• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sivert Heltne Nilsen

Started by Jose Arrogantio, July 20, 2015, 20:15:22 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

July 11, 2023, 17:17:25 PM #500 Last Edit: July 11, 2023, 17:32:49 PM by krakra
Heltne Nilsen og broren til pappaen hans er på Stadion for å få avklart saken i følge BT. Heltne Nilsen sier at de må få saken avsluttet fordi det har vært så mye støy, og at de ikke vil stå i veien for det. Veldig raust.

Kan det være at Brann har satt hardt mot hardt og sagt at han ikke spiller før saken er avklart?

ACHTUNG

På et eller annet tidspunkt må Brann bli vant til å spille uten kvalitetene Heltne besitter, for på tross av at han og onkelen pr dato er Bergens største klessetryner, så har han noe mange andre norske midtbanespillere har. Men Heltne varer ikke evig og det hadde vært fantastisk om Horneland hadde klart å bygge opp en ny, dynamisk midtbane uten sutrekoppen. Jeg tenker Hjorteset, bare spille ham inn så mye som mulig i Sivert-rollen. Med 24 poeng og bare 9 poeng til for å unngå kvallik og nedrykk, så er kanskje tiden moden. Så kan Heltne være med som back up ut sesongen.

ostraume

Uttalelsene til Sivert inn på Stadion tyder vel på at snuoperasjonen er på gang. Nå vil han gå videre og knuse Engen.

"Boblen" fikk seg nok en trøkk når Horneland ville sette han ut av laget. Ekstremt gunstig å ha den type hel ved som Horneland når det blåser litt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: ostraume on July 11, 2023, 18:06:34 PMUttalelsene til Sivert inn på Stadion tyder vel på at snuoperasjonen er på gang. Nå vil han gå videre og knuse Engen.

"Boblen" fikk seg nok en trøkk når Horneland ville sette han ut av laget. Ekstremt gunstig å ha den type hel ved som Horneland når det blåser litt.
Men hva med Jimmy og Kalven? Jimmy får skryt for å ikke vike og det er fair nok, men han mistet kontrollen eksternt da saken sprakk og derfor måtte Horneland inn og rydde opp. Det er jo bra av Horneland, men det ser litt rart ut når en underordnet må inn og «rydde opp» i en prosess leder av sjefen sin.

Nixon

Quote from: krakra on July 11, 2023, 18:10:27 PM
Quote from: ostraume on July 11, 2023, 18:06:34 PMUttalelsene til Sivert inn på Stadion tyder vel på at snuoperasjonen er på gang. Nå vil han gå videre og knuse Engen.

"Boblen" fikk seg nok en trøkk når Horneland ville sette han ut av laget. Ekstremt gunstig å ha den type hel ved som Horneland når det blåser litt.
Men hva med Jimmy og Kalven? Jimmy får skryt for å ikke vike og det er fair nok, men han mistet kontrollen eksternt da saken sprakk og derfor måtte Horneland inn og rydde opp. Det er jo bra av Horneland, men det ser litt rart ut når en underordnet må inn og «rydde opp» i en prosess leder av sjefen sin.

Merkelig oppsummering av hendelsesforløpet. Tror ikke dette er en gjengs oppfatning.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

tintin

Pressekonferanse kl 19:40

krakra

Quote from: Nixon on July 11, 2023, 18:16:56 PM
Quote from: krakra on July 11, 2023, 18:10:27 PM
Quote from: ostraume on July 11, 2023, 18:06:34 PMUttalelsene til Sivert inn på Stadion tyder vel på at snuoperasjonen er på gang. Nå vil han gå videre og knuse Engen.

"Boblen" fikk seg nok en trøkk når Horneland ville sette han ut av laget. Ekstremt gunstig å ha den type hel ved som Horneland når det blåser litt.
Men hva med Jimmy og Kalven? Jimmy får skryt for å ikke vike og det er fair nok, men han mistet kontrollen eksternt da saken sprakk og derfor måtte Horneland inn og rydde opp. Det er jo bra av Horneland, men det ser litt rart ut når en underordnet må inn og «rydde opp» i en prosess leder av sjefen sin.

