• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tilskuertall 2015

Started by albert, November 27, 2014, 12:34:54 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

albert

Nå er det vel allerede solgt noen partoukort til neste år, men hvilke tilskuertall er sannsynlig at vi kan få på stadion neste sesong 3000-4000 ?

TCAC

Quote from: albert on November 27, 2014, 12:34:54 PM
Nå er det vel allerede solgt noen partoukort til neste år, men hvilke tilskuertall er sannsynlig at vi kan få på stadion neste sesong 3000-4000 ?


Er det ikke slik at de kun har solgt sesongkort med forbehold om TL-spill hittil?

Utmedsnolken

Quote from: TCAC on November 27, 2014, 12:44:20 PM
Quote from: albert on November 27, 2014, 12:34:54 PM
Nå er det vel allerede solgt noen partoukort til neste år, men hvilke tilskuertall er sannsynlig at vi kan få på stadion neste sesong 3000-4000 ?


Er det ikke slik at de kun har solgt sesongkort med forbehold om TL-spill hittil?


Nja. De ble solgt med beskjed om at du kunne heve kjøpet ved nedrykk
"og der snubler Sæternes igjen"

krøvel vellevold

Quote from: albert on November 27, 2014, 12:34:54 PM
Nå er det vel allerede solgt noen partoukort til neste år, men hvilke tilskuertall er sannsynlig at vi kan få på stadion neste sesong 3000-4000 ?


tror det vil bli en del høyere enn det. Denne høsten har vist at publikum kan dukke opp selv om alt bare er drit.
Legg ned hele klubben!

albert

Ser Fredrikstad hadde ett snitt på 4.313 i 2014 å vi bør no slå det iallefall.

Corran

Om Brann får en god start så er det realistisk å håpe/tro på snitt rundt 10.000
Kanskje høyere også men det spørs jo som sagt på om de får en god start og selvfølgelig på prisnivå
De bør gjerne ikke budsjettere med mer en 8-9000 (om ikke Mohn dekker det mellom budsjett og oppmøte)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

nero

Tilskuertall med RBH som daglig leder eller uten?
Lions led by donkeys.

OhAhCantona

Hva ligger snittet på i 4 runde i cupen på? Ca 4-6000 ?

Jeg tenker at en plass mellom 7000 - 10000 er realistisk, spesielt om Brann nå satser ungt og lokalt. I tillegg har vi 16 mai som sikkert drar snittet godt opp.

Klaus_Brann

Quote from: nero on November 27, 2014, 22:42:04 PM
Tilskuertall med RBH som daglig leder eller uten?


Det blir en minimal forskjell uansett.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: OhAhCantona on November 27, 2014, 22:42:36 PM
Hva ligger snittet på i 4 runde i cupen på? Ca 4-6000 ?

Jeg tenker at en plass mellom 7000 - 10000 er realistisk, spesielt om Brann nå satser ungt og lokalt. I tillegg har vi 16 mai som sikkert drar snittet godt opp.


Historien har vist oss at vi enten må spille veldig bra eller ha dramatikk. Begge delene må vi gå for (i positiv forstand) neste år, og da tror jeg nok opp mot 8000-10000 er realistisk.
16. Mai, FFK og Sogndal hjemme, pluss de to-tre siste hjemmekampene hvis vi ligger an til opprykk bør dra en del over 10 000.
Høsten har vist at vi klarer å trekke folk selv om vi er bås, bare det går en faen i folk og de bestemmer seg for å få med seg alle de kjenner.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

blobby winters

8000 til 10000 høres veldig optimistisk ut.

Det er generelt nedgangstider i Norge drevet av lav oljepris og jeg hører rykter om at mange selskap med VIP billetter kutter kostnader og har ikke fornyet.
Tror også det blir mange som tar et pause år.
Jeg tipper nærmere det vi opplevde som faktisk oppmøte i vår sesong mot f. eks Odd.
5000-7000

dudo

Det spørs. Vinner vi mye, så tror jeg folk kommer dinglende.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

November 28, 2014, 00:02:23 AM #12 Last Edit: November 28, 2014, 11:34:49 AM by Spelaren
Får vi, etter Roalds nødvendige exit, en folkeaksjon i gang, så kan det bli helt latterlig gode publikumstall.
Gå av.


