• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

�rsmøte 2015

Started by Nixon, January 08, 2015, 11:59:27 AM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

KriseLise

Quote from: krakra on March 11, 2015, 19:33:16 PM
Mannen du dr forelsket i. Fyren som bevisst sendte Brann i kaos, har vel også fortid Brann KriseLise. Men det er vel greit?


Jeg har aldri ment det er det beste for Brann - å hente tilbake personer som glir rett inn igjen i sine gamle koalisjoner og tankesett fra gamle dager. Tennfjord inkludert.

Men det er nå engang sånn at Brann trolig aldri blir en storklubb før man tør å ta steget ut og stable på plass ett styre og en ledelse som vil styre klubben kynisk men målbevisst mot et mål som man kun når om man tilsidesetter kameratskap og korridorkos og heller fokuserer all energi på hvordan man skal nå de sportslige målene.

Det ble nettopp nevnt i tråden at klubben kaster ikke fra seg i form av penger til sine eiere, men følelser. Og inntil det er følelsene som styrer klubbens viktige valg (i form av det som skjer på bl.a. årsmøtet) såer veien laaaang å gå.
Forskjellen på Supportere og en ulveflokk? Supportere har Brann i hjertet, mens ulveflokken har hjertet i brann! :)

Nixon

Quote from: KriseLise on March 11, 2015, 19:55:41 PMMen det er nå engang sånn at Brann trolig aldri blir en storklubb før man tør å ta steget ut og stable på plass ett styre og en ledelse som vil styre klubben kynisk men målbevisst mot et mål som man kun når om man tilsidesetter kameratskap og korridorkos og heller fokuserer all energi på hvordan man skal nå de sportslige målene.


Det ironiske er jo at Brann sannsynligvis kunne hatt sitt beste styre på år og dag som kunne klart akkurat dette: Tennfjord, Lie-Nielsen, Christiansen, Samnøy, Sandnes og Olsen. Dette kunne skjedd dersom alle kortene hadde blitt lagt på bordet. Og at det stemmer at Skjelbreid hadde trukket seg uansett.

Men det avhenger jo av at Samnøy ikke hadde sabotert styrearbeidet...

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

kabelmann

Vi kunne fått et styre med ganske mange nye koster. Nå stinker det gamle dinosaurer lang vei... herlig. Nå kommer nok alt til å bli så mye bedre.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Utmedsnolken

Synes denne artikkelen summerer alt bra (ikke noe særlig nytt som kommer frem dog): http://enfotivirkeligheten.blogspot.no/2015/03/hva-skjedde-pa-arsmtet-om-skjulte.html?m=1
"og der snubler Sæternes igjen"

steinbygger

Hvis man diskuterer om Samnøy skal trekke seg så er det i mine øyne en helt feil diskusjon. Hun er valgt av årsmøtet og bør da sitte. Det som bør diskuteres er hvordan dette skjedde.

Fakta er at Mette Nora Sætre og Samnøy er de som hadde lengst fartstid i det forrige styre og jeg regner med at Samnøy i denne tiden har brukt sin kjernekompetanse til Ã¥ bygge organisasjonen Brann og det er derfor Ã¥rsmøte ga hun fornyet tillit.

"Problemet" er ikke at det kommer benkeforslag,  men at det fremkommer at vi stemmer pÃ¥ hverandre sine forslag.  Hadde Helge Karlsen sagt at vi stemmer pÃ¥ Samnøy basert pÃ¥ den jobben som hun har gjort de siste 4 Ã¥rene hadde det vært lettere Ã¥ svelge. Det han derimot sa i BA onsdag var at de skulle stemme pÃ¥ Samnøy selv om Dahl hadde trukket seg siden de hadde inngÃ¥tt en avtale med supporterene.

