• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tribunekultur

Started by Lasaron, March 21, 2015, 10:21:39 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Superjack

Quote from: RepublikkenBergen on October 02, 2023, 21:59:53 PM
Quote from: Corran on October 02, 2023, 21:01:58 PM
Quote from: Lasaron on October 02, 2023, 16:49:25 PMhttps://www.nrk.no/nordland/erlend-osnes-gir-seg-som-oppvarmer-pa-aspmyra-etter-hets-fra-bodo_glimts-supportere-pa-j-feltet-1.16579145?fbclid=IwAR3MLscsu559T3LlYWrcAHya6QvT35YXo_LLh3z3exqo4B_EYaDPo5M7gS8

En Erlend Osnes gir seg som oppfyrer på Aspmyra.

Hva om en eller annen hadde kommet bort til Bataljonen, med mikrofon, for å hause opp stemningen? Hadde ikke det vært noe, dere?
Ja eller stått oppe på et stilas med ropert eller gjerne to stykker og hauset opp stemningen................



Eller 3-4 stk som må stå på gjerdet med ryggen til banen på bortekamper og sperre ustikten for et par hundre som vil se kamp........

Dette er faktisk meget irriterende.

Ellers kan det sies at det generelle samarbeidsklimaet mellom supportere og klubb o Bodø er ganske dårlig.

En klubb som kjører ingen dialog med supporterene og skal være glad at sentrale supportere gidd å være med.

Men kjekt med litt dårlig stemning i Glimt
Brannsupporter.

fortune

Quote from: RepublikkenBergen on October 02, 2023, 21:59:53 PM
Quote from: Corran on October 02, 2023, 21:01:58 PM
Quote from: Lasaron on October 02, 2023, 16:49:25 PMhttps://www.nrk.no/nordland/erlend-osnes-gir-seg-som-oppvarmer-pa-aspmyra-etter-hets-fra-bodo_glimts-supportere-pa-j-feltet-1.16579145?fbclid=IwAR3MLscsu559T3LlYWrcAHya6QvT35YXo_LLh3z3exqo4B_EYaDPo5M7gS8

En Erlend Osnes gir seg som oppfyrer på Aspmyra.

Hva om en eller annen hadde kommet bort til Bataljonen, med mikrofon, for å hause opp stemningen? Hadde ikke det vært noe, dere?
Ja eller stått oppe på et stilas med ropert eller gjerne to stykker og hauset opp stemningen................



Eller 3-4 stk som må stå på gjerdet med ryggen til banen på bortekamper og sperre ustikten for et par hundre som vil se kamp........

Hvordan skal de ellers oppfylle rollen som supporterpoliti og kjefte på dem som ikke synger med på morsomme sanger om sykkelhjelmer og hopping/sitting?

De prøvde å kjefte på felt Z et par ganger etter at de flyttet opp, men gav seg med det. Veldig merkelig, de fikk jo veldig konstruktive tilbakemeldinger om hva de ellers kunne bedrive tiden med.
First is first, second is nothing

Lasaron

Quote from: fortune on October 03, 2023, 22:21:20 PMDe prøvde å kjefte på felt Z et par ganger etter at de flyttet opp, men gav seg med det. Veldig merkelig, de fikk jo veldig konstruktive tilbakemeldinger om hva de ellers kunne bedrive tiden med.

Slik du skriver er det ikke merkelig i det hele tatt. De fikk jo veldig konstruktive tilbakemeldinger om hva de ellers kunne bedrive tiden med. De gjorde vel noe av de i stedet, da.
Tren på langskudd

Erlend

Quote from: fortune on October 03, 2023, 22:21:20 PMHvordan skal de ellers oppfylle rollen som supporterpoliti og kjefte på dem som ikke synger med på morsomme sanger om sykkelhjelmer og hopping/sitting?

