• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Lars Arne Nilsen

Started by PimpyPete, May 29, 2015, 18:32:29 PM

Finfin respons and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

fortune

Quote from: krakra on December 12, 2019, 22:10:25 PMKommer vi noen gang til å oppleve at folk bare har tillit til treneren? Uten at han genierklæres eller er fredet for kritikk? Folk bare tror han er rett mann, og feilbarig? Eller vil det alltid være himmel eller helvete? Hvor lenge er det siden det knapt var mulig å kritisere LAN uten å bli fullstendig avfeid?

Det er nok ikke lenge til, om ett år eller to er det knapt noen bergensere som bryr seg om Lan og brann i det hele tatt. Den yngre generasjonen gir helt F... allerede, jeg forsøkte å ta min nevø med på noen kamper, men selv ikke smågutter synes balltrilling på midten et spesielt stas. Han ser imidlertid gjerne PL med meg..
First is first, second is nothing

krakra

Kommer heelt sikkert til å endre seg bare vi sparker LAN.

fortune

Quote from: krakra on December 12, 2019, 22:30:40 PMKommer heelt sikkert til å endre seg bare vi sparker LAN.

Det kan endre seg dersom klubben innser at underholdning er en viktig del av virksomheten. 

Man kan aldri konkurrere med utlandet på nivå, men spillere som kvisvik, helstad og huseklepp har engasjert og begeistret både unge og gamle de siste tiårene. Man blir ikke spesielt engasjert av at Brann igjen legger 10 mann bak ballen, motstander gjør det samme og så vinner det ene laget på en tilfeldig dødball.

Dagens Brann har ingen artister, ingen profiler og forsøker ikke å underholde noen. Slik har det vært så lenge LAN har vært i klubben, man skal være ganske naiv for å tro at det vil endre seg. Det er nærmest et kunststykke å få til at «fotballbyen» Bergen, med 7 poengs ledelse i eliteserien diskuterer underholdningen på stadion istedet for å la seg rive med i gullrusen. Det kunststykket klarte Lars-Arne..

Eivind

https://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/ba-ringte-til-brann-spillerne-bare-ruben-kristiansen-ville-svare-om-hva-han-synes-om-at-lan-fikk-bli

Spesielt. Kun Ruben Kristiansen av spillerne ønsket å kommentere styrets avgjørelse. Dette stikker dypt.

Hva var det LAN sa på pressekonferansen - at misnøyen var som det alltid er i en garderobe, at de som ikke spiller alltid vil skifte trener?

Mannen har en sinnsyk virkelighetsoppfatning.

Superjack

Å ikke gå på stadion fordi LAN fortsetter?
Som Brannfan så kommer jeg til å gå, uansett, når jeg har muligheten.
Støtte klubben. Vi har hatt tåpelige styreledere før, og det skjer nok igjen. Samme gjelder trenere.

Styret har valgt å fortsette med LAN. Og så har han tillit i styret til det motsatte skjer.

Nå venter jeg i spenning på hvilke grep Soltvedt og LAN gjør i forhold til spillertroppen.

LAN var god i Hødd der han hadde en ekstremt dedikert kjerne av unge spillere med stor disiplin i forhold til trening og i kamp. Sivert, Aursnes m.fl

Han har selv sagt tidligere at han ønsker spiller som hver dag tenker hva de kan gjøre for å bli bedre.
Og her tror jeg at LAN har gjort fundamentalt feil i siste halvannet året.
RYJ, Bamba, Berisha m.fl er ikke der. De er voksne spillere og kanskje mest ute etter en god lønn og mener de er gode nok.

LAN trenger de skarpeste talentene, Braut Hålander, Aursneser osv. Men så har jo LAN allergi mot talentbruk....
Brannsupporter.

Nixon

Lagbyggeren Nilsen om spillerne sine: -Jeg vet jo hvem som ikke er fornøyd, men ikke alle er like viktige for meg.
Rød makt på Hansa!

Corran

ja han fikk de svarene han ville fra de få spillerne han må ha med.

Synes han i BA artikkel gjør det klart at det er kun et fåtall spillere han har interesse for. Dette e jo ikke bra for samholdet og er ikke noe som gjør jobben med å snu det enklere.
Og at det bare er noen få spillere som er viktig for LAN når de fleste er hentet til klubben av ham virker for meg lite betryggende og som et tegn på at å fortsette med ham er en horribel avgjørelse
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Billy Elliott

Quote from: Nixon on December 13, 2019, 07:18:09 AMLagbyggeren Nilsen om spillerne sine: -Jeg vet jo hvem som ikke er fornøyd, men ikke alle er like viktige for meg.

