• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treningskamper 2015

Started by Nixon, December 16, 2014, 16:02:18 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

GÃ¥ av.

Klaus_Brann

2. Omgangen er forøvrig bare å glemme. Kun et fåtall av disse spillerne vil få spilletid i år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Hansson har vist noen småtendenser, men han skyter med løskrutt.
GÃ¥ av.

Gulløl

Dette spillet tyder på bunnstrid i OBOS-ligaen. Brann virker enkle å slå selv for et 2 divisjonslag.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Nytter jo heller ikke når vi brenner ALT av store sjanser som vi har.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Barmen og Birkelund har skuffet av de som kom inn til 2. omgang.
Hadde håpet på mer fra Hagos også. Hansson har vært den beste av de dårlige i 2.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Utmedsnolken

Hvor lenge spilte de i 2.omg? Alle så helt forvirret ut når dommeren blåste av.

Antar hansson var nr 16? Eneste spilleren som var verdt å merke seg i andre omgang
"og der snubler Sæternes igjen"

Klaus_Brann

Jeg tror de spilte 2 x 40.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Følte de kutta den tidligere i 1. omgang også, pluss kortere pause.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

Jaja, Norling er flink på språklege bilete og vokubular i det minste.

Spelaren

January 30, 2015, 17:48:26 PM #112 Last Edit: January 30, 2015, 17:53:09 PM by Spelaren
Verken Barmen eller Birkelund imponerte, nei. Hagos imponerte ikkje, og spillet så like tilfeldig ut som det gjorde store deler av hausten. Det tråkles, flikkes og broderes uten presisjon og hurtighet. Det det ender opp med ser ut som altfor ambisiøst mannskapet tatt i betraktning, og eg klarte ikkje å sjå taktiske endringer frå fjoråret.

Et improvisert Ballspark i gang, Norling ser ting som kan bli bra osv. Tipper han er lei av å stå og forklare tap...
GÃ¥ av.

Norlings hund

Jaja, i det minste synes jeg vi var mye finere på håret enn FKF i dag. Dette lover godt.

dudo

De spilte vel knappe 35 min av andre omgang, ga seg akkurat kl 18. Tipper det var noen som skulle trene.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

Herlig naivt av leiing og styre Ã¥ tru at dette Brann-laget skal koma topp 6 i ObÃ¥s-ligaen utan 5-6 nye spelarar.  FKF kom pÃ¥ 11.plass i Oddsen-ligaen i fjor.  Korleis er det eigentleg mogleg Ã¥ tru at Brann skal vera ein toppklubb i Noreg nÃ¥r halvparten av spelarane er meir eller mindre eigenutvikla ungdomar.  Om ein klubb klarar Ã¥ fÃ¥ fram 3-4 gode eigenutvikla spelarar vil det vera ekstremt bra.  At Brann satsar pÃ¥ utvikling er sjølsagt bra.  Men Ã¥ tru at dei skal utgjera halve laget er bort i staur og vegger naivt.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krøvel vellevold

Ikke uventet trekker folk konklusjoner allerede etter første treningskamp i januar. Folk lærer aldri. Januar har aldri vært noen fasit på hvordan sesongen blir. Vi har tapt og spilt svakt mot lokale lag på forsesongen mange ganger før. Også i sesonger det har blitt gull og medaljer. Vi skapte ikke mange sjanser, men nok til å ikke tape. Som vanlig. Men neida, vi var ikke gode.
Legg ned hele klubben!

olebrann3

Hansson og Skaanes får godkjent.
Vil se den nye keeperen i neste kamp.

Så forøvrig RBH lure i bakrunnen på intervjuene etter kamp. Klarer ikke å holde seg unna.

osoerli

Quote from: olebrann3 on January 30, 2015, 18:01:31 PM
Så forøvrig RBH lure i bakrunnen på intervjuene etter kamp. Klarer ikke å holde seg unna.


