• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tribunekultur

Started by Lasaron, March 21, 2015, 10:21:39 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Corran

Og for oss som havnet bak dem så var det sykt mye lyd
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Optimist

August 17, 2023, 23:47:09 PM #451 Last Edit: August 18, 2023, 00:16:08 AM by Optimist
Store stå var enorm idag! Kanskje fordi jeg var der, men også litt på grunn av plassering og anledningen. Istedenfor å ha ståplasser som vi har nå, vil jeg heller ha safe standing på hele nedre Frydenbø, kanskje også hele jævla tribunen! Med safe standing tror jeg både organisering og plassering på syngende supportere hadde vært optimal. I tillegg kan det brukes i Europa.
Kokende idiot

Lasaron

Ja det var mye bedre. Både å høre og se.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: Eivind on August 17, 2023, 21:48:37 PMFlytt Store stå ned igjen. Enorm forskjell visuelt og lydmessig i forhold til å være gjemt oppe under taket.

For oss som satt med bortefeltet var det nok ikke like intens lyd fra Store Stå. Men det visuelle var helt annerledes. Det var nesten en rød vegg der borte...

Hansabyen

Flytt Store Stå ned, men behold setene slik at Store Stå kan være der når man spiller Europa Cup kamper.


Nixon

Det er jo litt ironisk at Store Stå opprinnelig stod på nedre, og at grunnen til at man flyttet opp var at man ble ble plassert oppe i hjemmekampen mot Ruzomberok i 2017, og da mente "alle" at det var så mye bedre. Det endte med at gjengen fikk viljen sin og kastet vekk en haug med trofaste partoutkort-innehavere. Men nå vil de tilbake og folk med fast sete må da eventuelt igjen vike.

Gi meg styrke!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Eivind

Man har jo totalt mistet "den røde veggen" etter at man flyttet opp. I går så man hvor mektig den kan være. Og det synet girer også opp resten av stadion.

Bare å stikke fingeren i jorden og innse at det var en tabbe å flytte opp.

Gulløl

August 18, 2023, 09:38:30 AM #457 Last Edit: August 18, 2023, 09:44:03 AM by Gulløl
Noe som må gjøres om kort tid. Brann i samarbeid med Bataljonen MÅ analysere denne kampen opp mot tribunestemning og bringe mye av dette som en fikk til i går videre opp mot neste sesong. Hva med å gjøre hele nedre Frydenbø til free seating og fullstendig fritt om en vil stå eller sitte ? I tillegg beholde Store Stå på øvre slik som i dag. Da får vi beholde mye av den røde veggen som vi opplevde i går. Er det noen som absolutt må sitte er det mye ledig kapasitet på BT og den tribunen som alltid blir sist utsolgt. Endene på langsidene opp mot Frydenbø er også en flott mulighet om en vil være tett på den største stemningen og må sitte. I går var Frydenbø enorm å oppleve fra Fjordkraft der vi satt, dette må vi ta vare opp mot neste sesong og gjøre justeringer og tiltak og ikke bare la dette gå i glemmeboken.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Giles

Quote from: Hansabyen on August 18, 2023, 07:28:59 AMFlytt Store Stå ned, men behold setene slik at Store Stå kan være der når man spiller Europa Cup kamper.


SÃ¥ enkelt er det.

Billy Elliott

100% enig med talerne over. Store stå må ned igjen.

En utfordring til Bataljonen: se på TV-bildene fra gårsdagens kamp og prøv så å komme opp med en god argumentasjon for hvorfor det er bedre for klubben at de i stedet for å stå nede, heller gjemmer seg oppe under taket.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

ostraume

Dersom man er ute etter en korøvelse i fred og ro så er det flott oppunder taket. Da får du dessuten passifisert Felt Z med effektive roperter som styrer korøvelsen. Det er jo fælt når det går to sanger på en gang.

Dersom man er ute etter kok og å få Stadion til å riste så må det flyttes ned igjen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

opplett

Hvis vi virkelig mener at vi skal ha Norges beste supportertribune, bør hele skiten gjøres om til safe standing, slik at det er ståplasser når det er eliteserie, og sitteplasser i Europa. Det er 10 000 sitteplasser på resten av stadion, nok til alle som vil sitte.

