• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Vi må ha sportssjef

Started by Lasaron, November 27, 2014, 08:26:00 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

dr_cyanid

Quote from: Nixon on December 01, 2014, 09:46:31 AM
Quote from: dr_cyanid on December 01, 2014, 09:39:44 AMDet er viktig at vi husker på at det var hun selv som var styreformann da Skars fikk forlenget kontrakten. Om det er noen vi bør kvittes med er det kanskje henne.


Nei, det var Lars Moldestad som var styreformann. Og Sætre stemte i mot forlengelsen.

Men at hun har lekket er selvsagt ikke umulig.


Fikk vi forresten vite hvem som stemte for og i mot forlengelsen til Skars? Kom verifisert informasjon om dette ut i dagens lys?

Ricky

Rune Soltvedt er sikkert arbeidssom og et "realt mannfolk", men jeg merker at jeg heller vil ha inn noen med litt tyngde som ikke må lære seg jobben underveis. Noen som faktisk har forhandlet med utenlandske klubber og agenter, diskutert spillerkontrakter, ansatt/sparket trenere etc tidligere.

dr_cyanid

December 01, 2014, 10:08:25 AM #52 Last Edit: December 01, 2014, 10:13:29 AM by dr_cyanid
Quote from: altmanalt on December 01, 2014, 10:00:55 AM
Blir det så mye penger å bruke som sportssjef de neste årene da?
Den potten som ev blir, rettferdiggjør den en helt stilling?

Kan rollen ivaretas av en som også har andre oppgaver ?

Vil man i 2015 og 2016 kun ha mulighet til å hente spillere uten kontrakt. Bosman?

Må man på hylle 2 ? Lokalmarkedet ?

Jeg er usikker på om det er liv laga for en 100% stilling om ikke Mohn spytter i masse penger.


Her er du i kjernen av problemet. Vi må huske at vi nå er et 1.div lag og må justere kravene og kanskje ambisjoner deretter. Nettopp derfor synes jeg Soltvedt er et realistisk og godt forslag.

Hvilke ambisjoner har vi? Hvilke rammer finnes for å støtte opp under et evt. ønske om direkte opprykk?  Et moment oppi det hele er støtten fra Mohn. Vil den øke? Hva skjer med Mohns bidrag om Bruun forsvinner?

Bergensia

Quote from: dr_cyanid on December 01, 2014, 10:05:02 AM
Quote from: Nixon on December 01, 2014, 09:46:31 AM
Quote from: dr_cyanid on December 01, 2014, 09:39:44 AMDet er viktig at vi husker på at det var hun selv som var styreformann da Skars fikk forlenget kontrakten. Om det er noen vi bør kvittes med er det kanskje henne.


Nei, det var Lars Moldestad som var styreformann. Og Sætre stemte i mot forlengelsen.

Men at hun har lekket er selvsagt ikke umulig.


Fikk vi forresten vite hvem som stemte for og i mot forlengelsen til Skars? Kom verifisert informasjon om dette ut i dagens lys?



Nei
Nei president Nixon har glemt det .......... Kun en påstand så langt.

dr_cyanid

Quote from: Ricky on December 01, 2014, 10:05:56 AM
Rune Soltvedt er sikkert arbeidssom og et "realt mannfolk", men jeg merker at jeg heller vil ha inn noen med litt tyngde som ikke må lære seg jobben underveis. Noen som faktisk har forhandlet med utenlandske klubber og agenter, diskutert spillerkontrakter, ansatt/sparket trenere etc tidligere.

Skal vi det får vi i hvert fall gjøre en grundig jobb. Vil ikke ha en lykkejeger av kaliberet J. Jonsson eller Tor Kristian Karlsen som kommer hit for så å stikke videre når RBK eller VIF tilbyr en bedre lønn. I sportssjefrollen trengs kontinuitet og gjerne lokal forankring. Trenere kommer og går.

Nixon

Quote from: Bergensia on December 01, 2014, 10:09:44 AM
Nei
Nei president Nixon har glemt det ..........


Glemt hva?