Slik jeg forstÃ¥r valgkomiteen sÃ¥ har de hatt samtaler med sponsorer,  ansatte,  det sittende styre og fraksjonene rundt Brann. Basert pÃ¥ dette fremkommer det mange innspill pÃ¥ hva som fungerer og hva som ikke fungerer og jeg regner med at de ikke kan ta hensyn til alle innspillene, men de velger ut det som de som gruppe er viktigst. Dette selges da inn til potensielle styremedlemmer og ett av de punktene er at det ikke skal være styrt av fraksjonene lengre og det første vi fÃ¥r i trynet er at "vi stemmer pÃ¥ hverandre".  Da sier enkelt og greit medlemmene at det som valgkomiteen har jobbet etter er ikke slik vi ønsker det skal være.

Det er mange mÃ¥ter Ã¥ tolke det Liv Grethe har sagt. Hun har vært i styret og er den som best har kjent pÃ¥ kroppen hvordan det er Ã¥ jobbe med grupperingene rundt seg. Hun sier hun bestemte seg tirsdag,  hvilke informasjon var da tilgjengelig?  Mandag kom det frem at fraksjonene skulle stemme pÃ¥ hverandre.  Onsdag ble det klart at Dahl ikke stilte som benkeforslag,  men avtalen gjaldt fremdeles.  Liv Grethe har vel ogsÃ¥ latt døren stÃ¥ Ã¥pen hvis det kom en forespørsel og rammebetingelsene er riktig.

Det kommer helt sikkert ett bra styre, men det å få eksterne personer inn i styret er nok ikke så veldig lett nå.

Lasaron

Quote from: Utmedsnolken on March 11, 2015, 21:15:18 PM
Synes denne artikkelen summerer alt bra (ikke noe særlig nytt som kommer frem dog): http://enfotivirkeligheten.blogspot.no/2015/03/hva-skjedde-pa-arsmtet-om-skjulte.html?m=1


Usedvanlig godt skrevet. Er det kjent hvem som står bak siden?
Tren på langskudd

Lasaron

Quote from: steinbygger on March 11, 2015, 21:20:31 PM
Hvis man diskuterer om Samnøy skal trekke seg så er det i mine øyne en helt feil diskusjon. Hun er valgt av årsmøtet og bør da sitte. Det som bør diskuteres er hvordan dette skjedde.

Fakta er at Mette Nora Sætre og Samnøy er de som hadde lengst fartstid i det forrige styre og jeg regner med at Samnøy i denne tiden har brukt sin kjernekompetanse til Ã¥ bygge organisasjonen Brann og det er derfor Ã¥rsmøte ga hun fornyet tillit.

"Problemet" er ikke at det kommer benkeforslag,  men at det fremkommer at vi stemmer pÃ¥ hverandre sine forslag.  Hadde Helge Karlsen sagt at vi stemmer pÃ¥ Samnøy basert pÃ¥ den jobben som hun har gjort de siste 4 Ã¥rene hadde det vært lettere Ã¥ svelge. Det han derimot sa i BA onsdag var at de skulle stemme pÃ¥ Samnøy selv om Dahl hadde trukket seg siden de hadde inngÃ¥tt en avtale med supporterene.

Slik jeg forstÃ¥r valgkomiteen sÃ¥ har de hatt samtaler med sponsorer,  ansatte,  det sittende styre og fraksjonene rundt Brann. Basert pÃ¥ dette fremkommer det mange innspill pÃ¥ hva som fungerer og hva som ikke fungerer og jeg regner med at de ikke kan ta hensyn til alle innspillene, men de velger ut det som de som gruppe er viktigst. Dette selges da inn til potensielle styremedlemmer og ett av de punktene er at det ikke skal være styrt av fraksjonene lengre og det første vi fÃ¥r i trynet er at "vi stemmer pÃ¥ hverandre".  Da sier enkelt og greit medlemmene at det som valgkomiteen har jobbet etter er ikke slik vi ønsker det skal være.

