• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ă?rsmĂžte 2015

Started by Nixon, January 08, 2015, 11:59:27 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Quote from: Ickey on March 06, 2015, 20:22:12 PM
 Dere har stemt inn en valgkomite. Respekter arbeidet deres.



Ah, sÄ deilig! Slippe Ä tenke. Slippe Ä velge. La oss liksÄgodt legge ned valg, folkens. Styret i Brann peker ut valgnemda, og valgnemda lager det nye styret. HÄper det blir slik i HÞyre, Ap osv ogsÄ.
Tren pÄ langskudd

Ickey

Fordi benkeforslag er unĂždvendig.
Dere har allerede stemt inn valgkomiteen.

Hva om dere skal ha ett benkeforslag, tirsdagsgjengen ett, blÄrussen ett, Mohn ett, sponsorene ett, sittetribunen ett og foreldrene til ulagsspillerne ett?

Dere har rett i at vi kunne burde vÊrt medlemmer og stemt selv og tro meg, hadde eg kunne sett hvilken fadese dette ble sÄ skulle eg jobbet hardt for Ä fÄ folk med meg som hadde stemt for valgkomiteens forslag. De har jobbet hardt med sammensetning og har de beste forutsetninger for Ä fÄ det til.

SĂ„ for heller folk skjemme seg ut med Ă„ skrike og hoie i mĂžtet og kalle folk "feige fitter" her inne men det gĂ„r i alle fall ikke utover klubben.  


bernu

Quote from: KriseLise on March 06, 2015, 20:42:21 PM
Quote from: bernu on March 06, 2015, 20:32:09 PM
Og plutselig var hylekoret i gang igjen....
Herregud....
Alle som er misfornĂžyd - meld dere inn og stem.
Slutt Ä legge skylden pÄ oss som stemmer. Vi stemmer sÄnn som vi Þnsker. Vil dere noe annet fÄr dere mÞte opp og stemme selv. Frem til da er det bare Ä holde kjeft med disse idiotiske beskyldningene....
Barnslig....


He he... . Du skjĂžnner faktisk overhodet ikke hva dette dreier seg om.
Nesten sÄ jeg syns synd pÄ deg.
"Vi har ikke gjort jobben vÄr".....
Den var ny. SÄ da er dere 10 000 andre oppdragsgivere og vi skal altsÄ stemme pÄ vegne av dere?
Da fÄr du sÞrge for Ä sende meg en sms fÞr neste mÞte sÄ jeg er sikker pÄ Ä stemme slik du vil.
Juhuuuu, lenge leve idiotien....
HANSA - Z

KriseLise

Quote from: bernu on March 06, 2015, 20:43:52 PM
Tidligere har alt vĂŠrt galt fordi grupperingene ikke har klart Ă„ samarbeide. For en gangs skyld var samtlige grupperinger enige om noe.
Bataljonen,  BGG, Felt z, Tirsdsgsgjengen, gamle Brann osv osv
Da var det galt.

Det nytter jo ikke Ă„ vinne over dere....
Forskjellen pÄ Supportere og en ulveflokk? Supportere har Brann i hjertet, mens ulveflokken har hjertet i brann! :)

bernu

Quote from: Vandji on March 06, 2015, 20:39:35 PM


Flott! Enda et nytt troll.
Velkommen til forumet. Fyr lĂžs!
HANSA - Z

SK

March 06, 2015, 20:52:21 PM #1555 Last Edit: March 06, 2015, 20:59:00 PM by SK
Quote from: Northside on March 06, 2015, 20:19:21 PM

NÄ spilte vi medlemmer med Äpne kort hele veien. BÄde i nÄr det gjelder dialog med valgkomiteen i forkant av innstillingen, rett fÞr innstillingen av styret og etter innstillingen av styret.
Det er ikke vi som har spilt et hemmelig spill og snudd opp ned pÄ hele klubben.
Det er heller ikke vi som har ringt rundt til andre personer og snakket nedsettende om styrekandidatene.
Barmen sin tale og mÄten han oppfÞrte seg pÄ bÞr i grunn vÊre god nok bekreftelse pÄ det jeg skrev nÄ.
Quote from: Northside on March 06, 2015, 20:19:21 PM
Siste 3-4 Ärene har det vÊrt "kaos" pÄ ÄrsmÞtene fordi de nevnte grupperingene har kjempet mot hverandre. Det har blitt kritisert for manglende samarbeid.
I Är gikk vi tidlig i dialog med hverandre med det mÄ Ä fÄ slutt pÄ konfliktene, ikke minst var valgkomiteen involvert i det meste. NÄ blir vi kritisert for Ä samarbeide!

Det du mener er at folk egentlig bÞr gi faen i Ä stille pÄ ÄrsmÞtene, eller i hvertfall ikke ha noe mening om noen som helst og stemme pent pÄ det sjefene sier vi skal stemme pÄ?


Dette samarbeidet du nevner var i realiteten en hestehandel hvor man ble enige om Ä stÞtte hverandres kandidater, slik at begge kunne gÄ seirende ut. Dette er noe man gjÞr for Ä oppnÄ flere stemmer for kandidater enn hva de ellers kunne fÄtt. Dette er ikke til klubbens beste - vi snakker om Ä Þke sannsynligheten for Ä fÄ stemt inn kandidater som et flertall ellers kanskje ikke hadde vurdert som egnet.

Quote from: Northside on March 06, 2015, 20:19:21 PMProblemet er vel mer at de fleste stÄr pÄ utsiden Ä rister pÄ hodet uansett faen. Av en eller annen grunn finnes det tusenvis av feige fitter i denne byen som aldri stiller opp pÄ noe som helst. Verken ÄrsmÞter, medlemsmÞter, protester eller hva det nÄ skulle vÊre. Men de har alltid en utrolig god innsikt og veldig bra grunnlag for Ä kunne kritisere de som engasjerer seg litt.
Bataljonen har ikke konspirert med noen. Bataljonen + de andre supportergruppene Ăžnsket Ă„ lage minst mulig kaos i Ă„r grunnet kritikk for det de siste Ă„rene. Derfor gikk man i dialog, hvor det viste seg raskt at man var enig om en del ting.
Det er ganske mange personligheter i disse miljĂžene og det er ikke slik at noen vil klare Ă„ diktere hva den ene eller andre gruppen skal stemme.


Det er mange som er engasjert i Brann og viser det pÄ ulike mÄter. PrimÊrt ved Ä stille pÄ kamp annenhver helg, eller jevnlig, ved Ä legge ut for partoutkort m.m. Langt flere enn de par hundre som stiller pÄ ÄrsmÞtet. Den gruppen som stiller der er ikke representativ i det hele tatt for de som bryr seg om Brann. Det er ikke slik at man mÄ vÊre totalt die hard-fan og delta pÄ alt som skjer og mer til for Ä ha en legitim rett til Ä mene hva som skal skje med klubben. I mange tilfeller er det faktisk bedre at folk engasjerer seg litt mindre, og overlater roret til de som faktisk er satt til Ä gjÞre jobben.
Konspirere var kanskje et feil ord Ä bruke, men det er en iboende svakhet ved styringen i Brann at det er sÄ mange grupperinger som skal mene noe og samarbeide/ikke samarbeide inn mot ÄrsmÞtet. Man mister helt det store bildet som gjelder Sportsklubben i seg selv. Et ordentlig demokrati har man ikke i klubben fÞr man kan si at de som gÄr pÄ ÄrsmÞtet stemmer etter sin egen overbevisning og vurdering, ikke hva ulike grupper har blitt enige om i forkant. Enkelte liker sÄ godt Ä sammenligne ÄrsmÞtet med et demokrati som f.eks. Stortingsvalg. NÄ mener jeg det blir feil Ä skulle sammenligne disse, men hvis man skal gjÞre det foregÄr det jo ikke slike delvis styrte valg i et Stortingsvalg.

Quote from: Northside on March 06, 2015, 20:19:21 PM
Tennfjord var aldri mann nok til Ä bekrefte noe som helst. Skulle vi kjÞrt benkeforslag pÄ han (ble nesten gjort!) kun fordi han muligens mente det som media skrev? Skal love deg folk hadde blitt galen om vi kastet styrelederen grunnet mistanke om at han ville trekke seg.

