• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Lars Arne Nilsen

Started by PimpyPete, May 29, 2015, 18:32:29 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Skrev jeg noe feil? Blir ikke denne nedrakkingen på stallen brukt som argument for hvor hvilken stor prestasjon det var av LAN å rykke opp med den?

ostraume

Nå er jo dette internett, men hva er poenget med å gå i skyttergraven her?

Alle er vel enige om at LAN har gjort en god til meget god jobb resultatmessig? Så kan noen mene at jobben "kun" er god, mens andre den er "meget god".

Personlig synes jeg det blir useriøst å mene at stallen som rykket ned "egentlig" var medaljekvalitet, men det er nå meg.

Jeg mener også Haugen og Barmen helt klart bør trekkes frem som spillere som har hevet seg vesentlig under LAN.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

LAN er i ferd med å forandre Gilli til en ny Helstad. Når var sist gang samme spiller scoret to alene-med-keeper-scoringer i samme sesong? Slike mål er så gøye, fordi de tar lang tid. Det er en megasjanse som varer i mange sekunder.
Heldigvis har vi skyhøye ambisjoner

krakra

Det handler ikke om LAN har gjort en god jobb eller en veldig god jobb, men om han har gjort en så god jobb at han er fritatt for all kritikk. Eller som en annen skrev:  "Man trenger ikke å forsvare LAN på områdene han mangler, resultatene taler for seg selv."

LAN har levert gode resultater, men jeg syns ikke de har vært så gode at han ikke kan kritiseres for andre ting. Og man kan gjerne gi ham æren for løftet til Haugen og Barmen, men resultatet er likevel under middels på utvikling av offensive, kreative spillere og stryk på talentutvikling.

ACHTUNG

Personalbehandling har vel også vært et tema, men samtidig kan jo man undres om det er noen norske toppklubber der som har en feilfri personalbehandling. For de lever i en resultatstyrt business og da blir man automatisk mer kynisk, enten man vil eller ei. Og spillere har til nå ikke ønsket seg bort fra Brann, pga dette, bortsett fra muligens Vega, men der er det vel også primært manglende spilletid og derav dårligere sjanse til å komme med på det Costarikanske landslaget, som er problemet.

ostraume

Quote from: krakra on January 08, 2019, 13:21:38 PMLAN har levert gode resultater, men jeg syns ikke de har vært så gode at han ikke kan kritiseres for andre ting.

Er det det du diskuterer? Det skjønte ikke jeg. I så fall er vel også alle (i alle fall jeg) enig i at LAN ikke kan fritas for kritikk. Selvsagt ikke.

Talentarbeidet ser ikke veldig bra ut akkurat nå, der tror jeg også de fleste er enig. Uenigheten på det feltet går vel mest på om det er en "big deal" eller ikke. Og den som først og fremst skal "skytes" dersom dette ser dårlig ut er vel Soltvedt?

krakra

January 08, 2019, 14:50:59 PM #2006 Last Edit: January 08, 2019, 14:52:39 PM by krakra
Jeg vil ikke si at alle syns det når det tidligere i diskusjonen har vært sagt at LANs mangler ikke trenger å forsvares med mer enn å vise til resultatene. Det tolker jeg iallefall som at resultatene gjør at han ikke kan kritiseres for andre mangler.

Det er håpløst å skulle drive talentutvikling hvis treneren motarbeider det, og nekter å gi talenter sjansen. Det eneste virkemidlet sportssjefen har da er jo å sette sammen stallen på en måte som gjør at treneren ikke har noe valg. Som overhodet ikke er ideelt. Men han bør sette krav og det er skuffende å se at han bare henger seg på denne "det er urealistisk for unggutter å få spilletid her. De vil først og fremst bli leid ut"-ideen.

