• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sivert Heltne Nilsen

Started by Jose Arrogantio, July 20, 2015, 20:15:22 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

January 17, 2024, 13:40:46 PM #800 Last Edit: January 17, 2024, 13:46:44 PM by Gulløl
Når Karadas som 35 åring sommeren 2017 forlenget kontrakten med Brann i et år ut 2018 var han allerede litt i gang i en rolle som trener for Branns unge spillere i Brann 2 og G19. Jeg mener bestemt at det er dette nivået også Heltne Nilsen bør starte på om han ønsker å bygge opp en trenerkarriere. At han som helt umeritert trener skal gå rett inn i trenerteamet til A-laget til Brann mener jeg er feil. Ved en eventuelt Horneland exit i løpet av to-tre år er det absolutt heller ikke sikkert at en ny trener vil ha Heltne Nilsen med videre. Det er fordeler for han selv mener jeg at om han vil ha en trenerkarriere at han kan begynne å bygge den opp litt over tid fra Brann 2 og G19 slik Karadas gjorde. Nå har jeg ikke fått med meg om Sivert har et sterkt ønske om å bli trener, heller ikke om han er i gang med en trenerutdannelse.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

andreas1989

Utvilsomt. Spørsmålet er bare om Team Nilsen ser slik på det?

Lasaron

Ja, om en forlengelse med Brann skal akkompagneres av intensjoner om trenerrolle, så er det noe lignende som det Karadas gjorde jeg ser for meg.
Tren på langskudd

Gulløl

January 19, 2024, 10:24:32 AM #803 Last Edit: January 19, 2024, 10:27:39 AM by Gulløl
SISTE NYTT !!
Da ser det ut til at Brann er blitt enig med Heltne Nilsen. Saken er under oppdatering hos TV2.

Klipp fra TV2:
Situasjonen var uholdbar for begge parter: Brann ønsket ikke å gå inn i en ny sesong med usikkerhet knyttet til nøkkelspilleren og lederfiguren, mens Heltne Nilsen ønsket større forutsigbarhet og positive signaler fra klubben på lengre sikt.
TV 2 er kjent med at Brann kom med et skriftlig tilbud til 32-åringen nylig, som skulle besvares i løpet av denne uken.
Nå ser partene ut til å komme til enighet.
Branns sportssjef Per Ove Ludvigsen har ikke besvart TV 2s henvendelser fredag. Det har heller ikke Sivert Heltne Nilsen eller hans onkel og rådgiver Geir Morten Nilsen.

Saken oppdateres!

https://www.tv2.no/sport/fotball/eliteserien/tv-2-erfarer-heltne-nilsen-mot-ny-brann-avtale/16390489/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Det har vist seg noen ganger tidligere også at TV2 har bedre kontakter inn mot Brann enn BT og BA har.
Bergensavisene har ikke noe på saken enda.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Tv2 virker mye mindre kildekritisk i mine øyne. De har flere ganger rapportert rykter som ikke har vist seg å stemme. Det går selvfølgelig raskere når man bare publiserer de ryktene man hører, uten å kvalitetssjekke dem først.

Hickok

Ro i rekkene allerede tidlig i januar skal ikke undervurderes. Dette er bra om det stemmer.

Erlend

Spent pÃ¥ hva utfallet blir.  

Uansett godt å få saken avklart i en eller annen retning

Gulløl

January 19, 2024, 10:41:43 AM #808 Last Edit: January 19, 2024, 10:43:34 AM by Gulløl
BT har nå kopiert det TV2 skriver. Men plusser på dette:
Kapteinen er fra før en av Branns best betalte spillere og vil, etter BTs opplysninger, ikke få markant bedre betingelser hvis den nye avtalen går i boks. Branns fungerende sportssjef, Per-Ove Ludvigsen, har ikke besvart BTs henvendelser fredag.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Quote from: Erlend on January 19, 2024, 10:40:27 AMSpent pÃ¥ hva utfallet blir. 