Det er mange mÃ¥ter Ã¥ tolke det Liv Grethe har sagt. Hun har vært i styret og er den som best har kjent pÃ¥ kroppen hvordan det er Ã¥ jobbe med grupperingene rundt seg. Hun sier hun bestemte seg tirsdag,  hvilke informasjon var da tilgjengelig?  Mandag kom det frem at fraksjonene skulle stemme pÃ¥ hverandre.  Onsdag ble det klart at Dahl ikke stilte som benkeforslag,  men avtalen gjaldt fremdeles.  Liv Grethe har vel ogsÃ¥ latt døren stÃ¥ Ã¥pen hvis det kom en forespørsel og rammebetingelsene er riktig.

Det kommer helt sikkert ett bra styre, men det å få eksterne personer inn i styret er nok ikke så veldig lett nå.


Kort oppsummert syns jeg du legger for stor vekt på valgnemda.

Jeg vil også gjenta at jeg syns det er trist at valgnemda nå er nødt til å forsikre seg om at aktuelle kandidater ikke kommer til å trekke seg om det blir stemt inn benkeforslag.

Over til litt spekulasjoner:

Om Lie-Nielsen: Jeg vedder en tier på at gladguttene Tennfjord og Barmen også ville ha ham til å trekke seg, men han ville altså ikke det. Jeg tror veien hadde vært kort før Tennfjord hadde sett på ham som illojal.
Tren på langskudd

steinbygger

Det er mulig at jeg la for mye vekt på den, men tror vi alle er enig om at Brann ikke er en mønsterklubb med tanke på hvordan den styres og driftes og når jeg opplever at en av de viktigste tingene valgkomiteen la vekt på var at det ikke skulle være noe tilhørighet så sier medlemmene at vi vil fortsette som før. Slik jeg opplever valgkomiteen så var det to nøytrale og en som representerer tirsdagsgjengen og en som representerer supporterene og synspunktet som de solgte inn regnet jeg med var forankret gjennom samtaler med omgivelsene.

Klaus_Brann

Quote from: ostraume on March 11, 2015, 13:00:39 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 10, 2015, 18:06:06 PM
Quote from: ostraume on March 10, 2015, 09:33:54 AM
Ellers så er det egentlig bare for Kriselise og Giles og Torvanger å se om igjen Morten Myksvoll sitt innlegg på årsmøtet. Et benkeforslag er ikke krise, eller kaos. Kaoset var det Tennfjord som sto for.


Ligger det ute noe sted?


Ligger her: http://www.bt.no/tv/Valget-ved-arsmotet-3315242.html?paging=3&section=tv



Nydelig. Takk for det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: kabelmann on March 11, 2015, 20:11:50 PM
Vi kunne fått et styre med ganske mange nye koster. Nå stinker det gamle dinosaurer lang vei... herlig. Nå kommer nok alt til å bli så mye bedre.


Som om det ikke var gitt at det kun var et tidsspørsmål før det smalt med Tennfjord i lederstolen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kabelmann

Quote from: Klaus_Brann on March 12, 2015, 02:01:54 AM
Quote from: kabelmann on March 11, 2015, 20:11:50 PM
Vi kunne fått et styre med ganske mange nye koster. Nå stinker det gamle dinosaurer lang vei... herlig. Nå kommer nok alt til å bli så mye bedre.


Som om det ikke var gitt at det kun var et tidsspørsmål før det smalt med Tennfjord i lederstolen.


Det får man aldri svar på.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Spelaren

Quote from: kabelmann on March 12, 2015, 08:21:59 AM
Quote from: Klaus_Brann on March 12, 2015, 02:01:54 AM
Quote from: kabelmann on March 11, 2015, 20:11:50 PM
Vi kunne fått et styre med ganske mange nye koster. Nå stinker det gamle dinosaurer lang vei... herlig. Nå kommer nok alt til å bli så mye bedre.


Som om det ikke var gitt at det kun var et tidsspørsmål før det smalt med Tennfjord i lederstolen.


Det får man aldri svar på.


