• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brannstyret 2015 og 2014 (kvalifisert og ukvalifisert synsing)

Started by Torvanger, May 19, 2015, 08:00:39 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Hvor mange relasjoner har Sætre til Austbø egentlig?

Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on May 30, 2015, 15:48:13 PMHvor mange relasjoner har Sætre til Austbø egentlig?


Egentlig bare én. Men til gjengjeld er den relativt stor.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

steinbygger


Nixon

Når det gjelder Samnøy vs. tirsdagsgjengen eller andre grupperinger som hun snakker med, har jeg heller ikke tro på at hun lekker ting som styret vil holde hemmelig. Da hadde jeg blitt veldig overrasket. Men det er jo ikke slik at hun og andre i styret ikke kan snakke om Brann til andre. Så for alt det vi vet kan dette ryktet ha startet med info som Brann sitt styre vil ha ut eller ikke ser noen grunn til å holde hemmelig.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Lasaron

Quote from: steinbygger on May 30, 2015, 15:58:13 PM
Quote from: Lasaron on May 30, 2015, 15:48:13 PM
Hvor mange relasjoner har Sætre til Austbø egentlig?




De er gift.


Jeg vet da det. Jeg bare spikket fliser på at du skrev relasjoner i stedet for relasjonen.
Tren på langskudd

steinbygger

Quote from: Lasaron on May 30, 2015, 16:14:33 PM
Quote from: steinbygger on May 30, 2015, 15:58:13 PM
Quote from: Lasaron on May 30, 2015, 15:48:13 PM
Hvor mange relasjoner har Sætre til Austbø egentlig?




De er gift.


Jeg vet da det. Jeg bare spikket fliser på at du skrev relasjoner i stedet for relasjonen.


For å ha mine ord i behold så et hun i styret til ett av Austbø sine selskaper, så vi for slenge på at de også har forretningsmessige relasjoner ☺

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: steinbygger on May 30, 2015, 15:58:13 PM
Quote from: Lasaron on May 30, 2015, 15:48:13 PM
Hvor mange relasjoner har Sætre til Austbø egentlig?


De er gift.


Men hvor god er egentlig kommunikasjonen i det ekteskapet. ;-)

Fleip til side: Konen min har taushetsplikt i jobben, og selv om hun snakker omtrent like mye om jobben som andre, forteller hun meg fint lite om det konkrete innholdet i sakene hun jobber med. At Sætre er gift med Austbø, trenger ikke å bety at ukedagsgjengen ble holdt løpende orientert om styresaker da hun satt i styret.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Lasaron

Quote from: steinbygger on May 30, 2015, 16:25:20 PM
Quote from: Lasaron on May 30, 2015, 16:14:33 PM
Quote from: steinbygger on May 30, 2015, 15:58:13 PM
Quote from: Lasaron on May 30, 2015, 15:48:13 PM
Hvor mange relasjoner har Sætre til Austbø egentlig?




De er gift.


Jeg vet da det. Jeg bare spikket fliser på at du skrev relasjoner i stedet for relasjonen.


For å ha mine ord i behold så et hun i styret til ett av Austbø sine selskaper, så vi for slenge på at de også har forretningsmessige relasjoner ☺


ok
Tren på langskudd

Finfin respons

Vel. Ryktete rykter kan man jo ikke godt forholde seg til som noe annet enn dårlig fisk.

Men det bor et betimelig spørsmål i rykterenkeriet: Diverse medier (ikke bare Pamer / Bergersen) har levert info om prosessene de siste dagene. Det har jeg fundert endel på. Og mitt beste gjett er at styret har bestemt seg for å lekke.

Det er god mediestrategi å lekke info. Planmessig, strategisk og med timing. Skaper mye blest, overskrifter og god Brann-driv. Bra for Branns gjenfødelse. I et slikt lys kan til og med fiskete rykter stemme, om enn på en annen bakgrunn enn den negative bagrunnen.
Kanskje.

nummer9

Quote from: Finfin respons on May 30, 2015, 21:51:59 PM
Vel. Ryktete rykter kan man jo ikke godt forholde seg til som noe annet enn dårlig fisk.

Men det bor et betimelig spørsmål i rykterenkeriet: Diverse medier (ikke bare Pamer / Bergersen) har levert info om prosessene de siste dagene. Det har jeg fundert endel på. Og mitt beste gjett er at styret har bestemt seg for å lekke.

Det er god mediestrategi å lekke info. Planmessig, strategisk og med timing. Skaper mye blest, overskrifter og god Brann-driv. Bra for Branns gjenfødelse. I et slikt lys kan til og med fiskete rykter stemme, om enn på en annen bakgrunn enn den negative bagrunnen.

Men er slike planlagte «lekkasjer» slik «Norges mest åpne klubb» bør operere?

Finfin respons

Quote from: nummer9 on May 30, 2015, 22:37:58 PM
Quote from: Finfin respons on May 30, 2015, 21:51:59 PM
Vel. Ryktete rykter kan man jo ikke godt forholde seg til som noe annet enn dårlig fisk.

Men det bor et betimelig spørsmål i rykterenkeriet: Diverse medier (ikke bare Pamer / Bergersen) har levert info om prosessene de siste dagene. Det har jeg fundert endel på. Og mitt beste gjett er at styret har bestemt seg for å lekke.

Det er god mediestrategi å lekke info. Planmessig, strategisk og med timing. Skaper mye blest, overskrifter og god Brann-driv. Bra for Branns gjenfødelse. I et slikt lys kan til og med fiskete rykter stemme, om enn på en annen bakgrunn enn den negative bagrunnen.