Uansett godt å få saken avklart i en eller annen retning
Tipper noe opp i lønn og ut 2026.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hickok

Quote from: Gulløl on January 19, 2024, 10:44:52 AMTipper noe opp i lønn og ut 2026.
Jeg tipper du treffer innertier her. Ligger nok en form for lojalitetsklausul der også for å sikre seg mot reprise av sommerens bråk.

krakra

Hva slags lojalitetsklausul? Bonus for å ikke være oppsiktsvekkende illojal gjennom en sesong?

Hickok

Quote from: krakra on January 19, 2024, 10:51:44 AMHva slags lojalitetsklausul? Bonus for å ikke være oppsiktsvekkende illojal gjennom en sesong?
Straff for å bråke i media. Type kutt i lønn eller noe lignende.

Nixon

Ut 2026 er maks. Men jeg er alvorlig bekymret for at tempoproblemene bare vil forsterke seg seg og at han i 2026 ikke vil klare å være drivkraften på midten slik han var i fjor.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Nixon

Quote from: Hickok on January 19, 2024, 10:58:18 AM
Quote from: krakra on January 19, 2024, 10:51:44 AMHva slags lojalitetsklausul? Bonus for å ikke være oppsiktsvekkende illojal gjennom en sesong?
Straff for å bråke i media. Type kutt i lønn eller noe lignende.

Og ta vekk spilletiden!

Nei, det gjelder hvis bare unger som må behandles på den måten...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Quote from: Hickok on January 19, 2024, 10:58:18 AM
Quote from: krakra on January 19, 2024, 10:51:44 AMHva slags lojalitetsklausul? Bonus for å ikke være oppsiktsvekkende illojal gjennom en sesong?
Straff for å bråke i media. Type kutt i lønn eller noe lignende.
SHN bråker jo ikke i media. Han sender onkelen for å ta kampene for seg, mens han selv står stille og stirrer i bakken og sier han ikke vil snakke om det fordi han "er i bobla". Det er vanskelig å få inn en kontrakt som gir økonomisk straff for SHN hvis onkelen sier noe dritt i media. Selv om det er på hans vegne.

Jeg tror ikke det kommer en slik klausul, og jeg håper det ikke blir nødvendig. Får han lønnsøkning og kontrakt ut 2026 er det mer enn han fortjener uansett. Da bør både han og onkelen ha vett til å holde kjeft framover.

Gulløl

Tror at lønnsøkningen selv om den ikke er så veldig stor gjør at Heltne Nilsen vipper seg opp som lønnsledende blant spillerne. En form for "kaptein-bonus" som topplønn. Men blir sjokkert om han og onkelen har klart å forhandle noe bedre enn ut 2026. Har POL klart å få det i boks kun ut 2025 fortjener han er hyllest.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

TV2 har vel gode kontakter i Brann ja.

Kanskje ikke så rart egentlig.
Brannsupporter.

andreas1989

Quote from: Gulløl on January 19, 2024, 10:37:23 AMDet har vist seg noen ganger tidligere også at TV2 har bedre kontakter inn mot Brann enn BT og BA har.
Bergensavisene har ikke noe på saken enda.

Det er vel ikke gitt at det er klubben som er kilden?
Men TV2 har nok et sugrør inn i Brann gjennom relasjonen Børslid>Huseklepp.

Gulløl

BA:
Sivert Heltne Nilsen er i ferd med å signere på en lengre og forbedret kontrakt og det hele vil bli offentliggjort innen kort tid, får BA opplyst fra flere uavhengige kilder.


https://www.ba.no/enige-om-en-forlengelse/s/5-8-2505473
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

andreas1989


fortune

Håper virkelig vi ikke har latt oss presse til å gi kontrakt ut 2026, men stått hardt på 2025. Forøvrig bra at BT melder at betingelsene ikke er vesentlig endret.
First is first, second is nothing

krakra

Quote from: andreas1989 on January 19, 2024, 11:41:43 AMUt 2025 melder BA.
Flott! Da har ikke Brann latt seg presse av dette tullet og Team Nilsen kan late som at saken løste seg ved at de "kom til enighet" og ikke ved at de ble ettertrykkelig satt på plass da forsøkte å utpresse Brann til å gi SHN en lang kontrakt med bedre lønn.

andreas1989

BA skriver nå ut 2025. Og dersom det BT skriver om at betingelsene ikke er vesentlig endret. Ja da endrer jo ikke dette så mye. Men det må jo være et nederlag for Team Nilsen? Og det er vel nesten for godt til å være sant?

ostraume

Nederlag? Høyere lønn og lengre kontrakt?

