• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Lars Arne Nilsen

Started by PimpyPete, May 29, 2015, 18:32:29 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Huff

Quote from: Belfort on July 12, 2019, 15:54:00 PMFotballens mekanikk er enkel. Skulle det som virket utenkelig skje at vi er ute av e-cupen, ute av cupen og ute som troverdig kandidat til seriegull, så ryker LAN. Fotball dreier seg om utvikling, og da ser man ikke noe utvikling også mtp investeringen i spillerstallen.

LAN sitter nok meget trygt med mindre vi ser et spilleropprør og/eller et supporteropprør.

Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

Nixon

Ja, ute av cupen, ute av e-cup neste torsdag og en middels 6. plass i serien: Nilsen er trener neste år også dersom han selv vil. Det skal MYE til før dagens ledelse i Brann gir han sparken.
Rød makt på Hansa!

ACHTUNG

Er man virkelig konspiratorisk, så skulle man nesten tro at LAN sikler på en eventuell sluttpakke. Det virker å være totalkrasj med enkeltspillere, nå sist er Strand ute med kritikk, litt i samme gate, men ikke like ille som Bamba og Gilbert, men definitivt med å underminere LAN. Er det Strand som får unngjelde nå mon tro? Bør LAN stagges, før han gjør mer skade, kjære Brann-styre?

Lasaron

Jeg undrer meg over at LAN har skiftet fra en utrolig hang til mange klippekort, og til nærmest ellevill rullering.
Heldigvis har vi skyhøye ambisjoner

Finfin respons

Et studium i Robert Hauge sitt pokerfjes.

Det er motgiften mot konspiratorisk tankesvinn og latskapelig kortsiktig medievennlig propaganda og urealistiske drømmer. Hvor lite blod svette og tårer tåler vi? Hvor raske er vi til å daglig drømme om at gresset er grønnere på den andre siden på en stadionmatte som aldri noensinne har vært bedre og Grønnere? (sorry Jonas)

Robert Hauge var med på gulltoget i 2007. Han er en Brannmann tvers igjennom. Kompetent og tankeklar. Han vet hvor skorn trykker. Han kan sin analyse. Han er tett på alle.  Godt likt. Respektert. Den dagen jeg ser mørke skygger i Robert sine skulende øyne, det er dagen jeg begynner å underminere offentlig lederne i klubben. Det er en sykt alvorlig ting å gjøre. Her på forumet er det en blanding av hylekor og vif og rbkere in disguise som har funnet frem den store røde panikkknappen. Yeah.

Don't panic
Jeg anbefaler alle her om å finne seg et fornuftig kriterium for å faktisk gå til det steget å underminere lederne som skal lede klubben vi er glad i. Det er nemlig så skadelig, og fører f. Eks. til at ganske uskyldige kommentarer som denne nå fra Strand blir forsiktig konspiratorisk blåst opp av vår egen Torvanger.

Jeg vil fraråde følgende kriterier:
- talentbruk
- forummobben
- kjedelig argumentet. (det sier dessverre mer om den personlighet enn om kvaliteten på spillet, det er i prinsippet et vi syns Ja Til Norling-fotball-argument).
- jeg vil være forsiktig med å bruke sportslig motgang og bølgedal og ikkeinnfrielse av forventninger som kriterium. Der går det selvsagt en grense en gang:

Den grensen er i mitt hode om tre år uten ekte gullkamp eller to år ved nedrykkskamp. Grensen er fornybar, basert på opprykk, sølv og stabilisering som lag som er med i toppen, noe som vitner om en enorm kvalitet. Jeg er videre veldig fornøyd med bredden i troppen, trenerkabalen, speidervalget og adm ledelse og styret. Det er så mye som er ufattelig bra i klubben nå.

Og så har jeg et ess i ermet som kriterium for illojalitet og svik. Hauge sine øyne. De forteller meg om noe er irreversibelt galt. Jeg er jo ikke naiv, ting kan være galt. Men det kan også være akseptabel frustrasjon fordi fotball er vanskelig å lykkes perfekt med. Skikkelig vanskelig. Dessuten er det en lagsport, så 2 av 30 frustrerte nøkkelpersoner kan ødelegge for oss alle.

Men bare husk. Det er utrolig skadelig med sånne treneren må gå innlegg. Du må nesten vite hva du gjør. Gjør du det? Egentlig?

Sett grillen i hodet, jeg bruker glødende kull.
Kanskje.

krakra

Wow. Hva skal man egentlig svare på en slik bølge av skremselspropaganda og hersketeknikker? Du skal altså diktere hvilke kriterier vi skal vurdere treneren etter, du kaller de som ser den åpenbare ulmingen blant spillerne for konspiratoriske, slår fast at de som ønsker offensiv fotball er for "Norling-fotballen" og at de som vil ha en annen trener skader Brann?
Ja, hva skal man egentlig si til slike desperate forsvarstaler, rett fra læreboken til Gorm Natlandsmyr? Jeg får flashbacks til RBH-tiden. Der kritikere av lederen framstilles som fiender av klubben og oppviglere. Som ikke aner hva de snakker om, og bare ødelegger for klubben.

Jeg kunne skrevet et lengre innlegg, igjen, om hvorfor talentutvikling, spillerutvikling, spillestil og utvikling av det offensive spillet er en viktig del av den langsiktige driften av en fotballklubb. Men jeg holder meg til å si at folk som bruker en retorikk som finfin aldri igjen må få sette premisser for debatten om Brann.

Gepard

Definitivt noe ekstremt merkelig over det LAN holder på med for tiden. Benking av Strand og Jenssen samtidig som han absolutt ikke virket å ta lett på Shamrock hører ingen steder hjemme. Nye kombinasjoner i hver kamp. Det virker som om jo mer folk rundt Brann advarer mot rokkeringene, jo mer skal han rokkere. Helt absurd

Lasaron

LAN klarer alt for sjeldent å omsette det at Brann er best i seier.

