• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 15/16

Started by Lasaron, August 23, 2015, 10:20:26 AM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Corran

Quote from: osoerli on December 14, 2015, 21:47:18 PM
Og no Lorentzen-saken.  Om Brann ønskjer å forlenga med Lorentzen, kvifor fekk han null speletid i haust då?  Kor idiot går det an å vera?  Me seier ein ting, og gjer noko heilt anna.  Gjøk!

En kan jo ha troen på en så ung spiller og derfor vil beholde ham for å låne ham ut g få kamptrening på så høyt nivå som mulig
Lorentzen er jo ikke 25-28 år gammel spiller som det ikke er håp for?
Han er et ungt talent som fremdeles kan bli meget bra
Han fikk ikke spilletid i høst for han fremdeles er litt ung og ikke er helt der han trenger å være
Sier ikke han vil slå gjennom men skjønner tankegangen om de som har ansvar for am mener han fremdeles har potensiale
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Lorentzen er et stort spisstalent, som av NFF sees på som et av de største i landet. Han fyller 19 år i neste år og er ikke bare en guttunge som bør vente tålmodig på tillit i Brann. Skjønner godt hvis han drar dersom Branns plan bare er å leie ham ut igjen.

At Brann vil beholde ham er jo forståelig siden han er et stort talent, men hvis det er sånn at han ikke passer inn under LAN så får man ta konsekvensen av det.

Corran

Kanskje han ikke har vært god nok enda? Som sagt ikke fylt 18 enda
På tide disse talentene snart skjønner at de må ha litt tålmodighet og de færreste er klar for TL som 18 åringer
At Brann vil forlenge er et klart signal om at de satser på ham og ha troen på ham. At han blir lånt ut er for at han skal få ta steg for steg og bruke den tiden han måtte trenge
Har vel ikke noe med at han ikke passer inn Da hadde de ikke ville forlenge da
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Det er jo merkelig at ingen blir gode nok før de er i tjueårene for en såpass middelmådig klubb som Brann. Lorentzen har fylt 18 og neste år fyller han 19. At Brann da vil leie ham ut er verken et signal på at de vil satse på ham eller at de har særlig stor troen. Da er det da bedre for Lorentzen som faktisk ønsker å satse på ham.

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!



ostraume

Quote from: krakra on December 14, 2015, 22:49:01 PM
Lorentzen er et stort spisstalent, som av NFF sees på som et av de største i landet. Han fyller 19 år i neste år og er ikke bare en guttunge som bør vente tålmodig på tillit i Brann. Skjønner godt hvis han drar dersom Branns plan bare er å leie ham ut igjen.

At Brann vil beholde ham er jo forståelig siden han er et stort talent, men hvis det er sånn at han ikke passer inn under LAN så får man ta konsekvensen av det.


Lorentzen har ikke vist noe som tilsier at han er god nok for en plass på laget. Utlån virker som et fornuftig grep. At han får tilbud om kontrakt viser jo at man har troen på at dette kan bli noe. Bare ikke helt enda.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.


krakra

Quote from: ostraume on December 15, 2015, 08:20:01 AM
Quote from: krakra on December 14, 2015, 22:49:01 PM
Lorentzen er et stort spisstalent, som av NFF sees på som et av de største i landet. Han fyller 19 år i neste år og er ikke bare en guttunge som bør vente tålmodig på tillit i Brann. Skjønner godt hvis han drar dersom Branns plan bare er å leie ham ut igjen.

At Brann vil beholde ham er jo forståelig siden han er et stort talent, men hvis det er sånn at han ikke passer inn under LAN så får man ta konsekvensen av det.


Lorentzen har ikke vist noe som tilsier at han er god nok for en plass på laget. Utlån virker som et fornuftig grep. At han får tilbud om kontrakt viser jo at man har troen på at dette kan bli noe. Bare ikke helt enda.
Hvis Brann mener at Lorentzen ikke kan kjempe om spilletid engang når han er i siste året som junior så bør han finne seg en klubb som vil satse på ham. På ordentlig, ikke bare gjennom å tilby en kontrakt på lav lønn som er Branns versjon av å satse på ungdommen. Det er ikke utålmodig. Bare fornuftig dersom han har ambisjoner.

ostraume

Det er ikke spesielt unikt å gå inn for å låne ut en ung spiller, så jeg ser ikke problemet.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

"Problemet" er jo at det er null grunn for et stort talent å forlenge med en klubb som kun har som plan å sende ham ned et nivå. Lorentzen er sett på som er stort talent, så hvorfor skal han forlenge med oss?