Barmen sa det etter Tennfjord ble valgt. Det er i seineste laget...


Tennfjord gikk vel sÄ langt han kunne i Ä stille et ultimatum uten Ä faktisk gjÞre det. Noe jeg for Þvrig forstÄr at han ikke gjorde. Hvis han hadde gjort det ville det kommet minst like mye kritikk som nÄ. Og hvis han hadde fÄtt med seg hele det styret han Þnsket etter Ä ha stilt et ultimatum, ville dette kommet med en enorm bismak. Ser for meg alle karakteristikkene som hadde vÊrt om "Tennfjord truet til seg det styret han ville ha", "RespektlÞse styrelder Tennfjord" o.l. som han hadde mÄttet slite med inn i sin gjerning som styreleder. At han ikke Þnsket noe slikt er logisk.
Advarselen til Barmen gjaldt for Þvrig hva valget av det Þvrige styret kunne resultere i, og han sa det fÞr dette valget. AltsÄ i tide slik at det var noe folk kunne ha med i betraktningen da de avga stemme.

Lasaron

Quote from: Bataljonenspusekatt on March 06, 2015, 20:24:00 PM
Quote from: Northside on March 06, 2015, 20:20:16 PM
Quote from: Giles on March 06, 2015, 20:05:14 PM
Kan dere ikke legge taktikken til side og stemme fram det beste styret av de som mÄtte vÊre tilgjengelige. Glem sirkuset og legg kabalen uavhengig av siste forestilling.


Hvilken taktikk? Selvsagt stemmer vi frem det vi mener er det beste styret, har du grunnlag for Ă„ tro noe annet?

For dere eller sportsklubben Brann?


Jeg gjorde det for meg selv, for jeg vil ha varmelamper oppunder taket der jeg sitter. (Ironi)
Tren pÄ langskudd

Vandji

Quote from: bernu on March 06, 2015, 20:50:44 PM
Quote from: Vandji on March 06, 2015, 20:39:35 PM


Flott! Enda et nytt troll.
Velkommen til forumet. Fyr lĂžs!


Jeg er et troll som har partoutkort, er medlem av bataljonen og medlem av Brann. Men jeg har inntil nÄ valgt Ä holde meg borte fra forumet her inne. NÄ klarte jeg derimot ikke Ä holde meg unna. Beklager.
Champions League vi kommer. Brann, Brann, Brann sÄ det monner.

KriseLise

Quote from: bernu on March 06, 2015, 20:48:07 PM
Quote from: KriseLise on March 06, 2015, 20:42:21 PM
Quote from: bernu on March 06, 2015, 20:32:09 PM
Og plutselig var hylekoret i gang igjen....
Herregud....
Alle som er misfornĂžyd - meld dere inn og stem.
Slutt Ä legge skylden pÄ oss som stemmer. Vi stemmer sÄnn som vi Þnsker. Vil dere noe annet fÄr dere mÞte opp og stemme selv. Frem til da er det bare Ä holde kjeft med disse idiotiske beskyldningene....
Barnslig....


He he... . Du skjĂžnner faktisk overhodet ikke hva dette dreier seg om.
Nesten sÄ jeg syns synd pÄ deg.
"Vi har ikke gjort jobben vÄr".....
Den var ny. SÄ da er dere 10 000 andre oppdragsgivere og vi skal altsÄ stemme pÄ vegne av dere?
Da fÄr du sÞrge for Ä sende meg en sms fÞr neste mÞte sÄ jeg er sikker pÄ Ä stemme slik du vil.
Juhuuuu, lenge leve idiotien....


Ingen har fortalt dere hva dere skal velge. Hvor stÄr det da?
Det vi diskuterer og hyler om er jo hvordan det hele utartet seg - og hvorfor.
Dette er endel av magien - alle vil vite og noen tror.

Og ja, jobben er ikke godt nok utfÞrt nÄr du ser situasjonen klubben er i i dag.

- Spillerene og trener tok klubben ned en divisjon.
- Medlemmene klarer ikke Ä stable pÄ bena ett nytt styre.

Din siste setning skal du fÄ godskrevet pÄ tilgodekontoen.
Forskjellen pÄ Supportere og en ulveflokk? Supportere har Brann i hjertet, mens ulveflokken har hjertet i brann! :)

Northside

Quote from: Vandji on March 06, 2015, 20:39:35 PM


Uavhengig av hvem som ble stemt inn, sÄ ville det ALDRI vÊrt riktig Ä la seg diktere av personer som skal bestemme hvem vi skal ha i styret. Hva skal vi med ÄrsmÞter da? Da kan vi like greit gi tilbake medlemskortene sÄ kan de store sjefer diktere klubbens videre strategier.
Det gikk jo utrolig bra pÄ 90-tallet med underskudd like stort som hele budsjettet det ene Äret...

Lasaron

Quote from: Vandji on March 06, 2015, 20:39:35 PM


SÄ det er en tragedie med SamnÞy i stedet for Skjelbreid? For der har du realitetene nÄ. Skjelbreid skulle trekke seg uansett og Tennfjord hadde fÄtt inn den kompetansen han var avhengig av. Men Tennfjord nektet fordi SamnÞy var der.
Det eneste jeg vet om Skjelbreid sitt arbeid i styret er hennes egne ord om at hun ikke strakk til, og at hun endte opp med Ă„ vĂŠre mot RBH.
Tren pÄ langskudd

Northside

Quote from: Vandji on March 06, 2015, 20:42:04 PM
Det er ikke benkeforslag som er sakens kjerne eller problemet her. Det er HVEM man presterer Ä foreslÄ som kandidat som er helt uforstÄelig!

KriseLise

Quote from: Vandji on March 06, 2015, 20:53:34 PM
Quote from: bernu on March 06, 2015, 20:50:44 PM
Quote from: Vandji on March 06, 2015, 20:39:35 PM


Flott! Enda et nytt troll.
Velkommen til forumet. Fyr lĂžs!


Jeg er et troll som har partoutkort, er medlem av bataljonen og medlem av Brann. Men jeg har inntil nÄ valgt Ä holde meg borte fra forumet her inne. NÄ klarte jeg derimot ikke Ä holde meg unna. Beklager.


For Ä jevne ut nivÄet pÄ mottagelsen pÄ forumet:
Velkommen!
Forskjellen pÄ Supportere og en ulveflokk? Supportere har Brann i hjertet, mens ulveflokken har hjertet i brann! :)

Lasaron

Quote from: Vandji on March 06, 2015, 20:42:04 PM
Quote from: Northside on March 06, 2015, 20:33:49 PM
Quote from: Ickey on March 06, 2015, 20:22:12 PM
GĂ„ til komiteen med deres forslag og taes de med sĂ„ kjempebra. Hvis ikke sĂ„ respekter det. Benkeforslag slik dere holdt pĂ„ med i forrige runde er Ăždeleggende, Ăždeleggende for laget, Ăždeleggende for organisasjonen, Ăždeleggende for byen og Ăždeleggende for dere.  Dere har stemt inn en valgkomite. Respekter arbeidet deres.


Ett benkeforslag er verken Ăždeleggende for organisasjonen, byen eller oss. Kan du forklare hvorfor?

Det Ä trekke et helt styre, fordi man ikke tÄler et demokrati i Europa 2015, DET er Þdeleggende for klubben.


Det er ikke benkeforslag som er sakens kjerne eller problemet her. Det er HVEM man presterer Ä foreslÄ som kandidat som er helt uforstÄelig!


Jeg utfordrer deg til Ä sette Skjelbreid og SamnÞy opp mot hverandre. PrÞv Ä fÄ frem plusser og minuser ved begge. Kom igjen. La oss se hva du klarer.
Tren pÄ langskudd

Vandji

Quote from: Northside on March 06, 2015, 20:57:45 PM
Quote from: Vandji on March 06, 2015, 20:39:35 PM


Uavhengig av hvem som ble stemt inn, sÄ ville det ALDRI vÊrt riktig Ä la seg diktere av personer som skal bestemme hvem vi skal ha i styret. Hva skal vi med ÄrsmÞter da? Da kan vi like greit gi tilbake medlemskortene sÄ kan de store sjefer diktere klubbens videre strategier.
Det gikk jo utrolig bra pÄ 90-tallet med underskudd like stort som hele budsjettet det ene Äret...


