• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

�rsmøte 2015

Started by Nixon, January 08, 2015, 11:59:27 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Quote from: osoerli on January 30, 2015, 12:43:12 PMOm Lie-Nielsen ikkje stemte for Ã¥ behalda RBH sÃ¥ lurer eg jo pÃ¥ kven andre i styret enn formannen som støtta RBH.  Var det kun Barmen sÃ¥ er det jo jæ.... merkeleg at møtet tok 8 timer.


Det ble vel spekulert i at det aldri kom til noen avstemming i det hele tatt. Jeg tror nok at alle visste hva flertallet mente allerede før styremøtet begynte, men at tiden ble brukt til å finne løsninger som alle kunne godta. Forøvrig gikk vel heller ikke hele møtet med til akkurat dette.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Lasaron

Quote from: Nixon on January 30, 2015, 13:18:11 PM
Quote from: osoerli on January 30, 2015, 12:43:12 PMOm Lie-Nielsen ikkje stemte for Ã¥ behalda RBH sÃ¥ lurer eg jo pÃ¥ kven andre i styret enn formannen som støtta RBH.  Var det kun Barmen sÃ¥ er det jo jæ.... merkeleg at møtet tok 8 timer.


Det ble vel spekulert i at det aldri kom til noen avstemming i det hele tatt. Jeg tror nok at alle visste hva flertallet mente allerede før styremøtet begynte, men at tiden ble brukt til å finne løsninger som alle kunne godta. Forøvrig gikk vel heller ikke hele møtet med til akkurat dette.


Jeg lurer på det samme som Osoerli. Hvorfor tok møtet så lang tid hvis hele styret, utenom Barmen, ville at RBH skulle gå?
Tren på langskudd

Spelaren

Eg ser for meg at diskusjonen gikk vel så mye på hvilken pizza de skulle bestille.
GÃ¥ av.

Xminator

Sitat Brann: Ã¥ budsjettere med 10 millioner i underskudd vil ikke bli godt mottatt av Ã¥rsmøtet. 

Jeg tror ikke det er noe problem å få årsmøtet med på en sesong der det budsjetteres med underskudd for å beskytte det sportslige i en ekstremsituasjon, dvs nedtrykket. Kutt i spillerlønninger må være siste utvei for å hindre likviditetsskvis.

Kagain

Synes det var betimelig da BT nevnte at de skulle kutte lønnen, for så å følge opp med at Grønner nettopp var tilbudt (og aksepterte) en stor lønnsforhøyelse. Man får håpe at ingen føler seg lurt...

Lasaron

Quote from: Kagain on February 05, 2015, 06:47:31 AM
Synes det var betimelig da BT nevnte at de skulle kutte lønnen, for så å følge opp med at Grønner nettopp var tilbudt (og aksepterte) en stor lønnsforhøyelse. Man får håpe at ingen føler seg lurt...


Det vil nok være litt rart om Grønner er den første de spør. Dessuten tjener han nok fortsatt langt mindre enn dårligere spillere på samme lag.
Tren på langskudd

Northside

Quote from: Kagain on February 05, 2015, 06:47:31 AM
Synes det var betimelig da BT nevnte at de skulle kutte lønnen, for så å følge opp med at Grønner nettopp var tilbudt (og aksepterte) en stor lønnsforhøyelse. Man får håpe at ingen føler seg lurt...

Spelaren

GÃ¥ av.


krakra

Man foreslo da Moldestad i fjor.

Dette er visst mannen som skal erstatte Samnøy som supporterrepresentant. Virker som en spennende kandidat, men å si at han skal representere supporterne er kanskje å dra det litt langt selv om han visst har vært supporter lenge?

http://www.bt.no/100Sport/sportbt/Dette-kan-bli-supporternes-nye-mann-i-Brann-styret-489793_1.snd

Utmedsnolken

Hva med å få inn den nye statoil-sjefen? Men selvsagt kun hvis han lover på tro og ære lover å ikke heie på pool når vi møter de i europacupen
"og der snubler Sæternes igjen"


Nixon

Quote from: krakra on February 05, 2015, 15:57:18 PMDette er visst mannen som skal erstatte Samnøy som supporterrepresentant. Virker som en spennende kandidat, men å si at han skal representere supporterne er kanskje å dra det litt langt selv om han visst har vært supporter lenge?

http://www.bt.no/100Sport/sportbt/Dette-kan-bli-supporternes-nye-mann-i-Brann-styret-489793_1.snd


Etter det så jeg alt av hjemmekamper fram til 2008 eller 2009

En av de som ble storforlangende og gikk lei etter gullet?