Nixon

Quote from: dudo on November 27, 2014, 23:56:21 PM
Det spørs. Vinner vi mye, så tror jeg folk kommer dinglende.


I mitt hode spiller det ingen rolle hvor Brann befinner seg i forhold til om jeg skal gå på Stadion eller ikke. Men jeg vet jo at slett ikke alle har den innstillingen (noe jeg syns er litt merkelig dersom man har gått regelmessig over en viss periode, men de om det...) og jeg tror kanskje det kreves litt tilvenning før mange tar turen opp på Stadion igjen. Derfor blir det vanskelig å spå tilskuertall allerede nå. Men, som dudo skriver, noen seirer er absolutt den beste resepten for at folk skal komme tilbake.
Rød makt på Hansa

storB

Mjelde som trener og Per Ove tilbake som sportslig leder.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Yngve

Me bør klara 5-6.000 på gråværskampane, og monaleg høgare på dei tre (!) lokaloppgjera me får. Får berre håpa ein av dei ikkje er på 16. mai, som tradisjonelt dreg masse folk.

Får me flyten og kjempar i toppen heile året, kan me nærma oss 10.000 i snitt. Vert det grått og trist og me vert fort hekta av, så fryktar eg me fort ser ned mot 2-4.000 på kamp.

krøvel vellevold

Det kan bli hva som helst egentlig. Hvem hadde sett for seg den økningen vi fikk i tilskuertall denne høsten til tross for elendige resultater? Det kommer an på hvordan vi gjør det, om vi spiller god fotball, om positiviteten blir stor, osv. Se på Hammarby og de vanvittige tilskuertallene de fikk i 1.div. Tross alt kan jeg ikke skjønne at det skal være mindre interessant å se Brann kjempe om opprykk enn mot nedrykk. Og spiller det egentlig noen rolle om motstanderen heter Ranheim eller Ulf?
Legg ned hele klubben!

dokken

November 28, 2014, 09:13:15 AM #18 Last Edit: November 28, 2014, 09:15:43 AM by dokken
Hammarby hadde utrolige tilskuertall i år, ja. Men det var den femte sesongen i 1. div, og hele Söder tørstet etter opprykk igjen.

I 2010, den første sesongen etter nedrykket, hadde de under 7000 i snitt.

http://www.worldfootball.net/attendance/swe-superettan-2010/1/

Jeg tror det vil ta tid å snu dette nedrykket til en positiv forventning og kok igjen. Merker selv at jeg gruer meg til hver bidige hjemmekamp neste år. Blir som 14 3. rundekamper i cupen: Null kok, alt å tape, ingen oppside og ultraslapp stemning.

Enkelte bortekamper kan derimot bli helt ok. Liker små stadioner på sjarmerende steder med vafler og dugnadsånd - Jerv Grimstad away blir forhåpentligvis på sommeren. Hødd og Kristiansund kan man ta Hurtigruten til etc.

Og: Opprykkskok blir det neppe første sesongen. Om vi skulle rykke opp, gjør vi bare det alle forventer. Blir ikke kok av sånt. Kanskje litt lettelse, ett minutts trampeklapp. Men ingen som gråter av glede, for å si det sånn. Det er ikke sånn at et opprykk gjør godt igjen for et nedrykk.

Etter fem-seks år i 1. div. kan det derimot bli opprykskok. Da vil lidelsen og lengselen gå gjennom marg og bein på oss.

krøvel vellevold

Quote from: dokken on November 28, 2014, 09:13:15 AM
Hammarby hadde utrolige tilskuertall i år, ja. Men det var den femte sesongen i 1. div, og hele Söder tørstet etter opprykk igjen.

I 2010, den første sesongen etter nedrykket, hadde de under 7000 i snitt.

http://www.worldfootball.net/attendance/swe-superettan-2010/1/

Jeg tror det vil ta tid å snu dette nedrykket til en positiv forventning og kok igjen. Merker selv at jeg gruer meg til hver bidige hjemmekamp neste år. Blir som 14 3. rundekamper i cupen: Null kok, alt å tape, ingen oppside og ultraslapp stemning.

Enkelte bortekamper kan derimot bli helt ok. Liker små stadioner på sjarmerende steder med vafler og dugnadsånd - Jerv Grimstad away blir forhåpentligvis på sommeren. Hødd og Kristiansund kan man ta Hurtigruten til etc.

