• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

�rsmøte 2015

Started by Nixon, January 08, 2015, 11:59:27 AM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Når det er sagt syns jeg hun virker såpass vimsete at det er vanskelig å vite hva hun hadde sagt eller bestemt seg for.

Joggi Bogga

March 20, 2015, 17:47:24 PM #2051 Last Edit: March 20, 2015, 17:50:33 PM by Joggi Bogga
----------
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Gulløl

March 23, 2015, 19:43:52 PM #2052 Last Edit: March 23, 2015, 19:45:25 PM by Gulløl
Slik er fansens makt i Brann
Supporterne er representert ikke bare i styret, men i nesten alle klubbens utvalg og komiteer. Det gir Brann-ledelsen utfordringer.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Slik-er-fansens-makt-i-Brann-507777_1.snd

Klipp:
Branns fungerende daglige leder, Vibeke Johannesen, uttaler seg ikke kritisk om det faktum at supporterne har bred makt i Brann. Men BT er kjent med at klubbledelsen har opplevd supporterrepresentanters opptreden innad som frustrerende. For Brann-toppene har det vært problematisk at folk som kommer rett fra supportergrupper, har jobbet for sin grupperings særinteresser, heller enn klubben som helhet.
- Når man får et verv, mister man kanskje privilegier som å uttale seg på andre arenaer. De kan ikke ha en privat stemme i for eksempel sosiale medier, samtidig som de sitter i et utvalg i Brann. Hvis man blir valgt inn i klubben, er det vesentlig å forstå at man representerer en større gruppe. Det er ekstremt viktig, sier Vibeke Johannesen.
Hun mener supporterrepresentantene kan ha tilhørigheten fra miljøet de har bakgrunn fra i bunn, men at klubblojaliteten alltid må komme først.
- Sitter man i eksempelvis valgkomiteen, må man stå bak det valgkomiteen er blitt enig om, sier hun.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

March 23, 2015, 21:03:52 PM #2053 Last Edit: March 23, 2015, 21:06:21 PM by Nixon
Nytt årsmøte 28. april.

Noe som betyr at de som var misfornøyd med medlemmene sist, har noen dager på å melde seg inn i klubben og gjøre de rette valgene...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Corran

Må en ikke ha vært medlem ved årsskiftet for å ha stemmerett?
Eller holder det med en måned?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Holder med en måned, som de skriver. Regner med at berammingen skyldes at de vil ha styrekandidater/ledere som for øyeblikket ikke er medlemmer i klubben.

Corran

hmmm Må melde meg inn da Om ikke for annet så for å gi et stikk til Giles
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

Flere jeg snakker med, som ikke har noe tilknytning til hverken det ene eller det andre av miljøer i Brann, kan ikke fatte hvorfor to fraksjoner blant Brannfansen, Tirsdagsgjengen og Bataljonen, på død og liv skal ha en egen representant i styret. Greit nok at det var en god idè tilbake den gang da, men nå bør alle og enhver se at idèen har utspilt sin rolle. Dette resulterte i at et meget kompetent styre ble underminert og derved trakk seg og nå som disse to fraksjonene har fått konsolidert seg, blir det vel til at et fremtidig styre må ha en muldvarp i Brannstyret. I mine øyne bør et styre i Sportsklubben bestå utelukkende av personer med rett kompetanse. Selvsagt bør de ha god kunnskap om Brann og fotball, men primært er det kompetanse man bør gå etter.

Jeg ser på Tirsdagsgjengen og Bataljonen som en veritabel hemsko for utviklingen av Brann, det er en fraksjon som innbiller seg at det gjør det de gjør på vegne av alle Brannfans, men når alt kommer til alt er det mer for å dekke sine egne behov for innflytelse. Hva skal til for at de impliserte skal skjønne det? Kjølhaling og buksevann hjelper neppe, men hva med å ta et steg til siden, se de hele utenfra, det store bildet, at dette er Branns fremtid det gjelder, ikke bevaringen av selvfølelsen, inflytelse og makt?

Dette er ikke drittslenging, dette er en instendig oppfordring til de som har medlemsskap om å bruke hodet.

dudo

Bli medlem, reis deg opp og si dette på årsmøtet, og prøv å løse problemet med diskusjon i stedet for instruksjon. Alternativt står nok dørene til BT og BA vidåpne for velformulerte leserinnlegg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

apop

Quote from: Torvanger on March 24, 2015, 11:18:47 AM
Flere jeg snakker med, som ikke har noe tilknytning til hverken det ene eller det andre av miljøer i Brann, kan ikke fatte hvorfor to fraksjoner blant Brannfansen, Tirsdagsgjengen og Bataljonen, på død og liv skal ha en egen representant i styret. Greit nok at det var en god idè tilbake den gang da, men nå bør alle og enhver se at idèen har utspilt sin rolle.


Medlemsstyrte klubber var en god ide da og er fortsatt en god ide idag. Man trenger ikke å lete veldig lenge for å finne bevis på dette. i Tyskland er alle untatt to klubber i Bundesligaen medlemseide. Dette fordi de har den såkalte 50+1 regelen, som sier at medlemmene skal ha minst50%+1 stemme av eierskapet i klubben.

Dette gir fortsatt store muligheter til at investorer kan investere i klubben og få "eierskap" tilbake, men aldri mer enn 49% av klubben.

Styret i disse klubbene består av delegater som er valgt av medlemmene (eller aksjonærene om du vil).