Å herrejemini...

Soltvedt skal få det travelt i vinter. Her snakker vi personalledelse på lavt, lavt nivå. Når slikt inntreffer pleier de ansatte å rømme arbeidsplassen fortere enn svint. Det blir salg (alt skal bort!) på Kniksens plass fremover, og jeg håper for Guds skyld at styret har gjort en avtale med Trond Mohn før de tok sin avgjørelse, fordi dette blir dyrt.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Quote from: Nixon on December 13, 2019, 07:18:09 AMLagbyggeren Nilsen om spillerne sine: -Jeg vet jo hvem som ikke er fornøyd, men ikke alle er like viktige for meg.
Jeg lurer nesten på om Lunde bør innkalle til et ekstraordinært styremøte når han etterhvert innser at de har blitt snakket rundt og manipulert av LAN. Vi vet jo at LAN kan si ting som høres bra ut, uten at det er ærlig. Det er ikke en ydmyk mann som har innsett sine feil vi har sett etter at det ble annonsert at han får bli. På pressekonferansen avfeide han spillermisnøyen som at det var "sutring" fra spillere som enten ikke får spilletid, eller ikke får spille i sin posisjon og så antyder han sterkt at kritikerne skal vekk.

Jeg tror nok endel av kritikerne må vekk uansett både fordi de neppe ønsker å bli, og fordi endel av dem trolig helt korrekt er spillere som har spilt lite og som må ansees som "daukjøtt", men når over halvparten av stallen vil ha ham vekk og bare tre klart og tydelig vil at han skal bli, så må han forberede seg på å gjenvinne endel tillit. Slike uttalelser er en dårlig start. For å si det mildt.

Jeg merket meg forresten at Lunde i går sa at vi ikke har ressurser til å gjøre noen store endringer i stallen, mens LAN signaliserer at han vil gjøre betydelige bytter. Virker som styre og trener rett og slett ikke er samkjørte i veien videre.

Spelaren

Brann kan hente bosman-spillere, har gjort gode valg med dette før. Med Soltvedt/Nilsen har det null å sei om det ligger en massiv overgangssum i regnskapet eller om fyren kom rekende på en fjøl uten kontrakt. Men flere må ut, og det sannsynligvis på billigsalg.
Alle må gå.

ACHTUNG

December 13, 2019, 08:57:11 AM #2860 Last Edit: December 13, 2019, 09:09:08 AM by BBB-mod
.............

Det er ikke lov å klippe og lime inn hele artikler som er bak betalingsmur.

BBB-mod

Eivind

"jeg fikk de svarene jeg ville ha, fra de få spillerne jeg må ha med meg"

Skal bli koselig for gjengen å samles til trening igjen på nyttår.

Det skal Nilsen ha, han er en mester til å vri og vende kritikk mot seg selv til noe annet.

Nå snur han rett og slett kritikken fra spillergruppen til at det handler om de tøffe samtalene han har gjennomført med dem før evalueringen.

- Å ha individuelle spillersamtaler dagen før de skal evaluere meg, er ikke spesielt smart. Det er jo egentlig horribelt. For dette er ikke noen koseprat, det er tøffe samtaler. Og de som får noen tøffe beskjeder, vil selvsagt ikke være så positive til meg i den evalueringen dagen etter, påpeker han.

Det er jo helt hinsides....

Lasaron

Tenk om dei spelarane han "må" ha med seg er Teniste, Acosta, Opdal og Kristiansen.
Heldigvis har vi skyhøye ambisjoner

ACHTUNG

Quote from: ACHTUNG on December 13, 2019, 08:57:11 AM.............

Det er ikke lov å klippe og lime inn hele artikler som er bak betalingsmur.

BBB-mod

Ok, hehe!

ACHTUNG

Hvem er det som tør å si sin ærlige mening til LAN og er det ikke litt spesielt å stille spillere til veggs før evalueringen?
LAN er på nivå med Donald Trump i popularitet etterhvert, for en utspekulert snik!

Superjack

Quote from: Billy Elliott on December 13, 2019, 08:26:27 AM

Å herrejemini...

Soltvedt skal få det travelt i vinter. Her snakker vi personalledelse på lavt, lavt nivå. Når slikt inntreffer pleier de ansatte å rømme arbeidsplassen fortere enn svint. Det blir salg (alt skal bort!) på Kniksens plass fremover, og jeg håper for Guds skyld at styret har gjort en avtale med Trond Mohn før de tok sin avgjørelse, fordi dette blir dyrt.

