• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

�rsmøte 2015

Started by Nixon, January 08, 2015, 11:59:27 AM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: Yngve on March 04, 2015, 09:31:35 AM
Det som er sikkert er at Samnøy sin posisjon ikkje akkurat vart styrka då det i går kom fram at det var ein samrøystes valkomitee som ikkje ville ha ho med vidare.


mens man andre steder leser at det var uenighet i valgkomiteen.

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Giles on March 04, 2015, 09:39:21 AM
Quote from: krøvel vellevold on March 04, 2015, 09:32:20 AM
Quote from: krakra on March 04, 2015, 09:25:03 AM
Alt i alt er det kritikkverdig oppførsel over hele linja. Enig i at hestehandelen lukter dritt. Det er kanskje demokratisk, men det er et kupp hvor man stemmer inn en kandidat man egentlig ikke ønsker for å sette resten av kandidatene på sidelinjen. Skitten politikk.

Når det gjelder Mohn har han vel ikke truet eller fristet med noen ting. Det er mediene som erfarer at han støtter Tennfjord. Jeg tipper det er en lekkasje som kommer fra Brann. Han kan ikke noe for det. At det er usikkert om han vil være like støtttende ovenfor en annen styreleder sier seg selv når en ikke vet hvem dette eventuelt vil bli. Det har ikke stått noe sted at han trekker støtten uten Tennfjord. Men det KAN skje.


Det har vel stått at han vil avvente til etter årsmøtet. Derfor er det som jeg sier - en VAG trussel. Han trur ikke direkte, men med tanke på at han støtter Tennfjord så leser man jo mellom linjene at støtten KAN forsvinne hvis ikke Tennfjord blir leder. Noe Tennfjord selv også kommer med vage trusler om at han ikke vil, hvis ikke styret blir som foreslått. Med andre ord: Folk forsøkes skremmes til å velge folk de kanskje egentlig ikke vil ha, bare fordi de er livredde for at Tennfjord skal trekke seg - som i sin tur kan bety at Mohn-støtten forsvinner.


Ja la den ene idioten stemme inn den andre idioten. Det blir bra styre av det.


ja alt blir bra bare Mohn får viljen sin. Da blir alt suksess.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Giles on March 04, 2015, 09:33:07 AM
Quote from: Yngve on March 04, 2015, 09:31:35 AM
Det som er sikkert er at Samnøy sin posisjon ikkje akkurat vart styrka då det i går kom fram at det var ein samrøystes valkomitee som ikkje ville ha ho med vidare.

Ja, kanskje hun rett og slett har gjort en dårlig styrejobb?


Eller kanskje Barmen ikke tålte en person som sa ham midt imot?
Legg ned hele klubben!

ostraume

Quote from: Nixon on March 04, 2015, 09:31:24 AM
Quote from: krøvel vellevold on March 04, 2015, 09:23:16 AMFor øvrig er jeg enig med deg ang. hestehandelen. Men det blir nok ikke aktuelt nå uansett.


Hvorfor ikke? Har det skjedd noe nytt?


Når du er ferdig med polemikken, krøvel, så kan du kanskje svare på dette?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on March 04, 2015, 09:41:02 AM
Quote from: Yngve on March 04, 2015, 09:31:35 AM
Det som er sikkert er at Samnøy sin posisjon ikkje akkurat vart styrka då det i går kom fram at det var ein samrøystes valkomitee som ikkje ville ha ho med vidare.


mens man andre steder leser at det var uenighet i valgkomiteen.




Nå blir Lekven direkte sitert på dette, så det stemmer sikkert. Og det er litt overraskende. Jeg trodde Samnøy hadde Reksten med seg. Men hvis ikke ser jo han til å være i utakt med de han skal representere i valgkomiteen. Noe som selvsagt ikke er ulovlig.

Men det endrer i bunn og grunn ikke så mye. Jeg blir mer og mer overbevist om at publikum, skriver bevisst publikum og ikke supportere, må ha en representant i styret.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Giles

Quote from: krøvel vellevold on March 04, 2015, 09:42:48 AM
Quote from: Giles on March 04, 2015, 09:33:07 AM
Quote from: Yngve on March 04, 2015, 09:31:35 AM
Det som er sikkert er at Samnøy sin posisjon ikkje akkurat vart styrka då det i går kom fram at det var ein samrøystes valkomitee som ikkje ville ha ho med vidare.

Ja, kanskje hun rett og slett har gjort en dårlig styrejobb?


Eller kanskje Barmen ikke tålte en person som sa ham midt imot?

Siden du har innsideinformasjon. Kan du beskrive hva Samnøy talte midt i mot?

Yngve

Quote from: krøvel vellevold on March 04, 2015, 09:41:02 AM
Quote from: Yngve on March 04, 2015, 09:31:35 AM
Det som er sikkert er at Samnøy sin posisjon ikkje akkurat vart styrka då det i går kom fram at det var ein samrøystes valkomitee som ikkje ville ha ho med vidare.


mens man andre steder leser at det var uenighet i valgkomiteen.




Ueinigheit er det skrevet om ja.

Men både BA og BT skriv at det var samrøystes einigheit om å vraka Samnøy.

Det er ikkje eit godt teikn.

Yngve

Quote from: Nixon on March 04, 2015, 09:48:16 AM
Quote from: krøvel vellevold on March 04, 2015, 09:41:02 AM
Quote from: Yngve on March 04, 2015, 09:31:35 AM
Det som er sikkert er at Samnøy sin posisjon ikkje akkurat vart styrka då det i går kom fram at det var ein samrøystes valkomitee som ikkje ville ha ho med vidare.


mens man andre steder leser at det var uenighet i valgkomiteen.




