• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kvalik

Started by Jokke75, October 28, 2014, 17:24:59 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Jokke75

October 28, 2014, 17:24:59 PM Last Edit: October 28, 2014, 21:42:36 PM by BBB-mod
Grønner og Vindheim er tatt ut på U21.  Kampen spilles mellom siste serierunde og evt kvalikk. Dersom Brann skulle klare kvalikk, bør de holde seg hjemme og fokusere fullt på Brann...  

Brann4

Hvilke dato spilles evt kvalikkamper?

Jokke75

13. og 17 november.  Første kvallik spilles 19. nov.  Går m.a.o evt gipp av alle forberedelsene...


http://www.brann.no/latest-news/article/wvilmkg9ics51fnf9a869bihv/title/gronner-og-vindheim-pa-u21

Nixon

Brann bør absolutt be om fritak for den siste kampen dersom vi mot all formodning skulle karre oss til de ekstra kampene. Det er privatkamper, og det er ikke i nærheten så viktig som kvalikkamper.
Rød makt på Hansa

Northside

Quote from: Nixon on October 28, 2014, 18:00:39 PM
Brann bør absolutt be om fritak for den siste kampen dersom vi mot all formodning skulle karre oss til de ekstra kampene. Det er privatkamper, og det er ikke i nærheten så viktig som kvalikkamper.


Brann er allerede på saken og har bedt (eller skal gjøre det) NFF om å finne en løsning.
Om NFF foretar seg noe er en annen sak...

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

dex1974

October 31, 2014, 21:42:14 PM #6 Last Edit: October 31, 2014, 21:43:46 PM by dex1974
Hvis Brann skulle klare kvalikk og motstander blir enten Fredrikstad, Bærum eller Mjøndalen og man reiser i hopetall over fjellet for å følge dramaet, så spiller juniorene NM-finale mot LSK i gymsalen på Fornebu fredagen som et aldri så lite voerspiel!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Nixon

Rød makt på Hansa

Buljongmannen

Har ikke eliteserielaget hjemmekamp sist?

Nixon

Nei, det blir trukket. I fjor hadde f.eks. Sarpsborg bortekamp sist mot Ranheim.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Kan man ikke diskutere kvalik i "andre lag"-tråden?
Legg ned hele klubben!

Herman1

Quote from: krøvel vellevold on November 01, 2014, 14:55:50 PM
Kan man ikke diskutere kvalik i "andre lag"-tråden?


Hehe...

Hvordan var dette med jinxing da?
Bor det ikke samer i Bergen, forresten? Kunne trengt litt pro-Brann-ganding.

Lasaron

Vi kan møte Mjøndalen, Fredrikstad, Kristiansund og Bærum. Vanskelig å ønske seg noen. Bærum virker enklest, men vil også være pinligst å ryke for. Dessuten, møter vi Bærum har de nettopp slått ut Kristiansund og vinneren av Mjøndalen og Fredrikstad. Vi vil møte et lag i bra flyt uansett.
Tren på langskudd

Yngve

Berre det ikkje vert Fredrikstad. Fryktar dei mest.

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on October 29, 2014, 04:25:02 AM
Onsdag 19. og lørdag 22. november ser ut til å være de to siste terminfestede datoene for kvalik til eliteseriespill 2014


Dersom det ikke er en trykkfeil hos Fotballforbundet er den siste kampen nå flyttet til søndag 23. november. Noe som er litt merkelig siden det er cupfinaledagen. Jeg ser at BT og skriver denne datoen i en sak i dag.
Rød makt på Hansa

KNUDSEN

Hvis Brann gjør jobben mot Haugesund, har Brann blitt lovet at kvalifiseringskampene skal flyttes.

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7675478.ece
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

Northside

Returkampen 26. November. Flaks jeg ikke reiser vekk før 27. November. Ble nesten nervøs her! :D

Nixon

Vel, når du har flaks har andre uflaks. Jobbreise til utlandet den 26. som er umulig å komme seg vekk fra.
Pokker!!!
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on November 03, 2014, 21:33:32 PM
Vel, når du har flaks har andre uflaks. Jobbreise til utlandet den 26. som er umulig å komme seg vekk fra.
Pokker!!!



Men det kommer nok ikke til å bli spilt kvalik 26. november...
Legg ned hele klubben!