Merkelig oppsummering av hendelsesforløpet. Tror ikke dette er en gjengs oppfatning.
Er det Horneland jobb å håndtere kontraktsforhandlinger i det hele tatt? Han har blitt Branns talsperson i denne saken. Er det naturlig når det ikke er hans bord? Hvor hadde saken stått i dag hvis vi hadde hatt en hovedtrener uten Hornelands lederegenskaper?

Nixon

Quote from: tintin on July 11, 2023, 18:18:51 PMPressekonferanse kl 19:40

Det var et kort møte oppstyret tatt i betraktning. Jeg må ærlig talt si at jeg ikke har noe som helst magefølelse om hva som kommer til å skje nå.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

tintin

Nei dette kan gå i alle retninger

Nixon

Quote from: krakra on July 11, 2023, 18:20:16 PMEr det Horneland jobb å håndtere kontraktsforhandlinger i det hele tatt?

Nei, og så vidt jeg har fått med meg har ikke Horneland snakket om kontrakten.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Quote from: Nixon on July 11, 2023, 18:22:59 PM
Quote from: krakra on July 11, 2023, 18:20:16 PMEr det Horneland jobb å håndtere kontraktsforhandlinger i det hele tatt?

Nei, og så vidt jeg har fått med meg har ikke Horneland snakket om kontrakten.
Hva mener du Horneland har snakket om da? Det er jo ingen som eksplisitt har sagt noe om noen kontrakt, men det er jo det denne saken handler om.

tintin

Horne er hovedtrener og har ansvar for at laget er best mulig rustet til enhver tid. Ønsker ikke støy. Helt naturlig at han involverer seg i dette.

krakra

Quote from: tintin on July 11, 2023, 18:24:46 PMHorne er hovedtrener og har ansvar for at laget er best mulig rustet til enhver tid. Ønsker ikke støy. Helt naturlig at han involverer seg i dette.
Det burde ikke være noe behov for det. Alt han formidler kunne vært formidlet av Jimmy eller Kalven.

Grunnen til at det er Horneland som gjør det er åpenbart at han har kommunikasjonsevner til å håndtere bråk eksternt, som de ikke har.

ostraume

Horneland er vel ikke akkurat noen talsperson, men ble intervjuet etter kamp søndag og etter trening mandag.

Svarer i kjent stil ærlig om hva han tenker.

Det er vel bra? Enig i at "ingen kommentar" og henvise til Jimmy kunne vært svart, men det er ikke helt Horneland sin stil.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Pete05

Oppdatering fra Ballspark/stadion kl 1940...

krakra

Quote from: ostraume on July 11, 2023, 18:28:54 PMHorneland er vel ikke akkurat noen talsperson, men ble intervjuet etter kamp søndag og etter trening mandag.

Svarer i kjent stil ærlig om hva han tenker.

Det er vel bra? Enig i at "ingen kommentar" og henvise til Jimmy kunne vært svart, men det er ikke helt Horneland sin stil.
Nei, men hvor er Jimmy? Hvorfor deler ikke han sine tanker? Det er stort sett fint at han jobber i det stille, men han har jo en lederrolle og bør av og til klare å håndtere saker utad også.

Horneland henviser ofte til Jimmy, som sier ingen kommentar. Men det er i saker Brann ikke vil uttale seg i.

ostraume

Quote from: tintin on July 11, 2023, 18:21:15 PMNei dette kan gå i alle retninger

Jeg legger hodet på blokken.

Her er hva som skjer; "Sivert er viktig for oss og vi ønsker å ha han med fremover. Vi ser på forlengelse av kontrakten når det er naturlig. Nå fokuserer vi på neste kamp."