Denne balansegangen gjør at klubber spares for det verste av investorpåfunn (se Cardiff, Blackburn o.l. for å se hva jeg mener) og supportere i styret får tilført manglende relevant kompetanse i styret fra investorsiden.

Se her for en liten gjennomgang av denne måten å drive klubb på (http://pitchinvasion.net/blog/2010/03/11/fan-ownership-the-bundesliga-model/)

Corran

Hva er så rett kompetanse? Det er vel der det ligger litt uenighet. Også på hvordan denne kompetansen er sammensatt.
Skal være enig med at en supporter eller trisdagsgjenger i styret bare pga at de kommer fra de miljøene er lite klokt. Men det er det heller ingen som mener.

All historie viser jo at selv uten representanter for supportere i styret så går det til helvete.
Og styrer som består av kun økonomer ser sjelden helheten. Det må en balansegang til der en også har noen som evner å se på andre ting en ren økonomi. En fotballklubb blir aldri en ren bedrift og kan ikke styres helt likt på samme måte som en toppfotballklubb ikke kan styres helt likt et bredde idrettslag.
Mao er allsidighet viktig og når noen da mener dette ikke er i varetatt må det være lov å ha andre meninger en deg og valgkomite uten at det vil si at en ikke bruker hodet
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dudo

https://decorrespondent.nl/2607/How-data-not-humans-run-this-Danish-football-club/230219386155-d2948861

En veldig interessant artikkel klubbdrift og -ledelse om FC Midtjylland og hvordan de har kommet seg 9 poeng foran FCK. Jeg liker statistisk tilnærming i lagidrett, og et styre med tanker som dette ville vært veldig, veldig interessant.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

https://decorrespondent.nl/2607/How-data-not-humans-run-this-Danish-football-club/230219386155-d2948861

En veldig interessant artikkel om klubbdrift og -ledelse i FC Midtjylland og hvordan de har kommet seg 9 poeng foran FCK. Jeg liker statistisk tilnærming i lagidrett, og et styre med tanker som dette ville vært veldig, veldig interessant.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

steinbygger

Hva er en supporterrepresentant? Er det en av de i den 100 innerste kjernen eller er det en av de 7000 som alltid går på kamp?

ostraume

Meget godt spørsmål.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Northside

Quote from: Torvanger on March 24, 2015, 11:18:47 AM
Flere jeg snakker med, som ikke har noe tilknytning til hverken det ene eller det andre av miljøer i Brann, kan ikke fatte hvorfor to fraksjoner blant Brannfansen, Tirsdagsgjengen og Bataljonen, på død og liv skal ha en egen representant i styret. Greit nok at det var en god idè tilbake den gang da, men nå bør alle og enhver se at idèen har utspilt sin rolle. Dette resulterte i at et meget kompetent styre ble underminert og derved trakk seg og nå som disse to fraksjonene har fått konsolidert seg, blir det vel til at et fremtidig styre må ha en muldvarp i Brannstyret. I mine øyne bør et styre i Sportsklubben bestå utelukkende av personer med rett kompetanse. Selvsagt bør de ha god kunnskap om Brann og fotball, men primært er det kompetanse man bør gå etter.

Jeg ser på Tirsdagsgjengen og Bataljonen som en veritabel hemsko for utviklingen av Brann, det er en fraksjon som innbiller seg at det gjør det de gjør på vegne av alle Brannfans, men når alt kommer til alt er det mer for å dekke sine egne behov for innflytelse. Hva skal til for at de impliserte skal skjønne det? Kjølhaling og buksevann hjelper neppe, men hva med å ta et steg til siden, se de hele utenfra, det store bildet, at dette er Branns fremtid det gjelder, ikke bevaringen av selvfølelsen, inflytelse og makt?


Du tenker det var bedre på 90-tallet når supporterne var i konstant konflikt med ledelsen i klubben? Ledelsen holdt på å kjøre hele Sportsklubben rett i konkurs og det skandaler ene måneden etter den andre... Er det den tiden du savner så fælt?

Northside

Quote from: steinbygger on March 24, 2015, 19:55:10 PM
Hva er en supporterrepresentant? Er det en av de i den 100 innerste kjernen eller er det en av de 7000 som alltid går på kamp?


Det er i det minste en med så pass klubbkjærlighet at en ikke setter sin egen agenda foran klubbens beste og trekker seg så snart et flertall av klubbens "kunder" stemmer gjennom noe man ikke er enig i selv...

Bortsett fra det så er det svart på dette spørsmålet en rekke ganger i denne tråden, og i media.

Giles

Quote from: Northside on March 24, 2015, 20:12:06 PM
Quote from: steinbygger on March 24, 2015, 19:55:10 PM
Hva er en supporterrepresentant? Er det en av de i den 100 innerste kjernen eller er det en av de 7000 som alltid går på kamp?


Det er i det minste en med så pass klubbkjærlighet at en ikke setter sin egen agenda foran klubbens beste og trekker seg så snart et flertall av klubbens "kunder" stemmer gjennom noe man ikke er enig i selv...

Bortsett fra det så er det svart på dette spørsmålet en rekke ganger i denne tråden, og i media.

Ingen av kuppmakerne bør snakke høyt om andres eventuelle manglende evne til å sette klubben framfor egne interesser. Det et mildt sagt å kaste stein i glasshus. Du trenger heller ikke svare på hva en supporter er eller ikke er. Ingen har noen definisjonsmakt i det spørsmålet. Kun forskjellige meninger og bare det.

