• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treningskamper 2015

Started by Nixon, December 16, 2014, 16:02:18 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: dudo on January 30, 2015, 20:20:22 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 30, 2015, 20:11:56 PM
Quote from: dudo on January 30, 2015, 20:09:53 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 30, 2015, 19:54:11 PM
Kan ikke forlange at dette laget skal kjøre over FKF.


Kanskje ikke, men jeg hadde da håpet de kunne hamlet opp med dem.


FKF dominerte da ikke. Hva skapte de utenom straffesituasjonen? Vi hadde da et par-tre situasjoner i andre der vi kunne scoret.


Jeg synes FKF fremsto mye tryggere og mer komfortabel med ballen i laget.

De var gode defensivt. Brann slet med å komme seg til mange sjanser. I hvert fall i 2.omg. når vi spilte med et mildt sagt uerfarent lag.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on January 30, 2015, 19:17:48 PM
Quote from: dudo on January 30, 2015, 19:13:16 PM
Jeg så ikke første halvtimen, men den siste knappe timen var i alle høyeste grad FKF det beste laget. Ikke særlig til sjanser til noen av lagene, men de var tryggere med ballen i laget.


Akkurat.
Det var et skuffende resultat, men det bør egentlig ikke ses på som noe annet enn en treningsøkt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on January 30, 2015, 19:43:42 PM
Birkelund skal være en spiller vi skal kunne bruke i mange kamper.


Basert på at han var et talent for et par år siden? Rapportene i fjor og dagens opptreden gir i alle fall ingen grunn til å tro det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on January 30, 2015, 19:54:11 PM
Quote from: dudo on January 30, 2015, 19:43:42 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 30, 2015, 19:35:09 PM
Jeg må le av krisemaksimeringen her på forumet. Resultater og spill i januar har aldri satt standarden for resten av sesongen. Som vist over, går Brann på slike smeller på forsesongen - uansett hvor vi ender på tabellen.


OK, her er erfaringen:

Ã?vretveit: 5 tippeligakamper fra start
Jan Ruben Sleen: 0
Fredrik Heggland 0
Fredrik P. Knudsen 0
Erdin Demir 53
Eirik Birkelund 0
Senai Hagos 0
Kristoffer Barmen 42
Emil Hansson 0
HÃ¥kon Lorentzen 1
Jakob Orlov 25 (+allsvenskan)

Kan ikke forlange at dette laget skal kjøre over FKF.



I tillegg til at det er et lag hvor mange av disse knapt har spilt sammen. At folk i det hele tatt bryr seg om det "Brann" viste i 2. er for meg en gåte uten svar.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


dudo

Det var da ikke all verden som ble viste i første omgang heller?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on January 30, 2015, 20:42:08 PM
Det var da ikke all verden som ble viste i første omgang heller?
Legg ned hele klubben!

Elfakiri

NÃ¥ skal en ikke legge all verden i første treningskamp. Tror enda pÃ¥ opprykk for Ã¥ si det slik  :P
I don't think you can the rules! - Mons Ivar Mjelde.

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on January 30, 2015, 19:54:11 PMKan ikke forlange at dette laget skal kjøre over FKF.


Du tenker på det som etterhvert ble KFK 2? Det ble ganske mange bytter i andre omgang for motstanderen også.

Jeg er forøvrig helt enig at man ikke skal legge så altfor mye vekt på treningskamper i januar. Men jeg vil nok være mer utålmodig for fremgang i treningskampene i år enn i fjor. Dersom det fortsetter med at vi ikke klarer å avgjøre kamper der vi er på høyden eller over, så blir det mindre og mindre sannsynlig at vi vil klare det når serien starter. For da vil denne trenden ha vart veldig lenge.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on January 30, 2015, 20:55:13 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 30, 2015, 19:54:11 PMKan ikke forlange at dette laget skal kjøre over FKF.


Du tenker på det som etterhvert ble KFK 2? Det ble ganske mange bytter i andre omgang for motstanderen også.