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Hvordan kan man fastslå at Horneland må inn å "rydde opp" når man har null innsikt i prosessen innad på Stadion? Det kan være helt naturlige årsaker til at Horneland fronter dette på det nivået han har gjort. Et nivå som jeg ikke har reagert på i alle fall all den tid han er hovedtrener og har den daglige kontakten med spillerne.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Nixon

Quote from: ostraume on July 11, 2023, 18:32:55 PMHer er hva som skjer; "Sivert er viktig for oss og vi ønsker å ha han med fremover. Vi ser på forlengelse av kontrakten når det er naturlig. Nå fokuserer vi på neste kamp."



Ville blitt skuffet over at klubben lot seg overkjøre på den måten.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Lasaron

Krakra:

Ok, greit.

Men hva om Nagel innser at akkurat dette er Hornis bedre på, og Hornis er enig og innstilt på å ta akkurat den jobben. Da er det jo bra at nettopp Hornis gjør det.

Nagel er ikke perfekt. Men om han innser sine begrensinger og delegerer på en god måte, så er jo det en god lederegenskap.





Spennende med pressekonferansen. Det kan tippe alle veier. Men det vil være veldig Martin Andresensk å først si dette om kvartfinale og cupgull, for så å kutte med Brann senere samme kveld.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Nixon on July 11, 2023, 18:33:25 PMHvordan kan man fastslå at Horneland må inn å "rydde opp" når man har null innsikt i prosessen innad på Stadion? Det kan være helt naturlige årsaker til at Horneland fronter dette på det nivået han har gjort. Et nivå som jeg ikke har reagert på i alle fall all den tid han er hovedtrener og har den daglige kontakten med spillerne.
Horneland sa jo ordrett «dette må vi rydde opp i» etter kampen. Så gjentok han det da de kom til Bergen. Nå er det han som skal være på pressekonferansen i følge BT(sammen med Sivert), som også antyder at han har vært på møtet i kveld.

Kagain

Quote from: Pyton on July 11, 2023, 18:30:21 PMOppdatering fra Ballspark/stadion kl 1940...

Fryktelig lav lyd både hos TV2 og BA

krakra

Heltne Nilsen blir i Brann. Ingenting som tilsier ny kontrakt. Fint det, men får ikke noe bedre inntrykk av kapteinen nå. Knekker av to salg?

Snakker om fyren som stakk til et middels dansk lag mens Brann jaget gull. Vinnerskalle my ass.

Fusentast

Ikke akkurat en unnskyldende Sivert, kommer supporterne til å tilgi de siste dagers håpløse oppførsel etter dette?
I don't think you can the rules!

krakra

Quote from: Fusentast on July 11, 2023, 18:52:31 PMIkke akkurat en unnskyldende Sivert, kommer supporterne til å tilgi de siste dagers håpløse oppførsel etter dette?
Tviler på at han får tilbake det samme forholdet som var der tidligere, men regner med de vil akseptere at han er med videre.

Men SHN bør virkelig få seg en mer profesjonell rådgiver. Tror dette hadde blitt løst mye bedre da, uavhengig av hva SHN selv har sagt og ment.

Fusentast

Tror han ville kommet mye lenger med en uforbeholden unnskyldning og beklaget de siste dagers håpløse kommunikasjon uten å holde igjen noe. Her vil det fremdeles ligge misnøye å ulme...
I don't think you can the rules!

SeLyren

Ja det der var ikke godt nok. La seg ikke i nærheten sv flat, ikke bra.

Nixon

Quote from: krakra on July 11, 2023, 18:39:17 PM
Quote from: Nixon on July 11, 2023, 18:33:25 PMHvordan kan man fastslå at Horneland må inn å "rydde opp" når man har null innsikt i prosessen innad på Stadion? Det kan være helt naturlige årsaker til at Horneland fronter dette på det nivået han har gjort. Et nivå som jeg ikke har reagert på i alle fall all den tid han er hovedtrener og har den daglige kontakten med spillerne.
Horneland sa jo ordrett «dette må vi rydde opp i» etter kampen. Så gjentok han det da de kom til Bergen. Nå er det han som skal være på pressekonferansen i følge BT(sammen med Sivert), som også antyder at han har vært på møtet i kveld.

