• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 15/16

Started by Lasaron, August 23, 2015, 10:20:26 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Corran

Quote from: krakra on November 02, 2015, 23:35:35 PM
SHN er sentral midtbane. Han er ikke indreløper. Dersom en annen spiller tar plassen på sentral midtbane tar SHN nok plass på benken.

Jeg er like tålmodig med Skålevik som med SHN. Jeg sier ikke at en ny spiller bør rett inn på laget. Jeg sier at han bør inn på laget dersom han beviser seg som bedre enn Skålevik. At vi henter spillere som vi tror er bedre enn de som allerede er her, eller har potensiale til å bli bedre, er da en selvfølge, men de skal ikke inn på laget før de har bevist det som Brannspillere.

Vet du om det har vært meningen at SHN skal være en del av et angrep? Jeg syns SHN leder de andre bra. Midtbanen har fungert mye bedre og hengt mye bedre sammen med ham på banen. Akkurat som forsvaret med Demidov.

Så da sier du egentlig akkurat det samme som meg. Hente inn en spiller i en posisjon som er antatt bedre og om han beviser han er det via vintertrening og treningskamper så kan han spille istedenfor den spilleren som er der i dag

Når det gjelder Hetle Nilsen så synes jeg han er litt oppskrytt av enkelte her inne.
Han kjefter mye men han er ikke en leder og har ikke (til nå og ja vet det er kort tid og det kan endre seg Snakker kun om situasjonen fram til nå) stått fra eller hevet de rundt seg.
I enkelt kamper har han ikke gått i taklinger men lagt på halvdistanse.
Han slår støttepasninger stort sett hele tiden (noe Badji fikk mye kritikk for i samme rolle) og prøver han seg på noe framover så går det som oftest åt skogen.
Eg mener at i den formasjonen de spiller nå så er en avhengig at den i sentral midt kan fordel litt baller. Både langt og kort og helst framover.
Nå skal det også legges til at de som spiller sammen med ham ikke er flinke nok til å bevege seg og gjøre seg spillbare, men det er litt derfor jeg mener det må komme en med litt mer autoritet som kan styre de rundt seg i den posisjonen.
En av de tingene jeg liker best med ham er at han er veldig flink å gjøre seg spillbar for midtstopperne

Men når alt det over er sagt så mener jeg også han har potensiale og håper han hever seg til det nivået som gjorde at han var i landslagsdiskusjon. Og jeg mener ikke han er den viktigste å erstatte
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Jose Arrogantio

Badji og Nilsen hadde ikke samme rolle. Badji var en av to, og rollen hans innebar dermed mer offensivt ansvar enn Nilsen har.

Nixon

Quote from: krakra on November 02, 2015, 23:35:35 PMJeg er like tålmodig med Skålevik som med SHN. Jeg sier ikke at en ny spiller bør rett inn på laget. Jeg sier at han bør inn på laget dersom han beviser seg som bedre enn Skålevik.


Jeg vil påstå at dersom Brann ikke klarer å finne en bedre spiss enn Skålevik har de for det første gjort en dårlig jobb, og for det andre vil sjansen for å gjøre en anstendig TL-sesong bli mye mindre. Av de som har fått spilletid i høst er Skålevik den spilleren jeg har minst tro på skal kunne gjøre en forskjell neste år.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Hatleking on November 03, 2015, 00:33:05 AMSivert er den som skal ta ut kontringspunkta, vinne duellar og gå føre i krigen i tillegg til å distribuere ballen til indreløparar og ledige spelarar. Dette har han gjort på ein veldig god måte. At ein ikkje ser så mange superkreative assistar frå hans del er ikkje overraskande, og det bør ikkje brukast mot han. Hans rolle er ei heilt anna.


Mitt største ankepunkt er ikke mangel på superkreative pasninger fremover, men at han overser enkle pasningsalternativer fremover og i stedet for nærmest på instinkt slår bakover. Han blir av og til referert til som "veggen" oppe der jeg sitter fordi han ofte sender ballen direkte tilbake der han fikk den fra.