Jeg er forøvrig helt enig at man ikke skal legge så altfor mye vekt på treningskamper i januar. Men jeg vil nok være mer utålmodig for fremgang i treningskampene i år enn i fjor. Dersom det fortsetter med at vi ikke klarer å avgjøre kamper der vi er på høyden eller over, så blir det mindre og mindre sannsynlig at vi vil klare det når serien starter. For da vil denne trenden ha vart veldig lenge.


Vi trenger fremdeles noen som kan omsette sjansene våre i mål.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Jeg tror spillerne gikk lut lei av Skarsfjord, og at det gikk ut over treningsiveren. Så kom Norling med et helt annet regime, vekk med testing og markant færre treninger. Jeg tror Brann over tid, minst halvannet år, har trent dårlig. Så endte det med norgeshistoriens flaueste nedrykk.

Nå tapte de mot 2.divisjonslaget FKF, som har enda lengre igjen til seriestart, som hadde langt flere prøvespillere enn Brann, som byttet veldig mye underveis - noe som fører til en form for opphakking som er negativ.

Nå må spillerne og trenerne våkne kraftig opp og trene mye bedre. Det er dessverre ingenging som tyder på at de er bedre trent enn motstanderne, tross heltidsyrket.
Tren på langskudd

Giles

Dette er urkomisk. Hakk i plata.

Trenden i fjor satt sammen med resultatet mot FKF, nummer 11 i 2. divisjon og med en haug av prøvespillere og solid utskiftning underveis bør være til stor bekymring og en solid wakeup call.

Det burde alle kunne slutte seg til. Ingen vits i å konstruere dårlige forklaringer og presentere statistikk til fattig trøst.

Godt å se at flertallet gjennomskuer bortforklaringene og ser virkeligheten som den er.
Brann kan rykke opp i år men ikke uten et kraftig oppgjør med gammel moro og en helt ny kurs.

Bybanen

joda, vi snakker Januar. Men dagens oppvisning var naturlignok pinlig. Somi fjor, tversover pasninger, så lite direkte at man kan få fnatt. Norling skulle selvsagt bi sparket,men økonomien satte en stopper for det.

Kan denne omstendelige ineffektive Norling-fotballen takle OBOS-ligaen, eller snakker vi nedrykk?

Bybanen

Ellers tror jeg Brann har gode sjanser til å holde seg. Direkte nedrykk trenger ikke være fasiten, selv om de sverger til en trener som setter pris på ineffektiv fotball.

Hansson kan jo blomstre på juniorlaget.

Jeg tipper Brann ikke rykker ned, mener jo litt avhengig av hva som skjer fremover.

krøvel vellevold

Quote from: Giles on January 30, 2015, 22:29:04 PM
Dette er urkomisk. Hakk i plata.

Trenden i fjor satt sammen med resultatet mot FKF, nummer 11 i 2. divisjon og med en haug av prøvespillere og solid utskiftning underveis bør være til stor bekymring og en solid wakeup call.

Det burde alle kunne slutte seg til. Ingen vits i å konstruere dårlige forklaringer og presentere statistikk til fattig trøst.

Godt å se at flertallet gjennomskuer bortforklaringene og ser virkeligheten som den er.
Brann kan rykke opp i år men ikke uten et kraftig oppgjør med gammel moro og en helt ny kurs.
Legg ned hele klubben!

Northside

Kanskje det er strategisk at vi ved seriestart har null forventninger? Brann presterer jo som kjent elendig når det er press og forventninger...

Kagain

Hansson har i alle fall forklaringen klar på det triste resultatet i treningskampen

" Vi styrte spillet, men jeg synes ikke vi skaper nok sjanser. Jeg hadde et skudd selv også, men klarte ikke å score. Men det er første kamp i år. Vi har trent tøft, så det var nok en del slitne bein utpå der, mener Hansson."