Og: Opprykkskok blir det neppe første sesongen. Om vi skulle rykke opp, gjør vi bare det alle forventer. Blir ikke kok av sånt. Kanskje litt lettelse, ett minutts trampeklapp. Men ingen som gråter av glede, for å si det sånn. Det er ikke sånn at et opprykk gjør godt igjen for et nedrykk.

Etter fem-seks år i 1. div. kan det derimot bli opprykskok. Da vil lidelsen og lengselen gå gjennom marg og bein på oss.


Men når vi klarte 17000 på en nedrykksfinale mot Sogndal i høst; hvorfor skulle vi ikke kunne klare 17000 på en eventuell opprykksfinale neste høst?

Med så bra tilskuertall som vi hadde denne høsten til tross for totalt ræv resultater og tap i nesten hver eneste hjemmekamp, kan jeg ikke skjønne at vi ikke skulle klare i hvert fall 8000 på nivå 2. Ja vi mister kamper som VIF, RBK, Viking, MFK og denslags. Men for å si det sånn: Når vi møter Ulf og Stabæk, så er det ikke kvaliteten på motstanderen som trekker. Når vi taper og taper, så er det ikke medgang og godfotball som trekker. I 1.div. vil vi forhåpentligvis komme i medgang og vinne kamper langt oftere. Da bør det være ett fett om motstanderen heter Ranheim eller Sarpsborg.
Legg ned hele klubben!

dudo

Tallene fra forrige nedrykksperiode er kanskje gamle, men de viser uansett at det kommer mye folk på stadion også på nivå 2.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dokken

Quote from: dudo on November 28, 2014, 11:25:51 AM
Tallene fra forrige nedrykksperiode er kanskje gamle, men de viser uansett at det kommer mye folk på stadion også på nivå 2.

dokken

Quote from: krøvel vellevold on November 28, 2014, 10:37:13 AM
Quote from: dokken on November 28, 2014, 09:13:15 AM
Hammarby hadde utrolige tilskuertall i år, ja. Men det var den femte sesongen i 1. div, og hele Söder tørstet etter opprykk igjen.

I 2010, den første sesongen etter nedrykket, hadde de under 7000 i snitt.

http://www.worldfootball.net/attendance/swe-superettan-2010/1/

Jeg tror det vil ta tid å snu dette nedrykket til en positiv forventning og kok igjen. Merker selv at jeg gruer meg til hver bidige hjemmekamp neste år. Blir som 14 3. rundekamper i cupen: Null kok, alt å tape, ingen oppside og ultraslapp stemning.

Enkelte bortekamper kan derimot bli helt ok. Liker små stadioner på sjarmerende steder med vafler og dugnadsånd - Jerv Grimstad away blir forhåpentligvis på sommeren. Hødd og Kristiansund kan man ta Hurtigruten til etc.

Og: Opprykkskok blir det neppe første sesongen. Om vi skulle rykke opp, gjør vi bare det alle forventer. Blir ikke kok av sånt. Kanskje litt lettelse, ett minutts trampeklapp. Men ingen som gråter av glede, for å si det sånn. Det er ikke sånn at et opprykk gjør godt igjen for et nedrykk.

Etter fem-seks år i 1. div. kan det derimot bli opprykskok. Da vil lidelsen og lengselen gå gjennom marg og bein på oss.


Men når vi klarte 17000 på en nedrykksfinale mot Sogndal i høst; hvorfor skulle vi ikke kunne klare 17000 på en eventuell opprykksfinale neste høst?

Med så bra tilskuertall som vi hadde denne høsten til tross for totalt ræv resultater og tap i nesten hver eneste hjemmekamp, kan jeg ikke skjønne at vi ikke skulle klare i hvert fall 8000 på nivå 2. Ja vi mister kamper som VIF, RBK, Viking, MFK og denslags. Men for å si det sånn: Når vi møter Ulf og Stabæk, så er det ikke kvaliteten på motstanderen som trekker. Når vi taper og taper, så er det ikke medgang og godfotball som trekker. I 1.div. vil vi forhåpentligvis komme i medgang og vinne kamper langt oftere. Da bør det være ett fett om motstanderen heter Ranheim eller Sarpsborg.