Nå blir Lekven direkte sitert på dette, så det stemmer sikkert. Og det er litt overraskende. Jeg trodde Samnøy hadde Reksten med seg. Men hvis ikke ser jo han til å være i utakt med de han skal representere i valgkomiteen. Noe som selvsagt ikke er ulovlig.

Men det endrer i bunn og grunn ikke så mye. Jeg blir mer og mer overbevist om at publikum, skriver bevisst publikum og ikke supportere, må ha en representant i styret.


Akkurat det er eg heilt einig med deg om.

Men når publikumskandidaten er den valkomiteen ikkje vil ha, og det ikkje er nokon andre kandidatar, stiller me svakt.

For denne Christensen, som av klubben vart lansert som supporteralibiet, ser jo ut til å vera på Tennfjord sitt lag basert på tolkingar av det han kom med då han vart spurt om han ville trekka seg om ikkje alle som er innstilt vart banka gjennom utan debatt.

Men at ein rotaklubb som Brann ikkje berre kan ha næringslivsfolk (og Skjelbreid) i styret, er det ikkje tvil om. Då fryktar eg arrogansen til klubben vert mange hakk høgare enn kva den alt er. Og desse kjerneverdiane våre vert køyrd i grøfta, endå meir enn kva Gorm alt prøver på.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dokken

Dahl trekker seg:
http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Bjorn-Dahl-trekker-kandidaturet-til-Brann-styret-497226_1.snd

Så da er det snakk om EN mulig endring i valgkomiteens innstilling. Hvis Tennfjord og Lekven trekker seg på grunn av det, så er de verdens barnsligste voksne mennesker. Slikt skjer ikke en gang i det mest skakkjørte borettslagsstyre.

Når det gjelder Samnøy: La det ikke være tvil om at både supportere og andre deler av klubben støtter henne. Også flere sittende styremedlemmer. Valgkomiteen prøvde nok i det lengste å levere fra seg en samlet innstilling - det var Lekven ekstremt opptatt av. Akkurat som hun har jobbet nærmest hysterisk for å unngå benkeforslag.

At Dahl trekker seg, er nok et resultat av dette presset, og jeg ville ikke bli forundret om Mohn, Barmen og RBH har noe med dette å gjøre også. Det kan jeg ikke bevise, dog.

Uansett: La nå ikke vage trusler og bøllemetodene til en fløy hindre dere fra å stemme for det dere mener er den beste sammensetningen av styret. Et skifte av en plass er totalt udramatisk. Det er Lekven & co - hjulpet av media - som gjør dette til et avgjørende spørsmål.

krøvel vellevold

Quote from: Giles on March 04, 2015, 09:50:04 AM
Quote from: krøvel vellevold on March 04, 2015, 09:42:48 AM
Quote from: Giles on March 04, 2015, 09:33:07 AM
Quote from: Yngve on March 04, 2015, 09:31:35 AM
Det som er sikkert er at Samnøy sin posisjon ikkje akkurat vart styrka då det i går kom fram at det var ein samrøystes valkomitee som ikkje ville ha ho med vidare.

Ja, kanskje hun rett og slett har gjort en dårlig styrejobb?


Eller kanskje Barmen ikke tålte en person som sa ham midt imot?

Siden du har innsideinformasjon. Kan du beskrive hva Samnøy talte midt i mot?


RBH-saken er jo ganske åpenbar. Men dette er ikke bare "inside information", det stod jo også et sted at de to hadde store samarbeidsproblemer. Med andre ord: Hun har stått for noe helt annet enn Barmen.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on March 04, 2015, 09:45:50 AM
Quote from: Nixon on March 04, 2015, 09:31:24 AM
Quote from: krøvel vellevold on March 04, 2015, 09:23:16 AMFor øvrig er jeg enig med deg ang. hestehandelen. Men det blir nok ikke aktuelt nå uansett.


Hvorfor ikke? Har det skjedd noe nytt?


Når du er ferdig med polemikken, krøvel, så kan du kanskje svare på dette?

Nei dette var visst "hemmelig" inntil videre, men nå ser det ut til at katten er ute av sekken...
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on March 04, 2015, 10:19:04 AM
Quote from: Giles on March 04, 2015, 09:50:04 AM
Quote from: krøvel vellevold on March 04, 2015, 09:42:48 AM
Quote from: Giles on March 04, 2015, 09:33:07 AM
Quote from: Yngve on March 04, 2015, 09:31:35 AM
Det som er sikkert er at Samnøy sin posisjon ikkje akkurat vart styrka då det i går kom fram at det var ein samrøystes valkomitee som ikkje ville ha ho med vidare.

Ja, kanskje hun rett og slett har gjort en dårlig styrejobb?


Eller kanskje Barmen ikke tålte en person som sa ham midt imot?

Siden du har innsideinformasjon. Kan du beskrive hva Samnøy talte midt i mot?


RBH-saken er jo ganske åpenbar. Men dette er ikke bare "inside information", det stod jo også et sted at de to hadde store samarbeidsproblemer. Med andre ord: Hun har stått for noe helt annet enn Barmen.


Og Moldestad før Barmen der hun blant annet stemte i mot forlengelsen av Skarsfjord.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at alle supportere bør applaudere henne inn i styret!;)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

dr_cyanid

Quote from: dokken on March 04, 2015, 10:07:22 AM
Dahl trekker seg:
http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Bjorn-Dahl-trekker-kandidaturet-til-Brann-styret-497226_1.snd

Så da er det snakk om EN mulig endring i valgkomiteens innstilling. Hvis Tennfjord og Lekven trekker seg på grunn av det, så er de verdens barnsligste voksne mennesker. Slikt skjer ikke en gang i det mest skakkjørte borettslagsstyre.