Jeg tror vi ryker ut mot Shamrock, og at vi er best hjemme mot Stabæk men bare klarer uavgjort. Det er ikke elleville tips, akkurat. Hvordan vil stemningen være da? Hvor lenge skal vi «lide» slik?

Finfin respons

Ok.
Så flesket jeg til med et prestelig arsenal av dommedagsretorikk for svik og judaseri, servert til krakra sin morgenkaffe. Værsågod. og ja, det var sikkert litt mye. Men jeg tror jeg har rett i at det 1. Er betydelig alvorlig å rope offentlig Treneren må gå, og vil aldri være uten konsekvenser (det er et moralfilosofisk argument) og 2. Det må være ok å mene noe om hvilke kriterier som i så fall bær være tilstede. Og da bruker jeg ikke ordet diktere. Jeg bruker ordene anbefale. Fraråde. Ingen grunn til å hevde at jeg dikterer noen ting.
Ok.

Men tenk litt på dette. Vi er `egentlig'  bare ett par poeng bak molde, minus dommersabotasjene og ran tidlig i sesongen. Så motgang sportslig har mange navn. Ikke alle begynner på L.

Kanskje.

fortune

Quote from: Finfin respons on July 13, 2019, 11:28:06 AMEt studium i Robert Hauge sitt pokerfjes.

Det er motgiften mot konspiratorisk tankesvinn og latskapelig kortsiktig medievennlig propaganda og urealistiske drømmer. Hvor lite blod svette og tårer tåler vi? Hvor raske er vi til å daglig drømme om at gresset er grønnere på den andre siden på en stadionmatte som aldri noensinne har vært bedre og Grønnere? (sorry Jonas)

Robert Hauge var med på gulltoget i 2007. Han er en Brannmann tvers igjennom. Kompetent og tankeklar. Han vet hvor skorn trykker. Han kan sin analyse. Han er tett på alle.  Godt likt. Respektert. Den dagen jeg ser mørke skygger i Robert sine skulende øyne, det er dagen jeg begynner å underminere offentlig lederne i klubben. Det er en sykt alvorlig ting å gjøre. Her på forumet er det en blanding av hylekor og vif og rbkere in disguise som har funnet frem den store røde panikkknappen. Yeah.

Don't panic
Jeg anbefaler alle her om å finne seg et fornuftig kriterium for å faktisk gå til det steget å underminere lederne som skal lede klubben vi er glad i. Det er nemlig så skadelig, og fører f. Eks. til at ganske uskyldige kommentarer som denne nå fra Strand blir forsiktig konspiratorisk blåst opp av vår egen Torvanger.

Jeg vil fraråde følgende kriterier:
- talentbruk
- forummobben
- kjedelig argumentet. (det sier dessverre mer om den personlighet enn om kvaliteten på spillet, det er i prinsippet et vi syns Ja Til Norling-fotball-argument).
- jeg vil være forsiktig med å bruke sportslig motgang og bølgedal og ikkeinnfrielse av forventninger som kriterium. Der går det selvsagt en grense en gang:

Den grensen er i mitt hode om tre år uten ekte gullkamp eller to år ved nedrykkskamp. Grensen er fornybar, basert på opprykk, sølv og stabilisering som lag som er med i toppen, noe som vitner om en enorm kvalitet. Jeg er videre veldig fornøyd med bredden i troppen, trenerkabalen, speidervalget og adm ledelse og styret. Det er så mye som er ufattelig bra i klubben nå.

Og så har jeg et ess i ermet som kriterium for illojalitet og svik. Hauge sine øyne. De forteller meg om noe er irreversibelt galt. Jeg er jo ikke naiv, ting kan være galt. Men det kan også være akseptabel frustrasjon fordi fotball er vanskelig å lykkes perfekt med. Skikkelig vanskelig. Dessuten er det en lagsport, så 2 av 30 frustrerte nøkkelpersoner kan ødelegge for oss alle.

Men bare husk. Det er utrolig skadelig med sånne treneren må gå innlegg. Du må nesten vite hva du gjør. Gjør du det? Egentlig?

Sett grillen i hodet, jeg bruker glødende kull.

Eg fryktar det, eg fryktar det, eg fryktar det!
First is first, second is nothing

Spelaren

Quote from: Finfin respons on July 13, 2019, 12:47:53 PMMen tenk litt på dette. Vi er `egentlig'  bare ett par poeng bak molde, minus dommersabotasjene og ran tidlig i sesongen. Så motgang sportslig har mange navn. Ikke alle begynner på L.

Kun Stabæk har scoret færre mål på heimebane enn oss. Det til tross for en himmelvid forskjell i budsjett, muligheter til å forsterke og forlenge med nøkkelspillere og fartstid til treneren. I så og si hvert eneste vindu Nilsen har hatt, har me forsterket for millionbeløp - og det var ikkje et typisk Obos-mannskap han overtok frå fiaskoen Norling heller. Det viste de neste 18 månedene.

Problemet er at utviklingen har stoppet fullstendig opp. Nilsens taktikk er så til de grader avslørt at selv Mjøndalen kan demme opp for den og lett ta oss ut. Dyre investeringer ser ut som kjøp frå det lokale loppemarkedet, og Nilsen ser ikkje ut til å ta det innover seg heller.

Me er egentlig et middelmådig lag nå, og har vært det i over et år. Siden juni 2018 har Branns form vært bare litt flere seire enn tap, og me bør slutte å kaste millioner på problemet i form av spillerkjøp som uansett misbrukes, og heller stenge kranen igjen - si til Nilsen at han får spille med dei kortene han har på hånden.
Gå av.

