
Håper at han ikke pådrar seg mer skader og får trent seg skikkelig i form og kan utfordre de andre spissene på startplass også, jo mer konkurranse jo bedre.

Quote from: osoerli on January 11, 2016, 16:42:38 PM
Tvilar på om eventuelle innhopp frå Karadas blir like effektive i TL som i Obås.  Han fekk 22 innhopp i 2015 og scora 3 mål.  Eg tippar 15 innhopp i 2016 og 1 mål.

Er enig i at innhopp frå Karadas ikke blir like effektive i TL som i Obos. Eliteserien har jevnt over bedre midtstoppere også i hodespillet, men at han hente inn noen ekstra poeng gjennom innhoppene sine har jeg tro på.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kjell249

Quote from: osoerli on January 11, 2016, 16:42:38 PM
Tvilar på om eventuelle innhopp frå Karadas blir like effektive i TL som i Obås.  Han fekk 22 innhopp i 2015 og scora 3 mål.  Eg tippar 15 innhopp i 2016 og 1 mål.

Det ble vel straffe, og en del direkte og indirekte mål og sjanser av mer trykk i motstanderens boks?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Belfort

Karadas styrker blir utvilsomt langt på vei utliknet av bedre stoppere i Tippeligaen

krakra

Da Sogndal brukte Karadas slik Karadas skal brukes i 2014 så var han tidvis knallgod. Norling brukte ham feil, noe som gjorde at han slet med å markere seg i både TL og OBOS for Brann. Da LAN begynte å bruke ham rett igjen så var han en rimelig dominerende innbytter.

Jeg tror vi vil se mye av det samme i TL. Stopperne i TL er ikke nødvendigvis så mye mer duellsterke enn stopperne i OBOS, og det var med sin fysikk og aggressivitet at Karadas bidro til å snu kampbilder i fjor. Han ble ikke satt inn for å score, men for å legge til rette for at andre kunne score.

Kagain

Quote from: Nixon on January 11, 2016, 14:25:50 PM


Absolutt greit for han, og kanskje en gang senere kan han bli den nye Thomas Lund? Men la oss for moro skyld spekulere i at Brann signerer Dang. Da måtte de vel ha lagt om til en annen formasjon? Kan ikke se for meg han som midtspiss. Kanskje han kunne vært innoverkant? Hva med Ulrik Flo da? Han har vel grei luftstyrke, men hadde vel heller ikke kommet til sin rett som midtspiss? Hva tenker dere?

Nixon

Quote from: krakra on January 11, 2016, 17:59:18 PM
Da Sogndal brukte Karadas slik Karadas skal brukes i 2014 så var han tidvis knallgod. Norling brukte ham feil, noe som gjorde at han slet med å markere seg i både TL og OBOS for Brann. Da LAN begynte å bruke ham rett igjen så var han en rimelig dominerende innbytter.

Jeg tror vi vil se mye av det samme i TL. Stopperne i TL er ikke nødvendigvis så mye mer duellsterke enn stopperne i OBOS, og det var med sin fysikk og aggressivitet at Karadas bidro til å snu kampbilder i fjor. Han ble ikke satt inn for å score, men for å legge til rette for at andre kunne score.


Karadas var vel i tillegg litt redusert i høst med ankelskaden som ble operert etter sesongslutt. Så forhåpentligvis vil vi neste år få en enda bedre Karadas enn i fjor.
Rød makt på Hansa


Giles

Brann sitt problem er som før ikke mangel på Azar`er eller Orlov`er. Få inn sjefen på midten, etpar gode kantspillere og en rask midtstopper så kan det bli bra. Alternativet er bunnstrid fra start til mål.

Gulløl

Brann venter vel med å hente en ny midtbanespiller/kantspiller til Askar overgangen er helt i boks. Det er nesten en uke siden at det ble meldt at bare detaljer i papirarbeidet gjenstod. Så bekreftelsen er vel rett rundt hjørnet om det ikke har blitt kluss med de økonomiske garantiene.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up