Når det gjelder Samnøy: La det ikke være tvil om at både supportere og andre deler av klubben støtter henne. Også flere sittende styremedlemmer. Valgkomiteen prøvde nok i det lengste å levere fra seg en samlet innstilling - det var Lekven ekstremt opptatt av. Akkurat som hun har jobbet nærmest hysterisk for å unngå benkeforslag.

At Dahl trekker seg, er nok et resultat av dette presset, og jeg ville ikke bli forundret om Mohn, Barmen og RBH har noe med dette å gjøre også. Det kan jeg ikke bevise, dog.

Uansett: La nå ikke vage trusler og bøllemetodene til en fløy hindre dere fra å stemme for det dere mener er den beste sammensetningen av styret. Et skifte av en plass er totalt udramatisk. Det er Lekven & co - hjulpet av media - som gjør dette til et avgjørende spørsmål.


En voksen avgjørelse av Dahl.

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on March 04, 2015, 10:27:15 AM
Quote from: krøvel vellevold on March 04, 2015, 10:19:04 AM
Quote from: Giles on March 04, 2015, 09:50:04 AM
Quote from: krøvel vellevold on March 04, 2015, 09:42:48 AM
Quote from: Giles on March 04, 2015, 09:33:07 AM
Quote from: Yngve on March 04, 2015, 09:31:35 AM
Det som er sikkert er at Samnøy sin posisjon ikkje akkurat vart styrka då det i går kom fram at det var ein samrøystes valkomitee som ikkje ville ha ho med vidare.

Ja, kanskje hun rett og slett har gjort en dårlig styrejobb?


Eller kanskje Barmen ikke tålte en person som sa ham midt imot?

Siden du har innsideinformasjon. Kan du beskrive hva Samnøy talte midt i mot?


RBH-saken er jo ganske åpenbar. Men dette er ikke bare "inside information", det stod jo også et sted at de to hadde store samarbeidsproblemer. Med andre ord: Hun har stått for noe helt annet enn Barmen.


Og Moldestad før Barmen der hun blant annet stemte i mot forlengelsen av Skarsfjord.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at alle supportere bør applaudere henne inn i styret!;)


Styret trenger jo folk som kan si i fra, og ikke er redde for å tale styrelederen midt imot. At Tennfjord ikke vil ha henne, er jo nesten et sunnhetstegn.
Legg ned hele klubben!

krakra

Igjen. Hvor har du det fra at ingen av de andre evner å si ifra?

Lasaron

Med den nye vendingen håper jeg det er mulig å få Lie-Nilsen ut, men han er i utgangspunktet ikke på valg. Eller?

Jev vedder en tier på at den nye vendingen har noe med Tennfjord og makt å gjøre. Han er allerede mektig og arrogant. Veldig viktig å få Samnøy inn. Jeg er mest opptatt av at Lie-Nilsen går ut på grunn av Skarsfjordsaken, og muligens pga RBH-saken. Sandnes ut er prioritet nr. 2.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: krakra on March 04, 2015, 10:41:24 AM
Igjen. Hvor har du det fra at ingen av de andre evner å si ifra?


Fra pressen vet vi at de to hadde samarbeidsproblemer. Slik jeg kjenner Samnøy, er hun ikke en vrang og vanskelig person. Fra annet hold har jeg at Barmen mislikte at Samnøy utfordret ham. Så da er det jo bare å legge sammen to og to: Barmen mislikte Samnøy fordi hun var sterkt uenig med ham.
Legg ned hele klubben!

osoerli

Quote from: Lasaron on March 04, 2015, 10:42:27 AM
Med den nye vendingen håper jeg det er mulig å få Lie-Nilsen ut, men han er i utgangspunktet ikke på valg. Eller?



Kun Skjelbreid som ikkje er på valg.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

Om Skjelbreid Poirée hadde bedt om avløsning i dag og Samnøy hadde fått fortsatt i styret hadde kanskje vært den beste løsningen totalt sett.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Yngve

Kvifor?

For min del er det slik at er det nokon eg vil skal få prøva seg eit år til, så må det vera ho. Ho har med seg noko ingen andre har, toppidrettskultur og erfaring med å lukkast.

pidre

Quote from: Straffe!!! on March 03, 2015, 15:56:17 PM
Quote from: krakra on March 03, 2015, 14:52:03 PM
Quote from: Northside on March 03, 2015, 14:50:02 PM
Quote from: krakra on March 03, 2015, 14:45:50 PM
Denne bankgarantien ble ikke sjekket eksternt på grunn av tidspress. Noe som kn skje i overgangssaker.
Det er Tennfjord som har vektlagt at det er viktig med en person som sitter på juridisk kompetanse. Så jeg tror ikke han er enlg. Juss kan være komplisert. Særlig forretningsjuss.


Men tror du seriøst at en i styret, advokat av alle ting (ikke kjent for å jobbe gratis), sitter online 24 timer i døgnet i overgangsvindudet med sitt usle styrehonorar?

Tror du kanskje på rosa elefanter og seriegull med RBH i samme slengen?
Det var sryret som vedtok salg og da tror jeg bankgarantien var er sentralt dokument som jeg regner med at den med juridisk kompetanse i styret ville tatt en ekstra titt på.


Fascinerende sammenlikning!
For hvem var det Brann rådførte seg med i Bari-saken før de på noe vaklende grunnlag valgte å ta sjansen?

Advokatfirma Kluge. Branns kontakt hos Kluge?
Nina Sandnes.

Jaggu sa jeg smørje. Hadde nok hjulpet å ha henne som styremedlem da.


Stemmer dette bør Nina Sandnes være uaktuell - den saken er klar!
Saludar a los monos!