Men utgangspunktet her var om Horneland var involvert i kontraktsforhandlinger. For det første er det ikke mye som tyder på at det har vært kontraktsforhandlinger, og om det har vært det, så kan like godt dansken og Kalvenes vært tydelige på at det ikke kom til å skje noe der, og så tok Horneland resten dersom man anser han som best til det. Han er tross alt tettest på sin kaptein. Det er da helt vanlig at man spiller på styrkene på en arbeidsplass. Så jeg ser ikke hvorfor man skal konkludere med at Horneland "måtte inn og rydde opp".

Ellers flott at klubben ikke lot seg rokke. Men litt lite selvkritikk fra Nevøen og Onkel i kroken etter min mening.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Lasaron

Ok.

Jeg syns dette er bedre enn om han forlot.

Nye ting som kom frem, slik jeg tolker det:

- Han har vært sur lenge (og under pari like lenge)

- Det var da voldsomt så han skulle gå i kjelleren av at Brann selger et par spillere

- Han virker fortsatt ikke fornøyd

- Det ser ut til at Hornis/Brann også har vært uperfekt i kommunikasjonen

- Han er ikke fornøyd med alt onkelen har sagt i media


Flott at han blir, uten bedre kontrakt (enn så lenge). Men han var såpass spak, lei, trøtt og ganske svak på selvkritikk at jeg er fortsatt skeptisk til hvordan dette skal gå videre.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: krakra on July 11, 2023, 18:44:52 PMHeltne Nilsen blir i Brann. Ingenting som tilsier ny kontrakt. Fint det, men får ikke noe bedre inntrykk av kapteinen nå. Knekker av to salg?

Snakker om fyren som stakk til et middels dansk lag mens Brann jaget gull. Vinnerskalle my ass.

Det er interessant at du sier at det er ingenting som tilsier ny kontrakt. I artikkelen til BA om denne pressekonferansen blir følgende sagt

"Det er to og et halvt år igjen av kontrakten, og de går han fullt ut, sier Horneland."

https://www.ba.no/varsler-sivert-avklaring-i-kveld/s/5-8-2313571

Geir Morten snakket jo om at det var under to år igjen. Mon om ikke Sønnen har fått en en liten lønnsforhøyelse for å være igjen i Brann, altså.

Ellers ser jeg at Horneland tar på seg litt av skylden for det hele, noe som jeg syns høres urimelig ut. I alle fall med tanke på det som har kommet frem i saken så langt.

Sitat:

"- Jeg håper at vi har lært av dette nå. Det er jo ikke bra at vi står her dagen før en kvartfinale, men nå går vi sammen videre. Så tåler både vi og han å få litt tyn i denne saken, sier Horneland. "

fortune

Quote from: Kagain on July 11, 2023, 19:08:09 PM
Quote from: krakra on July 11, 2023, 18:44:52 PMHeltne Nilsen blir i Brann. Ingenting som tilsier ny kontrakt. Fint det, men får ikke noe bedre inntrykk av kapteinen nå. Knekker av to salg?

Snakker om fyren som stakk til et middels dansk lag mens Brann jaget gull. Vinnerskalle my ass.

Det er interessant at du sier at det er ingenting som tilsier ny kontrakt. I artikkelen til BA om denne pressekonferansen blir følgende sagt

"Det er to og et halvt år igjen av kontrakten, og de går han fullt ut, sier Horneland."

https://www.ba.no/varsler-sivert-avklaring-i-kveld/s/5-8-2313571

Geir Morten snakket jo om at det var under to år igjen. Mon om ikke Sønnen har fått en en liten lønnsforhøyelse for å være igjen i Brann, altså.

Ellers ser jeg at Horneland tar på seg litt av skylden for det hele, noe som jeg syns høres urimelig ut. I alle fall med tanke på det som har kommet frem i saken så langt.