Haha, me kjem nok til å både sjå og høyra han på årsmøtet også.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Tren på langskudd

Gepard

Quote from: osoerli on January 30, 2015, 17:58:53 PM
Herlig naivt av leiing og styre Ã¥ tru at dette Brann-laget skal koma topp 6 i ObÃ¥s-ligaen utan 5-6 nye spelarar.  FKF kom pÃ¥ 11.plass i Oddsen-ligaen i fjor.  Korleis er det eigentleg mogleg Ã¥ tru at Brann skal vera ein toppklubb i Noreg nÃ¥r halvparten av spelarane er meir eller mindre eigenutvikla ungdomar.  Om ein klubb klarar Ã¥ fÃ¥ fram 3-4 gode eigenutvikla spelarar vil det vera ekstremt bra.  At Brann satsar pÃ¥ utvikling er sjølsagt bra.  Men Ã¥ tru at dei skal utgjera halve laget er bort i staur og vegger naivt.

krakra

January 30, 2015, 19:05:22 PM #121 Last Edit: January 30, 2015, 19:14:19 PM by krakra
Laget er mer enn godt nok til å rykke opp. Tull at man ikke kan rykke opp med mange lokale spiller? TIL? Løv-Ham spilte seg til kvalikk med andresorteringen av lokale spillere. Med en 17-18 år gammel Haugen og en småfeit Mårøy som de viktigste spillerne.

Problemet er treneren. Det er han som har de største juniortendensene. Hørte flere ganger at han ropte skryt når spillere fikk balldn, venfte mot eget mål, driblet av to tre mann feil vei, vendte tilbake og slo en pasning til samme sted som de kom ifra. Med rett stil skal dette laget vinnet OBOS-ligaen.

Legger Norling tempo og pasningsspill opp etter spillernes kvaliteter spiller vi rundt de fleste vi møter. For øyeblikket er det for ambisiøst. Mye, mye mer ambisiøst enn nødvendig for å spille ut lag i 1. divisjon.

Vi bør være blant de best trente, mest agressive og best taktisk skolerte lagene i Norge. Få klubber gir spillere og trenere mer lønn for jobben sin enn oss. Vi er milevis fra det og det er mye mer viktig enn dette kjøpehysteriet. Ungguttene våre fremstår som de best trente i klubben. Grønner har ikke fått mye fra naturens side, men er vår beste duellspiller. Deg bør ringe en bjelle for de mer etablerte.

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on January 30, 2015, 18:39:03 PM


Fortjent? Ja, altså gjerne "fortjent" ut fra at FKF nok var mye nærmere toppnivået (eller det man kan forvente ut fra divisjonsforskjellen) enn det vi var. Men ikke kom her og fortell meg at FKF var det beste laget! Vi hadde 3-4 ganske store sjanser og hadde mesteparten av spillet. Hva hadde FKF utenom scoringene?

Det er helt normalt at Brann er elendige på denne tiden av året. Når var vi egentlig gode i januar/februar? Jeg har sett Brann spille minst like trøstesløse treningskamper i januar/februar - også i sesonger der vi har tatt gull eller medalje. At vi må ha forsterkninger er greit, men å konkludere om hvordan 2015 blir ut fra en treningskamp i januar er latterlig!
Legg ned hele klubben!

Hatleking

Problemet var at etter nedrykket i fjor burde ein teke seg skikkeleg i nakken og vist kva ein skal gå inn med i sesongen. Dette er ikkje ein vanleg sesongoppkøyring, dette er sesongen Brann skal reise seg. Brann kan sjølvsagt det, men denne kampen var iallfall gufs frå fjorårssesongen. Det var nok ikkje slik at FKF ikkje er i trening før sesongen dei heller...

ostraume

Quote from: krakra on January 30, 2015, 19:05:22 PM

Problemet er treneren. Det er han som har de største juniortendensene.


Treneren har ledet lag til nåde opprykk og seriegull. De lokale talentene har kun ledet seg til nedrykk og pubrunder.

Men greit nok, spark Norling, så får vi halvannet år før nestemann idiotforklares for å sabotere for talentene som "egentlig" er skamgode. Tipper neste trener ligner mer på Skarsfjord enn Norling med tanke på talentbruken.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Jeg så ikke første halvtimen, men den siste knappe timen var i alle høyeste grad FKF det beste laget. Ikke særlig til sjanser til noen av lagene, men de var tryggere med ballen i laget.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gepard

Vi har en god trener. Han har levert meget bra med flere svenske topplag, spillerne digger han og han er flink og offensiv med pressen. Vi kan rett og slett ikke få en bedre trener. Eller vi kan jo få Harald Aabrekk (bestekompisen til Tennfjord ) Eller en annen totalt medioker trener som får brann trygt plassert midt på Tl tabellen med gampefotball. Men det vil ikke Bergen ha, det viste Skarsfjord opptøyene.

Vi trenger en langt bedre sammensatt stall, dette er først og fremst sportslig ledelse sitt ansvar.