Men uansett litt ugunstig at Frydenbø er delt opp horisontalt. Helst skulle den ha vært bygd opp på samme måte som BT-tribunen, som jeg mener har perfekt utgangspunkt som en supportertribune, siden den inne har noen oppdelinger oppover tribunen.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Nixon

Quote from: opplett on August 18, 2023, 11:55:22 AMHvis vi virkelig mener at vi skal ha Norges beste supportertribune, bør hele skiten gjøres om til safe standing, slik at det er ståplasser når det er eliteserie, og sitteplasser i Europa. Det er 10 000 sitteplasser på resten av stadion, nok til alle som vil sitte.

Det blir alt for mye med hele kortsiden. Hele nedre bør holde plenty dersom noe skulle skje på den fronten.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Optimist

Quote from: opplett on August 18, 2023, 11:55:22 AMHvis vi virkelig mener at vi skal ha Norges beste supportertribune, bør hele skiten gjøres om til safe standing, slik at det er stÃ¥plasser nÃ¥r det er eliteserie, og sitteplasser i Europa. Det er 10 000 sitteplasser pÃ¥ resten av stadion, nok til alle som vil sitte. 

Fasit. Folk må heller ikke glemme at alle som står på Store stå ikke er samme folk med like meninger. Diskuteres mye på Twitter nå om at det burde bli flyttet ned, gjerne også med safe standing på et mye større område, eller railseats som det også heter. Utfordringen med at to sanger synges samtidig er der uansett i aller høyeste grad fortsatt.
Kokende idiot

Corran

Så vidt jeg husker så ble det helt i starten av nye Hansa tribunen (etter at Store stå ble flyttet) testet med SS oppe og de ville da ned igjen for det funket ikke.
Så når de sist ville opp så var vi mange som sa at dette er bare tull for en mister mye av det visuelle utenfra.

Det jeg merket i går som er en fordel når de står oppe er at i går var det flere sanger som ble delt opp der en ikke holdt følge med hverandre. En del var kommet til tredje linje og en annen del på andre linje av sangen.
Det gikk også noen ganger 2 forskjellige sanger.

Det som også er skjedd etter at de ble flyttet opp er at en større andel av tribunen står nå.
Jeg satt tidligere bak bataljonen og en kunne da sitte på de øvre feltene (ikke på Z)
Etter at vi som satt bak ble flyttet fram og bataljonen opp så står en jo på nedre nesten alle kampene og nesten hele kampene.
I går sto også alle bak så kanskje folk nå er blitt lært opp?

Men faren ved at de flytter ned er at kun halve tribunen står. Men blir likefult seende bedre ut på tv og bilder


 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Dickens

Som andre har nevnt før her, fantastisk kveld på tribunene i går. Alle fire sidene er med, og jeg kan vanskelig se for meg at noen andre i Norge får til dette. Men et stort problem/utfordring som har vært i alle år, er de to ulike fraksjonene som er på Hansa:

Den evige kampen mellom Store Stå og Felt Z.

Er utrolig ødeleggende for det totale trøkket/lyden generelt når det ørten ganger ila kampen synges to helt forskjellige sanger på denne tribunen.

Om disse to grupperingene èn gang for alle kunne begravet "stridsøksen" og samarbeidet så hadde koket fra den tribunen knust samtlige andre tribuner i Norge.

Men det er jeg redd aldri hadde skjedd. Alternativet hadde da vært at Felt Z/Store Stå hadde hatt hver sin tribune. Men det skjer vel neppe.

fortune

Tipper felt Z kan være villig til å returnere til plasseringen fra BST-tiden; midt på nedre SPV :) Naturligvis til samme billettpriser som Frydenbø, vi er jo ikke millionærer heller..
First is first, second is nothing

Lasaron

«Utrolig ødeleggende» var sterke ord.


Hva om det reelt står mellom dårlig koordinasjon og at 1000 syngende ikke gidder mer?

Da tar jeg dårlig koordinasjon. Lett.
Tren på langskudd

Dickens

Quote from: Lasaron on August 18, 2023, 14:58:30 PM«Utrolig ødeleggende» var sterke ord.