Fusentast

Quote from: Northside on March 03, 2015, 14:41:38 PM
Quote from: Fusentast on March 03, 2015, 14:10:01 PM
Styret skal fatte beslutninger med hodet, og ikke med hjertet. At en er lidenskapelig opptatt av Brann er ikke ensbetydende med at en er i stand til å gjøre riktige (og gjerne upopulære) beslutninger.


At man ikke er opptatt i det hele tatt om Brann, er ihvertfall ikke ensbetydende med at man tar de riktige beslutningene. Ref Tennfjord, Olsen og advokaten.
Igjen: En blanding av bakgrunner er det viktige.


Jeg prøvde å få frem et generelt poeng om at god styrekompetanse ofte er høyt korrelert med næringslivserfaring. En viktig egenskap i næringslivet er å kunne se saker fra ulike sider og fatte beslutninger som ikke nødvendigvis er populære, men som likevel kan være nødvendige. Som styremedlem må en tenke helhetlig og langsiktig, og da kan i mine øyne en brennende lidenskap for Brann være til hinder.
I don't think you can the rules!

Mahoney24

Greit at det kanskje er barnslig/arrogant av Tennfjord/styret og å trekke seg i prostest hvis hun blir valgt. Men jeg vil si at det er like arrogant av supporterene som absolutt vil ha henne inn i styret. Hvorfor skal dere på død og liv absolutt ha en i styret som ingen andre i styret vil ha. Hva tror dere dette gjør med samararbeidsmiljøet i et styre? Hvor mye makt vil Samnøy ha i et styre hvis alle andre er i mot henne fra start av? Denne saken ødelegger mer for klubben en det gagner den. Per dags dato så er Sk Brann ingen toppklubb i Norge. For at Brann skal kunne bli en toppklubb igjen så må det forandringer til. Og det store. Slik som det ser ut nå så blir det samme gamle leksen med mye uroligheter og bråk i Sk Brann. Jeg er også spent på hvilke styre som blir stablet på plass når Samnøy blir valgt framfor det styret som er blitt innstilt nå. Jeg tror at til årets seriestart så vi kommer til å ende opp med et styre som er blitt stablet sammen i hui og hast. Ingen sportssjef og ingen daglig leder. I tillegg så har vi en tropp som jeg mener ikke er god nok til å vinne 1.divisjon.

viks

Det hjelper ikke med verdens beste nærngslivsledere, og de dyktigste advokatene på jord, dersom vedtakene som fattes ikke er i takt med kundenes (les supporternes) ønsker. Da faller hele eksistens/inntekts grunnlaget til klubben bort, og man får en likegyldighet lik den vi har sett de siste årene.

Styret i Brann er nødt til å ha kontakt med grasroten. Det er lett å si at nå skal vi prioritere kjerne verdiene (ærlig, inkluderende osv), og vi skal lytte til supporterne osv. I mine øyne har de på det nærmeste til gode å demonstrere dette i det hele tatt de senere år.

Jeg er lei av flotte ord, og konsterer at styret de siste fire-fem årene har fattet en rekke hårreisende vedtak, og kommet med en del uttalelser som ikke har rot i virkeligheten overhodet.

Samtidig må vi erkjenne at Brann ikke er et "idrettslag". Det er faktisk en hundre-millioners bedrift, med over 200 millioner i gjeld. Da kan man ikke leke butikk, og la en 50-60 menneskers gjeng med levninger fra fortiden styre klubben.

En del debatanter her inne er altfor opptatt av personer, hva stemte de den gang, hvorfor gjorde de sånn osv. Det som betyr noe er sammensetningen av kompetansen og akkurat der vet nok Tennfjord bedre enn de fleste her inne hva som behøves. På den annen side; Dersom Tennfjord ikke erkjenner at han må korte ned på avstanden til sin viktigste kundegruppe og selve eksistensgrunnlaget til klubben, så kommer han til å feile uansett hvor fornuftige beslutninger han fatter.

Heldigvis trakk Bjørn Dahl seg. Dahl er dyktig, og en særs hyggelig fyr. Ved å trekke seg viser han storhet ved å sette klubben foran seg selv nok en gang, og selvinnsikt ved å signalisere at han ikke ønsker å være en pådriver for splittelse og kaos i tider som denne. En klok mann.

Min konklusjon er at supporterne og selve ryggraden i klubben bør tas med på råd i større grad. Vi skal ikke kuppe noe møter. Vi skal ikke være en bidragsyter til kaos, som tirsdagsgjengen har lange tradisjoner for;

-Men supporterne/tilhengerne  SKAL ha en "ansatt" representant i styret, slik alle bedrifter med et budsjett som Branns har. Det er ikke for mye forlangt. Dersom Tennfjord/Mohn ikke erkjenner at dette er fornuftig, og dersom han ikke skjønner dette sÃ¥ har han ingenting som styreformann i Brann og gjøre. Da har han ikke skjønt hvilke forutsetninger/mekanismer som mÃ¥ til i det hele tatt. Supporterne/tilhengerne er Brann, uten disse ingen sponorer, mindre mediepenger osv.  