Jeg er helt enig i at medlemmens rÞst er viktig, men jeg er veldig uenig at et styremedlem som har vÊrt delaktig i Ä styre en synkende skute pÄ dÞd og liv mÄtte velges inn i styret. Jeg er enig i at Kjell Tennfjord ikke lÞste dette pÄ en smidig mÄte, men jeg er overbevist om at resultatet av at nettopp dette benkeforslaget ble stemt inn vil ramme mye hardere enn om det foreslÄtte styret hadde fÄtt ÄrsmÞtets tillitt.
Champions League vi kommer. Brann, Brann, Brann sÄ det monner.

Lasaron

Quote from: bernu on March 06, 2015, 20:43:52 PM
Tidligere har alt vĂŠrt galt fordi grupperingene ikke har klart Ă„ samarbeide. For en gangs skyld var samtlige grupperinger enige om noe.
Bataljonen,  BGG, Felt z, Tirsdsgsgjengen, gamle Brann osv osv
Da var det galt.

Det nytter jo ikke Ă„ vinne over dere....


Alle "grupperingene" var ikke enige. Dere (jeg er ikke med i noen grupperinger) glemte Ä vÊre enige med valgnemda. Det er der den store synden ligger. Min ogsÄ.
Tren pÄ langskudd

Northside

Quote from: Ickey on March 06, 2015, 20:47:06 PM
Fordi benkeforslag er unĂždvendig.
Dere har allerede stemt inn valgkomiteen.


Benkeforslag er unĂždvendig all den tid valgkomiteen er i takt med flertallet av medlemmene. Det ble gitt tydelige signaler fĂžr valgkomiteens innstilling hva en stor del av medlemmene mente. Det er ikke uten grunn at dette var fĂžrste gangen grupperingene var enige om noe.

Med 2/3 av stemmene pÄ ÄrsmÞtet ble det bevist at valgkomiteen ikke var i takt med flertallet.

NĂ„r du har stemt pĂ„ et stortingsvalg og de du stemte pĂ„ sitter i regjering. Er det slik at du da godtar alt de gjĂžr, siden du var med Ă„ stemme de inn?  

dr_cyanid

Quote from: Bataljonenspusekatt on March 06, 2015, 20:34:38 PM
Quote from: Northside on March 06, 2015, 20:32:20 PM
Quote from: Bataljonenspusekatt on March 06, 2015, 20:24:00 PMFor dere eller sportsklubben Brann?

Ja, alle er medlem i Sportsklubben Brann. Man må det for å stemme vettu.
Stemt eg på Samnøy men hadde eg visst ka tull det ble så hadde eg ikkje det...
Eg hadde ofret hun for styret som ble foreslått men ble "lurt" inn av en. Derfor kunne jeg tenke meg å få vite hva som er bra med henne? Annet enn RBH og Skars?

Du er nok ikke den eneste som føler seg "presset" med på lasset til denne nye grupperingen. Finnes nok mange angrende "syndere" nå som resultatet ble som det ble og vi rykker tilbake til start , med tirsdagsgjengen i spissen. Skulle ikke forundre meg at de forventet dette utfallet, for nå i etterkant å kunne bygge sitt styre. Tirsdagsgjengen, altså.

Lasaron

Quote from: Ickey on March 06, 2015, 20:47:06 PM
Fordi benkeforslag er unĂždvendig.
Dere har allerede stemt inn valgkomiteen.

Hva om dere skal ha ett benkeforslag, tirsdagsgjengen ett, blÄrussen ett, Mohn ett, sponsorene ett, sittetribunen ett og foreldrene til ulagsspillerne ett?






Ok. Jeg skal ta deg seriĂžst.
PÄ hvilket grunnlag skal jeg vite hvem som bÞr sitte i valgkomitéen? IfÞlge deg betyr jo det alt, siden man har Ä rette seg etter hva de innstiller. Vi har jo stemt pÄ de. For Ä fÞlge logikken din videre, sÄ bÞr jeg stemme inn dem som blir foreslÄtt, for de som foreslÄr (idag er det styret) har sikkert god innsikt og har gjort en god jobb. Dessuten har jeg jo stemt pÄ styret, skal jeg da stemme mot deres forslag?

Ser du hvor dette bĂŠrer hen?
Tren pÄ langskudd

KriseLise

March 06, 2015, 21:11:40 PM #1569 Last Edit: March 06, 2015, 21:13:39 PM by KriseLise
Quote from: Northside on March 06, 2015, 21:04:48 PM
Quote from: Ickey on March 06, 2015, 20:47:06 PM
Fordi benkeforslag er unĂždvendig.
Dere har allerede stemt inn valgkomiteen.


Benkeforslag er unĂždvendig all den tid valgkomiteen er i takt med flertallet av medlemmene. Det ble gitt tydelige signaler fĂžr valgkomiteens innstilling hva en stor del av medlemmene mente. Det er ikke uten grunn at dette var fĂžrste gangen grupperingene var enige om noe.

Med 2/3 av stemmene pÄ ÄrsmÞtet ble det bevist at valgkomiteen ikke var i takt med flertallet.

NĂ„r du har stemt pĂ„ et stortingsvalg og de du stemte pĂ„ sitter i regjering. Er det slik at du da godtar alt de gjĂžr, siden du var med Ă„ stemme de inn?  


Bare for Ä fÄ tatt det opp slik at det ikke hersker noen tvil om hva vi som ikke var i rommet sÄ og lurer pÄ:

Hvor mange av disse berÞmte 67% (2/3) stÄr Tirsdagsgjengen for. De som gav klar beskjed om at de KUN overholdt en avtale, ikke pga ett Þnske om kandidaten.

Til syvende og siste er jo kandidaten valgt inn av medlemmer som gjerne ikke gjorde annet enn Ă„ underholde en bakromsavtale.
Hadde de ikke gjort det hadde nok kanskje flertallet vĂŠrt i takt.
Forskjellen pÄ Supportere og en ulveflokk? Supportere har Brann i hjertet, mens ulveflokken har hjertet i brann! :)

dr_cyanid

Quote from: Northside on March 06, 2015, 20:59:48 PM
Quote from: Vandji on March 06, 2015, 20:42:04 PM
Det er ikke benkeforslag som er sakens kjerne eller problemet her. Det er HVEM man presterer å foreslå som kandidat som er helt uforståelig!


Så HVA er det som er så gale med Åshild? Det flommer ikke akkurat over av argumenter her inne!
Er du sint fordi hun gikk mot Barmen og RBH?

Hva om valgkomiteen hadde innstilt Åshild, ville du med flere stemt på henne da?


Det er ikke ÅS som er problemet her. Hun har gjort jobb som forventet og virker for meg som en reflektert person med Branns interesser som førsteprioritet. Bare synd at hun havner i denne skvisen.

Det som plager meg er all denne rallingen om demokrati. Vil folk virkelig heller ha klubbdemokrati og dinosaurer i styret fremfor toppfotballsatsing? Begriper det fortsatt ikke! Gud skal vite at jeg prøver.

Ickey

March 06, 2015, 21:15:42 PM #1571 Last Edit: March 06, 2015, 21:23:01 PM by Ickey
Quote from: Lasaron on March 06, 2015, 21:02:09 PM
Quote from: Vandji on March 06, 2015, 20:42:04 PM
Quote from: Northside on March 06, 2015, 20:33:49 PM
Quote from: Ickey on March 06, 2015, 20:22:12 PM
GĂ„ til komiteen med deres forslag og taes de med sĂ„ kjempebra. Hvis ikke sĂ„ respekter det. Benkeforslag slik dere holdt pĂ„ med i forrige runde er Ăždeleggende, Ăždeleggende for laget, Ăždeleggende for organisasjonen, Ăždeleggende for byen og Ăždeleggende for dere.  Dere har stemt inn en valgkomite. Respekter arbeidet deres.






Ett benkeforslag er verken Ăždeleggende for organisasjonen, byen eller oss. Kan du forklare hvorfor?

Det Ä trekke et helt styre, fordi man ikke tÄler et demokrati i Europa 2015, DET er Þdeleggende for klubben.


Det er ikke benkeforslag som er sakens kjerne eller problemet her. Det er HVEM man presterer Ä foreslÄ som kandidat som er helt uforstÄelig!