Hva om det reelt står mellom dårlig koordinasjon og at 1000 syngende ikke gidder mer?

Da tar jeg dårlig koordinasjon. Lett.

Det som er synd er at det går like lenge mellom hver gang Palle treffer mål på offensiv dødball som at Store Stå og Felt Z treffer likt på sangene. Men når det først treffer så er det forbanna deilig. Utenom dette er det bare en forbanna grøt alt sammen til tider.

Misforstå meg rett, jeg hyller begge fraksjonene, men det er dessverre ikke plass til begge på samme tribune om det ikke kan bli en samordning på dette. Det ødelegger mer enn det skaper.

Jeg hadde med meg en kompis fra England på Stadion tidligere i sesongen som lurte på hva i alle dager greiene der var da vi satt på SPV.

Vet ikke hvor Felt Z-gjengen hadde passet best inn? SPV-tribunen er vel den slappeste tribunen med masse pamper og diverse sponsorer som man aldri får med på noe kok.

Fjordkraft kanskje? BT har virkelig tatt store steg. Folk kan mene hva de vil om megafon (jeg inkludert) men fantastisk at en familietribune kan lage så bra lyd fra seg.

Hyller det.

Lasaron

Ok. La oss si at toppene har veldig høy kvalitet, mens medianen er for lav. Jeg tror toppene skyldes genuitet fra Z. Det er genuint. Det er ekte kjærlighet og begeistring over at BRANN gjør det bra ute på BANEN.

Skal disse litt ulike miljøene samkjøres, vil det i praksis si å følge de med megafon. Slik det blir sett på fra megafongjengen sin side. Det gjør jo det. Da er jeg 99% sikker på at man mister toppene, og man blir et kor.
Tren på langskudd

Dickens

Quote from: Lasaron on August 18, 2023, 16:35:50 PMOk. La oss si at toppene har veldig høy kvalitet, mens medianen er for lav. Jeg tror toppene skyldes genuitet fra Z. Det er genuint. Det er ekte kjærlighet og begeistring over at BRANN gjør det bra ute på BANEN.

Skal disse litt ulike miljøene samkjøres, vil det i praksis si å følge de med megafon. Slik det blir sett på fra megafongjengen sin side. Det gjør jo det. Da er jeg 99% sikker på at man mister toppene, og man blir et kor.

Ja, det er jo det som er problemet. Man når aldri de store toppene med dikteringen fra megafonen, mens det store koket kommer når Felt Z drar i gang ut i fra spontanitet og det som skjer på banen. Men alt for ofte får ikke Store Stå det med seg før på slutten av sangen og hele greiene blir sånn halvveis.

Derfor er dette opplegget med to supportergjenger på samme tribune et dødfødt prosjekt.

Lasaron

Suboptimalt er ikke det samme som dødfødt.

Jeg tør påstå at Felt Z egentlig er best på kok. På toppene. Tar man vekk megafoner vil Felt Z automatisk få større innflytelse på det som foregår, på en sunn måte. Sunn, sier jeg eder.
Tren på langskudd

Giles

Safe standing er noe visuelt dritt, vanlige seter holder i lange baner.

Optimist

Quote from: Lasaron on August 18, 2023, 17:15:53 PMSuboptimalt er ikke det samme som dødfødt.

Jeg tør påstå at Felt Z egentlig er best på kok. På toppene. Tar man vekk megafoner vil Felt Z automatisk få større innflytelse på det som foregår, på en sunn måte. Sunn, sier jeg eder.

Jeg er veldig enig i analysene du har på tribunen. Felt z bidrar helt enormt til lydtopper, mens Store stå bidrar til et jevnt trøkk. Eneste utfordringen er egentlig at feltene ikke alltid hører hverandre. Men når feltene først hører hverandre, og alle gir gass, blir det et nydelig trøkk. Jeg som står på Store stå elsker når felt z virkelig trøkker til, samtidig som jeg irriterer meg de gangene det er helt i utakt med Store stå. Virker som at mange på felt z har samme formening, bare motsatt vei.
Kokende idiot

Optimist

Quote from: Giles on August 18, 2023, 17:23:23 PMSafe standing er noe visuelt dritt, vanlige seter holder i lange baner.