Jeg kan heller ikke se hvorfor Samnøy må skiftes ut. Slik jeg ser det har hun gjort en god jobb og har stemt med supporterflertallet i flere viktige saker de siste par årene. Og er det så heldig at så mange i styret må starte fra null?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Nei, dette med kontinuitet ble visst ikke så viktig lenger etter at en viss person forsvant...

Xminator

Er Moldestad giret på ett nytt forsøk på innvalg fra salen?

Nixon

Moldestad skal flytte til København så det spørs om han kommer til å stille.

Når det gjelder kontiunitet i styret så kommer det sannsynligvis inn en rutinert ringrev som styreformann. En styreformann som vi ikke helt vet hvor står i mange saker. Blant annet supportersaker. Husker jeg ikke helt feil stemte han på et Fotballting i mot et forslag om økt supporterandel ved billettfordeling på cupfinalen. På bakgrunn av dette mener jeg at det kan være viktig at han møter en rutinert supporter-representant som har vært med på noen styremøter før.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Lasaron

Quote from: Nixon on February 05, 2015, 16:20:36 PM
Quote from: krakra on February 05, 2015, 15:57:18 PMDette er visst mannen som skal erstatte Samnøy som supporterrepresentant. Virker som en spennende kandidat, men å si at han skal representere supporterne er kanskje å dra det litt langt selv om han visst har vært supporter lenge?

http://www.bt.no/100Sport/sportbt/Dette-kan-bli-supporternes-nye-mann-i-Brann-styret-489793_1.snd


Etter det så jeg alt av hjemmekamper fram til 2008 eller 2009

En av de som ble storforlangende og gikk lei etter gullet?

Jeg kan heller ikke se hvorfor Samnøy må skiftes ut. Slik jeg ser det har hun gjort en god jobb og har stemt med supporterflertallet i flere viktige saker de siste par årene. Og er det så heldig at så mange i styret må starte fra null?


Tenker litt av det samme. Mulig han er en bra kandidat, men kanskje ikke på vegne av Samnøy.
Tren på langskudd

Ricky

Quote from: Northside on February 05, 2015, 10:49:20 AM
Quote from: Spelaren on February 05, 2015, 09:38:23 AM


Hvorfor bytte ut noen som har gjort en god jobb, kun fordi man har sittet i 4 år?


Det er vel å strekke det litt langt å si at noen i Brann-styret har gjort en god jobb

Northside

Quote from: krakra on February 05, 2015, 15:57:18 PM
Dette er visst mannen som skal erstatte Samnøy som supporterrepresentant. Virker som en spennende kandidat, men å si at han skal representere supporterne er kanskje å dra det litt langt selv om han visst har vært supporter lenge?

http://www.bt.no/100Sport/sportbt/Dette-kan-bli-supporternes-nye-mann-i-Brann-styret-489793_1.snd

Northside

Quote from: Ricky on February 05, 2015, 19:02:22 PM
Quote from: Northside on February 05, 2015, 10:49:20 AM
Quote from: Spelaren on February 05, 2015, 09:38:23 AM


Hvorfor bytte ut noen som har gjort en god jobb, kun fordi man har sittet i 4 år?


Det er vel å strekke det litt langt å si at noen i Brann-styret har gjort en god jobb


Nei, hvorfor det? Dersom hun har ment det "riktige" i de fleste sakene, så hjelper ikke det når flertallet i styret bestemmer.

Eller sitter du med noe spesiell informasjon du vil dele med oss?