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.


ostraume

Aha! Du tenker at Godset eller Aalesund eller Köln står klar med sjekkheftet? I så fall er jeg enig med deg. Skulle han få tilbud fra en TL-klubb som sier de vil satse på han så bør han jo gå for det.

Jeg tror bare ikke det skjer basert på prestasjonene hans i OBOS i år.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

December 15, 2015, 09:09:50 AM #1015 Last Edit: December 15, 2015, 09:11:48 AM by krakra


ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

December 15, 2015, 09:27:45 AM #1018 Last Edit: December 15, 2015, 09:29:32 AM by krakra
Det er vel ingen som har sagt at Lorentzen må dra til en klubb som sier de vil satse på ham som førstevalg?

Han bør dra til en klubb som ser på ham som et stort talent som passer i klubben og som kan konkurrere om en plass på laget. Når Brann sier at de vil leie ham ut til OBOS så er jo det et ganske klart signal om at han ikke engang er i noen konkurransesituasjon om en plass på laget i Brann.

ostraume

Okay, beklager hvis jeg trakk den for langt. Erstatt med kun "satse på" da.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Sogndal neste? Da vet vi hva som skjer om to år.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

aleksanderhjelleseth


Lasaron

Jeg sier det igjen: Har ikke så voldsomt sans for det der med utlån. Men gjør Brann det, så skal de iallfall ikke betale lønnen.
Tren på langskudd

aleksanderhjelleseth

Quote from: Lasaron on December 15, 2015, 11:25:14 AM
Jeg sier det igjen: Har ikke så voldsomt sans for det der med utlån. Men gjør Brann det, så skal de iallfall ikke betale lønnen.


Visst alternativet er 3div med Brann 2 så er utlån absolutt å foretrekke.

karkarkar

Lorentzen må få innhopp i år, det er riktig tidspunkt. Det kan hende at hvis han får mange nok av dem, så vil han skrive ny kontrakt, mens Brann kan bli mer lunken hvis han ikke leverer på de sjansene han får.

Det er vel heller usannsynlig at dét blir scenariet, ettersom Brann har Orlov (eventuelt en ny spiss i bytte), Lie Skålevik og den utpregete innbytterspissen Karadas på topp neste sesong. Brann setter neppe Lie Skålevik permanent på benken, dermed er første-, andre- og tredjevalg etablert. Det gir få åpninger for yngstemann, dessverre. Tipper samtalen mellom ledelsen og Lorentzen - som fikk Håkon til å uttale at det ikke så lyst ut for hans del - handlet om at det ikke var spesielt gode muligheter for ham i Brann i år. Det vil si at de så for seg et utlån.

Kan det være at Brann nå har fortalt talentene Grønner og Lorentzen at neste år er ditt år? Grønner tar over styringen når Demidov tusler videre som bosman, mens Lorentzen får utfordrerrollen på spissplass når Karadas legger opp.

Lasaron

Quote from: aleksanderhjelleseth on December 15, 2015, 11:30:47 AM
Quote from: Lasaron on December 15, 2015, 11:25:14 AM
Jeg sier det igjen: Har ikke så voldsomt sans for det der med utlån. Men gjør Brann det, så skal de iallfall ikke betale lønnen.


Visst alternativet er 3div med Brann 2 så er utlån absolutt å foretrekke.


Det kan man jo saktens mene om alle. Faktum er at noen må spille mer eller mindre på Brann 2. Vi kan ikke ha bare 15 spillere i A-stallen, og vi kan ikke ha 7 stk som aldri spiller kamper.

Forøvrig bør Lorentzen være aktuell for vingspissroller også. Det fins eksempel på 4-3-3-lag der de tre fremste alle kanskje passer best i midten, men der alle likevel spiller, eller spilte godt. Neymar, Messi, Suarez. De tre s-ene på Molde i sin tid, uten sammenligning forøvrig. Harald Brattbakk ble toppscorer i eliteserien år etter år som vingspiss. Under LAN har vel vingspissene kommet til flere sjanser enn midtspissen.
Tren på langskudd

Corran

Quote from: krakra on December 15, 2015, 09:27:45 AM
Det er vel ingen som har sagt at Lorentzen må dra til en klubb som sier de vil satse på ham som førstevalg?