Sitat:

"- Jeg håper at vi har lært av dette nå. Det er jo ikke bra at vi står her dagen før en kvartfinale, men nå går vi sammen videre. Så tåler både vi og han å få litt tyn i denne saken, sier Horneland. "

Feilsitert av BA isåfall, Hornis og Heltne var enige om at gjenstående kontraktslengde var to år. På direkte spørsmål også at kontrakten er uendret.
First is first, second is nothing

krakra

Quote from: Nixon on July 11, 2023, 19:07:56 PM
Quote from: krakra on July 11, 2023, 18:39:17 PM
Quote from: Nixon on July 11, 2023, 18:33:25 PMHvordan kan man fastslå at Horneland må inn å "rydde opp" når man har null innsikt i prosessen innad på Stadion? Det kan være helt naturlige årsaker til at Horneland fronter dette på det nivået han har gjort. Et nivå som jeg ikke har reagert på i alle fall all den tid han er hovedtrener og har den daglige kontakten med spillerne.
Horneland sa jo ordrett «dette må vi rydde opp i» etter kampen. Så gjentok han det da de kom til Bergen. Nå er det han som skal være på pressekonferansen i følge BT(sammen med Sivert), som også antyder at han har vært på møtet i kveld.

Men utgangspunktet her var om Horneland var involvert i kontraktsforhandlinger. For det første er det ikke mye som tyder på at det har vært kontraktsforhandlinger, og om det har vært det, så kan like godt dansken og Kalvenes vært tydelige på at det ikke kom til å skje noe der, og så tok Horneland resten dersom man anser han som best til det. Han er tross alt tettest på sin kaptein. Det er da helt vanlig at man spiller på styrkene på en arbeidsplass. Så jeg ser ikke hvorfor man skal konkludere med at Horneland "måtte inn og rydde opp".

Ellers flott at klubben ikke lot seg rokke. Men litt lite selvkritikk fra Nevøen og Onkel i kroken etter min mening.
Fordi Horneland var ikke involvert før saken sprakk i media og man mistet kontrollen. Det sa han selv i Molde. Etter det sa han at «her mÃ¥ vi rydde opp», sÃ¥ tok han over  prosessen og to dager senere var saken løst.

krakra

Quote from: fortune on July 11, 2023, 19:11:02 PM
Quote from: Kagain on July 11, 2023, 19:08:09 PM
Quote from: krakra on July 11, 2023, 18:44:52 PMHeltne Nilsen blir i Brann. Ingenting som tilsier ny kontrakt. Fint det, men får ikke noe bedre inntrykk av kapteinen nå. Knekker av to salg?

Snakker om fyren som stakk til et middels dansk lag mens Brann jaget gull. Vinnerskalle my ass.

Det er interessant at du sier at det er ingenting som tilsier ny kontrakt. I artikkelen til BA om denne pressekonferansen blir følgende sagt

"Det er to og et halvt år igjen av kontrakten, og de går han fullt ut, sier Horneland."

https://www.ba.no/varsler-sivert-avklaring-i-kveld/s/5-8-2313571

Geir Morten snakket jo om at det var under to år igjen. Mon om ikke Sønnen har fått en en liten lønnsforhøyelse for å være igjen i Brann, altså.

Ellers ser jeg at Horneland tar på seg litt av skylden for det hele, noe som jeg syns høres urimelig ut. I alle fall med tanke på det som har kommet frem i saken så langt.

Sitat:

"- Jeg håper at vi har lært av dette nå. Det er jo ikke bra at vi står her dagen før en kvartfinale, men nå går vi sammen videre. Så tåler både vi og han å få litt tyn i denne saken, sier Horneland. "

Feilsitert av BA isåfall, Hornis og Heltne var enige om at gjenstående kontraktslengde var to år. På direkte spørsmål også at kontrakten er uendret.
Horneland sa vel også at de har blitt enige om at det ikke var rett timing å diskutere ny kontrakt nå som følge av kommunikasjonen.


Og så lo han da han snakket om Onkel Nilsen.

Erlend

Ikke så overbevisende intervju som det sies.

Men greit nok, vi får legge det bak oss og prøve å dra i samme retning, så får Sivert vise på banen at han faktisk ønsker å fortsette og at han ikke bare blir fordi han må etter å ha blitt sittende med Svarte-Per.

