• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

�rsmøte 2015

Started by Nixon, January 08, 2015, 11:59:27 AM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Quote from: krøvel vellevold on March 03, 2015, 22:16:43 PM
Quote from: krakra on March 03, 2015, 22:15:09 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 03, 2015, 21:54:08 PM
Quote from: krakra on March 03, 2015, 21:50:05 PM
Men dette er synspunkter som kommer frem uten en styrerepresentant. Jeg syns ikke klubben skal la seg diktere av supportere i det som skal være faglige vurderinger. Særlig de sportslige. Selv om de bør han synspunktene med i betrakningen.

Spørsmålet er om man har plass til den nødvendige kompetansen på fire plasser. I morgen mister vi den juridiske delen hvis Samnøy velges inn.


Diktere? Hvordan kan et vanlig styremedlem av et styre på seks personer diktere noe som helst? Og hvorfor mister vi den juridiske delen hvis Samnøy velges inn? Er det Christiansen som er jurist?
Alt tyder på at Samnly settes opp mot Sandnes. Uten Christiansen mister vi økonomisk kompetanse. Og joda. De andre har sikkert en viss peiling på økonomi, men økonomi kan i likhet med juss være veldig komplisert og derfor er det viktig med folk i styret som er spesialisert på det


Jeg tror man setter opp de navnene på vanlige styremedlemmer man ønsker inn. Ikke noen person mot person-cup.
Ja, men de grupperingene som har forhandlet på bakrommet og kommet frem til hestehandelen sin har vel synkronisert hvem de skal stemme på.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on March 03, 2015, 22:18:04 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 03, 2015, 22:16:43 PM
Quote from: krakra on March 03, 2015, 22:15:09 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 03, 2015, 21:54:08 PM
Quote from: krakra on March 03, 2015, 21:50:05 PM
Men dette er synspunkter som kommer frem uten en styrerepresentant. Jeg syns ikke klubben skal la seg diktere av supportere i det som skal være faglige vurderinger. Særlig de sportslige. Selv om de bør han synspunktene med i betrakningen.

Spørsmålet er om man har plass til den nødvendige kompetansen på fire plasser. I morgen mister vi den juridiske delen hvis Samnøy velges inn.


Diktere? Hvordan kan et vanlig styremedlem av et styre på seks personer diktere noe som helst? Og hvorfor mister vi den juridiske delen hvis Samnøy velges inn? Er det Christiansen som er jurist?
Alt tyder på at Samnly settes opp mot Sandnes. Uten Christiansen mister vi økonomisk kompetanse. Og joda. De andre har sikkert en viss peiling på økonomi, men økonomi kan i likhet med juss være veldig komplisert og derfor er det viktig med folk i styret som er spesialisert på det


Jeg tror man setter opp de navnene på vanlige styremedlemmer man ønsker inn. Ikke noen person mot person-cup.
Ja, men de grupperingene som har forhandlet på bakrommet og kommet frem til hestehandelen sin har vel synkronisert hvem de skal stemme på.


Jeg for min del kommer neppe til å stemme på Dahl. Hestehandel er en uting. Folk må stemme på dem de selv vil ha.
Legg ned hele klubben!

Giles

Tror de få nissene og kverulantene som stiller på årsmøtet at de er Brann? Er det mulig å bekrefte det jeg påstår på en bedre/verre måte?
Nei, ta ansvar og hold dere hjemme. Alternativt klapp inn det foreslåtte styret på vegne av meg.

dr_cyanid

March 03, 2015, 22:21:10 PM #453 Last Edit: March 03, 2015, 22:24:53 PM by dr_cyanid
Quote from: krøvel vellevold on March 03, 2015, 22:15:00 PM
Quote from: dr_cyanid on March 03, 2015, 22:12:26 PM
Quote from: Northside on March 03, 2015, 21:58:55 PM
Merkelig at valgkomiteen ikke kan gi oss en eneste grunn for hvorfor de ikke vil ha Samnøy med videre. Direkte flau og barnslig opptreden av Lekven om dagen.

Regner også med Krakra ikke stiller i morgen. Flere tusen kritiske poster uten å bidra med noe som helst selv...


Lekven er vel en av få som faktisk ser hva dette i verste fall kan ende i og har varslet om mulig kaos. Har sjelden vært mer enig i valgkomiteens vurderinger. Har tillit til at dette er en god løsning for KLUBBEN


Det mulige kaoset handler vel mest om at Mohn ikke fikk kjøpt sin innflytelse og dermed skal straffe demokratiet (årsmøtet) for det.


Et slikt kaoes er uansett et fullt mulig scenario. Et skrekkelig scenario for alle som ønsker et Brann i toppen av Norsk fotball. Derfor skal en ikke undervurdere klubbens viktigste støttespillere og deres ønsker. Det er heller ikke noe som har med korrupsjon å gjøre - det er slik mekanismene fungerer i næringslivet og ellers i samfunnet.

Vi virker jo allerede å være akterutseilt i forhold til forsterkninger av spillerstall denne sesongen. Dette ene og alene fordi Mohn sitter på gjerdet og venter på hva som skjer rundt styre og ledelse i klubben. Trenger ikke enda mer usikkerhet rundt klubben framover.