Ellers er denne stillingen litt uklar. Skal sportssjefen reise rundt og se kamper og finsikte spillere? Eller blir det mer en kontorjobb på Stadion?
Rød makt på Hansa

dr_cyanid

December 01, 2014, 10:16:23 AM #56 Last Edit: December 01, 2014, 10:19:59 AM by dr_cyanid
Quote from: dokken on December 01, 2014, 10:01:06 AM


Hvor mye erfaring hadde Peddelusken før han tok ICA-posen full i dollar med seg til Nigeria og forhandlet frem avtale med Olofinjana? Ingenting. Likevel ble det gull alt han tok i. Nettopp derfor vil en sulten, uprøvet lokal og kunnskapsrik herre som Soltvedt være en god kandidat. Disse du nevner (Berntsen og Jonsson) er nok gode kandidater, for all del, men de vil stikke på første fly når de engang får et bedre tilbud. De har gjerne også en familiesituasjon i andre deler av landet som gjør jobben vanskeligere.

dr_cyanid

Quote from: Nixon on December 01, 2014, 10:15:25 AM
Quote from: Bergensia on December 01, 2014, 10:09:44 AM
Nei
Nei president Nixon har glemt det ..........


Glemt hva?

Ellers er denne stillingen litt uklar. Skal sportssjefen reise rundt og se kamper og finsikte spillere? Eller blir det mer en kontorjobb på Stadion?


Din påstand om hvem som stemte for og i mot forlengelsen med Skars. Kom det noengang ut verifisert informasjon om dette?

Nixon

Quote from: dr_cyanid on December 01, 2014, 10:16:23 AMHvor mye erfaring hadde Peddelusken før han tok ICA-posen full i dollar med seg til Nigeria og forhandlet frem avtale med Olofinjana? Ingenting. Likevel ble det gull alt han tok i.


Når du først skulle skryte av POL var Olofinjana et dårlig eksempel. Olofinjana kom rekende på en fjøl fordi prøvespill i Belgia og Frankrike gikk i vasken. Så POL og Brann visste fint lite om spilleren før han stod på Flesland. Når det er sagt gjorde POL mange gode innkjøp, selv om selvsagt alt ikke var gull. Hvem husker ikke nesten-overgangen til den kjente Tromsø-profilen Kim Larsen der styret heldigvis overprøvde POL...
Rød makt på Hansa

Huff

Typisk Brann. Forstår jeg dette rett har RBH og Barmen ut av intet foreslått en intern kandiadat som sportssjef helt ut av det blå. At dette skjer rett før det en får håpe er en omfattende evaluering er videre merkelig. Dessuten er jeg ekstremt skeptisk til en intern kandidat.

Når dette er sagt har jeg et klart positivt inntrykk av Soltvedt, som er en av få på stadion som har noe å vise til i senere år. Fyren har trolig gjort en kjempejobb, men arbeid som sportsdirektør er vel noe annet enn arbeid i utviklingsavdelingen. Vi trenger uansett og desperat nytt blod utenfra, og jeg er skeptisk til at det vektlegges at Soltvedt er ''lojal''. Dette er for all del en positiv egenskap, men her er min umiddelbare tanke at dette er en kar en vet at ikke vil kritisere de over uansett hvilke idiotiske beslutninger som fattes. Jeg mistenker videre at denne sportsdirektøren blir en ny sportslig administrativt ansvarlig.

Nixon

Quote from: dr_cyanid on December 01, 2014, 10:21:28 AM
Quote from: Nixon on December 01, 2014, 10:15:25 AM
Quote from: Bergensia on December 01, 2014, 10:09:44 AM
Nei
Nei president Nixon har glemt det ..........


Glemt hva?

Ellers er denne stillingen litt uklar. Skal sportssjefen reise rundt og se kamper og finsikte spillere? Eller blir det mer en kontorjobb på Stadion?


Din påstand om hvem som stemte for og i mot forlengelsen med Skars. Kom det noengang ut verifisert informasjon om dette?


Nei, det har ikke blitt sagt offentlig såvidt jeg har fått med meg. Men jeg skjønner fortsatt ikke hva jeg har glemt...;)
Rød makt på Hansa

Derabilo

Det må en større evaluering til enn at de to menneskene jeg stoler minst på i Brann-systemet sier at det kan være en god idé. Hva er kandidatene, hva er planen, hva ønsker man å få ut av stillingen osv osv osv.