Men utenom det synes jeg at han gjør en god jobb som ballvinner og defensiv midtbanespiller. Og det er ikke her Brann skal forsterke først.
Rød makt på Hansa

Huff

For å vrenge debatten bort fra stopperne og SHN...

TILs Ondrasek har ni fulltreffere og fem assists for et av TLs desidert svakeste lag offensivt. Et skoringssnitt på 0,33 for et lag som skorer rett over ett mål per kamp er mer enn anstendig. Han er verken ung eller gammel (26) relativt stor og sterk og har også tidligere skoret bra med mål. Kan denne bhömiske angriperen være noe for Brann?

haak

Ondrasek er litt gal og det kunne vi trenge.

Tom C

Minner meg om en blanding av Marcus Pedersen og M. Pusic.

Kanskje verd et forsøk om han ikke blir dyr...
Aldri mer Obos....

Gulløl

Ondrasek er nok uaktuell selv om han er bosman. Han har hatt lønn på nærmere 1,8 millioner kroner i Tromsø. I tillegg er det stor interesse for han fra flere klubber i utlandet. I følge agenten er det interesse fra klubber i Italia, England, Tyskland, Skottland, Hellas og Polen. I sommer takket Tromsø nei til et bud fra Serie B-klubben Bari. Det kom også et tilbud fra en russisk klubb som 26-åringen takket nei til.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

http://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/brann-kan-likevel-hente-stjerner/s/5-8-188119

At Brann likevel kan få ekstern hjelp til å hente stjerner er vel ikke noe nytt. Noe de fleste har forstått selv om det ikke har stått sort på hvit i media. Dette viste nok media også når de krisemaksimerte den nye lønns modellen. Men nå fikk de to nyhetssaker i hver sin retning og er vel fornøyd med det.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

vivamusica

Ondrasek er uaktuell fordi han ikke er god nok! Har sett de fleste kampene til TIL i år - han har ikke imponert. Azar er gal nok - trenger ikke en til.
Hva sa Napoleon da han møtte sitt Waterloo? Det kunne vært værre - jeg kunne vært trener i Brann

Nixon

Det tok kanskje litt kortere tid enn jeg hadde trodd, men ikke uventet at lønnsmodellen likevel ikke var hugget i stein. Og det er bra. Nå kan vi kanskje hente spillere som kan forbedre laget litt ekstra og å skape litt ekstra entusiasme.

Og så gjelder det å unngå å hente spillere som bare nøyer seg med litt ekstra på lønnskontoen og lar det bli med det...
Rød makt på Hansa


Gulløl

November 03, 2015, 13:27:48 PM #462 Last Edit: November 03, 2015, 13:43:33 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Tren på langskudd

Gulløl

November 03, 2015, 13:56:09 PM #464 Last Edit: November 03, 2015, 13:58:31 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Finfin respons

Quote from: Nixon on November 03, 2015, 08:34:21 AM
Quote from: Hatleking on November 03, 2015, 00:33:05 AMSivert er den som skal ta ut kontringspunkta, vinne duellar og gå føre i krigen i tillegg til å distribuere ballen til indreløparar og ledige spelarar. Dette har han gjort på ein veldig god måte. At ein ikkje ser så mange superkreative assistar frå hans del er ikkje overraskande, og det bør ikkje brukast mot han. Hans rolle er ei heilt anna.


Mitt største ankepunkt er ikke mangel på superkreative pasninger fremover, men at han overser enkle pasningsalternativer fremover og i stedet for nærmest på instinkt slår bakover. Han blir av og til referert til som "veggen" oppe der jeg sitter fordi han ofte sender ballen direkte tilbake der han fikk den fra.

Men utenom det synes jeg at han gjør en god jobb som ballvinner og defensiv midtbanespiller. Og det er ikke her Brann skal forsterke først.


Enig. Og Nixons ankepunkt er godt. Om man la om til 12 spillere på banen ville jeg plassert den nye spilleren rundt Nilsen for å øke farten på overgangene. Det er ulempen med 1 sentral midtbane og 2 rolledefinerte indreløpere.