Nixon

Quote from: Finfin respons on July 13, 2019, 12:47:53 PMMen tenk litt på dette. Vi er `egentlig'  bare ett par poeng bak molde, minus dommersabotasjene og ran tidlig i sesongen. Så motgang sportslig har mange navn. Ikke alle begynner på L.

På en annen side. Hadde det vært kun rettferdighet i fotball hadde vi tapt med solide sifre oppe i Molde og det hadde jevnet seg ut.
Rød makt på Hansa!

Superjack

Elsker når det benyttes argumenter som hersketeknikk. Ellers kan det meldes at LAN har kost seg på Sotra i dag, rygget med henger ( ganske dårlig) og jeg tror det er mulig å få dette i gang igjen.
Brannsupporter.

Giles

LAN er ved veis ende, men det er alltid slik at vondt skal bli verre først.
Det er uakseptabelt det Brann viser og LAN er den verste virkelighetsfornekteren/tåkefyrsten jeg kan huske.
Utrolig at Brann har samlet såpass med poeng med et spill som er så elendig at bare SIF er verre i ES.
Denne skuta ender i åkeren om ikke noe gjøres. Tipper hele greia imploderer. Tydelige tegn på det.

Eivind

Tåkepraten og virkelighetsoppfatelsen til LAN forundrer meg.

I enkelte intervjuer fremstår han regelrett som dum. Om dette er en bevisst taktikk fra han er det mildt sagt lite taktisk smart da svært mange lar seg provosere.

Larsendos

Quote from: Spelaren on July 13, 2019, 13:52:06 PM
Quote from: Finfin respons on July 13, 2019, 12:47:53 PMMen tenk litt på dette. Vi er `egentlig'  bare ett par poeng bak molde, minus dommersabotasjene og ran tidlig i sesongen. Så motgang sportslig har mang - og det var ikkje et typisk Obos-mannskap han overtok frå fiaskoen Norling heller. Det viste de neste 18 månedene.

Problemet er at utviklingen har stoppet fullstendig opp. Nilsens taktikk er så til de grader avslørt at selv Mjøndalen kan demme opp for den og lett ta oss ut. Dyre investeringer ser ut som kjøp frå det lokale loppemarkedet, og Nilsen ser ikkje ut til å ta det innover seg heller.

Me er egentlig et middelmådig lag nå, og har vært det i over et år. Siden juni 2018 har Branns form vært bare litt flere seire enn tap, og me bør slutte å kaste millioner på problemet i form av spillerkjøp som uansett misbrukes, og heller stenge kranen igjen - si til Nilsen at han får spille med dei kortene han har på hånden.
te author=Spelaren link=msg=545999 date=1563022326]

Kun Stabæk har scoret færre mål på heimebane enn oss. Det til tross for en himmelvid forskjell i budsjett, muligheter til å forsterke og forlenge med nøkkelspillere og fartstid til treneren. I så og si hvert eneste vindu Nilsen har hatt, har me forsterket for millionbeløp - og det var ikkje et typisk Obos-mannskap han overtok frå fiaskoen Norling heller. Det viste de neste 18 månedene.

te author=Spelaren link=msg=545999 date=1563022326]

[/quote]

Vi hadde dessverre et obos-mannskap under Norling. LAN fikk kjapt inn sønnen. Tenk forskjellen på sønnen og Demidov/Acosta som defansiv midtbanespiller.

Norling har vunnet gull i Sverige med to forskjellige klubber. Sier seg selv at han aldri var problemet.

Spelaren

Quote from: Larsendos on July 14, 2019, 12:11:39 PMVi hadde dessverre et obos-mannskap under Norling. LAN fikk kjapt inn sønnen. Tenk forskjellen på sønnen og Demidov/Acosta som defansiv midtbanespiller.

Norling har vunnet gull i Sverige med to forskjellige klubber. Sier seg selv at han aldri var problemet.

Jo, han var problemet. Det er åpenbart for enhver med et minimum av fotballinnsikt.

Norling forstod aldri styrkene eller svakhetene til spillerne i stallen, omtrent som en kokk som prøver å lage biffmiddag av TORO-poser - eller en dirigent som har levert ut feile noter. En trener som evner å rykke ned med den gjengen Brann mønstret i 2014 skulle vært sparket langt ut av Stadionportene midtveis i sesongen, men det var prestisje etter å ha blitt kvitt Skarsfjord som gjorde at han ble sittende.

I OBOS hadde me med oss Leciejewski, Nouri, Acosta, Demidov, Haugen, Barmen, Pedersen, Orlov og Huseklepp, for å nevne noen. En sentrallinje som halvannet år etter fiaskoen i Levanger var Norges nest beste lag. Ingen staller i OBOS-historien har vært i nærheten av den kvaliteten Nilsen overtok. Hans prestasjon var å komme direkte på opprykk med en gjeng som hadde mistet troen på sine evner og var halvvegs ned i antidepressiva-pilleboksen - for deretter å ta oss til en sølvmedalje påfølgende sesong. Kvalitetene lå der i massevis.
Gå av.

Superjack

LAN bare tøyser med oss. Nå har han fått bevist et poeng med hva som skjer med rullering. Nå blir det Opdal, Teniste - Vito - Acosta - Kristiansen, Haugen - Orda - Barmen, Veton - Bamba - Koms med klippekort siste 15. Tar en høst ala vårsesongen 2018 og vipps tralala og seriegull.
Brannsupporter.