Jeg utfordrer deg til Ä sette Skjelbreid og SamnÞy opp mot hverandre. PrÞv Ä fÄ frem plusser og minuser ved begge. Kom igjen. La oss se hva du klarer.


Skjelbred er uinteressant her. SamnĂžy kom inn istedet for Sandnes.
Sandnes har juridisk kompetanse, som er nĂždvendig.
SamnÞy har ingen relevant kompetanse (Ä se pÄ treninger, ulagskamper etc er ikke relevant i mine Þyne)
SamnĂžy har sittet i styret i 4 Ă„r og var ENESTE kandidat valgkomiteen var enstemmig i...og det var at hun ikke skulle vĂŠre med videre.

Utmedsnolken

Rart at ingen som er mot årsmøtet avgjørelse kommenterer hvordan liv grete (og tennfjord avhengig av hva han visste om hennes avgjørelse) holdt alle for narr og egenhendig forårsaket alt kaoset. Hadde de spilt med åpne kort hadde vi hatt ett styre i dag (gitt at ikke tennfjord løy om all kompetansen og egentlig bare nektet å ha ÅS med videre).
"og der snubler SĂŠternes igjen"

KriseLise

Quote from: Utmedsnolken on March 06, 2015, 21:18:06 PM


Da er du inne pÄ konspirasjonsteorier.
Men vÊr sÄ god.
Forskjellen pÄ Supportere og en ulveflokk? Supportere har Brann i hjertet, mens ulveflokken har hjertet i brann! :)

Corran

Quote from: Giles on March 06, 2015, 20:07:26 PM
Quote from: Northside on March 06, 2015, 19:52:16 PM
Quote from: Corran on March 06, 2015, 19:33:05 PM
Ikke helt enig med deg her Om Olsen stiller og han virket som rett mann fÞr sÄ kan han fremdeles vÊre det.
Er helt uenig med at han trakk seg og synes det var pÄ en helt feil mÄte. Men om han er en av dem med best kvalifikasjoner og passer med resten av de som velges sÄ er jeg for Ä gi ham sjansen


Problemet nÄ er at det blir litt vanskelig Ä finne kandidater. De vi sÞker mÄ ha vÊrt medlem fÞr ÄrsmÞtet denne uken. Det er en kjent sak at de fleste kandidater til styret i klubben melder seg inn etter at de er blitt spurt om stille til valg og veldig fÄ styrekandidater pleier Ä vÊre medlem i klubben.

Med kun 1200(?) medlemmer sÄ er ikke utvalget til styret all verden. Av de 1200 virker det som kun 200-300stk bryr seg sÊrlig mye (ref antallet pÄ ÄrsmÞtet).
SĂ„nn sett kan det vel hende at jeg bare godtar Olsen i styret, til tross for at han trakk seg i fĂžrsteomgang.

Kan dere ikke legge taktikken til side og stemme fram det beste styret av de som mÄtte vÊre tilgjengelige. Glem sirkuset og legg kabalen uavhengig av siste forestilling.

Hvilken taktikk? Vi har en meningsutveksling om noe en person som trakk seg hadde
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Vandji

Quote from: Lasaron on March 06, 2015, 21:02:09 PM
Quote from: Vandji on March 06, 2015, 20:42:04 PM
Quote from: Northside on March 06, 2015, 20:33:49 PM
Quote from: Ickey on March 06, 2015, 20:22:12 PM
GĂ„ til komiteen med deres forslag og taes de med sĂ„ kjempebra. Hvis ikke sĂ„ respekter det. Benkeforslag slik dere holdt pĂ„ med i forrige runde er Ăždeleggende, Ăždeleggende for laget, Ăždeleggende for organisasjonen, Ăždeleggende for byen og Ăždeleggende for dere.  Dere har stemt inn en valgkomite. Respekter arbeidet deres.


Ett benkeforslag er verken Ăždeleggende for organisasjonen, byen eller oss. Kan du forklare hvorfor?

Det Ä trekke et helt styre, fordi man ikke tÄler et demokrati i Europa 2015, DET er Þdeleggende for klubben.


Det er ikke benkeforslag som er sakens kjerne eller problemet her. Det er HVEM man presterer Ä foreslÄ som kandidat som er helt uforstÄelig!


Jeg utfordrer deg til Ä sette Skjelbreid og SamnÞy opp mot hverandre. PrÞv Ä fÄ frem plusser og minuser ved begge. Kom igjen. La oss se hva du klarer.


Hele styret, som med stÞ hÄnd har styrt denne klubben dit den er i dag burde blitt skiftet ut. Jeg er glad for at Skjeldbreid ogsÄ er ute av styret, men det er ikke det jeg diskuterer her. SamnÞy har ogsÄ vÊrt en del av dette styret. Jeg er forundret over at man ikke kunne finne en annen kandidat i supportermiljÞet, da hele klubben roper etter endringer.
Champions League vi kommer. Brann, Brann, Brann sÄ det monner.

Kirk


Utmedsnolken

Quote from: KriseLise on March 06, 2015, 21:19:29 PM
Quote from: Utmedsnolken on March 06, 2015, 21:18:06 PMRart at ingen som er mot årsmøtet avgjørelse kommenterer hvordan liv grete (og tennfjord avhengig av hva han visste om hennes avgjørelse) holdt alle for narr og egenhendig forårsaket alt kaoset. Hadde de spilt med åpne kort hadde vi hatt ett styre i dag (gitt at ikke tennfjord løy om all kompetansen og egentlig bare nektet å ha ÅS med videre)

Da er du inne på konspirasjonsteorier.
Men vær så god.

Konspirasjonsteori? Liv grete har jo sagt dette i ett intervju med dagbladet. Siden tennfjord fremførte hennes avgjørelse må de jo ha vært i kontakt med hverandre

Jeg er forøvrig ikke nødvendigvis for at ÅS må sitte i styret eller tirsdagsgjengen generelt, men misliker spillet og metodene til den andre siden. Har ingenting imot å få inn igjen noen av de som trakk seg. De virket som fornuftige folk før valget iallefall.
"og der snubler SĂŠternes igjen"

Lasaron

Quote from: Ickey on March 06, 2015, 21:15:42 PM
Quote from: Lasaron on March 06, 2015, 21:02:09 PM
Quote from: Vandji on March 06, 2015, 20:42:04 PM
Quote from: Northside on March 06, 2015, 20:33:49 PM
Quote from: Ickey on March 06, 2015, 20:22:12 PM
GĂ„ til komiteen med deres forslag og taes de med sĂ„ kjempebra. Hvis ikke sĂ„ respekter det. Benkeforslag slik dere holdt pĂ„ med i forrige runde er Ăždeleggende, Ăždeleggende for laget, Ăždeleggende for organisasjonen, Ăždeleggende for byen og Ăždeleggende for dere.  Dere har stemt inn en valgkomite. Respekter arbeidet deres.






Ett benkeforslag er verken Ăždeleggende for organisasjonen, byen eller oss. Kan du forklare hvorfor?

Det Ä trekke et helt styre, fordi man ikke tÄler et demokrati i Europa 2015, DET er Þdeleggende for klubben.


Det er ikke benkeforslag som er sakens kjerne eller problemet her. Det er HVEM man presterer Ä foreslÄ som kandidat som er helt uforstÄelig!




Jeg utfordrer deg til Ä sette Skjelbreid og SamnÞy opp mot hverandre. PrÞv Ä fÄ frem plusser og minuser ved begge. Kom igjen. La oss se hva du klarer.


Skjelbred er uinteressant her. SamnĂžy kom inn istedet for Sandnes.
Sandnes har juridisk kompetanse, som er nĂždvendig.
SamnÞy har ingen relevant kompetanse (Ä se pÄ treninger, ulagskamper etc er ikke relevant i mine Þyne)
SamnĂžy har sittet i styret i 4 Ă„r og var ENESTE kandidat valgkomiteen var enstemmig i...og det var at hun ikke skulle vĂŠre med videre.