I så fall er glasset veldig halvtomt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

January 19, 2024, 12:00:39 PM #825 Last Edit: January 19, 2024, 12:13:58 PM by Gulløl
Sølvvinner Elfsborg har ordnet seg med andre spillere siden i sommer på midtbanen og det eksisterer med høy sannsynlighet ikke et bud til Brann på Hetle Nilsen lenger og dermed heller ikke et «langsiktig og lukrativt tilbud» som det ble omtalt som. Det ble også en del negativitet rundt spilleren på Elfsborg forumet etter støyen i media den gang registrerte jeg. Han gav seg selv rett og slett en god dose dårlig reklame i retning Sverige og Elfsborg med oppførselen sin i kompaniskap med onkelen. Totalt sett har nok ikke Hetle Nilsen hatt så gode kort på hånd og noe pressmiddel denne gang opp mot lønn og kontraktslengde, derfor kan utfallet at Brann totalt sett blir en "vinner" i denne drakampen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Quote from: ostraume on January 19, 2024, 11:58:27 AMNederlag? Høyere lønn og lengre kontrakt?

I så fall er glasset veldig halvtomt.
Det hadde han nok fått uansett, uten å måtte drite seg fullstendig ut for det. Hvis seks måneder forlengelse og noen kroner ekstra lønn var målet med utbruddene i sommer må Team Nilsen virkelig ta en gjennomgang av kommunikasjonsstrategien sin.

(Det må de jo uansett, men denne forlengelsen hadde de neppe måtte mase seg til akkurat)

andreas1989

January 19, 2024, 12:14:34 PM #827 Last Edit: January 19, 2024, 12:19:22 PM by andreas1989
Quote from: ostraume on January 19, 2024, 11:58:27 AMNederlag? Høyere lønn og lengre kontrakt?

I så fall er glasset veldig halvtomt.



 Et halvt Ã¥r og betingelsene ikke er vesentlig endret? Hva kaller du det? Triumfferd?

Erlend

Bare å gi POL stillingen fast da, hvis han har fikset en god (for klubben) forlengelse for SHN i tillegg til det han fikset for ungdommene

ACHTUNG

En vesentlig signering, det hadde vært en tragedie å miste både Heltne og Serry før sesongen, i og med at Serry nok går avgårde om det rette tilbudet kommer, laget kommer til å bli minst like sterkt som ifjor, mest sannsynlig sterkere og det er en kjempefordel i og med at Glimt nå ser ut til å måtte avgi sine to beste angrepsspillere utenom Pellegrino, i tillegg til at det fort kan komme andre frafall. Nye spillere kommer Glimt til å skaffe seg, men de må spilles inn og det er ikke nødvendigvis en selvfølge at Kjetil og Gaute vil fungere like godt som Kjetil og Morten. Litt overkill å gå rett på gullpraten nå selvsagt, men jeg klarer ikke å dy meg, for Brann har virkelig alle forutsetninger for å gjøre det minst like skarpt i år som i 2023 og man må bare håpe at Molde ikke får et voldsomt oppsving. Men årets re-signering er gjort med Heltne, uten tvil!

andreas1989

Du skal selge en skadet Sery Larsen?

ostraume

Quote from: andreas1989 on January 19, 2024, 12:14:34 PM
Quote from: ostraume on January 19, 2024, 11:58:27 AMNederlag? Høyere lønn og lengre kontrakt?

I så fall er glasset veldig halvtomt.



 Et halvt Ã¥r og betingelsene ikke er vesentlig endret? Hva kaller du det? Triumfferd?

Ser ikke helt poenget med å legge ord i munnen min. Jeg vil ikke kalle det et nederlag.

Ellers enig med krakra i at styret i sommer ikke var noe SHN tjente på. Og det er jo bra. Blir fortsatt ikke et nederlag for SHN med ny kontrakt som befester posisjonen hans som lønnsledende. Brann kunne og "tatt en Ruben" og kommet tilbake til dette neste høst.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

andreas1989

SHN kunne nok sikkert internt kommunisert at han ønsket kontrakten forlenget ut 2025 og klubben hadde gått med på det ganske greit.