Han bør dra til en klubb som ser på ham som et stort talent som passer i klubben og som kan konkurrere om en plass på laget. Når Brann sier at de vil leie ham ut til OBOS så er jo det et ganske klart signal om at han ikke engang er i noen konkurransesituasjon om en plass på laget i Brann.

Du gir hele tiden inntrykk av at utlån av Lorentzen betyr at de ikke satser på ham eller at han ikke er utfordrer til en plass på laget/benken. Dette er fjas fra din side.
Grunnen for å låne ham ut er for at han skal ha muligheten for å spille fast på et lag og et lag på høyere nivå enn 2 laget. Dette for at han skal ha muligheten til å utvikle seg mer i en fase hvor det er viktigere for utviklingen hans å spille fast enn å bli brukt som innbytter.
Dette betyr at de er interessert i at han utvikler seg og ikke er stallfyll. Mao de har troen på ham og vil satse på ham
Om Lorentzen tror han kan gjøre dette bedre ved å gå til en annen klubb på et høyere nivå enn Brann kan låne ham ut til er det hans sak.
Om han skriver kontrakt men Brann og blir lånt ut vil han mest sannsynlig også tjene mer enn under kontrakt med en toppklubb i obos så økonomisk vil han tjene på å bli i Brann.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

pidre

Vingspiss? Har HL rette egenskaper for en slik rolle?
Saludar a los monos!

Lasaron

Quote from: pidre on December 15, 2015, 13:20:26 PM
Vingspiss? Har HL rette egenskaper for en slik rolle?


Etter min mening så bør en vingspiss i Brann ha flere strenger å spille på enn å kunne slikke krittet, løpe raskt og slå innlegg. Dessuten er tror jeg Lorentzen er middels på fart (altså ikke treig, Krakra), og er sikkert ikke dårligere enn de andre på innlegg.

Svaret mitt er ja.
Tren på langskudd

Gepard

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Birkelund-ble-vraket-i-Brann---na-kan-han-ga-til-Sogndal-656945_1.snd

Kommende storspiller fra Bergen, Sogndal klarer nok å få frem det beste i han. Et rivjern det er helt utrolig Brann ikke har bruk for i tippeligaen 2016

Falkman

Quote from: Gepard on December 15, 2015, 14:18:01 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Birkelund-ble-vraket-i-Brann---na-kan-han-ga-til-Sogndal-656945_1.snd

Kommende storspiller fra Bergen, Sogndal klarer nok å få frem det beste i han. Et rivjern det er helt utrolig Brann ikke har bruk for i tippeligaen 2016


helt utrolig?? så god er han da ikke i nærheten  av å være.

tsrqpo

Quote from: Falkman on December 15, 2015, 14:28:19 PM
Quote from: Gepard on December 15, 2015, 14:18:01 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Birkelund-ble-vraket-i-Brann---na-kan-han-ga-til-Sogndal-656945_1.snd

Kommende storspiller fra Bergen, Sogndal klarer nok å få frem det beste i han. Et rivjern det er helt utrolig Brann ikke har bruk for i tippeligaen 2016


helt utrolig?? så god er han da ikke i nærheten  av å være.

Hatleking

Quote from: Gepard on December 15, 2015, 14:18:01 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Birkelund-ble-vraket-i-Brann---na-kan-han-ga-til-Sogndal-656945_1.snd

Kommende storspiller fra Bergen, Sogndal klarer nok å få frem det beste i han. Et rivjern det er helt utrolig Brann ikke har bruk for i tippeligaen 2016


Går nok til Bolton for 37 millionar om eit par-tre år.

Kagain

Quote from: Hatleking on December 15, 2015, 17:53:09 PM

Går nok til Bolton for 37 millionar om eit par-tre år.


Eller til Brann for en 4-5 millioner.

Lasaron

Quote from: tsrqpo on December 15, 2015, 16:40:41 PM
Quote from: Falkman on December 15, 2015, 14:28:19 PM
Quote from: Gepard on December 15, 2015, 14:18:01 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Birkelund-ble-vraket-i-Brann---na-kan-han-ga-til-Sogndal-656945_1.snd

Kommende storspiller fra Bergen, Sogndal klarer nok å få frem det beste i han. Et rivjern det er helt utrolig Brann ikke har bruk for i tippeligaen 2016


helt utrolig?? så god er han da ikke i nærheten  av å være.


