• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Medlemsmøte 10. desember 2014

Started by Klaus_Brann, December 01, 2014, 22:31:23 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

December 01, 2014, 22:31:23 PM Last Edit: December 01, 2014, 22:33:02 PM by Klaus_Brann
Brann inviterer igjen til medlemsmøte og denne gangen slår de det stort opp på hjemmesidene slik at alle frustrerte supportere skal få det med seg;

http://www.brann.no/news/article/jpwgd9uqr6aq1eaemiodyk7bo/title/slik-jobber-brann-etter-nedrykket

[IMG]http://i61.tinypic.com/300wivr.png[/img]


Forøvrig tror jeg at Barmen ikke helt forstår hva folk legger i ordet handlingslammet når de omtaler det som (ikke) skjer i Brann for tiden.
Samtidig får han sikkert ikke med seg alt oppstyret i media heller, hans gode kompanjong Gorm siler ut det han ikke trenger å lese; Dvs. at han får lese litt av det Strand skriver her og der.

Forresten er det ikke så nøye med klokkeslett. Kom når dere kan. Hilsen oss i Brann ;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Henki

Propagandaministeriet var ikke dødt :)
Ballen skal fremover!

Lasaron

Er det på tide å dra opp igjen det kjente og kjære begrepet "propagandaministeriet"? Tipper Gorm er en del av denne kompisgjengen.

Edit: Se der, ja. Noen var før meg. Da er svaret ja.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Henki

Quote from: Klaus_Brann on December 01, 2014, 22:48:37 PM
Tipper? Ikke ta så hardt i da;)

Forøvrig smeller BA det opp ordentlig;

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7716866.ece


Jeg tror BA lukter blod og nok kommer til å minne om dette møtet noen ganger til før 10.desember. 
Ballen skal fremover!

Klaus_Brann

Quote from: Henki on December 01, 2014, 22:56:07 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 01, 2014, 22:48:37 PM
Tipper? Ikke ta så hardt i da;)

Forøvrig smeller BA det opp ordentlig;

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7716866.ece


Jeg tror BA lukter blod og nok kommer til å minne om dette møtet noen ganger til før 10.desember. 


Det gjør de nok, og uansett hvor mye Brann (Gorm) prøvde å dysse det ned hjelper det lite slik situasjonen er.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Herman1

December 02, 2014, 12:13:34 PM #6 Last Edit: December 02, 2014, 12:16:28 PM by Herman1
Quote from: Klaus_Brann on December 01, 2014, 23:55:21 PM
Quote from: Henki on December 01, 2014, 22:56:07 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 01, 2014, 22:48:37 PM
Tipper? Ikke ta så hardt i da;)

Forøvrig smeller BA det opp ordentlig;

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7716866.ece


Jeg tror BA lukter blod og nok kommer til å minne om dette møtet noen ganger til før 10.desember.  


Det gjør de nok, og uansett hvor mye Brann (Gorm) prøvde å dysse det ned hjelper det lite slik situasjonen er.


Jeg må innrømme at jeg aldri har deltatt på disse supporter-møtene, men nå er det tvingende nødvendig.
Jeg håper alle som kan prioriterer dette møtet.
Som vi vet er det endel media-oppmerksomhet rundt disse og det er kanskje den fremste anledningen vi har til å kritisere ledelsen, etter årsmøtet.

Hvor lenge pleier disse møtene å vare? Et par timer?
Er det lett å komme til med spørsmål eller er det et par supportere som tar seg veldig til rette?
Jeg antar Gorm er en slags ordstyrer?

altmanalt

Spørsmål 1 : "Kan dere love å sparke Nordling"?

Spørsmål 2 : "Kan dere love å ikke selge flere spillere"?

Spørsmål 3 : "Kan dere love at spillerne kommer tilbake over nyttår i FORM"?

Glem Bruunen, foreløpig, han råtner på rot og får mindre og mindre innflytelse.
For å vinne fram må man både vise "velvilje" og litt sinne,. bare raserei går ikke, da tar de en Moldestad, DVs kan sukke over barnslighet, så det er viktig å være taktisk litt smart.
Norling sendte et topplag ned, og spillerflukten tar helt av, blir ikke opprykk da. Norling ut Mohn-penger inn please. IKKE SELG FLERE.