Det fikk vi svar på. Etter 75 minutter.
GÃ¥ av.

nero

Quote from: Utmedsnolken on March 11, 2015, 21:15:18 PM
Synes denne artikkelen summerer alt bra (ikke noe særlig nytt som kommer frem dog): http://enfotivirkeligheten.blogspot.no/2015/03/hva-skjedde-pa-arsmtet-om-skjulte.html?m=1

Meget bra. En presis oppsummering av hele fadesen.
Lions led by donkeys.

dudo

Quote from: Spelaren on March 12, 2015, 09:26:08 AM
Quote from: kabelmann on March 12, 2015, 08:21:59 AM
Quote from: Klaus_Brann on March 12, 2015, 02:01:54 AM
Quote from: kabelmann on March 11, 2015, 20:11:50 PM
Vi kunne fått et styre med ganske mange nye koster. Nå stinker det gamle dinosaurer lang vei... herlig. Nå kommer nok alt til å bli så mye bedre.


Som om det ikke var gitt at det kun var et tidsspørsmål før det smalt med Tennfjord i lederstolen.


Det får man aldri svar på.


Det fikk vi svar på. Etter 75 minutter.


Touché.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Quote from: dudo on March 12, 2015, 10:51:29 AM
Quote from: Spelaren on March 12, 2015, 09:26:08 AM
Quote from: kabelmann on March 12, 2015, 08:21:59 AM
Quote from: Klaus_Brann on March 12, 2015, 02:01:54 AM
Quote from: kabelmann on March 11, 2015, 20:11:50 PM
Vi kunne fått et styre med ganske mange nye koster. Nå stinker det gamle dinosaurer lang vei... herlig. Nå kommer nok alt til å bli så mye bedre.


Som om det ikke var gitt at det kun var et tidsspørsmål før det smalt med Tennfjord i lederstolen.


Det får man aldri svar på.


Det fikk vi svar på. Etter 75 minutter.


Touché.


Ditto!
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Lasaron on March 12, 2015, 11:55:36 AM
Quote from: dudo on March 12, 2015, 10:51:29 AM
Quote from: Spelaren on March 12, 2015, 09:26:08 AM
Quote from: kabelmann on March 12, 2015, 08:21:59 AM
Quote from: Klaus_Brann on March 12, 2015, 02:01:54 AM
Quote from: kabelmann on March 11, 2015, 20:11:50 PM
Vi kunne fått et styre med ganske mange nye koster. Nå stinker det gamle dinosaurer lang vei... herlig. Nå kommer nok alt til å bli så mye bedre.


Som om det ikke var gitt at det kun var et tidsspørsmål før det smalt med Tennfjord i lederstolen.


Det får man aldri svar på.


Det fikk vi svar på. Etter 75 minutter.


Touché.


Ditto!


Tiltredes! Er ikkje det det mest populære ordet i denne trÃ¥den?  ;D
GÃ¥ av.

Corleone

Quote from: Utmedsnolken on March 11, 2015, 21:15:18 PM
Synes denne artikkelen summerer alt bra (ikke noe særlig nytt som kommer frem dog): http://enfotivirkeligheten.blogspot.no/2015/03/hva-skjedde-pa-arsmtet-om-skjulte.html?m=1


Flott oppsummering! FÃ¥ den inn i BT og BA! :)

kabelmann

Quote from: Spelaren on March 12, 2015, 09:26:08 AM
Quote from: kabelmann on March 12, 2015, 08:21:59 AM
Quote from: Klaus_Brann on March 12, 2015, 02:01:54 AM
Quote from: kabelmann on March 11, 2015, 20:11:50 PM
Vi kunne fått et styre med ganske mange nye koster. Nå stinker det gamle dinosaurer lang vei... herlig. Nå kommer nok alt til å bli så mye bedre.


Som om det ikke var gitt at det kun var et tidsspørsmål før det smalt med Tennfjord i lederstolen.


Det får man aldri svar på.


Det fikk vi svar på. Etter 75 minutter.


Greit nok, men det var jo i praksis annonsert på forhånd og burde således ikke ha kommet som en overraskelse på noen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961


krakra


dudo

Øivind Johannessen har min fulle støtte. Jeg har nevnt han tidligere som en god kandidat om han takker ja. Er nylig ute av Bergenfest, om jeg ikke tar feil, så bør ha tid til et ekstra verv. Beinhard type som ikke ser mellom fingrene med noe.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Ja, han virker spennende. Hvis han vil. Virker ikke som man har sjekket det. Ellers lurer jeg på hvorfor det er så mange politikkere.