For å gi gjengen en liten smule med skryt så har de jo faktisk gitt seg med sittesangen etter mye misnøye

Superjack

October 04, 2023, 12:45:29 PM #504 Last Edit: October 04, 2023, 12:48:10 PM by Superjack
Det er forskjell på å synest at disse som bruker kampen til å fyre liv i oss supportere kan være i overkant energiske og til å sende disse samme hets og sjikane, både under kamp og kanskje om dette også sendes til vedkommende i sosiale medier.

Slik som det har skjedd i Bodø.
Men jeg tror noe av det samme kunne skjedd i Bergen om Brann hadde leid inn f.eks Hanøy til å fyre opp publikum før hver kamp. Og at han hadde kjørt sitt eget show, uten å snakke med Bataljonen i det hele tatt.
For det er det som har skjedd i Bodø.
Der har klubben forsøkt å ta kontroll på hva publikum og supportere ytrer og synger før og under kamp, i tillegg til rollen som den som skal fyre opp stemning.

De som kjører stemning på Store stå skal i det store og hele skal de ha skryt for sitt engasjement.

Men på en bortekamp kan det hende at det også er noen som er mer opptatt av å se kamp og mindre opptatt av hopp og sprett og allsang. Noen kan f.eks bare være så
uheldige å bo i nærheten av der kampen går og vil se sin kamp med Brann, i levdende live, en gang i året.

I forhold til på Frydenbø så forstår jeg at det kan kreves sang og fyr. Der bør alle vite hva som forventes og om noen ikke er superkeen på det så er det 3 andre tribuner der det er utmerket lov å bare se og klappe til kampen bare når en føler for det.



Brannsupporter.

Lasaron

Jeg har et forslag som er ganske lett å gjennomføre, og som mange vil bli fornøyd med: Slutte å kjefte på folk du mener ikke er ivrige nok. Slutte å kommandere folk.

Tren på langskudd

fortune

Quote from: Superjack on October 04, 2023, 12:45:29 PMI forhold til på Frydenbø så forstår jeg at det kan kreves sang og fyr. Der bør alle vite hva som forventes og om noen ikke er superkeen på det så er det 3 andre tribuner der det er utmerket lov å bare se og klappe til kampen bare når en føler for det.

Står man på batalsjonsfeltet har man signet opp for organisering, kommandering og å synge med på whatever forsangerne kommer opp med.

Men om man står/sitter et annet sted på Frydenbø kan man helt fint støtte laget på andre måter enn det Ultras-gjengen ønsker, for eksempel ved å la kamputvikling styre engasjement og sanger, istedet for en fastsatt kjøreplan som dikteres av folk som ikke ser på kampen.
First is first, second is nothing

Superjack

Quote from: fortune on October 04, 2023, 13:11:27 PM
Quote from: Superjack on October 04, 2023, 12:45:29 PMI forhold til på Frydenbø så forstår jeg at det kan kreves sang og fyr. Der bør alle vite hva som forventes og om noen ikke er superkeen på det så er det 3 andre tribuner der det er utmerket lov å bare se og klappe til kampen bare når en føler for det.

Står man på batalsjonsfeltet har man signet opp for organisering, kommandering og å synge med på whatever forsangerne kommer opp med.

Men om man står/sitter et annet sted på Frydenbø kan man helt fint støtte laget på andre måter enn det Ultras-gjengen ønsker, for eksempel ved å la kamputvikling styre engasjement og sanger, istedet for en fastsatt kjøreplan som dikteres av folk som ikke ser på kampen.

Korreksjon, mente i hovedsak. Bataljonsfeltet på Frydenbø.

Samtidig er det fint mulig å flytte til en av de 3 andre tribunene om Bataljonsfeltet blir for mye

Brannsupporter.

Lasaron

Jeg tror man mister mer enn man får, ved å kreve at alle som vil synge skal falle inn under rekkene til ultras.
Tren på langskudd

Leffen

Ny runde med tribunediskusjon på twitter, denne gang fra forsanger.

https://twitter.com/brannpakk/status/1711652901884424261

RepublikkenBergen

Quote from: Leffen on October 11, 2023, 10:44:32 AMNy runde med tribunediskusjon på twitter, denne gang fra forsanger.

https://twitter.com/brannpakk/status/1711652901884424261

Kanskje noen bør se seg selv i speilet før de langer ut mot folket.. Kan jo være noen grunner til at det er blitt som det er blitt.... Noen av grunnen er nevnt over..