SKBCPH

- Jeg gleder meg veldig til kampen. Vi har ingenting å tape, og må gå for seier. Sånn sett er inngangen til kampen grei. Men det blir knalltøft, Shamrock er et godt lag, og viste at de er tøffe både fysisk og mentalt. Det hadde vært stort å reise til Dublin og vinne, sier Nilsen.

Er det bare jeg som blir irritert over at LAN snakker som om han fortsatt leder Hødd ute i Europa?

Zolkan

Vi har jo alt å tape egentlig. Ihvertfall siden laget er "skreddersydd" for Europa

Eivind

Quote from: SKBCPH on July 16, 2019, 14:58:10 PM- Jeg gleder meg veldig til kampen. Vi har ingenting å tape, og må gå for seier. Sånn sett er inngangen til kampen grei. Men det blir knalltøft, Shamrock er et godt lag, og viste at de er tøffe både fysisk og mentalt. Det hadde vært stort å reise til Dublin og vinne, sier Nilsen.

Er det bare jeg som blir irritert over at LAN snakker som om han fortsatt leder Hødd ute i Europa?

Nei. LAN er en mester til å skryte opp motstander, også i hjemlig serie. Noe som også medfører at han ofte har en overdreven respekt for motstander og derfor safer både i laguttak og taktikk.

Om man hørte LAN før hjemmekampen kunne man tro Brann skulle ut mot PL-motstand. Det er ikke måte på hvor bra Shamrock er og hvor utrolig bra Brann må prestere, absolutt maksnivå sa han vel, for å gå videre.

Mens alle kan se at Shamrock er et bosslag.

Nixon

Det er viktig å ikke lage unødvendig stor fallhøyde for seg selv.
Rød makt på Hansa!

Miller

Quote from: Eivind on July 17, 2019, 11:38:53 AM
Quote from: SKBCPH on July 16, 2019, 14:58:10 PM- Jeg gleder meg veldig til kampen. Vi har ingenting å tape, og må gå for seier. Sånn sett er inngangen til kampen grei. Men det blir knalltøft, Shamrock er et godt lag, og viste at de er tøffe både fysisk og mentalt. Det hadde vært stort å reise til Dublin og vinne, sier Nilsen.

Nei. LAN er en mester til å skryte opp motstander, også i hjemlig serie. Noe som også medfører at han ofte har en overdreven respekt for motstander og derfor safer både i laguttak og taktikk.

Om man hørte LAN før hjemmekampen kunne man tro Brann skulle ut mot PL-motstand. Det er ikke måte på hvor bra Shamrock er og hvor utrolig bra Brann må prestere, absolutt maksnivå sa han vel, for å gå videre.

Mens alle kan se at Shamrock er et bosslag.

Tipper LAN ikke helt har forstått forskjellen på seedet og useedet

Belfort

Avgir vi poeng mot Stabæk på søndag tror jeg ikke Lunde og resten av styret har noe annet valg enn å avskjedige LAN
Da har vi feilet på alle fronter i år

Miller

På tide å ta din hatt og komme deg til h.... vekk fra stadion, LAN! Det er direkte trist å se Brann spille, og sånn har det vært i 1 år (!) nå. Møkk lei hele LAN.

Lasaron

Bortsett fra at ting står bedre til i utgangspunktet, minner denne sesongen veldig om 2013. La oss avskjedige LAN nå i stedet for i oktober, slik at resten av sesongen kan bli brukbar og vi kan danne grunnlag for neste sesong.

krakra

Fullstendig amatørmessig hvis LAN får sparken basert på årets resultater. Vi kan ikke sparke suksessfulle trenere på grunn av EN svak sesong.

Ikke dermed sagt at han bør være fredet, men skal han ut må det stikke betydelig dypere enn en svak sesong. Hvis ikke er klovneveldet tilbake

Henki

Hvis LAN ikke er Branntrener neste sesong er det fordi at han selv ikke er motivert for jobben lenger, eller fordi han ikke tror han kan utvikle laget videre. Det siste må jo Brann-styret forholde seg til også: Tror de på at LAN kan gjøre dette laget bedre.
Kanskje er det riktig å avslutte samarbeidet når sesongen er over.
Ballen skal fremover!

fortune

Quote from: krakra on July 18, 2019, 21:57:02 PMFullstendig amatørmessig hvis LAN får sparken basert på årets resultater. Vi kan ikke sparke suksessfulle trenere på grunn av EN svak sesong.

Ikke dermed sagt at han bør være fredet, men skal han ut må det stikke betydelig dypere enn en svak sesong. Hvis ikke er klovneveldet tilbake

Han MÅ få fyken! Ikke bare basert på resultatene, men på at vi har brukt 20 millioner på angrepsspillere og likevel spiller dørgende kjedelig fotball. Vi mistet en hel generasjon med potensielle supportere når underholdningen består av lange baller hele kamper og Azar inn siste 10.

Har du prøvd å gi bort brannbilletter i det siste? Umulig, Bergen er lei av kynisme og 10 mann i forsvar.

Lasaron

Haugesund videre med 6-1 sammenlagt. Molde videre med 7-1 sammenlagt. Rosenborg videre med masse sammenlagt. Brann er på samme galei under LAN som under Skarsfjord. Vi blir bare dårligere og dårligere. Brann skal være best. Brann skal bli best. Det skjer ikke under LAN. Er vi fornøyd med øvre halvdel hver sesong, da kan LAN bli. Det vil han kunne greie. Så kan publikumssnittet synke i takt med at gjennomsnittsalderen på laget øker. Kjempemessig.

Superjack

Jeg er ekstremt frustrert, Brannspillerne virker å være like frustrerte. Rett og slett rart. 5 minutter etter målet så det ut som det var sprut og angrepsvilje, så ble det bare rot igjen.