Tror nok det er noen agenter som har fått feriejobb i julen med å finne nye arbeidsgivere til noen spillere ja. Om det er flere som er særdeles lite motiverte under LAN er det fort ekstremt ødeleggende for gruppen og Brann som arbeidsplass.

La oss si at så mange som 3-4 stk er direkte sure og gretne så vil det kunne ødelegge hele gruppen, flere, enda værre. Dette må ryddes før oppkjøringen starter.

Uttalelsen til LAN er iallefall ikke forsonende.

Hvem tør gjette på spillere som er sure?
Min gjett:
RYJ, Gilli, Rismark, Bamba, Komson, Vito (Forholdet Vito-LAN virker å ha kjølnet) og muligens Berisha.
Brannsupporter.

Spelaren

Quote from: ACHTUNG on December 13, 2019, 10:23:42 AMHvem er det som tør å si sin ærlige mening til LAN og er det ikke litt spesielt å stille spillere til veggs før evalueringen?
LAN er på nivå med Donald Trump i popularitet etterhvert, for en utspekulert snik!

En bedre sammenligning hadde vært Corbyn, som i likhet med LAN verken vinner noe eller er populær.
Alle må gå.

Huff

Når jeg har fått dette litt på avstand virker egentlig hele greien enda mer sinnsyk. Når det kommer frem at treneren som har mistet byen og spillergruppen skal fortsette kommer det vel og frem at trener og styret har vidt forskjellige ideer om hva som skal til for å snu trenden.

LAN vil åpenbart gjøre storopprydding spillerstallen. Styret har allerede sagt nei.

Nedrykk 2020?
Ekte feighet har et navn: LAN.

Nilsen ut, Knutsen inn!

Leffen

Ser at flere her skriver at det er bra at styret har stått i mot presset fra byens "drama queens" etc. Men det er forsvinnende få gode argumenter for hvorfor LAN skal få fortsette. Interessert i å høre! Forklaringsbyrden ligger på dere (at han har gjort veldig gode ting for klubben tidligere teller ikke. Urfloskelen gjelder; fotball er ferskvare. Tillit og)

krakra

Du kan ikke be om argumenter og så forhåndsmelde hva som teller. Selvfølgelig teller tidligere prestasjoner. De viser hva han har inne. Om det er bra nok er en annen diskusjon, men at man ikke skal se på hele historien til en trener når man vurderer veien videre er ganske håpløst.

Jeg tror argumentene for at han blir er følgende:

1. Han har vist at han er i stand til å skape både veldig gode resultater og bra fotball før og styret har troen på at han kan gjøre det igjen.
2. Han er fotballfaglig veldig sterk
3. Klubben ønsker å prøve å jobbe seg gjennom motgang for en gangs skyld, istedenfor å sparke/kjøpe seg ut av den. De har tydeligvis troen på at det vil gjøre dem sterkere på sikt.
4. Sende et signal om at verken spillere, media eller supportere bestemmer hvem som skal trene Brann.

ostraume

Det siste punktet er nesten det viktigste for meg.

Hva gjør det med spillergruppen om de får sutre seg til en ny trener? Blir RYJ plutselig en drivende god DM? Neppe. Eller Gill en brukbar back? Neppe.

Jeg tar gjerne en ny trener, men jeg er sjeleglad for at en kompromissløs type som LAN er den som skal rydde unna daukjøttet i stallen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Quote from: Spelaren on December 13, 2019, 11:32:02 AM
Quote from: ACHTUNG on December 13, 2019, 10:23:42 AMHvem er det som tør å si sin ærlige mening til LAN og er det ikke litt spesielt å stille spillere til veggs før evalueringen?

En bedre sammenligning hadde vært Corbyn, som i likhet med LAN verken vinner noe eller er populær.

Haha. Trump er populær han, og kjem til å vinne presidentvalet neste år. Demokratene er oppteken med identitetspolitikk og krenkelseshysteri. Det fins svært mange, som ikkje ropar høgt, som er lut lei av dette.

Lasaron

Quote from: krakra on December 13, 2019, 12:45:51 PMDu kan ikke be om argumenter og så forhåndsmelde hva som teller. Selvfølgelig teller tidligere prestasjoner. De viser hva han har inne. Om det er bra nok er en annen diskusjon, men at man ikke skal se på hele historien til en trener når man vurderer veien videre er ganske håpløst.

