• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 15/16

Started by Lasaron, August 23, 2015, 10:20:26 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Semb Berge har de leid, Toivo var ingen profil, Hussain var ingen profil, Gulbrandsen var ingen profil, Høiland var ingen profil utover Twitter og Kamara var også innleid.

Corran

Hussain var vel en profil? Var en av de største snakissene i TL før han gikk til Molde.
Guldbrandsen var den store up and comming i LSK og fikk en god del spalteplass
Høiland er en profil på godt og vond.
Toivo var gjerne ikke profil i ditt hode men han ble hentet som finsk landslagsspiller. Et landslag som ikke var så mye dårligere om ikke bedre enn Norge på den tiden.
De to siste er innleid sier du men de spiller vel likefult på Molde og Molde har vel hentet dem som profiler?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Chrisstah

Hussain var meget god før han kom til Molde. Gulbrandsen var også ganske bra før han kom.
De 2 var nok på blokken til flere klubber når de ble hentet.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

krakra

September 20, 2015, 22:10:58 PM #103 Last Edit: September 20, 2015, 22:12:39 PM by krakra
Quote from: Corran on September 20, 2015, 21:56:29 PM
Hussain var vel en profil? Var en av de største snakissene i TL før han gikk til Molde.
Guldbrandsen var den store up and comming i LSK og fikk en god del spalteplass
Høiland er en profil på godt og vond.
Toivo var gjerne ikke profil i ditt hode men han ble hentet som finsk landslagsspiller. Et landslag som ikke var så mye dårligere om ikke bedre enn Norge på den tiden.
De to siste er innleid sier du men de spiller vel likefult på Molde og Molde har vel hentet dem som profiler?
Hussain hadde en god sesong i FFK. Uansett vært sånn passe i Molde. Gulbrandsen var et kjent talent, men ingen TL-profil. Sju mål i TL på fire sesonger hadde han da han signerte for Molde. Høiland var profilert gjennom kjeften sin, ikke gjennom spill i TL. Finland ligger iallefall på fjerdeplass i en kvalikgruppe som Nord-Irland leder. Bak Romania og Ungarn. Sævarsson var ingen TL-profil, selv om han spilte for et betydelig bedre landslag. Mojsov var ikke akkurat en profil da vi hentet ham, han heller.

Når lån, og kjøp av spillere som Gulbrandsen og Høiland trekkes frem som eksempler på at Molde kjøper profiler så sier det jo i seg selv at Moldes strategi i stor grad ikke har handlet om å hente profiler.

blobby winters

Quote from: Huff on September 20, 2015, 21:37:29 PM
Jeg tilhører dem som mener Brann trolig bør forsterke på et par-tre plasser, men jeg synes det blir merkelig å sammenligne oss med de lagene som rykket opp i fjor og som sliter i år.

Corran

OK eg skal droppe Høiland, Hussain og Guldbrandsen som profiler og til og med Toivo
Men like fult så er det en del andre profiler der selv om et par av dem er lånt.
Og Norge var da ikke bedre en Finland på tidspunktet Toivo ble hentet og nå er de 10 plasser bak oss.
Så kan en jo også diskutere hva som er definisjonen på en profil. I ordets rette forstand er vel Høiland den størst profilen av de spillerne men å være en profil er ikke nødvendigvis ensbetydende med å være god om en tolker profil ut fra hva definisjonen på ordet er

Uansett hvordan du snur og vender på det hadde en god del av de spillerne gått rett inn og forsterket Brann. De har hentet gode etablerte spillere som er i sin beste alder og de har hentet inn et par spillere som ble regnet som de største talentene i TL. Hussain hadde slått igjennom og Guldbrandsen var på vei til det.


In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Jose Arrogantio

Quote from: blobby winters on September 20, 2015, 22:20:37 PM
Quote from: Huff on September 20, 2015, 21:37:29 PM
Jeg tilhører dem som mener Brann trolig bør forsterke på et par-tre plasser, men jeg synes det blir merkelig å sammenligne oss med de lagene som rykket opp i fjor og som sliter i år.