Jeg forstår at de har behov for å gjøre noe kjapt for å vise evne til tiltak og få fansen mer på sin side. Problemet deres er at det eneste de kan gjøre for å få oss med er å sparke RBH, ikke haste-omrokkere folk til nye stillinger. Det må de innse så fort som mulig, hvis noen av de har lyst til å sitte i styret videre.
Bergen ut av Norge -

Ricky

Quote from: dr_cyanid on December 01, 2014, 10:16:23 AM
Hvor mye erfaring hadde Peddelusken før han tok ICA-posen full i dollar med seg til Nigeria og forhandlet frem avtale med Olofinjana? Ingenting.


Peddi ble ansatt som sportskoordinator i Brann etter 2000-sesongen. Var også daglig leder i et halvt års tid frem til ASA ble avviklet og Bjørn Dahl kom inn derfra, så helt grønnskolling var han neppe når Olofinjana dukket opp i 2003.

monzilla

Mitt inntrykk er at oftere enn at en sportssjef finner en spiller - så finner spillerens agent sportssjefen. Det avgjørende her er da sportssjefen (og hans avdelings) kompetanse til å avgjøre om spilleren er interessant. Har man en speider så vet man gjerne noe om spilleren før spilleren er tilgjengelig.

Gulløl

Noen som ser for seg Soltvedt som overordnet til Norling ? At myke Soltvedt etter kamp gir grei beskjed til svensken at nå spiller laget alt for mye på tvers og omstendelig, og at svensken deretter adlyder ?

Kan ellers tenke meg at Bruun-Hanssen blir en "god diskusjonspartner" for Soltvedt når han skal hente spillere. Lang og god erfaring med spillerkjøp gjennom 8 år og med høy treffrate, her får Soltvedt en erfaren og god mentor  ;). Akk ja kan tenke at Bruun-Hanssen fremdeles vil ha det avgjørende ordet i de fleste spillerkjøp og så er vi like langt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

Quote from: Nixon on December 01, 2014, 09:46:31 AM
Quote from: dr_cyanid on December 01, 2014, 09:39:44 AMDet er viktig at vi husker på at det var hun selv som var styreformann da Skars fikk forlenget kontrakten. Om det er noen vi bør kvittes med er det kanskje henne.


Nei, det var Lars Moldestad som var styreformann. Og Sætre stemte i mot forlengelsen.

Men at hun har lekket er selvsagt ikke umulig.


Veit me sikkert at ho stemte i mot?  Moldestad ville jo ikkje ut med kven som stemte kva.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Quote from: Nixon on December 01, 2014, 10:15:25 AM
Quote from: Bergensia on December 01, 2014, 10:09:44 AM
Nei
Nei president Nixon har glemt det ..........


Glemt hva?

Ellers er denne stillingen litt uklar. Skal sportssjefen reise rundt og se kamper og finsikte spillere? Eller blir det mer en kontorjobb på Stadion?


Ein sportssjef utan ein speider under seg må vel reise rundt sjøl reknar eg.  Og sjølsagt forhandla med klubbar og agentar ved kjøp og sal, og med spelarara og agentar ved kontraktsforhandlingar.  Spørst om Soltvedt er mannen for det siste.  reknar med Bruun og Co har føreslått Soltvedt slik at Bruun sjøl kan ta kontrollen ved alle slike forhandlingar som før.  Alt blir som før.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dokken

Akkurat det tror jeg også. Eller skal Bruun lære opp Soltvedt i å være sportssjef? Nei, vi trenger en som har hatt tilsvarende stilling før. Og gjerne en som har vært i en mindre klubb, som er vant til å få lite ut av pengene. Vi er en slik småklubb neste år, rent økonomisk.