Jeg tror SHN er forsiktig på ordre. Det enkle pasningsalternativet som etterspørres (til en etter spillesystemet "feilplassert" indreløper) fungerer 14 av 15 ganger. Men den ene gangen ballen snappes opp fordi han like etter ballgjennvinningen ikke hadde mer enn 98% overblikk fører til en livsfarlig overgang / kontring. Den 1/15delssjansen tror jeg ikke Nilsenfamilien vil ta. Først og fremst fordi LAN har klokketro på at laget kan og skal spille seg til overtallssjanser selv mot etablert forsvar.

Mitt ankepunkt er at Nilsenfamiliens forsiktige stil er litt kjedelig. Det har vært mer jojo-texas-fotball uten SHN på banen i høst. Mer action.

Så spørs det: kanskje denne forsiktige stilen endres noe når fotballkjemien får utvikle seg i laget under oppkjøringen og med noen nye forsterkninger der spillerne kjenner hverandre bedre (Les: Aursnes).
Kanskje.

karkarkar

Jeg har gjort en liten oppdagelse.



Kan Vieux Sané bli neste brikke i en Barmen Army-ellever?

Vil de fungere sammen som ying og yang?

Får jeg lov til å foreslå en sang?

Det è Barmen og Sané, det è Barmen og Sané
Takling i knehøyde og kald i hodet
Det è Barmen og Sané, det è Barmen og Sané
Det è Barmen - Barmen og Sané-né-né-né-né

(Sunget til kjenningsmelodien til tegneserien Pinky and the Brain https://youtu.be/iJPFSNu_QNs?t=14)

Med forbehold om at jeg er den eneste som ser likheten...

Gulløl

Quote from: karkarkar on November 03, 2015, 14:39:54 PM
Med forbehold om at jeg er den eneste som ser likheten...


Ja det tomme blikket og den åpne munnen. Men Barmen ser litt blek ut.....
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl


Sportssjefen og treneren uenige om Rennie
Amadaiya Rennie vil gjerne fortsette i Brann. Klubbens trener og sportssjef sender forskjellige signaler.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Sportssjefen-og-treneren-uenige-om-Rennie-630739_1.snd   
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Askar er så anvendelig at hans tilbakekomst ikke bør stå i veien for å hente en høyrekant. Rennie har som LAN sier et høyt toppnivå.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on November 02, 2015, 21:45:48 PM
Quote from: Nixon on November 02, 2015, 21:37:58 PM
Quote from: dudo on November 02, 2015, 19:58:59 PM
Folk må slutte å mase om stopperplassene, det er jo de eneste posisjonene vi kan si oss fornøyd med både førstevalgene og erstattere! Ingen endring, takk!


Ja, første fokus må være spillere som skal skåre mål for oss neste år!


Ja, men hvordan få penger? La oss si at vi ikke får ekstern hjelp, skal vi ta til takke med den beste bosmanspilleren vi finner? Eller skal vi selge noen for å hente noen? Hvem skal vi selge?


Vi frigir nok en del i vinter som vil hjelpe på.
Birkelund, Larsen, Orlov, Lorentzen, Rennie, Hanstveit, Udjus og Castro kan alle fort forsvinne. Det vil hjelpe på å fjerne daukjøtt som sjeldent spiller.

Jeg er uansett ikke bekymret ennå, jeg tror Mohn eller noen andre vil hjelpe til.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Ondrasek er for dårlig. Jeg tar heller et mer usikkert kort enn en spiss som putter rundt 10 mål. Eller enda "bedre"; jeg tar heller Skålevik enn Ondrasek.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

November 03, 2015, 18:32:26 PM #472 Last Edit: November 03, 2015, 18:34:38 PM by Gulløl
Ikke så taktisk smart av LAN å snakke opp Rennie så kraftig like i forkant av eventuelle prisforhandlinger.