Arild Chr

Quote from: Nixon on March 03, 2015, 22:14:37 PM
Aprpos denne Christiansen: I sitt ene innlegg her på forumet skrev han "jeg er sikker på at hvis jeg blir valgt inn så er det saker hvor økonomen Arild og supporteren Arild vil ha forskjellige meninger."

Jeg skulle gjerne likt å visst hvilken Arild han så for seg oftest gå av med seieren...


Det som jeg mener er best for Brann er det jeg kommer til å stemme og jobbe for. Uavhengig om det er en økonomisk beslutning eller en "supporterbeslutning".

viks

Hvor er logikken i at bataljonen som representerer 2000 mennesker, må inngå en allianse med en klovnegjeng som fortsatt lever i en idrettslags-verden fra det glade 70 tallet og teller 50-60 mann?

Brann blir i mine øyne mindre medlemsstyrt av at 50-60 mann skal sitte å diktere. Ligner mer kammeraderi spør du meg.

Om Bataljonen så sterkt ønsker en supporter representant i styret, hadde det vel vært enkelt å mobilisere 1/10 del av medlemmene for å stemme ned tirsdagsgjengen? Vet vi feilet i fjor, men var mobiliseringsjobben som var gjort i forkant god nok da? I år står det ti ganger mer på spill..

Jeg nekter å la meg diktere av Lekven. Jeg nekter å la meg diktere av tirsdagsgjengen. Ja til en medlemsstyrt klubb, og med medlemsstyrt mener jeg da flertallet, ikke 50-60 gamle gretne gubber.

Er ekstremt usikker på hva jeg vil stemme i morgen.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on March 03, 2015, 22:15:00 PM
Quote from: dr_cyanid on March 03, 2015, 22:12:26 PM
Quote from: Northside on March 03, 2015, 21:58:55 PM
Merkelig at valgkomiteen ikke kan gi oss en eneste grunn for hvorfor de ikke vil ha Samnøy med videre. Direkte flau og barnslig opptreden av Lekven om dagen.

Regner også med Krakra ikke stiller i morgen. Flere tusen kritiske poster uten å bidra med noe som helst selv...


Lekven er vel en av få som faktisk ser hva dette i verste fall kan ende i og har varslet om mulig kaos. Har sjelden vært mer enig i valgkomiteens vurderinger. Har tillit til at dette er en god løsning for KLUBBEN


Det mulige kaoset handler vel mest om at Mohn ikke fikk kjøpt sin innflytelse og dermed skal straffe demokratiet (årsmøtet) for det.


Det blir ikke mer kaos enn det man lager selv. For å si det på en enkel måte. Dersom Lekven, Tennfjord og eventelt andre hadde godtatt vanlige demokratiske virkemidler hadde det ikke trengt å bli kaos. Det er de som velger å lage kaos. Og skal vi la oss presse av det og gå mot vår overbevisning? Det skal bli spennende å se i morgen om mange nok blir presset til å snu eller om de mange pressmidlene virker mot sin hensikt.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

Quote from: dr_cyanid on March 03, 2015, 22:21:10 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 03, 2015, 22:15:00 PM
Quote from: dr_cyanid on March 03, 2015, 22:12:26 PM
Quote from: Northside on March 03, 2015, 21:58:55 PM
Merkelig at valgkomiteen ikke kan gi oss en eneste grunn for hvorfor de ikke vil ha Samnøy med videre. Direkte flau og barnslig opptreden av Lekven om dagen.

Regner også med Krakra ikke stiller i morgen. Flere tusen kritiske poster uten å bidra med noe som helst selv...


Lekven er vel en av få som faktisk ser hva dette i verste fall kan ende i og har varslet om mulig kaos. Har sjelden vært mer enig i valgkomiteens vurderinger. Har tillit til at dette er en god løsning for KLUBBEN


Det mulige kaoset handler vel mest om at Mohn ikke fikk kjøpt sin innflytelse og dermed skal straffe demokratiet (årsmøtet) for det.


Et slikt kaoes er uansett et fullt mulig scenario. Et skrekkelig scenario for alle som ønsker et Brann i toppen av Norsk fotball. Derfor skal en ikke undervurdere klubbens viktigste støttespillere og deres ønsker. Det er heller ikke noe som har med korrupsjon å gjøre - det er slik mekanismene fungerer i næringslivet og ellers i samfunnet.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Giles on March 03, 2015, 22:21:05 PM
Tror de få nissene og kverulantene som stiller på årsmøtet at de er Brann? Er det mulig å bekrefte det jeg påstår på en bedre/verre måte?
Nei, ta ansvar og hold dere hjemme. Alternativt klapp inn det foreslåtte styret på vegne av meg.
Legg ned hele klubben!

dr_cyanid

Quote from: Arild Chr on March 03, 2015, 22:22:21 PM
Quote from: Nixon on March 03, 2015, 22:14:37 PM
Aprpos denne Christiansen: I sitt ene innlegg her på forumet skrev han "jeg er sikker på at hvis jeg blir valgt inn så er det saker hvor økonomen Arild og supporteren Arild vil ha forskjellige meninger."

Jeg skulle gjerne likt å visst hvilken Arild han så for seg oftest gå av med seieren...