Optimist

Quote from: RepublikkenBergen on October 11, 2023, 11:49:00 AM
Quote from: Leffen on October 11, 2023, 10:44:32 AMNy runde med tribunediskusjon på twitter, denne gang fra forsanger.

https://twitter.com/brannpakk/status/1711652901884424261

Kanskje noen bør se seg selv i speilet før de langer ut mot folket.. Kan jo være noen grunner til at det er blitt som det er blitt.... Noen av grunnen er nevnt over..

Tror nok du tar feil der. Det er ikke så mange som er prinsipielt imot diverse ting som det var før. Fra en som går jevnlig på Store stå er jeg ganske sikker på at hovedproblemet til stemningen er at det er mange som går på Frydenbø fordi det er kult eller billig. Enormt mange på Store stå er mer på mobilen og mumler om andre ting enn å bidra til stemningen på kampen - noe Store stå er ment til. Rett og slett mange gratispassasjerer. Denne gjengen her bryr seg ikke om det er megafon, tromme eller «kjefting» på Store stå
Kokende idiot

RepublikkenBergen

Quote from: Optimist on October 11, 2023, 12:56:06 PM
Quote from: RepublikkenBergen on October 11, 2023, 11:49:00 AM
Quote from: Leffen on October 11, 2023, 10:44:32 AMNy runde med tribunediskusjon på twitter, denne gang fra forsanger.

https://twitter.com/brannpakk/status/1711652901884424261

Kanskje noen bør se seg selv i speilet før de langer ut mot folket.. Kan jo være noen grunner til at det er blitt som det er blitt.... Noen av grunnen er nevnt over..

Tror nok du tar feil der. Det er ikke så mange som er prinsipielt imot diverse ting som det var før. Fra en som går jevnlig på Store stå er jeg ganske sikker på at hovedproblemet til stemningen er at det er mange som går på Frydenbø fordi det er kult eller billig. Enormt mange på Store stå er mer på mobilen og mumler om andre ting enn å bidra til stemningen på kampen - noe Store stå er ment til. Rett og slett mange gratispassasjerer. Denne gjengen her bryr seg ikke om det er megafon, tromme eller «kjefting» på Store stå

Da burde man fått igang billettkontroll ved trappen.. Stenge igjen åpningene ved sidene. I dag kan alle på frydenbø gå opp.. Før måtte man vise at man hadde billett til store stå.

Optimist

Quote from: RepublikkenBergen on October 11, 2023, 13:13:52 PM
Quote from: Optimist on October 11, 2023, 12:56:06 PM
Quote from: RepublikkenBergen on October 11, 2023, 11:49:00 AM
Quote from: Leffen on October 11, 2023, 10:44:32 AMNy runde med tribunediskusjon på twitter, denne gang fra forsanger.

https://twitter.com/brannpakk/status/1711652901884424261

Kanskje noen bør se seg selv i speilet før de langer ut mot folket.. Kan jo være noen grunner til at det er blitt som det er blitt.... Noen av grunnen er nevnt over..

Tror nok du tar feil der. Det er ikke så mange som er prinsipielt imot diverse ting som det var før. Fra en som går jevnlig på Store stå er jeg ganske sikker på at hovedproblemet til stemningen er at det er mange som går på Frydenbø fordi det er kult eller billig. Enormt mange på Store stå er mer på mobilen og mumler om andre ting enn å bidra til stemningen på kampen - noe Store stå er ment til. Rett og slett mange gratispassasjerer. Denne gjengen her bryr seg ikke om det er megafon, tromme eller «kjefting» på Store stå

Da burde man fått igang billettkontroll ved trappen.. Stenge igjen åpningene ved sidene. I dag kan alle på frydenbø gå opp.. Før måtte man vise at man hadde billett til store stå.