Ricky

Lurte vel kanskje mer på det motsatte; om noen sitter på noe spesiell informasjon som tilsier at Samnøy eller noen andre i Brann-styret har gjort en god jobb. Klubben er jo grøftekjørt hinsides hva noen kunne forestille seg, og styret har valgt å stå samlet bak hver avgjørelse (evt. mangel på avgjørelse).

For min del kan man gjerne bytte ut hele styret på årsmøtet.

Northside

Quote from: Ricky on February 05, 2015, 21:06:04 PM
Lurte vel kanskje mer på det motsatte; om noen sitter på noe spesiell informasjon som tilsier at Samnøy eller noen andre i Brann-styret har gjort en god jobb. Klubben er jo grøftekjørt hinsides hva noen kunne forestille seg, og styret har valgt å stå samlet bak hver avgjørelse (evt. mangel på avgjørelse).

For min del kan man gjerne bytte ut hele styret på årsmøtet.


Det var jo tydelig splittelse i styret den siste tiden. At de står samlet bak avgjørelser er vel mer bare en profesjonell uttalelse om saker og ting. Det betyr dog ikke alltid at det er enstemmig vedtatt.

Ricky

Quote from: Northside on February 05, 2015, 21:37:59 PM
Det var jo tydelig splittelse i styret den siste tiden. At de står samlet bak avgjørelser er vel mer bare en profesjonell uttalelse om saker og ting. Det betyr dog ikke alltid at det er enstemmig vedtatt.
denne gangen.."


Lasaron

Quote from: Ricky on February 05, 2015, 23:51:48 PM
Quote from: Northside on February 05, 2015, 21:37:59 PM
Det var jo tydelig splittelse i styret den siste tiden. At de står samlet bak avgjørelser er vel mer bare en profesjonell uttalelse om saker og ting. Det betyr dog ikke alltid at det er enstemmig vedtatt.
denne gangen.."



Den sammenligningen er svak. En fotballspiller kan gjøre ting på egen hånd. Samnøy kan ikke plutselig stemme så godt at stemmen hennes er verd fire stemmer.
Hun kan kanskje kritiseres for å ha vært for lojal utad. Kanskje. Men det er ikke nok til at hun bør ut.
Tren på langskudd

osoerli

No har ikkje eg sett heile lista frå valkommiteen, den er vel kanskje ikkje heller heilt klar?
Men Sætre skal jo ut, og om Samnøy ogsÃ¥ forsvinn mÃ¥ ei ny kvinne inn.  Har det kommt noko namn her?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

Håper det blir Lise Klaveness. Tidligere landslagsspiller med 51 A-kamper. Har spilt for 5 toppserieklubber. Har vært fotballekspert for NRK som ho har fått mye skryt for.

Mer fotball klok kvinne i Bergen en Klaveness skal en lete lenger etter. Samtidig får en inn juridisk kompetanse i styret siden ho er utdannet jurist med master i rettsvitenskap. Erfaring både som advokat og dommerfullmektig.

Styret i fjor var for svakt. Tidligere skiskytter dronning og tidligere Brann spiller, begge med lite utdanning og erfaring. Det er ikke alltid CV-en betyr så mye, men får en inn personer med både personlige egenskaper og skikkelig utdanning/CV i tillegg er det veldig bra. Etter 4 år skader det heller ikke at Samnøy får avløsning, tror absolutt ikke kompetansen faller om Klaveness blir erstatteren som kvinne i styret.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Northside

Quote from: Ricky on February 05, 2015, 23:51:48 PMdenne gangen.."


Lurer på om du vet helt hvordan et styre fungerer?

Om Samnøy har talt "vår" sak i disse 4 årene og brukt sin stemme deretter, så har hun jo gjort det hun skulle? Om flertallet ikke er enig, så er jo ikke det nødvendigvis hennes feil.

Litt friskt av dere å mene at 4 år holder og at noen nye må inn, uten at dere kan påpeke hva hun har gjort feil og uten at dere (som vanlig...!) har bidratt til å finne nye kandidater.

Lise Klaveness er sikkert brukbar, men hun har jo overhodet ingen av de egenskapene Samnøy har. Hvilke kjennskap til klubben har Klaveness? Hva har Klaveness med supporterne å gjøre? Går hun i det hele tatt på kamper?