Det som jeg mener er best for Brann er det jeg kommer til å stemme og jobbe for. Uavhengig om det er en økonomisk beslutning eller en "supporterbeslutning".


Riktig. Det er KLUBBEN som bør stå i første rekke her. Håper årsmøtet forstår dette.

Giles

Er det mulig. Med sånne venner som Brann har trenger man ikke fiender. Uansvarlige "supportere" og 70- tallsmafiaen skal endelig klare det, en gang for alle.


krøvel vellevold

Quote from: Giles on March 03, 2015, 22:36:06 PM
Er det mulig. Med sånne venner som Brann har trenger man ikke fiender. Uansvarlige "supportere" og 70- tallsmafiaen skal endelig klare det, en gang for alle.




Da er det godt vi har sånne sofaklovner som deg som mener og mener, men ikke stiller opp der hvor ting avgjøres.
Legg ned hele klubben!

Giles

Quote from: krøvel vellevold on March 03, 2015, 22:30:22 PM
Quote from: Giles on March 03, 2015, 22:21:05 PM
Tror de få nissene og kverulantene som stiller på årsmøtet at de er Brann? Er det mulig å bekrefte det jeg påstår på en bedre/verre måte?
Nei, ta ansvar og hold dere hjemme. Alternativt klapp inn det foreslåtte styret på vegne av meg.

Hovmod står for fall.
Ellers er jo dette kjent AKP-ML taktikk. På denne måten bestemte de få over de mange. De utnyttet svakhetene i demokratiet. Andre kalte det kupp.

krakra

HÃ¥per som viks at man klarer Ã¥ finne en  løsning her som alle kan leve med. Begge benkeforslagene kan ikke gÃ¥ inn. Ser ikke hvem som kan vike for at Samnøy skal fÃ¥ plass. Jeg skjønner at Tennfjord ikke er sÃ¥ giret pÃ¥ Ã¥ lede styret hvis to av de tre kandidatene han ba ham blir vraket og den juridiske kompetansen han ser pÃ¥ som veldig vesentlig blir droppet sÃ¥ supporterne kan ha en stemme i styret.

viks

Quote from: viks on March 03, 2015, 22:22:27 PM
Hvor er logikken i at bataljonen som representerer 2000 mennesker, må inngå en allianse med en klovnegjeng som fortsatt lever i en idrettslags-verden fra det glade 70 tallet og teller 50-60 mann?

Brann blir i mine øyne mindre medlemsstyrt av at 50-60 mann skal sitte å diktere. Ligner mer kammeraderi spør du meg.

Om Bataljonen så sterkt ønsker en supporter representant i styret, hadde det vel vært enkelt å mobilisere 1/10 del av medlemmene for å stemme ned tirsdagsgjengen? Vet vi feilet i fjor, men var mobiliseringsjobben som var gjort i forkant god nok da? I år står det ti ganger mer på spill..

Jeg nekter å la meg diktere av Lekven. Jeg nekter å la meg diktere av tirsdagsgjengen. Ja til en medlemsstyrt klubb, og med medlemsstyrt mener jeg da flertallet, ikke 50-60 gamle gretne gubber.

Er ekstremt usikker på hva jeg vil stemme i morgen.


Mitt forslag til kompromiss vil i hvert fall være 1 stk benkeforslag inn. Og da Bataljonen sitt forslag.

Drit i tirsdagsgjengen, selv om Bjørn Dahl er en ekstremt likandes kar.

På tide at flertallet av medlemmene tar styringen, og overkjører kammeratgjengen. Sånn fungerer et demokrati.

Hadde i utgangspunktet heller sett Dahl i styret enn Samnøy, men syntes saken er såpass kompleks at jeg stemmer prinsipielt og ut i fra overbevisning og for en medlemsstyrt klubb på vegne av Bataljonen og supporterne.

Håper at dette kan være noe flere er enige i. Ja til en medlemsstyrt klubb, nei til kammeraderi og tirsdagsgjengen.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

krakra

Kan man benke ut styremedlemmer som ikke er på valg? Samnøy inn for Skjelbred er nok det beste komprimisset. Selv om jeg heller tar Skjelbred.

krøvel vellevold

Quote from: Giles on March 03, 2015, 22:39:14 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 03, 2015, 22:30:22 PM
Quote from: Giles on March 03, 2015, 22:21:05 PM
Tror de få nissene og kverulantene som stiller på årsmøtet at de er Brann? Er det mulig å bekrefte det jeg påstår på en bedre/verre måte?
Nei, ta ansvar og hold dere hjemme. Alternativt klapp inn det foreslåtte styret på vegne av meg.

Hovmod står for fall.
Ellers er jo dette kjent AKP-ML taktikk. På denne måten bestemte de få over de mange. De utnyttet svakhetene i demokratiet. Andre kalte det kupp.


Du er jo totalt ute å kjøre! Hvis du har sterke meninger om hvem som bør styre Brann, så bør du stille på årsmøtet og bruke din tale- og stemmerett. Også hvis du har sterke meninger om Brann skal være en medlemsstyrt (les: årsmøtestyrt) klubb, eller en dikatorisk organisasjon der medlemmene ikke har en dritt å si. Nytter ikke å sitte hjemme i sofaen og klage over dem som tok avgjørelsene for deg.
Legg ned hele klubben!



Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Ickey on March 03, 2015, 22:44:52 PM
Samtidig som tirsdagsgjengen og bataljonen+venner går til sengs med hverandre for å få inn side kandidater, så kritiseres Mohn for å uttrykke sin mening om at han ikke vil pøse inn penger i et styre som han ser på som inkompetent.



Skal Brann være medlemsstyrt eller Mohn-styrt? Slik det er nå, så er det jo Mohn som styrer Brann. Den Mohn er kompis med, er den vi til enhver tid må støtte. Slik var det med Skars, slik var det med RBH, og slik er det med Tennfjord. Hele tiden er det en vag trussel om at han vil kutte livlinen hvis ikke han får sine kompiser inn. Dette er så absolutt i grenseland til å være korrupt.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Sett at Tennfjord ble belemret med både Dahl og Samnøy, men likevel tar jobben som styreleder: Hva er det som tilsier at dette styret ikke blir styringsdyktig og at klubben går nedenom og hjem?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Giles

Quote from: krøvel vellevold on March 03, 2015, 22:42:37 PM
Quote from: Giles on March 03, 2015, 22:39:14 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 03, 2015, 22:30:22 PM
Quote from: Giles on March 03, 2015, 22:21:05 PM
Tror de få nissene og kverulantene som stiller på årsmøtet at de er Brann? Er det mulig å bekrefte det jeg påstår på en bedre/verre måte?
Nei, ta ansvar og hold dere hjemme. Alternativt klapp inn det foreslåtte styret på vegne av meg.

Hovmod står for fall.
Ellers er jo dette kjent AKP-ML taktikk. På denne måten bestemte de få over de mange. De utnyttet svakhetene i demokratiet. Andre kalte det kupp.


Du er jo totalt ute å kjøre! Hvis du har sterke meninger om hvem som bør styre Brann, så bør du stille på årsmøtet og bruke din tale- og stemmerett. Også hvis du har sterke meninger om Brann skal være en medlemsstyrt (les: årsmøtestyrt) klubb, eller en dikatorisk organisasjon der medlemmene ikke har en dritt å si. Nytter ikke å sitte hjemme i sofaen og klage over dem som tok avgjørelsene for deg.

Du skjønner det bare ikke. Det handler om situasjonsforståelse noe som tydeligvis glipper. Og at de edle medlemmer evner å forstå at de faktisk handler på vegne av flere enn seg selv. Vis et snev av ydmykhet for det publikum som ikke stiller på årsmøtet, eller mener du virkelig at Brann handler om hundre sjeler på årsmøtet.
Ikke de hundretusen andre.
At du nekter å se analogien til AKP pakket er spesielt.

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on March 03, 2015, 22:49:32 PM
Sett at Tennfjord ble belemret med både Dahl og Samnøy, men likevel tar jobben som styreleder: Hva er det som tilsier at dette styret ikke blir styringsdyktig og at klubben går nedenom og hjem?


Hele styret er antagelig inkompetent og klubben vil gå rett i dass hvis ikke absolutt alle styremedlemmer er næringslivsfolk eller jurister. Er Samnøy der, kommer hun alene til å få flertall for sine elleville supportersynspunkt i alle saker. De andre styremedlemmene kommer ikke til å få gjennomslag for noe. Så mye makt har Samnøy.
Legg ned hele klubben!

Ickey

Ser ikke på det som korrupt, men det hjelper ikke Brann.
Han vil ikke putte penger i Brann hvis man har det han ser på som et inkompetent styre.

Faktisk er det på linje med supporterdiskusjonen. Skjønner at grupperingen vil ha et talerør rett inn i styret. Men er det gunstig for Brann som organisasjon? Tvilsomt.

Derfor ser eg på Mohn og Bataljonen sine handlinger som rimelige like. Begge gjør det de kan for å påvirke styresamensetningen.

krøvel vellevold

Quote from: Giles on March 03, 2015, 22:51:56 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 03, 2015, 22:42:37 PM
Quote from: Giles on March 03, 2015, 22:39:14 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 03, 2015, 22:30:22 PM
Quote from: Giles on March 03, 2015, 22:21:05 PM
Tror de få nissene og kverulantene som stiller på årsmøtet at de er Brann? Er det mulig å bekrefte det jeg påstår på en bedre/verre måte?
Nei, ta ansvar og hold dere hjemme. Alternativt klapp inn det foreslåtte styret på vegne av meg.

Hovmod står for fall.
Ellers er jo dette kjent AKP-ML taktikk. På denne måten bestemte de få over de mange. De utnyttet svakhetene i demokratiet. Andre kalte det kupp.


Du er jo totalt ute å kjøre! Hvis du har sterke meninger om hvem som bør styre Brann, så bør du stille på årsmøtet og bruke din tale- og stemmerett. Også hvis du har sterke meninger om Brann skal være en medlemsstyrt (les: årsmøtestyrt) klubb, eller en dikatorisk organisasjon der medlemmene ikke har en dritt å si. Nytter ikke å sitte hjemme i sofaen og klage over dem som tok avgjørelsene for deg.