Alle tre OBOS-lagene gjør det dårlig i år, men i 2013 og 2014 endte et av OBOS-lagene på 9. plass, svært god prestasjon av disse lagene om det er et stort nivåforskjell mellom TL og Obos. Og både i 2013 og 2014 var det TL-lag som tok de to nederste plassene. Det er en nivåforskjell, selvfølgelig, og jeg tror at det skal veldig mye til for medaljekamp uten forsterkninger. Men jeg tror midten av TL er et godt mål for 2016 (om vi faktisk skulle klare opprykk, ennå ikke overbevist), og så kan man bygge videre fra der. Tok bare to sesonger i TL for Stabæk å bli et medaljelag.

krakra

Quote from: Corran on September 20, 2015, 22:27:52 PM
OK eg skal droppe Høiland, Hussain og Guldbrandsen som profiler og til og med Toivo
Men like fult så er det en del andre profiler der selv om et par av dem er lånt.
Og Norge var da ikke bedre en Finland på tidspunktet Toivo ble hentet og nå er de 10 plasser bak oss.
Så kan en jo også diskutere hva som er definisjonen på en profil. I ordets rette forstand er vel Høiland den størst profilen av de spillerne men å være en profil er ikke nødvendigvis ensbetydende med å være god om en tolker profil ut fra hva definisjonen på ordet er

Uansett hvordan du snur og vender på det hadde en god del av de spillerne gått rett inn og forsterket Brann. De har hentet gode etablerte spillere som er i sin beste alder og de har hentet inn et par spillere som ble regnet som de største talentene i TL. Hussain hadde slått igjennom og Guldbrandsen var på vei til det.



Molde har i hovedsak bygd seg opp ved å hente talenter, spillere fra lavere divisjoner og ukjente utlendinger. Etter at Solskjær dro har de begynt å hente litt mer profilerte spillere, som ikke har vært noen ubetinget suksess-strategi akkurat

osoerli

September 21, 2015, 22:03:20 PM #108 Last Edit: September 21, 2015, 22:12:56 PM by osoerli
Det er mogleg det blir opprykk.  Det blir i alle fall nedrykk umiddelbart utan klare forsterkingar.

1. 11'er 2016:

Keeper:  Helst ny.  Leciejewski er ein grei keeper for nedre TL-halvdel.  Men vi blir aldri topp 3 i TL med Piotr i mål.  Skal vi ta medalje må vi ha ein keeper som er god med ballen i beina, presise utspark, og god til å plukke corenerar.  Men det er mogleg målet første sesong i TL bare er å bita seg fast.  Då er Piotr grei nok.

Venstreback: Kristiansen held mål for topp 3 i TL.

Midtstopper: Demidov manglar eindel på fart, men er god nok for øvre halvdel TL med ein kjapp makker.

Midtstopper: Helst ny.  Acosta er for røff og rufsete.  Eit vandrande frispark.  Grei nok som første sesong i TL om målet er å bita seg fast.  Held ikkje mål for øvre halvdel TL.

Høgre back: Ny.  Med Nouri blir det kamp for å halda seg i TL. For lett å runde, for svake innlegg.  Vevatne er neppe aktuell i første elveren.

Venstre indreløper: Helst ny.  Haugen er grei for nedre halvdel og fornya kontrakt.  For lite målfarleg.  Ikkje god nok for topp 3.

Sentral midtbane: Ny.  Nilsen er for lite kreativ, for lite målfarleg, sender 80% av pasningane bakover.  Med Nilsen blir det botnstrid.

Høgre indreløper: Skaanes evt Barmen kan veksa med oppgåva i TL.  Mest tru på Skaanes.  God nok for øvre halvdel.  Kan bli gode nok for topp 3.

Venstre kant:  Helst ny.  Skal det bli topp 3 er ein venstrefota kantspelar eit must.  Huseklepp eller Larsen er greie nok for midt på tabellen.