Ellers er det langt fra sikkert at Jakob Orlov blir solgt til Hammarby, noe som skal avgjøres om kort tid. Orlov har levert helt greit nok men står med kun to mål på sine elleve kamper og det er svakt for en spiss. Blir Orlov værende i Brann tror jeg det neppe blir kjøpt inn ytterligere en spiss. Oliver Rotihaug blir nok i stallen siden han for kort tid siden (august) tegnet proffkontrakt. Det er sjanse for og høyst reelt at dette kan bli Brann sine fire spisser i 2016:
- Jakob Orlov
- Steffen Lie Skålevik
- Azar Karadas
- Oliver Rotihaug
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Finfin respons

November 03, 2015, 19:13:09 PM #473 Last Edit: November 04, 2015, 14:54:53 PM by Finfin respons
Quote from: Gulløl on November 03, 2015, 18:32:26 PM
Ikke så taktisk smart av LAN å snakke opp Rennie så kraftig like i forkant av eventuelle prisforhandlinger.

Ellers er det langt fra sikkert at Jakob Orlov blir solgt til Hammarby, noe som skal avgjøres om kort tid. Orlov har levert helt greit nok men står med kun to mål på sine elleve kamper og det er svakt for en spiss. Blir Orlov værende i Brann tror jeg det neppe blir kjøpt inn ytterligere en spiss. Oliver Rotihaug blir nok i stallen siden han for kort tid siden (august) tegnet proffkontrakt. Det er sjanse for og høyst reelt at dette kan bli Brann sine fire spisser i 2016:
- Jakob Orlov
- Steffen Lie Skålevik
- Azar Karadas
- Oliver Rotihaug


Da har ikke Brann en scoringsmaskin slik vi hadde i Helstad eller Ojo (eller Frank Strandli).
Da vinner vi ikke.


Edit: Jeg har ombestemt meg. Det kan gå fint uten en undikk-Helstad eller en annen scoringsmaskin, i hvert fall på midtspiss-plass. Alle de fem spissene bør score jevnt.
Kanskje.

Gulløl

I Azar Karadas sitt tilfelle der Brann etter det jeg har forstått har forpliktet seg til å forlenge med har Brann en mulighet til å frigjøre en spissplass i stallen. Da tenker jeg på at Azar har fullført en UEFA B-lisens trener utdannelse og Brann kan tilby han en trenerjobb i rekrutterings avdelingen i klubben, isteden for spillerforlengelse. Jeg har stor tro på at Azar kan gjøre en god jobb som trener blant Brann sine unge talenter. Mange av supporterne vil nok ha han med som spiller neste år også siden han har hatt så mange flotte innhopp i år, men det er litt råflott å ha en i stallen som i utgangspunktet bare er innbytter. Azar blir 35 år neste år og selv Lars Arne Nilsen sier at han ikke holder mer en 30 minutter og det blir ikke akkurat bedre når han blir enda eldre og i tillegg møter eliteseriestoppere å kjempe mot i feltet. Så i det 3 års byggverket som LAN nå skal bygge er det mer riktig å satse på nye krefter så kan Azar gjøre en glimrende jobb og starte en trener karriere i Brann. Erik Bakke har forresten gjort en solid jobb med Sogndal i år og han har akkurat den samme trenerutdannelsen som Azar har tatt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

November 04, 2015, 10:53:15 AM #475 Last Edit: November 04, 2015, 11:03:35 AM by osoerli
Har alltid hatt litt sansen for Nisja eigentleg.
Toppscorer i Viking 2012 og 2014.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Vidar-Nisja-ferdig-i-Viking---Vemodig-631282_1.snd
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Gå av.

Gulløl

November 04, 2015, 14:32:09 PM #477 Last Edit: November 04, 2015, 14:46:01 PM by Gulløl
Håper Brann nå ikke sover i timen men sterkt vurderer Jerv sin offensive spiller Ohi Omoijuanfo. Han har nå mottatt et kontraktstilbud fra Stabæk for neste år, en klubb som har 600 000 kr som topplønn.  Det har også vært interesse fra Sarpsborg 08 for spilleren i det siste.

Gode offensive spillere i Brann er mangelvare, spillere som også scorer en del mål. Omoijuanfo har 15 mål på 29 kamper for Jerv. I tillegg har han 6 assist. Han er en kraftig spiller med gode holdninger som kan bekle flere offensive roller. I Brann kan alle de offensive posisjonene i "5-5 formasjonen" være aktuelle. Dette er en spiller som har blomstret ut i Jerv i år men har fra før nærmere 100 kamper for LSK på øverste nivå selv om han er bare 21 år.