Spent på hvordan stemningen er om 24 timer...

storB

Quote from: krakra on July 11, 2023, 18:44:52 PMHeltne Nilsen blir i Brann. Ingenting som tilsier ny kontrakt. Fint det, men får ikke noe bedre inntrykk av kapteinen nå. Knekker av to salg?

Snakker om fyren som stakk til et middels dansk lag mens Brann jaget gull. Vinnerskalle my ass.

Knekker av to salg!? Jeg og synes det var dårlig argumentasjon, gir han heller litt kredd når han drar inn treningshverdagen. Det oppleves jo i mye større grad på kroppen. Altså salg av 2 nøkkelspillere mens Brann ikke får erstattet de før om en måned - som en direkte konsekvens av uttalt politikk om å ha en slank stall.

Ser at ambisjonspolitikken kan diskuteres i det lyset.

Eg tilgir ihvertfall Sivert, joda en ripe i lakken er registrert men ligger eg godviljen til så var det Branns beste som var utgangspunktet her - ref å ha en tropp som skal kunne kjempe på 3 fronter.

"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

andreas1989

Det er vel bare å konkludere med at vi skal prise oss lykkelige med at vi har den treneren vi har, tror ikke vi finner en trener som passer oss bedre. Som sommeren for to år siden så ender det med at Horneland er den som tar ansvaret og er klubbens ansikt? Hvor er dansken og Kalven? Er det ferieavvikling? Var de i Molde? Har de vært på Nymark denne uken? Eller har man rett og slett innsett at det beste er at det er Horneland som tar disse sakene?

SHN er uansett ikke i nærheten av å redde seg inn igjen. Igjen blir poden med BA et problem for Team Nilsen? Hvor faen kom dette fra? Dette sportslig satsing greiene er bare pisspreik. SHN kan starte med å lese sportsplanen samt å sette seg inn i reglene for overganger i Norge. Fremstår jo som en klovn uten innsikt.

Men fuck dette drittet. NÃ¥ mÃ¥ vi komme oss igjennom denne mÃ¥neden og mobilisere for høsten. SÃ¥ fÃ¥r vi hÃ¥pe at Team Nilsen ikke blir "bekymret" igjen i løpet av sommeren. Det ville faen ikke overraske særlig om Horn Myre tegner under en ny kontrakt. 

RepublikkenBergen

No er det egentlig fornuftig å legge dette bak oss fra nuh! Vi har en viktig kamp i morgen. Vi har tøffe kamper i Eliteserien... På tide med fokus på fotballen igjen..

krakra

July 11, 2023, 19:17:42 PM #537 Last Edit: July 11, 2023, 19:46:10 PM by krakra
Quote from: storB on July 11, 2023, 19:14:02 PM
Quote from: krakra on July 11, 2023, 18:44:52 PMHeltne Nilsen blir i Brann. Ingenting som tilsier ny kontrakt. Fint det, men får ikke noe bedre inntrykk av kapteinen nå. Knekker av to salg?

Snakker om fyren som stakk til et middels dansk lag mens Brann jaget gull. Vinnerskalle my ass.

Knekker av to salg!? Jeg og synes det var dårlig argumentasjon, gir han heller litt kredd når han drar inn treningshverdagen. Det oppleves jo i mye større grad på kroppen. Altså salg av 2 nøkkelspillere mens Brann ikke får erstattet de før om en måned - som en direkte konsekvens av uttalt politikk om å ha en slank stall.

Ser at ambisjonspolitikken kan diskuteres i det lyset.

Eg tilgir ihvertfall Sivert, joda en ripe i lakken er registrert men ligger eg godviljen til så var det Branns beste som var utgangspunktet her - ref å ha en tropp som skal kunne kjempe på 3 fronter.


Sist Brann kjempet om gull kollapset det fordi nettopp Sivert Heltne Nilsen stakk av. Til en dansk middelhavsfarer. Så jeg kjøper ikke ambisjonsargumentet. Det er også åpenbart at de har snakket om en ny og lengre kontrakt. Hva har det med treningshverdagen å gjøre?

