• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 15/16

Started by Lasaron, August 23, 2015, 10:20:26 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Brannfan23

Hører folk sier at Skålevik er ikke god nok for tippeligaen. Hva var poenget med å kjøpe han da? At han skulle skyte oss fra OBOS, og så skal han benkes i Tippeligaen?

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brannfan23

Dårlig behandling av lokale spillere.

dudo

Han har ikke slått til i LANs system. Selv om han jobber utrettelig så er han rett og slett ikke god nok om dette er nivået han har inne. (et veldig stort om der, altså. Men han har ikke vist all verden for oss) Skal vi rykke ned bare fordi han er lokal og må behandles bedre enn andre? Jeg er i hvert fall ikke i tvil om hvem jeg velger av Orlov og Skålevik i TL.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Falkman

Quote from: Brannfan23 on November 06, 2015, 19:16:09 PM
Dårlig behandling av lokale spillere.


har det Skålevik levert i høst vært imponerende, synes du?

Finfin respons

Quote from: Falkman on November 06, 2015, 19:31:27 PM
Quote from: Brannfan23 on November 06, 2015, 19:16:09 PM
Dårlig behandling av lokale spillere.


har det Skålevik levert i høst vært imponerende, synes du?

På en måte: Over all forventning.
Slik fremstår saken for meg.

Dersom LAN kunne brukt Helstad anno sine glansdager, ville Helstad da fått lov å spille midtspiss i LANs 4-3-3-system? Eller Indreløper? Eller en Kant-rolle?
Jeg tror ikke det svaret er helt innlysende.

Det bor minst ett retorisk poeng i spørsmålet.
Kanskje.

Kruxleiven

Synes ikke laget skal forsterkes. Det spiller jo tydeligvis ingen rolle hvem som spiller. Kun hvem som trener og er i støtteapparatet. Det eneste som er viktig er at Haugen blir. Dette er jo årets spiller i OBOS. Landslagsspillere har vi jo ikke bruk for. Vi har Steffen Lie Skålevik som er på Bergens landslag. Han derre Pedarsen tålte no ikkje rein uansett. Vi hadde endringer på midten, men hva jeg vet gjorde ikke Sivert Heltne Nilsen oss noe bedre ut i fra det jeg har lest her og hørt i ballspark. Vi har juniorer som er lovende. Bra nok det! Og en tråkmons som styrer laget som har skjønt man må spille drita kjedelig og tette igjen bak for å vinne. Synes vi skal gjøre noe ingen har prøvd før og ikke forsterke. Funker sikkert bra. Ikke minst billig.

Finfin respons

Quote from: Kruxleiven on November 06, 2015, 19:49:59 PM
Synes ikke laget skal forsterkes. Det spiller jo tydeligvis ingen rolle hvem som spiller. Kun hvem som trener og er i støtteapparatet. Det eneste som er viktig er at Haugen blir. Dette er jo årets spiller i OBOS. Landslagsspillere har vi jo ikke bruk for. Vi har Steffen Lie Skålevik som er på Bergens landslag. Han derre Pedarsen tålte no ikkje rein uansett. Vi hadde endringer på midten, men hva jeg vet gjorde ikke Sivert Heltne Nilsen oss noe bedre ut i fra det jeg har lest her og hørt i ballspark. Vi har juniorer som er lovende. Bra nok det! Og en tråkmons som styrer laget som har skjønt man må spille drita kjedelig og tette igjen bak for å vinne. Synes vi skal gjøre noe ingen har prøvd før og ikke forsterke. Funker sikkert bra. Ikke minst billig.


Med Kruxleivens premiss, kjemisk renset for ironi, hvilke Brann-spillere har størst potensial til å lykkes med å lansere sin egen boxerkolleksjon med etternavnet i stilig kursiv?
Jeg tenker Lie Skålevik eller Karadas.
Kanskje.

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Gå av.

blobby winters

Kanskje høyre backen vår kunne lansert en boxerkolleksjon som ikke har så mye rom foran...