Huff

Glemme RBH?

Roald er selve symbolet på Branns nedgang siden 2007, han er et flaggskip med navnet ''KNM katastrofe'' i Brann-sammenheng. Dette var noe han var allerede før årets sesong, svært mange mistet tilliten til RBH allerede i 2008, og den lille tilliten han hadde i enkelte kretser har bare avtatt siden. I RBHs siste håp, sesongen 2014, rykket Brann ned fra Tippeligaen, og så skal vi glemme RBH? Så lenge han er daglig leder i klubben vil han fortsette å involvere seg i alt mulig.

RBH skal ikke være daglig leder når gjennoppbyggingen av Brann tar til, han er i seg selv en gigantisk hemsko for klubben. Det eneste konkrete vi har hørt fra han om nettopp denne gjennoppbyggingen er et elendig forslag om Soltvedt som sportslig leder, et forslag som i seg selv diskvalifiserer denne tullingen fra videre arbeid i Brann. (ikke fordi det er noe gale med Soltvedt, men han bør overhodet ikke vurderes som sportsdirektør.

Jose Arrogantio

Nei, nei og nei. Der har du svarene dine. Selvfølgelig kan de ikke love å sparke en ansatt som svar på spørsmål o offentlig rom, de kan heller ikke love å ikke selge noen (hva om for eksempel vi får et supert tilbud på Badji) og selvsagt kan man ikke love hva slags form spillerne vil være i.

Jose Arrogantio

Ellers ser jeg ikke logikken i at beste måten å få styret til å gi slipp på en mann de tydeligvis av en eller annen grunn vil beholde er å gi slipp på presset for å bli kvitt ham?

krakra

Synd at Sætre gir seg. Hun er åpenbart en motvekt mot gutteklubben grei og en som ønsker qt klubben skal gjøre de endringene som trengs for å reise seg fremfor å slikke rumpe. Hun fikk nok mer pes enn fortjent i fjor.

krakra

Lise Klavenes burde vurderes til styret. Håper vi får inn to damer. Da  er jentene i flertall og kan kanskje få slutt på den pqtetiske kompiskulturen som har latt klubben råtne på rot.

Lasaron

Siden nye styrekandidater allerede er foreslått vil jeg her nevne Gjert Moldestad (som nesten kom inn i fjor) og Erlend Vågane. I den grad man trenger fotballkompetanse (Lise Klavenes har jo litt av det også da, forsåvidt), kan Hassan El Fakiri være et alternativ? Det er kanskje for brått, han har kanskje for tette bånd.
Tren på langskudd

Lasaron

Eller kanskje Per Ove Ludvigsen kan være en aktuell styrekandidat?
Tren på langskudd

Ricky

Quote from: Herman1 on December 02, 2014, 12:13:34 PM
Jeg må innrømme at jeg aldri har deltatt på disse supporter-møtene, men nå er det tvingende nødvendig.
Jeg håper alle som kan prioriterer dette møtet.


Det eneste det burde jobbes med nå er et ekstraordinært årsmøte for å fremme et mistillitsforslag mot styret. Dette møtet som Brann skal arrangere er bare waste of time. Hvis noen har noen illusjoner om å "bli hørt" eller at Brann-ledelsen kommer til å ta imot noe tips eller input på noen måte, så er det bare å forberede seg på å bli skuffet. Disse medlemsmøtene er og blir rene informasjonsmøter ment for énveis kommunikasjon.

Klaus_Brann

Quote from: Herman1 on December 02, 2014, 12:13:34 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 01, 2014, 23:55:21 PM
Quote from: Henki on December 01, 2014, 22:56:07 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 01, 2014, 22:48:37 PM
Tipper? Ikke ta så hardt i da;)

Forøvrig smeller BA det opp ordentlig;

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7716866.ece


Jeg tror BA lukter blod og nok kommer til å minne om dette møtet noen ganger til før 10.desember. 


Det gjør de nok, og uansett hvor mye Brann (Gorm) prøvde å dysse det ned hjelper det lite slik situasjonen er.


Jeg må innrømme at jeg aldri har deltatt på disse supporter-møtene, men nå er det tvingende nødvendig.
Jeg håper alle som kan prioriterer dette møtet.
Som vi vet er det endel media-oppmerksomhet rundt disse og det er kanskje den fremste anledningen vi har til å kritisere ledelsen, etter årsmøtet.