Jeg tror argumentene for at han blir er følgende:

1. Han har vist at han er i stand til å skape både veldig gode resultater og bra fotball før og styret har troen på at han kan gjøre det igjen.
3. Klubben ønsker å prøve å jobbe seg gjennom motgang for en gangs skyld, istedenfor å sparke/kjøpe seg ut av den. De har tydeligvis troen på at det vil gjøre dem sterkere på sikt.
4. Sende et signal om at verken spillere, media eller supportere bestemmer hvem som skal trene Brann.

God oppsummering.

Kagain

Quote from: Eivind on December 12, 2019, 23:37:32 PMhttps://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/ba-ringte-til-brann-spillerne-bare-ruben-kristiansen-ville-svare-om-hva-han-synes-om-at-lan-fikk-bli

Spesielt. Kun Ruben Kristiansen av spillerne ønsket å kommentere styrets avgjørelse. Dette stikker dypt.

Hva var det LAN sa på pressekonferansen - at misnøyen var som det alltid er i en garderobe, at de som ikke spiller alltid vil skifte trener?

Mannen har en sinnsyk virkelighetsoppfatning.

På den andre siden er det jo greit at spillerne ikke hiver seg på når tilfeldige journalister ringer dem. Det er nok flere grunner: en del av de er såkalt profesjonelle og vil ikke si noe. Kan også hende at noen av dem er redd hva som skjer om de ytrer seg positivt/negativt om LAN. Er de positive vil de kanskje komme feil ut ovenfor de som ikke liker LAN. Er de for negative vil jeg tro at LAN kan få en form for reaksjon.

Og best av alt: ved å ikke kommentere i noen større grad kan de sikre seg at det de sier ikke blir feilaktig sitert senere.

Tror kanskje Trump er mer populær enn du tro. Kjenner i alle fall flere som er fan av han. Og det kan jo være at det er det samme med LAN? At det er en stille majoritet som er glade i han?

Henki

Quote from: Kagain on December 13, 2019, 13:04:31 PMTror kanskje Trump er mer populær enn du tro. Kjenner i alle fall flere som er fan av han. Og det kan jo være at det er det samme med LAN? At det er en stille majoritet som er glade i han?

Da har de i hvert fall holdt seg langt unna Brann stadion. LANs tause majoritet altså.
Ballen skal fremover!

Lasaron

December 13, 2019, 13:44:45 PM #2875 Last Edit: December 13, 2019, 13:46:22 PM by Lasaron
Godt sagt. LAN er ikkje vår Trump, for å sei det sånn.

Nixon

Snakker vi politikk trenger vi ikke å dra til USA eller England. Lars Arne Nilsen er vår Jonas Gahr Støre...
Rød makt på Hansa!

pidre

BT og Pamer fortsetter kampanjen mot LAN med forside i papirutgaven i dag, og nye nettsaker. Samme LAN-negative vikling på alt.

Begynner å bli useriøst, på tide denne Palmer tar seg en ferie.   
Saludar a los monos!

Nixon

December 13, 2019, 14:04:50 PM #2878 Last Edit: December 13, 2019, 14:17:59 PM by Nixon
Det hadde vært mer useriøst å ikke lage oppfølgingssaker. Vi snakker tross alt om noe som skjedde i går. Det er ikke akkurat slik at de har drøvtygget på det i flere uker etter at styret kom med sin konklusjon.

https://www.bt.no/sport/i/Ad92q5/spillerne-laget-en-egen-avstemning-om-nilsen-styret-valgte-ikke-aa-dis

På eget initiativ gjennomførte spillerne i Brann en avstemming etter sesongen. De stemte over følgende problemstilling: Bør Lars Arne Nilsen fortsette som trener i Brann? Styret valgte ikke å diskutere den.
Rød makt på Hansa!

Huff

Quote from: ostraume on December 13, 2019, 12:51:48 PMJeg tar gjerne en ny trener, men jeg er sjeleglad for at en kompromissløs type som LAN er den som skal rydde unna daukjøttet i stallen.

Over halvparten av spillerne vil ha LAN bort. Han har med sine seneste uttalelser trolig gjort konfliktnivået mellom seg selv og de som ønsker han bort enda større. Videre var Lunde klar på at LAN ikke får lov til å gjøre store endringer i stallen i går. Det kommer garantert til å forsvinne noen, men skal en ta styreleder på ordet vil det være en haug spillere som misliker eller hater LAN i stallen i 2020.