Da mÄ jeg gjenta. Skjelbreid sier til dagbladet i dag at hun fÞr ÄrsmÞtet hadde bestemt seg for Ä slutte. Dermed kunne Sandnes blitt valgt inn uten Ä gÄ pÄ bekostning av SamnÞy. Tennfjord visste nok dette, for det var han som annonserte at hun trakk seg.
Tren pÄ langskudd

Northside

Quote from: SK on March 06, 2015, 20:52:21 PM


Hemmelig spill er nÄr man holder ting hemmelig, slik som at nesten hele styret skal trekke seg dersom det blir gjort forandringer. Hadde de sagt dette konkret, sÄ ville vi kjÞrt benkeforslag pÄ hele gjengen.
Dette valgte de derimot Ă„ holde hemmelig (utenom noen rykter som lekket til media).

Vi hadde mĂžte med valgkomiteen rett fĂžr innstillingen skulle vĂŠre klar. Selv der klarte de ikke Ă„ levere oss noe som helst informasjon.

Diskreditere motstandere og fremstille det som at disse har ondt i sinne er nÄr uvitende folk bastant mener noe som er feil, til tross for de man argumenterer mot var aktiv i hele denne prosessen og vet meget godt hva som har skjedd eller ikke skjedd. Send meg gjerne ditt fulle navn pÄ pm, sÄ vet jeg hvor mye innsikt du har hatt i dette.


QuoteDette samarbeidet du nevner var i realiteten en hestehandel hvor man ble enige om Ä stÞtte hverandres kandidater, slik at begge kunne gÄ seirende ut. Dette er noe man gjÞr for Ä oppnÄ flere stemmer for kandidater enn hva de ellers kunne fÄtt. Dette er ikke til klubbens beste - vi snakker om Ä Þke sannsynligheten for Ä fÄ stemt inn kandidater som et flertall ellers kanskje ikke hadde vurdert som egnet.


Igjen sÄ er jeg forbauset over hvordan noen uten innsikt i hva som ble gjort, kan komme her Ä nÊrmest bestemme hva som ble gjort av grupperingene.
Som nevnt tidligere: Vi gikk tidlig i dialog for Ä unngÄ nettopp konflikter og benkeforslag. Vi prÞvde i fellesskap Ä finne kandidater til valgkomiteen som alle grupperingene kunne stille seg bak. En del av disse forslagene ble sÄ brakt videre til valgkomiteen, som til tross for enighet blant grupperingene, ikke Þnsket Ä innstille.


QuoteDet er mange som er engasjert i Brann og viser det pÄ ulike mÄter. PrimÊrt ved Ä stille pÄ kamp annenhver helg, eller jevnlig, ved Ä legge ut for partoutkort m.m. Langt flere enn de par hundre som stiller pÄ ÄrsmÞtet. Den gruppen som stiller der er ikke representativ i det hele tatt for de som bryr seg om Brann.


I forhold til antall tilskuere og antall fremmÞtte pÄ ÄrsmÞtet, sÄ er jeg enig. Men hvordan mener du vi skal gjÞre det?
For 2-3 Är siden fikk vi senket Ärskontingenten i et forsÞk pÄ at flere person kunne melde seg inn og delte pÄ ÄrsmÞtene, uten at det forandret medlemstallet noe sÊrlig.

Alle med en mening rundt Brann vet at alt avgjÞres pÄ ÄrsmÞtet. Fremfor Ä klage over at ÄrsmÞtet utgjÞr en liten prosent av tilskuerne, sÄ burde man heller klage over alle de tusen supporterne som ikke gidder Ä stÞtte klubben med 400kr og som ikke gidder Ä stille pÄ ÄrsmÞtet for Ä bidra til at klubben beveger seg i riktig retning.
Syte i timesvis pÄ Internett har derimot folk tid til.


QuoteGrupperinger som skal mene noe og samarbeide/ikke samarbeide inn mot ÄrsmÞtet. Man mister helt det store bildet som gjelder Sportsklubben i seg selv. Et ordentlig demokrati har man ikke i klubben fÞr man kan si at de som gÄr pÄ ÄrsmÞtet stemmer etter sin egen overbevisning og vurdering, ikke hva ulike grupper har blitt enige om i forkant. Enkelte liker sÄ godt Ä sammenligne ÄrsmÞtet med et demokrati som f.eks. Stortingsvalg. NÄ mener jeg det blir feil Ä skulle sammenligne disse, men hvis man skal gjÞre det foregÄr det jo ikke slike delvis styrte valg i et Stortingsvalg.


DrÞy pÄstand Ä si at flere av folkene i disse gruppene ikke stemmer for det de mener er best. Du kan jo prÞve Ä konfrontere en del av de det direkte...
Igjen: Siste Ärene har det vÊrt kritikk fordi grupperingene ikke ble enige om kandidater pÄ forhÄnd, noe som har fÞrt til en rekke benkeforslag. NÄ fÄr vi kritikk fordi vi var enige om en kandidat i forkant av ÄrsmÞtet. Ikke lett Ä bli klokk pÄ dere. Skal vi trille terninger fÞr neste mÞte for Ä finne ut om vi skal enes eller vÊre uenig?

Dersom det er styrte valg du ikke liker, sÄ bÞr du sannelig rette din kritikk mot Tennfjord og co. Var det noen som skulle styre hele valget, sÄ var det nettopp de!


QuoteTennfjord gikk vel sÄ langt han kunne i Ä stille et ultimatum uten Ä faktisk gjÞre det. Noe jeg for Þvrig forstÄr at han ikke gjorde. Hvis han hadde gjort det ville det kommet minst like mye kritikk som nÄ. Og hvis han hadde fÄtt med seg hele det styret han Þnsket etter Ä ha stilt et ultimatum, ville dette kommet med en enorm bismak. Ser for meg alle karakteristikkene som hadde vÊrt om "Tennfjord truet til seg det styret han ville ha", "RespektlÞse styrelder Tennfjord" o.l. som han hadde mÄttet slite med inn i sin gjerning som styreleder. At han ikke Þnsket noe slikt er logisk.


Han burde vÊrt mann nok til Ä kalt en spade for en spade, da ville i det minste folk vÊrt sikre av utfallet for det ene eller det andre. I tillegg kunne vi stablet pÄ beina et benkeforslag mot Tennfjord i et forsÞk pÄ Ä kneble hans diktatur.

Men kun synsing i media, hvor mye kritikk ville ikke dere skravlet ned her dersom vi vraket Tennfjord, alt basert pÄ ryktene i media? Da tror jeg hylekoret hadde blitt enda stÞrre.

dr_cyanid

March 06, 2015, 21:29:53 PM #1580 Last Edit: March 06, 2015, 21:33:43 PM by dr_cyanid
Quote from: Vandji on March 06, 2015, 21:24:28 PM
Hele styret, som med stÞ hÄnd har styrt denne klubben dit den er i dag burde blitt skiftet ut. Jeg er glad for at Skjeldbreid ogsÄ er ute av styret, men det er ikke det jeg diskuterer her. SamnÞy har ogsÄ en del av dette styret. Jeg er forundret over at man ikke kunne finne en annen kandidat i supportermiljÞet, da hele klubben roper etter endringer.

Her er du inne pÄ noe av kjernen i problemet. Hvorfor kunne ikke Christiansen vÊre denne supporterrepresentanten, med nytt blod, Þkonomikompetanse og allting? Han er ikke del av dette miljÞet (med folk fra gamle BST, felt Z osv). Det ble dessverre noksÄ utslagsgivende, selv om Christiansen pardoksalt nok var en av dem som ble stemt inn

Vandji

March 06, 2015, 21:30:05 PM #1581 Last Edit: March 06, 2015, 21:33:26 PM by Vandji
Quote from: Northside on March 06, 2015, 20:59:48 PM
Quote from: Vandji on March 06, 2015, 20:42:04 PM
Det er ikke benkeforslag som er sakens kjerne eller problemet her. Det er HVEM man presterer Ä foreslÄ som kandidat som er helt uforstÄelig!
Champions League vi kommer. Brann, Brann, Brann sÄ det monner.

Northside

Quote from: Vandji on March 06, 2015, 21:03:43 PM
Jeg er helt enig i at medlemmens rÞst er viktig, men jeg er veldig uenig at et styremedlem som har vÊrt delaktig i Ä styre en synkende skute pÄ dÞd og liv mÄtte velges inn i styret. Jeg er enig i at Kjell Tennfjord ikke lÞste dette pÄ en smidig mÄte, men jeg er overbevist om at resultatet av at nettopp dette benkeforslaget ble stemt inn vil ramme mye hardere enn om det foreslÄtte styret hadde fÄtt ÄrsmÞtets tillitt.