Alle mann må ro i samme retning dersom båten skal komme trygt i havn, og da må alle være bidragsytere og føle at de blir hørt innenfor rimelighetens grenser. 1 "ansatt" representant i styret er ikke mer enn rimelig og normalt i ethvert bedriftsstyre. Om Samnøy er den rette, og hva hun har utrettet de siste fire årene skal jeg ikke mene noe om, men pt er det hun som er vår kandidat, og da vil i hvert fall jeg av prinsipp stemme for hennes kandidatur.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Lasaron

Quote from: Mahoney24 on March 04, 2015, 12:51:53 PM
Greit at det kanskje er barnslig/arrogant av Tennfjord/styret og å trekke seg i prostest hvis hun blir valgt. Men jeg vil si at det er like arrogant av supporterene som absolutt vil ha henne inn i styret. Hvorfor skal dere på død og liv absolutt ha en i styret som ingen andre i styret vil ha. Hva tror dere dette gjør med samararbeidsmiljøet i et styre? Hvor mye makt vil Samnøy ha i et styre hvis alle andre er i mot henne fra start av? Denne saken ødelegger mer for klubben en det gagner den. Per dags dato så er Sk Brann ingen toppklubb i Norge. For at Brann skal kunne bli en toppklubb igjen så må det forandringer til. Og det store. Slik som det ser ut nå så blir det samme gamle leksen med mye uroligheter og bråk i Sk Brann. Jeg er også spent på hvilke styre som blir stablet på plass når Samnøy blir valgt framfor det styret som er blitt innstilt nå. Jeg tror at til årets seriestart så vi kommer til å ende opp med et styre som er blitt stablet sammen i hui og hast. Ingen sportssjef og ingen daglig leder. I tillegg så har vi en tropp som jeg mener ikke er god nok til å vinne 1.divisjon.

Det er da ikke arrogant å stemme på de kandidatene man syns er best. Hvis årsmøtet stemmer Samnøy inn, er flertallet arrogante da? Hvis AP får 52% oppslutning på neste stortingsvalg, er flertallet arrogante da? Dagens regjering ønsker jo ikke et slikt valg?

Mener du seriøst at vi risikerer å stå uten sportssjef og daglig leder til seriestart? Er du seriøs nå?
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Mahoney24 on March 04, 2015, 12:51:53 PM
Greit at det kanskje er barnslig/arrogant av Tennfjord/styret og å trekke seg i prostest hvis hun blir valgt. Men jeg vil si at det er like arrogant av supporterene som absolutt vil ha henne inn i styret. Hvorfor skal dere på død og liv absolutt ha en i styret som ingen andre i styret vil ha. Hva tror dere dette gjør med samararbeidsmiljøet i et styre? Hvor mye makt vil Samnøy ha i et styre hvis alle andre er i mot henne fra start av? Denne saken ødelegger mer for klubben en det gagner den. Per dags dato så er Sk Brann ingen toppklubb i Norge. For at Brann skal kunne bli en toppklubb igjen så må det forandringer til. Og det store. Slik som det ser ut nå så blir det samme gamle leksen med mye uroligheter og bråk i Sk Brann. Jeg er også spent på hvilke styre som blir stablet på plass når Samnøy blir valgt framfor det styret som er blitt innstilt nå. Jeg tror at til årets seriestart så vi kommer til å ende opp med et styre som er blitt stablet sammen i hui og hast. Ingen sportssjef og ingen daglig leder. I tillegg så har vi en tropp som jeg mener ikke er god nok til å vinne 1.divisjon.


Er det arrogant å bruke stemmeretten til å stemme på dem man ønsker inn? Er det styret selv som skal bestemme hvem som skal sitte i styret? Folk skal selvsagt stemme på dem de selv vil ha inn - ikke dem valgkomiteen, styret eller styrelederen forteller at de skal stemme på. Vi er ikke i Kina eller Nord-Korea.

Hvis årsmøtet går for en person som ikke Tennfjord kan samarbeide med, så er det Tennfjord som har et problem. Går han pga det, er det han som lager kaos. Det skal jo være et valg neste år også, og da har Tennfjord ett år igjen. Skal han da blande seg inn i valgkomiteens arbeid i forkant? Skal han true med å trekke seg også da hvis ikke "de riktige folkene" blir stemt inn? Tennfjord opptrer arrogant og udemokratisk. Har han problemer med å lede et styre der det er EN person han ikke liker, så kan man jo bare tenke seg hvor vanskelig det vil være å ha noe som helst samarbeid med den fyren.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Jeg husker etter forrige årsmøte, at jeg tenkte at mange i forsamlingen kunne likt seg i Nord-Korea. Det er deilig å slippe å tenke, å la andre ta valg for seg. Men det er ikke alltid så lurt. Men vi er altså noen i Brann som er så frekke og arrogante at vi gjør oss opp våre egne meninger om hva som er best for Brann i stedet for å gjøre som vi blir fortalt.
Tren på langskudd

Giles

Quote from: Mahoney24 on March 04, 2015, 12:51:53 PM
Greit at det kanskje er barnslig/arrogant av Tennfjord/styret og å trekke seg i prostest hvis hun blir valgt. Men jeg vil si at det er like arrogant av supporterene som absolutt vil ha henne inn i styret. Hvorfor skal dere på død og liv absolutt ha en i styret som ingen andre i styret vil ha. Hva tror dere dette gjør med samararbeidsmiljøet i et styre? Hvor mye makt vil Samnøy ha i et styre hvis alle andre er i mot henne fra start av? Denne saken ødelegger mer for klubben en det gagner den. Per dags dato så er Sk Brann ingen toppklubb i Norge. For at Brann skal kunne bli en toppklubb igjen så må det forandringer til. Og det store. Slik som det ser ut nå så blir det samme gamle leksen med mye uroligheter og bråk i Sk Brann. Jeg er også spent på hvilke styre som blir stablet på plass når Samnøy blir valgt framfor det styret som er blitt innstilt nå. Jeg tror at til årets seriestart så vi kommer til å ende opp med et styre som er blitt stablet sammen i hui og hast. Ingen sportssjef og ingen daglig leder. I tillegg så har vi en tropp som jeg mener ikke er god nok til å vinne 1.divisjon.

Du har så rett så rett. Veldig provoserende men helt elementært. All risiko du nevner er helt reell.