Noe av det viktigste til de som sitter i styret er egentlig å forstå hva fansen mener om saker og ting. Da tenker jeg spesielt på salg navnrettighetene til Brann Stadion, forlengelsen av Skarsfjord, beholde RBH som daglig leder og manglende stilling som sportssjef.
Man trenger ikke advokater, økonomier, skiskyttere, bedriftsleder og slike ting for å klare å ta de rette valgene rundt dette.
En blanding av egenskaper i styret er selvsagt positivt, men vi må ikke glemme tilhørighet til klubb og fans.

krakra

Enig i endel, men sportssjefsstillingen burde jo være en faglig avgjørelse gjort at et styre med fotball- og idrettskompetanse. Ikke basert på hva supporterne mener, selv om supporterne også bør kunne mene noe om det. Ser ikke på sportssjefsstillingen som en utpreget supportersak. Tilliten til de som sitter i ledende stillinger, og kommunikasjonen fra klubben ut mot supporterne er derimot viktig og der har Brann vært dårlige lenge, men det virker som vikarene er bedre på dette. Så får vi håpe at det nye styret blir det også.

Lasaron

Tren på langskudd

SK

February 06, 2015, 17:52:39 PM #179 Last Edit: February 06, 2015, 17:54:17 PM by SK
Quote from: Northside on February 06, 2015, 16:19:15 PM
Quote from: Ricky on February 05, 2015, 23:51:48 PMdenne gangen.."


Lurer på om du vet helt hvordan et styre fungerer?

Om Samnøy har talt "vår" sak i disse 4 årene og brukt sin stemme deretter, så har hun jo gjort det hun skulle? Om flertallet ikke er enig, så er jo ikke det nødvendigvis hennes feil.

Litt friskt av dere å mene at 4 år holder og at noen nye må inn, uten at dere kan påpeke hva hun har gjort feil og uten at dere (som vanlig...!) har bidratt til å finne nye kandidater.

Northside

Quote from: SK on February 06, 2015, 17:52:39 PM
Quote from: Northside on February 06, 2015, 16:19:15 PM
Quote from: Ricky on February 05, 2015, 23:51:48 PMdenne gangen.."


Lurer på om du vet helt hvordan et styre fungerer?

Om Samnøy har talt "vår" sak i disse 4 årene og brukt sin stemme deretter, så har hun jo gjort det hun skulle? Om flertallet ikke er enig, så er jo ikke det nødvendigvis hennes feil.

Litt friskt av dere å mene at 4 år holder og at noen nye må inn, uten at dere kan påpeke hva hun har gjort feil og uten at dere (som vanlig...!) har bidratt til å finne nye kandidater.


Fikk da RBH ut til slutt, så må ha fått gehør for noe.

Guntveit tror jeg ikke har gjort stort. Han forsvinner på årsmøtet.

Lasaron

Apropos Rolf Barmen sitt hårete mål om antall medlemmer:

La Coruna er en spansk by med like mange innbyggere som Bergen. Det hadde de også i 1990 (Wikipedia). Samme år nådde Deportivo la Coruna 17 500 medlemmer etter en vervekampanje (Josimar), noe som var med og dannet grunnlaget for klubbens suksess utover tiåret, som toppet seg med serietittel våren 2000.
Tren på langskudd

pidre

Mulig mange kunne tegna medlemskap i SKB, men folk kommer ikkje og banker på døra. Tok klubben initiativ for å øke medlemstalet? 10 000 medlemmer a kr 500 er 5 mill det. Ja, litt er det jo.

Som eit lite apropos, denne eine sida i årsmøtesalen kunne tenkes å miste innflytelse om medlemstallet øker.
Saludar a los monos!

Northside

Quote from: pidre on February 08, 2015, 12:35:35 PM
Mulig mange kunne tegna medlemskap i SKB, men folk kommer ikkje og banker på døra. Tok klubben initiativ for å øke medlemstalet? 10 000 medlemmer a kr 500 er 5 mill det. Ja, litt er det jo.

