• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2015

Started by Lasaron, May 11, 2015, 10:23:43 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Hvordan var dette med Austin igjen, kan han komme til Brann etter at overgangsvinduet er stengt siden han er klubbløs ?  Ikke at det er så aktuelt men greit å vite om han definitivt er uaktuell i høst.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Morkel

Quote from: Gulløl on August 20, 2015, 22:23:37 PM
Hvordan var dette med Austin igjen, kan han komme til Brann etter at overgangsvinduet er stengt siden han er klubbløs ?  Ikke at det er så aktuelt men greit å vite om han definitivt er uaktuell i høst.


Det er av i år nye begrensninger på overganger etter vinduet er stengt. Mye takket være regelryttere i NFF.

Det må søkes om å få signere spilleren etter vinduet er stengt.
Spiller må sist være registrert som profesjonell i forrige klubb (kan ikke ha vært aktiv/registrert som amatør-spiller etter at proff-kontrakt utløp).
Siste profesjonelle kontrakt må være utløpt før forrige overgangsvindu stengte.
Spiller må kort redegjøre/dokumentere at han/hun aktivt har søkt ny klubb/kontrakt uten å lykkes.
Dispensasjon gis ikke etter 10.september.

Xminator

Austin vil jo oppfylle de kriteriene, så håp i hengende snøre.

Lasaron

Tror ikke NFF vil invilge det uansett, nå som Lokomotivet er i ferd med å gjenoppstå. Molde var egentlig bare et ok stebarn for å regne, det ble aldri en dyp kjærlighet.
Tren på langskudd

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

På overgangsvinduets siste dag ønska Fredrikstad å leiga Castro, men Brann takka nei!
Merkeleg.
Ein ikkje namngitt TL-klubb ønska også å leige Grønner.  Hadde ikkje både Pallesen og Heggland vore skada trur eg det kunne vore fornuftig.
http://www.ba.no/sk-brann/fotball/sport/det-kokende-vinduet/s/5-8-138291
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Corran

Kan ikke skjønne at de ikke leide ut Castro
Fornuftig å ikke leie ut Grønner
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Ricky

Castro er jo ikke vår eiendom..?

Corran

Nei men kunne lånt han vekk for det
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Så lenge han ikke hadde blitt erstattet ser jeg ikke helt poenget med å låne han vekk. Plutselig har vi noen skader og suspensjoner, og da kan selv Castro være god å ha enten på banen eller på benken.
Rød makt på Hansa

osoerli

Quote from: Ricky on August 22, 2015, 17:27:12 PM
Castro er jo ikke vår eiendom..?


Ja takk og pris for det.  Men framleige er vel ok så lenge det ikkje overstiger antal klubber i løpet av eit eller anna....
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

August 22, 2015, 17:54:02 PM #1461 Last Edit: August 22, 2015, 17:56:21 PM by osoerli
Quote from: Nixon on August 22, 2015, 17:49:32 PM
Så lenge han ikke hadde blitt erstattet ser jeg ikke helt poenget med å låne han vekk. Plutselig har vi noen skader og suspensjoner, og da kan selv Castro være god å ha enten på banen eller på benken.


Ser ikkje heilt kva Castro skal bidra med hverken på banen eller benken.  Eller tenkte du som tolk for Acosta :-) ?   Om FFK hadde betalt løna hans måtte jo det vera bra.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Bredden i stallen ville blitt svekket før en lang og spennende høst. Jeg kan ikke se noe positivt med det. Castro er tross alt bedre enn ingenting.

Og penger spart er ikke mye til argument nå som vinduet er stengt. Brann kunne vel alltids puttet pengene på en konto og spart de til neste overgangsvindu. Men de pengene hadde ikke monnet stort. Da er uansett Castro tilbake på Sørlandet.
Rød makt på Hansa

Ricky

Quote from: osoerli on August 22, 2015, 17:49:53 PM
Quote from: Ricky on August 22, 2015, 17:27:12 PM
Castro er jo ikke vår eiendom..?


Ja takk og pris for det.  Men framleige er vel ok så lenge det ikkje overstiger antal klubber i løpet av eit eller anna....


Fremleie er ok hvis eieren (og spilleren) sier det er ok. Men i praksis avslutter man jo da egentlig bare utlånet, og så inngår Start en låneavtale med Fredrikstad i stedet.

Sarpsborg kan f.eks ikke låne bort Amin Askar til Sandnes Ulf i høst om de føler for det. Det er Brann som sitter med rettighetene.

Corran

Quote from: Nixon on August 22, 2015, 18:02:38 PM
Bredden i stallen ville blitt svekket før en lang og spennende høst. Jeg kan ikke se noe positivt med det. Castro er tross alt bedre enn ingenting.

Og penger spart er ikke mye til argument nå som vinduet er stengt. Brann kunne vel alltids puttet pengene på en konto og spart de til neste overgangsvindu. Men de pengene hadde ikke monnet stort. Da er uansett Castro tilbake på Sørlandet.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Ninja-Bob

Dersom Ranheim klarar å putte eit mål no i sluttminutta så blir jo dette ein super søndagskveld!