Godt poeng. Svaret på det er nei.

Kan det tenkes at LAN tenker noe slikt som at Birkelund er allerede svært godt trent, og det er begrenset hvor mye bedre han kan bli? Mens de fleste andre i Brann vil bli en hel del bedre av å bli bedre trent?
Tren på langskudd

krakra

Quote from: tsrqpo on December 15, 2015, 16:40:41 PM
Quote from: Falkman on December 15, 2015, 14:28:19 PM
Quote from: Gepard on December 15, 2015, 14:18:01 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Birkelund-ble-vraket-i-Brann---na-kan-han-ga-til-Sogndal-656945_1.snd

Kommende storspiller fra Bergen, Sogndal klarer nok å få frem det beste i han. Et rivjern det er helt utrolig Brann ikke har bruk for i tippeligaen 2016


helt utrolig?? så god er han da ikke i nærheten  av å være.
Kommer jo an på. Hadde vi hatt en historie for å være gode på utvikling av unge spillere, særlig de med spissferdigheter fysisk, og Birkelund hadde spilt for en annen klubb som historisk sett var dårlig på å få potensialet ut av sine unggutter så hadde det kunne vært et spennende kjøp. Siden det er motsatt så kanskje ikke. Sogndal er smarte. De henter typer med ferdigheter som passer klubben. Birkelund passer nok Sogndal godt og kan gjøre det bra nok der til at Brann blir interesserte i å betale millioner for å hente ham tilbake om noen år.

krakra

Quote from: Lasaron on December 15, 2015, 13:43:46 PM
Quote from: pidre on December 15, 2015, 13:20:26 PM
Vingspiss? Har HL rette egenskaper for en slik rolle?


Etter min mening så bør en vingspiss i Brann ha flere strenger å spille på enn å kunne slikke krittet, løpe raskt og slå innlegg. Dessuten er tror jeg Lorentzen er middels på fart (altså ikke treig, Krakra), og er sikkert ikke dårligere enn de andre på innlegg.

Svaret mitt er ja.
Hva er ditt grunnlag for å si at Lorentzen "sikkert ikke" er dårligere enn de andre på innlegg. Har knapt sett Lorentzen slå et innlegg, selv om det sikkert har skjedd på andrelaget. Ellers er det jo søtt at du fortsatt rir denne kjepphesten om at spillere kan ha "middels fart", men spørsmålet er jo om Lorentzen har fart og teknikk til å ta seg forbi og løpe ifra forsvarsspillere. Det er jeg skeptisk til. Lorentzen er en typisk boksspiss, og å presse ham i en rolle han ikke passer i er ikke bra spillerutvikling. Bedre å la ham dra.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: krakra on December 15, 2015, 00:14:26 AM
Når en 19-åring(som Lorentzen blir neste år) ikke engang ansees som å være med i konkurransen om spilletid så er han ikke utålmodig hvis han ønsker seg vekk.


Uenig. Brann har gitt signal om at de vil ha ham med videre, ønsker å tegne kontrakt, og vil arbeide for å finne en klubb han kan lånes ut til for å få spilletid - selv om han ennå ikke er god nok til å få mye spilletid i Eliteserien. Da er det i mine øyne definitivt utålmodig å avvise en forlengelse.

Quote from: krakra on December 15, 2015, 00:14:26 AM


Så lenge disse tenåringene er gode nok til å spille i TL, er det greit å være misfornøyd med å ikke få spilletid. Lorentzen er ikke der. Han har per dags dato ikke vist noe som får meg til å tro han er god nok til å starte i TL. Kanskje kan han bli det, og Brann ser ut til å ville bruke ressurser på å utvikle ham videre. Hvis han har hodet på rett sted bør han være glad for det og takke ja - om noen spør meg.

Quote from: krakra on December 15, 2015, 00:14:26 AM


Hvis det er noen som fremstår som "ikke seriøs" her, må det være Lorentzen og Lillejord i sine (over)vurderinger av hva Lorentzen kan forvente av tilbud og spilletid fra andre.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: krakra on December 15, 2015, 08:42:17 AM
"Problemet" er jo at det er null grunn for et stort talent å forlenge med en klubb som kun har som plan å sende ham ned et nivå. Lorentzen er sett på som er stort talent, så hvorfor skal han forlenge med oss?