Hvorvidt det er en big deal eller ikke handler jo om hvordan man ser på det. Det blir forsøkt redusert til å handle om at "lokale tenåringer skal starte mange kamper", men det er ikke det det handler om. Det handler om klubbens evne til å produsere en viss andel toppspillere på egenhånd. Spillere som både kan levere sportslig, og også genere inntekter.
Det trekkes fram at han utviklet Barmen og Haugen. Fair nok, men Barmen var 22 og Haugen 23 år da LAN kom til klubben og hadde over 100 kamper bak seg for Brann. Hvor mange tror at de hadde hatt nøkkelroller for Brann hvis han var hovedtrener da de var 17-20 år gamle? Jeg tror ikke det.

Man må også se det i sammenheng med hans svake prestasjoner på utvikling av offensive spillere og spillere individuelle ferdigheter. Når både talenter, og spillere med utpregede indivudelle ferdigheter ikke utvikler seg her så blir det vanskelig å få noe særlig penger inn fra spillersalg, som alle andre toppklubber har klart. Det blir også vanskelig å utvikle det offensive spillet. Skal vi ta gull trenger vi også noen spillere som kan herje og sanke poeng på dårlige dager, eller perioder. Men slike spillere havner i dag i kulden hvis de løper innover istedenfor å gå bredt. Samtidig som påstår at de offensive spillerne våre får frie roller fordi en av dem jukser defensivt her og der. Koomson er ingen Gilli, men han hardt defensivt sammenlignet med andre utpreget offensive spillere. Du har heller ikke en fri rolle hvis du havner på tribunen fordi du ikke beveger deg akkurat som treneren sier. Ei heller er et så rigrid system utviklende for kreative spillere.

ostraume

Du har noen gode poenger her.

Helt enig i at Koms jobber såpass hardt tilbake (sammenlignet med en spiller som Helland) at han er "innafor" som LAN-spiller.

Dette at Vega er helt ute i kulden når han ikke klarer å innordne seg systemet kan man jo kalle både en styrke og en svakhet. Det er absolutt tenkbart at en en "hard" 4-3-3 med definerte roller som vi spiller ikke er det beste for å dyrke individuelle ferdigheter. Det er også tenkbart at de klare rollene gjør at enkeltspillere presterer over egen evne. Av offensive spillere som har sett bedre ut  under LAN er det nærliggende å trekke frem Haugen og Barmen som allerede er nevnt. I tillegg til Gilli og Skålevik spillere som ikke akkurat oser medaljekvalitet, men som kanskje presterer over evne. Orlov bør vel og nevnes her.

Jeg leser litt om Horneland inne på RBKweb og synes det kommer noen interessante betraktninger der:

"Vi snakker mye om rollespillere i RBK, og at vi ved hjelp av stort sett billige spillere som er veltilpasset sine enkelte roller skal skape en helhet som er større enn summen av delene"

"Tillater meg selv å synse litt i hva styret så i Horneland som de fant attraktivt: 1. Et ønske om å spille med høyt, aggressivt og intensivt press, 2. At han er aktiv og intenst på feltet, 3. At han er opptatt av knallhard trening og det å være best på det som er gratis."

Dette høres da kjent ut?

krakra

Av Haugen, Barmen, Skålevik og Gilli er det bare en som er en utpreget kreativ spiller med individuelle ferdigheter. Gråstein med innsats, løpsstyrke, duellstyrke og fart har vist seg å løfte seg bra under LAN. Det er vel og bra. Det som har vært mangelfull er utviklingen hos de kreative individualistene. Og som sagt så er det mer alvorlig enn at man går glipp av noen finter nå og da. Brann produserer ikke spillere som er attraktive på overgangsmarkedet. Det er ganske store inntekter vi går glipp av kontra som faktisk får dette til. Og ja, det er bra med et kollektiv som får spillere til å prestere over evne, men det bør være mulig å samtidig ha noen strenger å spille på når kollektivet ikke fungerer. Uten det velfungerende kollektivet så faller vi jo sammen og mister alt for mange poeng til å henge med i gullkampen.