LAN skal ikke sparkes pga dette, men jeg begynner å lure på hva som faktisk skjer i førstelaget. Ruben Y spiller ikke de viktigste kampene, laget kollapser mot Ranheim. Rart hele greiene.
Brannsupporter.

Spelaren

Alle som har fulgt dette laget her lenge kjenner igjen signalene. Spillerne har gitt opp. Det slås mer ut med armene enn i presist bakrom, det spilles tilbake til egen keeper ved ballvinning langt inne på motstanders halvdel og det går FULLSTENDIG i stå når me nærmer oss motstanders mål. Alt pga LANs tavleregler som er avslørte, døde og begravde for lenge siden.

Han kommer til å få masse forsvarstaler og millioner slengt etter seg til andre lags utviklede millionspillere - og det kommer til å bli like dødskjedelig å sjå Brann framover som det har vært nå i snart et sammenhengende kalenderår + lange perioder tidligere sesonger. Dette har alle kjennetegn til et fiaskoprosjekt og det er bare å smøre seg med tålmodighetsfaktor 50 når den ene eksperten etter den andre skal forklare oss at det "snart løsner" og veien opp er "bare" noen få poeng. At Soltvedt fortsatt åpner lommeboken vår og til Mohn er fullstendig galimatias - for Nilsen viser med all tydelighet at det spiller ingen rolle kor dyr du er eller det som triller inn på konto hver måned - i Bergen blir du en forsvarsspiller som slavisk skal følge en utdatert plan.

Gå. AV.
Gå av.

Lasaron

Godt skrevet. Det kommer til å bli en liten lidelse, for han forsvinner nok ikke med det første. Jeg husker bortekampen mot Ulf i 2013. Da heiet jeg på Ulf og kjente glede over at de vant. Fordi det var viktig for Branns fremtid at Brann fikk en annen trener (Norling?). Nå begynner jeg å nærme meg noe lignende.

opplett

Quote from: Lasaron on July 18, 2019, 22:25:56 PMJeg husker bortekampen mot Ulf i 2013. Da heiet jeg på Ulf og kjente glede over at de vant. Fordi det var viktig for Branns fremtid at Brann fikk en annen trener (Norling?). Nå begynner jeg å nærme meg noe lignende.

Ja, jeg begynner å få samme følelsen... Og jeg har helt glemt hvordan det føles å score mer enn 2 mål..
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Gepard

Quote from: Lasaron on July 18, 2019, 22:07:51 PMHaugesund videre med 6-1 sammenlagt. Molde videre med 7-1 sammenlagt. Rosenborg videre med masse sammenlagt. Brann er på samme galei under LAN som under Skarsfjord. Vi blir bare dårligere og dårligere. Brann skal være best. Brann skal bli best. Det skjer ikke under LAN. Er vi fornøyd med øvre halvdel hver sesong, da kan LAN bli. Det vil han kunne greie. Så kan publikumssnittet synke i takt med at gjennomsnittsalderen på laget øker. Kjempemessig.

Shamrock er noen hakk over Cliftonville, Reijkjavik og Linfield. Men ja, ikke godt nok

Hovedpoenget for meg er at det ikke finnes et åpenbart alternativ til LAN. Mjelde, Knutsen og Landro ? GLEM DET

SK

Kan ikke se hva det ville hjelpe å sparke LAN slik det er nå, nei. Det ligger ikke akkurat en klar god løsning og venter på oss.
For ikke å snakke om at det blir for useriøst etter én svak sesong, ut fra hva LAN har prestert tidligere.
Noe må definitivt gjøres, men sparking er ikke tingen. Vi trenger ikke vende tilbake til sirkustiden.

Brannfan23

Jeg stusser litt på med om LAN har fått være med å bestemme hvilken spillere som han vil ha. Tydeligvis så er det noen som ikke passer i hans system. Kanskje Soltvedt bør også få litt av skylden for at spillet ikke sitter helt som det skal?

Christian

Ingen skal sparkes nå, men noe må skje og det tror eg LAN òg forstår. Vi er inne i en veldig dårlig periode: spillet funker ikkje, spillerne funker ikkje og lagledelsen funker ikkje. Endring må til - det må røskes litt opp i systemet. Kanskje løsningen er mer frislipp offensivt, men samtidig er det 4 Shamrok-mål som senker oss i EL. Det lugger vel egentlig over hele banen. Oppgaven er ikkje enkel, men det skal være kvalitet nok i laget til å gjøre resten av sesongen spennende på rett måte.

Huff

LAN bør få fyken etter sesongen. Erstatteren bør være en 4-3-3-trener med en mer offensiv holdning til spill, mediehåndtering og bruk av unge spillere.

Frem til denne sesongen har LAN levert som forventet eller bedre, nå ser vi det motsatte. Samtidig ligger talentarbeidet i ruiner, forholdet til store deler av supportermiljøet er en katastrofe, og det samme kan sies om oppmøtet på stadion. En rekke dyreinnkjøpte spillere er også tilnærmet verdiløse fordi LANs firkantede system tilsynelatende dreper kreative spillere.
Ironi og overdrivelser fungerer tydeligvis ikke på internett, selv når de dras til det ekstreme.

krakra

Quote from: fortune on July 18, 2019, 22:04:35 PM
Quote from: krakra on July 18, 2019, 21:57:02 PMFullstendig amatørmessig hvis LAN får sparken basert på årets resultater. Vi kan ikke sparke suksessfulle trenere på grunn av EN svak sesong.

Han MÅ få fyken! Ikke bare basert på resultatene, men på at vi har brukt 20 millioner på angrepsspillere og likevel spiller dørgende kjedelig fotball. Vi mistet en hel generasjon med potensielle supportere når underholdningen består av lange baller hele kamper og Azar inn siste 10.