Du skjønner det bare ikke. Det handler om situasjonsforståelse noe som tydeligvis glipper. Og at de edle medlemmer evner å forstå at de faktisk handler på vegne av flere enn seg selv. Vis et snev av ydmykhet for det publikum som ikke stiller på årsmøtet, eller mener du virkelig at Brann handler om hundre sjeler på årsmøtet.
Ikke de hundretusen andre.
At du nekter å se analogien til AKP pakket er spesielt.
Legg ned hele klubben!

Ickey

Quote from: Nixon on March 03, 2015, 22:49:32 PM
Sett at Tennfjord ble belemret med både Dahl og Samnøy, men likevel tar jobben som styreleder: Hva er det som tilsier at dette styret ikke blir styringsdyktig og at klubben går nedenom og hjem?


Nei, ikke nødvendigvis. Men hva om styret nekter å godta benkeforslagene og heller går?
DA er sjansene større for at vi er Titanic på vei mot isfjellet.

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on March 03, 2015, 22:52:14 PM
Quote from: Nixon on March 03, 2015, 22:49:32 PM
Sett at Tennfjord ble belemret med både Dahl og Samnøy, men likevel tar jobben som styreleder: Hva er det som tilsier at dette styret ikke blir styringsdyktig og at klubben går nedenom og hjem?


Hele styret er antagelig inkompetent og klubben vil gå rett i dass hvis ikke absolutt alle styremedlemmer er næringslivsfolk eller jurister. Er Samnøy der, kommer hun alene til å få flertall for sine elleville supportersynspunkt i alle saker. De andre styremedlemmene kommer ikke til å få gjennomslag for noe. Så mye makt har Samnøy.


Jeg vet ikke hva folk tror. Men jeg syns det blir vel mye krisemaksimering når Brann mer eller mindre går til grunne dersom ikke styret blir akkurat slik valgkomiteen vil ha det. Det er jo ikke slik at det er noen fasit på suksess og alt annet er skrap.

Og apropos valgkomiteen. Ikke glem at de var sterkt uenige og at lederen sin dobbeltstemme ble avgjørende. Dette er kjepphestene til tilsynelatende svært få personer.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

Quote from: Ickey on March 03, 2015, 22:54:16 PM
Ser ikke på det som korrupt, men det hjelper ikke Brann.
Han vil ikke putte penger i Brann hvis man har det han ser på som et inkompetent styre.

Faktisk er det på linje med supporterdiskusjonen. Skjønner at grupperingen vil ha et talerør rett inn i styret. Men er det gunstig for Brann som organisasjon? Tvilsomt.

Derfor ser eg på Mohn og Bataljonen sine handlinger som rimelige like. Begge gjør det de kan for å påvirke styresamensetningen.


Det er ikke likt i det hele tatt. De som stiller på årsmøtet bruker demokratiske virkemidler: Hver mann én stemme. Det gjør ikke Mohn. Han bruker pengebunken som pressmiddel. Han lokker med pengegaver eller truer med stopp i "livsviktig" pengetilførsel hvis han ikke får viljen sin, men dukker neppe opp på årsmøtet og bruker sin demokratiske rett. Han har i hvert fall ikke dukket opp de siste årene, som jeg har sett.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on March 03, 2015, 22:57:56 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 03, 2015, 22:52:14 PM
Quote from: Nixon on March 03, 2015, 22:49:32 PM
Sett at Tennfjord ble belemret med både Dahl og Samnøy, men likevel tar jobben som styreleder: Hva er det som tilsier at dette styret ikke blir styringsdyktig og at klubben går nedenom og hjem?


Hele styret er antagelig inkompetent og klubben vil gå rett i dass hvis ikke absolutt alle styremedlemmer er næringslivsfolk eller jurister. Er Samnøy der, kommer hun alene til å få flertall for sine elleville supportersynspunkt i alle saker. De andre styremedlemmene kommer ikke til å få gjennomslag for noe. Så mye makt har Samnøy.


Jeg vet ikke hva folk tror. Men jeg syns det blir vel mye krisemaksimering når Brann mer eller mindre går til grunne dersom ikke styret blir akkurat slik valgkomiteen vil ha det. Det er jo ikke slik at det er noen fasit på suksess og alt annet er skrap.



Det er  i hvert fall Ã¥penbart noen som mener alt gÃ¥r til helvete hvis en eller to personer byttes ut. Disse benkeforslagene har antagelig dobbel- eller tredobbel-stemmer, siden deres idioti alene vil skaffe flertall for idioti i alt som skal voteres over.
Legg ned hele klubben!

bernu

Det er ikke styresammensetningen som er avgjørende for Branns situasjon de neste 5 årene.
Det er valgene av daglig leder, sportssjef og Norlings evne til å forandre fotballfilosofi.
Der blir fremtiden vår avgjort.
HANSA - Z

kabelmann

Quote from: dr_cyanid on March 03, 2015, 22:48:11 PM
Quote from: Ickey on March 03, 2015, 22:44:52 PM


Ekkoet fra Davy Wathne....


Nei, dette er egentlig ekkoet av Bergen - byen hvor man ikke får til en dritt fordi alle skal ha en mening om absolutt alt og at man dermed ikke kan enes om noe som helst.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Quote from: kabelmann on March 03, 2015, 23:03:49 PM
Quote from: dr_cyanid on March 03, 2015, 22:48:11 PM
Quote from: Ickey on March 03, 2015, 22:44:52 PM


Ekkoet fra Davy Wathne....