Direkte fra Brann.no
http://www.brann.no/latest-news/article/14zpzb7d4wp211snpuepagabh6/title/emil-liker-den-nye-rollen-i-laget

Eivind

Dersom spillet gjennom oppkjøringen bærer preg av den samme tafatte fotballen som i fjor, så ser man en tendens og kan bli bekymret for at laget vil fremstå på samme måte som i 2014.

Alt for tidlig å trekke den konklusjonen eller bli bekymret etter en kosekamp mot Fyllingen i januar.

Torvanger


Hatleking

Quote from: Northside on January 31, 2015, 09:40:39 AM
Kanskje det er strategisk at vi ved seriestart har null forventninger? Brann presterer jo som kjent elendig når det er press og forventninger...


Viss ein har 'null forventningar' før ein sesong der ein spelar i same divisjon som Jerv, har ein så å seie gitt opp alt.

Nixon

http://www.brann.no/news/article/14632krms9q0ozoh53ja675xa/title/fana-kampen-spilles-10-februar

Kampen mot Fana som var satt opp nå på fredag er flyttet til neste tirsdag i håp om bedre forhold.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Spelaren

Quote from: Nixon on February 03, 2015, 12:55:42 PM
http://www.brann.no/news/article/14632krms9q0ozoh53ja675xa/title/fana-kampen-spilles-10-februar

Kampen mot Fana som var satt opp nå på fredag er flyttet til neste tirsdag i håp om bedre forhold.


Langtidsvarselet tyder på 5-6 grader og regn, så det kan bli en sjarmerende affære. Disse utendørskampene i januar-februar... grøss. Nei, godt vi aldri trenger å tenke på ecup igjen.
GÃ¥ av.

Lasaron

Foretrukken startellever:

                     Horwath
Vindheim  Grønner    Hanstveit    Demir
                         Haugen
        Skaanes                   Barmen
                         Larsen
                Orlov            Huseklepp

Følgende spillere bør få bra med spilletid: Karadas, Hansson, Lorentzen

Tren på langskudd

Hatleking

Om han nokon gong kjem tilbake, vil eg gjerne ha Demidov som defensiv midtbane.

Lasaron

Quote from: Hatleking on February 06, 2015, 09:52:10 AM
Om han nokon gong kjem tilbake, vil eg gjerne ha Demidov som defensiv midtbane.


Jeg er redd han har vært så lenge skadet at han aldri vil få sprut nok i beina til å spille på midten.
Tren på langskudd

osoerli

Quote from: Lasaron on February 06, 2015, 11:32:43 AM
Quote from: Hatleking on February 06, 2015, 09:52:10 AM
Om han nokon gong kjem tilbake, vil eg gjerne ha Demidov som defensiv midtbane.


Jeg er redd han har vært så lenge skadet at han aldri vil få sprut nok i beina til å spille på midten.


Demidov har eg avskreve for lenge sidan.  Han kjem ikkje til Ã¥ spela meir for Brann.  Kun heva 2,5 mill pr Ã¥r ut kontraktstida.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

olebrann3

Min foretrukken startellever:

                     Horwath
Vindheim  Grønner    Hanstveit    Askar
                         Demidov
        Skaanes                   Haugen
                         Larsen
            Pedersen            Huseklepp

Vil ha ny midstopper for Hanstveit og kanskje en annen venstre back en Askar. Samtidig spilte Askar back i fredrikstad, og vi skal ha en back som skal være mye med framover.

Demir har eg gitt opp

Jose Arrogantio

Quote from: osoerli on February 06, 2015, 12:49:17 PM
Quote from: Lasaron on February 06, 2015, 11:32:43 AM
Quote from: Hatleking on February 06, 2015, 09:52:10 AM
Om han nokon gong kjem tilbake, vil eg gjerne ha Demidov som defensiv midtbane.


Jeg er redd han har vært så lenge skadet at han aldri vil få sprut nok i beina til å spille på midten.