Lasaron

Quote from: krakra on March 12, 2015, 15:47:24 PM
Ja, han virker spennende. Hvis han vil. Virker ikke som man har sjekket det. Ellers lurer jeg på hvorfor det er så mange politikkere.


Kanskje fordi de skjønner demokratiet bedre  :)
Tren på langskudd

KriseLise

March 12, 2015, 22:14:26 PM #1973 Last Edit: March 12, 2015, 22:20:41 PM by KriseLise
Quote from: krakra on March 12, 2015, 15:47:24 PM
Ellers lurer jeg på hvorfor det er så mange politikkere.


Fordi de er kjent for å gjøre en skikkelig god jobb?
.....eller aldri rømmer fra sitt ansvar?
Forskjellen på Supportere og en ulveflokk? Supportere har Brann i hjertet, mens ulveflokken har hjertet i brann! :)

dr_cyanid

March 12, 2015, 22:15:42 PM #1974 Last Edit: March 12, 2015, 22:25:33 PM by dr_cyanid

Giles

Quote from: Lasaron on March 12, 2015, 15:55:11 PM
Quote from: krakra on March 12, 2015, 15:47:24 PM
Ja, han virker spennende. Hvis han vil. Virker ikke som man har sjekket det. Ellers lurer jeg på hvorfor det er så mange politikkere.


Kanskje fordi de skjønner demokratiet bedre  :)

Snakke, snakke, snakke , ikke svare, svare på noe helt annet. Alltid mainstream korrekt. Effektivitet? Beslutningsdyktige?

Giles

Quote from: dr_cyanid on March 12, 2015, 22:15:42 PM

Ja det var et litt annet perspektiv. 120 kuppmakere lekte demokrati i Bergen. Virkelig sanne Brannvenner den medlemsgjengen som eier Brann.

Klaus_Brann

Håper på Myksvoll. Kanskje BA kan lage en "hjemme hos"-reportasje?

http://www.ba.no/nyheter/politikk/article6599400.ece
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

nero

Quote from: Giles on March 12, 2015, 22:57:21 PM
Quote from: dr_cyanid on March 12, 2015, 22:15:42 PM

Ja det var et litt annet perspektiv. 120 kuppmakere lekte demokrati i Bergen. Virkelig sanne Brannvenner den medlemsgjengen som eier Brann.


"Kuppmakere"? Ja, det er jo også en måte å se det på.. Du, Barmen og de andre "sanne Brannvennene"får ta dere en øl og sutre litt over denne håpløse ideen "medlemsdemokrati". Skikkelig kjipt at ikke de idiotene av noen supportere forstår det geniale med et opplyst enevelde.
Lions led by donkeys.

Nixon

Rett og rimelig at mønsterklubben VIF blir nevnt i positive ordelag. Supporterne i den klubben har en del å lære av oss om innflytelse opp mot moderklubben...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Giles

Quote from: nero on March 12, 2015, 23:45:54 PM
Quote from: Giles on March 12, 2015, 22:57:21 PM
Quote from: dr_cyanid on March 12, 2015, 22:15:42 PM

Ja det var et litt annet perspektiv. 120 kuppmakere lekte demokrati i Bergen. Virkelig sanne Brannvenner den medlemsgjengen som eier Brann.


"Kuppmakere"? Ja, det er jo også en måte å se det på.. Du, Barmen og de andre "sanne Brannvennene"får ta dere en øl og sutre litt over denne håpløse ideen "medlemsdemokrati". Skikkelig kjipt at ikke de idiotene av noen supportere forstår det geniale med et opplyst enevelde.

I denne sammenhengen kan vi snakke om uvettige medlemmer som sikkert også er supportere men det i likhet med tusener andre.
Selvfølgelig kan men kalle det kupp når fraksjoner er stemmekveg for hverandre.