Fram til LAN bedre seg på dette så tror jeg vi er sjanseløse på gull. Med mindre RBK får en superkollaps, og Molde en liten kollaps. Husk at vi endte seks poeng bak RBK i en sesong der de sparket treneren og ett poeng bak Molde der det ble skreket som å sparke treneren på sommeren. Både Molde og RBK hadde skuffende sesonger. Og endte foran oss.

Horneland tror jeg er en desperasjonssignering som endrer i fiasko. Den filosofien lever man ikke lenge med på Lerkendal. Likevel så har RBK så mye penger at de bare kan kjøpe seg offensiv kvalitetsspillere på en helt annen skala enn oss.

ostraume

Quote from: krakra on January 09, 2019, 08:40:46 AMAv Haugen, Barmen, Skålevik og Gilli er det bare en som er en utpreget kreativ spiller med individuelle ferdigheter. Gråstein med innsats, løpsstyrke, duellstyrke og fart har vist seg å løfte seg bra under LAN. Det er vel og bra. Det som har vært mangelfull er utviklingen hos de kreative individualistene. Og som sagt så er det mer alvorlig enn at man går glipp av noen finter nå og da. Brann produserer ikke spillere som er attraktive på overgangsmarkedet.

Du kan absolutt være inne på noe her. Men når stallen består gråstein....

Hvilke individualister tenker du egentlig på, utover Vega?

krakra

Hvorfor består stallen av gråstein?

Marengo, Koomson, Vega, Jonsson, Ordagic, Huseklepp, Larsen, Skaanes, Hansson.

Så får vi se med Bamba og Yttergård Jensen. Sistnevnte imponerte ikke i høst, og førstnevnte startet vel halvparten av kampene på benken.

ACHTUNG

Quote from: ostraume on January 09, 2019, 08:53:46 AM
Quote from: krakra on January 09, 2019, 08:40:46 AMAv Haugen, Barmen, Skålevik og Gilli er det bare en som er en utpreget kreativ spiller med individuelle ferdigheter. Gråstein med innsats, løpsstyrke, duellstyrke og fart har vist seg å løfte seg bra under LAN. Det er vel og bra. Det som har vært mangelfull er utviklingen hos de kreative individualistene. Og som sagt så er det mer alvorlig enn at man går glipp av noen finter nå og da. Brann produserer ikke spillere som er attraktive på overgangsmarkedet.

Du kan absolutt være inne på noe her. Men når stallen består gråstein....

Hvilke individualister tenker du egentlig på, utover Vega?

Er du blant dem som mener at Marengo ikke kan drible av motstandere i en telefonkiosk?

pidre

Quote from: krakra on January 09, 2019, 08:40:46 AMOg ja, det er bra med et kollektiv som får spillere til å prestere over evne, men det bør være mulig å samtidig ha noen strenger å spille på når kollektivet ikke fungerer. Uten det velfungerende kollektivet så faller vi jo sammen og mister alt for mange poeng til å henge med i gullkampen.

Målsettingen bør vel heller være at kollektivet skal fungere.

Ser ikke helt den at noen kreative skal drible gullet hem uten et kollektiv som fungerer.
Saludar a los monos!

krakra

Målet bør være begge deler. Skal vi satse alt på ett kort, så tar vi ikke gull. For kollektivet vil svikte. Både i enkeltkamper og i perioder.

Det er ikke sånn at man må velge mellom et kollektiv som fungerer og individuelle ferdigheter.

Nixon

En viktig ting i forhold til kollektiv vs. individuelle profiler er billettsalg. Det har vel vist seg de siste årene at et velfungerende kollektiv ikke er nok til å få folk på Stadion.
Rød makt på Hansa!