I'm-in  Nearly

karkarkar



Lasaron

Han går vel til Austria Wien eller 1860 München (som, til orientering, ligger tredje sist i 2. Bundesliga).
Tren på langskudd

blobby winters

Hødd 1 - Jerv 1 eom pågår.
Ikke akkurat så synlig og dominerende

Kjell249

Hødd er ute av kvaliken, så da er det mulig det skjer noe snart...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Klaus_Brann

Håper vi får inn Aursnes som den første så fort det lar seg gjøre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Tren på langskudd

Nixon

Vi har jo en insider/familevenn som påstår at han kommer dersom Hødd ikke rykket opp. Så vi får se om han har rett.
Rød makt på Hansa

Kjell249

Han har jo selvfølgelig full oversikt over hva Brann er villig til å gi og hva Hødd er villig til å akseptere...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Gulløl

Torres er klar. Aursnes sikkert klar i neste uke.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

kabelmann

Vi burde hentet han der derre Marcus Pedersen i Strømsgodset. Grådig effektiv spiss, har scoret 11 mål på 10 kamper. Hvorfor finner aldri vi slike spillere?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Jose Arrogantio

Quote from: Kjell249 on November 08, 2015, 20:27:15 PM
Han har jo selvfølgelig full oversikt over hva Brann er villig til å gi og hva Hødd er villig til å akseptere...


For alt vi vet har de hatt en avtale på plass allerede i det tilfellet Hødd ikke rykket opp og at bare formaliteter gjenstår.

Nixon

Quote from: Jose Arrogantio on November 08, 2015, 21:34:52 PM
Quote from: Kjell249 on November 08, 2015, 20:27:15 PM
Han har jo selvfølgelig full oversikt over hva Brann er villig til å gi og hva Hødd er villig til å akseptere...


For alt vi vet har de hatt en avtale på plass allerede i det tilfellet Hødd ikke rykket opp og at bare formaliteter gjenstår.


Kanskje, men tviler litt på at sunnmøringene har gjort en avtale med Brann uten å involvere andre klubber som også er interessert. Det ville være rart dersom vi ikke får konkurranse.
Rød makt på Hansa

Belfort

November 08, 2015, 21:45:50 PM #524 Last Edit: November 08, 2015, 21:48:59 PM by Belfort
Quote from: Nixon on November 08, 2015, 21:42:49 PM
Quote from: Jose Arrogantio on November 08, 2015, 21:34:52 PM
Quote from: Kjell249 on November 08, 2015, 20:27:15 PM
Han har jo selvfølgelig full oversikt over hva Brann er villig til å gi og hva Hødd er villig til å akseptere...


For alt vi vet har de hatt en avtale på plass allerede i det tilfellet Hødd ikke rykket opp og at bare formaliteter gjenstår.




Kanskje, men tviler litt på at sunnmøringene har gjort en avtale med Brann uten å involvere andre klubber som også er interessert. Det ville
være rart dersom vi ikke får konkurranse.


Husk at vi har med sunnmøringer og gjøre

Gulløl


TV2 har kåret årets lag i Obos ligaen. Kanskje noen er aktuell for Brann.

http://www.tv2.no/a/7599382
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Gå av.

Nixon

Det var selvkritisk intervju med Mjøndalen-treneren i går i en eller annen sportsending, og en av de tingene han trakk frem var at de undervurderte hvor mye vanskeligere det var å skåre mål i TL enn i Obos. Og med tanke på at de skårte 11 mål mer enn oss i sin opprykkssesong, sier det utvilsomt litt om hvor hovedfokuset før neste år bør ligge.
Rød makt på Hansa


aleksanderhjelleseth

Helt greit, for alle parter. Birkelund trenger å spille mest mulig på høyest mulig nivå. Han ville vært verdifullt stallfyll men slikt har vi ikke råd til per nu. Lykke til Eirik Birkelund, håper dine gode holdninger og store treningsiver tar deg til TL med et annet lag!

piotrl

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Fyllingsdalens-stoppertalent-pa-vei-til-eliteserieklubb-634951_1.snd

Glesnes på vei til Sarpsborg 08. Vi er vel ikke på stopperjakt så lenge alle tre blir. Spørs dog om Grønner er fornøyd med å være tredjevalg? Ikke at han fortjener noe mer enn det...

Hatleking

Våge Nilsen er ledig på marknaden, men er vel neppe ein som er veldig interessant no.

Lasaron

Quote from: aleksanderhjelleseth on November 10, 2015, 16:13:51 PM
Helt greit, for alle parter. Birkelund trenger å spille mest mulig på høyest mulig nivå. Han ville vært verdifullt stallfyll men slikt har vi ikke råd til per nu. Lykke til Eirik Birkelund, håper dine gode holdninger og store treningsiver tar deg til TL med et annet lag!