Det er helt vanlig - både i Norge og utlandet - å ta inn unge talenter i stallen og la dem få spilletid på lavere nivå som en del av utviklingen. Mener du virkelig at det ikke er grunn for talenter å signere med klubber som gjør dette? Da blir det ikke mange klubber igjen for disse unge talentene ...

PS: Synes du ikke Grønner fremstod som en bedre spiller etter at Brann leide ham ut en sesong?
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krakra

Quote from: Corran on December 15, 2015, 13:10:50 PM
Quote from: krakra on December 15, 2015, 09:27:45 AM
Det er vel ingen som har sagt at Lorentzen må dra til en klubb som sier de vil satse på ham som førstevalg?

Han bør dra til en klubb som ser på ham som et stort talent som passer i klubben og som kan konkurrere om en plass på laget. Når Brann sier at de vil leie ham ut til OBOS så er jo det et ganske klart signal om at han ikke engang er i noen konkurransesituasjon om en plass på laget i Brann.

Du gir hele tiden inntrykk av at utlån av Lorentzen betyr at de ikke satser på ham eller at han ikke er utfordrer til en plass på laget/benken. Dette er fjas fra din side.
Grunnen for å låne ham ut er for at han skal ha muligheten for å spille fast på et lag og et lag på høyere nivå enn 2 laget. Dette for at han skal ha muligheten til å utvikle seg mer i en fase hvor det er viktigere for utviklingen hans å spille fast enn å bli brukt som innbytter.
Dette betyr at de er interessert i at han utvikler seg og ikke er stallfyll. Mao de har troen på ham og vil satse på ham
Om Lorentzen tror han kan gjøre dette bedre ved å gå til en annen klubb på et høyere nivå enn Brann kan låne ham ut til er det hans sak.
Om han skriver kontrakt men Brann og blir lånt ut vil han mest sannsynlig også tjene mer enn under kontrakt med en toppklubb i obos så økonomisk vil han tjene på å bli i Brann.

Det er ikke fjas fra min side nei. Man leier ikke ut store talenter man vil satse på, og som kan konkurrere om en plass på laget. Ja, det er vanlig at spillere leies ut, men hvor vanlig er det at dette er 19-åringer med en høy stjerne i klubben? Brann er ikke Real Madrid der nåløyet er syltynt akkurat.

At Branns plan for Lorentzen er et utlån til OBOS er et godt signal på at han ikke er en spiller de vil satse på. Hadde vi hatt en knalltøff konkurransesituasjon på spissplass, Lorentzen hadde vært 1-2 år yngre eller vi hadde vært et topplag i TL hadde det kanskje stilt seg anderledes.

krakra

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on December 15, 2015, 21:28:34 PM
Quote from: krakra on December 15, 2015, 00:14:26 AM
Når en 19-åring(som Lorentzen blir neste år) ikke engang ansees som å være med i konkurransen om spilletid så er han ikke utålmodig hvis han ønsker seg vekk.


Uenig. Brann har gitt signal om at de vil ha ham med videre, ønsker å tegne kontrakt, og vil arbeide for å finne en klubb han kan lånes ut til for å få spilletid - selv om han ennå ikke er god nok til å få mye spilletid i Eliteserien. Da er det i mine øyne definitivt utålmodig å avvise en forlengelse.

Quote from: krakra on December 15, 2015, 00:14:26 AM


Så lenge disse tenåringene er gode nok til å spille i TL, er det greit å være misfornøyd med å ikke få spilletid. Lorentzen er ikke der. Han har per dags dato ikke vist noe som får meg til å tro han er god nok til å starte i TL. Kanskje kan han bli det, og Brann ser ut til å ville bruke ressurser på å utvikle ham videre. Hvis han har hodet på rett sted bør han være glad for det og takke ja - om noen spør meg.

Quote from: krakra on December 15, 2015, 00:14:26 AM


Hvis det er noen som fremstår som "ikke seriøs" her, må det være Lorentzen og Lillejord i sine (over)vurderinger av hva Lorentzen kan forvente av tilbud og spilletid fra andre.


krakra

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on December 15, 2015, 21:32:55 PM
Quote from: krakra on December 15, 2015, 08:42:17 AM
"Problemet" er jo at det er null grunn for et stort talent å forlenge med en klubb som kun har som plan å sende ham ned et nivå. Lorentzen er sett på som er stort talent, så hvorfor skal han forlenge med oss?