Det er klart, om det skulle bli Brann - Sogndal i siste serierunde, og den kampen er avgjørende for hvem av lagene som rykker opp og hvem som bare får kvalik, så ser jeg ikke bort fra at det blir opp mot fullt hus. Men slik blir det jo neppe neste år også.

Trolig sikrer vi evt opprykk borte mot Levanger i oktober e.l., evt har hjemmekamp i en uoversiktlig runde der andre resultater blir avgjørende for opprykk/kvalik. Da får man ikke det samme skjebnekamp-trykket som får bergenserne til å strømme til Stadion.

Spelaren

Snakket om alle disse som fornyer partoutkort dersom Roald forsvinner, går det an å kapitalisere på det dersom han faktisk trer til side i vinter? Det må jo være en del som deler den oppfatningen enkelte har ytret her inne. Regionen er jo full av potensielle Stadion-gjengere, derom hersker det jo ingen tvil.

Mitt forslag, etter at stormen har roet seg litt og me veit hvilke personer som blir med oss ned i vaffelserien, er at det settes i gang en tilsvarende aksjon som Bjarte Hjartøy satte i gang i sommer. "Han vekket Bergen", skrev jo Anders Pamer i august. Følelsene for Brann ligger latent i befolkningen, men det må avogtil trigges, og i den situasjonen vi har havnet i no er det definitivt tid for samling i bånn.
Gå av.

dokken

Hvis det blir et helt nytt regime på Stadion, og en kurs og retning det går an å tro på, så tror jeg det går an å sette i gang en aksjon for å selge partoutkort nærmest som støttemedlemskap (a la Moldes prosjekt tilhørighet). Men det vil jo fort bli til mennesker som ikke benytter kortene så mye, slik som Molde opplevde. Det gir jo penger i kassen selv om de ikke sitter på plassene sine, men kok skaper det ikke.

dudo

Quote from: dokken on November 28, 2014, 11:40:17 AM
Quote from: dudo on November 28, 2014, 11:25:51 AM
Tallene fra forrige nedrykksperiode er kanskje gamle, men de viser uansett at det kommer mye folk på stadion også på nivå 2.


Å? Hvilke tall tenker du på? I 1986, sist vi var nede, var vår best besøkte kamp på 6000-tallet. Og vi var nede i 2500. Nå tror jeg ikke det blir så ille neste år, men at det skulle bli noen opprykksfeber har jeg virkelig ingen tro på. Da må det deles ut gratisbilletter.


Heh, jeg tok det fra mitt eget hode. Jeg vet at vi minst én sesong hadde det nest høyeste snittet i landet trass i at vi spilte i andre divisjon.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Yngve

November 28, 2014, 12:20:36 PM #26 Last Edit: November 28, 2014, 12:38:16 PM by Yngve

Yngve

Ang Hammarby, så har det jo tydlegvis skjedd noko der. Fansen har tørsta etter opprykk og klubben må ha tatt ein del grep. Her er nemlig utviklinga deira på tilskodarfronten i Superettan.

2010: 6864 (forøvrig det klart høgaste snittet i divisjonen det året)
2011: 7953
2012: 8463
2013: 12.097
2014: 20.451 (Forøvrig høgare snitt på enkeltkampar enn to av klubbane hadde tilskodarar totaltsett over ein heil sesong...)

Henki

Quote from: Yngve on November 28, 2014, 12:26:30 PM
Ang Hammarby, så har det jo tydlegvis skjedd noko der. Fansen har tørsta etter opprykk og klubben må ha tatt ein del grep. Her er nemlig utviklinga deira på tilskodarfronten i Superettan.

2010: 6864 (forøvrig det klart høgaste snittet i divisjonen det året)
2011: 7953
2012: 8463
2013: 12.097
2014: 20.451 (Forøvrig høgare snitt på enkeltkampar enn to av klubbane hadde tilskodarar totaltsett over ein heil sesong...)


Har de ikke flyttet inn på et nytt stadion i løpet av den perioden der?
Ballen skal fremover!

Yngve

Jau, men det åleine kan ikkje forklara ein auke på 200 prosent, så lenge dei spelar Superettan. I så fall er det berre for Brannå bygga ny stadion asap..

dokken

November 28, 2014, 13:08:27 PM #30 Last Edit: November 28, 2014, 13:19:39 PM by dokken
Quote from: Yngve on November 28, 2014, 12:20:36 PM

Av disse årene spilte vi i 1. div i 80. 82, 84 og 86.