Dette ''daukjøttet'' som uansett forsvinner skal og erstattes. Tror du vi får inn noen spennende typer? Jeg tror ikke det. Hele fotball-Norge vet at LAN er ekstremt upopulær, og en vet at stemningen internt i stallen er elendig. Brann utvikler ikke spillere, og unge spillere får ikke tillit. Jeg tror SKB vil være fryktelig langt nede på listen over arbeidsgivere dagens norske spillere ønsker å spille for.

Brann vil enten måtte betale overpris eller ta til takke med spillere ingen andre vil ha.
Ekte feighet har et navn: LAN.

Nilsen ut, Knutsen inn!

krakra

Brann har vært best når man har brukt lite penger på spillerne, så det kan være bra. Kanskje tvinger det også fram en økt talentsatsing.

Spelaren

Eg vil bare si at eg gjerne vil unngå debatt om Trump, bybane, miljø og sånt her inne. Det hadde vært moro med et subforum á la off topic der man kunne debattert disse tingene, siden eg tror det er såpass mange etablerte nick her inne til at man faktisk kunne gjort det på en voksen måte - men kanskje best å la det ligge her i LAN-tråden? :)

Uansett... At BT er kritiske er vel bare ok, Brann bommet på alle delmål i år og Brann har etter sigende ignorert en avstemming i stallen.

Eg er glad trenerspørsmålet er avgjort.
Eg er glad for at det sannsynligvis skal ryddes i stallen, for det er ting der som provoserer meg.
Eg er ikkje veldig glad for at Nilsen skal fortsette.
Eg har forhåpninger om at det trår hjelp til ved eventuelle investeringer.
Alle må gå.

Henki

Quote from: krakra on December 13, 2019, 14:17:44 PMBrann har vært best når man har brukt lite penger på spillerne, så det kan være bra. Kanskje tvinger det også fram en økt talentsatsing.

Tja, de tok vel et seriegull, et cupmesterskap, medalje i serien ved to anledninger i tillegg til gullet, pluss at de kvalifiserte seg til utslagsrundene i Europaligaen i en periode der det ble brukt svært mye penger. Så at de har vært best når det har blitt brukt lite penger, er vel mulig å diskutere? For øvrig er det da lite som har tydet på at LAN er interessert i noe talentsatsing?
Ballen skal fremover!

krakra

December 13, 2019, 14:52:11 PM #2883 Last Edit: December 13, 2019, 14:54:21 PM by krakra
Nå tenkte jeg under LAN. Man kan selvfølgelig prøve å kjøpe seg et nytt gull og knekke ryggen økonomisk igjen, men det er greit å unngå det.

Hva LAN er interessert i er underordnet. Det må komme føringer fra klubben om at Brann skal få fram talenter, og at de skal spille underholdende fotball. LAN sier selv at det er mange unge spillere som han gleder seg til å få fram, så forutsetningene er der. Med mindre LAN lyver. Innfrir han ikke så bør de sparke ham veldig fort. Så får LAN forholde seg til det.

Henki

Quote from: krakra on December 13, 2019, 14:52:11 PMHva LAN er interessert i er underordnet. Det må komme føringer fra klubben om at Brann skal få fram talenter, og at de skal spille underholdende fotball. LAN sier selv at det er mange unge spillere som han gleder seg til å få fram, så forutsetningene er der. Med mindre LAN lyver. Innfrir han ikke så bør de sparke ham veldig fort. Så får LAN forholde seg til det.

Enig i dette. Og hvis det er sånn klubben tenker, burde de ha vært tøff nok til å kvitte seg med LAN nå. Jeg synes det virker veldig rart at treneren skal måtte bli instruert av klubbledelsen hvordan han skal få frem unge spillere. Det finnes vel trenere som er flinkere på slikt enn LAN?
Ballen skal fremover!

Billy Elliott

Quote from: krakra on December 13, 2019, 12:45:51 PMJeg tror argumentene for at han blir er følgende:

Jeg skjønner at dette ikke nødvendigvis er dine meninger, men det du tror styret har vektlagt, men jeg føler likevel at dette er tynn suppe, og ganske enkelt kan argumenteres mot.