Hvor lenge pleier disse møtene å vare? Et par timer?
Er det lett å komme til med spørsmål eller er det et par supportere som tar seg veldig til rette?
Jeg antar Gorm er en slags ordstyrer?



Rundt et par timer ja, men jeg ser ikke bort fra at det kan ta lenger tid denne gangen.
Det blir nok under Gorm sine haukeøyne hvor jeg ikke ser bort fra at han tar styringa hvis det blir for hett, hehe.
Det varierer litt, men det er gjerne et par som alltid babler i vei som om det var et møte mellom de og ledelsen, men ordstyrer (Erlend Vågane sist?) satt foten ned når det ble samme person for lenge for ente gang. De som vil skal nok å ordet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on December 02, 2014, 14:04:09 PM
Lise Klavenes burde vurderes til styret. Håper vi får inn to damer. Da  er jentene i flertall og kan kanskje få slutt på den pqtetiske kompiskulturen som har latt klubben råtne på rot.


Det er ikke farmen eller en eller annen dårlig reality, selv om det tidvis kan føles sånn. Selvsagt er det en ukultur med kompisgjengen, men det må da ikke nødvendigvis damer inn for å hindre at dette fortsetter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Ricky on December 02, 2014, 17:40:22 PM
Quote from: Herman1 on December 02, 2014, 12:13:34 PM
Jeg må innrømme at jeg aldri har deltatt på disse supporter-møtene, men nå er det tvingende nødvendig.
Jeg håper alle som kan prioriterer dette møtet.


Det eneste det burde jobbes med nå er et ekstraordinært årsmøte for å fremme et mistillitsforslag mot styret. Dette møtet som Brann skal arrangere er bare waste of time. Hvis noen har noen illusjoner om å "bli hørt" eller at Brann-ledelsen kommer til å ta imot noe tips eller input på noen måte, så er det bare å forberede seg på å bli skuffet. Disse medlemsmøtene er og blir rene informasjonsmøter ment for énveis kommunikasjon.


Møter man mannssterke opp på dette møtet, hvor det garantert kommer mye presse, vil det kunne sette enda større press på gjengen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Jo, det tror jeg. Nå har vi prøvd med mer eller mindre kvalifiserte mannfolk gjennom flere år og flere årsmøter. Alle virker å bli vervet inn i Gutteklubben Grei nesten med en gang. Ryktene er jo at både med forlengingen mef Skarsfjord og forslaget om om forfremmelse av kompis Soltvedt så var det damene som stemte imot, mens mannfolka stemte for. Det kan jo være en helt tilfeldig fordeling, men jeg tror ikke det. Det virker også som det er kvinnetrioen som er mest innstilt på å gjøre nødvendige endringer i klubb og ledelse, mens Barmen og RBH bare vil justere, forfremme kompiser og unngå grep som rammer kompisgjengen.

Det bør være fult mulig å finne to kvalifiserte kvinner. Jeg tror Klaveness kan være en. Tror det vil være sunt med et kvinnelig flertall i styret. Det kan kanskje gi en mer profesjonell holdning.

Xminator

Er spent på om møtet med kravet om egen avgang møtes med fleip og arroganse slik det bruker å gjøre.

The Boss

Klavenes er dyktig, og vil tro et godt styremedlem-emne. Stemmer for klavenes.

osoerli

Quote from: krakra on December 02, 2014, 14:04:09 PM
Lise Klavenes burde vurderes til styret. Håper vi får inn to damer. Da  er jentene i flertall og kan kanskje få slutt på den pqtetiske kompiskulturen som har latt klubben råtne på rot.


Hugsar Lise Klaveness hadde klokketru på at Pusic ville bli ein klassespiss.
Spørst om styreplass i Brann er foreneleg med å vera fotballekspert på TV?
Men enig i at ho er dyktig.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

December 03, 2014, 00:37:20 AM #23 Last Edit: December 03, 2014, 00:40:53 AM by Gulløl
Quote from: osoerli on December 03, 2014, 00:06:40 AM
Hugsar Lise Klaveness hadde klokketru på at Pusic ville bli ein klassespiss.