Nei, dette er egentlig ekkoet av Bergen - byen hvor man ikke får til en dritt fordi alle skal ha en mening om absolutt alt og at man dermed ikke kan enes om noe som helst.


Hadde vært bedre om ingen mente noe om noe. Det første vi kan gjøre, er å legge ned forumet og holde kritiske meninger for oss selv.
Legg ned hele klubben!

dr_cyanid

Quote from: bernu on March 03, 2015, 23:02:21 PM
Det er ikke styresammensetningen som er avgjørende for Branns situasjon de neste 5 årene.
Det er valgene av daglig leder, sportssjef og Norlings evne til å forandre fotballfilosofi.
Der blir fremtiden vår avgjort.



Når styresammensetningen kan være avgjørende for Branns konkurranseevne (les: spillerkjøp og økonomisk støtte) så skulle en tro at det ville ha påvirkning på de feltene du nevner....

Klaus_Brann

Quote from: Yngve on March 03, 2015, 13:39:43 PM
Quote from: Northside on March 03, 2015, 13:33:01 PM
Jeg ser for meg det ble lagt frem slik:


Du har ikkje den breiaste erfaringa med styrearbeid du?


Kan ikke du opplyse oss som ikke har sittet i et styre om hvordan det legges frem da?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: bernu on March 03, 2015, 13:45:14 PM


Tommel opp. Jeg merker at jeg begynner å bli redd for at det blir mer tull enn moro med Tennfjord inn som leder etter det som har kommet frem i avisene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Fusentast on March 03, 2015, 14:10:01 PM
Styret skal fatte beslutninger med hodet, og ikke med hjertet. At en er lidenskapelig opptatt av Brann er ikke ensbetydende med at en er i stand til å gjøre riktige (og gjerne upopulære) beslutninger.


Det er nok av eksempler i de siste styrene hvor de med "den riktige" kompetansen ikke akkurat har gjort en glitrende jobb.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Utmedsnolken on March 03, 2015, 15:03:24 PM
Quote from: krakra on March 03, 2015, 14:55:18 PM
Quote from: viks on March 03, 2015, 14:51:17 PM
Syntes dette er en vanskelig sak å ta stilling til.

Er helt på linje med de som mener at det er alfa omega at et styre har og kontakt med grasroteni bedriften. I dette tilfelle oss supportere. Altfor mange ganger de siste årene har det blitt fattet vedtak som er så til de grader i utakt med den gjengse oppfatning, at man nesten har kunnet begynne å lure på hvilken planet styret arbeidet fra.

På den annen side er det viktig å huske at Brann er en mellomstor bedrift som er ille ute å kjøre. En bedrift som i år vil omsette for tett opptil hundre millioner kroner. For at Brann skal klare å navigere seg ut av det økonomiske uføre vi er i, og gjøre oss uavhengig av "snille gaver" fra Trond Mohn krever det knallhard jobbing med både økonomisk og juridisk kompetanse som en dyd av nødvendighet.

I mitt hodet er det veldig gode argumenter for begge syn, og jeg har ikke falt ned på et eget standpunkt enda.

Det som er viktig for meg er at vi får et styre som tenker seg om to ganger før de fatter et vedtak, og som har god kontakt med "allmenheten". Spesielt i de tilfeller der en styrebeslutning kan føre til økonomisk tap fordi de får folk til å rase mot klubben.

Husk at i tilfellet Brann sÃ¥ kan det som i en "normal" bedrift ville vært et særdeles fornuftig økonomisk vedtak - bli det stikk motsatte fordi det fÃ¥r supporterne  (klubbens viktigste inntektskilde) til Ã¥ rase og jobbe mot forslaget/boikotte.

Det er en hårfin balansegang, og mine tanker om du spør meg i dag ville kanskje vært at ett av benkeforslagene bør inn. Om dette skal være Dahl eller Samnøy er jeg ikke sikker på - men jeg er sikker på at det er viktig å ha en som kan være et bindeledd til supporterne. Det kan også Dahl være er min erfaring, men Samnøy er veldig flink å snakke med alle. Vanskelig valg.


Jeg har troen på at Christiansen kan fungere som et bindeledd, samme som Dahl som du nevner. De har kanskje ikke tung erfaring fra de innerste supportersirklene. Men er det nødvendig?


skulle jo tro at nye oppegÃ¥ende styremedlemmer  skulle kunne klare Ã¥ knytte noen kontakter i de miljøene ogsÃ¥.


Det får man da virkelig håpe, men det blir uansett ikke det samme.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Straffe!!! on March 03, 2015, 15:56:17 PM
Quote from: krakra on March 03, 2015, 14:52:03 PM
Quote from: Northside on March 03, 2015, 14:50:02 PM
Quote from: krakra on March 03, 2015, 14:45:50 PM
Denne bankgarantien ble ikke sjekket eksternt på grunn av tidspress. Noe som kn skje i overgangssaker.
Det er Tennfjord som har vektlagt at det er viktig med en person som sitter på juridisk kompetanse. Så jeg tror ikke han er enlg. Juss kan være komplisert. Særlig forretningsjuss.