Giles

Quote from: Torvanger on March 24, 2015, 11:18:47 AM
Flere jeg snakker med, som ikke har noe tilknytning til hverken det ene eller det andre av miljøer i Brann, kan ikke fatte hvorfor to fraksjoner blant Brannfansen, Tirsdagsgjengen og Bataljonen, på død og liv skal ha en egen representant i styret. Greit nok at det var en god idè tilbake den gang da, men nå bør alle og enhver se at idèen har utspilt sin rolle. Dette resulterte i at et meget kompetent styre ble underminert og derved trakk seg og nå som disse to fraksjonene har fått konsolidert seg, blir det vel til at et fremtidig styre må ha en muldvarp i Brannstyret. I mine øyne bør et styre i Sportsklubben bestå utelukkende av personer med rett kompetanse. Selvsagt bør de ha god kunnskap om Brann og fotball, men primært er det kompetanse man bør gå etter.

Jeg ser på Tirsdagsgjengen og Bataljonen som en veritabel hemsko for utviklingen av Brann, det er en fraksjon som innbiller seg at det gjør det de gjør på vegne av alle Brannfans, men når alt kommer til alt er det mer for å dekke sine egne behov for innflytelse. Hva skal til for at de impliserte skal skjønne det? Kjølhaling og buksevann hjelper neppe, men hva med å ta et steg til siden, se de hele utenfra, det store bildet, at dette er Branns fremtid det gjelder, ikke bevaringen av selvfølelsen, inflytelse og makt?

Dette er ikke drittslenging, dette er en instendig oppfordring til de som har medlemsskap om å bruke hodet.

Glem oppfordringen. Debatten her viser at det ikke kommer til å skje. Evnen og viljen til selvransakelse er lik null.

krakra


Giles


Henki

Quote from: Northside on March 24, 2015, 20:10:01 PM
Du tenker det var bedre på 90-tallet når supporterne var i konstant konflikt med ledelsen i klubben? Ledelsen holdt på å kjøre hele Sportsklubben rett i konkurs og det skandaler ene måneden etter den andre... Er det den tiden du savner så fælt?


Ja, dette er jo totalt forskjellig fra sånn vi har hatt det de siste årene.
Ballen skal fremover!

steinbygger

Quote from: Northside on March 24, 2015, 20:12:06 PM
Quote from: steinbygger on March 24, 2015, 19:55:10 PM
Hva er en supporterrepresentant? Er det en av de i den 100 innerste kjernen eller er det en av de 7000 som alltid går på kamp?


Det er i det minste en med så pass klubbkjærlighet at en ikke setter sin egen agenda foran klubbens beste og trekker seg så snart et flertall av klubbens "kunder" stemmer gjennom noe man ikke er enig i selv...

Bortsett fra det så er det svart på dette spørsmålet en rekke ganger i denne tråden, og i media.

Nixon

Quote from: steinbygger on March 24, 2015, 19:55:10 PM
Hva er en supporterrepresentant? Er det en av de i den 100 innerste kjernen eller er det en av de 7000 som alltid går på kamp?


Det minner meg på noe jeg hadde tenkt å spørre deg om: Hvilken plassering har du på økonomrangeringen her i byen? Den innerste kjernen eller en av de som bare stod på eksamen?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Nixon

Quote from: steinbygger on March 24, 2015, 21:14:21 PM


Selvsagt ikke. Akkurat som du ikke hadde blitt foreslått uten din kompetanse innen økonomi. For Samnøy sin hovedkompetanse er hennes "tilhørighet" som du kaller det. Selv om du og flere andre ikke ser ut til å annerkjene det som en relevant kompetanse.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Spelaren

Quote from: Henki on March 24, 2015, 20:54:35 PM
Quote from: Northside on March 24, 2015, 20:10:01 PM
Du tenker det var bedre på 90-tallet når supporterne var i konstant konflikt med ledelsen i klubben? Ledelsen holdt på å kjøre hele Sportsklubben rett i konkurs og det skandaler ene måneden etter den andre... Er det den tiden du savner så fælt?


Ja, dette er jo totalt forskjellig fra sånn vi har hatt det de siste årene.


Det har vært langt roligere den siste halve mannsalderen enn den før det.
GÃ¥ av.

krakra

Da bør man være helt ærlig om at det er derfor hun er valgt inn. Det er flere av de "i kjernen" som har reagert på påstanden om at Samnøy bare er en supporterrepresentant og bare valgt inn på grunn av tilhørigheten. Men jeg ser ingen andre grunner. At folk i organisasjonen og noen spillere liker henne er vel og bra, men jeg tipper man kan si det samme om vår avgåtte styreleder.

Må si at jeg ikke tror hennes utdanning innen historie og menneskerettigheter er verdt en dritt i Branns styre. Selv om man selvsagt tilegner seg noen generelle ferdigheter ved høyere utdanning som kan være nyttig. I forhold til å tilegne seg kunnskaper, analytiske egenskaper osv.

Man gjorde det samme med Moldestad. Dro inn hans bakgrunn i fagbevegelsen(og at han var homoaktivist?) som verdifulle egenskaper i et Brannstyre når alle skjønte at dette bare var en ny supporterrepresentant som aldri ville blitt foreslått uten tilhørigheten og bakgrunnen fra supportermiljøet.

steinbygger

Quote from: Nixon on March 24, 2015, 21:59:16 PM
Quote from: steinbygger on March 24, 2015, 19:55:10 PM
Hva er en supporterrepresentant? Er det en av de i den 100 innerste kjernen eller er det en av de 7000 som alltid går på kamp?


