• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Tribunekultur

Started by Lasaron, March 21, 2015, 10:21:39 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

1908

July 31, 2022, 09:09:08 AM #300 Last Edit: July 31, 2022, 09:15:26 AM by 1908
..

1908

Trommer og PA anlegg................

[/quote]

Nixon

Jeg tror ikke det vil bli innført trommer eller PA-anlegg i overskuelig fremtid. Stemningen er god for tiden, så ingen grunn til å revolusjonere noe.

Men dersom det blir resesjon på stemningsfronten en gang i fremtiden, kan nok gjengen som bryr seg mer om stemningen enn om kampene være troendes til hva som helst.
Rød makt på Hansa

Optimist

Denne diskusjonen blusset nok mye mer opp enn det er nødvendig. Det er ikke mange som har et genuint ønske om å bruke tromme. I alle fall ikke mange nok til at det faktisk kan innføres.
Kokende idiot

Optimist

Er det noen som vet hva originalsangen til «Biggen hadde rett, hadde rett, OBOS e for lett. Lalalalalalalalalalala»?
Hørte den i går, men har helt glemt navnet.
Kokende idiot

Lasaron

Jeg tror det er noe slikt som dette: Baby give it up, give it up.....
Tren på langskudd

Corran

Quote from: Lasaron on August 02, 2022, 16:36:05 PMJeg tror det er noe slikt som dette: Baby give it up, give it up.....
Give it up med KC & the sunshine band fra 1982
https://www.youtube.com/watch?v=IeqtAB1WgEw
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

August 03, 2022, 00:39:49 AM #308 Last Edit: August 03, 2022, 00:42:12 AM by Corran
Quote from: 1908 on August 02, 2022, 22:22:11 PMhttps://www.vg.no/nyheter/meninger/i/5G9m91/haaland-kritikken-er-langt-innenfor?fbclid=IwAR01UdYNZuxUiYWO2u0j9OaeUGnJ5sfD0GRuhuZhvMFLX-D4TqKkEGwfLsg
Meget bra av Welhaven
BTW denne politikeren som skulle kaste Brann drakten i bosset er jo tidenes selvmotsigelse.
Han kritiserer enkelte individers mening for at de går mot en spiller og straffer Brann som klubb for det disse supporterne gjorde.
Mao gjør han akkurat det samme som han mener supporterne gjør
KLOVN
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Storm i et vannglass den saken der. Men alt med denne Braut lager mye oppmerksomhet for tiden. Bare vent til han skårer sitt første PL-mål...
Rød makt på Hansa

Optimist

Quote from: Corran on August 02, 2022, 17:24:32 PM
Quote from: Lasaron on August 02, 2022, 16:36:05 PMJeg tror det er noe slikt som dette: Baby give it up, give it up.....
Give it up med KC & the sunshine band fra 1982
https://www.youtube.com/watch?v=IeqtAB1WgEw

Takk! Denne skal jeg grave frem og få hele vorset med på fredag.
Kokende idiot

Lasaron

Litt rar tråd å poste i, men ting jeg har tenkt på også.

1. Helt enig. Det er tullete. Kanskje de tror de selger flere reservedrakter av det, uten at det går på bekostning av originalene? Dumt likevel.

2. Kanskje dommerne er tillatt personlige preferanser? Greit nok. Men jeg også er såpass gammeldags at jeg syns de kan ha svarte drakter mest mulig. Litt som at jeg syns de alltid skal være to i midtsirkelen ved avspark.

3. Underskrudde stoppballer, som Maradona var en mester i, savner jeg stort. Stort. Det vil jeg se mer av, eller i det hele tatt se. Godt poeng.
Tren på langskudd

Corran

Quote from: Lissabon on August 04, 2022, 11:20:49 AM3 Hvorfor vanne naturgressbaner før avspark, en ny og tullete oppfinnelse fra omtrent 90-tallet. Fotball er mangfoldighet, mange forhold, sol, varme, kulde, regn, vind, sludd, snø osv det er jo hele sjarmen. Jeg skjønner at noen vil at "ballen skal gå fort", men man mister andre ting, muligheten til underskrudde stoppballer bl a. PS Brann vannet banen før Strømmenkampen i 2015 tross +2 grader.

Vanning og klipping/ikke klipping av gress er da ikke noe nytt?
Husker ikke hva/hvem men tilbake på 80 tallet var det noen som lot gresset være litt lengre slik hjemmelaget skulle får en fordel da motstander var mer spillende lag

Lasaron

Til dere som ivrer for trommer. Ekte spørsmål: Hvordan syntes dere det var å høre på trommene til Start-supporterne i dag?
Tren på langskudd

Optimist

Quote from: Lasaron on August 04, 2022, 20:49:04 PMTil dere som ivrer for trommer. Ekte spørsmål: Hvordan syntes dere det var å høre på trommene til Start-supporterne i dag?