Ricky

Quote from: dr_cyanid on March 12, 2015, 22:15:42 PM


Du leste kanskje i samme artikkel at Trøim eier 94% av VIF? Kan ikke skjønne at dette skulle være et opplegg å trakte etter.

Northside

Quote from: Giles on March 13, 2015, 07:03:57 AM
I denne sammenhengen kan vi snakke om uvettige medlemmer som sikkert også er supportere men det i likhet med tusener andre.
Selvfølgelig kan men kalle det kupp når fraksjoner er stemmekveg for hverandre.


Det sprøeste er alle de tusen ekte supporterne som ikke tar ansvar for egen klubb, betaler medlemskapet og stiller på årsmøtet selv.

Tenkte seg til at noen kom med et benkeforslag på et årsmøte i Norge nå i 2015. Slikt ville aldre blitt akseptert i Nord-Korea!

Giles

Quote from: Northside on March 13, 2015, 08:19:37 AM
Quote from: Giles on March 13, 2015, 07:03:57 AM
I denne sammenhengen kan vi snakke om uvettige medlemmer som sikkert også er supportere men det i likhet med tusener andre.
Selvfølgelig kan men kalle det kupp når fraksjoner er stemmekveg for hverandre.


Det sprøeste er alle de tusen ekte supporterne som ikke tar ansvar for egen klubb, betaler medlemskapet og stiller på årsmøtet selv.

Tenkte seg til at noen kom med et benkeforslag på et årsmøte i Norge nå i 2015. Slikt ville aldre blitt akseptert i Nord-Korea!

Det er ikke demokratiet i seg selv som er problemet, men det kan være et demokratisk problem når så få "velgere" engasjerer seg. Ingen grunn til å anklage de som engasjerer seg for annet enn en gal beslutning. De så mulighetene og utnyttet de.
Så sitter man igjen med det resultatet man fikk. Bra synes noen, dårlig synes andre.

Lasaron

Jeg er fortsatt komfortabel med at Tennfjord ikke endte opp som styreleder, la det være klinkende klart. Men jeg har en snikende følelse av at Brann kanskje hadde sagt nei til Malmö sitt siste tilbud hvis Tennfjord hadde fått viljen sin på årsmøtet.
Tren på langskudd

Corran

Sannheten er vel at Brann ikke hadde råd til å si nei. Ja vi kunne kanskje fått mer senere men det er ikke senere Brann trenger penger.
SÃ¥ tror ikke Tennfjord hadde gjort noe forskjell
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Quote from: Corran on March 13, 2015, 12:24:15 PM
Sannheten er vel at Brann ikke hadde råd til å si nei. Ja vi kunne kanskje fått mer senere men det er ikke senere Brann trenger penger.
SÃ¥ tror ikke Tennfjord hadde gjort noe forskjell


Det er mulig, og jeg vet selvsagt ikke hvor prekært det er å få inn penger. Hvis det er prekært, var det kanskje riktig.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Corran on March 13, 2015, 12:24:15 PM
Sannheten er vel at Brann ikke hadde råd til å si nei. Ja vi kunne kanskje fått mer senere men det er ikke senere Brann trenger penger.
SÃ¥ tror ikke Tennfjord hadde gjort noe forskjell
Betyr det at vi hadde gått konkirs hvis ingen hadde bydd på Vindheim?

Corran

Nei men at vi ikke har råd til å si nei når vi kan få 3-4,5 mill
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: krakra on March 13, 2015, 12:55:49 PM
Quote from: Corran on March 13, 2015, 12:24:15 PM
Sannheten er vel at Brann ikke hadde råd til å si nei. Ja vi kunne kanskje fått mer senere men det er ikke senere Brann trenger penger.
SÃ¥ tror ikke Tennfjord hadde gjort noe forskjell
Betyr det at vi hadde gått konkirs hvis ingen hadde bydd på Vindheim?