Ble en klassespiss etter han forlot Brann. På andreplass på toppscorerlisten i Danmark nå. Startet 14 kamper i denne sesongen som startet i slutten av juli, har 8 mål og 2 assist. Så Lise Klaveness tok nok ikke så feil. Var vel Skarsfjord som ikke klarte å foredle han. Enig i at Lise Klaveness er et supert valg som styremedlem, en skal lete lenge etter en mer fotball klok dame.

Stefan Johansen ‏@stefanjohansen  29. mai 2013
Lise Klaveness framstår som mer fotballklok enn Nordlie i NRK studio!
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Har tygd litt på det, og sier meg enig i at Klaveness er en god kandidat. Hennes overgang til TV-ruten som fotballekspert har gått bra, og legg til at hun er utdannet advokat så blir helhetsinntrykket nokså godt. En oppegående person med bein i nesen, kanskje akkurat det som trengs.
Gå av.

Herman1

December 03, 2014, 14:31:22 PM #25 Last Edit: December 03, 2014, 14:40:51 PM by Herman1

Derabilo

Det mest interessante her er faktisk pollen om hvem som bør gå. Når jeg trykket mente 35 % at Norling må gå, og 81 % at RBH må gå (lagt sammen alternativene).
Bergen ut av Norge -

Nixon

Supporterklubben i Brann, «Bataljonen», offentliggjorde også sin evaluering og sine krav tirsdag. De ønsker både Bruun-Hanssen og Norling med videre.

VG kutter utenomsnakk og bortforklaringer og sier det som det er i forhold til Bataljonen og RBH!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Bergensia

Quote from: Spelaren on December 03, 2014, 09:52:34 AM
Har tygd litt på det, og sier meg enig i at Klaveness er en god kandidat. Hennes overgang til TV-ruten som fotballekspert har gått bra, og legg til at hun er utdannet advokat så blir helhetsinntrykket nokså godt. En oppegående person med bein i nesen, kanskje akkurat det som trengs.


Er det noe krav til at styremedlemmer skal bo I Bergen? Hun bor vel strength tatt I Oslo mener jeg.
Uansett ett godt valg;-)

Herman1

Quote from: Bergensia on December 03, 2014, 14:48:42 PM
Quote from: Spelaren on December 03, 2014, 09:52:34 AM
Har tygd litt på det, og sier meg enig i at Klaveness er en god kandidat. Hennes overgang til TV-ruten som fotballekspert har gått bra, og legg til at hun er utdannet advokat så blir helhetsinntrykket nokså godt. En oppegående person med bein i nesen, kanskje akkurat det som trengs.


Er det noe krav til at styremedlemmer skal bo I Bergen? Hun bor vel strength tatt I Oslo mener jeg.
Uansett ett godt valg;-)


Sikkert uproblematisk. Styremedlemmer samles vel ikke ukentlig og Klaveness har sikkert god oversikt over klubbens gjøren og laden fra Oslo.
Og dessuten har vi jo en trener som bor i Sverige...

Hadde gjerne vært mer problematisk om hun hadde vært styreformann. Spesielt i disse krisetider.

Bergensia

Quote from: Herman1 on December 03, 2014, 14:51:53 PM
Quote from: Bergensia on December 03, 2014, 14:48:42 PM
Quote from: Spelaren on December 03, 2014, 09:52:34 AM
Har tygd litt på det, og sier meg enig i at Klaveness er en god kandidat. Hennes overgang til TV-ruten som fotballekspert har gått bra, og legg til at hun er utdannet advokat så blir helhetsinntrykket nokså godt. En oppegående person med bein i nesen, kanskje akkurat det som trengs.


Er det noe krav til at styremedlemmer skal bo I Bergen? Hun bor vel strength tatt I Oslo mener jeg.
Uansett ett godt valg;-)


Sikkert uproblematisk. Styremedlemmer samles vel ikke ukentlig og Klaveness har sikkert god oversikt over klubbens gjøren og laden fra Oslo.
Og dessuten har vi jo en trener som bor i Sverige...

Hadde gjerne vært mer problematisk om hun hadde vært styreformann. Spesielt i disse krisetider.


Godt poeng. Kem ringer valgkomiteen?