Har du prøvd å gi bort brannbilletter i det siste? Umulig, Bergen er lei av kynisme og 10 mann i forsvar.
driver ikke klubb på den måten. At man hentet spillere for 20 millioner og sparker treneren treneren hvis det ikke funker med en gang. Skal LAN sparkes må det være i et større perspektiv. Det må være en klubb som tar en helhetlig avgjørelse på hvordan man vil at Brann skal framstå og drives framover. Der LAN ikke passer inn. Det må være i bakgrunn i talentarbeid æ, spillerutvikling, spillefilosofi, mentalitet og kultur. LAN KAN IKKE sparkes på bakgrunn av årets resultater. Det ville vært amatørmessig å sparke ham på bakgrunn av det. Han kan heller ikke sparkes på grunn av den resultatsmessige utviklingen. Vi hadde vårt beste sesong siden gullet i fjor. Ei heller på grunn av årets spill. Det må være større enn det

Det har knapt vært mulig å løfte svakhetene til Brann under LAN uten å få slengt resultatene i trynet. Nå kappes alle om å kreve hans avgang og idioterklære mannen som løftet oss fra nedre halvdel i OBOS-ligaen til medaljekamp en idiot. Det er med på å bekrefte at Brann har de minst fotballkynsige og rasjonelle og mest utålmodige og følelsesstyrte supporterne i landet. Folk krever treneren sparken uten å vite hva de vil ha i stedenfor. Det verste er de som oppriktig tror at alt blir bedre bare vi hentet en merittert trener. En som har resultater å vise til. Det er det som trengs.

Når det gjelder spillerkjøpene så er dette en strategi jeg har advart mot hele veien. Blåse av millioner på ferdigutviklede eller avdanka spillere fra 26-32 år med betydelig større ego, betydelig høyere lønn og langt mer marginalt bedre ferdigheter enn dem de erstattet. Men det er jo dette folk har skreket etter. Og nå skriker man etter mer. Selv om det åpenbart ikke funker. Så skylder man på treneren.

Jeg tror LAN er feil mann framover, men ikke fordi vi røk ut av Europa og cupen tidlig og er ute av gullkampen. Det vil skje fra tid til annen uansett trener og det betyr heller ikke at treneren har mistet garderoben. Men LAN står for en primitiv fotball, en filosofi som for resultater der og da, men som er svært lite utviklende, som ofrer talentsatsingen fullstendig og som blir avslørt til slutt. Det er ikke bærekraftig og ikke veien til å bygge en stabil toppklubb. Men det er jo en strategi som har vært nærmest umulig å kritisere. Helt til resultatene uteblir. Da skal alle idioterklære LAN.

Miller

Quote from: krakra on July 19, 2019, 12:02:00 PM
Quote from: fortune on July 18, 2019, 22:04:35 PM

driver ikke klubb på den måten. At man hentet spillere for 20 millioner og sparker treneren treneren hvis det ikke funker med en gang. Skal LAN sparkes må det være i et større perspektiv. Det må være en klubb som tar en helhetlig avgjørelse på hvordan man vil at Brann skal framstå og drives framover. Der LAN ikke passer inn. Det må være i bakgrunn i talentarbeid æ, spillerutvikling, spillefilosofi, mentalitet og kultur. LAN KAN IKKE sparkes på bakgrunn av årets resultater. Det ville vært amatørmessig å sparke ham på bakgrunn av det. Han kan heller ikke sparkes på grunn av den resultatsmessige utviklingen. Vi hadde vårt beste sesong siden gullet i fjor. Ei heller på grunn av årets spill. Det må være større enn det

Det har knapt vært mulig å løfte svakhetene til Brann under LAN uten å få slengt resultatene i trynet. Nå kappes alle om å kreve hans avgang og idioterklære mannen som løftet oss fra nedre halvdel i OBOS-ligaen til medaljekamp en idiot. Det er med på å bekrefte at Brann har de minst fotballkynsige og rasjonelle og mest utålmodige og følelsesstyrte supporterne i landet. Folk krever treneren sparken uten å vite hva de vil ha i stedenfor. Det verste er de som oppriktig tror at alt blir bedre bare vi hentet en merittert trener. En som har resultater å vise til. Det er det som trengs.

Når det gjelder spillerkjøpene så er dette en strategi jeg har advart mot hele veien. Blåse av millioner på ferdigutviklede eller avdanka spillere fra 26-32 år med betydelig større ego, betydelig høyere lønn og langt mer marginalt bedre ferdigheter enn dem de erstattet. Men det er jo dette folk har skreket etter. Og nå skriker man etter mer. Selv om det åpenbart ikke funker. Så skylder man på treneren.

Jeg tror LAN er feil mann framover, men ikke fordi vi røk ut av Europa og cupen tidlig og er ute av gullkampen. Det vil skje fra tid til annen uansett trener og det betyr heller ikke at treneren har mistet garderoben. Men LAN står for en primitiv fotball, en filosofi som for resultater der og da, men som er svært lite utviklende, som ofrer talentsatsingen fullstendig og som blir avslørt til slutt. Det er ikke bærekraftig og ikke veien til å bygge en stabil toppklubb. Men det er jo en strategi som har vært nærmest umulig å kritisere. Helt til resultatene uteblir. Da skal alle idioterklære LAN.

Helt uenig at vi ikke kan sparka han på dette tidspunktet. Som du nevner selv på slutten, han er ikke en mann for fremtiden. Han har gjort en fantastisk jobb med å bygge klubben tilbake og har mye bra. Dog er det ingen grunn til at han bør sitte ut sesongen slik dette er nå, og har vært siden juni 2018. Det er mye bedre å begynne jakten på en ny trener nå og så snart en god nok (ikke MIM, Landro eller Knutsen) er på plass bør han ta sin hatt og gå.