Nå tror jeg at Brann hadde råd til å si nei. Hadde Vindheim vært lunken hadde de sagt nei, har Soltvedt sagt. Men økonomi er nok likevel en viktig faktor i salget. Det er jo ikke slik at konkurs må være et alternativ for at det er en plausibel delforklaring.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

dudo

Pamer hinter kraftig på twitter om at likviditet er et nøkkelord.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: Corran on March 13, 2015, 13:00:31 PM
Nei men at vi ikke har råd til å si nei når vi kan få 3-4,5 mill
Hadde vi klart oss uten noe bud hadde vi klaet oss hvis vi sa nei og. Og 4,5 mill er jo ikke noe å snakke om. Det er noe vi kanskje får langt ut i sesongen hvis han spiller fast og de går til CL igjen. To svært usikre momenter hver for seg.

krakra

Quote from: dudo on March 13, 2015, 13:20:07 PM
Pamer hinter kraftig på twitter om at likviditet er et nøkkelord.
Merkelig. RBH og Barmen hadde jo gjort en så strålende jobb med å forberede klubben på å tåle et nedrykk at slike situasjoner ikke skulle oppstå.

krakra

Quote from: Nixon on March 13, 2015, 13:01:53 PM
Quote from: krakra on March 13, 2015, 12:55:49 PM
Quote from: Corran on March 13, 2015, 12:24:15 PM
Sannheten er vel at Brann ikke hadde råd til å si nei. Ja vi kunne kanskje fått mer senere men det er ikke senere Brann trenger penger.
SÃ¥ tror ikke Tennfjord hadde gjort noe forskjell
Betyr det at vi hadde gått konkirs hvis ingen hadde bydd på Vindheim?


Nå tror jeg at Brann hadde råd til å si nei. Hadde Vindheim vært lunken hadde de sagt nei, har Soltvedt sagt. Men økonomi er nok likevel en viktig faktor i salget. Det er jo ikke slik at konkurs må være et alternativ for at det er en plausibel delforklaring.
Vel, det skal være sånn at det ville fått alvorlige konsekvenser hvis vi skal snakke om å ikke ha råd. Sjansen for at Brann bruker pengene til å sryrke oss sportslig ser jeg på som små.

ostraume

Har du sett budsjettet? Det er en "annet"-post som er bekymringsmessig stor. Dette salget går inn der.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dr_cyanid

March 13, 2015, 14:14:43 PM #1995 Last Edit: March 13, 2015, 14:22:47 PM by dr_cyanid
Quote from: Ricky on March 13, 2015, 08:18:11 AM

Du leste kanskje i samme artikkel at Trøim eier 94% av VIF? Kan ikke skjønne at dette skulle være et opplegg å trakte etter.



Hvorfor ikke? Er det et problem å være eid? Brann er vel strengt tatt "eid" av medlemmene? Så dette blir jo noe rart å trekke frem all den tid det er Branns "eiere" altså medlemmene (godt hjulpet av Tennfjord og Barmen) som har ført oss ut i dette uføret. I vårt tilfelle er vi ikke eid av en vill arabisk sjeik eller finansmann fra Malaysia som skifter farge på draktene. "Vi" er selv skyld i skandalen.

Såvidt meg bekjent kan det være fordeler med rike eiere, dersom den/disse spytter inn penger som kan gi økt sportslig satsing. For det er vel sportslig satsing vi ønsker? Eller ønsker vi en klubb hvor vi selv, som medlemmer og supportere, skal være med å bestemme bare for å bestemme? For meg tilhører denne tankegangen breddeidretten. Ikke toppfotballsatsing.

Corran

Problemet med rike eiere er at de gjerne går lei, konkurs eller blir furten over noe og plutselig har vi en overbetalt spillerstall som en ikke har råd til å eie.
Det er ikke alltid positivt å være eid av en humørsyk eier.
Mange av de best drevne klubbene er medlemsstyrte det være seg Tyske klubber, Real Madrid, Barcelona Athletic Bilbao for å nevne noen. Mao noen av verdens største klubber.
Så at det å være medlemstyrt ikke hører til toppfotballsatsing er vel å dra det litt langt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Quote from: dr_cyanid on March 13, 2015, 14:14:43 PM
Quote from: Ricky on March 13, 2015, 08:18:11 AM

Du leste kanskje i samme artikkel at Trøim eier 94% av VIF? Kan ikke skjønne at dette skulle være et opplegg å trakte etter.