Demidov har eg avskreve for lenge sidan.  Han kjem ikkje til Ã¥ spela meir for Brann.  Kun heva 2,5 mill pr Ã¥r ut kontraktstida.


Er vel flere spillere i store og små ligaer som har vært ute et år med skade og kommet tilbake og prestert.

Spelaren

Husker på den første CM Italia at Milans Lentini alltid var langtidsskadet ved start. Men du så god han ble.
GÃ¥ av.

Lasaron

Piotr Leciejewski
Alex Horwath
Andreas Vindheim
Jonas Grønner
Erdin Demir
Eirik Birkelund
Amin Askar
Kristoffer Larsen
HÃ¥kon Lorentzen
Ibrahima Dramé
Jan Ruben Sleen (U-stall)
Kapinga Brazy (U-stall)
Oliver Rotihaug (U-stall)
Mathias Raum (U-stall)
Viljar Birkeland (U-stall)
Gaute Vetti (U-stall)
Ulrik Edvardsen (U-stall)

Troppen til kampen i morgen. Flere fra A-stallen er "av ulike grunner" ikke med. Hva er dette for noe? Hvorfor ikke? Hva med å spille inn en ellever? Demidov og Pedersen er skadet. Tipper Knudsen og Hansson er vekke med landslag. Men hva med Haugen, Barmen, Karadas, Orlov, Hanstveit, Skaanes, Heggland og Huse?

Med denne troppen går jeg for følgende ellever:

                      Horwath
Vindheim - Grønner - Brazy - Demir
                      Birkelund
            Raum                Askar
                      Larsen
         Lorentzen        Dramé
Tren på langskudd

Nixon

Merk at kampen er flyttet til Nymark.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

jala

Quote from: Lasaron on February 09, 2015, 16:39:53 PM
Piotr Leciejewski
Alex Horwath
Andreas Vindheim
Jonas Grønner
Erdin Demir
Eirik Birkelund
Amin Askar
Kristoffer Larsen
HÃ¥kon Lorentzen
Ibrahima Dramé
Jan Ruben Sleen (U-stall)
Kapinga Brazy (U-stall)
Oliver Rotihaug (U-stall)
Mathias Raum (U-stall)
Viljar Birkeland (U-stall)
Gaute Vetti (U-stall)
Ulrik Edvardsen (U-stall)

Troppen til kampen i morgen. Flere fra A-stallen er "av ulike grunner" ikke med. Hva er dette for noe? Hvorfor ikke? Hva med å spille inn en ellever? Demidov og Pedersen er skadet. Tipper Knudsen og Hansson er vekke med landslag. Men hva med Haugen, Barmen, Karadas, Orlov, Hanstveit, Skaanes, Heggland og Huse?

Med denne troppen går jeg for følgende ellever:

                      Horwath
Vindheim - Grønner - Brazy - Demir
                      Birkelund
            Raum                Askar
                      Larsen
         Lorentzen        Dramé


Hvor er det blitt av resten? Var de så bra mot Fyllingsdalen at de ikke trenger kamptrening?
Lukter mål av spissvalget?

krakra

De kunne godt kostet på seg en forklaring ja, men er vel for mye å forvente når medieavdelingen er borte.

Gulløl

February 09, 2015, 20:37:36 PM #183 Last Edit: February 09, 2015, 20:41:24 PM by Gulløl
Er det den økte treningsmengden som har gitt småskader slik at halve stallen ikke kan stille mot Fana ?? Kan være tøft med treningsøkning til 1 divisjons nivå når de hadde treningsmengde mindre en Fana i fjor.
Må de i år stemple inn klokken ni og ut klokken tre er vel faren for overbelastning stor.
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7601744.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dr_cyanid

Quote from: Gulløl on February 09, 2015, 20:37:36 PM
Er det den økte treningsmengden som har gitt småskader slik at halve stallen ikke kan stille mot Fana ?? Kan være tøft med treningsøkning til 1 divisjons nivå når de hadde treningsmengde mindre en Fana i fjor.
Må de i år stemple inn klokken ni og ut klokken tre er vel faren for overbelastning stor.
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7601744.ece