Men er slike planlagte «lekkasjer» slik «Norges mest åpne klubb» bør operere?


Tja. Det er vel en tid for alt. Noen ganger får man en frelser. Andre ganger blir man født på ny. Da må prinsippene vike. En flittig brukt "Brann-styrets-twitter-konto" ville overhodet ikke gitt tilsvarende oppslag og journalist-tekke som lekkasjer gjør. 

Brann og mediene lever i en skjør og vakker symbiose som handler om noe mer enn evnen til å formulere seg i Norlingske vendinger. Journalister må ha mat hver eneste dag. Helst ekslusive saker. Det er fint å være først med saken. Det er vel bare BT og BA som forsyner seg av rubbel og bit og hver eneste smule av Brann-maten. Men Pamer og Bergersen kan ikke få alt når Brann skal bli født på ny. For det gjør man jo ikke hver dag.

Det er altså det plutselige i at henholdsvis NRK og TV2 satt på interne kilder fra Soltvedts og Brannstyrets behandling av trenersaken som har fått meg til å stusse.

Herlig tråd forresten. Totalt ukvalifisert, såklart  :P
Kanskje.

pidre

Vel, uansett vil eg berømme styret for å ha vist handlekraft og for å ha tatt eit modig valg. Norling er ein fin type. Eg likte han først og fremst fordi han ville spille fin fotball. Etter elendige resultater og lite fremgang i spillet var det likevel rett å sette punktum.

Trur LAN er akkurat det klubben trenger. Dette er ekte vare -  ein ledartype som kan sakene sine, som veit kva han vil og som er tydelig ovenfor spillergruppen.
Saludar a los monos!

Herman1

Quote from: pidre on May 31, 2015, 09:24:44 AM
Vel, uansett vil eg berømme styret for å ha vist handlekraft og for å ha tatt eit modig valg. Norling er ein fin type. Eg likte han først og fremst fordi han ville spille fin fotball. Etter elendige resultater og lite fremgang i spillet var det likevel rett å sette punktum.

Trur LAN er akkurat det klubben trenger. Dette er ekte vare -  ein ledartype som kan sakene sine, som veit kva han vil og som er tydelig ovenfor spillergruppen.



Har ikke fulgt helt med i debatten her.
hvilke lekkasjer er det snakk om?

Type "vi satser på å ha klar en ny trener innen mandag"?
Og "LAN er den heteste kandidaten")

Finfin respons

Quote from: Herman1 on May 31, 2015, 12:00:37 PM

Har ikke fulgt helt med i debatten her.
hvilke lekkasjer er det snakk om?

Type "vi satser på å ha klar en ny trener innen mandag"?
Og "LAN er den heteste kandidaten")


Noe sånt, ja.

Kilde: Samlet styre kommer til å avsette Norling på førstkommende styremøte:
http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Rikard-Norling-ferdig-i-Brann-542728_1.snd

Om LAN:
Kilder forteller TV 2 at han har vært tema på de siste dagers styremøter.
http://www.tv2.no/2015/05/28/sport/brann/obos-ligaen/6977739
Kanskje.

Corran

Var vel NRK som først hintet om LAN?
Og kilder kan være så mangt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Ja, kilder kan komme fra andre steder enn Brann. Jeg fikk vite at Brann hadde valgt Nilsen tidlig torsdag kveld, men det kom fra noen rundt Nilsen og ikke fra Brann. Det er jo klart at når Nilsen måtte avbryte en utenlandsferie og reise hjem vil noe sånt spre seg i både familie og omgangskrets.

Når det er sagt er det ingen tvil om at folk i Brann også snakker med pressen. Men det er i mange tilfeller helt naturlig. Det er bare her på forumet at det finnes folk som er mer katolske enn paven og som mener at all info er utidige lekkasjer!;)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Finfin respons

Quote from: Corran on May 31, 2015, 13:50:35 PM
Var vel NRK som først hintet om LAN?
Og kilder kan være så mangt

Ja, detet var vel det jeg trodde, men jeg gadd ikke grave på google. Og ja, kilder kan vel absolutt være så mangt. Men det kan også være sportssjefer eller styremedlemmer som snakker "off the record".

Quote from: Nixon on May 31, 2015, 20:07:50 PM
Ja, kilder kan komme fra andre steder enn Brann. Jeg fikk vite at Brann hadde valgt Nilsen tidlig torsdag kveld, men det kom fra noen rundt Nilsen og ikke fra Brann. Det er jo klart at når Nilsen måtte avbryte en utenlandsferie og reise hjem vil noe sånt spre seg i både familie og omgangskrets.

Når det er sagt er det ingen tvil om at folk i Brann også snakker med pressen. Men det er i mange tilfeller helt naturlig. Det er bare her på forumet at det finnes folk som er mer katolske enn paven og som mener at all info er utidige lekkasjer!;)


Absolutt helt naturlig:-) Jeg mener at et styre godt kan drive med planlagte lekkasjer for å "lodde stemningen" eller mykne opp allmuen. Drastiske avgjørelser er lettere å svelge når man får den i porsjoner, muligens. Lekkasjer bør vel også brukes til å etablere/pleie kontakt med (nye) journalister, og skape Brann-driv og gire stemingen for å få flere på kamp.

For øvrig er jeg protestant, og jeg mener dermed jeg faktisk er mer katolsk enn paven. Det er ikke så paradoksalt som det høres ut som  ::)
Kanskje.

Go Up