• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treningskamper 2015

Started by Nixon, December 16, 2014, 16:02:18 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Howarth viser seg fram ihvertfall, FOR en redning. I påfølgende kontring viser Demidov klasse som spielfuhrer med pasning omtrent i blinde fram til Huseklepp.
Gå av.

ostraume

Quote from: krakra on March 28, 2015, 14:56:30 PM
Når en ser hvor mye Brann løfter seg med litt agressivitet og ro så skjønner en at det er tull å snakke om nye spillere. Er ikke der skoen trykker.


Nei, vi trenger jo bare å spille på vårt beste hele tiden. At ikke Norling skjønner det!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Too far east

March 28, 2015, 15:19:21 PM #702 Last Edit: March 28, 2015, 15:32:19 PM by Too far east
Jo vi trenger nye spillere. Midtbanen har null duellkraft.

krakra

Quote from: ostraume on March 28, 2015, 15:16:27 PM
Quote from: krakra on March 28, 2015, 14:56:30 PM
Når en ser hvor mye Brann løfter seg med litt agressivitet og ro så skjønner en at det er tull å snakke om nye spillere. Er ikke der skoen trykker.


Nei, vi trenger jo bare å spille på vårt beste hele tiden. At ikke Norling skjønner det!
Trenger ikke spillet vårt beste, men med en viss agressivitet og bevegelse. Skal vi hente spillere slik at vi blir gode mens vi står stille og ser på?

krakra

Quote from: Too far east on March 28, 2015, 15:19:21 PM
Jo vi trenger nye spillere. Midtbanen har bull duellkraft.
Birkelund er jo sterkere enn Karadas.

Christian


dudo

Demidov må spille. Og være kaptein. Mye, mye bedre enn de andre sentralt på midten.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Quote from: krakra on March 28, 2015, 15:20:35 PM
Quote from: Too far east on March 28, 2015, 15:19:21 PM
Jo vi trenger nye spillere. Midtbanen har bull duellkraft.
Birkelund er jo sterkere enn Karadas.


I benken, kanskje. Ikke i duell.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: dudo on March 28, 2015, 15:23:01 PM
Demidov må spille. Og være kaptein. Mye, mye bedre enn de andre sentralt på midten.


I Demidov ser vi konturene av en midtbanekaptein ja.
Gå av.

Belfort

Amerikaneren lover veldig bra!

Spelaren

Dommeren må ha røykt noe av underlaget, hvorfor i pokker får ikkje Huseklepp(eller var det Haugen?) frispark etter å ha blitt revet ned på midten??
Gå av.

dudo

Det var da som pokker. Store hull i midtforsvaret denne gang.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Ett minutt på Hansson. Nå må han virkelig gripe muligheten og bevise at han fortjener å spille...

Spelaren

Gå av.

krakra

Hansson har all grunn til å være misfornøyd. Dette er jo bare tull. Vi har et av landets største talenter, andre klubber vil ha ham, men vi nekter å slippe han så får han ikke spille i det hele tatt? Hadde blitt forbannet selv.

Og å skulle byttes inn under to minutter før full tid er jo nesten litt hånlig. Hva var det for? Bare for å kunne vise til at han hadde fått prøvd seg i en kamp?

Spelaren

Kom han inn i det hele tatt? Synes de filmet han på benken igjen. Svakt, dette var en fin kamp å prøve ham i.
Gå av.

krakra

Quote from: Spelaren on March 28, 2015, 15:34:29 PM
Kom han inn i det hele tatt? Synes de filmet han på benken igjen. Svakt, dette var en fin kamp å prøve ham i.
Nei, han satt seg da det tok et helt minutt fra han skulle byttes inn til det ble stopp i spillet. Da var det ikke vits lenger. Et helt minutt hadde gått liksom.

Samtidig må ha se på at lagkammerater gis vekk fordi de truer seg vekk, ikke vil spille i OBOS eller skal få spilletid andre steder.

Spelaren

Lurer på om svenskene skjønner stort av Larsens post-match-intervju.
Gå av.

Hatleking

Quote from: krakra on March 28, 2015, 15:36:56 PM
Quote from: Spelaren on March 28, 2015, 15:34:29 PM
Kom han inn i det hele tatt? Synes de filmet han på benken igjen. Svakt, dette var en fin kamp å prøve ham i.
Nei, han satt seg da det tok et helt minutt fra han skulle byttes inn til det ble stopp i spillet. Da var det ikke vits lenger. Et helt minutt hadde gått liksom.