Helt enig. Og burde det kanskje bli dyrere billetter for folk som ikke har partoutkort eller ikke er medlem i bataljonen? Eller er det litt for nazi? Jeg er i alle fall for at det er en forventning om at ALLE bidrar på Store stå. Plenty av andre gode plasser til de som ikke vil bruke stemmen.
Kokende idiot

Corran

Det er jo en ståtribune som da blir benyttet av mange som vil ha en rimelig billett
Det er jo ikke noen alternativer til dette.
Det er ikke sånn at dette er plasser reservert for kun de som "bidrar"
Og når disse tullingene står og gauker inn i roperter og kjefter så får ikke folk mer lyst til å bidra. Det er ikke en god måte å rekruttere og engasjere nye syngende supportere
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Jeg tenker det er bedre at de kommer (og er litt passive) enn at de ikke kommer i det hele tatt. Og over tid vil gjerne flere og flere henge seg på. Vær positive, prøv å ha et vinnende vesen, syng sanger, og la folk rundt dere få se kampen uten å bli kjeftet på.
Tren på langskudd

Optimist

Litt av greien er jo at mange av de som er på Store stå ikke en gang har potensiale for å bidra, man ser det på de. Da hjelper det verken med riktig sangvalg eller forsangere. Så disse burde aller helst ikke vært på Store stå i det hele tatt. Bedre at noen med potensiale får kjøpt billett på Store stå, i disse tider hvor feltet stadig vekk blir utsolgt.
Kokende idiot

Optimist

Jeg vet jeg høres litt streng ut. Men er ganske frustrerende å synge seg hes på SANGfeltet, mens det står gjenger rundt deg som er mer opptatt av å være på mobilen blant annet.
Jeg mener rett og slett at disse har kjøpt billett helt feil sted. Men selvfølgelig, luften er for alle...
Kokende idiot

Lasaron

Jeg er enig i at de bør bidra når de først er der de er. Men jeg tror det er kontraproduktivt å kjefte dem vekk. Og en sånn kjeftementalitet er ekstra dumt på bortekamper, for det rammer ikke-syngende Brannsupportere som ønsker å stå med resten av Brannsupporterne på et bortestadion.
Tren på langskudd

Optimist

Jepp, enig med det på bortefeltet. Det er jo begrenset hvor man kan være som bortesupporter. Kan selvfølgelig organisere feltet litt, men er mer utfordrende. Hjemme har vi derimot mer muligheter, og jeg håper at vi kan jobbe oss mot en bedre sangkultur på Store stå. Også er det viktig at det er «vi». Det er ikke noe oss mot dem. Alle er Brannsupportere, og vil i grunnen det samme.
Kokende idiot

opplett

Quote from: Optimist on October 11, 2023, 12:56:06 PMTror nok du tar feil der. Det er ikke så mange som er prinsipielt imot diverse ting som det var før. Fra en som går jevnlig på Store stå er jeg ganske sikker på at hovedproblemet til stemningen er at det er mange som går på Frydenbø fordi det er kult eller billig. Enormt mange på Store stå er mer på mobilen og mumler om andre ting enn å bidra til stemningen på kampen - noe Store stå er ment til. Rett og slett mange gratispassasjerer. Denne gjengen her bryr seg ikke om det er megafon, tromme eller «kjefting» på Store stå

Du treffer spikeren her. Jeg er på SS hver kamp, og liker å plassere meg forskjellige steder hver gang. Gjerne litt ut på sidene eller bak, for å forhåpentligvis ha en innflytelse på de passive ved å synge høyt og være kulturen jeg ønsker å se.

For å si det sånn, det handler nok ikke så mye om de er i Camp Tromme eller Camp Tradisjonell Brann-supporterkultur. Det handler om mobilbruk, det handler om mumling, og det handler nok om at mange er veldig unge og ganske nye til hele opplegget.