Det minner meg på noe jeg hadde tenkt å spørre deg om: Hvilken plassering har du på økonomrangeringen her i byen? Den innerste kjernen eller en av de som bare stod på eksamen?


NÃ¥ har jeg sagt at jeg er her inne som supporter, men jeg har aldri snakket med Hilde Lekven og Tennfjord  har jeg snakket med en gang tidligere (gjennom rekrutteringsbyrÃ¥et hans)og da fikk jeg ikke jobben sÃ¥ regner med at det finnes bedre økonomer enn meg, men tror ikke det er mange økonomer som har en mer glødende Brann interesse og som forstÃ¥r bedre hvordan supportere og sponsorer tenker enn det jeg har, men alt det mener jeg er irrelevant sÃ¥ lenge medlemmene ønsket en annen retning enn den som valgkomiteen solgte inn til meg at klubben skulle gÃ¥ i.


Ricky

Quote from: steinbygger on March 24, 2015, 19:55:10 PM
Hva er en supporterrepresentant? Er det en av de i den 100 innerste kjernen eller er det en av de 7000 som alltid går på kamp?


Jeg vil tro de fleste tenker på en som er involvert på det organisasjonsmessige plan i Bataljonen (eller en av de par-tre andre grupperingene).

Corran

Quote from: steinbygger on March 24, 2015, 22:16:23 PM
Quote from: Nixon on March 24, 2015, 21:59:16 PM
Quote from: steinbygger on March 24, 2015, 19:55:10 PM
Hva er en supporterrepresentant? Er det en av de i den 100 innerste kjernen eller er det en av de 7000 som alltid går på kamp?


Det minner meg på noe jeg hadde tenkt å spørre deg om: Hvilken plassering har du på økonomrangeringen her i byen? Den innerste kjernen eller en av de som bare stod på eksamen?


NÃ¥ har jeg sagt at jeg er her inne som supporter, men jeg har aldri snakket med Hilde Lekven og Tennfjord  har jeg snakket med en gang tidligere (gjennom rekrutteringsbyrÃ¥et hans)og da fikk jeg ikke jobben sÃ¥ regner med at det finnes bedre økonomer enn meg, men tror ikke det er mange økonomer som har en mer glødende Brann interesse og som forstÃ¥r bedre hvordan supportere og sponsorer tenker enn det jeg har, men alt det mener jeg er irrelevant sÃ¥ lenge medlemmene ønsket en annen retning enn den som valgkomiteen solgte inn til meg at klubben skulle gÃ¥ i.

Kjenner mange dyktige økonomer som kan skryte på seg like stor Brann interesse som deg. Tror ikke du er noe unik der. Opptil flere av dem ville også tatt en utfordring i et styre selv om det var en person som ble valgt inn via benkeforslag.
Og dere kunne jo fått inn hele valg komiteens forsag om dere ikke hadde holdt hemmelig at Liv Grete ville trekke seg. Du ble nok en brikke i et spill og lot deg bruke.
Har vel vist et par kvaliteter som viser at du kanskje ikke var riktig mann for styret?
Og slutt med å bruk unnskyldningen om at medlemmene ønsket en annen retning en det valgkomiteen forespeilet deg. Det er ikke at medlemmene ønsket en annen retning, men de mente at en person forskjell i styret var bedre for den veien en det valgkomiteen mente
Men men regner med du har partoutkortet klart for sesongen og er klar for Ã¥ vise det glødende engasjementet for Brann der det betyr mest  (eller var det sÃ¥ at du sluttet Ã¥ gÃ¥ fast pÃ¥ kamper i 2008 som det sto i en eller annen avis nÃ¥r du ble introdusert?)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Quote from: Corran on March 24, 2015, 23:16:25 PM
Quote from: steinbygger on March 24, 2015, 22:16:23 PM
Quote from: Nixon on March 24, 2015, 21:59:16 PM
Quote from: steinbygger on March 24, 2015, 19:55:10 PM
Hva er en supporterrepresentant? Er det en av de i den 100 innerste kjernen eller er det en av de 7000 som alltid går på kamp?


Det minner meg på noe jeg hadde tenkt å spørre deg om: Hvilken plassering har du på økonomrangeringen her i byen? Den innerste kjernen eller en av de som bare stod på eksamen?


NÃ¥ har jeg sagt at jeg er her inne som supporter, men jeg har aldri snakket med Hilde Lekven og Tennfjord  har jeg snakket med en gang tidligere (gjennom rekrutteringsbyrÃ¥et hans)og da fikk jeg ikke jobben sÃ¥ regner med at det finnes bedre økonomer enn meg, men tror ikke det er mange økonomer som har en mer glødende Brann interesse og som forstÃ¥r bedre hvordan supportere og sponsorer tenker enn det jeg har, men alt det mener jeg er irrelevant sÃ¥ lenge medlemmene ønsket en annen retning enn den som valgkomiteen solgte inn til meg at klubben skulle gÃ¥ i.