Norlings Hund 2

January 09, 2019, 15:03:17 PM #2015 Last Edit: January 09, 2019, 15:18:22 PM by Norlings Hund 2
Det viktigste i LANs filosofi er at hele laget skal presse, det skal være høytrykksfotball. Det utelukker på ingen måte individualister, men det utelukker individualister som jukser i forsvarsarbeidet. En spiller med voldsomme individuelle ferdigheter vil se voldsomt bra ut når det funker, men når det ikke funker vil de falle helt gjennom fordi laget ikke henger sammen og ikke funker som det skal.

Man skal angripe med hele laget og forsvare med hele laget. Det er ingenting der som utelukker spillere med gode ferdigheter, og det er ingenting der som tilsier at det står mellom enten kollektiv eller individuelle ferdigheter. Man kan ha begge deler.

krakra

Man kan ha begge deler, men det har vi ikke og det er det kritikken mot LAN går på.

Det er en fin plan a, men som vi har sett to år på rad nå så holder det ikke over en hel sesong. Det er ekstremt kraftanstrengende og holder cirka til sommeren. Så faller det sammen. Da trenger man en plan B, og man trenger spillere med individuelle ferdigheter som kan løfte et lag der kollektivet ikke fungerer. Det har vi ikke klart å få frem gjennom 3,5 år med LAN.

Finfin respons

Jeg mener at Marengo er god nok for laget og bærer nok av det kollektive ansvaret til å ikke bare slippe innpå men forsvare plassen på kanten.

Jeg tror også Lan vil ha en T y p e  som ham. Det er vel Bildøy som er Marengos største trussel sett med Soltvedt sine stallkomponeringsøyne. Håper at det gis plass til dem begge.
Kanskje.

krakra

Interessant å se kaptein Wormgoor snakke om det samme som jeg har vært inne på før. At grunnen til at man svikter på høsten to år på rad henger sammen med at man, i motsetning til en del andre, går all inn i vårsesongen. Han mener man trener for hardt på vinteren og dermed spisser inn formen for tidlig, noe som gjør at man faller sammen på høsten. Han påpeker at det er «enkelt» å peke på Heltne Nilsen-salget, men at vi hadde samme kollaps i 2017. Med SHN på laget. Helt korrekt selvsagt.
Jeg tror han er veldig inne på noe. Vi satser alt på en god start. Det gjelder ikke bare trening, men også spillestil. Når vi er kommet lengre i treningen, og kjører full pupp de første serierundene, så er det naturlig at vi ligger et skritt foran. Men det holder ikke lenger enn til sommeren. Så får vi nedturen.
Jeg mener imidlertid at kapteinen også bør se på at han selv har sviktet når de har gjeldt, i motsetning til sin forgjenger som sto fram når laget slet, istedenfor å bare skylde på andre

Nixon

Men er det ikke litt rart at laget ikke klarer å hente seg inn igjen i løpet av en sommerpause og deretter en høst med flere landslagspauser og ikke minst et mye roligere kampprogram enn vår argeste konkurrent? Man skulle jo tro at det skulle være mulig.
Rød makt på Hansa!

krakra

Hente seg inn til toppformen igjen? Hvis man først har fått en knekk midt i sesongen så tror jeg ikke det den er så lett å hente inn igjen. Og jeg tror Brann overpresterte på våren. Fordi vi i motsetning til våre motstandere hadde spisset toppformen til seriestarten, og også kjørte en veldig fysisk spillestil og rett og slett løp motstanderne i senk. På sommeren ble vi "tatt igjen", da andre nærmet seg sin toppform, mens vi falt nedpå.

I tillegg så sviktet jo noen av lederne, igjen.

Nixon

Om det ikke er lett, så tviler jeg sterkt på at det er umulig. Brann med sitt rekordstore støtteapparat, der flere skal være eksperter på fysisk fostring, burde med såpass mange rolige perioder som det var i høst klare å justere opplegget slik at laget kunne klare å heve seg igjen.
Rød makt på Hansa!