Som eit lite apropos, denne eine sida i årsmøtesalen kunne tenkes å miste innflytelse om medlemstallet øker.


Det meste rundt dette med 10 000 medlemmer ble lagt på is grunnet tabellsituasjonen vår (allerede før sommeren). Mye møter og gode ideer, men ingenting ble satt igang.

Rundt i Europa finnes det mange klubber med mye medlemmer, men tror det vanligste i de fleste land er at klubbene ikke er medlemstyrt (altså eid av medlemmene).
I Tyskland er det en del klubber med over 50 000 klubbmedlemmer!

Samtidig erfarte Hamburger SV nå nylig at de gikk fra medlemstyrt klubb til eid av private aksjonerer eller hva det er. Skjedde noe på årsmøtet der i fjor hvor supporterne ble tatt på sengen og mistet "eierrettighetene" til klubben. Vet ikke helt hvordan det gikk til, men endte med at noen av grupperingene nå boikotter førstelaget.

10 000 medlemmer i Sportsklubben Brann ville utelukkende vært positivt.

Lasaron

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Dette-kan-bli-Branns-nye-styre-490559_1.snd

Etter det BT altså har grunn til å tro, ser valgkomiteens innstilling til nytt Brann-styre slik ut:

Kjell Tennfjord (formann), Tom Georg Olsen (nestformann), Liv Grete Skjelbreid (styremedlem), Arild Christiansen (styremedlem), Nina Gundersen Sandnes (styremedlem), Henrik Lie-Nielsen (styremedlem).


Jeg stemmer lett på Samnøy før Lie-Nielsen. Guntveit også, forsåvidt, men Samnøy før Guntveit.
Tren på langskudd

Nixon

Valgkomiteen ser ut til å tone ned både spiller- og supporterlinken i sin innstilling. Men heller å styrke styret med kompetanse innen økonomi, juss og fra det private næringsliv.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

osoerli

Eg går utfrå alle i Brann-styret er Brann-supporterar
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Northside

Guntveit tror jeg ikke har noe spesiell støttet hos noen, verken folkene rundt tirsdagsgjengen eller supporterne. I tillegg trakk han seg fra styret, for så å ombestemme seg litt seinere. Etter min mening er han ferdig uansett.

Ellers merkelig hvor opphengt valgkomiteen er i stilige CV-er fremfor klubbtilhørighet.

dokken


Nixon

February 09, 2015, 17:31:41 PM #189 Last Edit: February 09, 2015, 17:55:20 PM by Nixon
Quote from: dokken on February 09, 2015, 15:46:20 PMJeg kan ikke si at jeg har observert noen av de andre som er nevnt her i slike sammenhenger.


Arild Christiansen har jeg sett på Stadion og på bortekamper i en liten mannsalder. Så han kommer nok "innenfor" i antall minutter på kamp. Men jeg kan ikke huske at han noengang har vært involvert i supporterarbeid. Så jeg støtter også helhjertet Samnøy som i den samme lille mannsalderen har lagt ned mye tid på Brann i diverse sammenhenger.

Men Christiansen virker som en god styrekandidat isolert sett med tanke på antall år på tribunen og med sin yrkesbakgrunn innenfor økonomi. Men som sagt ikke som en representant for supportere som han tilsynelatende ikke har kontakt med.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

osoerli

Quote from: Nixon on February 09, 2015, 17:31:41 PM
Quote from: dokken on February 09, 2015, 15:46:20 PMJeg kan ikke si at jeg har observert noen av de andre som er nevnt her i slike sammenhenger.


Arild Christiansen har jeg sett på Stadion og på bortekamper i en liten mannsalder. Så han kommer nok "innenfor" i antall minutter på kamp. Men jeg kan ikke huske at han noengang har vært involvert i supporterarbeid. Så jeg støtter også helhjertet Samnøy som i den samme lille mannsalderen har lagt ned mye tid på Brann i diverse sammenhenger.

Men Christiansen virker som en god styrekandidat isolert sett med tanke på antall år på tribunen og med sin yrkesbakgrunn innenfor økonomi. Men som sagt ikke som en representant for supportere som han tilsynelatende ikke har kontakt med.