Kartum er jo allerede signert og blir en del av treningshverdagen allerede neste uke. Kanskje hadde flere spillere vært på plass hvis Brann hadde sluppet å forholde til dette tullet.

En annen dirkete konsekvens av den slanke stallen er forresten gjennombruddet til Jonas Torsvik. Som er hele hensikten og en veldig positiv konsekvens.

Brann har fått 45 millioner for Rasmussen og Wolfe og erstattet begge allerede for tre millioner. Det er 42 millioner til overs for å forsterke andre steder, som de har et uttalt mål om. Det er ikke ambisjonsløst selv om nivået på trening faller en kort periode.

I fjor sommer solgte Viking seg ut av medaljestriden da de solgt flere nøkkelspillere, inkludert toppscoreren, uten å erstatte dem. Da var det misnøye med ambisjonsnivået, men du hørte ingen syting fra klubbkapteinen den gang. Nå er de medaljefavoritt og Glimts eneste utfordrer til gullet.

Men når Brann selger to av sine nøkkelspillere, erstatter dem på direkte og planlegger å forsterke ytterligere så blir altså kapteinen så frustrert over ambisjonsnivået at han truet med å stikke av igjen?

Lasaron

Ja til sportsplanen!

Ja til Horneland som konflikthåndterer og kulturbærer!

SHN virket hverken glad eller lettet. Heller lei og tynget. Kanskje han rister det av seg i løpet av kvelden.
Tren på langskudd

ostraume

SHN burde nok lagt seg flatere,men dette er kanskje så flat han blir.

"NÃ¥ skal vi se fremover" er liksom ikke det helt gode svaret.

Men greit nok, som spådd: her går vi videre som om ingenting har skjedd.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ostraume

...og Onkel Iver B Neumann må snakke .es høyere makter og revurdere strategien sin.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

tintin

Synes det er flott at horne tar litt av støyten for å dempe støyen, legger litt ansvar på klubben og litt på Sivert. Tar seg godt ut utad, men er nok et spill. Sivert og onkel har spilt seg sjøl langt ut over sidelinjen.. horne hadde vært en meget god politiker. Brann har æren i behold, ingen ny kontrakt, er heller ikke aktuelt pr idag. Sivert kommer meget dårlig ut av dette.. synd han går ut og gir full tillit til onkel. Er en ærlig sak om han mener det, men burde vært mer ydmyk og angrende. Dette vil følge han lenge...

haak

Sivert skal få slite med å gjenskape tilliten. Er en lang rekke nå, men skal selvfølgelig få sjansen.

ACHTUNG

Det slo meg under pressekonferansen, når Horneland sa at han også hadde vært frustrert og litt senere at han ikke hadde tenkt å stikke av, at man kan lure på om det ikke bare er Heltne som kunne tenke seg bedre betingelser. Horne tjener etter det man får opplyst mindre enn Heltne, kanskje Jimmi burde ha premiert Horneland for både cupgull og med trygg plass på tabellen, med en lønnsforhøyelse? Kanskje være litt i forkant før andre og større klubber kommer på banen?

esp123

Jeg tror nok Sivert Heltne Nilsen følte og føler at det var feil timing å selge to av sine beste spillere før høsten de skal ut i. I tillegg gjøre det én måned før overgangsvinduet i Norge åpner med stor usikkerhet rundt erstattere. En frustrasjon jeg i aller høyeste grad deler med han. Det er ikke riktig måte å gjøre det på. Man gir i praksis opp sesongen, og jeg tror for en fyr som Sivert så går ikke det.


krakra

July 11, 2023, 21:36:27 PM #545 Last Edit: July 11, 2023, 21:38:48 PM by krakra
Det tok vel en uke fra Rasmussen var solgt til Kartum var signert, så usikkerheten var neppe så stort. Og dette utbruddet kom ETTER at Kartum var signert og etter at Torsvik hadde vist at han kan erstatte Wolfe. I praksis er begge spillerne allerede erstattet, de vil begge være på treningsfeltet fra og med neste uke og Brann har fortsatt 30-40 millioner å bruke til å forsterke stallen, noe de har sagt de skal gjøre. Så det har neppe noe med det å gjøre.