Kagain

Quote from: Nixon on January 22, 2019, 12:51:54 PMOm det ikke er lett, så tviler jeg sterkt på at det er umulig. Brann med sitt rekordstore støtteapparat, der flere skal være eksperter på fysisk fostring, burde med såpass mange rolige perioder som det var i høst klare å justere opplegget slik at laget kunne klare å heve seg igjen.

Ja, støtteapparatet er (for å si det mildt) veldig gode på fysisk fostring og den fysiske delen av fotballen. De må bare ha noen som kan se det hele i fra fugleperspektiv og planlegge treningen deretter...

Nixon

Men alt dette er snøen som falt de to siste sesongene. Jeg regner med at for tidlig formtopp og vanskene med å stå løpet ut står høyt på agendaen nå i starten av oppkjøringen til årets sesong. Jeg tar det nesten som en selvfølge at noe blir justert i år.
Rød makt på Hansa!

Kagain

Jeg HÅPER i alle fall det. Ellers blir det noe trist...

osoerli

Meir rullering i mai kjem ein langt med
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

ostraume

Mindre trening i vinter er neppe oppskriften.

Ninja-Bob

Meir naivisme frå meg: kan det hende at kroppane på spelarane våre har blitt bedre på å restituere seg etter to sesongar no med samme hardkøyr, eller er det ingen håp? Eg kan ingenting om fysikk.

Huff

For min del håper jeg at en allerede ser grepene.

Med reelle konkurrenter til indreløperne håper jeg at en vil rotere mer. En Strand på venstrekant åpner eksempelvis også for at det er lettere å la Ruben hvile ettersom Gilli kan overta backen uten at venstrekanten blir like svekket defensivt. Samtidig kan en rotere lettere nettopp på venstrekanten ved at en har to alternativer som kan beherske LANs høytrykksfotball. Man har og tre meget solide stoppere og jeg regner med at en på langt nær er ferdige med sesongens sjoppingbonanza.

Jeg vil anta at mer rotering vil gi mindre slitasje på troppen, spesielt ettersom en periodevis har spilt med skadde spillere.

Flokken har talt med føttene, tribunene står nesten tomme, gå av.

Corran

Om for hard trening om vinteren fører til at vi får et overtak på resten av lagene tidlig i sesongen, men kollapser på sensommer som de to to siste sesongene. Hva skjer da om de ikke har det overtaket tidlig i sesongen?
Ville vi vært i gullkampen i fjor fram til høsten om vi ikke hadde hatt et overtak?
Om vi gikk inn med en senere formtopp hadde vi da vært gode nok i forhold til de andre topplagene? Er det kanskje det at en tidligere formtopp er det som har gjort at vi har fått topp plasseringer kontra 5-9 plasser?

Uansett tror jeg at med litt større bredde, spesielt på midtbanen og back som er de som må løpe mest, så tror jeg at Brann kan holde formen i lengre perioder.
Det skal også være mulig å legge inn flere formtopper i løpet av sesong for en toppidrettsutøver
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Noen som vet hvor om Brann tar blodprøver eller andre prøver/tester for å se om den enkelte spiller er overtrent og overbelastet på noen tidspunkt gjennom sesongen ?

Klipp:
Hvis du er langvarig overtrent kan det tas blodprøver der man kan påvise ulike stoffer (se neste avsnitt) i blodet, men disse stoffene sees kun hos deg som er dypt overtrent.
Tidligere studier som er gjort på dette området fant en redusert respons på stresshormonet gonadotrophin(GH), adrenokortikotropt (ACTH) og kortisol, til insulin- indusert hypoglykemi i overtrente idrettsutøvere.
Andre stoffer som har vist seg og korrelere godt med overtrening er økt nor-adrenalin nivå og fall i basal plasma dopamin og adrenalin.
Men, det er viktig å være klar over at det ikke er noen enkelt biologisk parameter som har blitt identifisert som pålitelig markør for overdreven trening. Den viktigste faktoren er å se på psykologiske faktorer som atferdsendring og fysiologiske faktorer som redusert Vo2 max, økt hvilepuls etc.
Det finnes også ulike belastningstester som man kan utføre ved å måle blodtrykk og puls under og etter en arbeidsperiode på en bestemt belastning. For å kunne gjøre dette, må du ha verdier fra før du ble overtrent, slik at du kan sammenligne resultatene.

https://www.bramat.no/trening/treningstips/404-er-du-overtrent

Styreleder Lunde:  - Jeg er livredd for å tape de tre første kampene neste sesong......