Men husk at det eneste året i nyere tid der vi har truffet med spillerkjøpene, var i 2011, da vi ikke hadde penger å kjøpe for. Torp og Ojo ble hentet for frimerker. Var vel ingen her inne som hadde hørt om dem, og skepsisen var stor. Slike kupp finnes det flere av, hvis man vet hvor man skal lete.

krakra

Quote from: dr_cyanid on December 01, 2014, 10:08:25 AM
Quote from: altmanalt on December 01, 2014, 10:00:55 AM
Blir det så mye penger å bruke som sportssjef de neste årene da?
Den potten som ev blir, rettferdiggjør den en helt stilling?

Kan rollen ivaretas av en som også har andre oppgaver ?

Vil man i 2015 og 2016 kun ha mulighet til å hente spillere uten kontrakt. Bosman?

Må man på hylle 2 ? Lokalmarkedet ?

Jeg er usikker på om det er liv laga for en 100% stilling om ikke Mohn spytter i masse penger.


Her er du i kjernen av problemet. Vi må huske at vi nå er et 1.div lag og må justere kravene og kanskje ambisjoner deretter. Nettopp derfor synes jeg Soltvedt er et realistisk og godt forslag.

Hvilke ambisjoner har vi? Hvilke rammer finnes for å støtte opp under et evt. ønske om direkte opprykk?  Et moment oppi det hele er støtten fra Mohn. Vil den øke? Hva skjer med Mohns bidrag om Bruun forsvinner?
Hva med neste år, og de neste fem årene. Har Soltvedt det som trengs når vi er i Tippeligaen og skal bygge et gullag?

nero

Quote from: Henki on December 01, 2014, 07:54:41 AM
Quote from: osoerli on December 01, 2014, 07:53:24 AM
Quote from: Lasaron on December 01, 2014, 07:01:04 AM
Rune Soltvedt slår meg kanskje som en lettvekter til å være sportssjef.


Ein som dei veit dei ikkje får noko bråk med.  Det er nok det viktigaste.


Hodet på spikeren!

Definitivt på spikerhodet, ja!
Lions led by donkeys.

nero

Quote from: osoerli on December 01, 2014, 07:59:34 AM

Vi bør ha lært oss nå at alt Barmen sier må taes med massive doser salt...
Lions led by donkeys.

Nightfox

Quote from: Spelaren on December 01, 2014, 08:12:32 AM
Quote from: Nixon on December 01, 2014, 08:09:39 AM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7715908.ece

Enig med de som mener at dette ligner på å snike en kompis inn bakveien. Ikke et vondt ord om Soltvedt og den jobben han har gjort i Brann. Kanskje han er en bra kandidat til jobben. Men da må klubben gå ut mye bredere og vurdere han opp mot andre. Det ser ikke ut til å ha blitt gjort nå.


Av det lille eg kjenner fyren (følger på twitter) så virker han ikkje helt som den riktigste kandidaten. Litt for myk?


Tror han er meget hardhudet etter mange år i kriminalomsorgen.

Jose Arrogantio

Quote from: dr_cyanid on December 01, 2014, 10:16:23 AM
Quote from: dokken on December 01, 2014, 10:01:06 AM


Hvor mye erfaring hadde Peddelusken før han tok ICA-posen full i dollar med seg til Nigeria og forhandlet frem avtale med Olofinjana? Ingenting. Likevel ble det gull alt han tok i. Nettopp derfor vil en sulten, uprøvet lokal og kunnskapsrik herre som Soltvedt være en god kandidat. Disse du nevner (Berntsen og Jonsson) er nok gode kandidater, for all del, men de vil stikke på første fly når de engang får et bedre tilbud. De har gjerne også en familiesituasjon i andre deler av landet som gjør jobben vanskeligere.


Så vi skal takke nei til kompetanse fordi de kanskje stikker en gang i fremtiden? Med slik tankegang blir vi aldri en toppklubb i hvert fall.

Gepard

Erik Soler, kjennskap til klubben og stort kontaktnett. Og New york er da ingenting mot Bergen,.

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on December 01, 2014, 08:12:32 AM
Quote from: Nixon on December 01, 2014, 08:09:39 AM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7715908.ece

Enig med de som mener at dette ligner på å snike en kompis inn bakveien. Ikke et vondt ord om Soltvedt og den jobben han har gjort i Brann. Kanskje han er en bra kandidat til jobben. Men da må klubben gå ut mye bredere og vurdere han opp mot andre. Det ser ikke ut til å ha blitt gjort nå.