Jeg gråter ikke, akkurat, men er uenig. Har vi ikke råd til verdifull stallfyll? Har vi bare råd til stallfyll som godtar mindre lønn enn Birkelund, som er dårligere? Hvor mange vil du ha i stallen? 15?

Syns også grunngivningen til Brann er teit. "Han er for god for benken"? Det er selvsagt tøv. Klart Brann må ha spillere som ikke pr dags dato er god nok for førsteelleveren, men som samtidig er like god som Birkelund. Det er greit nok at de mener han ikke bør være med videre, men de kan jo la være å komme med tøv.
Tren på langskudd

Lasaron

Nå er Brann nede i 21 utespillere, inkludert Orlov, Rennie og Askar. Vi har bare fire som passer til å spille på midten, mangler to der. I tillegg må vi ha ny midtspiss. Det betyr mest sannsynligvis at fire spillere til må vekk.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on November 10, 2015, 18:22:23 PMSyns også grunngivningen til Brann er teit. "Han er for god for benken"? Det er selvsagt tøv. Klart Brann må ha spillere som ikke pr dags dato er god nok for førsteelleveren, men som samtidig er like god som Birkelund.


Vi bør ikke ha like gode spillere som Birkelund på benken, men bedre dersom vi skal nærme oss toppen i årene fremover. Så jeg håper at Brann ser for seg staller der Birkelund hadde sittet ganske langt nede på benken. Og da føler nok Brann at han bør få sjansen til å gå videre til mer spilletid andre steder.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on November 10, 2015, 18:22:23 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on November 10, 2015, 16:13:51 PM
Helt greit, for alle parter. Birkelund trenger å spille mest mulig på høyest mulig nivå. Han ville vært verdifullt stallfyll men slikt har vi ikke råd til per nu. Lykke til Eirik Birkelund, håper dine gode holdninger og store treningsiver tar deg til TL med et annet lag!


Jeg gråter ikke, akkurat, men er uenig. Har vi ikke råd til verdifull stallfyll? Har vi bare råd til stallfyll som godtar mindre lønn enn Birkelund, som er dårligere? Hvor mange vil du ha i stallen? 15?

Syns også grunngivningen til Brann er teit. "Han er for god for benken"? Det er selvsagt tøv. Klart Brann må ha spillere som ikke pr dags dato er god nok for førsteelleveren, men som samtidig er like god som Birkelund. Det er greit nok at de mener han ikke bør være med videre, men de kan jo la være å komme med tøv.


For god for benken men for dårlig for banen? Hva er han passe god nok til da? Oppvarming?
Legg ned hele klubben!

blobby winters

Quote from: HenningSB on November 10, 2015, 15:57:59 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Klubben-har-bestemt-seg-Birkelund-ma-forlate-Brann-635201_1.snd

Birkelund skal visst ikke få være med opp i TL..


Det positive er at Soltvedt er villig til å ta slike vanskelige avgjørelser.
Det var sikkert tungt for han å gi beskjeden til gutten.

dudo

"For god for benken" er jo bare et hyggelig klapp på skulderen på vei ut døren, ingenting annet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Quote from: dudo on November 10, 2015, 19:46:20 PM
"For god for benken" er jo bare et hyggelig klapp på skulderen på vei ut døren, ingenting annet.


Kanskje du har rett. Kanskje jeg er for lite damete i måten å tolke andre på.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on November 10, 2015, 19:06:40 PM
Quote from: Lasaron on November 10, 2015, 18:22:23 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on November 10, 2015, 16:13:51 PM
Helt greit, for alle parter. Birkelund trenger å spille mest mulig på høyest mulig nivå. Han ville vært verdifullt stallfyll men slikt har vi ikke råd til per nu. Lykke til Eirik Birkelund, håper dine gode holdninger og store treningsiver tar deg til TL med et annet lag!


Jeg gråter ikke, akkurat, men er uenig. Har vi ikke råd til verdifull stallfyll? Har vi bare råd til stallfyll som godtar mindre lønn enn Birkelund, som er dårligere? Hvor mange vil du ha i stallen? 15?

Syns også grunngivningen til Brann er teit. "Han er for god for benken"? Det er selvsagt tøv. Klart Brann må ha spillere som ikke pr dags dato er god nok for førsteelleveren, men som samtidig er like god som Birkelund. Det er greit nok at de mener han ikke bør være med videre, men de kan jo la være å komme med tøv.