Streiker de pga det varslede lønnskutt? Alldeles tåpelig hvis så er tilfelle. Brann.no sin heller vage forklaring gir i hvert fall rom for slike ville spekulasjoner

krakra

Det skal spilles ny kamp pÃ¥ fredag da, og de mÃ¥ fly til Irland først. Midt i den hardeste treningsperioden er det ikke sikkert at alle skal spille to kamper pÃ¥ en halv uke  med en flytur i mellom.

Kagain

Det som kan innebære et snev av positivitet her er at man kan få se noen spillere som ellers ikke ville ha fått sjansen. Hvem vet, kanskje dette er kampen der Birkelund virkelig trøkker til? Eller at Lorentzen og Dramé viser at de kan bli verdige hypen? Det er lov å håpe...

Nixon

Quote from: krakra on February 10, 2015, 00:10:24 AM
Det skal spilles ny kamp pÃ¥ fredag da, og de mÃ¥ fly til Irland først. Midt i den hardeste treningsperioden er det ikke sikkert at alle skal spille to kamper pÃ¥ en halv uke  med en flytur i mellom.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Straffe!!!

Jeg synes alltid man skal gå for seier i alle treningskamper, og mener det er viktig å "øve seg på å vinne". Når det er sagt tror jeg Norling & Co har behov for å trene på kampsituasjoner, og at de ikke legger mer i kampene mot Fyllingsdalen og Fana enn akkurat det.

Slik sett er jeg veldig spent på fredagens kamp mot Shamrock. Der tror jeg Brann ønsker å fremstå best mulig, og da kan det jo være interessant.

pidre

Quote from: krakra on February 10, 2015, 00:10:24 AM
Det skal spilles ny kamp pÃ¥ fredag da, og de mÃ¥ fly til Irland først. Midt i den hardeste treningsperioden er det ikke sikkert at alle skal spille to kamper pÃ¥ en halv uke  med en flytur i mellom.


Ja, eg har sjølv tatt fly til Dublin, og var heilt knust etter den turen - jetlag og alt.

Så mye som våre gutter løper, så kan ein ikkje forvente at dei klarer ein kamp på tysdag og ein på fredag. I England er det jo ikkje uvanlig med 2 kampar pr veke, men det er jo i eit anna land og vi er jo tross alt Brann.


Saludar a los monos!

Torvanger

Quote from: Straffe!!! on February 10, 2015, 09:24:52 AM
Jeg synes alltid man skal gå for seier i alle treningskamper, og mener det er viktig å "øve seg på å vinne". Når det er sagt tror jeg Norling & Co har behov for å trene på kampsituasjoner, og at de ikke legger mer i kampene mot Fyllingsdalen og Fana enn akkurat det.

Slik sett er jeg veldig spent på fredagens kamp mot Shamrock. Der tror jeg Brann ønsker å fremstå best mulig, og da kan det jo være interessant.


Brannspillerne skal gå på banen for å vinne, uansett om det på trening, i treningskamp eller i serien, noe annet er fullstendig uholdbart.

Nixon

Quote from: pidre on February 10, 2015, 12:17:57 PMSå mye som våre gutter løper, så kan ein ikkje forvente at dei klarer ein kamp på tysdag og ein på fredag. I England er det jo ikkje uvanlig med 2 kampar pr veke, men det er jo i eit anna land og vi er jo tross alt Brann.


Det er stor forskjell på å spille to kamper i uken i sesong og i oppkjøringsperioden. Jeg regner med at selv engelske lag ikke gjør det når de akkurat har begynt oppkjøringen om sommeren. Med kamp både tirsdag og fredag går man glipp av ganske mange treningsdager hele uken når spillerne gjerne tar det litt med ro dagen før kamp og har restitusjonstrening dagen etterpå.