Hvorfor ikke? Er det et problem å være eid? Brann er vel strengt tatt "eid" av medlemmene? Så dette blir jo noe rart å trekke frem all den tid det er Branns "eiere" altså medlemmene (godt hjulpet av Tennfjord og Barmen) som har ført oss ut i dette uføret. I vårt tilfelle er vi ikke eid av en vill arabisk sjeik eller finansmann fra Malaysia som skifter farge på draktene. "Vi" er selv skyld i skandalen.

Såvidt meg bekjent kan det være fordeler med rike eiere, dersom den/disse spytter inn penger som kan gi økt sportslig satsing. For det er vel sportslig satsing vi ønsker? Eller ønsker vi en klubb hvor vi selv, som medlemmer og supportere, skal være med å bestemme bare for å bestemme? For meg tilhører denne tankegangen breddeidretten. Ikke toppfotballsatsing.
Du vil at Mohn skal eie og styre Brann? Mannen som betalte Brann for å forlenge med Skars og som ville frede RBH fordi han er et ekte mannfolk?

Så lenge disse pengene kommer med krav om å stå ved inkompetente ledere så hjelper det lite.

dr_cyanid

Quote from: Corran on March 13, 2015, 14:21:43 PM
Problemet med rike eiere er at de gjerne går lei, konkurs eller blir furten over noe og plutselig har vi en overbetalt spillerstall som en ikke har råd til å eie.
Det er ikke alltid positivt å være eid av en humørsyk eier.
Mange av de best drevne klubbene er medlemsstyrte det være seg Tyske klubber, Real Madrid, Barcelona Athletic Bilbao for å nevne noen. Mao noen av verdens største klubber.
Så at det å være medlemstyrt ikke hører til toppfotballsatsing er vel å dra det litt langt


Det poenget har vært nevnt her før. Disse klubbene har såpass mange stemmegivende at en ikke opplever tilsvarende problemer med at ulike fraksjoner klarer å påvirke den fundamentale driften av klubben. Sånn sett blir det totalt feil å sammenligne Brann med disse klubbene, som du helt korrekt påpeker, driver toppfotball.

dr_cyanid

Quote from: krakra on March 13, 2015, 14:26:13 PM
Quote from: dr_cyanid on March 13, 2015, 14:14:43 PM
Quote from: Ricky on March 13, 2015, 08:18:11 AM

Du leste kanskje i samme artikkel at Trøim eier 94% av VIF? Kan ikke skjønne at dette skulle være et opplegg å trakte etter.



Hvorfor ikke? Er det et problem å være eid? Brann er vel strengt tatt "eid" av medlemmene? Så dette blir jo noe rart å trekke frem all den tid det er Branns "eiere" altså medlemmene (godt hjulpet av Tennfjord og Barmen) som har ført oss ut i dette uføret. I vårt tilfelle er vi ikke eid av en vill arabisk sjeik eller finansmann fra Malaysia som skifter farge på draktene. "Vi" er selv skyld i skandalen.

Såvidt meg bekjent kan det være fordeler med rike eiere, dersom den/disse spytter inn penger som kan gi økt sportslig satsing. For det er vel sportslig satsing vi ønsker? Eller ønsker vi en klubb hvor vi selv, som medlemmer og supportere, skal være med å bestemme bare for å bestemme? For meg tilhører denne tankegangen breddeidretten. Ikke toppfotballsatsing.
Du vil at Mohn skal eie og styre Brann? Mannen som betalte Brann for å forlenge med Skars og som ville frede RBH fordi han er et ekte mannfolk?

Har ikke sagt at jeg vil at Mohn skal eie og styre Brann. Da fantaserer du. Hvor tar du det fra?

Go Up