Uansett om Fredrik Haugen fortsetter i Brann bør Omoijuanfo være høyaktuell, men jeg er redd for at Brann jobber litt for sent og at Stabæk sikrer seg han om kort tid før Brann reagerer. Omoijuanfo er en spiller som nok blir en del billigere en Haugen lønnsmessig. Ellers i forhold til statistikken nevnt over på 15 mål og 6 assist kan det nevnes at Haugen i år har 4 mål og 5 assist.

http://www.folkebladet.no/100Sport/article629613.snd

http://www.sporten.com/nyhet/obos-ligaspiller-pa-vei-til-stabaek

http://www.altomfotball.no/element.do?cmd=player&personId=253333&tournamentId=2&teamId=3181&seasonId=337&useFullUrl=false
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Rød makt på Hansa

karkarkar

Ohi er allerede klar for Stabæk. Men kan være enig i at han er spennende.

Gulløl

November 04, 2015, 17:08:59 PM #480 Last Edit: November 04, 2015, 17:22:37 PM by Gulløl
Quote from: karkarkar on November 04, 2015, 16:53:57 PM
Ohi er allerede klar for Stabæk. Men kan være enig i at han er spennende.


Synd for Brann, der gjorde Stabæk et kupp. Ja det er noen som jobber raskt og effektivt, de beste disponible spillere forsvinner fort ut av markedet. Reagerer litt på at speideren vår har "teppebomber" sjefene med spillerforslag i flere måneder. Burde de ikke forlengst blitt snevret inn til et mindre antall kandidater av Tjærnås slik at en snart kan komme i handlemodus og komme i forkant av konkurrerende tilbud ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Kanskje de har sett på Ohi og vurdert det dit at han ikke er det de leter etter?

karkarkar

Quote from: Gulløl on November 04, 2015, 17:08:59 PM
Quote from: karkarkar on November 04, 2015, 16:53:57 PM
Ohi er allerede klar for Stabæk. Men kan være enig i at han er spennende.


Synd for Brann, der gjorde Stabæk et kupp. Ja det er noen som jobber raskt og effektivt, de beste disponible spillere forsvinner fort ut av markedet. Reagerer litt på at speideren vår "teppebomber" sjefene med spillerforslag. Burde de ikke forlengst blitt snevret inn til et mindre antall kandidater slik at en snart kan komme i handlemodus og komme i forkant av konkurrerende tilbud ?


Hvis han er så opptatt av at spillerne skal passe sammen, så er det vel en liste der hver og en er aktuelle i de mange forskjellige scenarioene som kan komme. Det vil si: hvis Rennie blir i Brann, så er spiller A mest aktuell som midtspiss, mens hvis han forsvinner kan vingspiller B være et godt kjøp, mens spiss C passer bedre med sistnevnte. Noe slikt. Det kan hende det er et puslespill av potensielle spillerrelasjoner som er blitt overlevert, heller enn en enkel liste. Tjærnås har jo tidligere uttalt at hans viktigste rolle er å si "nei" angående spillere, så er jo enig i at den såkalte teppebombingen ikke høres ut som den er i tråd med det.

Belfort

Sett Ohi i 3 kamper i år. Blitt veldig imponert over han. Tolker Brann sin manglende interesse for han, at de har større navn på blokken

dr_cyanid

Drit i Ohi. Ser Stabæk mister El Ghanassy. Vil til klubb med bedre betingelser. Der har du spiller med offensive kvaliteter.  I tillegg gratis? Bør vurderes seriøst. Han har vært instrumental i de kamper jeg har sett av Stabæk i år.

dudo

Jeg merker at jeg kommer til kort. Jeg tror ikke jeg har sett en eneste norsk fotballkamp uten Brann i år, med unntak av første omgang mellom Sogndal og Kristiansund.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gepard

http://www.bt.no/100Sport/sportbt/Brann---Umulig-a-forklare-Marcus-forvandlingen-631515_1.snd

Denne kan være viktig å ta med seg når ny spiss skal signeres.