Corran

Ka har det med overganger å gjøre?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Ninja-Bob

@Corran, skitt, eg såg feil då eg las trådnavnet i kampens hete. Var sjølvsagt på jakt etter Sesongen 2015. Skylder på ei sjelden kjensle av entusiasme. Og Ranheim scora jo dessverre ikkje.

Gulløl

August 27, 2015, 11:07:01 AM #1468 Last Edit: August 27, 2015, 11:15:44 AM by Gulløl
Rodolph Austin går neppe til Brøndby står det i denne artikkelen fra tre dager siden.
http://www.fodbold-transfers.dk/broendby-indstiller-spillerjagten/

Håper Soltvedt jobber knallhardt i kulissene for å få han til Brann og Bergen. Brøndby ville bare tilby han en 2 års kontrakt. Selv om det eventuelle lønnstilbudet til Brann nok er lavere en Brøndby sitt tilbud kunne Brann kompensert det med å tilby han kontrakt ut 2019. Selv med en så lang kontrakt er Austin bare 34,5 år når kontrakten går ut, han holder nok bortimot nivået han har hatt siste årene om han unngår større skader. For at Brann skal klare å signere han bør de i tillegg jobbe med "en pakke" med trygge oppvekst vilkår for familien hans i Bergen, hjelpe å skaffe bolig. hjelpe med å skaffe jobb til konen, barnehageplass, etc.
Søknadsfrist om dispensasjon er 10.september(Morkel sitt innlegg).
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Enig, men bør begrense det til 3,5 år. Det er mye for en trettiåring.
Tren på langskudd

blobby winters

Det er lov å drømme videre. Men, jeg tror Soltvedt er mer opptatt av å bli kvitt spillere med høy lønn enn å signere - som danskene sier - "en løntung herre"

Gulløl

Drømmer er det for det er lite realistisk med Austin til Brann, men helt urealistisk er det ikke.

Han han et annet forhold til Brann og Bergen en Brøndby. Han er nok også opptatt av hvor barna skal vokse opp nå som han nærmer seg slutten av karrieren og hvor han og familien vil trives best. I Bergen har de også venner og kjente og det betyr en del.

Som han sa 29.juli til BT:
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Ricky

Quote from: Corran on August 23, 2015, 19:45:03 PM
Ka har det med overganger å gjøre?


De kunne jo ha scoret på en farlig overgang.
*ba-dum-tshh*

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dr_cyanid


pidre

Digger Rudy, men synes det er like greit at Han ikkje kommer tilbake. Historikken viser at gamle stadionhelter sjelden slår til. Han er 30, og tilhører fortiden. Ville dessuten blitt en dyr mann, uten videresalgspotensiale. Er også usikker på om han ville passet så godt i 433.

Bedre om Tjernås finner noe som er bra, med potensiale. Gjerne på lån først, men da MED kjøpsopsjon.
Saludar a los monos!

Tom C

http://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/austin-historien-er-logn/s/5-8-145120

Nå er visst ikke toget helt gått enda, men ser fremdeles på det som ønsketenkning at han skulle velge OBOS-laget Brann fremfor storklubber i skandinavia.

Hadde lett byttet SHN eller Barmen mot Austin på midten. Tror han med sin fysikk har flere gode år igjen på banen.
Aldri mer Obos....

Xminator

Det ville vert betydelig bedre arbeidsforhold for de andre 10 spillerene, så en slik overgang ville løftet hele laget.

Kjell249

Det ville vært en stor stor forsterkning av laget, og det trengs inn mot sluttspurten på denne sesongen, og forhåpentligvis inn mot eliteserien neste år.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Slike store, store forsterkninger med gamle henter har jo en tendens til å ikke være så store forsterkninger likvel. Men klart. DENNE gangen går det nok bra,

Corran

Nå er da ikke Austin en spiller på hell, Han er rundt toppen og han var en ettertraktet mann i championship. Han hadde en meget godt Gold Cup der han var en viktig spiller og havnet i finalen mot Mexico. Om 2-3 sesonger vil det være å hente en gammel helt. Nå er det å hente en helt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Xminator

Austin har leeenge igjen som tippeligaspiller.

apop

Alt dette Austin-snakket har fått meg til å ta en titt på en av de beste videoene på Youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=zO3JUwGECyM

Gud bedre for en kompromissløs herremann Rudy er. Han er hjertelig velkommen tilbake hvis det lar seg gjøre.

Yngve

Herregud så digg det hadde vore å fått han att!

Men om han følte seg urettferdig handsama av dommarane då me spelte i Eliteserien, torer eg ikkje å tenkja på kva han hadde synst om dei BLNO-dommarane me har i Obås-ligaen...

Tom C

Forhåpentligvis er det ikke snakk om så mange OBOS-kamper da. Forøvrig er saken fremdeles ikke lukket, men det vil uansett bli en avklaring i løpet av en uke.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Austin-kan-fortsatt-bli-Brann-spiller-594249_1.snd
Aldri mer Obos....

dudo

Jøss. Jeg trodde dette var totalt uaktuelt. Nå meldte dette ekle håpet seg igjen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Heispassasjer

Vedder en tier på at han kommer.... At tiden går uten at han har funnet seg en klubb taler til vår fordel.