Nixon

Jeg vet, men det ødela likevel kvelden min i går. For det er jo en liten sjanse...
Rød makt på Hansa

bulldog

skummelt: " Daglig leder Roald Bruun-Hanssen bedyrer derimot at han har full kontroll."
hvorfor blir det ikke kvalik 26 november?
bulldog

krøvel vellevold

Quote from: bulldog on November 04, 2014, 12:56:51 PM
skummelt: " Daglig leder Roald Bruun-Hanssen bedyrer derimot at han har full kontroll."
hvorfor blir det ikke kvalik 26 november?


Fordi det bare er hvis Brann skal spille i den.
Legg ned hele klubben!

Larsendos

Må vi spille hjemmekamp først uansett hvis vi møter Bærum eller Kristiansund?
Med baner uten flomlys kan vel kampen umulig gå samtidig som cupfinalen, søndag formiddag?

Nixon

Nei, kampene skal trekkes. Så hvordan de løser akkurat det problemet er ikke godt å si. Ja, hvis det er et problem at kampene går samtidig. Det er jo uansett litt merkelig at de velger å spille kvalik på samme dag som cupfinalen.
Rød makt på Hansa

Corran

November 05, 2014, 10:40:17 AM #24 Last Edit: November 05, 2014, 10:45:20 AM by Corran
Var det ikke hjemmekamp sist uansett da?
Mener eg leste det et sted

Edit: Leste nå et annet sted at det er trekning på hvem som får hjemmekamp
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Disse lisenskravene. Jeg mener de er for strenge for spill på høyt nivå. Antall lux er gjerne litt for høyt, antall VIP er alt for høyt. Syns alltid det er tragisk at en klubb ikke kan spille hjemmekamper på sin egen hjemmebane i europacup.

På den andre siden er de tydeligvis for lave i 1. divisjon. Der må det kunne gå an å kreve at de har ok flomlys altså.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Bærum vant og Mjøndalen leder etter selvmål.
Tipper Sogndal møter Mjøndalen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

Quote from: Klaus_Brann on November 09, 2014, 16:07:08 PM
Bærum vant og Mjøndalen leder etter selvmål.
Tipper Sogndal møter Mjøndalen.


Er godt nøgd med begge kampane. Både Kristiansund og Fredrikstad hadde eg frykta meir enn Bærum og Mjøndalen.

Ricky

Bærum og Mjøndalen er navn som klinger godt, men tror Fredrikstad har et dårligere lag. De hadde gjerne måttet spille med litt mer press på seg óg.

Men men; klarer vi ikke å slå Bærum eller Mjøndalen over to kamper, så kan vi bare legge ned.

Lasaron

Da er det å håpe på at Mjøndalen og Bærum må ut i ekstraomganger og straffespark på en regntung bane.

Noen som vet datoene for disse tre kampene? Og noen som vet hvem som får hjemmekamp av de to førstnevnte?

Kampene med Brann blir vel trukket???
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Lasaron on November 09, 2014, 20:16:35 PM
Da er det å håpe på at Mjøndalen og Bærum må ut i ekstraomganger og straffespark på en regntung bane.

Noen som vet datoene for disse tre kampene? Og noen som vet hvem som får hjemmekamp av de to førstnevnte?

Kampene med Brann blir vel trukket???


Står jo rett over :)

Quote from: osoerli on November 05, 2014, 12:05:40 PM
Gå av.

Lasaron

Den er grei. Kjenner jeg er en god del mer optimistisk nå enn etter Sogndalkampen. Nå har vi to seire på rad og er i en ok flyt. Vi skal møte et lag som da har spilt kamp for tre dager siden og i siste kamp mot oss har sin tredje kamp på åtte dager. Vi SKAL ha friskere bein enn dem, og være bedre trent.
Tren på langskudd

Nixon

Da blir det vel kamper 23. og 26. november. Hvem håper vi på? Eller kanskje viktigst: Hvem har størst tilskuerkapasitet?:)
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on November 09, 2014, 20:44:30 PM
Da blir det vel kamper 23. og 26. november. Hvem håper vi på? Eller kanskje viktigst: Hvem har størst tilskuerkapasitet?:)
Hvorfor 26.?

Nixon

Brann har bedt om utsettelse av kampen den 19. pga mange spillere på landslagsoppdrag. Det står vel fortsatt ved lag?
Rød makt på Hansa

TCAC

Quote from: Nixon on November 09, 2014, 20:44:30 PM
Da blir det vel kamper 23. og 26. november. Hvem håper vi på?


Det blir vel nødvendigvis 22. november, i og med at cupfinalen er den 23?