Vi husker jo fra i vår at partoutkort gav forkjøpsrett på cupfinalebilletter, og vi vet at mange benyttet seg av å kjøpe et partoutkort/abonnement på store stå for å sikre seg dette. Kanskje er det en del av disse som nå går fast på store stå, men er helt ferske. Noen er kanskje ikke interessert i å lage liv, men synes det er kjekt å oppleve levenet rundt seg.

Jeg er også mot kjeftementalitet, det er mye mer produktivt å oppuntre til at «nå skal vi ha det gøy». Men det er klart at man må kunne forvente noe av dem som velger å plassere seg midt i blant de syngende.

Vet ikke hva løsningen kan være. Men de gangene man har stimet seg sammen som én hop i midten av feltet (når det ikke er fullt på SS), så opplever jeg at det er mer trøkk enn når man ikke har gjort det. Rett og slett fordi alle da får folk som synger av full hals, tett på seg fra alle kanter.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

opplett

Jeg vil forøvrig alltid mene at Frydenbø i seg selv er dårlig egnet som en samlende supportertribune, når den er inndelt slik den er i dag med to nivåer med gangvei mellom.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

RepublikkenBergen

Stort sett alle supportergrupper i Norge og Europa står fra banen og oppover. Forsanger står nederst på tribunen. Er vel kun rbk som står en etasje over? Men i de store ligaene står de nede.. Jeg håper at nedre felt B og C kan bli ståtribune.. No skal alt pakkes sammen oppunder taket..

Optimist

Quote from: opplett on October 11, 2023, 14:43:36 PMDu treffer spikeren her. Jeg er på SS hver kamp, og liker å plassere meg forskjellige steder hver gang. Gjerne litt ut på sidene eller bak, for å forhåpentligvis ha en innflytelse på de passive ved å synge høyt og være kulturen jeg ønsker å se.

For å si det sånn, det handler nok ikke så mye om de er i Camp Tromme eller Camp Tradisjonell Brann-supporterkultur. Det handler om mobilbruk, det handler om mumling, og det handler nok om at mange er veldig unge og ganske nye til hele opplegget.

Vi husker jo fra i vår at partoutkort gav forkjøpsrett på cupfinalebilletter, og vi vet at mange benyttet seg av å kjøpe et partoutkort/abonnement på store stå for å sikre seg dette. Kanskje er det en del av disse som nå går fast på store stå, men er helt ferske. Noen er kanskje ikke interessert i å lage liv, men synes det er kjekt å oppleve levenet rundt seg.

Jeg er også mot kjeftementalitet, det er mye mer produktivt å oppuntre til at «nå skal vi ha det gøy». Men det er klart at man må kunne forvente noe av dem som velger å plassere seg midt i blant de syngende.

Vet ikke hva løsningen kan være. Men de gangene man har stimet seg sammen som én hop i midten av feltet (når det ikke er fullt på SS), så opplever jeg at det er mer trøkk enn når man ikke har gjort det. Rett og slett fordi alle da får folk som synger av full hals, tett på seg fra alle kanter.

Der forlenget du poenget mitt på en veldig fin måte. Jeg opplever også at det ofte er bedre stemning på stadion med 10.000 enn 15.000. For da er det ikke så mange «mumlere» mellom sangerne.
Også enig med Republikken angående plassering. For min del kunne hele nedre Frydenbø vært omgjort til ståplasser (som også kan brukes i Europa), hvor man står mer mot midten desto mer man bidrar. Litt sånn som mot Arouca og AZ (så vil naturligvis ikke alle kampene ha det høye trøkket uansett, men tror det ville vært bedre bunnivå enn nå).
Kokende idiot