Kjenner mange dyktige økonomer som kan skryte på seg like stor Brann interesse som deg. Tror ikke du er noe unik der. Opptil flere av dem ville også tatt en utfordring i et styre selv om det var en person som ble valgt inn via benkeforslag.
Og dere kunne jo fått inn hele valg komiteens forsag om dere ikke hadde holdt hemmelig at Liv Grete ville trekke seg. Du ble nok en brikke i et spill og lot deg bruke.
Har vel vist et par kvaliteter som viser at du kanskje ikke var riktig mann for styret?
Og slutt med å bruk unnskyldningen om at medlemmene ønsket en annen retning en det valgkomiteen forespeilet deg. Det er ikke at medlemmene ønsket en annen retning, men de mente at en person forskjell i styret var bedre for den veien en det valgkomiteen mente
Men men regner med du har partoutkortet klart for sesongen og er klar for Ã¥ vise det glødende engasjementet for Brann der det betyr mest  (eller var det sÃ¥ at du sluttet Ã¥ gÃ¥ fast pÃ¥ kamper i 2008 som det sto i en eller annen avis nÃ¥r du ble introdusert?)
Men det var en veldig sentral brikke i retningen valgkomiteen ønsket årsmøtet vraket til fordel for Samnøy. Og en viktig del av valgkomiteens argumentasjon var jo nettopp å løsrive seg fra fraksjonene, samt bytte ut flertallet av styret som ledet klubben til nedrykk. Begge disse punktene gikk årsmøtet imot.

Så jeg vil absolutt si at medlemmene gikk for en annen retning. Der man beholdte de man kunne beholde, videreførte tette bånd til fraksjonene og vraket juridisk kompetanse som var viktig for valgkomiteen.

Corran

Man beholdt 1 man kunne beholde Ikke mer ikke mindre
Og i og med at LG trakk seg så var det jo egentlig like stor utbytting som de ønsket seg?

Det er ikke sånn at når en tar inn et benkeforslag så bestemmer man seg for en helt ny retning.
Folk her inne oppfører seg som om benkeforslag er noe uhørt. Det er en helt normal ting i et årsmøtet og skjer også i store bedrifter. Finnes ikke uhørt i det hele tatt.
Det er heller ikke unormalt at det blant aksjonærer i større bedrifter er fraksjoner som pleier hverandre eller får inn sine personer. Vil heller påstå at det i Brann er i meget liten skala i forhold til diverse gutteklubber som sitter i hverandres styrer i store bedrifter og gjerne er der pga at de kjenner de "rette" og har f.eks Giske som kompis. Dette er ikke pga at styret mangler deres kompetanse
Men det er ikke det som har skjedd i dette tilfellet. Her var det fraksjoner som ikke var 100% enige i valg komiteens forslag og mente at det var mangler i den kompetanse en ville ha med videre.
At en så er uenig om den valgte personens kvalifikasjoner er noe helt annet. Det er lov og jeg har også lurt litt på om hun er den rette, men at hun er dyktig og innehar de kvalifikasjoner som de som lanserte henne mener er viktige er det ikke tvil om (for meg).

SÃ¥ det er mange diskusjoner vi kan ta, men det er en helt normal prosess det som har skjedd og det kan vise seg feil og det kan vise seg riktig, men prosessen til de som lanserte et benkeforslag er ikke kritikkverdig. Ei heller at det er noen som stemmer over det de er overbevist om er riktig.
Tennfjord sin framgangsmåte og Barmen sin oppførsel er meget kritikkverdig
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

March 25, 2015, 00:15:31 AM #2083 Last Edit: March 25, 2015, 00:19:01 AM by krakra
Kommer helt ann på hvem man benker inn, og hvem man vraker. I dette tilfellet representerte benkeforslaget et helt annen retning enn den valgkomiteen ønsket og innstilte på. Det er synd hvis de som stemte inn Samnøy ikke skjønner dette.

Du må gjerne ikke være i tvil, men i mine øyne vil det alltid skurre når folk med så tette bånd kjemper hverandre inn i styrer og ledelse. Det skurret for meg da Mohn fredet RBH med tanke på deres kjente forhold, og det skurret for meg da Barmen gjorde det samme. Av samme grunn. Jeg tenkte automatisk kompiskultur, og det gjør jeg ennå. Den samme følelsen får jeg supportermiljøene skal ha "sine beste menn" inn i styre og stell i Brann. Koste hva det koste vil. Særlig når jeg oppfatter argumentasjonen som tvilsom og påtatt. Som at Samnøys historie-utdanning er så viktig fordi Brann trenger å lære av historien sin.

Nixon

Quote from: krakra on March 24, 2015, 22:13:47 PM
Da bør man være helt ærlig om at det er derfor hun er valgt inn. Det er flere av de "i kjernen" som har reagert på påstanden om at Samnøy bare er en supporterrepresentant og bare valgt inn på grunn av tilhørigheten.


Jeg kan ikke se at noe har vært uærlige her. Jeg skjønner godt at de som innstilte henne ikke vil være med på at det "bare" er supportertilhørigheten som er viktig. Den er viktigst, men det er jo et helhetsbilde her av hele personen. Det gjelder jo selvsagt også for alle andre som ble innstilt til styret. Jeg tar det som en selvfølge at valgkomiteen vurderte kandidatene bredere enn bare hvilken utdannelse og yrkeserfaring de har.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Torvanger

Quote from: steinbygger on March 24, 2015, 19:55:10 PM
Hva er en supporterrepresentant? Er det en av de i den 100 innerste kjernen eller er det en av de 7000 som alltid går på kamp?


Nettopp, du treffer spikeren mesterlig på hodet! Samnøy representerer ikke det brede lag/supporterne, hun reresenterer en fraksjon, der ligger problemet!