Ricky

http://www.ba.no/Bj_rn_Dahl_er_igjen_aktuell-5-8-33226.html

BjÞrn Dahl melder seg aktuell igjen.. OgsÄ Tom Georg Olsen (som trakk seg) er ikke uvillig til Ä bli med i et nytt styre.
Tidligere i dag meldte ogsÄ Dagbladet at Liv Grete Skjelbreid holder dÞren pÄ glÞtt (dvs at hun ikke har tatt stilling til spÞrsmÄlet om valgkomiteen og medlemmene Þnsker henne med videre).

Steinbygger, hva med deg?

Jeg begynner Ä fÄ litt troen pÄ at dette ÄrsmÞtet kanskje kan ha hatt en uventet samlende effekt for klubben nÄ nÄr partene begynner Ä fÄ hele opplevelsen litt pÄ avstand. Jeg ser ikke bort ifra at det kanskje bare er en ny styreleder vi mÄ finne.

Northside

Quote from: KriseLise on March 06, 2015, 21:11:40 PM
Bare for Ä fÄ tatt det opp slik at det ikke hersker noen tvil om hva vi som ikke var i rommet sÄ og lurer pÄ:

Hvor mange av disse berÞmte 67% (2/3) stÄr Tirsdagsgjengen for. De som gav klar beskjed om at de KUN overholdt en avtale, ikke pga ett Þnske om kandidaten.

Til syvende og siste er jo kandidaten valgt inn av medlemmer som gjerne ikke gjorde annet enn Ă„ underholde en bakromsavtale.
Hadde de ikke gjort det hadde nok kanskje flertallet vĂŠrt i takt.


Av de 202 med stemmeberettiget utgjorde tirsdagsgjengen kanskje 30-45stk. PÄ mÞtene vÄre var de enda mindre.
Ashild hadde aldri blitt stemt gjennom dersom "vanlige" folk (altsÄ de utenfor grupperingene) ikke hadde stemt pÄ hun.

Nixon

Quote from: bernu on March 06, 2015, 20:50:44 PM

Flott! Enda et nytt troll.
Velkommen til forumet. Fyr lĂžs!


Du mÄ slutte Ä syte og klage pÄ folk som er uenige med deg.
Du tar bare en Barmen: Det hjelper ikke saken...
RÞd makt pÄ Hansa

Lasaron

Vi leser at SamnÞy skal ha vÊrt veldig opptatt av detaljer. Jeg har selv sittet i et styre med en som var veldig opptatt av detaljer. Det var til tider litt irriterende, sÊrlig for styrelederen var det irriterende. Men han hadde jo alltid rett, denne pirken. Om SamnÞy gjorde rett i Ä pirke nÄr hun pirket, aner jeg selvsagt ikke.

Tren pÄ langskudd


Nixon

Quote from: KriseLise on March 06, 2015, 21:19:29 PM
Quote from: Utmedsnolken on March 06, 2015, 21:18:06 PM


Da er du inne pÄ konspirasjonsteorier.
Men vÊr sÄ god.


Svar pÄ fÞlgende: Tror du eller tror du ikke at Tennfjord visste fÞr ÄrsmÞtet startet at Skjelbreid (hvis vi skal tro pÄ det hun sier) kom til Ä trekke seg uansett?

Og i sÄ fall: Tror du ikke at denne informasjonen, hvis den ble gitt fÞr ÄrsmÞtet, kunne gitt Tennfjord alle personene han ville ha inn i styret siden det da Äpnet seg en ekstra styreplass?

Og til slutt. NĂ„r Skjelbreid og/eller Tennfjord skjulte denne informasjonen til etter valget; kan det ha noe med SamnĂžy Ă„ gjĂžre?
RÞd makt pÄ Hansa

Northside

Quote from: Vandji on March 06, 2015, 21:24:28 PM
Hele styret, som med stÞ hÄnd har styrt denne klubben dit den er i dag burde blitt skiftet ut. Jeg er glad for at Skjeldbreid ogsÄ er ute av styret, men det er ikke det jeg diskuterer her. SamnÞy har ogsÄ vÊrt en del av dette styret. Jeg er forundret over at man ikke kunne finne en annen kandidat i supportermiljÞet, da hele klubben roper etter endringer.

Lasaron

Quote from: Nixon on March 06, 2015, 21:42:58 PM
Quote from: KriseLise on March 06, 2015, 21:19:29 PM
Quote from: Utmedsnolken on March 06, 2015, 21:18:06 PM


Da er du inne pÄ konspirasjonsteorier.
Men vÊr sÄ god.


Svar pÄ fÞlgende: Tror du eller tror du ikke at Tennfjord visste fÞr ÄrsmÞtet startet at Skjelbreid (hvis vi skal tro pÄ det hun sier) kom til Ä trekke seg uansett?

Og i sÄ fall: Tror du ikke at denne informasjonen, hvis den ble gitt fÞr ÄrsmÞtet, kunne gitt Tennfjord alle personene han ville ha inn i styret siden det da Äpnet seg en ekstra styreplass?

Og til slutt. NĂ„r Skjelbreid og/eller Tennfjord skjulte denne informasjonen til etter valget; kan det ha noe med SamnĂžy Ă„ gjĂžre?


Til alle dere som kritiserer oss som stemte pÄ SamnÞy:

Det er pÄfallende hvor tause dere er om den nye Skjelbreid-vendingen. Det kan virke som om dere later som om den ikke eksisterer. FÄ hÞre hva dere mener om det.
Tren pÄ langskudd

dr_cyanid

Quote from: Northside on March 06, 2015, 21:33:15 PM
Quote from: Vandji on March 06, 2015, 21:03:43 PM
Jeg er helt enig i at medlemmens røst er viktig, men jeg er veldig uenig at et styremedlem som har vært delaktig i å styre en synkende skute på død og liv måtte velges inn i styret. Jeg er enig i at Kjell Tennfjord ikke løste dette på en smidig måte, men jeg er overbevist om at resultatet av at nettopp dette benkeforslaget ble stemt inn vil ramme mye hardere enn om det foreslåtte styret hadde fått årsmøtets tillitt.


Man får mene hva man vil om at Åshild skulle være med videre eller ikke. Jeg respekterer det.
Men dersom man mener at hun burde gå fordi vi rykket ned, så burde da pokker meg folk krevd Henrik sin avgang, ski-dronningen sin avgang og varamedlemmet sin avgang.
Hvorfor har ikke det vært nevnt i det hele tatt?

I korte trekk var dette kanskje ikke bra. I det lange trekk tror jeg det var veldig bra at Tennfjord ikke fikk viljen sin. Jeg var i utgangspunktet positiv til det styret, helt til de viste sin sanne klubbfølelse og trakk seg så snart de ikke fikk 100% det styret de ønsket seg.
Nikkedokker er jeg redd vi har hatt nok av de siste årene. Det trengs noen som ikke sier "ja" til alt sjefen foreslår, det er Brann per dags dato et smertelig bevis på i 1. divisjon.


For tirsdagsgjengen er dette perfekt. For Brann, som klubb, det verste som kunne skje.

Giles

March 06, 2015, 21:58:08 PM #1592 Last Edit: March 06, 2015, 22:09:03 PM by Giles
Quote from: bernu on March 06, 2015, 20:48:07 PM
Quote from: KriseLise on March 06, 2015, 20:42:21 PM
Quote from: bernu on March 06, 2015, 20:32:09 PM
Og plutselig var hylekoret i gang igjen....
Herregud....
Alle som er misfornĂžyd - meld dere inn og stem.
Slutt Ä legge skylden pÄ oss som stemmer. Vi stemmer sÄnn som vi Þnsker. Vil dere noe annet fÄr dere mÞte opp og stemme selv. Frem til da er det bare Ä holde kjeft med disse idiotiske beskyldningene....
Barnslig....