Gulløl

October 11, 2023, 16:04:00 PM #524 Last Edit: October 11, 2023, 16:12:15 PM by Gulløl
Fra våre faste plasser få midten og høyt oppe på Fjordkraft var kampen mot AZ en stemningstopp uten like som jeg tror ikke har vært på Stadion siden 2007. Og til AZ kampen var Store Stå flyttet til nedre Frydenbø, verdt å merke seg. Bør være et utgangspunkt for 2024 sesongen i forhold til stemning. Setene trenger ikke fjernes på nedre B og C for det første året med Store Stå på nedre. Øvre Store Stå kan være slik som i dag men et tilbud til Bataljonen opp til og med 17 år men gunstige priset enn nedre Store Stå. Så kan en evaluere etter 2024 sesongen hvordan helheten på tribunen har fungert, felt Z inkludert.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Optimist

Quote from: Gulløl on October 11, 2023, 16:04:00 PMFra våre faste plasser få midten og høyt oppe på Fjordkraft var kampen mot AZ en stemningstopp uten like som jeg tror ikke har vært på Stadion siden 2007. Og til AZ kampen var Store Stå flyttet til nedre Frydenbø, verdt å merke seg. Bør være et utgangspunkt for 2024 sesongen i forhold til stemning. Setene trenger ikke fjernes på nedre B og C for det første året med Store Stå på nedre. Øvre Store Stå kan være slik som i dag men et tilbud til Bataljonen f.eks opp til tilogmed 17 år men gunstige priset enn nedre Store Stå. Så kan en evaluere etter 2024 sesongen hvordan helheten på tribunen har fungert, felt Z inkludert.

Det var ikke så dumt. Må nødvendigvis ikke fjerne ståplassene oppe selv om bataljonen flytter ned. Selv om det kanskje hadde virket litt rart at den harde kjerne ikke står på de åpenbare ståplassene. Er jo også mulig å la setene bli værende på nedre, men montere noen bølgebrytere som tilsier at det er «ståplasser».
Kokende idiot

fortune

Quote from: Leffen on October 11, 2023, 10:44:32 AMNy runde med tribunediskusjon på twitter, denne gang fra forsanger.

https://twitter.com/brannpakk/status/1711652901884424261

Jeg elsker kommentaren «om man elsker Brann og kan hoppe, så hopper man». Mange på felt Z som ikke har fått det med seg, til tross for at mange av oss har gått fast i mer enn 20 år.
First is first, second is nothing

Lasaron

Litt autoritær holdning, kanskje.
Tren på langskudd

Corran

Quote from: fortune on October 11, 2023, 21:48:30 PM
Quote from: Leffen on October 11, 2023, 10:44:32 AMNy runde med tribunediskusjon på twitter, denne gang fra forsanger.

https://twitter.com/brannpakk/status/1711652901884424261

Jeg elsker kommentaren «om man elsker Brann og kan hoppe, så hopper man». Mange på felt Z som ikke har fått det med seg, til tross for at mange av oss har gått fast i mer enn 20 år.

Det er sånn som får meg til å slutte å late som jeg hopper
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Zolkan

Jeg er meget hoppevillig, men kommer aldri til å hoppe til den teite sangen. Dristet meg til lett knebøy under europakampene

Dickens

Er et ekstremt tantete preg over teksten til denne "hoppesangen. Det hjelper heller ikke på at disse "tøffe " ultrasene i videoer på SOME fyrer opp bluss og raketter, før de roper ut:

" Hvis du elsker Brann, så HOPP."

Høres ut som en tekst fra Nrk Super.

opplett

Akkurat den hoppesangen greier jeg ikke bli sur på. De droppet det udugelige «hvis du hater X så sitt», og nå får den hele stadion til å hoppe hvis man er litt smart med når man drar den i gang.

Det er ikke mange steder i landet du får hele stadion med på å hoppe. Det får gå at teksten ikke er helt perfekt 8)
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Corran

Enig med siste taler.
At sitt ned om du hater forsvant fra teksten gjorde den mye mer spiselig og at nå hele stadion til tider hopper er jo bare fantastisk
MÃ¥ bare ikke overbrukes eller brukes feil
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Dickens

Idag var det mye ymse på Hansa. Til tider var det femstemt. Mulig det må tas på kontoen for at det er lørdagskamp, høy promille på enkelte og fullsatt.