Nixon

Hvilken fraksjon tenker du på?
De som først gadd å melde seg inn i Brann, og så gadd å gå på årsmøtet?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Corran

Quote from: Torvanger on March 25, 2015, 08:02:24 AM
Quote from: steinbygger on March 24, 2015, 19:55:10 PM
Hva er en supporterrepresentant? Er det en av de i den 100 innerste kjernen eller er det en av de 7000 som alltid går på kamp?


Nettopp, du treffer spikeren mesterlig på hodet! Samnøy representerer ikke det brede lag/supporterne, hun reresenterer en fraksjon, der ligger problemet!

Vel eg er ikke medlem i Brann, Ikke med i bataljonen ikke med i BGG eller andre fraksjoner, men eg mener allikevel som mange av de jeg går på stadion med og som jeg kjenner i samme situasjon som meg at Sammøy kan representere meg som stadiongjenger/supporter. Vet også at for Sammnøy er det viktig å ikke bare ivareta interessene til noe få tilskuere men alle og gjerne legge til rette for enda flere stadiongjengere.
At du mener at hun ikke representerer det brede lag er din mening og hvordan du føler det men det gjør det ikke til en sannhet
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

Quote from: Nixon on March 25, 2015, 08:13:57 AM
Hvilken fraksjon tenker du på?
De som først gadd å melde seg inn i Brann, og så gadd å gå på årsmøtet?


Ofte er det slik at Brannfans er samstemte når det gjelder mye, som kunstgress, når treneren bør tre av m.m, men det er bare å hoderystende registrere at de som har skaffet seg seteplasser på det første årsmøtet i 2015, er på total kollisjonskurs med hva majoriteten av Brannfans ønsker og mener. Dere har åpenbart skapt deres egen lille andedam, der noen må ha drevet en form for lobbyvirksomhet for å finne frem til den konsensusen de ønsker. For meg fremstår Bataljonen/Tirsdagsgjengen som en løs kanon, som en fyllefant som ikke vet sitt eget og klubbens beste. Bruk nøtten 28 april, vær så snill å bruke nøtten!

Corran

March 25, 2015, 10:59:32 AM #2089 Last Edit: March 25, 2015, 11:04:24 AM by Corran
Quote from: Torvanger on March 25, 2015, 10:56:58 AM
Quote from: Nixon on March 25, 2015, 08:13:57 AM
Hvilken fraksjon tenker du på?
De som først gadd å melde seg inn i Brann, og så gadd å gå på årsmøtet?


Ofte er det slik at Brannfans er samstemte når det gjelder mye, som kunstgress, når treneren bør tre av m.m, men det er bare å hoderystende registrere at de som har skaffet seg seteplasser på det første årsmøtet i 2015, er på total kollisjonskurs med hva majoriteten av Brannfans ønsker og mener. Dere har åpenbart skapt deres egen lille andedam, der noen må ha drevet en form for lobbyvirksomhet for å finne frem til den konsensusen de ønsker. For meg fremstår Bataljonen/Tirsdagsgjengen som en løs kanon, som en fyllefant som ikke vet sitt eget og klubbens beste. Bruk nøtten 28 april, vær så snill å bruke nøtten!

Igjen slår du i bordet med hva majoriteten av Brann fans mener Hvilket grunnlag baserer du dette på?
Jeg har veldig mange venner som er supportere/går på stadion og ingen av dem er medlem av noen av de grupperingene som er listet opp i BT hin dagen eller i noen andre for den saks skyld og de aller fleste mener at det som skjedde på årsmøtet var helt OK. De synes også at det var greit at Tennfjord trakk seg pga at han viste seg å være feil mann og at det var greit at dette ble oppdaget før han hadde tredd inn i jobben
Ute bat mine kunder som har Branninteresse er også majoriteten enig i at det ikke var gale at Sammnøy ble valgt inn eller at Tennfjord trakk seg. Det er derimot en del av de eldre som mener at supportere ikke bør ha noe de skulle sagt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

Quote from: Corran on March 25, 2015, 10:59:32 AM
Quote from: Torvanger on March 25, 2015, 10:56:58 AM
Quote from: Nixon on March 25, 2015, 08:13:57 AM
Hvilken fraksjon tenker du på?
De som først gadd å melde seg inn i Brann, og så gadd å gå på årsmøtet?


Ofte er det slik at Brannfans er samstemte når det gjelder mye, som kunstgress, når treneren bør tre av m.m, men det er bare å hoderystende registrere at de som har skaffet seg seteplasser på det første årsmøtet i 2015, er på total kollisjonskurs med hva majoriteten av Brannfans ønsker og mener. Dere har åpenbart skapt deres egen lille andedam, der noen må ha drevet en form for lobbyvirksomhet for å finne frem til den konsensusen de ønsker. For meg fremstår Bataljonen/Tirsdagsgjengen som en løs kanon, som en fyllefant som ikke vet sitt eget og klubbens beste. Bruk nøtten 28 april, vær så snill å bruke nøtten!

Igjen slår du i bordet med hva majoriteten av Brann fans mener


Ja, lever du virkelig i villfarelsen av at det dere gjorde på forrige årsmøte var i tråd med hva den gjengse Brannsupporter ønsker? Bataljonen bør passe seg, for dersom målet er å øke medlemsskapet, kommer supporterorganisasjone MEGET dårlig ut når de stikker nesen sin i og rører det til for Brann, sammen med den fordømte Tirsdagsgjengen. Bataljoenen oppstod som en reaksjon og misnøye med BST, kanskje det kommer en ny gruppering etterhvert, som bare holder seg til det de skal, støtte laget i med- og motgang, verbalt, på tribunen?