Det er helt vanlig - både i Norge og utlandet - å ta inn unge talenter i stallen og la dem få spilletid på lavere nivå som en del av utviklingen. Mener du virkelig at det ikke er grunn for talenter å signere med klubber som gjør dette? Da blir det ikke mange klubber igjen for disse unge talentene ...

PS: Synes du ikke Grønner fremstod som en bedre spiller etter at Brann leide ham ut en sesong?
Situasjonen med Grønner var jo en ganske annen. Han han hadde flere kamper både fra start og fra benken for Brann og tok selv initiativet til å gå på lån. Brann ønsket i utgangspunktet å ha ham i stallen, men gikk med på å leie ham ut fordi spilleren selv sterkt ønsket å være fast på et lag. Det er et ganske annet signal enn når Brann allerede før sesongoppkjøringen sier at de ikke vil ha Lorentzen i stallen neste sesong, men heller sende ham ned en divisjon. Etter en høstsesong der han ikke fikk et minutt spilletid for oss i OBOS.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: krakra on December 15, 2015, 21:39:59 PM
Hehe, så Lorentzen bør signere fordi Brann ønsker at han signere og det alene er et tegn på at de vil satse på ham?


Du lever i en rar verden ... Ja, selvfølgelig, det at Brann sier at de har troen på ham og ønsker å signere en kontrakt med ham, betyr faktisk at de har troen på ham og ønsker å utvikle ham videre. Ellers ville de simpelthen latt være å tilby ham en ny kontrakt, slik de lot være å tilby Birkelund ny kontrakt.

Quote from: krakra on December 15, 2015, 21:39:59 PM
De fleste klubber har vel fått med seg hva vi er i stand til å få ut av talentene våre.


Ja da, ja da, jeg har hørt denne evinnelige nedsnakkingen din av Brann og den stadige messingen din om at vi er så elendige på spillerutvikling. Det blir ikke mer sant av at du gjentar det ørten ganger til. Jeg vet ikke helt hva du får ut av å skrive her - gang etter gang - at unge spillere bør gå til alle andre klubber enn Brann. Men på sett og vis håper jeg at du får en eller annen syk glede av all denne brønnpissingen din ...
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krakra

December 15, 2015, 22:22:37 PM #1043 Last Edit: December 15, 2015, 22:24:47 PM by krakra
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on December 15, 2015, 22:13:04 PM
Quote from: krakra on December 15, 2015, 21:39:59 PM
Hehe, så Lorentzen bør signere fordi Brann ønsker at han signere og det alene er et tegn på at de vil satse på ham?


Du lever i en rar verden ... Ja, selvfølgelig, det at Brann sier at de har troen på ham og ønsker å signere en kontrakt med ham, betyr faktisk at de har troen på ham og ønsker å utvikle ham videre. Ellers ville de simpelthen latt være å tilby ham en ny kontrakt, slik de lot være å tilby Birkelund ny kontrakt.

Quote from: krakra on December 15, 2015, 21:39:59 PM
De fleste klubber har vel fått med seg hva vi er i stand til å få ut av talentene våre.


Ja da, ja da, jeg har hørt denne evinnelige nedsnakkingen din av Brann og den stadige messingen din om at vi er så elendige på spillerutvikling. Det blir ikke mer sant av at du gjentar det ørten ganger til. Jeg vet ikke helt hva du får ut av å skrive her - gang etter gang - at unge spillere bør gå til alle andre klubber enn Brann. Men på sett og vis håper jeg at du får en eller annen syk glede av all denne brønnpissingen din ...

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on December 15, 2015, 22:13:04 PM
Quote from: krakra on December 15, 2015, 21:39:59 PM
Hehe, så Lorentzen bør signere fordi Brann ønsker at han signere og det alene er et tegn på at de vil satse på ham?


Du lever i en rar verden ... Ja, selvfølgelig, det at Brann sier at de har troen på ham og ønsker å signere en kontrakt med ham, betyr faktisk at de har troen på ham og ønsker å utvikle ham videre. Ellers ville de simpelthen latt være å tilby ham en ny kontrakt, slik de lot være å tilby Birkelund ny kontrakt.