Selv i 1.div er denne stallen sammensatt feil, der mangler hvertfall 2 sentrale spillere, en midtstopper (sjef) og en def midt (sjef), dette trenger ikke være verdens beste spillere, med de må ha pondus og en iboende faenskap som klarer å holde ungdommene under oppsyn, leder de til taktisk riktig spill og sørger for at fokus er på topp, i treningshverdagen og i kamp.

NÃ¥ er det rett og slett ingen som tar ansvar.

krakra

Quote from: ostraume on January 30, 2015, 19:12:46 PM
Quote from: krakra on January 30, 2015, 19:05:22 PM

Problemet er treneren. Det er han som har de største juniortendensene.


Treneren har ledet lag til nåde opprykk og seriegull. De lokale talentene har kun ledet seg til nedrykk og pubrunder.

Men greit nok, spark Norling, så får vi halvannet år før nestemann idiotforklares for å sabotere for talentene som "egentlig" er skamgode. Tipper neste trener ligner mer på Skarsfjord enn Norling med tanke på talentbruken.
Hva så? Feilene til Norling er så enorme og så åpenbare at deg ikke hjelper å vise til tidligere meritter.

krøvel vellevold

Quote from: dudo on January 30, 2015, 19:13:16 PM
Jeg så ikke første halvtimen, men den siste knappe timen var i alle høyeste grad FKF det beste laget. Ikke særlig til sjanser til noen av lagene, men de var tryggere med ballen i laget.
Legg ned hele klubben!

Hatleking

Viss spelarane er så utruleg dårlege, var kanskje det Skarsfjord gjorde med laget eit enormt under, då?

krøvel vellevold

Quote from: Hatleking on January 30, 2015, 19:18:39 PM
Viss spelarane er så utruleg dårlege, var kanskje det Skarsfjord gjorde med laget eit enormt under, då?


Eller Skarsfjord hadde dårlig teft da han hentet spillere. Tross alt var omtrent hele stallen bygget under ham til slutt.
Legg ned hele klubben!

Superjack

Quote from: krakra on January 30, 2015, 19:05:22 PM
Laget er mer enn godt nok til å rykke opp.

Problemet er treneren.

Vi bør være blant de best trente, mest agressive og best taktisk skolerte lagene i Norge. Få klubber gir spillere og trenere mer lønn for jobben sin enn oss. Vi er milevis fra det og det er mye mer viktig enn dette kjøpehysteriet. Ungguttene våre fremstår som de best trente i klubben. Grønner har ikke fått mye fra naturens side, men er vår beste duellspiller. Deg bør ringe en bjelle for de mer etablerte.


Har tatt litt ut av kontekst her, men for å understreke. Dette er flaut. Dette er spillere so. Er ansatt for å spille fotball, mot personer som har dette,som hobby.

Brannspillerne er ansatte på kontrakt i Brann. 37,5 timer uke, 5 uker ferie. De skal være i knallform. Om de hadde brukt 35,5 timer i uken på å prestere på treningsfeltet og i trimrom hadde de løpt over Fyllingen og alle andre amatørlag.

Stinne i trening. Tror heller stinne i julesylte, ribbefett og øl. Fy fae@ no e det nok.
Brannsupporter.

Hatleking

Quote from: krøvel vellevold on January 30, 2015, 19:22:05 PM
Quote from: Hatleking on January 30, 2015, 19:18:39 PM
Viss spelarane er så utruleg dårlege, var kanskje det Skarsfjord gjorde med laget eit enormt under, då?


Eller Skarsfjord hadde dårlig teft da han hentet spillere. Tross alt var omtrent hele stallen bygget under ham til slutt.


Det har etter kvart blitt ein del overgangar for Norling òg.

Nixon

Skuffende kamp som alle er enige om. Og selv om det er januar fortsetter vi samme tendens som i fjor. Og det er litt bekymringsfullt.

Men klart. Det er tross alt bare én divisjon i forskjell her. Og det er jo ikke så mye...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Superjack

Quote from: krøvel vellevold on January 30, 2015, 19:17:48 PM
Quote from: dudo on January 30, 2015, 19:13:16 PM
Jeg så ikke første halvtimen, men den siste knappe timen var i alle høyeste grad FKF det beste laget. Ikke særlig til sjanser til noen av lagene, men de var tryggere med ballen i laget.


Slutt med bortforklaringer og forsvare overbetalte late unger, ledet av en kar som tydeligvis ikke forstår hvor håpløst det er..
Brannsupporter.

krøvel vellevold

January 30, 2015, 19:30:32 PM #135 Last Edit: January 30, 2015, 19:37:17 PM by krøvel vellevold
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Hatleking on January 30, 2015, 19:28:53 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 30, 2015, 19:22:05 PM
Quote from: Hatleking on January 30, 2015, 19:18:39 PM
Viss spelarane er så utruleg dårlege, var kanskje det Skarsfjord gjorde med laget eit enormt under, då?