At sesongen er gitt opp er selvfølgelig bare overdramatisk tull. Selv om vi skulle tape de siste tre kampene før august, så vil vi fortsatt ha sjans til medalje. Og vi taper neppe de neste tre kampene.

Corran

Her gjorde Brann og Hornis det helt rette.
At det er Horneland som tar samtalene med Sivert er det mest naturlige som finnes da han er nærmeste leder.
Oppfører en ansatt seg som en dust så er det som oftest nærmeste leder som tar samtalen.
Jimmy sa at Sivert må forholde seg til kontrakten han har og ikke sagt noe mer.
Horneland har vært diplomatisk og ikke revet noen broer slik at saken er uløselig.
Så har de nå tatt Sivert inn på kontoret og gitt ham grei beskjed og så går de ut sammen hvor Horneland er diplomatisk, men det skinner godt gjennom at alle mener at her har Sivert og agenten gjort feil.
Sivert har tapt på alle fronter, men Horneland og Brann er gode vinnere og lar han beholde litt verdighet. Eller rettere sagt gir ham mulighet til å redde stumpene

Brann kartlegger nå erstatter for dette eller mest sannsynlig neste vindu og Sivert kan ikke gjøre noe for Brann viser de satser ;-)
Nå må Sivert virkelig overbevise og vinne tilbake tillit både innad i Brann og utad.
Men utad kommer han aldri til å bli det han kunne vært.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

fortune

Quote from: esp123 on July 11, 2023, 21:29:56 PMJeg tror nok Sivert Heltne Nilsen følte og føler at det var feil timing å selge to av sine beste spillere før høsten de skal ut i. I tillegg gjøre det én måned før overgangsvinduet i Norge åpner med stor usikkerhet rundt erstattere. En frustrasjon jeg i aller høyeste grad deler med han. Det er ikke riktig måte å gjøre det på. Man gir i praksis opp sesongen, og jeg tror for en fyr som Sivert så går ikke det.

Hadde man solgt Dyngeland, Finne eller Blomberg uten erstattere kunne man beskyldt Brann for å gi opp sesongen. Nå hadde man u-19-landslagsspillere i bakhånd for å erstatte Rasmussen og en Torsvik som uten skaden sannsynligvis ville vært i samme kategori. Skal man utvikle spillere må man forvente at den typen erstatninger skjer.

Jeg vil tro Heltnes surmuling over overgangene så langt har hatt minst samme negative effekt som overgangene i seg selv.
First is first, second is nothing

esp123

July 11, 2023, 22:39:10 PM #548 Last Edit: July 11, 2023, 22:40:53 PM by esp123
Jeg tror nok Sivert skulle ønske st Brann videreutviklet stallen og utnyttet momentumet etter cupfinalen med Europacup til høsten. I stede tar Brann steg tilbake. Når et satsende Elfsborg kommer med et tilbud, så blir det naturligvis attraktivt for Nilsen med amibisjoner om å vinne ting.

Man kan være uenig eller enig med det, og man kan med rette være provosert over fremgangsmåten og mangel på lojalitet, men jeg tror dette er hvordan Heltne Nilsen tenker.

Jeg _tror_ at flere kjenner på de samme tankene som Sivert. Fint å utvikle unge spillere, men både Torsvik og Wassberg er nedgradering ift de som forsvant. Selv om de kan bli bedre på sikt. Spillere som Sery Larsen, Horn Myhre etc. har nok lyst til å vinne ting og spille i Europa, og da er det skuffende å selge viktige spillere _midt i sesong_ uten erstattere. Det kommer til å være utfordrende for Brann å være attraktiv for spillere med ambisjoner hvis de skal fortsette slik.

Og hvis Kartum går rett inn og erstatter Rasmussen direkte fra OBOS så blir jeg imponert.

haak

Rasmussen var god i fjor, men har ikke levert i år. Kartum vil nok erstatte 2023-Rasmussen rimelig greit.

Go Up