Av det lille eg kjenner fyren (følger på twitter) så virker han ikkje helt som den riktigste kandidaten. Litt for myk?


Må man være hard for å finne gode spillere?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Quote from: Klaus_Brann on December 01, 2014, 17:33:31 PM
Quote from: Spelaren on December 01, 2014, 08:12:32 AM
Quote from: Nixon on December 01, 2014, 08:09:39 AM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7715908.ece

Enig med de som mener at dette ligner på å snike en kompis inn bakveien. Ikke et vondt ord om Soltvedt og den jobben han har gjort i Brann. Kanskje han er en bra kandidat til jobben. Men da må klubben gå ut mye bredere og vurdere han opp mot andre. Det ser ikke ut til å ha blitt gjort nå.


Av det lille eg kjenner fyren (følger på twitter) så virker han ikkje helt som den riktigste kandidaten. Litt for myk?


Må man være hard for å finne gode spillere?


Nei, men sportssjefen skal vel forhåpentligvis være mer enn bare en speider, og må være hard i forhandlinger og god til å være sjef.

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on December 01, 2014, 11:06:41 AM
Noen som ser for seg Soltvedt som overordnet til Norling ? At myke Soltvedt etter kamp gir grei beskjed til svensken at nå spiller laget alt for mye på tvers og omstendelig, og at svensken deretter adlyder ?


Hvis du tror det er sånn forholdet foregår gir jeg meg ende over...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on December 01, 2014, 17:33:31 PM
Quote from: Spelaren on December 01, 2014, 08:12:32 AM
Quote from: Nixon on December 01, 2014, 08:09:39 AM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7715908.ece

Enig med de som mener at dette ligner på å snike en kompis inn bakveien. Ikke et vondt ord om Soltvedt og den jobben han har gjort i Brann. Kanskje han er en bra kandidat til jobben. Men da må klubben gå ut mye bredere og vurdere han opp mot andre. Det ser ikke ut til å ha blitt gjort nå.


Av det lille eg kjenner fyren (følger på twitter) så virker han ikkje helt som den riktigste kandidaten. Litt for myk?


Må man være hard for å finne gode spillere?


Man må være en annen type enn det Soltvedt framstår som, av det eg kjenner av fyren. La han fortsette med talentarbeidet.
Gå av.

Klaus_Brann

Quote from: Jose Arrogantio on December 01, 2014, 17:42:06 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 01, 2014, 17:33:31 PM
Quote from: Spelaren on December 01, 2014, 08:12:32 AM
Quote from: Nixon on December 01, 2014, 08:09:39 AM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7715908.ece

Enig med de som mener at dette ligner på å snike en kompis inn bakveien. Ikke et vondt ord om Soltvedt og den jobben han har gjort i Brann. Kanskje han er en bra kandidat til jobben. Men da må klubben gå ut mye bredere og vurdere han opp mot andre. Det ser ikke ut til å ha blitt gjort nå.


Av det lille eg kjenner fyren (følger på twitter) så virker han ikkje helt som den riktigste kandidaten. Litt for myk?


Må man være hard for å finne gode spillere?


Nei, men sportssjefen skal vel forhåpentligvis være mer enn bare en speider, og må være hard i forhandlinger og god til å være sjef.


Ja, men det å ha en fin og ydmyk personlighet bør ikke være en motsetning til at man står på i en hard forhandlingssituasjon. Når man snakker sjefsrollen stemmer jeg 10 av 10 ganger for en med pedagogisk tilnærming til sjefsrollen enn en hard type.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on December 01, 2014, 17:52:13 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 01, 2014, 17:33:31 PM
Quote from: Spelaren on December 01, 2014, 08:12:32 AM
Quote from: Nixon on December 01, 2014, 08:09:39 AM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7715908.ece

Enig med de som mener at dette ligner på å snike en kompis inn bakveien. Ikke et vondt ord om Soltvedt og den jobben han har gjort i Brann. Kanskje han er en bra kandidat til jobben. Men da må klubben gå ut mye bredere og vurdere han opp mot andre. Det ser ikke ut til å ha blitt gjort nå.