Ingen her inne som ivrer etter tromme. I såfall blir jeg overrasket. Tror uansett ikke det er mer enn 5-10 stk av titusenvis av Brannsupportere som er fristet til å bruke tromme.
Kokende idiot

Lasaron

Quote from: Optimist on August 04, 2022, 21:27:59 PM
Quote from: Lasaron on August 04, 2022, 20:49:04 PMTil dere som ivrer for trommer. Ekte spørsmål: Hvordan syntes dere det var å høre på trommene til Start-supporterne i dag?

Ingen her inne som ivrer etter tromme. I såfall blir jeg overrasket. Tror uansett ikke det er mer enn 5-10 stk av titusenvis av Brannsupportere som er fristet til å bruke tromme.

Jeg tipper det iallfall er lesere her inne som ivrer for det. Kanskje passive eller aktive brukere også. Jeg har jo forstått det slik at noen av de mest aktive på kampene, er trommetilhengere. Så de er vel opptatt av å diskutere Brann på ulike måter også. Så det kan jo være.
Tren på langskudd

Spelaren

Skarptromme. Sikkert nok av slagere her i byen.
Gå av.

boven

En slagerrekke kan jo være stilig i noen sammenhenger, men huff så håpløst det er med tromme under kampen, som noen over her påpekte var det jo bare å høre på Start-kampen hvor ille det høres ut.

Var fantastisk trøkk fra Frydenbø ved ca 18 minutter i dag på Vi e brann bergens stolthet, litt skuffende at ikke man klarte å komme over 10.000 solgte på en så fin søndagskveld.

Corran

Som sagt i en annen tråd så hadde jeg min første hjemmekamp via tv og i tillegg til at Hanøy var dritt så må eg si at når ropertens metalliske stemme kom så vrei det seg i meg.
Kan ikke med min beste evne forstå hvorfor man ønsker dette.
Det må da være noen oppsangere med kraftig nok stemme?
Vi snakker jo ikke om å bli hørt på en stadion med 70-80000 mennesker her.

Optimist

Quote from: Corran on August 14, 2022, 21:21:26 PMSom sagt i en annen tråd så hadde jeg min første hjemmekamp via tv og i tillegg til at Hanøy var dritt så må eg si at når ropertens metalliske stemme kom så vrei det seg i meg.

Roperten kom nok for å bli for noen år siden. Synes uansett ikke at lyden er så gale live, og det er definitivt lettere å høre, og dermed komme i gang å synge når man hører megafonen kontra bare stemme. Det var for øvrig ved flere anledninger andre enn forsangerne som startet sanger på feltet i dag. Det var kjekt. Som Boven skriver også så var det veldig bra trøkk etter 18 minutter, og ved en del andre anledninger, til tross relativt lave tilskuertall.
Kokende idiot

Lasaron

Ja, det var bra trøkk i går.
Tren på langskudd

fortune

Quote from: Corran on August 14, 2022, 21:21:26 PMSom sagt i en annen tråd så hadde jeg min første hjemmekamp via tv og i tillegg til at Hanøy var dritt så må eg si at når ropertens metalliske stemme kom så vrei det seg i meg.

Ganske håpløst ja, man får nøyaktig samme effekt av å stå 5-6 mann litt langt bak og starte sangene derfra. Men da synes man ikke så godt for sine medsupportere og får heller ikke lov til å kjefte på dem mens man selv har ryggen mot banen. Dette virker å være veldig viktig for dem som står på plattformen foran bataljonen, fremstår i det minste for meg som en skikkelig egotripp.
First is first, second is nothing

Corran

Quote from: Optimist on August 15, 2022, 00:36:49 AM

Roperten kom nok for å bli for noen år siden. Synes uansett ikke at lyden er så gale live, og det er definitivt lettere å høre, og dermed komme i gang å synge når man hører megafonen kontra bare stemme. Det var for øvrig ved flere anledninger andre enn forsangerne som startet sanger på feltet i dag. Det var kjekt. Som Boven skriver også så var det veldig bra trøkk etter 18 minutter, og ved en del andre anledninger, til tross relativt lave tilskuertall.

Sitter vanligvis på feltet nedenfor roperten og der er den ofte vrengt slik at det er vanskelig å høre ka de gauker i den. Men når de roper uten ropert hører vi det mye bedre/tydligere

Lasaron

Jeg så et par norske kamper i helgen.

1. Det skal være oppnåelig å gi hjemmebanefølelse til spillerne våre i bortekampen mot Ulf.

2. Sånn som Rbk-supporterne messer avgårde i timesvis med samme sang, er det ikke rart om det "klikker" for spillerne deres, som da Pereira hadde en hjerneblødning av et innkast, etterfulgt av en kjempeglipp av keeperen.
Tren på langskudd

1908

2 busser utsolgt til Sandnes. Det jobbes med buss nr 3..

Go Up