Som Tjærnås harvært innne på er det viktig å finne en spiss som er god i Brann, ikke nødvendigvis en som er kanongod andre steder.

Thorstein Helstad ish spiss, det er vel det vi kunne trengt nå.

Hvordan går det med Thomas Lehne Olsen i godset forresten ? Var det ikke han som skulle bli nye Helstad fra Hamar. Kanskje han vil blomstre i Brann

ostraume

Ohi må ha vært vurdert, vi har tross alt en speider. La oss håpe dette ikke er gull som glapp.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Brann patriot

Grunnen til at Brann ikke vurderer han er fordi Aursnes kommer dersom det ikke blir opprykk for Hødd i år.

Spent på hva man gjør på spissplassen dog. For guds skyld håper jeg ikke de henter Kobran...
Absence of proof is not proof of absence

Gulløl

November 05, 2015, 22:00:15 PM #489 Last Edit: November 05, 2015, 22:05:45 PM by Gulløl
Sesongen 2015:
Fredrik Aursnes, 3 mål og 3 assist.
Ohi Omoijuanfo, 15 mål og 6 assist


Brann har allerede i dag flere småvoksne og lite hodesterke midtbanespillere, det ser vi godt på utspark fra egen keeper der det virker som Brann taper omtrent fire av fem dueller om å vinne ballen. På corner er det omtrent bare Barmen som markerer seg i hodeduellene. Vi trenger også mer styrke og kraft på midtbanen og en spiller som kan score jevnlig med både hode og føtter. Ohi dekker alle de behovene om han klarer å videreføre prestasjonene fra Jerv og Obosliga til Brann og tippeliga. Får håpe virkelig det finnes analyser som viser at Aursnes er et bedre valg en Ohi om det er han som kommer inn.
Håper de er så profesjonelle på Stadion at de klarer å vurdere spillere opp mot hverandre uten å blande følelser inn i bildet. Om treneren har en favorittspiller i sin tidligere klubb bør alternativene veies opp mot denne spilleren, alternativene som talentspeideren har studert grundig. Har talentspeideren presentert gjentatte alternativer gjennom "teppebombingen" mot Soltvedt/LAN som han mener er bedre spillere for Brann og han ikke blir hørt blir han ikke lenge i jobben. Greit nok at han ikke har det siste ordet men håper ihvertfall det minst kommer inn en spiller i vinter som er blitt oppdaget av speideren og som slår til. Fremtiden vil gi svar, det skal bli spennende.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Jeg skjønner overhodet ikke hvorfor du driver og sammenligner Ohi med spillere som Aursnes og Haugen. Dette er indreløpere med kreativitet og pasningsferdigheter. Ohi har i de aller fleste kampene i år spilt (hengende) spiss i 4-2-3-1. Hans styrker har alltid vært nettopp styrken og målteften. Vilt forskjellige spillertyper og jeg håper virkelig ikke Brann henter spillere til indreløperrollen på bakgrunn av hvor mange mål de har som hengende spiss. Vi prøvde oss jo i motsatt retning da vi hentet indreløperen Nordkvelle og satte ham som hengende spiss i 4-2-3-1 under Skarsfjord. Ingen umiddelbar suksess.

Hvor skal Ohi spille i Branns 4-3-3 og har du noen andre begrunnelser utover antall mål og mågivende? Fordi jeg håper iallefall at Brann er såpass profesjonelle at de ikke henter spillere utifra toppscorerlisten.

gladiporno

Enig med siste taler. Her lanseres det navn tilsynelatende uten tanke om hvilke spillertyper det er snakk om, og om de passer inn i laget. Det har Brann mildt sagt brent seg på tidligere. Nordkvelle er kanskje det klareste eksemplet: En god indreløper hentes til et lag som ikke spiller med indreløpere. Ohi Omojihuanfo var spiss på Lillestrøm, hengende spiss på Jerv. Nå lanseres han plutselig som indreløper, og sammenlignes med helt forskjellige spillertyper. For all del, han kan lykkes som indreløper også. Ingen vet - for han har aldri spilt der før. 

blobby winters

Quote from: Gepard on November 05, 2015, 13:06:35 PM
http://www.bt.no/100Sport/sportbt/Brann---Umulig-a-forklare-Marcus-forvandlingen-631515_1.snd

Denne kan være viktig å ta med seg når ny spiss skal signeres.