SK

Nei, det er ikke bra at et styremedlem bor i Oslo. Vi har allerede et styremedlem som tilbringer mye av tiden sin der, noe som går ut over tiden i forhold til Brann.

Og hvorfor denne nesegruse beundringen for Klaveness, egentlig ? Skal det ikke mer til enn noen uttalelser i diverse fotballsendinger på TV før man er en knallkandidat til styret nå ?

Spelaren

Quote from: SK on December 03, 2014, 17:39:51 PM
Nei, det er ikke bra at et styremedlem bor i Oslo. Vi har allerede et styremedlem som tilbringer mye av tiden sin der, noe som går ut over tiden i forhold til Brann.

Og hvorfor denne nesegruse beundringen for Klaveness, egentlig ? Skal det ikke mer til enn noen uttalelser i diverse fotballsendinger på TV før man er en knallkandidat til styret nå ?


Nesegrus?
Gå av.

Lasaron

Quote from: Spelaren on December 03, 2014, 17:41:13 PM
Quote from: SK on December 03, 2014, 17:39:51 PM
Nei, det er ikke bra at et styremedlem bor i Oslo. Vi har allerede et styremedlem som tilbringer mye av tiden sin der, noe som går ut over tiden i forhold til Brann.

Og hvorfor denne nesegruse beundringen for Klaveness, egentlig ? Skal det ikke mer til enn noen uttalelser i diverse fotballsendinger på TV før man er en knallkandidat til styret nå ?


Nesegrus?


Det er vel heller slik at det har dannet seg en oppfatning om at styret trenger kvinner. Sæthre går ut. Da har noen lansert Klaveness, mens ingen andre har lansert noen andre kvinner.
Tren på langskudd

Nightfox

En _oppfatning_ om at styret trenger kvinner?

krakra

December 03, 2014, 17:54:08 PM #35 Last Edit: December 03, 2014, 17:57:24 PM by krakra
Jeg er overbevist om at styret trenger kvinner. I dagens digitale verden ser jeg heller ikke på det som noe problem at et styremedlem bor i Oslo.

Nixon

Quote from: krakra on December 03, 2014, 17:54:08 PM
Jeg er overbevist om at styret trenger kvinner.


Begrunnelsen din var vel, for å være helt nøyaktig, at kvinner er mindre tilbøyelig til å slikke rumpe på styremøtene...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

December 03, 2014, 18:00:55 PM #37 Last Edit: December 03, 2014, 18:03:02 PM by krakra
Quote from: Nixon on December 03, 2014, 17:59:40 PM
Quote from: krakra on December 03, 2014, 17:54:08 PM
Jeg er overbevist om at styret trenger kvinner.


Begrunnelsen din var vel, for å være helt nøyaktig, at kvinner er mindre tilbøyelig til å slikke rumpe på styremøtene...
Ja. Det var ikke bokstavelig ment. I tilfelle det var uklart for deg;)

SK

Quote from: Lasaron on December 03, 2014, 17:48:18 PM
Quote from: Spelaren on December 03, 2014, 17:41:13 PM
Quote from: SK on December 03, 2014, 17:39:51 PM
Nei, det er ikke bra at et styremedlem bor i Oslo. Vi har allerede et styremedlem som tilbringer mye av tiden sin der, noe som går ut over tiden i forhold til Brann.

Og hvorfor denne nesegruse beundringen for Klaveness, egentlig ? Skal det ikke mer til enn noen uttalelser i diverse fotballsendinger på TV før man er en knallkandidat til styret nå ?


Nesegrus?


Det er vel heller slik at det har dannet seg en oppfatning om at styret trenger kvinner. Sæthre går ut. Da har noen lansert Klaveness, mens ingen andre har lansert noen andre kvinner.


Ja. Men hun ble lansert før Sæthre trakk seg.
Argumentasjonen om at styret trenger kvinner er for øvrig idiotisk. Vi må ha inn dyktige folk som ikke er ja-mennesker overfor det regimet som er der i dag. At dette skal ha noe med kjønn å gjøre er det ingen verdens ting som tilsier.