1. Fotball er ferskvare. Snøen som fallt i fjor kan ikke brukes til å bygge snømenn i år, etc. Mjelde var en gang også en høyt ansett trener i Brann, helt til han ikke var det lenger. Ettertiden har vist at hans meritter tidlig i trenerkarrieren aldri lot seg gjenskape, og han er sist sett i Åsane. Å gjenskape suksess betraktes som noe av det vanskeligste i fotball, og det er ingenting ved LANs trenergjerning som tyder på at han vil gjøre det.
2. "Fotballfaglig veldig sterk" - hva legger du i dette? Hvordan måles det? Når fotballen som leveres er kjedelig, resultatene uteblir, spillerne er misfornøyde og man ser ingen tegn til utvikling, er man da fremdeles veldig fotballfaglig sterk?
3. Dette blir en logisk brist for meg. Når "alt" peker mot at å bytte trener er det riktige, blir det for dumt å argumentere med at det har vi prøvd før, og det er ikke alltid det har funket, derfor bør vi ikke gjøre det igjen. Trenerbytter kan slå både heldig og uheldig ut, men når vi vet at å ikke gjøre det garantert er uheldig, bør det fremdeles være den åpenbare logiske slutningen å gjøre det.
4. Hvis hverken spillere eller supportere skal ha noe å si, hvem er da egentlig klubben til for? Administrasjonen?

krakra

Jeg syns hele greien er ganske rar. Jeg skjønner litt av hvorfor klubben ønsker å "stå sammen i stormen", men jeg klarer ikke helt se hva de skal få igjen for det. De vet jo hvor LAN står med tanke på underholdning, talenter, kommunikasjon og andre viktige områder.

Mitt tips er at LAN i sin appell ovenfor styret ga lovnader om både spill og talentsatsing. At det var noe han hadde "veldig lyst til å få til". Isåfall er det viktig at han måles knallhardt etter dette. For LAN har snakket om sånne ting mange ganger før uten å levere når det teller.

krakra

December 13, 2019, 15:07:13 PM #2887 Last Edit: December 13, 2019, 15:09:11 PM by krakra
Quote from: Billy Elliott on December 13, 2019, 15:00:19 PM
Quote from: krakra on December 13, 2019, 12:45:51 PMJeg tror argumentene for at han blir er følgende:

Jeg skjønner at dette ikke nødvendigvis er dine meninger, men det du tror styret har vektlagt, men jeg føler likevel at dette er tynn suppe, og ganske enkelt kan argumenteres mot.

1. Fotball er ferskvare. Snøen som fallt i fjor kan ikke brukes til å bygge snømenn i år, etc. Mjelde var en gang også en høyt ansett trener i Brann, helt til han ikke var det lenger. Ettertiden har vist at hans meritter tidlig i trenerkarrieren aldri lot seg gjenskape, og han er sist sett i Åsane. Å gjenskape suksess betraktes som noe av det vanskeligste i fotball, og det er ingenting ved LANs trenergjerning som tyder på at han vil gjøre det.
2. "Fotballfaglig veldig sterk" - hva legger du i dette? Hvordan måles det? Når fotballen som leveres er kjedelig, resultatene uteblir, spillerne er misfornøyde og man ser ingen tegn til utvikling, er man da fremdeles veldig fotballfaglig sterk?
3. Dette blir en logisk brist for meg. Når "alt" peker mot at å bytte trener er det riktige, blir det for dumt å argumentere med at det har vi prøvd før, og det er ikke alltid det har funket, derfor bør vi ikke gjøre det igjen. Trenerbytter kan slå både heldig og uheldig ut, men når vi vet at å ikke gjøre det garantert er uheldig, bør det fremdeles være den åpenbare logiske slutningen å gjøre det.
4. Hvis hverken spillere eller supportere skal ha noe å si, hvem er da egentlig klubben til for? Administrasjonen?

Fotball er en ferskvare, men man kan ikke bli fullstendig historieløse og drive en klubb etter gullfisk-hukommelse. Skal vi fjerne en trening hver gang vi har en dårlig sesong uavhengig av forhistorien fordi "fotball er en ferskvare"?
Det jeg legger i det er at fra han tok over Brann som et lag på nedre halvdel i OBOS så gjorde han nesten utelukkende gode og riktige grep, som kuliminerte i at vi var det beste laget offensivt, defensivt og i restultater våren 2018. Før det sprakk. Hva tror du dannet grunnlaget for denne suksessen? LANs vinnende vesen? Hans sjarm? Det lå naturligvis en høy fotballfaglig kompetanse der.
Det er litt sånn i motgang at det oppleves som "alt peker mot at treneren må gå", men det betyr ikke nødvendigvis at det alltid er treneren.
Jeg er kanskje ikke enig i at LAN er den rette mannen framover, men noe jeg kan stille meg 100% bak styret er at det ikke er supporterne eller spillerne som skal styre klubben og bestemme hvem som skal trene laget. Jeg mener at omgivelsene og spillerne har hatt for stor makt i Brann og at det er en sentral årsak for at vi har vært en inkompetent fotballklubb.