ACHTUNG

Hva er dette for noe, LAN?

"Han skulle dog ønsket at forespørselen hadde kommet.

- Det hadde vært veldig kjekt om de hadde spurt, men det hadde ikke vært riktig å gå til Rosenborg nå. Det hadde ikke føltes riktig. Vi er i ferd med å få til noe som kan bli veldig bra. Vi har tatt store steg, sier Nilsen.'

Corran

Quote from: ACHTUNG on February 09, 2019, 10:58:15 AMHva er dette for noe, LAN?

"Han skulle dog ønsket at forespørselen hadde kommet.

- Det hadde vært veldig kjekt om de hadde spurt, men det hadde ikke vært riktig å gå til Rosenborg nå. Det hadde ikke føltes riktig. Vi er i ferd med å få til noe som kan bli veldig bra. Vi har tatt store steg, sier Nilsen.'
Er det noe problem?
En journalist spør hva som hadde skjedd om rbk hadde kontaktet ham når de hadde panikk i høst/vinter.
Han svarer det hadde vært kjekt om han hadde blitt spurt men at det ikke hadde vært aktuelt.
Overskrift på avsnittet er journalist sin vinkling
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

SeLyren

Det er jo alltid kjekt å føle seg ettertraktet. LAN hadde aldri stukket fra Brann slik Horneland gjorde fra Haugesund. Da måtte det vært en PL klubb eller noe. Og det skjer ikke.
Barmen Army

ACHTUNG

February 18, 2019, 13:28:41 PM #2034 Last Edit: February 18, 2019, 13:30:30 PM by ACHTUNG
Dette bildet, fra BT.no idag, har så mye i seg, så mye som skjer, så mange ubesvarte spørsmål.

Jeg kunne gått inn på LANs grelle solbrillevalg, videre på hva i himmelen gjør ballen i luften til venstre for utstyrskassen, er det LAN som tupper den i luften eller kommer den inn fra siden, hvorfor stirrer LAN ned i utstyrskassen, som om det skulle være Sereptas krukke og hva gjør en kjøkkenstol på gresseteppet, når LAN istedenfor kunne lounget i en solstol? Er det bare meg som synes det var et underfundig, gåtefullt bilde?

Det kan ellers være verdt å nevne at LAN har en så dårlig stil, eller mangel på stil, at han har sin egen, særegne stil.

SKBCPH

De brillene er så ukule at de er kule! :-)

ACHTUNG

February 18, 2019, 14:50:54 PM #2036 Last Edit: February 18, 2019, 14:52:47 PM by ACHTUNG
Quote from: SKBCPH on February 18, 2019, 13:57:51 PMDe brillene er så ukule at de er kule! :-)

Hårfrisyren til LAN, det er ingenting feil med den, bortsett fra at han har en trygg frisyre. Og hårfestet til LAN er jo langt, langt bedre enn flere Brannspillere. (for det er vel flere som har blitt tynn i hyssingen, bortsett fra Sivert Høyem, som har gått all inn og det er vel i første rekke Petter Strand, Yttergaard, Koomson og Henrik Kjelsrud Johansen. Bamba har vel bare høy panne, fra naturens side)

Gulløl

February 18, 2019, 15:02:30 PM #2037 Last Edit: February 18, 2019, 15:05:13 PM by Gulløl
Trodde først det var Fantomet, "mannen som er hard mot de harde" også kjent som "mannen som ikke kan dø". Dette bildet mangler egentlig bare en diger SUV i bakgrunnen med noen feite MicheLAN dekk og med Sara Palmer på panseret i badedrakt. Skikkelig kul trener vi har.
Styreleder Lunde:  - Jeg er livredd for å tape de tre første kampene neste sesong......