Det å la han sitte ut sesongen basert på resulatene han har vist tidligere kommer til og koste klubben mye i tapte inntekter. Brann trenger desperat resultater og underholdning for å få folk til stadion.

Billy Elliott

Man kan ikke i det ene øyeblikket messe om at det trengs endring, og i det neste hevde at å sparke LAN er feil løsning. LAN er Norges staeste trener. Å beholde han er det samme som å ikke ønske endring.

La Landro få prøve seg resten av sesongen. Går det bra har Brann fått en offensiv, fremtidsrettet, talent- og medievennlig trener på permanent basis. Funker det ikke kjøper man Knutsen fri fra kontrakten i Bodø.

Uansett ender man med en billigere og mer utviklende løsning enn å kaste flere millioner på prosjekt LAN.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

fortune

Når en trener ikke har noe som helst annet å vise til enn resultater, så er det naturlig å erstatte ham når heller ikke resultatene er på plass.

LAN hsr ikke klart å implementere en tydelig spillestil foruten lange baller fra stopper mot feilvendt spiss, han har ikke gitt ett eneste talent muligheten (og dem vi har stikker nå av så tidlig som mulig) og han har heller ikke bygget en ung stall med potensiale gjennom de kjøpene han har gjort. Samtidig har han skremt bort en hel generasjon potensielle Brann-supportere (jeg har selv forsøkt å ta med en nevø, det ble med den ene gangen) og nå er det knapt 6-7000 tilstede på hjemmekampene.

Etter at Heltne Nilsen ble erstattet av den totalt ulike Yttergård Jensen har det vært ren utforbakke for klubben. Nok nå!

Ninja-Bob

Noterer meg at det er veldig mykje prat om å sparke LAN i denne tråden, men ytterst lite innspel i Treneren etter LAN-tråden...

fortune

Quote from: Ninja-Bob on July 19, 2019, 20:18:18 PMNoterer meg at det er veldig mykje prat om å sparke LAN i denne tråden, men ytterst lite innspel i Treneren etter LAN-tråden...

Det et vanskelig å vurdere alternativer så lenge ingen aner hva klubben egentlig ønsker å oppnå. Dersom vi skal fortsette med å slå langt, ikke underholde noen og bare bruke spillere eldre enn 25 år, kan for eksempel Arne Erlandsen være et alternativ:)

krakra

Det er ikke det at man ikke nødvendigvis skal sparke LAN eller at han er rett man videre, men at vi ser det vi alltid ser når Brann møter motgang. Hylekor og krisemaksimering og krav om at treneren skal sparkes uten noen plan for hvem som skal ta over.

Grunnlaget for å si opp treneren sier også noe om hva man kan forvente videre. En amatørmessig grunn gir lite opp om en profesjonell oppfølging. Å sparke Lan basert på det siste årets resultater er amatørmessig. Man kan sparke ham på bakgrunn av spillestil, men da må man vite hvilken stil Lan står for. At det bare er lange baller på en midtspiss er bare tull. En kunnskapsløs uttalelse. Det har vært en del av det i år, men det er åpenbart ikke slik Lan vil spille. I fjor vår så vi hvordan Lan vil spille. Det var ikke lange baller på spissen. Så kvittet vi oss i tur og orden med tre nøkkelspiller i Radlinger, Heltne Nilsen og Skålevik. Tre spillere som var helt sentrale i spillestilen. Og siden da har vi slitt kraftig med spillet. Jeg syns ikke stilen i fjor vår var så hinsides imponerende som enkelte skulle ha det til. Men bare lange baller mot spiss var det definitiv ikke.

Det første Brann må gjøre er å definere seg selv som klubb. Finne en identitet. Så vurdere om Lan passer inn her. Gjør han det blir han. Gjør han ikke det må han erstattes av noen som gjør det. Det må de gjerne bruke tid på. De har tid. Det dummeste de gjør er å høre på et hysterisk folkekrav om å sparke treneren og bare prøve en ung trener som gjør det bra et annet sted for å se hva som skjer. Det er jo amatørmessig.

nero

Quote from: krakra on July 19, 2019, 21:09:48 PMDet er ikke det at man ikke nødvendigvis skal sparke LAN eller at han er rett man videre, men at vi ser det vi alltid ser når Brann møter motgang. Hylekor og krisemaksimering og krav om at treneren skal sparkes uten noen plan for hvem som skal ta over.

Grunnlaget for å si opp treneren sier også noe om hva man kan forvente videre. En amatørmessig grunn gir lite opp om en profesjonell oppfølging. Å sparke Lan basert på det siste årets resultater er amatørmessig. Man kan sparke ham på bakgrunn av spillestil, men da må man vite hvilken stil Lan står for. At det bare er lange baller på en midtspiss er bare tull. En kunnskapsløs uttalelse. Det har vært en del av det i år, men det er åpenbart ikke slik Lan vil spille. I fjor vår så vi hvordan Lan vil spille. Det var ikke lange baller på spissen. Så kvittet vi oss i tur og orden med tre nøkkelspiller i Radlinger, Heltne Nilsen og Skålevik. Tre spillere som var helt sentrale i spillestilen. Og siden da har vi slitt kraftig med spillet. Jeg syns ikke stilen i fjor vår var så hinsides imponerende som enkelte skulle ha det til. Men bare lange baller mot spiss var det definitiv ikke.