Høgre kant:  Rennie bør kjøpes.  Varierer eindel.  Huseklepp eller Larsen er andre alternativ.  Ein av desse kan vera gode nok for topp 3.

Spiss:  Ny! Skålevik er Obos-kvalitet.  Sågar nedre halvdel Obos.  Spiss er den første plassen det skal forsterkast.  Spissar varierer i løpet av ein sesong.  Skal det bli topp 3 må 2 gode spissar  handlast inn.

Konklusjon:
Er målet å bita seg fast i TL må det handlast:
1 høgre back
1 sentral midtbane
1 Rennie
1 spiss

Om målet er topp 3 i TL må det handlast:
1 keeper
1 midtstopper
1 sentral midtbane
1 venstre indreløper
1 venstre kant
1 Rennie
2 spissar
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Hehe, en skuffende kamp så kommer svartmalingen og kravet om helt nytt lag. Forhåpentligvis har ledelsen litt mer is i magen.

osoerli

Svartmaling?  Dette var ei heilt nøktern vurdering frå mi side som like gjerne kunne kommt etter forrige kamp.  Det er jo bare å samanlikna dagens Brann-stall med laga på nedre, midtre og øvre TL, så ser du kor me høyrer heime.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Yngve

Rykker me opp må me ha tre nye spelarar som kan gå rett inn på laget. Sentral midtbane for SHN, ny spiss og ein ny kant. Då skal me ha eit lag som kan gjera det greitt i TL.

Nixon

Det er i så måte mest prekært på spissplassen etter min mening. Skålevik er en hardtarbeidende spiss som får mye skryt for jobben han gjør for å lage plass til andre spillere med løpene sine. Men i min naivitet tenker jeg at dette er egenskaper som det er lettest å ha for en spiss. Det er jo bare å opparbeide seg litt kondis og tenke seg litt om før man løper.

Skålevik har skuffet meg på flere områder. Han er ikke så flink til å komme i skåringsposisjon som jeg hadde trodd. Det var jo det som skulle være styrken hans. I tillegg virker han å være forholdsvis dårlig teknisk og klarer sjelden å gjøre noe med ballen på egenhånd. Og ikke virker han å være veldig rask heller.

Så det blir definitivt for spedt med Skålevik som hovedspiss neste år. Så ny spiss bør være øverst på listen til Soltvedt.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Kjell249

Høyt på listen bør også en ny høyre back være. Nouri har sine fremste kvaliteter offensivt, og han har vel enda tilgode å score eller levere en målgivende pasning. Defensivt er det ruskete. Grei back-up. Spiller Vindheim noe for Malmø?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Lasaron

Quote from: Kjell249 on September 22, 2015, 10:07:26 AM
Høyt på listen bør også en ny høyre back være. Nouri har sine fremste kvaliteter offensivt, og han har vel enda tilgode å score eller levere en målgivende pasning. Defensivt er det ruskete. Grei back-up. Spiller Vindheim noe for Malmø?


I Allsvenskan har han siden 18. juli startet 4 og kommet inn i 2. Har vært på benken i seks CL-kamper, inkludert kvalik. Kommet inn på tampen i en av de.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on September 22, 2015, 10:42:23 AM
Quote from: Kjell249 on September 22, 2015, 10:07:26 AM
Høyt på listen bør også en ny høyre back være. Nouri har sine fremste kvaliteter offensivt, og han har vel enda tilgode å score eller levere en målgivende pasning. Defensivt er det ruskete. Grei back-up. Spiller Vindheim noe for Malmø?


I Allsvenskan har han siden 18. juli startet 4 og kommet inn i 2. Har vært på benken i seks CL-kamper, inkludert kvalik. Kommet inn på tampen i en av de.