Men tror du seriøst at en i styret, advokat av alle ting (ikke kjent for å jobbe gratis), sitter online 24 timer i døgnet i overgangsvindudet med sitt usle styrehonorar?

Tror du kanskje på rosa elefanter og seriegull med RBH i samme slengen?
Det var sryret som vedtok salg og da tror jeg bankgarantien var er sentralt dokument som jeg regner med at den med juridisk kompetanse i styret ville tatt en ekstra titt på.


Fascinerende sammenlikning!
For hvem var det Brann rådførte seg med i Bari-saken før de på noe vaklende grunnlag valgte å ta sjansen?

Advokatfirma Kluge. Branns kontakt hos Kluge?
Nina Sandnes.

Jaggu sa jeg smørje. Hadde nok hjulpet å ha henne som styremedlem da.


Ops. Gult kort.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Northside on March 03, 2015, 18:49:07 PM
Trekker han seg før valget, så finnes det gode erstattere som umiddelbart kan ta jobben.


Hvem da?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: abe78 on March 03, 2015, 19:17:19 PM
Quote from: pidre on March 03, 2015, 15:14:42 PM
Jaja, Tennfjord allerede i konfrontasjon med medlemmene!


Voldsomt snevert om så blir tilfelle.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Jeg tror Tennfjords aversjon mot Samnøy handler om at hun ikke er en nikkedukke. Hun tør å si i fra, for det var jo åpenbart at hun og Barmen var i klinsj. Tennfjord vil, slik det ser ut, bare ha nikkedukker rundt seg. Han vil ikke ha noen som utfordrer og sier i fra eller er uenige i hans strategi. Derfor han er så opptatt av at hele styret skal bestå nøyaktig av dem han ønsker seg. Jeg må si at jeg etter de siste dagers hendelser er meget skeptisk til Tennfjord. Jeg tror avstanden mellom supportere og ledelse vil øke markant, og det gjør det kanskje enda viktigere enn før at vi har en person i styret. Eller sagt på en annen måte: Det at Tennfjord ikke vil ha folk med supporter-ståsted i styret, tyder vel på at vi absolutt trenger noen med det. Vi kommer neppe til å komme nærmere å bli hørt uten en styrerepresentant, under Tennfjord.
Legg ned hele klubben!

krakra

Du tror ikke de andre tørr å si ifra? Jeg tror aversjonen skyldes at hun ikke har noen relevant kompetanse.

Klaus_Brann

Quote from: viks on March 03, 2015, 21:43:18 PM
Propaganda eller ikke. Mohn har vist tidligere at han kan trekke all støtte over natten (Tertnes).


Langsiktig hadde det vært veldig bra, da hadde vi kanskje blitt tvunget til å klare å drive sunt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Quote from: Arild Chr on March 03, 2015, 22:22:21 PM
Quote from: Nixon on March 03, 2015, 22:14:37 PM
Aprpos denne Christiansen: I sitt ene innlegg her på forumet skrev han "jeg er sikker på at hvis jeg blir valgt inn så er det saker hvor økonomen Arild og supporteren Arild vil ha forskjellige meninger."

Jeg skulle gjerne likt å visst hvilken Arild han så for seg oftest gå av med seieren...


Det som jeg mener er best for Brann er det jeg kommer til å stemme og jobbe for. Uavhengig om det er en økonomisk beslutning eller en "supporterbeslutning".


Kva er best av?:
-Brann tar seriegull, men går 10 mill i minus.
-Brann tar 8.plass og går 1 mill i pluss.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

bernu

Quote from: krakra on March 03, 2015, 23:38:26 PM
Du tror ikke de andre tørr å si ifra? Jeg tror aversjonen skyldes at hun ikke har noen relevant kompetanse.


Heller Samnøy sin supporterkompetanse, menneskekompetanse og pedagogiske kompetanse enn Skjelbred sin skiskytterkompetanse....
HANSA - Z

Giles

Quote from: krøvel vellevold on March 03, 2015, 22:56:41 PM
Quote from: Giles on March 03, 2015, 22:51:56 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 03, 2015, 22:42:37 PM
Quote from: Giles on March 03, 2015, 22:39:14 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 03, 2015, 22:30:22 PM
Quote from: Giles on March 03, 2015, 22:21:05 PM
Tror de få nissene og kverulantene som stiller på årsmøtet at de er Brann? Er det mulig å bekrefte det jeg påstår på en bedre/verre måte?
Nei, ta ansvar og hold dere hjemme. Alternativt klapp inn det foreslåtte styret på vegne av meg.

Hovmod står for fall.
Ellers er jo dette kjent AKP-ML taktikk. På denne måten bestemte de få over de mange. De utnyttet svakhetene i demokratiet. Andre kalte det kupp.


Du er jo totalt ute å kjøre! Hvis du har sterke meninger om hvem som bør styre Brann, så bør du stille på årsmøtet og bruke din tale- og stemmerett. Også hvis du har sterke meninger om Brann skal være en medlemsstyrt (les: årsmøtestyrt) klubb, eller en dikatorisk organisasjon der medlemmene ikke har en dritt å si. Nytter ikke å sitte hjemme i sofaen og klage over dem som tok avgjørelsene for deg.