Av det lille eg kjenner fyren (følger på twitter) så virker han ikkje helt som den riktigste kandidaten. Litt for myk?


Må man være hard for å finne gode spillere?


Man må være en annen type enn det Soltvedt framstår som, av det eg kjenner av fyren. La han fortsette med talentarbeidet.


På bakgrunn av noen tweets? Grundig evaluering.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Jeg deler ikke oppfatningen enkelte har av  Soltvedt som nærmest en pusling. Han er jovial, imøtekommende og har godt humør ja, men mitt inntrykk er at han ikke viker fra det han tror på og at han ikke løper andres ærend. Jeg er også enig i at de som tror at en sportssjef skal gå rundt å kritisere treneren etter hver kamp og gi streng beskjed om hvordan laget må spille neste kamp ikke har forstått hva rollen til en sportssjef er. Det er treneren som skal bestemme laguttak og spillestil, ingen andre.

Hvis noe ikke funker er det sportssjefens ansvar å ta tak i det, men han skal ikke gå rundt å bedømme trenerens disposisjoner etter hver kamp.

Brann har et åpenbart og desperat behov for kompetanse på overgangsmarkedet. Jeg tviler på at en forfremmelse av Soltvedt vil løse dette i det hele tatt. Såvidt jeg vet har han null erfaring på overgangsmarkedet utover å hente mindreårige talenter fra breddeklubber i Bergen til Branns juniorlag. Han har ingen bakgrunn som tilsier at han skal ha et godt og bredt kontaktnett som skal sørge for kvalitetsspillere heller.
Jeg tviler på at Brann ansetter en speider i første omgang. Blir Soltvedt sportssjef vil nok RBH(eller ny daglig leder) fortsatt ha en klam hånd over det sportslige arbeidet og, sammen med styreleder, være innvolvert i spillerlogistikken.

Kagain

Soltvedt vil være en rimelig løsning. Som andre har sagt vil en ny stilling for ham antageligvis føre til vekslepenger i ekstra lønn. Kan hende han er god på en del av de tingene en sportssjef skal være, speiding på spillere og forhandling av kontrakter. Men så er det jo slik at han har gjort en fantastisk jobb i utviklingsavdelingen, og den avdelingen kan nok fortsatt trenge hans støttende hån. Om det må en Soltvedt til så kan man jo hente inn bror til førstnevnte Soltvedt. En mann med krøllete hår og solid fotballkarriere. Trond Egil, kom hjem. Han har erfaring som daglig leder (riktignok for en flerbrukshall på Meland) har drevet med litt trenervirksomhet og så videre. Er også lokal og vil nok sikkert ikke smyge seg avgårde med det første. Eller, for å være litt mer fjasete kan vi foreslå Bahus. En mann som nok ville beholdt roen i de fleste forhandlinger.

Jeg tror det er viktig at Brann bestemmer seg for enten om de skal gå for en lokal kar slik at de minimerer sjansen for at denne personen oppsøker nye jaktmarker med det første, eller om de skal slå litt hardere på stortrommen for å se om de får tak i en kar med god oversikt i de markedene Brann har mulighet til å hente spillere i. En kar som enten har et godt nettverk eller som er god på speiding. Eller aller helst begge deler.


dudo

Det er viktig at vi ikke ødelegger den ene avdelingen som faktisk funker for tiden. Makan!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

Dette virker på meg som Barmen og RBH vil ha en billig løsning og tilfredsstille kritikerne av manglende sportssjef. Må si jeg får større og større trang til å bli kvitt Barmen og. Var positiv til ham i starten, men blir mer og mer irritert over fyren