Samtidig må ha se på at lagkammerater gis vekk fordi de truer seg vekk, ikke vil spille i OBOS eller skal få spilletid andre steder.


Eg er heilt einig. Det er rimeleg spesielt at Hansson ikkje får meir tid. Skal me skusle vekk nok eit talent?

krakra

Det er mye som er gratis, enkelt og ganske grunnleggende som kunne løftet oss mye som vi mangler: Agressivitet, selvtillitt, struktur. Det virker ikke som spillerne vet hva de skal gjøre. De må tenke seg om, og da går det for sakte. Hammarby går på automatikk.

Dette skal være mulig å få inn uavhengig av spillerstall. Nest Sotra hadde det i fjor, Mjøndalen rykket opp mye på grunn av det. Hos Brann var det fraværende forutenom halve andreomgang. Da blir det håpløst.

Jeg har mistet det meste av tro på at dette vil komme med Norling som trener. Fyren fremstår jo fullstendig tafatt selv.

Giles

Det er forbannet tragikomisk det som presteres. Selv den største superoptimist bør være bekymret. Fortsatt ingen konturer av noe som helst,  dårlig i alle faser av spillet. Flaks og ingenting annet gjør at Brann kan komme tilbake i kampen igjen før de fortjent taper til slutt. Normalt er en kamp som denne slutt ved halv tid.
Stivbeinte, trege, hodeløse, en for en.
Ny trener må til med en ny plan. Alle nye spillere inn umiddelbart sammen med Hansson. En dominant plugg på midten også takk.

Kruxleiven

Var og så 1. Omgang på Tele 2 arena. Frøs på en iskald arena. Gikk etter første omgang, men det virker jo som jeg gikk glipp av noe selv om vi tapte. I 1. Omgang var vi veldig bleke. Bare Hammarbys svake skudd hindret oss i å ligge under med 3 mål. Merkelig så lite plan det var over spillet. Midtbanen er enten for lite med fremover eller bakover. Rikard virket aktiv og coachet godt på sidelinjen.

Finfin respons

March 28, 2015, 16:51:49 PM #722 Last Edit: March 28, 2015, 16:55:19 PM by Finfin respons
Nå liker ikke jeg å bruke sterke ord, men jeg synes mildt sagt at det var ganske ille å se Huseklepp utpå der de siste 20 minuttene. Alle vet at når Huseklepp er blitt svett i håret da evner han ikke å levere ballen fra seg til en medspiller i mer enn 30% av tilfellene. Det er bare å sjekke med en kalkulator. Det var et slik balltap som førte til seiersmålet. Ikke bra av trenerteamet å la ham fortsette. Pinligheten toppet seg da stakkars Hansson måtte sette seg igjen på benken.

Jeg mener forøvrig at det er problematisk med BÅDE Huseklepp og Larsen på banen samtidig. Disse to er jevnt over under pari defensivt. De er ineffektive førsteforsvarere, har ikke nok intensitet til å krige over tid, og fasiliterer dermed ikke Branns vei ut av et farlig spor. Og da gjør de det vanskelig for Branns øvrige midtbane til å etablere kontroll.

Og hva med Skånes? Hans høyreside var lekk i førsteomgang i alle fall, uten at skylden kan legges på Amin. Jeg er utrygg på hvor sterk han egentlig er defensivt. Respons?
Kanskje.

Finfin respons

Noen videre vurderinger av det defensive:

Trenerbenken: Klarte bare 1 gang å mane(?) kollektivet frem i sjokk-press, noe som førte til en fin sjanse i slutten av førsteomgang. Det var langt mer variert defensivt spill og presshøyde i forrige kamp. Når strategien i førsteomgang er å ligge lavt, må det tas grep for å få til kontringsspill. Grepene ble ikke tatt.
Da Hammarby byttet 6 spillere i det 70.minutt forventet jeg taktiske disposisjoner fra Branns benk, en respons eller at det ble gjort tiltak for å sette inn et gir. De første 5 minuttene var det kaos-fotball. Men det er urovekkende at 6 nye spillere finner spillerytmen etter 7 minutter. Hammarby burde ikke få lov til å etablere lagspill slik de fikk. Grepene ble ikke tatt.