Så kven skal ut om Samnøy skal inn?
Henrik Lie-Nielsen vil du framleis ha?
MÃ¥ bli advokaten Nina Gundersen Sandnes  eller tidlegare Løvham-leiarTom Georg Olsen dÃ¥ som skal ut?
Eg skjønar ikkje heilt behovet for juridisk kompetanse i styret?  MÃ¥ vera for Ã¥ sleppa Ã¥ kjøpa inn denne tenesten kanskje?  Spare utgifter?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Ricky

Quote from: osoerli on February 09, 2015, 19:06:32 PM
Eg skjønar ikkje heilt behovet for juridisk kompetanse i styret? Må vera for å sleppa å kjøpa inn denne tenesten kanskje?


Styret/styreleder har det juridiske ansvaret for Brann, så det er en (stor) fordel at noen har en viss kompetanse på området.


Lasaron

Samnøy var der ja, og styreleder Rolf Barmen, og varamedlem Hoaas.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: osoerli on February 09, 2015, 19:06:32 PMSå kven skal ut om Samnøy skal inn?


Hun er strengt tatt allerede inne. Så spørsmålet blir heller om det er noen som representerer supporterne bedre som skal inn. Og enn så lenge kan jeg ikke se noen bedre kandidater.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

dokken

Quote from: osoerli on February 09, 2015, 19:06:32 PM
Quote from: Nixon on February 09, 2015, 17:31:41 PM
Quote from: dokken on February 09, 2015, 15:46:20 PMJeg kan ikke si at jeg har observert noen av de andre som er nevnt her i slike sammenhenger.


Arild Christiansen har jeg sett på Stadion og på bortekamper i en liten mannsalder. Så han kommer nok "innenfor" i antall minutter på kamp. Men jeg kan ikke huske at han noengang har vært involvert i supporterarbeid. Så jeg støtter også helhjertet Samnøy som i den samme lille mannsalderen har lagt ned mye tid på Brann i diverse sammenhenger.

Men Christiansen virker som en god styrekandidat isolert sett med tanke på antall år på tribunen og med sin yrkesbakgrunn innenfor økonomi. Men som sagt ikke som en representant for supportere som han tilsynelatende ikke har kontakt med.


Så kven skal ut om Samnøy skal inn?
Henrik Lie-Nielsen vil du framleis ha?
MÃ¥ bli advokaten Nina Gundersen Sandnes  eller tidlegare Løvham-leiarTom Georg Olsen dÃ¥ som skal ut?
Eg skjønar ikkje heilt behovet for juridisk kompetanse i styret?  MÃ¥ vera for Ã¥ sleppa Ã¥ kjøpa inn denne tenesten kanskje?  Spare utgifter?



Jeg har ikke helt skjønt dette med at Samnøy settes opp mot Christiansen. Såvidt jeg vet, må det være to kvinner i Brann-styret. Og valget av styremedlemmene har alltid foregått slik at det er alle mot alle, ikke dueller.

I realiteten betyr det at to av tre aktuelle kvinner er sikret plass. Dermed kan "duellen" like gjerne stå mellom Samnøy og Sandnes.

Uansett: Dette er i hvert fall god grunn for alle medlemmer her inne å faktisk møte på årsmøtet. I fjor var det relativt få av "våre" som møtte opp.


osoerli

Quote from: Buljongmannen on February 20, 2015, 13:31:20 PM
http://www.brann.no/news/article/10l9vks91jzh1d47gvxx71z5b/title/her-er-valgkomiteens-innstilling



Det var meningsforskjeller internt i valgkomitéen angående innstillingen til nytt styre.

Det blir det sikkert på årsmøtet også...
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Quote from: osoerli on February 20, 2015, 14:16:40 PMDet var meningsforskjeller internt i valgkomitéen angående innstillingen til nytt styre.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Det dr i det hele tatt rimelig kleint at de forsøker å selge ham inn som supporterrepresentant. Argumentasjonen deretter blir bare følgefeil.

Go Up