Som Tjærnås harvært innne på er det viktig å finne en spiss som er god i Brann, ikke nødvendigvis en som er kanongod andre steder.

Thorstein Helstad ish spiss, det er vel det vi kunne trengt nå.

Hvordan går det med Thomas Lehne Olsen i godset forresten ? Var det ikke han som skulle bli nye Helstad fra Hamar. Kanskje han vil blomstre i Brann


Ikke så umulig å forklare. Pedersen sier det selv:
"...hatt gode folk rundt meg"

Brann må finne frem til en spillestil og angrepsmønster som gjør at en spiss kan fungere. Gang etter gang når Brann angriper er det kun 1 spiss i boksen mot MINST 3 store sterke forsvarsspillere. Jeg tror ikke Aguero ville ha lyktes i Brann i år. Mission impossible for både Pedersen og Skålevik.
Ja, vi må ha inn en spiss som er bedre kvalitet enn Skålevik. Men, jeg mener de viktigste signeringene blir midtbane og kant spillere. Når spillere rundt en spiss er gode, skårer spissen flere mål, selvsikkerheten vokser og plutselig ser en Obos spiller ut som en landslagsspiller.

gladiporno

Quote from: Belfort on November 04, 2015, 18:21:30 PM
Sett Ohi i 3 kamper i år. Blitt veldig imponert over han. Tolker Brann sin manglende interesse for han, at de har større navn på blokken


Eller kanskje de har andre og mer passende _spillere_ på blokken. Håper Brann er forbi tiden der man handlet etter navn.

Gulløl

November 05, 2015, 22:48:25 PM #494 Last Edit: November 05, 2015, 22:52:30 PM by Gulløl
Quote from: krakra on November 05, 2015, 22:05:24 PM
Jeg skjønner overhodet ikke hvorfor du driver og sammenligner Ohi med spillere som Aursnes og Haugen. Dette er indreløpere med kreativitet og pasningsferdigheter. Ohi har i de aller fleste kampene i år spilt (hengende) spiss i 4-2-3-1. Hans styrker har alltid vært nettopp styrken og målteften. Vilt forskjellige spillertyper og jeg håper virkelig ikke Brann henter spillere til indreløperrollen på bakgrunn av hvor mange mål de har som hengende spiss. Vi prøvde oss jo i motsatt retning da vi hentet indreløperen Nordkvelle og satte ham som hengende spiss i 4-2-3-1 under Skarsfjord. Ingen umiddelbar suksess.
Hvor skal Ohi spille i Branns 4-3-3 og har du noen andre begrunnelser utover antall mål og mågivende? Fordi jeg håper iallefall at Brann er såpass profesjonelle at de ikke henter spillere utifra toppscorerlisten.


Mål og målgivende var bare to av flere faktorer jeg nevnte. Ohi kunne spilt i alle de offensive rollene i Brann sitt 5-5 system(som LAN liker å kalle det). At Brann trenger flere spillere som scorer en del mål og gir flere assist i de fem offensive rollene er i hvert fall noe de fleste er enig i. Indreløperne i Brann har mest offensive oppgaver og det behøver ikke nødvendigvis være kjempeforskjell til hengende spiss i 4-2-3-1. Vi såg flere ganger under kampen mot Hødd at da innleggene kom eller skulle komme var det bare Skålevik som var i feltet. Hadde vi i tillegg hatt en målfarlig Ohi som kom stormende tror jeg det hadde sett bedre ut i Brann sin dårlige målstatistikk. Men Ohi er et tapt kapittel, Brann har nok sine vurderinger for ikke å hente han og har vurdert at de har bedre løsninger og alternativer i forhold til hvordan de vil spille og vinne kamper.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hatleking