He he... . Du skjĂžnner faktisk overhodet ikke hva dette dreier seg om.
Nesten sÄ jeg syns synd pÄ deg.
"Vi har ikke gjort jobben vÄr".....
Den var ny. SÄ da er dere 10 000 andre oppdragsgivere og vi skal altsÄ stemme pÄ vegne av dere?
Da fÄr du sÞrge for Ä sende meg en sms fÞr neste mÞte sÄ jeg er sikker pÄ Ä stemme slik du vil.
Juhuuuu, lenge leve idiotien....

Synd du har en sÄ arrogant holdning overfor Branns store publikum. Det virker som du tror du er i en annen divisjon, en slags herskerklasse, alt pÄ grunn av at du betaler 400 kroner i Äret i medlemskontingent. Det er arrogante folk som deg som Þdelegger Brann innenfra. Kupp og sabotasje er eneste riktige betegnelse pÄ galskapen. Men jeg har forlengst innsett at dere ikke fatter hva dere holder pÄ med. Holdningene deres ligger til almen beskuelse her inn pÄ forumet og det er et pinlig skue. I tillegg skal du/dere dirigere hva som er greit Ä mene, klarer ikke nÞye dere med motargumenter.
Det stod noe om makt og korrupsjon i et innlegg her og det er det tydeligvis noe i. Den makten dere vant med konspirasjonen har dere ruset dere pÄ. Resultatet er stormannsgalskap.
Kan ikke finne annen forklaring pÄ fornektelsene. Les ikke mine av og til usaklige utfall eller skriv gjerne spisst tilbake, men ta dere tid til Ä tenke gjennom de mange kritiske men saklige innleggene andre har bidratt med. De og Brann fortjener bedre.

dr_cyanid

Quote from: Northside on March 06, 2015, 21:42:00 PM
Quote from: dr_cyanid on March 06, 2015, 21:11:56 PMDet er ikke ÅS som er problemet her. Hun har gjort jobb som forventet og virker for meg som en reflektert person med Branns interesser som førsteprioritet. Bare synd at hun havner i denne skvisen.

Det som plager meg er all denne rallingen om demokrati. Vil folk virkelig heller ha klubbdemokrati og dinosaurer i styret fremfor toppfotballsatsing? Begriper det fortsatt ikke! Gud skal vite at jeg prøver.

ok. For en god del folk her inne, så virker det som at det er Åshild som er problemet, uten at de klarer å sette ord på det.

Folk vil vel selvsagt ha toppfotballsatning + demokrati! Det er fullt mulig, dersom det ikke innstilles personer som plutselig skal diktere hele årsmøtet og avslutte alt av demokratiske prosesser.
Til orientering så hadde Atletico Madrid årsmøte også. Medlemsstyrt, klubb med suksess og 2500 fremmøtte på årsmøtet.

Det samme er tilfellet i en rekke Tyske klubber osv. Fullt mulig å gjøre det bra med demokrati, så lenge de som skal være med på laget innfinner seg i at Brann er en demokratisk klubb.

Hadde vi hatt 2500 fremmøtte på årsmøtet ville vi ikke hatt dette utfallet. Det er noen få mektige stemmer i grupperingene som blir hørt . Hadde vi hatt 2500 stemmegivende ville komiteens forslag gått rett igjennom.

Branns eneste mulighet til å bli en toppklubb er vel nettopp å få inn flere stemmegivende medlemmer, slik at disse fraksjonene kan marginaliseres.

Og til dere demokratiforkjempere: er det virkelig demokrati når sterke grupperinger går sammen for å skape et resultat? Hadde vi hatt 2500 stemmegivende kunne man kanskje snakket om demokrati. Ikke så lett å påvirke så mange. Med 2500 på møtet hadde resultatet også blitt annerledes

steinbygger

Quote from: Ricky on March 06, 2015, 21:36:51 PM
http://www.ba.no/Bj_rn_Dahl_er_igjen_aktuell-5-8-33226.html

BjÞrn Dahl melder seg aktuell igjen.. OgsÄ Tom Georg Olsen (som trakk seg) er ikke uvillig til Ä bli med i et nytt styre.
Tidligere i dag meldte ogsÄ Dagbladet at Liv Grete Skjelbreid holder dÞren pÄ glÞtt (dvs at hun ikke har tatt stilling til spÞrsmÄlet om valgkomiteen og medlemmene Þnsker henne med videre).

Steinbygger, hva med deg?

Jeg begynner Ä fÄ litt troen pÄ at dette ÄrsmÞtet kanskje kan ha hatt en uventet samlende effekt for klubben nÄ nÄr partene begynner Ä fÄ hele opplevelsen litt pÄ avstand. Jeg ser ikke bort ifra at det kanskje bare er en ny styreleder vi mÄ finne.


Svaret mitt var for kjedelig til at BA ville trykke det ☺. Jeg svarte at det spĂžrsmĂ„let vil jeg svare valgkomiteen pĂ„. Er litt forskjell pĂ„ hva jeg kan svare pĂ„ her inne som supporter og hva jeg kan svare pĂ„ som en evt styremedlem.

Uansett sÄ rart det hÞres ut sÄ er jeg glad for den diskusjonen som er her inne selv om det av og til kan bli en del usakelige kommentarer og ikke minst synsing om hva som har pÄgÄtt som er feil (som jeg ikke kan kommentere av hensyn til andre personer). Men heldigvis er det en supporterrett Ä bÄde synse og kunne ombestemme seg.

Uansett hva som har skjedd og vÊrt sagt sÄ hÄper og tror jeg at klubben kan komme styrket ut av dette til tross for at ting nÄ fÞles jÊvlig ut for de fleste av oss.

Utmedsnolken

Quote from: dr_cyanid on March 06, 2015, 21:53:56 PM
Quote from: Northside on March 06, 2015, 21:33:15 PM
Quote from: Vandji on March 06, 2015, 21:03:43 PMJeg er helt enig i at medlemmens røst er viktig, men jeg er veldig uenig at et styremedlem som har vært delaktig i å styre en synkende skute på død og liv måtte velges inn i styret. Jeg er enig i at Kjell Tennfjord ikke løste dette på en smidig måte, men jeg er overbevist om at resultatet av at nettopp dette benkeforslaget ble stemt inn vil ramme mye hardere enn om det foreslåtte styret hadde fått årsmøtets tillitt.

Man får mene hva man vil om at Åshild skulle være med videre eller ikke. Jeg respekterer det.
Men dersom man mener at hun burde gå fordi vi rykket ned, så burde da pokker meg folk krevd Henrik sin avgang, ski-dronningen sin avgang og varamedlemmet sin avgang.
Hvorfor har ikke det vært nevnt i det hele tatt?

I korte trekk var dette kanskje ikke bra. I det lange trekk tror jeg det var veldig bra at Tennfjord ikke fikk viljen sin. Jeg var i utgangspunktet positiv til det styret, helt til de viste sin sanne klubbfølelse og trakk seg så snart de ikke fikk 100% det styret de ønsket seg.
Nikkedokker er jeg redd vi har hatt nok av de siste årene. Det trengs noen som ikke sier "ja" til alt sjefen foreslår, det er Brann per dags dato et smertelig bevis på i 1. divisjon.

For tirsdagsgjengen er dette perfekt. For Brann, som klubb, det verste som kunne skje.

Delvis enig. Hvorfor de har fått det for seg at styret må inneholde tidligere spillere er ganske langt utenfor min fatte-evne. Men at bataljonsforumet har krav på representasjon er selvsagt, så steinbygger må inn. (Håper bare ikke vgd-fraksjonen kupper hele prosessen)
"og der snubler SĂŠternes igjen"

Giles

Quote from: steinbygger on March 06, 2015, 21:59:08 PM
Quote from: Ricky on March 06, 2015, 21:36:51 PM
http://www.ba.no/Bj_rn_Dahl_er_igjen_aktuell-5-8-33226.html

BjÞrn Dahl melder seg aktuell igjen.. OgsÄ Tom Georg Olsen (som trakk seg) er ikke uvillig til Ä bli med i et nytt styre.
Tidligere i dag meldte ogsÄ Dagbladet at Liv Grete Skjelbreid holder dÞren pÄ glÞtt (dvs at hun ikke har tatt stilling til spÞrsmÄlet om valgkomiteen og medlemmene Þnsker henne med videre).

Steinbygger, hva med deg?