HenningSB

Kom igjen nå Rudy! Under 10 kamper igjen i OBOS-ligaen før vi returnerer til TL 2016!

Spelaren

Hnnngh så deilig det hadde vært å sjå crossballene hans på kamp igjen. De deilige raidene, sleggen som dundrer ballen mot mål...
Gå av.

Klaus_Brann

Quote from: dudo on September 03, 2015, 12:51:30 PM
Jøss. Jeg trodde dette var totalt uaktuelt. Nå meldte dette ekle håpet seg igjen.


Hvorfor trodde du det?
Her må Hardball på plass sporenstreks.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Heispassasjer on September 03, 2015, 13:22:54 PM
Vedder en tier på at han kommer.... At tiden går uten at han har funnet seg en klubb taler til vår fordel.


Det gjør det absolutt.
Jeg ser for meg at et av problemene med å signere han, selv om midlene skulle komme, blir lønna hans.
Men er han desperat nok etter å få seg en klubb kan han kanskje fire på kravene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on September 03, 2015, 15:08:38 PM
Hnnngh så deilig det hadde vært å sjå crossballene hans på kamp igjen. De deilige raidene, sleggen som dundrer ballen mot mål...


Godt du sa 'mot' mål, for de fleste av skuddene hans endte på tribunen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: Klaus_Brann on September 03, 2015, 16:18:53 PM
Quote from: dudo on September 03, 2015, 12:51:30 PM
Jøss. Jeg trodde dette var totalt uaktuelt. Nå meldte dette ekle håpet seg igjen.


Hvorfor trodde du det?
Her må Hardball på plass sporenstreks.


Min iboende pessimisme?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on September 03, 2015, 16:20:58 PM
Quote from: Spelaren on September 03, 2015, 15:08:38 PM
Hnnngh så deilig det hadde vært å sjå crossballene hans på kamp igjen. De deilige raidene, sleggen som dundrer ballen mot mål...


Godt du sa 'mot' mål, for de fleste av skuddene hans endte på tribunen.


En del av pakken.
Gå av.

Xminator

Austin vil være en "opprykksgaranti". Og en solid byggeklosse i sentrallinjen for eliteserielaget i 2016.

catometeret

Nå har jo situasjonen forandret seg en del siden sist. Brann virker nå temmelig trygge på opprykk (som de ikke var tidligere i sommer), og tiden renner ut for andre mulige klubber. Brann er nok villige til å gi en lang kontrakt, og det virker som det er viktig for Austin. Så alt i alt er sjansen bedre nå enn den noengang har vært.

Tom C

Tipper sjansen har økt ganske dramatisk, fra ca 2% til rundt 5%.

Fremdeles håp altså. :)
Aldri mer Obos....

catometeret

Quote from: Tom C on September 04, 2015, 13:10:57 PM
Tipper sjansen har økt ganske dramatisk, fra ca 2% til rundt 5%.

Fremdeles håp altså. :)


150% Større sjanse det! ;)

Klaus_Brann

Quote from: dudo on September 03, 2015, 16:52:23 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 03, 2015, 16:18:53 PM
Quote from: dudo on September 03, 2015, 12:51:30 PM
Jøss. Jeg trodde dette var totalt uaktuelt. Nå meldte dette ekle håpet seg igjen.


Hvorfor trodde du det?
Her må Hardball på plass sporenstreks.


Min iboende pessimisme?


Der har du det ja. Den har forøvrig vært meget berettiget de siste årene med det meste rundt Brann, men nå frykter jeg vi er på vei mot bedre tider. Om enn kun for en stakket stund.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Xminator on September 04, 2015, 07:17:04 AM
Austin vil være en "opprykksgaranti". Og en solid byggeklosse i sentrallinjen for eliteserielaget i 2016.


Jeg synes vi allerede ser konturene av et lag som vil kunne bite fra seg i TL.
Forsvaret er solid, selv om jeg gjerne skulle sett en midtstopper med fart. Samtidig liker jeg godt konstellasjonene som er nå.
Midtbanen er bra, men med mindre SHN kommer seg betraktelig trenger vi en annen inn der. Får vi til Austin er den perfekt. Skaanes vil foretrekker jo også indreløper-rollen, så der er vi godt besatt.
De tre fremste er det størst usikkerhet rundt for meg.
Blir Rennie er det bra der og om Huseklepp fortsetter formstigningen og virkelig nærmer seg gamle takter er det ikke noe å lure på.
Spissplassen er hovedproblemet i dette laget om vi rykker opp. Ja, det er ennå tidlig å komme med noen dom om strilen, men jeg tror ikke han er den som kan ta oss tilbake i toppen igjen. Håper jeg tar feil.

Nilsen kan være med videre om han og laget fortsetter i samme spor. Dette kan bli det beste valget Brann har tatt på mange år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up