Du skjønner det bare ikke. Det handler om situasjonsforståelse noe som tydeligvis glipper. Og at de edle medlemmer evner å forstå at de faktisk handler på vegne av flere enn seg selv. Vis et snev av ydmykhet for det publikum som ikke stiller på årsmøtet, eller mener du virkelig at Brann handler om hundre sjeler på årsmøtet.
Ikke de hundretusen andre.
At du nekter å se analogien til AKP pakket er spesielt.

Du bare beviser stormannsgalskapen. Jeg vet hvordan beslutninger skjer og jeg vet utmerket godt at du og alle andre stemmer som dere selv vil. Det har aldri vært poenget.
Men jeg blir svett av å lese hva en marginal gjeng kan finne på og attpåtil lykkes med når så mye står på spill.
Det eneste dere får til er å sage over greina dere sitter på og den er mer eller mindre gåen fra før.
Dere kommer ikke til å forstå før det er for sent.
Gi Brann et handlekraftig styre som kan fungere uavhengig av 70 tallskamerater og bygdetullinger.


krøvel vellevold

March 03, 2015, 23:47:31 PM #497 Last Edit: March 03, 2015, 23:54:13 PM by krøvel vellevold
Quote from: krakra on March 03, 2015, 23:38:26 PM
Du tror ikke de andre tørr å si ifra? Jeg tror aversjonen skyldes at hun ikke har noen relevant kompetanse.


Det er jo latterlig at ikke ett styremedlem kan være uten økonomi-/jussutdannelse. Hva faenskap kan Samnøy gjøre aleine liksom? Har hun fem-dobbel stemme? Eller er hun veldig god på å overbevise de andre styremedlemmene om at den crazy og hodeløse supporter-tankegangen er den riktige?

Etter hva jeg har forstått, var Samnøy og Barmen i klinsj. Barmen ble utfordret av Samnøy. Det tålte ikke Barmen. Samnøy har antagelig hatt for sterke meninger om ting og tang. Sterke meninger som går imot ham selv, er neppe noe Tennfjord ønsker. Han vil ikke ha noen bråkebøtte som stiller ubehagelige spørsmål.
Legg ned hele klubben!

bernu

Quote from: Giles on March 03, 2015, 23:45:32 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 03, 2015, 22:56:41 PM
Quote from: Giles on March 03, 2015, 22:51:56 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 03, 2015, 22:42:37 PM
Quote from: Giles on March 03, 2015, 22:39:14 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 03, 2015, 22:30:22 PM
Quote from: Giles on March 03, 2015, 22:21:05 PM
Tror de få nissene og kverulantene som stiller på årsmøtet at de er Brann? Er det mulig å bekrefte det jeg påstår på en bedre/verre måte?
Nei, ta ansvar og hold dere hjemme. Alternativt klapp inn det foreslåtte styret på vegne av meg.

Hovmod står for fall.
Ellers er jo dette kjent AKP-ML taktikk. På denne måten bestemte de få over de mange. De utnyttet svakhetene i demokratiet. Andre kalte det kupp.


Du er jo totalt ute å kjøre! Hvis du har sterke meninger om hvem som bør styre Brann, så bør du stille på årsmøtet og bruke din tale- og stemmerett. Også hvis du har sterke meninger om Brann skal være en medlemsstyrt (les: årsmøtestyrt) klubb, eller en dikatorisk organisasjon der medlemmene ikke har en dritt å si. Nytter ikke å sitte hjemme i sofaen og klage over dem som tok avgjørelsene for deg.

Du skjønner det bare ikke. Det handler om situasjonsforståelse noe som tydeligvis glipper. Og at de edle medlemmer evner å forstå at de faktisk handler på vegne av flere enn seg selv. Vis et snev av ydmykhet for det publikum som ikke stiller på årsmøtet, eller mener du virkelig at Brann handler om hundre sjeler på årsmøtet.
Ikke de hundretusen andre.
At du nekter å se analogien til AKP pakket er spesielt.

Du bare beviser stormannsgalskapen. Jeg vet hvordan beslutninger skjer og jeg vet utmerket godt at du og alle andre stemmer som dere selv vil. Det har aldri vært poenget.
Men jeg blir svett av å lese hva en marginal gjeng kan finne på og attpåtil lykkes med når så mye står på spill.
Det eneste dere får til er å sage over greina dere sitter på og den er mer eller mindre gåen fra før.
Dere kommer ikke til å forstå før det er for sent.
Gi Brann et handlekraftig styre som kan fungere uavhengig av 70 tallskamerater og bygdetullinger.




Jeg håper du står under greina når den knekker.....
For steike så mye tull du kommer med nå....
Engasjer deg eller hold kjeft.
Tipper du nekter å stemme ved valg også, men skriver høyest over alle de forferdelige politikerne.
HANSA - Z

Klaus_Brann

Quote from: Giles on March 03, 2015, 22:39:14 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 03, 2015, 22:30:22 PM
Quote from: Giles on March 03, 2015, 22:21:05 PM
Tror de få nissene og kverulantene som stiller på årsmøtet at de er Brann? Er det mulig å bekrefte det jeg påstår på en bedre/verre måte?
Nei, ta ansvar og hold dere hjemme. Alternativt klapp inn det foreslåtte styret på vegne av meg.

Hovmod står for fall.


Selvinnsikt av en annen verden.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up