Jeg har ingen problemer med å verken se eller støtte flere av de vurderingene styret gjør. Skuffende spillere og hylende supporterne er ikke de rasjonelle stemmene som skal ta avgjørende valg i Brann. Men jeg savner litt at de har vurdert hva vi faktisk får igjen med LAN. Hva er filosofien klubben styrer etter når LAN fortsetter som trener og hvor vil vi være om 2-3 år med denne. Det kan virke som de tar denne avgjørelsen mer på prinisippielt enn på faglig grunnlag.

Billy Elliott

Quote from: krakra on December 13, 2019, 15:07:13 PMDet kan virke som de tar denne avgjørelsen mer på prinisippielt enn på faglig grunnlag.

Og her mener jeg du treffer såpass godt på konklusjonen, at jeg ikke gidder å diskutere alt det andre en gang til.

krakra

Det er det som gjør det vanskelig for min del, for jeg syns det prinspielt er helt riktig av Brann å ta kontroll over klubbstyringen og ikke gi dem til supportere og spillere. Det er på tide.

Men jeg tror de har satset på feil mann.

Men det vil tiden vise. Jeg har ingen problemer med å mobilisere både engasjement og lidenskap for et Brann-lag som angriper med egne talenter på banen bare fordi LAN er trener. Så tar jeg feil om LAN er det bare flott.

Morkel

"Fotball er ferskvare" er en påstand jeg synes er litt rar. Jeg skjønner at kravet om kontinuerlige resultater er stort i fotball, men det er fremdeles totalt avhengig av konteksten. Uttalelsen legger i stor grad til rette for at langsiktig tankegang bør legges til side for å fokusere på resultater i den siste perioden. Alex Ferguson var en av de verste United trenerne i historien i sine første år i klubben. Han ville ikke overlevd den jobben i dag. Dette er ikke en apologi for LAN altså, jeg er klar for et trenerskifte, men slike påstander har i mine øyne ingen verdi hvis man ikke evner å se det i sammenheng. For ja fotball er ferskvare i en forstand, men det bør ikke overskygge evt positive tiltak som gjøres.

Krakra du har etterlyst en mer langsiktig tankegang på klubbnivå. Dvs talentsatsning, taktikk og generelle disponeringer.  Jeg tror dette er viktigere enn noe som gjøres på trenersiden. For sånn det ser ut nå virker det som den eneste planen Brann har er LAN. Å bytte ut han er egentlig å starte helt fra scratch. Og man bør som en klubb alltid kunne klare å bære en kontinuitet utover treneren som er der på et gitt tidspunkt.

Morkel

Quote from: krakra on December 13, 2019, 15:43:04 PMDet er det som gjør det vanskelig for min del, for jeg syns det prinspielt er helt riktig av Brann å ta kontroll over klubbstyringen og ikke gi dem til supportere og spillere. Det er på tide.

Men jeg tror de har satset på feil mann.

Men det vil tiden vise. Jeg har ingen problemer med å mobilisere både engasjement og lidenskap for et Brann-lag som angriper med egne talenter på banen bare fordi LAN er trener. Så tar jeg feil om LAN er det bare flott.

Du er inne på noe her. Samtidig så tror jeg også at de har satset alle kortene sine på LAN. Så det er vanskelig for dem å skifte retning.

Lasaron

December 13, 2019, 15:59:31 PM #2892 Last Edit: December 13, 2019, 16:16:57 PM by Lasaron
Eg er framleis der at eg ikkje trur på LAN når han snakkar varmt om talentar, etc. Eg trur han lyg. Derfor er det svært viktig at Soltvedt no set saman ein stall som tvingar LAN til å bruke dei. Eg trur også det er planen, og at det er kommunisert til LAN, og at LAN seier at han kan leve med det. Men eg fryktar det ikkje vert gjort slike endringar i spelarstallen likevel. Eg fryktar det. Eg fryktar det. Eg fryktar det.

Og som påpeika, eg trur Brann er langt nede på lista til fotballspelarar som vurderer å skifte klubb.

Edit: Om ikkje Soltvedt leverer ein slik stall i løpet av vinterens overgangsvindauge, då må han gå.