Nixon

Spøk til side. Jeg syns det er å begynne i feil ende når kjønn skal være viktigst. Og dersom vi skal velge kvinner fordi det ser ut til at sjarmen til det reale mannfolket ikke i biter på de, er det en unødvendig strategi all en tid RBH umulig kan overleve stormen som har begynt. En storm som kommer til å øke i styrke når evalueringen kommer og sier at alle skal få lov til å gjøre årets fadese godt igjen. Inkludert RBH. Det kommer til å være starten på slutten for han. Akkurat som da Skarsfjord fikk kontrakten sin forlenget. Det blir bare et spørsmål om tid.

Men det kan gjerne være en kvinne. Og det er vel ikke unaturlig at Sætre blir erstattet med en. Men at Guntveit skal bli erstattet av en kvinne bare fordi hun er en kvinne blir helt feil. Vi må ha den beste mann eller kvinne. Og i tilfellet Guntveit ser jeg helst at det kommer inn en som har spilt fotball på høyt nivå.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Er det ingen verdens ting som tilsier at det har med kjønn å gjøre? Det var såvidt jeg vet bare damene som stemte imot forlengelsen med Skarsfjord, det var damene som satte seg imot en intern forfremmelse som løsning på sportssjefsrollen og det er damene som står sterkest imot at RBH skal bli. Med andre ord er det styrets kvinner som har stått imot klubbens "gutteklubben grei"-kultur, mens han som ble valgt inn som styreleder fordi han tilsynelatende hadde alt som trengs for å rydde opp bare har forsterket ukulturen.

Klaveness er forøvrig godt kvalifisert. Hun er tidligere toppspiller, faglig sterk og har vist ryggrad til å stå frem med sine meninger gang på gang til tross for tidvis grov hets. Ikke noe rævdiltende "ja-menneskene" slik jeg oppfatter henne. Ser ingen grunner til at hun ikke skal være en god kandidat. At hun bor i Oslo betyr nada. Det er fult mulig å kommunisere via nett og telefon, og pendle når det er nødvendig. Spørsmålet er om hun er tid og lyst. Som en annen sa. Det hadde vært noe annet om hun ble lansert som styreleder.

krakra

December 03, 2014, 18:32:42 PM #41 Last Edit: December 03, 2014, 18:34:32 PM by krakra
Quote from: Nixon on December 03, 2014, 18:24:21 PM
Spøk til side. Jeg syns det er å begynne i feil ende når kjønn skal være viktigst. Og dersom vi skal velge kvinner fordi det ser ut til at sjarmen til det reale mannfolket ikke i biter på de, er det en unødvendig strategi all en tid RBH umulig kan overleve stormen som har begynt. En storm som kommer til å øke i styrke når evalueringen kommer og sier at alle skal få lov til å gjøre årets fadese godt igjen. Inkludert RBH. Det kommer til å være starten på slutten for han. Akkurat som da Skarsfjord fikk kontrakten sin forlenget. Det blir bare et spørsmål om tid.

Men det kan gjerne være en kvinne. Og det er vel ikke unaturlig at Sætre blir erstattet med en. Men at Guntveit skal bli erstattet av en kvinne bare fordi hun er en kvinne blir helt feil. Vi må ha den beste mann eller kvinne. Og i tilfellet Guntveit ser jeg helst at det kommer inn en som har spilt fotball på høyt nivå.
Quote from: Nixon on December 03, 2014, 18:24:21 PM
Spøk til side. Jeg syns det er å begynne i feil ende når kjønn skal være viktigst. Og dersom vi skal velge kvinner fordi det ser ut til at sjarmen til det reale mannfolket ikke i biter på de, er det en unødvendig strategi all en tid RBH umulig kan overleve stormen som har begynt. En storm som kommer til å øke i styrke når evalueringen kommer og sier at alle skal få lov til å gjøre årets fadese godt igjen. Inkludert RBH. Det kommer til å være starten på slutten for han. Akkurat som da Skarsfjord fikk kontrakten sin forlenget. Det blir bare et spørsmål om tid.