Med andre ord er det høyeste tilskuertallet på en enkeltkamp vi har hatt i 1. div 12.340 i 1980. Det kan jo være et mål å slå det 16. mai.

Det året hadde vi over 8000 i snitt, som er svært bra i første. Men husk at det dengang bare var 11 hjemmekamper, så snittet ble lett påvirket av én kamp med høyt tall. Med 15 hjemmekamper, som stort sett blir på mandager, tror jeg det skal holde hardt å få 8000 i snitt. I hvert fall hvis vi snakker noenlunde reelle tilskuertall og uten store gratiskampanjer.

For øvrig interessant at vi hadde lavere snitt i eliteseriesesongen 1981 enn 1. div-sesongen 1980 - det gir jo et slags håp.

krøvel vellevold

Quote from: Yngve on November 28, 2014, 12:53:44 PM
Jau, men det åleine kan ikkje forklara ein auke på 200 prosent, så lenge dei spelar Superettan. I så fall er det berre for Brannå bygga ny stadion asap..


De gikk jo fra et knøttlite og gammeldags stadion fullstendig uten fasiliteter til et supermoderne et med plass til 30000. Og så har det vel blitt en slags kult eller hype å holde med Hammarby nå.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on November 28, 2014, 06:52:17 AM
Og spiller det egentlig noen rolle om motstanderen heter Ranheim eller Ulf?


Jeg vil ikke inn på denne igjen, men bortsett fra Ulf og S08 har det noe å si om folk ser vi skal møte Sandvika eller Stabæk tror jeg;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on November 28, 2014, 10:37:13 AM
Quote from: dokken on November 28, 2014, 09:13:15 AM
Hammarby hadde utrolige tilskuertall i år, ja. Men det var den femte sesongen i 1. div, og hele Söder tørstet etter opprykk igjen.

I 2010, den første sesongen etter nedrykket, hadde de under 7000 i snitt.

http://www.worldfootball.net/attendance/swe-superettan-2010/1/

Jeg tror det vil ta tid å snu dette nedrykket til en positiv forventning og kok igjen. Merker selv at jeg gruer meg til hver bidige hjemmekamp neste år. Blir som 14 3. rundekamper i cupen: Null kok, alt å tape, ingen oppside og ultraslapp stemning.

Enkelte bortekamper kan derimot bli helt ok. Liker små stadioner på sjarmerende steder med vafler og dugnadsånd - Jerv Grimstad away blir forhåpentligvis på sommeren. Hødd og Kristiansund kan man ta Hurtigruten til etc.

Og: Opprykkskok blir det neppe første sesongen. Om vi skulle rykke opp, gjør vi bare det alle forventer. Blir ikke kok av sånt. Kanskje litt lettelse, ett minutts trampeklapp. Men ingen som gråter av glede, for å si det sånn. Det er ikke sånn at et opprykk gjør godt igjen for et nedrykk.

Etter fem-seks år i 1. div. kan det derimot bli opprykskok. Da vil lidelsen og lengselen gå gjennom marg og bein på oss.


Men når vi klarte 17000 på en nedrykksfinale mot Sogndal i høst; hvorfor skulle vi ikke kunne klare 17000 på en eventuell opprykksfinale neste høst?

Med så bra tilskuertall som vi hadde denne høsten til tross for totalt ræv resultater og tap i nesten hver eneste hjemmekamp, kan jeg ikke skjønne at vi ikke skulle klare i hvert fall 8000 på nivå 2. Ja vi mister kamper som VIF, RBK, Viking, MFK og denslags. Men for å si det sånn: Når vi møter Ulf og Stabæk, så er det ikke kvaliteten på motstanderen som trekker. Når vi taper og taper, så er det ikke medgang og godfotball som trekker. I 1.div. vil vi forhåpentligvis komme i medgang og vinne kamper langt oftere. Da bør det være ett fett om motstanderen heter Ranheim eller Sarpsborg.


Jeg skal gå til første bortekamp i 1. divisjon (så lenge det er sør for Trondheim) i 2016 hvis vi spiller opprykksfinale neste år og det ikke kommer over 15.000.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up