Lasaron

Quote from: Giles on March 04, 2015, 13:18:22 PM
Quote from: Mahoney24 on March 04, 2015, 12:51:53 PM
Greit at det kanskje er barnslig/arrogant av Tennfjord/styret og å trekke seg i prostest hvis hun blir valgt. Men jeg vil si at det er like arrogant av supporterene som absolutt vil ha henne inn i styret. Hvorfor skal dere på død og liv absolutt ha en i styret som ingen andre i styret vil ha. Hva tror dere dette gjør med samararbeidsmiljøet i et styre? Hvor mye makt vil Samnøy ha i et styre hvis alle andre er i mot henne fra start av? Denne saken ødelegger mer for klubben en det gagner den. Per dags dato så er Sk Brann ingen toppklubb i Norge. For at Brann skal kunne bli en toppklubb igjen så må det forandringer til. Og det store. Slik som det ser ut nå så blir det samme gamle leksen med mye uroligheter og bråk i Sk Brann. Jeg er også spent på hvilke styre som blir stablet på plass når Samnøy blir valgt framfor det styret som er blitt innstilt nå. Jeg tror at til årets seriestart så vi kommer til å ende opp med et styre som er blitt stablet sammen i hui og hast. Ingen sportssjef og ingen daglig leder. I tillegg så har vi en tropp som jeg mener ikke er god nok til å vinne 1.divisjon.

Du har så rett så rett. Veldig provoserende men helt elementært. All risiko du nevner er helt reell.

Den siste setningen der var trolling, tøysegutt  :)
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Grådig vits med valg i SK Brann, hvis årsmøtet skal skremmes til å velge "rett". Hvis ikke årsmøtet velger ditt og datt, så kommer den og den til å trekke seg, og da mister vi pengene fra Mohn, og da går vi konkurs.
Legg ned hele klubben!

Northside

March 04, 2015, 13:55:32 PM #581 Last Edit: March 04, 2015, 14:08:15 PM by Northside
Quote from: Mahoney24 on March 04, 2015, 12:51:53 PM
Greit at det kanskje er barnslig/arrogant av Tennfjord/styret og å trekke seg i prostest hvis hun blir valgt. Men jeg vil si at det er like arrogant av supporterene som absolutt vil ha henne inn i styret. Hvorfor skal dere på død og liv absolutt ha en i styret som ingen andre i styret vil ha.


På tide å ta dette fra begynnelsen av. Ser vi "supportere" får særdeles mye tyn for diverse ymse grunner som egentlig ikke er helt riktig.

1) For flere måneder siden samlet samlet vi grupperingene til dialog. Dette ble gjort delvis via medlemsutvalget, hvor alle grupperingene på Stadion er representert (mer eller mindre sammensatt gjeng, etter ønske fra styret selv).
I medlemsutvalget sitter BGG, Bataljonen, Z-gjengen, Brann-veteraner, frivillige vakter, trenere osv. Altså det meste av grupper rundt det som rører seg i Brann.
Målet var selvsagt å enes om en del saker og ting.

2) I god tid før valgkomiteen startet arbeidet sitt, ble vi supportere og Brann-veteraner enige om å holde en løpende dialog denne gangen før årsmøtet, for å unngå kaos og overraskelser på selve årsmøtet.
Dette var før vi i det hele tatt hadde bestemt oss for hvem vi skulle ha med videre.

3) Planen har aldri vært å utelukkende stemme for hverandres kandidater. Tanken var hele tiden kun vært å være enige om hvem vi ønsker skal sitte i styret. Hvorfor skal dere på død og liv absolutt ha en i styret som ingen andre i styret vil ha.

Northside

March 04, 2015, 14:02:04 PM #582 Last Edit: March 04, 2015, 14:09:03 PM by Northside

Ickey

Quote from: viks on March 04, 2015, 13:00:16 PM
Det hjelper ikke med verdens beste nærngslivsledere, og de dyktigste advokatene på jord, dersom vedtakene som fattes ikke er i takt med kundenes (les supporternes) ønsker. Da faller hele eksistens/inntekts grunnlaget til klubben bort, og man får en likegyldighet lik den vi har sett de siste årene.



Her er noe av det som forbauser meg mest i denne diskusjonen. Tror dere at Bataljonen/BGG etc er representative for den jevne Brannsupporter? Da tror eg dere tar feil.

Selv har eg vært på Ca 75% av Brann sine hjemmekamper. Eg har 2 barn og er i 40 årene. Derfor har vi i alle fall 4 Brann drakter i hus, vi kjøper Brannbrødet og ser så mange av Brann sine bortekamper på TV. Det er mange slike som min familie og dette er viktig for sponsorer og for kjøp av Branneffekter.

Hvis vi sier at Bataljonen +++ er 1000 stk (har ingen peiling på faktisk antall) så er det 9000 andre på stadioen som er vanlige supportere. I tillegg sitter det sikkert 100 000 og ser på TV og heier på Brann med en Branndrakt på.

Så dere er nok en liten del av kundegruppen til Brann og hvis den er lik det store stå var da eg fikk der, så er det heller ikke en kjøpesterk gruppe.

Hadde dere forsvunnet så hadde det STORE savnet vært på kampdagen da det er omtrent dere ene og alene som holder stemningen oppe.

Men representativ for kundegruppen til Brann, det er dere i mine øyne ikke.

Northside

Quote from: Ickey on March 04, 2015, 14:10:56 PM
Her er noe av det som forbauser meg mest i denne diskusjonen. Tror dere at Bataljonen/BGG etc er representative for den jevne Brannsupporter? Da tror eg dere tar feil.


Nettopp derfor ble medlemsutvalget opprettet, for å prøve å ivareta alle medlemmene sine meninger. Selvsagt en umulig oppgave, men i det minste det nærmeste man kommer.

dr_cyanid

Quote from: Fusentast on March 04, 2015, 12:20:44 PM

Jeg prøvde å få frem et generelt poeng om at god styrekompetanse ofte er høyt korrelert med næringslivserfaring. En viktig egenskap i næringslivet er å kunne se saker fra ulike sider og fatte beslutninger som ikke nødvendigvis er populære, men som likevel kan være nødvendige. Som styremedlem må en tenke helhetlig og langsiktig, og da kan i mine øyne en brennende lidenskap for Brann være til hinder.