Det første Brann må gjøre er å definere seg selv som klubb. Finne en identitet. Så vurdere om Lan passer inn her. Gjør han det blir han. Gjør han ikke det må han erstattes av noen som gjør det. Det må de gjerne bruke tid på. De har tid. Det dummeste de gjør er å høre på et hysterisk folkekrav om å sparke treneren og bare prøve en ung trener som gjør det bra et annet sted for å se hva som skjer. Det er jo amatørmessig.
Ikke alltid jeg er enig med krakra, men her treffer han spikeren på hodet så det synger. Det ville være galskap å sparke LAN uten en plan og en bedre kandidat til å overta.
Lions led by donkeys.

Giles

LAN er sluttkjørt på bakgrunn av mangel på resultater og mangel på utvikling. LAN messet i flere år at han ikke hadde gode nok spillere til å spille slik han ønsket. Nå har han fått prege flere overgangsvinduer og satt over styr store midler og resultatet er at alle piler peker nedover. Hovedårsaken til det er LAN selv og summen av den ufattelig forutsigbare og destruktive spillestilen alle har avslørt, manglende evne til å kommunisere både innad og utad og åpenbare vrangforestillinger knyttet til Branns prestasjoner og ikke minst motstanderlagenes fantastiske kapasitet.
En må våge for å utvikle og en må våge for å vinne.
En klubb med respekt for seg selv handler nå. En useriøs klubb fornekter virkeligheten som komiske Ali og gjemmer hodet i sanden som strutsen.
Den totale ødeleggelsen av talentarbeidet og neglisjeringen av unge spillere er det motsatte av internasjonale trender og direkte feil når det handler om suksess både på kort og lang sikt.
Mye snakk om at samfunnskontrakten mellom styrende og folket er i ferd med å bli brutt for tiden. Branns kontrakt med publikum er iallefall ettertrykkelig brutt.

nero

Og hvem er nå som står frem som  frelseren? Mannen som skal forløse oss, og gjøre laget sprudlende offensivt samtidig som vi er defensivt solide nok til å hente gullet hjem? Bare lurer....
Lions led by donkeys.

fortune

Quote from: krakra on July 19, 2019, 21:09:48 PMMan kan sparke ham på bakgrunn av spillestil, men da må man vite hvilken stil Lan står for. At det bare er lange baller på en midtspiss er bare tull. En kunnskapsløs uttalelse. Det har vært en del av det i år, men det er åpenbart ikke slik Lan vil spille. I fjor vår så vi hvordan Lan vil spille. Det var ikke lange baller på spissen. Så kvittet vi oss i tur og orden med tre nøkkelspiller i Radlinger, Heltne Nilsen og Skålevik. Tre spillere som var helt sentrale i spillestilen. Og siden da har vi slitt kraftig med spillet. Jeg syns ikke stilen i fjor vår var så hinsides imponerende som enkelte skulle ha det til. Men bare lange baller mot spiss var det definitiv ikke.

Det eneste konsistente angrepsvåpen i LANs tre år i Brann er lange baller rett frem i banen. Du må gjerne kalle meg kunnskapsløs for ikke å ha skjønt hva treneren egentlig ønsker å få til, men det er strengt tatt ikke så lett å skjønne det når man ikke ser det på banen.

La oss ta utgangspunkt i din teori om at vårsesongen i fjor var slik LAN egentlig ønsker å spille. Da presset vi høyt og sørget for å enten vinne ballen ved hjelp av dette presset eller når motstander ble tvunget til å slå langt mot våre fysisk overlegne spillere. Dette gav kontringsmuligheter. Egne igangsettingen var preget av forsøk på å spille oss ut bakfra, men å slå langt mot Barmen som ofte slo motstanders back i hodedueller de gangene vi ikke klarte å spille oss ut (som J. Flo for Drillo). Lengre fremme på banen slo vi mye innlegg (igjen mot Barmen), drev i utstrakt grad med lange innkast og forsøkte å sette opp kantspillerne i 1-mot-1-situasjoner for å kunne slå 45 grader ut i feltet.

Om dette er slik LAN ønsker å spille, er det helt uforståelig at noen på Kniksens plass kunne tro at Yttergård Jensen var en bra erstatter for Heltne Nilsen. Nordlendingen har knapt nok vunnet en eneste hodeduell siden han ankom klubben og taper også flust av dueller ellers. Da blir det høye presset vi bedrev i fjor nærmest irrelevant, motstander kan bare lompe ballen opp mot en spiss eller midtbanespiller som enkelt vinner hodeduellen, så har de passert pressleddet vårt og kan fortsette angrepet. Da hjelper det ikke at man har hentet inn indreløpere som har press som sin force.

Videre kan man se på Bamba, trodde man virkelig at han skulle bli Branns svar på Roberto Firmino og lede presset? Hadde man i det hele tatt sett spilleren?

Valgene som er foretatt ved kjøp av nye indreløpere er også interessante, de presser godt og er taklingssterke, men også disse taper de fleste hodeduellene. Så nå har vi knapt nok noen å sikte på med innleggene og de lange innkasterne våre før vi hiver innpå Azar siste 10 minutter av hver kamp. Vi har heller ikke «en Barmen» å slå langt på de gangene vi ikke klarer å spille oss ut, Barmen selv klarer knapt å gå i hodedueller uten å bli skadet og de øvrige taper sine dueller. Så da slår vi langt i retning vår beste hodespiller Berisha, men siden han møter stoppere i disse duellene og ballen kommer rett bakfra taper han også de fleste duellene.

Å sette opp kantspillere i 1-mot-1-dueller får vi heller ikke til, men når vi til stadighet bruker Gilli på vingen er det kanskje ikke noe poeng uansett?

Kort oppsummert: Dersom LAN virkelig ønsker å spille den fotballen som han bare har klart å vise på banen 1/6 av tiden han har vært i klubben, har spillerlogistikken det siste året vært så amatørmessig at både LAN og Soltvedt burde gå på dagen.

Go Up