Foruten den manglende erfaring som sportssjef så taler det også mot Soltvedt at han har gjort en del av sportssjef jobben sammen med RBH siste året (det året med RBH teller ikke som erfaring:-))
Det trengs en tydelig sjef i jobben. En med, som andre sier, erfaring og kontaktnett.
Dette skal være en som sørger for kontinuitet og sørger for at spillere og trenere kan erstattes uten total omlegging av systemer og spillestil.
Ser ikke helt at Soltvedt er rett mann og må si at jeg er litt mer skeptisk til ham siden dette er forslag fra RBH og Barmen og det er et valg tatt helt uten å finne alternativer og sammenligne disse
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Tormod Bergesen skriver varmt om POL i dag. Nevner ikke at han i sin tid var arkitekten bak nedleggelsenv av talentarbeidet.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on December 02, 2014, 06:55:54 AM
Tormod Bergesen skriver varmt om POL i dag. Nevner ikke at han i sin tid var arkitekten bak nedleggelsenv av talentarbeidet.


http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7717118.ece

Ja, det var et feilgrep. Selv om intensjonen var god. Hvis jeg ikke husker feil var planen at de lokale talentene skulle utvikle seg i de lokale klubbene, der de blant annet kunne få en tidlig A-lags debut, før de beste tok steget over til Brann i junioralderen.
Rød makt på Hansa

altmanalt

Sportssjefen kan da ikke bestemme om talentavdelingen skal nedlegges eller ikke, det er jo kokko.

Han ha et mandat å jobbe innenfor, men er ikke styreleder !

POL hadde ikke tro på Mjelde, og gullet kom hem pga Andresen og Helstad, ikke Mjelde. Martin Andresen er den viktigste årsaken til sølvet i 2006 og gullet i 2007, han hadde alle de rette egenskapene, pasninger, blikk, vilje, temperament, roen og galskapen som av og til må til for å vekke sovende sløvinger.
Norling sendte et topplag ned, og spillerflukten tar helt av, blir ikke opprykk da. Norling ut Mohn-penger inn please. IKKE SELG FLERE.

Nixon

Quote from: altmanalt on December 02, 2014, 07:54:39 AMSportssjefen kan da ikke bestemme om talentavdelingen skal nedlegges eller ikke, det er jo kokko.


Hvem har sagt at han bestemte det?
Rød makt på Hansa

Xminator

Quote from: Nixon on December 02, 2014, 07:46:56 AM
Quote from: Lasaron on December 02, 2014, 06:55:54 AM
Tormod Bergesen skriver varmt om POL i dag. Nevner ikke at han i sin tid var arkitekten bak nedleggelsenv av talentarbeidet.


http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7717118.ece

Ja, det var et feilgrep. Selv om intensjonen var god. Hvis jeg ikke husker feil var planen at de lokale talentene skulle utvikle seg i de lokale klubbene, der de blant annet kunne få en tidlig A-lags debut, før de beste tok steget over til Brann i junioralderen.


Var det det? Jeg er 100% sikker på at spillere som Barmen, Haugen, Vindheim og Skaanes hadde vert i trening rundt klubben som i dag. Det er ikke sikkert de hadde spilt 1. lagsfotball, men det hadde neppe vert pga manglende talent, mer fordi Brann hadde bedre alternativer.

Bare det at 2. laget rykket ned også bør være varsellamper så det synger etter om at dette talentarbeidet overhode ikke er i nærheten av noen suksess.

dudo

2. laget rykker jo ned fordi talentarbeidet er for bra og de etablerte for dårlige ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Quote from: dudo on December 02, 2014, 09:16:29 AM
2. laget rykker jo ned fordi talentarbeidet er for bra og de etablerte for dårlige ...


Om alt som kommer ut av det er stallfyll til 1. laget fordi det ikke er mange nok etablerte, og de nest beste talentene ikke er gode nok til å holde klubben i 2. divisjon, så er det en falitt. Det er jo en drøss bergensklubber med spillere gode nok til å holde seg i 2. divisjon.

dudo

Stallfyll? Vindheim danket ut det som har vært vårt tryggeste kort de siste sesongene, Skaanes leverte en knallbra første halvdel av sesongen. Det er uansett for strengt i mine øyne at førsteårsseniorene skal være MER enn stallfyll.