Men hva er greien med denne "evighetssangen"? Det er en sang som idag gikk over en irriterende lang periode med noe felles klapping. Klarte å fange opp "Republikken vil alltid bestå...åååååå..." Sammen med klapping.

Det trodde jeg vi skulle overlate til Kjernen, Vif og Kanari.

Lasaron

Jeg har to meldinger til Bataljonen:

1. Ikke start hoppesangen når vi ligger under. Det blir bare kleint.

2. Ikke syng Nystemten når vi bare leder med to mål mot slutten av kampen. Det ender ofte med baklengs.
Tren på langskudd

Dickens

Helt enig!

Er også en skandale at enkelte profiler ikke har egne sanger.

Felix, Sery Larsen, Kartum, Palle og Finne (sistnevnte har kanskje en "sang" som på ingen måte har funket og det burde lages noe skikkelig.)

Tragiske er at vi på sikt selger profiler som ikke en gang fikk noe annet enn *Felix *klapp klapp klapp*

huleste

Var på Frydenbø for første gang på lenge og ble bare enda sikrere i mine meninger.

Klapping ødelegger fullstendig enkelte sanger. Å Bergen by e nydelig blir fullstending ødelagt av klapp. Hvis iallfall folk som synger lar være med å klappe, så hjelper det noe.

Klapping er ikke stemning.

Burde også vært 18 års grense og ølservering på hele tribunen. Barn kan være på de andre tribunene og glede seg til dagen de kan få komme på Frydenbø. FCK har 18års på Sektion12 i Parken og ølservering. Folk er på plass to timer før kamp og stemninger er syk.

Hickok

Quote from: huleste on October 22, 2023, 13:55:50 PMBurde også vært 18 års grense og ølservering på hele tribunen. Barn kan være på de andre tribunene og glede seg til dagen de kan få komme på Frydenbø. FCK har 18års på Sektion12 i Parken og ølservering. Folk er på plass to timer før kamp og stemninger er syk.
Du vet hvilket land du bor i? Dette kommer neppe noen gang til å skje, verken aldersgrense eller ølsalg!

Corran

I Norge og norsk idrett er alkohol på arrangementer FY FY så lenge en ikke er VIP og høyt oppe i systemet.
Bermen må for guds skyld ikke få det samme som pampene
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

huleste

Quote from: Hickok on October 22, 2023, 14:11:56 PM
Quote from: huleste on October 22, 2023, 13:55:50 PMBurde også vært 18 års grense og ølservering på hele tribunen. Barn kan være på de andre tribunene og glede seg til dagen de kan få komme på Frydenbø. FCK har 18års på Sektion12 i Parken og ølservering. Folk er på plass to timer før kamp og stemninger er syk.
Du vet hvilket land du bor i? Dette kommer neppe noen gang til å skje, verken aldersgrense eller ølsalg!

Jeg bor i Danmark ja. Velkommen til frihet.

Nixon

Quote from: Corran on October 22, 2023, 14:40:31 PMI Norge og norsk idrett er alkohol på arrangementer FY FY så lenge en ikke er VIP og høyt oppe i systemet.
Bermen må for guds skyld ikke få det samme som pampene

Har ikke bermen på Hansa det samme tilbudet som pampene?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Hickok

Quote from: Nixon on October 22, 2023, 16:29:29 PM
Quote from: Corran on October 22, 2023, 14:40:31 PMI Norge og norsk idrett er alkohol på arrangementer FY FY så lenge en ikke er VIP og høyt oppe i systemet.
Bermen må for guds skyld ikke få det samme som pampene

Har ikke bermen på Hansa det samme tilbudet som pampene?

Joda, det har de.

esp123

Jeg har alltid tenkt at et kompromiss kunne vært en svensk variant med folkøl!

Corran

Quote from: Nixon on October 22, 2023, 16:29:29 PM
Quote from: Corran on October 22, 2023, 14:40:31 PMI Norge og norsk idrett er alkohol på arrangementer FY FY så lenge en ikke er VIP og høyt oppe i systemet.
Bermen må for guds skyld ikke få det samme som pampene

Har ikke bermen på Hansa det samme tilbudet som pampene?