Det må vel sies å være bra? Og selv om han kanskje ikke hadde spilt like mye uten kampene i CL, så sier det mye om at han har en bra posisjon i laget. For de leker jo ikke butikk i Malmö når det gjelder hjemlig serie selv CL sikkert tar mye av oppmerksomheten. Så en retur til Brann er sannsynligvis ikke særlig realistisk allerede neste år.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

olebrann3

Quote from: osoerli on September 21, 2015, 22:03:20 PM
Det er mogleg det blir opprykk.  Det blir i alle fall nedrykk umiddelbart utan klare forsterkingar.

1. 11'er 2016:

Keeper:  Helst ny.  Leciejewski er ein grei keeper for nedre TL-halvdel.  Men vi blir aldri topp 3 i TL med Piotr i mål.  Skal vi ta medalje må vi ha ein keeper som er god med ballen i beina, presise utspark, og god til å plukke corenerar.  Men det er mogleg målet første sesong i TL bare er å bita seg fast.  Då er Piotr grei nok.

Venstreback: Kristiansen held mål for topp 3 i TL.

Midtstopper: Demidov manglar eindel på fart, men er god nok for øvre halvdel TL med ein kjapp makker.

Midtstopper: Helst ny.  Acosta er for røff og rufsete.  Eit vandrande frispark.  Grei nok som første sesong i TL om målet er å bita seg fast.  Held ikkje mål for øvre halvdel TL.

Høgre back: Ny.  Med Nouri blir det kamp for å halda seg i TL. For lett å runde, for svake innlegg.  Vevatne er neppe aktuell i første elveren.

Venstre indreløper: Helst ny.  Haugen er grei for nedre halvdel og fornya kontrakt.  For lite målfarleg.  Ikkje god nok for topp 3.

Sentral midtbane: Ny.  Nilsen er for lite kreativ, for lite målfarleg, sender 80% av pasningane bakover.  Med Nilsen blir det botnstrid.

Høgre indreløper: Skaanes evt Barmen kan veksa med oppgåva i TL.  Mest tru på Skaanes.  God nok for øvre halvdel.  Kan bli gode nok for topp 3.

Venstre kant:  Helst ny.  Skal det bli topp 3 er ein venstrefota kantspelar eit must.  Huseklepp eller Larsen er greie nok for midt på tabellen.

Høgre kant:  Rennie bør kjøpes.  Varierer eindel.  Huseklepp eller Larsen er andre alternativ.  Ein av desse kan vera gode nok for topp 3.

Spiss:  Ny! Skålevik er Obos-kvalitet.  Sågar nedre halvdel Obos.  Spiss er den første plassen det skal forsterkast.  Spissar varierer i løpet av ein sesong.  Skal det bli topp 3 må 2 gode spissar  handlast inn.

Konklusjon:
Er målet å bita seg fast i TL må det handlast:
1 høgre back
1 sentral midtbane
1 Rennie
1 spiss

Om målet er topp 3 i TL må det handlast:
1 keeper
1 midtstopper
1 sentral midtbane
1 venstre indreløper
1 venstre kant
1 Rennie
2 spissar


Er veldig uenig i denne. Blir spennende å se. Om vi får inn 2-3 riktige spillerene kan vi være med å kjempe i toppen av tippeligaen(rett under gull evt)

Giles

Quote from: olebrann3 on September 22, 2015, 20:30:07 PM
Quote from: osoerli on September 21, 2015, 22:03:20 PM
Det er mogleg det blir opprykk.  Det blir i alle fall nedrykk umiddelbart utan klare forsterkingar.

1. 11'er 2016:

Keeper:  Helst ny.  Leciejewski er ein grei keeper for nedre TL-halvdel.  Men vi blir aldri topp 3 i TL med Piotr i mål.  Skal vi ta medalje må vi ha ein keeper som er god med ballen i beina, presise utspark, og god til å plukke corenerar.  Men det er mogleg målet første sesong i TL bare er å bita seg fast.  Då er Piotr grei nok.

Venstreback: Kristiansen held mål for topp 3 i TL.