Corran

Quote from: Torvanger on March 25, 2015, 11:04:22 AM
Quote from: Corran on March 25, 2015, 10:59:32 AM
Quote from: Torvanger on March 25, 2015, 10:56:58 AM
Quote from: Nixon on March 25, 2015, 08:13:57 AM
Hvilken fraksjon tenker du på?
De som først gadd å melde seg inn i Brann, og så gadd å gå på årsmøtet?


Ofte er det slik at Brannfans er samstemte når det gjelder mye, som kunstgress, når treneren bør tre av m.m, men det er bare å hoderystende registrere at de som har skaffet seg seteplasser på det første årsmøtet i 2015, er på total kollisjonskurs med hva majoriteten av Brannfans ønsker og mener. Dere har åpenbart skapt deres egen lille andedam, der noen må ha drevet en form for lobbyvirksomhet for å finne frem til den konsensusen de ønsker. For meg fremstår Bataljonen/Tirsdagsgjengen som en løs kanon, som en fyllefant som ikke vet sitt eget og klubbens beste. Bruk nøtten 28 april, vær så snill å bruke nøtten!

Igjen slår du i bordet med hva majoriteten av Brann fans mener


Ja, lever du virkelig i villfarelsen av at det dere gjorde på forrige årsmøte var i tråd med hva den gjengse Brannsupporter ønsker? Bataljonen bør passe seg, for dersom målet er å øke medlemsskapet, kommer supporterorganisasjone MEGET dårlig ut når de stikker nesen sin i og rører det til for Brann, sammen med den fordømte Tirsdagsgjengen. Bataljoenen oppstod som en reaksjon og misnøye med BST, kanskje det kommer en ny gruppering etterhvert, som bare holder seg til det de skal, støtte laget i med- og motgang, verbalt, på tribunen?

Igjen jeg er IKKE en av de som var på medlemsmøtet og stemte
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

Quote from: Corran on March 25, 2015, 11:05:25 AM
Quote from: Torvanger on March 25, 2015, 11:04:22 AM
Quote from: Corran on March 25, 2015, 10:59:32 AM
Quote from: Torvanger on March 25, 2015, 10:56:58 AM
Quote from: Nixon on March 25, 2015, 08:13:57 AM
Hvilken fraksjon tenker du på?
De som først gadd å melde seg inn i Brann, og så gadd å gå på årsmøtet?


Ofte er det slik at Brannfans er samstemte når det gjelder mye, som kunstgress, når treneren bør tre av m.m, men det er bare å hoderystende registrere at de som har skaffet seg seteplasser på det første årsmøtet i 2015, er på total kollisjonskurs med hva majoriteten av Brannfans ønsker og mener. Dere har åpenbart skapt deres egen lille andedam, der noen må ha drevet en form for lobbyvirksomhet for å finne frem til den konsensusen de ønsker. For meg fremstår Bataljonen/Tirsdagsgjengen som en løs kanon, som en fyllefant som ikke vet sitt eget og klubbens beste. Bruk nøtten 28 april, vær så snill å bruke nøtten!

Igjen slår du i bordet med hva majoriteten av Brann fans mener


Ja, lever du virkelig i villfarelsen av at det dere gjorde på forrige årsmøte var i tråd med hva den gjengse Brannsupporter ønsker? Bataljonen bør passe seg, for dersom målet er å øke medlemsskapet, kommer supporterorganisasjone MEGET dårlig ut når de stikker nesen sin i og rører det til for Brann, sammen med den fordømte Tirsdagsgjengen. Bataljoenen oppstod som en reaksjon og misnøye med BST, kanskje det kommer en ny gruppering etterhvert, som bare holder seg til det de skal, støtte laget i med- og motgang, verbalt, på tribunen?

Igjen jeg er IKKE en av de som var på medlemsmøtet og stemte


Ok, legg merke til at jeg ikke sier at alle utenom årsmøtet er uenig, men flertallet, et stort flertall. Du tilhører m.a.o et mindretall som applauderer at Samnøy, som har vært delaktig i flere dårlige sesonger med Brann, skandaløs kontraktsforlengelse med Skars og nedrykk, ble stemt inn igjen, noe som medførte et helt styres fall.

Corran

En ting til Torvanger Hvem er det greit at er medlemmer i Brann? Du er jo mot at supportere er det og at tirsdagsgjengen er det og sikkert også gamle Brann. Så hvem kan være medlemmer?
Eller skal man blindt gjøre som de valgte sier og foreslår?
Mener du også at supportere bare blindt skal støtte klubben?

I så fall så hadde vi i dag satt med Skars som trener RBH og Barmen kunne gjøre som de ønsket så lenge de ønsket og ingenting hadde hatt en sjanse til å bli bedre
For du tror vel ikke at de 3 ovennevnte hadde gitt seg uten press fra supportere og medlemmer?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: Torvanger on March 25, 2015, 11:10:48 AM
Quote from: Corran on March 25, 2015, 11:05:25 AM
Quote from: Torvanger on March 25, 2015, 11:04:22 AM
Quote from: Corran on March 25, 2015, 10:59:32 AM
Quote from: Torvanger on March 25, 2015, 10:56:58 AM
Quote from: Nixon on March 25, 2015, 08:13:57 AM
Hvilken fraksjon tenker du på?
De som først gadd å melde seg inn i Brann, og så gadd å gå på årsmøtet?