Uenig der.
Kokende idiot

RepublikkenBergen

SÃ¥ kampen pÃ¥ tv pga jobb. MÃ¥ si det var gÃ¥sehud Ã¥ se den røde veggen pÃ¥ nedre igjen.. Uten tvil at spillere merker oss mye bedre  der.. =)

Leffen

Jeg sto øverst på SS, mot Felt Z og hørte begge veldig bra. Felt Z leverte ekstremt bra lydtopper. Men var vel kanskje bare 2-3 ganger at samme sang ble sunget.

Optimist

Stadion kommer til å riste neste torsdag. Det blir nok enda noen hakk mer volum enn mot Arouca.
Kokende idiot

opplett

Synd vi ikke har kapasitet til 30 000 til en sånn kamp. Kan du tenke deg stemningen?
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Hickok

Quote from: opplett on August 25, 2023, 17:31:32 PMSynd vi ikke har kapasitet til 30 000 til en sånn kamp. Kan du tenke deg stemningen?

Da kunne vi jo stjålet Lyn sin sang også i mange hjemmekamper... "20.000 tomme seter heier på Brann"

opplett

Quote from: Hickok on August 25, 2023, 17:46:39 PM
Quote from: opplett on August 25, 2023, 17:31:32 PMSynd vi ikke har kapasitet til 30 000 til en sånn kamp. Kan du tenke deg stemningen?

Da kunne vi jo stjålet Lyn sin sang også i mange hjemmekamper... "20.000 tomme seter heier på Brann"

Jada, vet det. Nå tenkte jeg mest på denne spesifikke kampen.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Lasaron

Det var en annen som skrev noe lignende i en eller annen tråd her inne. Men jeg tar det her nå uansett. Det passer fint nå som det er lenge til neste kamp. Det er tid for ettertanke og kontemplasjon.

Det dynamiske og organiske koket vi opplevde i e-cup på Stadion, tror jeg hadde vært umulig med trommer og korøving. Ta med cupfinalen der også.
Tren på langskudd

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Jeg vil bare melde at det var veldig kjipt og irriterende med trommespillingen til Tromsø-fansen i går. Monotont, dominerende, irriterende, kjedelig. Kunstig og udynamisk.
Tren på langskudd

Corran

Quote from: Lasaron on September 25, 2023, 15:34:11 PMJeg vil bare melde at det var veldig kjipt og irriterende med trommespillingen til Tromsø-fansen i går. Monotont, dominerende, irriterende, kjedelig. Kunstig og udynamisk.
Hørte fra flere i dag som var irritert over den trommen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hickok

De spilte vel 4-5 sanger, og alle var omtrent lik. De inneholdt rød og hvit og fint lite annet. Ja, og så en masse tromming da selvsagt.

Lasaron

Tren på langskudd

Billy Elliott

På et eller annet tidspunkt shalalala'et de også. Helt utrolig...
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Hva betydde banneret i dag?
Tren på langskudd

Leffen

Quote from: Lasaron on October 01, 2023, 16:26:24 PMHva betydde banneret i dag?

1312=ACAB: all cops are bastards

Lasaron

Så budskapet var at politiet er idioter? Og det er basert på en noe overdrevet behandling av supportere den siste tiden?
Tren på langskudd

Erlend

Quote from: Lasaron on October 02, 2023, 11:35:16 AMSå budskapet var at politiet er idioter? Og det er basert på en noe overdrevet behandling av supportere den siste tiden?

Sikkert en slags protest mot at de ble busset fra stasjonen til Ã…rÃ¥sen.  NÃ¥r man ser hvordan det gikk nÃ¥r RBK skulle gÃ¥ samme ruten forrige helg sÃ¥ synes i hvert fall jeg at det er veldig forstÃ¥elig at man gjorde det.  Men sÃ¥nn gÃ¥r det Ultras-kulturen fÃ¥r spre seg

Nixon

Det trenger ikke å være ultras for å reagere på at bortesupporterne marsjerer gjennom deres gater.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Leffen

Uten å si noe om det banneret er det forståelig at politiet hadde økt tilstedeværelse. Men med så mange de var på jobb klarte de virkelig å surre det til. Vi var veldig mange som kom med tog fra Oslo. Der sto det en buss og ventet. Burde vært fire. Fikk beskjed om at vi kunne gå fra andre siden av stasjonen, der var det lagt opp til en 40-min-rute, som allikevel gikk rett forbi LSK sine steder. Politiet var overalt men noen plan hadde de ikke.