Eller Skarsfjord hadde dårlig teft da han hentet spillere. Tross alt var omtrent hele stallen bygget under ham til slutt.


Det har etter kvart blitt ein del overgangar for Norling òg.


Langt ifra hele stallen kan du si...
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Superjack on January 30, 2015, 19:29:27 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 30, 2015, 19:17:48 PM
Quote from: dudo on January 30, 2015, 19:13:16 PM
Jeg så ikke første halvtimen, men den siste knappe timen var i alle høyeste grad FKF det beste laget. Ikke særlig til sjanser til noen av lagene, men de var tryggere med ballen i laget.


Slutt med bortforklaringer og forsvare overbetalte late unger, ledet av en kar som tydeligvis ikke forstår hvor håpløst det er..


Mener du det laget Brann stilte med i 2. omgang burde feie over et lag fra 2.div.?

Jeg må le av krisemaksimeringen her på forumet. Resultater og spill i januar har aldri satt standarden for resten av sesongen. Som vist over, går Brann på slike smeller på forsesongen - uansett hvor vi ender på tabellen.
Legg ned hele klubben!

Hatleking

Quote from: krøvel vellevold on January 30, 2015, 19:30:58 PM
Quote from: Hatleking on January 30, 2015, 19:28:53 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 30, 2015, 19:22:05 PM
Quote from: Hatleking on January 30, 2015, 19:18:39 PM
Viss spelarane er så utruleg dårlege, var kanskje det Skarsfjord gjorde med laget eit enormt under, då?


Eller Skarsfjord hadde dårlig teft da han hentet spillere. Tross alt var omtrent hele stallen bygget under ham til slutt.


Det har etter kvart blitt ein del overgangar for Norling òg.


Langt ifra hele stallen kan du si...


Om Norling må byte ut heile stallen for å kunne vere i nærleiken av noko som helst, er det skivebom.

krøvel vellevold

Quote from: Hatleking on January 30, 2015, 19:36:57 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 30, 2015, 19:30:58 PM
Quote from: Hatleking on January 30, 2015, 19:28:53 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 30, 2015, 19:22:05 PM
Quote from: Hatleking on January 30, 2015, 19:18:39 PM
Viss spelarane er så utruleg dårlege, var kanskje det Skarsfjord gjorde med laget eit enormt under, då?


Eller Skarsfjord hadde dårlig teft da han hentet spillere. Tross alt var omtrent hele stallen bygget under ham til slutt.


Det har etter kvart blitt ein del overgangar for Norling òg.


Langt ifra hele stallen kan du si...


Om Norling må byte ut heile stallen for å kunne vere i nærleiken av noko som helst, er det skivebom.


Mens Skarsfjords resultater på slutten var like dårlige med en egenkomponert stall...
Legg ned hele klubben!

Hatleking

Ja, fantastisk argument. Norling var nok rett mann for jobben, då.

dudo

Quote from: krøvel vellevold on January 30, 2015, 19:35:09 PM
Jeg må le av krisemaksimeringen her på forumet. Resultater og spill i januar har aldri satt standarden for resten av sesongen. Som vist over, går Brann på slike smeller på forsesongen - uansett hvor vi ender på tabellen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

January 30, 2015, 19:45:57 PM #142 Last Edit: January 30, 2015, 19:54:54 PM by krøvel vellevold
Quote from: Hatleking on January 30, 2015, 19:42:57 PM
Ja, fantastisk argument. Norling var nok rett mann for jobben, då.


Hæ? Du sier jeg er på villspor hvis jeg mener man må bytte ut hele stallen for å få til noe. Javel, greit det. (Edit: For det trenger man jo selvsagt ikke). Men samtidig forsvarer du ham som byttet ut hele stallen uten å få noen fremgang?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on January 30, 2015, 19:43:42 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 30, 2015, 19:35:09 PM
Jeg må le av krisemaksimeringen her på forumet. Resultater og spill i januar har aldri satt standarden for resten av sesongen. Som vist over, går Brann på slike smeller på forsesongen - uansett hvor vi ender på tabellen.