Istedenfor har vi hatt en ny runde med sirkus Nilsen til ingen nytte, tilsynelatende. Det kaller jeg et nederlag, sirkuset tatt i betraktning.

ACHTUNG

Quote from: andreas1989 on January 19, 2024, 12:43:48 PMDu skal selge en skadet Sery Larsen?

Han er vel nyoperert og tilbake om ikke alt for lenge? Blir han med i oppkjøringen i tide, så skal du ikke se bort fra at det kommer et tilbud. Men ingenting hadde vært bedre enn om både han og Heltne fullfører for Brann i 2024, ideelt sett sammen med Felix og andre nøkkelspillere.

Hatleking

Alt treng ikkje vere ein kamp med vinnarar og taparar. Går det gjennom, trur eg det er ein avtale begge partar kan leve greitt med. Flott at den umiddelbare framtida hans verkar spikra no! Det er ikkje mykje Brann har gjort feil så langt i vindauget, men så spørs det på kven som eventuelt kjem inn.

andreas1989

Quote from: ACHTUNG on January 19, 2024, 13:06:53 PM
Quote from: andreas1989 on January 19, 2024, 12:43:48 PMDu skal selge en skadet Sery Larsen?

Han er vel nyoperert og tilbake om ikke alt for lenge? Blir han med i oppkjøringen i tide, så skal du ikke se bort fra at det kommer et tilbud. Men ingenting hadde vært bedre enn om både han og Heltne fullfører for Brann i 2024, ideelt sett sammen med Felix og andre nøkkelspillere.

Bud utenfor overgangsvinduet da? Sery Larsen er tilbake i trening i mars og kanskje aktuell for spill i april?

ostraume

Quote from: andreas1989 on January 19, 2024, 13:04:33 PMSHN kunne nok sikkert internt kommunisert at han ønsket kontrakten forlenget ut 2025 og klubben hadde gått med på det ganske greit.

Istedenfor har vi hatt en ny runde med sirkus Nilsen til ingen nytte, tilsynelatende. Det kaller jeg et nederlag, sirkuset tatt i betraktning.

Sirkuset i sommer var en tabbe og et nederlag, ja, den er jeg med på.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Og denne forlengelsen befester det nederlaget. Hadde han nå fått forlengelse ut 2026 eller 2027, så hadde han jo komme seirende ut av sommerens bataljer. Nå gjorde han ikke det, og det var viktig. Samtidig unngår man en kaptein som kan forsvinne midt i sesongen 2025, og det er også fint. Så det er godt løst og forhåpentligvis er det siste tullet fra den kanten.


Churchill

Det viktigste med dette er at Sivert blir i Brann! Han er lagets kanskje viktigste spiller og vi har sikret oss at han blir her, mest sannsynlig karrieren ut. Jeg tipper at, hvis han fremdeles holder nivået ved utgangen av 2025, kan få forlengelser ala Ruben. Dette er gode nyheter folkens.
...we shall never surrender.

Superjack

Nederlag og seier blir vel kanskje litt feil vinkel på nye kontrakten til Sivert?

Virker som Brann har fått til det de ønsket, og Sivert må jo være ok med det siden han signerte.

Dette er vel også i tråd med det mange her inne ønsket?

Kaller dette beste mulige utfall etter sommerens bruduljer og viser at hverken Brann eller SHN klanen er dem som setter dette med å «ikke tape ansikt» som viktigere enn å få til en god løsning for partene.



Brannsupporter.

Nixon

Skulle ikke forundre meg om Sivert & co fikk en liten realitetssjekk i fjor sommer da de opplevde at kapteinen slett ikke var større enn klubben da ikke minst supporterne ikke godtok det som skjedde. Så de gikk nok noe stillere i dørene denne gangen og sa ja til noe de ikke hadde sagt ja til i fjor.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

andreas1989

Quote from: BADen opprinnelige kontrakten strakk seg til sommeren 2025. Nå har kapteinen fått bedre lønnsbetingelser og en utvidelse på seks måneder.