Quote from: krakra on December 15, 2015, 21:39:59 PM
De fleste klubber har vel fått med seg hva vi er i stand til å få ut av talentene våre.


Ja da, ja da, jeg har hørt denne evinnelige nedsnakkingen din av Brann og den stadige messingen din om at vi er så elendige på spillerutvikling. Det blir ikke mer sant av at du gjentar det ørten ganger til. Jeg vet ikke helt hva du får ut av å skrive her - gang etter gang - at unge spillere bør gå til alle andre klubber enn Brann. Men på sett og vis håper jeg at du får en eller annen syk glede av all denne brønnpissingen din ...

Nei, å tilby en spiller en kontrakt er verken å satse på en spiller eller å si at man vil satse på ham. Det kan vel så gjerne være at man vil ha ham i tilfelle han skulle slå til. Når han ikke spilte et eneste OBOS-minutt for oss forrige høst og sportssjefen allerede før sesongoppkjøringen slår fast at han ikke er i Branns planen for stallen neste år så er det et ganske klart signal på at de ikke vil satse på ham nå. Kanskje senere, men med Branns historie så skjønner jeg ganske enkelt ikke hvorfor han skal ta sjansen på det. Kan noen gi noen gode grunner til at han skal være så tålmodig? Han anses av NFF som et av Norges største spisstalenter, og er fast på G18-landslaget. Hadde Brann holdt høyt sportslig nivå kunne det å være endel av klubben hatt en verdi, men Lorentzen kan fort ende opp i en enda bedre klubb enn Brann. Se på Birkelund, som ikke engang fikk ny kontrakt med Brann. Han vises jo interesse fra både Viking og Sogndal. Finne som ikke var god nok til å starte på bekostning av en spiss som ikke scoret mål gikk til et topplag i 2. Bundesliga.

Det er ikke brønnpissing å peke på klart kritikkverdige forhold i Brann. Og Branns videreutvikling av de talentene som har kommet fra utviklingsavdelingen har stått til stryk.

ostraume

Hva mener du Brann skal gjøre, egentlig? Love Lorentzen rikelig med spilletid neste år?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

De bør la ham konkurrere om en plass på laget og gi ham sjansen til å vise seg fram. Dersom de mener han er for dårlig for denne sjansen bør de la ham dra.

Nixon

Quote from: krakra on December 15, 2015, 22:58:15 PM
De bør la ham konkurrere om en plass på laget og gi ham sjansen til å vise seg fram. Dersom de mener han er for dårlig for denne sjansen bør de la ham dra.


Dersom Brann mener at Lorentzen kan bli en bra TL-spiller, men at han kan ha godt av et år med mye spilletid i Obos-ligaen, som Soltvedt sier, så ser jeg ikke at Brann gjør noe feil med å tilby han kontrakt og er ærlige på at de vil leie han ut det første året. Og så er det Lorentzens privilegium å enten si ja eller nei til det. Jeg skjønner ikke hvorfor Brann skal kritiseres så mye. Til syvende og sist må Lorentzen ta en avgjørelse om hva han synes er best for sin egen utvikling. Brann er i det minste ærlige på hva de mener er best for utviklingen hans.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Hvis Lorentzen har så godt av mye spilletid i OBOS, så er det jo ingenting som hindrer ham i å signere med en OBOS-klubb når kontrakten går ut.

Nixon

Quote from: krakra on December 15, 2015, 23:16:06 PM
Hvis Lorentzen har så godt av mye spilletid i OBOS, så er det jo ingenting som hindrer ham i å signere med en OBOS-klubb når kontrakten går ut.


Selvfølgelig ikke. Men som jeg skrev tidligere så ville jeg vurdert det som bedre å fortsatt ha en fot innenfor hos en TL-klubb i stedet for å bryte alle bånd og bare bli en ren Obos-spiller. Men igjen. Dette er hundre prosent opp til Lorentzen.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Kjell249

Ikke plassen som vi skal prioritere men har sansen for Berge, og heller selge Grønner. Så har vi 3 bra midtstoppere og ikke så utsatt for skader på Demidov.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Semb-Berge-vil-ha-mer-spilletid--takket-nei-til-ny-kontrakt-med-Molde-657218_1.snd
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Go Up