Jeg begynner Ä fÄ litt troen pÄ at dette ÄrsmÞtet kanskje kan ha hatt en uventet samlende effekt for klubben nÄ nÄr partene begynner Ä fÄ hele opplevelsen litt pÄ avstand. Jeg ser ikke bort ifra at det kanskje bare er en ny styreleder vi mÄ finne.


Svaret mitt var for kjedelig til at BA ville trykke det ☺. Jeg svarte at det spĂžrsmĂ„let vil jeg svare valgkomiteen pĂ„. Er litt forskjell pĂ„ hva jeg kan svare pĂ„ her inne som supporter og hva jeg kan svare pĂ„ som en evt styremedlem.

Uansett sÄ rart det hÞres ut sÄ er jeg glad for den diskusjonen som er her inne selv om det av og til kan bli en del usakelige kommentarer og ikke minst synsing om hva som har pÄgÄtt som er feil (som jeg ikke kan kommentere av hensyn til andre personer). Men heldigvis er det en supporterrett Ä bÄde synse og kunne ombestemme seg.

Uansett hva som har skjedd og vÊrt sagt sÄ hÄper og tror jeg at klubben kan komme styrket ut av dette til tross for at ting nÄ fÞles jÊvlig ut for de fleste av oss.

PÄ et eller annet vis gÄr folk videre. Men gÄr det bra er det ikke pÄ grunn av dette mÞtet. Eneste bra det kan fÞre med seg er et nÄdelÞst oppgjÞr med sÊre medlemsfraksjoner som skriker som barn i sandkassa" jeg vil, jeg vil". De er ikke opptatt av Branns beste, men sitt eget innavlede miljÞs beste.

dr_cyanid

Quote from: Utmedsnolken on March 06, 2015, 22:01:45 PM
Quote from: dr_cyanid on March 06, 2015, 21:53:56 PM
Quote from: Northside on March 06, 2015, 21:33:15 PM
Quote from: Vandji on March 06, 2015, 21:03:43 PMJeg er helt enig i at medlemmens røst er viktig, men jeg er veldig uenig at et styremedlem som har vært delaktig i å styre en synkende skute på død og liv måtte velges inn i styret. Jeg er enig i at Kjell Tennfjord ikke løste dette på en smidig måte, men jeg er overbevist om at resultatet av at nettopp dette benkeforslaget ble stemt inn vil ramme mye hardere enn om det foreslåtte styret hadde fått årsmøtets tillitt.

Man får mene hva man vil om at Åshild skulle være med videre eller ikke. Jeg respekterer det.
Men dersom man mener at hun burde gå fordi vi rykket ned, så burde da pokker meg folk krevd Henrik sin avgang, ski-dronningen sin avgang og varamedlemmet sin avgang.
Hvorfor har ikke det vært nevnt i det hele tatt?

I korte trekk var dette kanskje ikke bra. I det lange trekk tror jeg det var veldig bra at Tennfjord ikke fikk viljen sin. Jeg var i utgangspunktet positiv til det styret, helt til de viste sin sanne klubbfølelse og trakk seg så snart de ikke fikk 100% det styret de ønsket seg.
Nikkedokker er jeg redd vi har hatt nok av de siste årene. Det trengs noen som ikke sier "ja" til alt sjefen foreslår, det er Brann per dags dato et smertelig bevis på i 1. divisjon.

For tirsdagsgjengen er dette perfekt. For Brann, som klubb, det verste som kunne skje.

Delvis enig. Hvorfor de har fått det for seg at styret må inneholde tidligere spillere er ganske langt utenfor min fatte-evne. Men at bataljonsforumet har krav på representasjon er selvsagt, så steinbygger må inn. (Håper bare ikke vgd-fraksjonen kupper hele prosessen)

De har en dino-tankegang som dessverre kommer til å gjøre seg gjeldende framover. La oss bare håpe at avtalen mellom grupperingene vannes ut og at vi slipper deres preg på det nye styret. Er dessverre redd det er for sent. De gamle vet jo som kjent best.

Corran

Quote from: steinbygger on March 06, 2015, 21:59:08 PM
Quote from: Ricky on March 06, 2015, 21:36:51 PM
http://www.ba.no/Bj_rn_Dahl_er_igjen_aktuell-5-8-33226.html

BjÞrn Dahl melder seg aktuell igjen.. OgsÄ Tom Georg Olsen (som trakk seg) er ikke uvillig til Ä bli med i et nytt styre.
Tidligere i dag meldte ogsÄ Dagbladet at Liv Grete Skjelbreid holder dÞren pÄ glÞtt (dvs at hun ikke har tatt stilling til spÞrsmÄlet om valgkomiteen og medlemmene Þnsker henne med videre).

Steinbygger, hva med deg?

Jeg begynner Ä fÄ litt troen pÄ at dette ÄrsmÞtet kanskje kan ha hatt en uventet samlende effekt for klubben nÄ nÄr partene begynner Ä fÄ hele opplevelsen litt pÄ avstand. Jeg ser ikke bort ifra at det kanskje bare er en ny styreleder vi mÄ finne.


Svaret mitt var for kjedelig til at BA ville trykke det ☺. Jeg svarte at det spĂžrsmĂ„let vil jeg svare valgkomiteen pĂ„. Er litt forskjell pĂ„ hva jeg kan svare pĂ„ her inne som supporter og hva jeg kan svare pĂ„ som en evt styremedlem.

Uansett sÄ rart det hÞres ut sÄ er jeg glad for den diskusjonen som er her inne selv om det av og til kan bli en del usakelige kommentarer og ikke minst synsing om hva som har pÄgÄtt som er feil (som jeg ikke kan kommentere av hensyn til andre personer). Men heldigvis er det en supporterrett Ä bÄde synse og kunne ombestemme seg.

Uansett hva som har skjedd og vÊrt sagt sÄ hÄper og tror jeg at klubben kan komme styrket ut av dette til tross for at ting nÄ fÞles jÊvlig ut for de fleste av oss.

Tror ogsÄ klubben kommer styrket ut og tror ikke det skal bli sÄ vanskelig Ä finne et godt styre og en sterk god leder.
MÄ jo treffe pÄ valg av styreleder en gang :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

KriseLise

Quote from: Nixon on March 06, 2015, 21:42:58 PM
Quote from: KriseLise on March 06, 2015, 21:19:29 PM
Quote from: Utmedsnolken on March 06, 2015, 21:18:06 PM


Da er du inne pÄ konspirasjonsteorier.
Men vÊr sÄ god.


Svar pÄ fÞlgende: Tror du eller tror du ikke at Tennfjord visste fÞr ÄrsmÞtet startet at Skjelbreid (hvis vi skal tro pÄ det hun sier) kom til Ä trekke seg uansett?

Og i sÄ fall: Tror du ikke at denne informasjonen, hvis den ble gitt fÞr ÄrsmÞtet, kunne gitt Tennfjord alle personene han ville ha inn i styret siden det da Äpnet seg en ekstra styreplass?

Og til slutt. NĂ„r Skjelbreid og/eller Tennfjord skjulte denne informasjonen til etter valget; kan det ha noe med SamnĂžy Ă„ gjĂžre?


Jeg tror at Tennfjord hadde fÄtt beskjed pÄ forhÄnd av Skjelbreid noe som dette:
"Hvis det nye styret blir satt sammen som et resultat av grupper som vil posisjonere seg og ikke som et resultat av en sammensetning som skal fungere, sÄ er jeg ute. Med andre ord, det innstilte styre ellers er jeg ut og du kan meddele det pÄ mine vegne"

SĂ„ jeg tror at hun til syvende og sist gikk ut av de samme grunnene. Bare av ulike Ă„rsaker. (Kompetanse vs posisjoneringer).

Grunnen til at alt skjedde etter valget var jo nettopp at medlemmene skulle fÄ bestemme hva de ville, og sÄ skulle de respektere det, men vÊre Êrlige til Ä si at det ikke er noe de kunne leve med.

Hva i all verden skulle Tennfjord ha Ă„ tjene pĂ„ Ă„ mĂžte opp denne kvelden bare for Ă„ vite at han aldri skulle bli styreleder? HĂžrer jo ingensted hjemme Ă„ tro han skulle bruke sin tid til slikt tĂžv.  
Forskjellen pÄ Supportere og en ulveflokk? Supportere har Brann i hjertet, mens ulveflokken har hjertet i brann! :)

Go Up