Men det kan gjerne være en kvinne. Og det er vel ikke unaturlig at Sætre blir erstattet med en. Men at Guntveit skal bli erstattet av en kvinne bare fordi hun er en kvinne blir helt feil. Vi må ha den beste mann eller kvinne. Og i tilfellet Guntveit ser jeg helst at det kommer inn en som har spilt fotball på høyt nivå.
Det handler ikke om kun sjarmen til RBh, men en ukultur med "gutteklubben grei" som har blitt beskrevet av flere, inkludert folk fra klubben som trenger en motvekt. Det er fult mulig å finne mange damer med de rette kvalifikasjonene. Nå valgte vi en styreleder som på papiret var nesten mer kvalifisert enn vi kunne håpe på, og han er verre enn det vi hadde før.
Klavenes er ikke bare en kvinne. Hun er tidligere toppfotballspiller, faglig sterk og en tøffing. Jeg ser på henne som Guntveit-erstatteren og tror hun kan gjøre en bedre jobb enn ham.

Yngve

uansett kven som sa kva kortid, så skal det vera (minst) 40 prosent kvinner i styret. Det seier norsk lov. Så då må ein uansett finna ei til, i tillegg til Samnøy.

SK

Quote from: krakra on December 03, 2014, 18:28:15 PM
Er det ingen verdens ting som tilsier at det har med kjønn å gjøre? Det var såvidt jeg vet bare damene som stemte imot forlengelsen med Skarsfjord, det var damene som satte seg imot en intern forfremmelse som løsning på sportssjefsrollen og det er damene som står sterkest imot at RBH skal bli. Med andre ord er det styrets kvinner som har stått imot klubbens "gutteklubben grei"-kultur, mens han som ble valgt inn som styreleder fordi han tilsynelatende hadde alt som trengs for å rydde opp bare har forsterket ukulturen.

SK

Quote from: Yngve on December 03, 2014, 18:40:59 PM
uansett kven som sa kva kortid, så skal det vera (minst) 40 prosent kvinner i styret. Det seier norsk lov. Så då må ein uansett finna ei til, i tillegg til Samnøy.


Det er ikke norsk lov som sier dette, men noen tøvete retningslinjer som NFF har vedtatt.

krakra

Quote from: SK on December 03, 2014, 18:46:25 PM
Quote from: krakra on December 03, 2014, 18:28:15 PM
Er det ingen verdens ting som tilsier at det har med kjønn å gjøre? Det var såvidt jeg vet bare damene som stemte imot forlengelsen med Skarsfjord, det var damene som satte seg imot en intern forfremmelse som løsning på sportssjefsrollen og det er damene som står sterkest imot at RBH skal bli. Med andre ord er det styrets kvinner som har stått imot klubbens "gutteklubben grei"-kultur, mens han som ble valgt inn som styreleder fordi han tilsynelatende hadde alt som trengs for å rydde opp bare har forsterket ukulturen.
Nei, der er ikke vage antakelser. At det var kvinnetrioen som gikk imot Soltvedt som sportssjef har stått i media, at det var Sætre og Samnøy som stemte imot forlengelsen med Skarsfjord har kommet fra flere hold. Senest fra Nixon her inne, så du kan spørre ham hvor vage antakelser det er. Det var også kvinnetrioen som reagerte på Barmens freding av RBH. En freding han forøvrig trakk tilbake, for så å ha gjentatt en rekke ganger.

Gutteklubben grei handler ikke bare om sjarmen til RBH. Jeg tror du overvurderer hans evner som trådtrekker. Det er en kompiskultur som vil være her når RBH forsvinner også. Som Kjellesen sier, man beskytter seg selv ved å beskytte hverandre.

SK

Quote from: krakra on December 03, 2014, 18:53:37 PM
Quote from: SK on December 03, 2014, 18:46:25 PM
Quote from: krakra on December 03, 2014, 18:28:15 PM
Er det ingen verdens ting som tilsier at det har med kjønn å gjøre? Det var såvidt jeg vet bare damene som stemte imot forlengelsen med Skarsfjord, det var damene som satte seg imot en intern forfremmelse som løsning på sportssjefsrollen og det er damene som står sterkest imot at RBH skal bli. Med andre ord er det styrets kvinner som har stått imot klubbens "gutteklubben grei"-kultur, mens han som ble valgt inn som styreleder fordi han tilsynelatende hadde alt som trengs for å rydde opp bare har forsterket ukulturen.
Nei, der er ikke vage antakelser. At det var kvinnetrioen som gikk imot Soltvedt som sportssjef har stått i media, at det var Sætre og Samnøy som stemte imot forlengelsen med Skarsfjord har kommet fra flere hold. Senest fra Nixon her inne, så du kan spørre ham hvor vage antakelser det er. Det var også kvinnetrioen som reagerte på Barmens freding av RBH. En freding han forøvrig trakk tilbake, for så å ha gjentatt en rekke ganger.