ACHTUNG

"Vi har fått inn en signal- og trekkspiller" (BA.no)

Lars Arne, signalspiller er greit, men hva i himmelens navn mener du med trekkspiller?

Nixon

Som i trekkfugl. Nilsen regner ikke med at han blir her så lenge.
Rød makt på Hansa!

Gulløl

April 02, 2019, 12:08:54 PM #2040 Last Edit: April 02, 2019, 12:19:06 PM by Gulløl
Quote from: ACHTUNG on April 02, 2019, 11:56:28 AM"Vi har fått inn en signal- og trekkspiller" (BA.no)

Lars Arne, signalspiller er greit, men hva i himmelens navn mener du med trekkspiller?
Slik som både med Orlov og Skålevik har jobbet. En som styrer presshøyden. LAN er opptatt av at spissen skal være den som justerer presshøyden i forhold til kampbildet. Ble vel en gang tidligere omtalt som "Orlov-rollen". Bamba har nok problem med å finne seg til rette i en slik rolle, vil heller være sin egen lykkes smed og løpe mer der han selv vil og jakte bakrom.

Wingfoot

Tror det er en trekkleif  ;)

Skal nok være trykkspiller, er i hvert fall det han har vært sitert på tidligere når LAN omtaler Berisha  ;D
Står på Frydenbø og synger av full hals!

ACHTUNG

Nei, det er nok trekkspiller LAN har ment!

Lasaron

Jeg tror Veton er god på trekkspill, jeg.
Heldigvis har vi skyhøye ambisjoner

David

ACHTUNG

Eivind

Vil aldri bli mannen som utvikler Brann til et underholdende lag med angepsmønster. Dessverre.

Gepard

Tror man kan få se mye herlig angrepsfotball også under lan, spesielt på bortebane hvor man kan få til presspillet sitt. Hjemme på stadion mot lag som parkerer bussen dog, her ligger kanskje den største utfordringen

Corran

I 30+ minutter av andreomgangen i går var det vel underholdende angreps fotball?

ZsoltKorcsmar

Quote from: Eivind on April 08, 2019, 09:22:19 AMVil aldri bli mannen som utvikler Brann til et underholdende lag med angepsmønster. Dessverre.

Likevel fortjener han en statue. Forrige trener var en trener som er kjent for offensiv, underholdende og talentdyrkende spill, det endte med nedrykk til OBOS og stø kurs mot Post-Nord ligaen. LAN har på få år ledet oss til:

- Opprykk første forsøk
- Medalje 2 av 3 sesonger. 4 poeng fra medalje i 2017.
- Bedret økonomi
- Innført et regime som kan minne om toppidrett.

Ja, han er en av de trenerne som prioriterer det defensive og bygger videre på det. Med LAN vinner vi nok oftere 1-0 enn 3-2. Jeg tror fortsatt ikke vi kan få bedre trenere enn han, og syntes det er for mye hakking på han til tider. Men det er ofte Remy-Rene i kommentarfeltet som skriver type "Spellar jo bar på tvers og bakover. Idioar! Må måke ballen opp i angrep. Ut med dinosaur-LAN.". Hvilken realistisk kandidat hadde gjort det bedre?

Først i en situasjon der vi ligger midt i sumpen etter 2/3 spilt sesong og spiller drittfotball vil tvilen melde seg hos meg.

Ja, han er kjedelig i intervjuer, vi sliter med det offensive mot etablert forsvar etc. Men så har vi også et av de beste defensive lagene, blant de best trente og vi er gode på kontringer med mye fart i laget fremover. Tror vi kommer til å stå meget bra i årets sesong :)

Go Up