Midtstopper: Demidov manglar eindel på fart, men er god nok for øvre halvdel TL med ein kjapp makker.

Midtstopper: Helst ny.  Acosta er for røff og rufsete.  Eit vandrande frispark.  Grei nok som første sesong i TL om målet er å bita seg fast.  Held ikkje mål for øvre halvdel TL.

Høgre back: Ny.  Med Nouri blir det kamp for å halda seg i TL. For lett å runde, for svake innlegg.  Vevatne er neppe aktuell i første elveren.

Venstre indreløper: Helst ny.  Haugen er grei for nedre halvdel og fornya kontrakt.  For lite målfarleg.  Ikkje god nok for topp 3.

Sentral midtbane: Ny.  Nilsen er for lite kreativ, for lite målfarleg, sender 80% av pasningane bakover.  Med Nilsen blir det botnstrid.

Høgre indreløper: Skaanes evt Barmen kan veksa med oppgåva i TL.  Mest tru på Skaanes.  God nok for øvre halvdel.  Kan bli gode nok for topp 3.

Venstre kant:  Helst ny.  Skal det bli topp 3 er ein venstrefota kantspelar eit must.  Huseklepp eller Larsen er greie nok for midt på tabellen.

Høgre kant:  Rennie bør kjøpes.  Varierer eindel.  Huseklepp eller Larsen er andre alternativ.  Ein av desse kan vera gode nok for topp 3.

Spiss:  Ny! Skålevik er Obos-kvalitet.  Sågar nedre halvdel Obos.  Spiss er den første plassen det skal forsterkast.  Spissar varierer i løpet av ein sesong.  Skal det bli topp 3 må 2 gode spissar  handlast inn.

Konklusjon:
Er målet å bita seg fast i TL må det handlast:
1 høgre back
1 sentral midtbane
1 Rennie
1 spiss

Om målet er topp 3 i TL må det handlast:
1 keeper
1 midtstopper
1 sentral midtbane
1 venstre indreløper
1 venstre kant
1 Rennie
2 spissar


Er veldig uenig i denne. Blir spennende å se. Om vi får inn 2-3 riktige spillerene kan vi være med å kjempe i toppen av tippeligaen(rett under gull evt)

Krakra driver avansert historieforfalskning. Han må ta en runde på profiler. Oeserli du kan trygt stå for vurderingen, du tar ikke for hardt i.

Klaus_Brann

Skålevik har hittil (dessverre) gjort som ventet.
Det kan fortsatt hende at han blir bedre enn det han har vist hittil, men han bør ikke være førstevalget på spissplass før neste sesong hvis vi skal spille i TL.
Det tror jeg også Soltvedt ser.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

Må mange hakk opp på spissplassen i forhold til det de vi har viser
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Huff

Hvis jeg skulle laget en liste over posisjoner der jeg per i dag mener vi trenger forsterkninger for å hevde oss i toppen av TL, ville den trolig sett slik ut:

1. Ny høyreback (Askar?
2. Ny DM
3. Ny indreløper
4. Ny spiss

Kort oppsummert er jeg skeptisk til om Nouri, Heltne Nilsen, Barmen og Skålevik er gode nok for en startellver som skal heve seg over midten i TL. Men, per i dag er vi fremdeles i Obos, mange av disse spillerne er nye og vil kanskje heve seg med mer tid sammen med laget. Andre kan rett og slett heve seg av å spille på høyere nivå.  LAN har egentlig ennå ikke hatt skikkelig tid på seg til å innføre sitt ønskede treningsregime, og vi er neppe helt der vi skal være i forhold til spillestil. Per nå har vi god tid til å se ting an. Så får en oppsummere hva en faktisk har bruk senere.

pidre

Støtter vurderingen til Huff om forsterkninger. Er litt usikker på om Askar er god nok defensivt for høyreback. Ny indreløper ville eg prioritert lavest. Vi trenger også en høyre ving, om vi ikke går for Rennie. Askar kan jo eventuelt tre inn her.