Ofte er det slik at Brannfans er samstemte når det gjelder mye, som kunstgress, når treneren bør tre av m.m, men det er bare å hoderystende registrere at de som har skaffet seg seteplasser på det første årsmøtet i 2015, er på total kollisjonskurs med hva majoriteten av Brannfans ønsker og mener. Dere har åpenbart skapt deres egen lille andedam, der noen må ha drevet en form for lobbyvirksomhet for å finne frem til den konsensusen de ønsker. For meg fremstår Bataljonen/Tirsdagsgjengen som en løs kanon, som en fyllefant som ikke vet sitt eget og klubbens beste. Bruk nøtten 28 april, vær så snill å bruke nøtten!

Igjen slår du i bordet med hva majoriteten av Brann fans mener


Ja, lever du virkelig i villfarelsen av at det dere gjorde på forrige årsmøte var i tråd med hva den gjengse Brannsupporter ønsker? Bataljonen bør passe seg, for dersom målet er å øke medlemsskapet, kommer supporterorganisasjone MEGET dårlig ut når de stikker nesen sin i og rører det til for Brann, sammen med den fordømte Tirsdagsgjengen. Bataljoenen oppstod som en reaksjon og misnøye med BST, kanskje det kommer en ny gruppering etterhvert, som bare holder seg til det de skal, støtte laget i med- og motgang, verbalt, på tribunen?

Igjen jeg er IKKE en av de som var på medlemsmøtet og stemte


Ok, legg merke til at jeg ikke sier at alle utenom årsmøtet er uenig, men flertallet, et stort flertall. Du tilhører m.a.o et mindretall som applauderer at Samnøy, som har vært delaktig i flere dårlige sesonger med Brann, skandaløs kontraktsforlengelse med Skars og nedrykk, ble stemt inn igjen, noe som medførte et helt styres fall.

Jeg har lagt merke til hva du sier men skjønner ikke hvilket belegg du har for å si flertallet. Har du hatt en spørreundersøkelse? Eller er det ditt inntrykk utifra de vennene du har? Mitt inntrykk er det motsatte av ditt både min vennekrets og blant kunder jeg er rundt hos og som følger Brann
Min oppfattelse er at du slenger ut ordet flertallet for Ã¥ styrke din mening uten egentlig Ã¥ ha noe som helst hold i virkeligheten 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Ordstyrar

Hva mener Torvanger at medlemmene skal gjøre på årsmøtet 28. april når han ber dem "bruke nøtten"?
Samnøy er valgt og er ikke på valg. Det vil bli innstilt tre nye til styret og tre nye til valgkomiteen. Tviler på at det blir noe langt møte. Min spådom er at det blir klapp klapp og ferdig med det.

Spelaren

Quote from: Ordstyrar on March 25, 2015, 11:46:50 AM
Hva mener Torvanger at medlemmene skal gjøre på årsmøtet 28. april når han ber dem "bruke nøtten"?
Samnøy er valgt og er ikke på valg. Det vil bli innstilt tre nye til styret og tre nye til valgkomiteen. Tviler på at det blir noe langt møte. Min spådom er at det blir klapp klapp og ferdig med det.


Pluss iskrem. Mange glemmer dette.
GÃ¥ av.

Corran

Den iskremen fristet så nå er jeg medlem i Brann :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

Quote from: Corran on March 25, 2015, 11:12:52 AM
En ting til Torvanger Hvem er det greit at er medlemmer i Brann? Du er jo mot at supportere er det og at tirsdagsgjengen er det og sikkert også gamle Brann. Så hvem kan være medlemmer?
Eller skal man blindt gjøre som de valgte sier og foreslår?
Mener du også at supportere bare blindt skal støtte klubben?

I så fall så hadde vi i dag satt med Skars som trener RBH og Barmen kunne gjøre som de ønsket så lenge de ønsket og ingenting hadde hatt en sjanse til å bli bedre
For du tror vel ikke at de 3 ovennevnte hadde gitt seg uten press fra supportere og medlemmer?



Grunnen til at Skars måtte gi seg, var at flere publikummere uteble i protest. Det tvang frem en avslutning. RBHs avgang var høyst naturlig etter nedrykket. Ingen grupperinger kan slå seg på brystet for det.

Torvanger

March 25, 2015, 14:10:42 PM #2099 Last Edit: March 25, 2015, 14:12:31 PM by Torvanger
Quote from: Ordstyrar on March 25, 2015, 11:46:50 AM
Hva mener Torvanger at medlemmene skal gjøre på årsmøtet 28. april når han ber dem "bruke nøtten"?
Samnøy er valgt og er ikke på valg. Det vil bli innstilt tre nye til styret og tre nye til valgkomiteen. Tviler på at det blir noe langt møte. Min spådom er at det blir klapp klapp og ferdig med det.


Jeg mener at det hadde tatt seg bedre ut om Samnøy stilte sin plass til disposisjon, men det kommer åpenbart ikke til å skje.

NB! Jeg er på ingen måte ute etter å ta Samnøy, uansett er jeg imot at Brannsupporterne skal ha egne representanter i Brannstyret. Samnøy virker på meg som en dame med bein i nesen og med hodet på riktig plass, men det er ikke det saken gjelder, en representant fra supporterfraksjonen får en meget uheldig dobbelrolle, som vil påvirke bortimot alle styreavgjørelsene. Det er uheldig, det ender opp med å bli en saus, en uprofesjonell saus.

Go Up