Eg er einig med kritikarane her - det å hente spelarar for så å omskolere dei er neppe lurt. Me bør ikkje gå etter namn, men spelartypar som me treng og som passar oss. Aursnes er ein slik. Ohi har me neppe bruk for i vår situasjon.

krakra

November 05, 2015, 23:07:58 PM #496 Last Edit: November 05, 2015, 23:10:02 PM by krakra
Quote from: Gulløl on November 05, 2015, 22:48:25 PM
Quote from: krakra on November 05, 2015, 22:05:24 PM
Jeg skjønner overhodet ikke hvorfor du driver og sammenligner Ohi med spillere som Aursnes og Haugen. Dette er indreløpere med kreativitet og pasningsferdigheter. Ohi har i de aller fleste kampene i år spilt (hengende) spiss i 4-2-3-1. Hans styrker har alltid vært nettopp styrken og målteften. Vilt forskjellige spillertyper og jeg håper virkelig ikke Brann henter spillere til indreløperrollen på bakgrunn av hvor mange mål de har som hengende spiss. Vi prøvde oss jo i motsatt retning da vi hentet indreløperen Nordkvelle og satte ham som hengende spiss i 4-2-3-1 under Skarsfjord. Ingen umiddelbar suksess.
Hvor skal Ohi spille i Branns 4-3-3 og har du noen andre begrunnelser utover antall mål og mågivende? Fordi jeg håper iallefall at Brann er såpass profesjonelle at de ikke henter spillere utifra toppscorerlisten.


Mål og målgivende var bare to av flere faktorer jeg nevnte. Ohi kunne spilt i alle de offensive rollene i Brann sitt 5-5 system(som LAN liker å kalle det). At Brann trenger flere spillere som scorer en del mål og gir flere assist i de fem offensive rollene er i hvert fall noe de fleste er enig i. Indreløperne i Brann har mest offensive oppgaver og det behøver ikke nødvendigvis være kjempeforskjell til hengende spiss i 4-2-3-1. Vi såg flere ganger under kampen mot Hødd at da innleggene kom eller skulle komme var det bare Skålevik som var i feltet. Hadde vi i tillegg hatt en målfarlig Ohi som kom stormende tror jeg det hadde sett bedre ut i Brann sin dårlige målstatistikk. Men Ohi er et tapt kapittel, Brann har nok sine vurderinger for ikke å hente han og har vurdert at de har bedre løsninger og alternativer i forhold til hvordan de vil spille og vinne kamper.
Det var to av tre, og jeg håper virkelig Brann gjør en grundigere vurdering enn mål, målgivende og fysisk styrke. Hvordan er løpskraften til Ohi, hans ferdigheter med ball, overblikk, spilleforståelse, taktisk forståelse for rollen som indreløper, defensive egenskaper?

Du skriver jo som at Brann bare har to roller. 1. Offensiv i 5-5 eller 2. defensiv i 5-5. Det er jo helt feil. Det er en rimelig stor forskjell på spiss i 4-2-3-1 og indreløper i 4-3-3.

Vi vet at Aursnes fungerer i LAN-stilen. Ohi har ikke engang spilt i 4-3-3 før.

gladiporno

Quote from: Gulløl on November 05, 2015, 22:48:25 PM
Indreløperne i Brann har mest offensive oppgaver og det behøver ikke nødvendigvis være kjempeforskjell til hengende spiss i 4-2-3-1.


Indreløpere i Brann er, som indreløpere flest, toveisspillere, og jobber masse defensivt. Det er litt av grunnen til at vi er _mye_ mer balansert defensivt nå enn det vi var da den håpløse svensken var trener i klubben. En tradisjonell hengende spiss dekker mye mindre rom og har helt andre oppgaver enn indreløpere. Jeg har ingen anelse om Omojihuanfo kunne fungert i en slik rolle fordi jeg aldri har sett ham i en slik rolle. Hvis Brann har vurdert spilleren, så er nok mest med tanke på spiss- eller kantrollen.

gladiporno

Quote from: Gulløl on November 03, 2015, 13:27:48 PM


Jeg har stor sans for Pontus Engblom, som jeg mener er en klassespiss. Men hvor god er han ryggen mot mål?

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up