Det eneste du har mer enn minimale holdepunkter for å hevde, er at det var to kvinner som stemte i mot Skarsfjord. Likevel har du bare tredjehåndsinformasjon å bygge på der også. Det er uansett et år siden, og evig langt fra noe argument i seg selv for noen kompiskultur som alle menn liksom vil bli dradd inn i kun fordi de er menn.

At kvinnetrioen gikk imot Soltvedt som sportssjef stod i en delsetning i media basert på en mulig lekkasje fra styret som ikke engang er identifisert. Hvis du mener dette er tilstrekkelig grunnlag for å konkludere på hvem som faktisk var for eller imot Soltvedt som sportssjef, er det mer fordi du ser det du ønsker å se. Sett i lys av at dette dessuten var en lekkasje bl.a. for å sette andre i et dårlig lys, må slik informasjon leses med sunn skepsis.

Og at det var kvinnetrioen som reagerte på Barmens uttalelser om RBH, har et like syltynt grunnlag. Den eneste som vi vet har reagert er Sæthre, og den eneste vi vet mener det motsatte er Barmen. Samnøy og Skjelbreid har på sin side kun uttalt seg relativt nøkternt i media, og de to øvrige mennene har ikke uttalt seg i det hele tatt (noe som for øvrig er riktig måte å opptre på).

Så kan vi også legge til at kvinnene er i mindretall i styret, og har dermed ikke mulighet til hindre verken Soltvedt-ansettelse eller ubegrenset tillit til RBH allerede nå. Likevel har det ikke blitt noe av disse tingene.

krakra

December 03, 2014, 19:13:34 PM #47 Last Edit: December 03, 2014, 19:15:06 PM by krakra
Nei, at to kvinner stemte imot Skarsfjord er det jeg har minst holdepunktet for å hevde. De andre påstandene står sterkere enn det. Jeg vet at media ikke ville navngitt de som stemte imlt uten gode kilder på det. Både Samnøy og Skjelbred uttalte at det ikke var riktig at en avgjørelse var tatt, det samme som Sætre.

Styrelederen har ytrer en rimelig ubegrenset tillitt til RBH han. Senest i dag proklamerte han hvor feil det vil være å si opp folk for å styrke klubben.

De er forresten ikke i mindretall. De utgjør halvparten. Barmen har dobbeltstemme, men ser vel at det ikke er så lurt å bruke den til å tvinge igjennom en ansettelse halve styret er imot.

Huff

Når det gjelder dette med at kvinnene i styret stemte imot Skarsfjord-forlengelsen har jeg hørt det samme nå nettopp fra en helt annen kilde enn Nixon (en person i tirsdagsgjengen).

SK

Quote from: krakra on December 03, 2014, 19:13:34 PM
Nei, at to kvinner stemte imot Skarsfjord er det jeg har minst holdepunktet for å hevde. De andre påstandene står sterkere enn det. Jeg vet at media ikke ville navngitt de som stemte imlt uten gode kilder på det. Både Samnøy og Skjelbred uttalte at det ikke var riktig at en avgjørelse var tatt, det samme som Sætre.
Quote from: krakra on December 03, 2014, 19:13:34 PM
Styrelederen har ytrer en rimelig ubegrenset tillitt til RBH han. Senest i dag proklamerte han hvor feil det vil være å si opp folk for å styrke klubben.

De er forresten ikke i mindretall. De utgjør halvparten. Barmen har dobbeltstemme, men ser vel at det ikke er så lurt å bruke den til å tvinge igjennom en ansettelse halve styret er imot.


Nok en antagelse. At Barmen tydeligvis vil ha RBH videre, tror jeg nok vi kan si. Resten er det verre med. For alt vi vet, var dette med Soltvedt bare et løst forslag som ble forkastet like fort som det ble foreslått. Det finnes mangfoldige scenarioer som kan passe inn med det lille som har stått om dette i media (som med en viss sannsynlighet ikke er 100% riktig heller).

Go Up