Saludar a los monos!

dudo

Jeg tror jeg har større tro på Askar som indreløper enn back -  forutsatt at han ikke får ballfordeler-ansvaret til Haugen. Langskuddene hans blir viktig for motstander å forholde seg til, han må markeres ut og Haugen får bedre plass til å være kreativ.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Hvor har han spilt på Sarpsborg i år?

Forøvrig tror jeg ikke han kommer tilbake før jeg ser han på treningsfeltet igjen i rød overdel...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Falkman

Quote from: Nixon on September 23, 2015, 12:20:02 PM
Hvor har han spilt på Sarpsborg i år?

Forøvrig tror jeg ikke han kommer tilbake før jeg ser han på treningsfeltet igjen i rød overdel...


Blir ikke overrasket hvis Askar blåser liv i den lett slumrende " konen min orker ikke å bo i Bergen"-tradisjonen. Har inntrykk av at han har spilt i de fleste posisjoner, med unntak av keeper.

Hatleking

Askar er grei som backup på høgrebacken, men neppe slik at han er eit førsteval. Når ikkje Nouri heller er det, må ein nok ut og finne andre.

krakra

Quote from: Nixon on September 23, 2015, 12:20:02 PM
Hvor har han spilt på Sarpsborg i år?

Forøvrig tror jeg ikke han kommer tilbake før jeg ser han på treningsfeltet igjen i rød overdel...
Spiss, vensteback, høyreback, venstrekant, høyrekant og muligens en kamp som stopper tror jeg Askar har spilt i år. Mener han har spilt mest som spiss, men ikke sett dem så mye i sommer/høst.

Jose Arrogantio

Quote from: Falkman on September 23, 2015, 15:05:48 PM
Quote from: Nixon on September 23, 2015, 12:20:02 PM
Hvor har han spilt på Sarpsborg i år?

Forøvrig tror jeg ikke han kommer tilbake før jeg ser han på treningsfeltet igjen i rød overdel...


Blir ikke overrasket hvis Askar blåser liv i den lett slumrende " konen min orker ikke å bo i Bergen"-tradisjonen. Har inntrykk av at han har spilt i de fleste posisjoner, med unntak av keeper.


Han har vel fortsatt å skryte av Brann og Bergen siden han dro til Sarpsborg så det tror jeg ikke han kommer til å komme med. Blir han i Sarpsborg tror jeg han kommer til å være mer ærlig enn som så.

blobby winters

Quote from: Hatleking on September 23, 2015, 15:09:43 PM
Askar er grei som backup på høgrebacken, men neppe slik at han er eit førsteval. Når ikkje Nouri heller er det, må ein nok ut og finne andre.


Helt enig. Vi trenger ikke utfordrerer. Det har vi allerede nok av.
Jeg vil mye heller ha 2 spillere av høy kvalitet som kan gå rett inn i et hvilket som helst TL lag og forsterke den enn 5-6 spillere som kan utfordre de som vi allerede har.

krakra

Og hva skjer da hvis disse to flopper, blir skadet, er ute av form? Eller hvis noen av de andre i førsteelveren er ute av form, skadet eller har karantene? Medaljer og gull går ikke til lagene som har den beste førsteelveren på papiret, men den som kan stille lag med jevnt høyt nivå over 30 kamper. Da trenger man bredde og konkurranse på alle plasser. Ikke bruke alle ressurser på et par spillere, deriblant en høyreback.

Hatleking

Quote from: krakra on September 23, 2015, 21:37:22 PM
Og hva skjer da hvis disse to flopper, blir skadet, er ute av form? Eller hvis noen av de andre i førsteelveren er ute av form, skadet eller har karantene? Medaljer og gull går ikke til lagene som har den beste førsteelveren på papiret, men den som kan stille lag med jevnt høyt nivå over 30 kamper. Da trenger man bredde og konkurranse på alle plasser. Ikke bruke alle ressurser på et par spillere, deriblant en høyreback.