Målvakt: Amerikaneren var god. Det var godt å se.

Forsvar: Amin N viste slepen teknikk ved et par anledninger, og gjorde seg vel ikke bort. Samspillet fremover var så som så uten at det er noe han nødvendigvis skal lastes for. På motsatt side viste Erdin seg fra sin beste side. Han var en av Branns beste denne kampen. Veldig godt å se. Midtforsvaret klarte seg egentlig bra. Azar var solid og god i duellene, og ble nok offer for en Kennedy som falt meget lett i straffemerket. Fredrik synes jeg også gjorde det greit.

Fremre lagdel: På midtbanen var førsteforsvaret altfor lite intensivt og usammenhengende. Den defensive rollen som Orlov hadde i første halvdel av 2014 så jeg lite til at noen hadde i denne kampen. Birkelund har vel flere enn jeg vært usikker på nivået til. Han har et godt stykke igjen til Torp-takter synes jeg. Etter min mening bør noen ha Torp-takten i laget (eller Helge-Haugen-takten/blø for laget-takten). Både Birkelund, Barmen og Haugen kan vokse seg frem til å ha en slik jage-rolle, men i denne kampen var ikke de 6 fremste spillerne samstemt nok i oppgavene, og midtbanegeneral-rollen kom dermed sjelden til syne. Haugen ble konstant angrepet av 2-3 svenske spillere i det øyeblikket han fikk ballen. Brannmidtbanens svakhet ble synliggjort.

Men i 2.omgang når Brann eide spillet var det nettopp den kollektive innsatsen som gjorde at den sentrale midtbanen hos Brann fikk vist seg fra sin bedre side.
Kanskje.

Finfin respons

Quote from: Finfin respons on March 28, 2015, 17:41:45 PM
Den defensive rollen som Orlov hadde i første halvdel av 2014 så jeg lite til at noen hadde i denne kampen.
Kanskje.

Nixon

http://www.brann.no/news/article/s7ig77uxn8o1qp2vsotz3z66/title/lader-opp-pa-bomlo

Brann skal på treningsleir på Bømlo fra torsdag 16. juli til søndag 19. juli, og skal spille treningskamp mot et lokalt sammensatt Geddi-lag på lørdagen.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

July 18, 2015, 13:35:15 PM #726 Last Edit: July 18, 2015, 13:45:16 PM by krøvel vellevold
Brann med 6-0 over Geddi XI. Kunne vunnet mye mer. Spesielt første halvtimen sløste vi mange store sjanser til tross for gå-fotball. Vi fikk bl.a. 3-4 stolpeskudd og hjemmelaget hadde dessuten en keeper i storslag. Han spiller visst i 5.div. normalt, men skal trene med Brann i morgen. Det fikk også 2-3 andre lokale som utmerket seg. Dagens vakreste mål var det Marcus Pedersen som stod for. Han hadde ett fra distanse og et kanonskudd fra spiss vinkel. Også 1-0-målet til Acosta var fra distanse, men akkurat der så ikke den ellers så glitrende 5.div.-keeperen ut til å være helt med på notene. Supporter-Marcus kom inn siste kvarteret for de gulkledde og var vel ikke borti ballen. Det var etter han kom inn at Geddi XI raknet og 2-0 ble straks 6-0 - uten at det var hans skyld. Ellers fantastisk sommervær på Bømlo med 10 grader og regn.
Legg ned hele klubben!

Kagain

Det sto noe om at denne keeperen hadde en noe utypisk stil. Har du noen tanker om hva BT mente som gjorde at denne 5. divisjon-keeperen ble pekt ut?

krøvel vellevold

Quote from: Kagain on July 19, 2015, 10:02:23 AM
Det sto noe om at denne keeperen hadde en noe utypisk stil. Har du noen tanker om hva BT mente som gjorde at denne 5. divisjon-keeperen ble pekt ut?


Jeg er ikke helt sikker på hva de mente med "utypisk stil". Men han hadde i hvert fall mange solide redninger før han ble byttet ut i 2. omgang. Det eneste er at jeg syns han var litt passiv på 1-0-målet som kom fra distanse. Mulig ballen forandret retning, men det så ut som et skudd han kunne tatt.
Legg ned hele klubben!

Go Up