Jo de har det på staddaen eg må innrømme det
Men de liker det ikke i NFF eller Idrettsforbundet
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ChristianC????

Trekker frem en gammel kommentar hvor jeg syns teksten var Gull.

Melodi: Bella Ciao

Tekst:
Vi har BÃ¥rd Finne
No ska vi vinne
Han scorer mål, Scorer mål, scorer mål mål mål
(Husker ikke siste del 100% så kam byttes ut med noe bedre)
E Stø med foten
E med på noten
Han skyter Brann til Gull i år.

Nixon

Quote from: Hickok on October 22, 2023, 14:11:56 PM
Quote from: huleste on October 22, 2023, 13:55:50 PMBurde også vært 18 års grense og ølservering på hele tribunen. Barn kan være på de andre tribunene og glede seg til dagen de kan få komme på Frydenbø. FCK har 18års på Sektion12 i Parken og ølservering. Folk er på plass to timer før kamp og stemninger er syk.
Du vet hvilket land du bor i? Dette kommer neppe noen gang til å skje, verken aldersgrense eller ølsalg!

Landet er nå en ting. Men folkene er en minst like viktig faktor. Jeg må dessverre si at jeg tror ikke at Brannsupportere er voksne nok til å kunne ha ølglass ikke på tribunen. Av en eller annen grunn er det svært gøy å kaste på disse, og gi folk en ufrivillig øldusj, når Brann skårer. Det viser all erfaring fra E-cup der dette har vært en mulighet.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Dickens

Quote from: ChristianCBentzen on October 23, 2023, 03:34:16 AMTrekker frem en gammel kommentar hvor jeg syns teksten var Gull.

Melodi: Bella Ciao

Tekst:
Vi har BÃ¥rd Finne
No ska vi vinne
Han scorer mål, Scorer mål, scorer mål mål mål
(Husker ikke siste del 100% så kam byttes ut med noe bedre)
E Stø med foten
E med på noten
Han skyter Brann til Gull i år.

Dette høres ut som noe May-Britten i kommentarfeltet til Ballspark har funnet på. Alt for mange nødrim.

Optimist

Quote from: Dickens on October 23, 2023, 09:21:08 AM
Quote from: ChristianCBentzen on October 23, 2023, 03:34:16 AMTrekker frem en gammel kommentar hvor jeg syns teksten var Gull.

Melodi: Bella Ciao

Tekst:
Vi har BÃ¥rd Finne
No ska vi vinne
Han scorer mål, Scorer mål, scorer mål mål mål
(Husker ikke siste del 100% så kam byttes ut med noe bedre)
E Stø med foten
E med på noten
Han skyter Brann til Gull i år.

Dette høres ut som noe May-Britten i kommentarfeltet til Ballspark har funnet på. Alt for mange nødrim.

Hahaha, helt sant! Jeg er der at vi ikke trenger så altfor mange spillersanger, siden de stadig vekk kommer og går. Bedre med noen sanger som kan sitte i all tid.
Men hvorfor virker folk negativ på lørdagens stemning? Definitivt en av årets beste kamper stemningsmessig med tanke på trøkk!
Kokende idiot

Dickens

Kan være mange grunner til at stemningen ikke var "helt der oppe" på lørdag. Kanskje vi har satt listen for høyt etter europakampene?

Men var til tider ekstremt lite samstemt på Frydenbø. Flere ganger man kunne 3-4 grupperinger synge samme sang med gjerne 3 sekunders delay.

Ikke det vante trøkket fra BT, heller.

Kan jo være pga den elendige starten at folk ble litt passive.

Corran

Artikkel om hyllesten fra Brann fansen til Jon Fosse under Molde kampen
https://www.ba.no/nobelprisvinneren-om-brann-fansens-gest-dette-overgar-alt/s/5-8-2418850
Strandebarm har fått banneret og skal stille det ut
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up