Nixon

Quote from: Lasaron on December 13, 2019, 15:59:31 PMEdit: Om ikkje Soltvedt leverer ein slik stall i løpet av vinterens overgangsvindauge, då må han gå.

Vel er du ofte pretensiøs, men dette er latterlig. Forventer du at Brann skal revolusjonere stallen på dette vinduet?
Rød makt på Hansa!

Nixon

Quote from: krakra on December 13, 2019, 15:01:11 PMMitt tips er at LAN i sin appell ovenfor styret ga lovnader om både spill og talentsatsing. At det var noe han hadde "veldig lyst til å få til". Isåfall er det viktig at han måles knallhardt etter dette. For LAN har snakket om sånne ting mange ganger før uten å levere når det teller.

Jeg ser at flere mener at Nilsen nå er trener på nåde og at han får sparken dersom han ikke leverer på en del parametre som å spille offensiv fotball med flere unge spillere. Han er nok svekket, men får selvsagt ikke sparken dersom han sender ut et lag med høy gjennomsnittsalder i de første kampene og får gode resultater med det.
Rød makt på Hansa!

Lasaron

Quote from: Nixon on December 13, 2019, 16:38:26 PM
Quote from: Lasaron on December 13, 2019, 15:59:31 PMEdit: Om ikkje Soltvedt leverer ein slik stall i løpet av vinterens overgangsvindauge, då må han gå.

Vel er du ofte pretensiøs, men dette er latterlig. Forventer du at Brann skal revolusjonere stallen på dette vinduet?

Det kjem an på kor ein legg lista for når ein er eit talent. Wormgoor og Karadas er ferdig. La oss sei at også Yttis og Eggen forsvinn. La oss vidare sei at Hustad, Mehnert og Løvgren kjem inn, samt Glesnes og Berg Sande. Dette har eg foreslått tidlegare. Det er realistisk å få til. Byt så ut Holmen med Pettersen. Det er også realistisk. Resten fyller vi på med eigne. Då har vi 13 utespelarar frå Bamba og "oppover." Resten er fra Hustad og "nedover." Då vert LAN nøydd til å bruke talentar. Er dette å revolusjonere spelarstallen, Nixon?

Lasaron

Soltvedt starta forsåvidt denne viktige jobben i sommarens overgangsvindauge. Då slanka han stallen til 16 "vaksne." No må han fortsetje, sidan vi har LAN.

Nixon

Quote from: Lasaron on December 13, 2019, 17:12:16 PMEr dette å revolusjonere spelarstallen, Nixon?

Slik du skisserer det? Ja, det er det, og det skjer ikke.

Og bare så det er sagt i forhold til Soltvedt. Han er fast ansatt og har et helt normalt stillingsvern slik som alle oss andre. Det skal litt til å bare gi han sparken. Litt skjev stallsammensetning i noens øyner er ikke i nærheten.
Rød makt på Hansa!

fortune

Quote from: Nixon on December 13, 2019, 18:20:18 PM
Quote from: Lasaron on December 13, 2019, 17:12:16 PMEr dette å revolusjonere spelarstallen, Nixon?

Slik du skisserer det? Ja, det er det, og det skjer ikke.

Og bare så det er sagt i forhold til Soltvedt. Han er fast ansatt og har et helt normalt stillingsvern slik som alle oss andre. Det skal litt til å bare gi han sparken. Litt skjev stallsammensetning i noens øyner er ikke i nærheten.

Helt sant, men samtidig betyr den faste ansettelsen at han reallokeres til en ny stilling, for eksempel leder for junioravdelingen. Så mulighetene finnes dersom man ønsker endringer.

nero

Quote from: pidre on December 13, 2019, 14:00:04 PMBT og Pamer fortsetter kampanjen mot LAN med forside i papirutgaven i dag, og nye nettsaker. Samme LAN-negative vikling på alt.

Begynner å bli useriøst, på tide denne Palmer tar seg en ferie.    
Ja, Pamer er det litt vanskelig å ta helt på alvor.

Jeg synes denne saken er vanskelig. Her har det vært litt pest eller kolera, men tror styret gjorde feil her. Med tre -fire tap i starten ryker jo Lan før sommerpausen. LAN er også i en rimeleig umulig posisjon nå. Totalt avhengig av suksees umiddelbart med en tropp der halvparten tydeligvis forakter ham i tillegg til konstant press fra Pamer & co. Det kan jo ikke gå bra. Hva hvis det blir et par tre tap i treningskampene? Sjansene for at prosjekt Nye LAN skal lykkes er små,
Lions led by donkeys.

Go Up