For god for benken men for dårlig for banen? Hva er han passe god nok til da? Oppvarming?


En god oppvarmingsspiller skal ikke undervurderes! David Nielsen var kanskje den beste i så måte!:)
Rød makt på Hansa

dudo

Quote from: Lasaron on November 10, 2015, 19:50:16 PM
Quote from: dudo on November 10, 2015, 19:46:20 PM
"For god for benken" er jo bare et hyggelig klapp på skulderen på vei ut døren, ingenting annet.


Kanskje du har rett. Kanskje jeg er for lite damete i måten å tolke andre på.


Eh ... takk ..?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Quote from: kabelmann on November 08, 2015, 21:10:51 PM
Vi burde hentet han der derre Marcus Pedersen i Strømsgodset. Grådig effektiv spiss, har scoret 11 mål på 10 kamper. Hvorfor finner aldri vi slike spillere?


Jeg mener han var på gang sammen med laget da han ble solgt. Den koblingen kunne gitt Sogndal kamp om 1. plassen, og Brann ett klart førstevalg i 2016. Nå er det historie, og vi får håpe Brann faktisk har spillere som kan score mål i 2016.

Hatleking

Quote from: dudo on November 10, 2015, 21:21:52 PM
Quote from: Lasaron on November 10, 2015, 19:50:16 PM
Quote from: dudo on November 10, 2015, 19:46:20 PM
"For god for benken" er jo bare et hyggelig klapp på skulderen på vei ut døren, ingenting annet.


Kanskje du har rett. Kanskje jeg er for lite damete i måten å tolke andre på.


Eh ... takk ..?


Du er vel kvinne, sant?

dudo

Tydeligvis veldig i kontakt med X-kromosomet mitt, om ikke annet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

Quote from: Lasaron on November 10, 2015, 19:50:16 PM
Quote from: dudo on November 10, 2015, 19:46:20 PM
"For god for benken" er jo bare et hyggelig klapp på skulderen på vei ut døren, ingenting annet.


Kanskje du har rett. Kanskje jeg er for lite damete i måten å tolke andre på.

Kanskje du er for damete i måten å tolke det på siden du skal ha det til å være mer en det egentlig er Kun en høflighetsfrase og en pen måte å si du er ikke god nok
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Går noen rykter på vgd om en Hødd spiller til Molde, blant annet dette:

Aursnes hørte jeg gjor avtale med Molde for nærmere 2 uker siden. Så tipper det er han det er snakk om. Grunnen til at jeg ikkje har skrevet noe om det her er fordi jeg ikkje var sikker på kilden, og vil ikkje bli oppfattet som useriøs. Kanskje jeg har funnet meg nye gode kilder:)

Får ta det med en solid klype salt. Men kanskje han er fristet av Molde nå som Solskjær er tilbake.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Belfort

Quote from: Gulløl on November 11, 2015, 01:05:51 AM
Går noen rykter på vgd om en Hødd spiller til Molde, blant annet dette:

Aursnes hørte jeg gjor avtale med Molde for nærmere 2 uker siden. Så tipper det er han det er snakk om. Grunnen til at jeg ikkje har skrevet noe om det her er fordi jeg ikkje var sikker på kilden, og vil ikkje bli oppfattet som useriøs. Kanskje jeg har funnet meg nye gode kilder:)

Får ta det med en solid klype salt. Men kanskje han er fristet av Molde nå som Solskjær er tilbake.


Med Solskjær som trener kan Molde få hvem de vil. Er sykt at denne lille landsbyen herjer slik.

Nixon

E-cup allerede i februar er nok også et argument for å velge Molde. Pluss selvsagt at sjansen for å vinne noe er mye større der oppe enn her.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Xminator on November 10, 2015, 21:36:25 PM
...vi får håpe Brann faktisk har spillere som kan score mål i 2016.


Får vi straffespark har vi jo alltids Barmen!
Gå av.

HenningSB

Fortsatt for tynt på midten uten Birkelund. Hvorfor skulle de la han gå? Han er hakket bedre enn mange andre som kanskje heller ikke er fornøyd med å sitte på benk.

Syns han absolutt ikke har gjort seg bort de gangene han har fått spille iår.
Hva om Haugen blir solgt? Skal vi da angre oss, for så å hente Birkelund tilbake i et desperat forsøk på å fylle stallen?

Go Up