Som jeg har sagt i en annen tråd, talentavdelingen er den eneste som funker nå. Den bør skjermes.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

altmanalt

Brann2 rykket også ned fordi de ikke var resultatorientert, helt fram til august var tonen at "vi spiller for å utvikle oss", vårt spill, først på slutten gikk det opp for dem at man måtte være resultatorienterte og da var det for seint, akkurat som med a-laget.

Greit å utvikle spillet, men å gå ned er altså prisen man måtte betale, for begge lagene.

Sånn er det når man ikke er kynisk overhodet, Nordling har spilt falitt, og de bak andrelaget våknet for seint.

Norling sendte et topplag ned, og spillerflukten tar helt av, blir ikke opprykk da. Norling ut Mohn-penger inn please. IKKE SELG FLERE.

osoerli

Quote from: altmanalt on December 02, 2014, 09:38:57 AM
Brann2 rykket også ned fordi de ikke var resultatorientert, helt fram til august var tonen at "vi spiller for å utvikle oss", vårt spill, først på slutten gikk det opp for dem at man måtte være resultatorienterte og da var det for seint, akkurat som med a-laget.

Greit å utvikle spillet, men å gå ned er altså prisen man måtte betale, for begge lagene.

Sånn er det når man ikke er kynisk overhodet, Nordling har spilt falitt, og de bak andrelaget våknet for seint.



Brann2 rykka ned fordi dei som skulle spelt på Brann2 måtte spela på Brann1.  Med fleire gode nok tippeligaspelarar på Brann1, ville spelarar som Barmen, Vindheim, Grønner, Larsen og til og med Skaanes måtta spelt fleire kampar på Brann2.  No vart det slik at mange av dei som skulle dra lasset på Brann1 enten floppa, var skada, eller totalt utrente.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Quote from: dudo on December 02, 2014, 09:38:38 AM
Stallfyll? Vindheim danket ut det som har vært vårt tryggeste kort de siste sesongene, Skaanes leverte en knallbra første halvdel av sesongen. Det er uansett for strengt i mine øyne at førsteårsseniorene skal være MER enn stallfyll.

Som jeg har sagt i en annen tråd, talentavdelingen er den eneste som funker nå. Den bør skjermes.


Vindheim danket ut en svak back på et svakt norsk lag, ingen grunn til å overdrive prestasjonen. Ingen av talentene, og prestasjonene de har vist i år, er noe vi ikkje kunne fått til ved å hente lokale talenter som har vist takter i lokale klubber. Som i den gamle modellen. Det snakkes om at vi må vente og gi talentsatsingen tid, vel - hvor lenge har vi holdt på uten resultater? Noen få ekstra U-landslagsspillere? Slik klubben har vært drevet, og det er både pga vår oppskrytte talentsatsing og våre mange bomkjøp - så har vi altså endt opp i førstedivisjon.
Gå av.

dudo

Bomkjøpene har kostet oss betraktelig mer enn talentarbeidet. Den er inormt grei! Jeg mener også at Grønner er vår desidert beste stopper, noe for øvrig Tjærnås er enig med meg i, om det er noe som bryr noen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


monzilla

Talentsatsing bør være hjørnesteinen i en hver moderne klubb.

dudo

Men hva er det folk egentlig forventer at skal skje ved en oppstart av et talentarbeid? At sisteårsjuniorene umiddelbart skal sette fyr på TL? Nå har vi i fem år bygget opp kompetanse og treningskultur, og sitter nå med U21-kapteinen, en av tre spillere som ble nominert til årets unge spiller i TL, Skaanes, Lorentzen og en drøy million i overgangssum for Finne. Ja, og U19-mesterne som slik jeg har forstått det skal spille CL neste år?

Kom an!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: monzilla on December 02, 2014, 11:35:05 AM
Talentsatsing bør være hjørnesteinen i en hver moderne klubb.


Hjørnestenen er A-laget, og de inntekter klubbens resultater innbringer (tabellplassering, troféer, mediepenger osv). Ingen bryr seg om at Brann har mange lokale gutter i stallen, ihvertfall av det publikumstallene viser), og å basere driften på at et og annet talent fra tid til annen skal oppstå i vår klubb, bli god nok, og solgt for mange millioner er meget risikabelt, og neppe særlig realistisk.
Gå av.

Go Up