OK, her er erfaringen:

Ã?vretveit: 5 tippeligakamper fra start
Jan Ruben Sleen: 0
Fredrik Heggland 0
Fredrik P. Knudsen 0
Erdin Demir 53
Eirik Birkelund 0
Senai Hagos 0
Kristoffer Barmen 42
Emil Hansson 0
HÃ¥kon Lorentzen 1
Jakob Orlov 25 (+allsvenskan)

Kan ikke forlange at dette laget skal kjøre over FKF.
Legg ned hele klubben!

Hatleking

Quote from: krøvel vellevold on January 30, 2015, 19:45:57 PM
Quote from: Hatleking on January 30, 2015, 19:42:57 PM
Ja, fantastisk argument. Norling var nok rett mann for jobben, då.


Hæ? Du sier jeg er på villspor hvis jeg mener man må bytte ut hele stallen for å få til noe. Javel, greit det. (Edit: For det trenger man jo selvsagt ikke). Men samtidig forsvarer du ham som byttet ut hele stallen uten å få noen fremgang?


Eg forsvarar ikkje Skarsfjord, men viser til at den aller dårlegaste perioda - med alt den innebar - nok kunne samanliknast med heile sesongen i fjor under ein svensk supertrenar. Du er den einaste som forsvarar nokon her, og det verkar berre mot sin hensikt. Ingen av oss kunne brydd seg mindre om diverse perifære statistikkar om me ligg godt nede på tabellen utpå vårparten her. Ser at dette ser rimeleg aggressivt ut, men det var ikkje meininga.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Hatleking on January 30, 2015, 20:01:14 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 30, 2015, 19:45:57 PM
Quote from: Hatleking on January 30, 2015, 19:42:57 PM
Ja, fantastisk argument. Norling var nok rett mann for jobben, då.


Hæ? Du sier jeg er på villspor hvis jeg mener man må bytte ut hele stallen for å få til noe. Javel, greit det. (Edit: For det trenger man jo selvsagt ikke). Men samtidig forsvarer du ham som byttet ut hele stallen uten å få noen fremgang?


Eg forsvarar ikkje Skarsfjord, men viser til at den aller dårlegaste perioda - med alt den innebar - nok kunne samanliknast med heile sesongen i fjor under ein svensk supertrenar. Du er den einaste som forsvarar nokon her, og det verkar berre mot sin hensikt. Ingen av oss kunne brydd seg mindre om diverse perifære statistikkar om me ligg godt nede på tabellen utpå vårparten her. Ser at dette ser rimeleg aggressivt ut, men det var ikkje meininga.


Det kan da ikke være mye tvil om at vi under Skarsfjord stort sett fikk som fortjent når vi tapte, mens vi under Norling ofte har dominert kampene og skapt langt flere sjanser enn motstanderen (i hvert fall på hjemmebane), selv om vi har tapt. Det er forskjellen, selv om noen i nedrykksnegativismen nekter å se noe annet enn at vi ble rundspilt og var dritt elendig i alle kampene. Litt forenklet kan man si: Vi trenger noen som kan sette sjansene, mens vi under Skarsfjord ikke engang skapte disse sjansene. Jeg vil hevde at så lenge man skaper sjanser, så er man nærmere å kunne få resultater enn om man ikke skaper sjanser engang. At folk ikke ser at vi faktisk dominerte mange kamper sjansemessig i fjor, handler kun om svartmaling. Fordi vi rykket ned, så var liksom alt drit og elendig og alle måtte gå.
Legg ned hele klubben!

dudo

Quote from: krøvel vellevold on January 30, 2015, 19:54:11 PM
Kan ikke forlange at dette laget skal kjøre over FKF.


Kanskje ikke, men jeg hadde da håpet de kunne hamlet opp med dem.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on January 30, 2015, 20:09:53 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 30, 2015, 19:54:11 PM
Kan ikke forlange at dette laget skal kjøre over FKF.


Kanskje ikke, men jeg hadde da håpet de kunne hamlet opp med dem.


FKF dominerte da ikke. Hva skapte de utenom straffesituasjonen? Vi hadde da et par-tre situasjoner i andre der vi kunne scoret.
Legg ned hele klubben!

dudo

Quote from: krøvel vellevold on January 30, 2015, 20:11:56 PM
Quote from: dudo on January 30, 2015, 20:09:53 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 30, 2015, 19:54:11 PM
Kan ikke forlange at dette laget skal kjøre over FKF.


Kanskje ikke, men jeg hadde da håpet de kunne hamlet opp med dem.


FKF dominerte da ikke. Hva skapte de utenom straffesituasjonen? Vi hadde da et par-tre situasjoner i andre der vi kunne scoret.


Jeg synes FKF fremsto mye tryggere og mer komfortabel med ballen i laget.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up