Særdeles godt og nyansert poeng, som mange i dette fora ikke klarer å ta innover seg.

Giles

Quote from: Ickey on March 04, 2015, 14:10:56 PM
Quote from: viks on March 04, 2015, 13:00:16 PM
Det hjelper ikke med verdens beste nærngslivsledere, og de dyktigste advokatene på jord, dersom vedtakene som fattes ikke er i takt med kundenes (les supporternes) ønsker. Da faller hele eksistens/inntekts grunnlaget til klubben bort, og man får en likegyldighet lik den vi har sett de siste årene.



Her er noe av det som forbauser meg mest i denne diskusjonen. Tror dere at Bataljonen/BGG etc er representative for den jevne Brannsupporter? Da tror eg dere tar feil.

Selv har eg vært på Ca 75% av Brann sine hjemmekamper. Eg har 2 barn og er i 40 årene. Derfor har vi i alle fall 4 Brann drakter i hus, vi kjøper Brannbrødet og ser så mange av Brann sine bortekamper på TV. Det er mange slike som min familie og dette er viktig for sponsorer og for kjøp av Branneffekter.

Hvis vi sier at Bataljonen +++ er 1000 stk (har ingen peiling på faktisk antall) så er det 9000 andre på stadioen som er vanlige supportere. I tillegg sitter det sikkert 100 000 og ser på TV og heier på Brann med en Branndrakt på.

Så dere er nok en liten del av kundegruppen til Brann og hvis den er lik det store stå var da eg fikk der, så er det heller ikke en kjøpesterk gruppe.

Hadde dere forsvunnet så hadde det STORE savnet vært på kampdagen da det er omtrent dere ene og alene som holder stemningen oppe.

Men representativ for kundegruppen til Brann, det er dere i mine øyne ikke.

Helt riktig og litt mer saklig enn hva jeg klarer.
Da er det et spørsmål om hvem som er arrogant og ikke.
Og det er et poeng for dere medlemmer eller eksklusive supportere å ta inn over dere at dere som selverklærte representanter for publikum bør svare for flere enn kompisgjengen. Northsides informasjon viser jo at alle fordommer man måtte ha om Branns kulturutfordringer langt på vei er sanne. Mange subkulturer driver renkespill i kulissene og krever/truer klubben med konsekvenser om de ikke blir hørt. Det er legitimt å kjempe for sin sak men sørgelig når du tenker på hvor stor makt så få mennesker har. Hvor mange er det egentlig som snakker sammen i denne gutteklubben grei? Svar gjerne, mitt tips, svært få.

dr_cyanid

March 04, 2015, 14:42:52 PM #587 Last Edit: March 04, 2015, 14:45:05 PM by dr_cyanid
Quote from: Nixon on March 04, 2015, 09:48:16 AM

Nå blir Lekven direkte sitert på dette, så det stemmer sikkert. Og det er litt overraskende. Jeg trodde Samnøy hadde Reksten med seg. Men hvis ikke ser jo han til å være i utakt med de han skal representere i valgkomiteen. Noe som selvsagt ikke er ulovlig.

Men det endrer i bunn og grunn ikke så mye. Jeg blir mer og mer overbevist om at publikum, skriver bevisst publikum og ikke supportere, må ha en representant i styret.


Skjønner fortsatt ikke hvorfor verken publikum eller supportere absolutt mÃ¥ ha en representant i styret.  ForstÃ¥r bare ikke. Dette grasrot-snakket gjør meg forvirret. Og søvnig.

Northside

Og siste telefonen var det Mohn som hadde til Dahl:
http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Bjorn-Dahl-trekker-kandidaturet-til-Brann-styret-497226_1.snd

Jeg er faktisk overrasket over hva som skjer i kulissene på Stadion. Trodde faktisk ikke det var så ille.
Og så er det jo tydelig at en del her kaster seg på det som Barmen, Lekven og co kommer med i media...

krøvel vellevold

Mohn sier så fint at han ikke vil legge føringer. Neida, så i stedet overtaler han benkeforslagene til å trekke seg...
Legg ned hele klubben!

OhAhCantona

Fæle Trond Mohn som bare vil Brann vondt. Hadde vært andre boller om han hadde stått med bluss og sunget "hatar, hatar NFF".

krøvel vellevold

Quote from: Ickey on March 04, 2015, 14:10:56 PM
Her er noe av det som forbauser meg mest i denne diskusjonen. Tror dere at Bataljonen/BGG etc er representative for den jevne Brannsupporter? Da tror eg dere tar feil.


Samnøy representerer ikke Bataljonen alene. Hun representerer flere supportergrupperinger. Det er uansett vanskelig å representere enhver som mener noe om Brann. Men hun kan komme med innspill til de øvrige styremedlemmene om hva som rører seg på grasrotnivå. Selvsagt skal ikke supporterne styre klubben, og man kan argumentere med at vi ikke har peil på hverken fotball eller bedriftsledelse. Men i og med at vi er selve fundamentet for det meste av Branns inntekter, er det veldig dumt å overse oss.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

100 millioner passer greit ikveld. Når alle tror møtet er over, slukkes lysene, røykmaskiner settes på, og Mohn åpenbarer seg i et forrykende lasershow med en skattkiste!
GÃ¥ av.

krøvel vellevold

Quote from: OhAhCantona on March 04, 2015, 14:59:40 PM
Fæle Trond Mohn som bare vil Brann vondt. Hadde vært andre boller om han hadde stått med bluss og sunget "hatar, hatar NFF".