Kor mange spelarar vil du ha inn viss ikkje to er nok?

krakra


Hatleking

Quote from: krakra on September 23, 2015, 21:45:44 PM
Jeg vil ha fem spillere inn.


Det er rimeleg mange og fleire enn det eg sjølv ser behov for så sant ikkje nokon me treng vidare forlet oss. Stallen er rimeleg greitt komponert med eit par små svakheitar, men slik eg ser det så er det kvaliteten og ikkje kvantiteten me treng å heve.

dudo

Vi trenger fortsatt ledere, både i personlighet og kvalitet. Jeg skjønner ikke at det skal være kontroversielt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: Hatleking on September 23, 2015, 21:49:03 PM
Quote from: krakra on September 23, 2015, 21:45:44 PM
Jeg vil ha fem spillere inn.


Det er rimeleg mange og fleire enn det eg sjølv ser behov for så sant ikkje nokon me treng vidare forlet oss. Stallen er rimeleg greitt komponert med eit par små svakheitar, men slik eg ser det så er det kvaliteten og ikkje kvantiteten me treng å heve.
Nei, vi mangler konkurranse på høyreback, venstrekant, venstre indreløper, sentral midt og spiss. Fem plasser.

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Vi trenger konkurranse, så får den beste spille.

blobby winters

Quote from: krakra on September 23, 2015, 21:37:22 PM
Og hva skjer da hvis disse to flopper, blir skadet, er ute av form? Eller hvis noen av de andre i førsteelveren er ute av form, skadet eller har karantene? Medaljer og gull går ikke til lagene som har den beste førsteelveren på papiret, men den som kan stille lag med jevnt høyt nivå over 30 kamper. Da trenger man bredde og konkurranse på alle plasser. Ikke bruke alle ressurser på et par spillere, deriblant en høyreback.

krakra

Jo, gode spillere flopper de og. Hvem er konkurrenten til Haugen, Nilsen, Nouri, Skålevik og Huseklepp?

blobby winters


Kjell249

Vår beste spiller i følge deg burde vært utfordrer til Huseklepp, desverre er han ikke i nærheten av å være det for øyeblikket. På midtbanen har vi utfordrere i Birkelund og Skaanes, så vi trenger ikke utfordrere men de som sannsynligvis kan gå rett inn å forsterke laget. Så får utfordrerne jobbe for at det ikke skjer.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Austin floppet ikke, men han dominerte ikke akkurat de første sesongene. Alle gode spillere flopper ikke, men de kan det. Se på Niasse, som floppet for oss. Pedersen floppet også.

krakra

Quote from: Kjell249 on September 23, 2015, 22:56:39 PM
Vår beste spiller i følge deg burde vært utfordrer til Huseklepp, desverre er han ikke i nærheten av å være det for øyeblikket. På midtbanen har vi utfordrere i Birkelund og Skaanes, så vi trenger ikke utfordrere men de som sannsynligvis kan gå rett inn å forsterke laget. Så får utfordrerne jobbe for at det ikke skjer.
Våre beste spillere er Demidov og Haugen. Men hvem utfordrer Haugen? Hvem kan gå inn og gjøre den jobben han gjør hvis han er ute? Ingen skal gå rett inn på laget. De skal bevise at de fortjener plassen der.

blobby winters

Quote from: krakra on September 23, 2015, 22:45:53 PM
Jo, gode spillere flopper de og. Hvem er konkurrenten til Haugen, Nilsen, Nouri, Skålevik og Huseklepp?


Haugen - Birkelund/Barmen/Skaanes
Nilsen - Barmen
Nouri - Vevatne, neste år Askar
Skålevik - ingen. Must have i neste vindu
Huseklepp - Larsen

Kjøper du inn bedre kvalitet kommer hele laget til å få et løft.
Kjøper du inn samme kvalitet som det du allerede her, bare for å ha flere spillere i stallen er en filosofi som jeg ikke ser verdien av.

krakra

Du illustrerer jo hvor dårlig konkurransen er på disse plassene.
Haugens konkurrenter er milevis fra de kvalitetene og den typen Haugen er.
Nilsens konkurrent er førstevalget på en annen posisjon
Nouris konkurrent er en venstreback og en kantspiller.
Huseklepps konkurrent er en spiller som er fullstendig ute av det.