Dersom grunnen til at noen ikke spiller kamp er fordi de heller skal trene er det en helt grei løsning for meg.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

jala

Quote from: Nixon on February 10, 2015, 12:37:53 PM
Quote from: pidre on February 10, 2015, 12:17:57 PMSå mye som våre gutter løper, så kan ein ikkje forvente at dei klarer ein kamp på tysdag og ein på fredag. I England er det jo ikkje uvanlig med 2 kampar pr veke, men det er jo i eit anna land og vi er jo tross alt Brann.


Det er stor forskjell på å spille to kamper i uken i sesong og i oppkjøringsperioden. Jeg regner med at selv engelske lag ikke gjør det når de akkurat har begynt oppkjøringen om sommeren. Med kamp både tirsdag og fredag går man glipp av ganske mange treningsdager hele uken når spillerne gjerne tar det litt med ro dagen før kamp og har restitusjonstrening dagen etterpå.

Dersom grunnen til at noen ikke spiller kamp er fordi de heller skal trene er det en helt grei løsning for meg.



Hvem er det som spiller to kamper i uken her da? Ingen spillere spilte mer enn 45 min mot FK Fyllingsdalen, hadde man hatt med en større tropp mot Fana hadde ingen trengt å spille hele kampen i dag heller. Hvor mange treningskamper har Brann spilt til nå i år?

Nixon

BT melder at av de som ikke er med i ettermiddag er Huseklepp og Hanstveit ute med skader. Resten blir trolig spart med henblikk på kampen på fredag, skriver avisen. Og så kan man være enig eller uenig i det. Litt merkelig at folk nærmest blir fornærmet at Brann sparer noen spillere.

BT sender forøvrig kampen på bt.no
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Quote from: Nixon on February 10, 2015, 13:06:05 PM
BT melder at av de som ikke er med i ettermiddag er Huseklepp og Hanstveit ute med skader. Resten blir trolig spart med henblikk på kampen på fredag, skriver avisen. Og så kan man være enig eller uenig i det. Litt merkelig at folk nærmest blir fornærmet at Brann sparer noen spillere.

BT sender forøvrig kampen på bt.no
Ja, Brann kunne sikkert brukt dem hvIs ddt var tvingende nodvendig, men skal folk bli sure fordi man tar en prioritering på hva som er mest gunstig i en tung oppkjøringsperiode og ikke spiller og ikke spiller to kamper på under en uke.

Mandag: Trening
Tirsdag: Kamp
Onsdag: Restitusjon
Torsdag: Reise og kanskje en redusert økt
Fredag: Kamp og ny reise
Lørdag: Resitusjon
Søndag: Trening

Høres ikke ut som et ideelt opplegg midt i hardtreningen. Kanakje senere i oppkjøringen når man er på finpussen.

Nå får dd heller to ekstra dager å trene skikkelig på.

pidre

Spille treningskamper er god trening.
Saludar a los monos!

krakra

Da bør de bare spille og resitituere da.

pidre

Saludar a los monos!

krakra

Hvis treningskamper er bedre enn trening er det ingen grunn til å gjøre noe annet.

dr_cyanid

Quote from: Nixon on February 10, 2015, 07:26:24 AM
Quote from: krakra on February 10, 2015, 00:10:24 AM
Det skal spilles ny kamp pÃ¥ fredag da, og de mÃ¥ fly til Irland først. Midt i den hardeste treningsperioden er det ikke sikkert at alle skal spille to kamper pÃ¥ en halv uke  med en flytur i mellom.


Nå er det vel nettopp kamper dette laget trenger fremfor noe annet. Fjoråret viste vel det. Grunnleggende mangel på samhandling og relasjoner øves best på i kampsituasjon. Så å snakke om noe annet blir jo bare latterlig.

Treningskamper er vel uansett det man gjerne kan definere som trening, vel? TÃ¥pelig diskusjon som utartet her.

Go Up