Lasaron

Jeg har sett Vikingsupportere gå i tog i Bergen. Jeg har vært med på tog i Kongsvinger og Bryne.

Folk må da tåle å se og høre bortesupportere gå sammen fra et samlingssted og til stadionet. Det gjelder både oss, og alle andre. Voks opp!
Tren på langskudd

Erlend

Jeg endte med Ã¥ være midt oppi det sist helg, og mens RBK-gjengen sikkert var en grei blanding av all slags folk sÃ¥ var det tydelig at gjengen som kom fra LSK var der med en hensikt og det var Ã¥ lage brÃ¥k. Kom en svær gjeng inn fra en sidegate med finlandshetter gjerne i klubbfarger, enkle slagvÃ¥pen, kinaputter eller noe sÃ¥nt som ble kastet mot politiet/Kjernen... Kall det hva du vil, men dette var ikke noen som spontant reagerte litt, dette var en planlagt aksjon fra en eller annen  LSK-gruppering. 

De hadde helt sikkert gjort det samme mot oss om de fikk muligheten, og åpenbart er det ikke ønskelig for noen med en svær konfrontasjon i et boligfelt midt i sentrum på høylys dag.

Om det kunne vært håndtert bedre rent praktisk fra politiet skal jeg ikke si noe om, det kunne det helt sikkert, de har vært rimelig klønete tidligere

Lasaron

https://www.nrk.no/nordland/erlend-osnes-gir-seg-som-oppvarmer-pa-aspmyra-etter-hets-fra-bodo_glimts-supportere-pa-j-feltet-1.16579145?fbclid=IwAR3MLscsu559T3LlYWrcAHya6QvT35YXo_LLh3z3exqo4B_EYaDPo5M7gS8

En Erlend Osnes gir seg som oppfyrer på Aspmyra.

Hva om en eller annen hadde kommet bort til Bataljonen, med mikrofon, for å hause opp stemningen? Hadde ikke det vært noe, dere?
Tren på langskudd

Corran

Quote from: Lasaron on October 02, 2023, 16:49:25 PMhttps://www.nrk.no/nordland/erlend-osnes-gir-seg-som-oppvarmer-pa-aspmyra-etter-hets-fra-bodo_glimts-supportere-pa-j-feltet-1.16579145?fbclid=IwAR3MLscsu559T3LlYWrcAHya6QvT35YXo_LLh3z3exqo4B_EYaDPo5M7gS8

En Erlend Osnes gir seg som oppfyrer på Aspmyra.

Hva om en eller annen hadde kommet bort til Bataljonen, med mikrofon, for å hause opp stemningen? Hadde ikke det vært noe, dere?
Ja eller stått oppe på et stilas med ropert eller gjerne to stykker og hauset opp stemningen................

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

RepublikkenBergen

Quote from: Corran on October 02, 2023, 21:01:58 PM
Quote from: Lasaron on October 02, 2023, 16:49:25 PMhttps://www.nrk.no/nordland/erlend-osnes-gir-seg-som-oppvarmer-pa-aspmyra-etter-hets-fra-bodo_glimts-supportere-pa-j-feltet-1.16579145?fbclid=IwAR3MLscsu559T3LlYWrcAHya6QvT35YXo_LLh3z3exqo4B_EYaDPo5M7gS8

En Erlend Osnes gir seg som oppfyrer på Aspmyra.

Hva om en eller annen hadde kommet bort til Bataljonen, med mikrofon, for å hause opp stemningen? Hadde ikke det vært noe, dere?
Ja eller stått oppe på et stilas med ropert eller gjerne to stykker og hauset opp stemningen................



Eller 3-4 stk som må stå på gjerdet med ryggen til banen på bortekamper og sperre ustikten for et par hundre som vil se kamp........

Go Up