Quote- Vi er lykkelig over å ha fått denne avtalen i havn. Vi har hatt positiv dialog hele veien, og er veldig godt fornøyd med at Sivert nå har en kontrakt som følger den norske sesongen og ikke går ut midt i sesongen, sier konstituert sportslig leder i Brann, Per-Ove Ludvigsen, i en pressemelding.

Quote- Vi har gått noen gode runder og hatt en konstruktiv dialog, og er veldig fornøyde med å komme i havn. Sivert gleder seg til å ta fatt på de neste årene, sier kapteinens agent og onkel, Geir Morten Nilsen, til BA.

Quote- Jeg er veldig innstilt på å fokusere på fotballen og det å vinne kamper. Jeg er i hvert fall ferdig med alt som ikke har med fotball å gjøre, sier han bestemt.

andreas1989

BA melder altså om bedre lønnsbetingelser.

Quote from: BADen opprinnelige kontrakten strakk seg til sommeren 2025. Nå har kapteinen fått bedre lønnsbetingelser og en utvidelse på seks måneder.

ostraume

BT er ikke enig:

"Han er fra før en av Branns best betalte spillere og vil, etter BTs opplysninger, ikke få bedre økonomiske betingelser med den nye avtalen."
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

andreas1989

Jepp, skulle akkurat til å poste fra BT saken. Da får vi vel vente til skattelistene for 2024 kommer. Er SHN fortsatt i Brann den dagen tro?

andreas1989

Quote from: BTBranns konstituerte sportssjef, Per-Over Ludvigsen, sier årsaken til forlengelsen er todelt:

Del 1:

- Han har kontrakt som gikk ut midt i sesongen. Det er ikke optimalt for spiller eller klubb. Vi ville gjøre noe med det.

Del 2:

- Sivert er kaptein og en viktig bidragsyter. Han er en veldig sentral spiller, så det skulle bare mangle at vi i hvert fall vil ha ham med oss ut neste sesong også.

andreas1989

Quote from: TV2- Han er vår hærfører, både i garderoben og på banen, sier Horneland til TV 2.

- Han har en veldig sterk personlighet som hjelper oss på alle fronter. Han er veldig sentral i jobben som gjøres for at vi skal kunne vinne kamper, sier Horneland til TV 2.

At klubb og spiller nå kan konsentrere seg fullt og helt om forberedelsene til en ny sesong, er Horneland glad for.

- Alt som er med på å rette fokus på fremtiden er veldig bra. Vi hadde et veldig stort ønske om å ha Sivert som en hærfører inn i fremtiden, så det er godt.

Og Brann har til hensikt å beholde Heltne Nilsen også utover kontraktsperioden. I den nye avtalen ligger også en fremtidsplan. Klubben ønsker å få kapteinen inn i en trenerrolle ved endt spillerkarriere.

Lasaron

Quote from: Lasaron on January 16, 2024, 14:27:18 PMFasit: Forlenge ut 2025, med en Gent Le Mans agreement om å forlenge ett år om gangen hvis han leverer, slik som Ruben har hatt det. Og med intensjon om trenerrolle også.

Må si jeg føler jeg traff bra der. Brann hører på meg. Glede!

Kudos til POL for å få riktige ting til å skje. Forøvrig også kudos til Jimmy Nail for å stå mot i sommer.
Tren på langskudd

krakra

February 27, 2024, 11:54:11 AM #848 Last Edit: February 27, 2024, 12:07:00 PM by krakra
Heltne Nilsen har trent styrke og blitt raskere i vinter sier han til Spiss Vinkel. Raskeste maksfartmåling noen sinne.

Han sier også at han er (litt) skuffet over spillet på høsten i fjor, og at resultatene var over evne sammenlignet med prestasjonene. At det var mange kamper der man var så vidt bedre enn motstander, og at dette normalt ikke gir så mange seiere.

Ikke uenig i det.

Lasaron

Så han tar en Finne i betydelig høyere alder? Imponerende.

Tar laget med seg den mentale styrken de viste i kampene i fjor høst, og samtidig finner tilbake til godspillet fra i fjor vår, så blir det faktisk seriegull.
Tren på langskudd

Go Up