Det betyr at det ikke er noen reell konkurranse på noen av disse plassene. De er sikret plassen på laget og har ingen som pusher seg. Bare noen nødløsninger som kan spille hvis de er ute.

Det er ikke snakk om å hente noen av samme kvalitet. Man må gjerne hente spillere som en antar er bedre, men skal disse få en plass på laget må de bevise at de er bedre. Dermed blir de utfordrere når de hentes. Så får de gjøre seg fortjent til å bli førstevalg.

Brann bør prioritere spillere i de posisjonene der det ikke er konkurranse. Stabile prestasjoner fordrer bredde og konkurranse på de fleste posisjoner.

blobby winters

Haugens konkurrenter er milevis fra de kvalitetene og den typen Haugen er.
FEIL. Haugen er klart førstevalg men de er ikke milevis fra den.

Nilsens konkurrent er førstevalget på en annen posisjon
SO WHAT. Han spilte der mot Ulf og var like god. Kanskje bedre

Nouris konkurrent er en venstreback og en kantspiller.
En kantspiller som har spilt høyreback i TL i år til en standard som er like god som Nouri.

Huseklepps konkurrent er en spiller som er fullstendig ute av det.
Var ikke så lenge siden at han var helten på venstrekant som avgjorde kamper for oss.

Ser likevel ikke noe vits i å gå i en lengere debatt om dette..
Brann har ikke økonomi til å kjøpe 6 spillere som man antar er bedre enn de vi har i dag. Så dette er helt urealistisk scenario. Skal vi kjøpe så mange som 6 spillere er det spillere som er i beste fall av samme standard som er påfyll i stallen det er snakk om.

krakra

September 23, 2015, 23:45:16 PM #146 Last Edit: September 23, 2015, 23:49:49 PM by krakra
De er milevis fra de ferdighetene Haugen har. De har helt andre ferdigheter og er helt andre spillertyper. Hva slags kreativitet og pasningsfot har Birkelund?

Når "konkurrenten" din spiller fast i en annen posisjon så har du ingen konkurrent. De har du en nødløsning som kan spille hvis du er ute.

Hvor mange og hvilke kamper har Askar på høyrebacken i år?

Vi trenger ikke hente seks spillere som vi antar er bedre. Vi kan hente spillere som -kan- være bedre. Ta noen sjanser. Hente spillere som ikke har slått igjennom ennå, men som har potensiale. Vi hentet fem spillere i sommervinduet og fem spillere i vintervinduet i år. Gode overganger trenger ikke være dyre med mindre du mener vi skal gå etter de store navnene som allerede spiller i TL.

Nixon

Jeg mener det vil være galskap å hente en spiss som kan være bedre enn Skålevik. Brann må hente en spiss som har vist mer enn Skålevik og som skal være bedre. At det er en sjanse for at han flopper sier seg selv. Men man kan da ikke la være å hente spillere av en viss kvalitet av den grunn.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Nixon

Quote from: krakra on September 23, 2015, 23:45:16 PMVi trenger ikke hente seks spillere som vi antar er bedre. Vi kan hente spillere som -kan- være bedre.


Må det være enten eller? Kan det ikke være begge deler?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

ostraume

Herregud for en diskusjon. Det er alltid risiko med nye spillere, og alle må gjøre seg fortjent til plassen gjennom gode prestasjoner på trening. Men, skal vi hente spillere vi tror er litt god eller spillere vi tror er veldig god? For å sette det på spissen: Skal vi hente Vevatne sine ukjente bror, eller skal vi hente Helland?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Go Up