Du syns det er greit at en enkeltperson som hverken er medlem i Brann eller skal på årsmøtet, skal bruke pengebunken sin til å legge press på det som skal skje i en demokratisk styrt klubb? At Mohn skal ha så sinnssyk makt i klubben, er et STORT problem! Vil han ha makt, så får han melde seg inn i klubben, stille på årsmøtet, stemme på valget eller kanskje til og med stille som styrekandidat. Det er det som er veien å gå i en demokratisk styrt klubb!
Legg ned hele klubben!

OhAhCantona

Selvsagt ikke, men jeg forstår heller ikke din motstand mot Trond Mohn gang på gang. Er det bedre at han kutter all støtte og lar Brann seile sin egen sjø?
Eller skal han bare fylle på Branns kasse med millioner etter millioner uten å ha noen som helst formening om hvem som skal forvalte disse pengene ?

OhAhCantona

Quote from: krøvel vellevold on March 04, 2015, 15:03:16 PM
Quote from: OhAhCantona on March 04, 2015, 14:59:40 PM
Fæle Trond Mohn som bare vil Brann vondt. Hadde vært andre boller om han hadde stått med bluss og sunget "hatar, hatar NFF".

Du syns det er greit at en enkeltperson som hverken er medlem i Brann eller skal på årsmøtet, skal bruke pengebunken sin til å legge press på det som skal skje i en demokratisk styrt klubb? At Mohn skal ha så sinnssyk makt i klubben, er et STORT problem! Vil han ha makt, så får han melde seg inn i klubben, stille på årsmøtet, stemme på valget eller kanskje til og med stille som styrekandidat. Det er det som er veien å gå i en demokratisk styrt klubb!

Tror du forresten at Molde syntes Røkkes innblanding i klubben er utidig? De har jo kunstgress i tillegg til at stadionnavnet er solgt!
Hvilke supportere tror du er mest fornøyd med tingenes tilstand; Branns eller Moldes?

krøvel vellevold

Quote from: OhAhCantona on March 04, 2015, 15:07:01 PM
Selvsagt ikke, men jeg forstår heller ikke din motstand mot Trond Mohn gang på gang. Er det bedre at han kutter all støtte og lar Brann seile sin egen sjø?
Eller skal han bare fylle på Branns kasse med millioner etter millioner uten å ha noen som helst formening om hvem som skal forvalte disse pengene ?


Så du mener Mohn og hans uberegnelige innfall skal styre klubben? Mohn er jo verre enn Tirsdagsgjengen. Han skal ha sine folk inn, og betaler for å få det til.
Legg ned hele klubben!

Fusentast

Quote from: krøvel vellevold on March 04, 2015, 15:03:16 PM
Quote from: OhAhCantona on March 04, 2015, 14:59:40 PM
Fæle Trond Mohn som bare vil Brann vondt. Hadde vært andre boller om han hadde stått med bluss og sunget "hatar, hatar NFF".

Du syns det er greit at en enkeltperson som hverken er medlem i Brann eller skal på årsmøtet, skal bruke pengebunken sin til å legge press på det som skal skje i en demokratisk styrt klubb? At Mohn skal ha så sinnssyk makt i klubben, er et STORT problem! Vil han ha makt, så får han melde seg inn i klubben, stille på årsmøtet, stemme på valget eller kanskje til og med stille som styrekandidat. Det er det som er veien å gå i en demokratisk styrt klubb!


Så lenge han er Branns respirator, så er det helt naturlig at han har en formening om hva som er det beste styret for klubben. Han ønsker vel tross alt en mest mulig fornuftig forvaltning av pengene, tror du ikke?
I don't think you can the rules!

Giles

Quote from: krøvel vellevold on March 04, 2015, 15:03:16 PM
Quote from: OhAhCantona on March 04, 2015, 14:59:40 PM
Fæle Trond Mohn som bare vil Brann vondt. Hadde vært andre boller om han hadde stått med bluss og sunget "hatar, hatar NFF".

Du syns det er greit at en enkeltperson som hverken er medlem i Brann eller skal på årsmøtet, skal bruke pengebunken sin til å legge press på det som skal skje i en demokratisk styrt klubb? At Mohn skal ha så sinnssyk makt i klubben, er et STORT problem! Vil han ha makt, så får han melde seg inn i klubben, stille på årsmøtet, stemme på valget eller kanskje til og med stille som styrekandidat. Det er det som er veien å gå i en demokratisk styrt klubb!

Du bekrefter at tiden er moden for en ny modell. Klubben er dødssyk og spises opp innenfra.

krøvel vellevold

Quote from: OhAhCantona on March 04, 2015, 15:09:39 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 04, 2015, 15:03:16 PM
Quote from: OhAhCantona on March 04, 2015, 14:59:40 PM
Fæle Trond Mohn som bare vil Brann vondt. Hadde vært andre boller om han hadde stått med bluss og sunget "hatar, hatar NFF".

Du syns det er greit at en enkeltperson som hverken er medlem i Brann eller skal på årsmøtet, skal bruke pengebunken sin til å legge press på det som skal skje i en demokratisk styrt klubb? At Mohn skal ha så sinnssyk makt i klubben, er et STORT problem! Vil han ha makt, så får han melde seg inn i klubben, stille på årsmøtet, stemme på valget eller kanskje til og med stille som styrekandidat. Det er det som er veien å gå i en demokratisk styrt klubb!

Tror du forresten at Molde syntes Røkkes innblanding i klubben er utidig? De har jo kunstgress i tillegg til at stadionnavnet er solgt!
Hvilke supportere tror du er mest fornøyd med tingenes tilstand; Branns eller Moldes?
Legg ned hele klubben!

Go Up