Håper på Bærum. De er dårlige, og har hjemmebane i gåavstand fra der jeg bor. Men hjemmebanen er mer som en ballbinge enn en stadion, så det er mulig det blir vanskelig å få tak i billett uansett?

Nixon

Nei, det ser ut til at de holder på den 23. som kampdag. Det er jo litt merkelig.
Rød makt på Hansa

Hatleking

Er skummelt med alle skadene. Kjem Haugen og Azar til å vere klår? Barmen kan verke usannsynleg. Jonsson slo opp skade igjen?

Lasaron

Bærum hadde 623 som tilskuersnitt. Forøvrig klarer jeg ikke å finne noen supporterforumer til verken Mjøndalen eller Bærum.
Tren på langskudd

Lasaron

Karadas blir fort klar. Han ble jo nesten klar i dag, og det er halvannen uke til. Men Haugen fikk overtråkk så vidt jeg fikk med meg, og da er nok han ute. Jonsson pleier å være ute en god stund når han blir skadet, så han er ferdig for sesongen. Det samme kan vi nok si om Barmen.
Tren på langskudd

Hatleking

Quote from: Lasaron on November 09, 2014, 21:10:50 PM
Karadas blir fort klar. Han ble jo nesten klar i dag, og det er halvannen uke til. Men Haugen fikk overtråkk så vidt jeg fikk med meg, og da er nok han ute. Jonsson pleier å være ute en god stund når han blir skadet, så han er ferdig for sesongen. Det samme kan vi nok si om Barmen.


Så spørs det òg kva formasjon Norling kjem til å køyre. I dag vart det ein 5-4-1-formasjon. I så fall berre plass til ein spiss - tør han la Pedersen vere på benken?

Lasaron

Quote from: Hatleking on November 09, 2014, 21:12:43 PM
Quote from: Lasaron on November 09, 2014, 21:10:50 PM
Karadas blir fort klar. Han ble jo nesten klar i dag, og det er halvannen uke til. Men Haugen fikk overtråkk så vidt jeg fikk med meg, og da er nok han ute. Jonsson pleier å være ute en god stund når han blir skadet, så han er ferdig for sesongen. Det samme kan vi nok si om Barmen.


Så spørs det òg kva formasjon Norling kjem til å køyre. I dag vart det ein 5-4-1-formasjon. I så fall berre plass til ein spiss - tør han la Pedersen vere på benken?


Norling har vel benket alle. Det virker ikke som om det er Norlings største problem, at han ikke tør benke folk.
Tren på langskudd

Kruxleiven

Quote from: Lasaron on November 09, 2014, 21:07:49 PM
Bærum hadde 623 som tilskuersnitt. Forøvrig klarer jeg ikke å finne noen supporterforumer til verken Mjøndalen eller Bærum.


Fant link til Mjøndalen forum, men det var steindødt. Hele 2 innlegg.




Herman1

Quote from: Hatleking on November 09, 2014, 21:04:06 PM
Er skummelt med alle skadene. Kjem Haugen og Azar til å vere klår? Barmen kan verke usannsynleg. Jonsson slo opp skade igjen?


Vil vi virkelig se disse tilbake i 1.-elleveren, med tanke på hvor godt erstatterne deres spilte i dag?
Tenker da først og fremst på de to førstnevnte.


krakra

Spilte erstatterne så godt da? Jeg vil iallefall ha Haugen tilbake hvis ikke er det rimelig tynt utvalg av midtbanespillere.

Hatleking

Quote from: Herman1 on November 09, 2014, 21:43:41 PM
Quote from: Hatleking on November 09, 2014, 21:04:06 PM
Er skummelt med alle skadene. Kjem Haugen og Azar til å vere klår? Barmen kan verke usannsynleg. Jonsson slo opp skade igjen?


Vil vi virkelig se disse tilbake i 1.-elleveren, med tanke på hvor godt erstatterne deres spilte i dag?
Tenker da først og fremst på de to førstnevnte.



Lasaron

Såvidt jeg kan se må ingen ut i karantene, men Badji står i fare for karantene i siste kvalik.
Tren på langskudd

KNUDSEN

Blir vel ikke enkelt å få tak i billetter til bortekampen. Ser Mjøndalen har stadion med plass til 2100tilskuere og Bærum under 1000tilskuere.
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

Klaus_Brann

Quote from: TCAC on November 09, 2014, 20:50:35 PM
Håper på Bærum. De er dårlige, og har hjemmebane i gåavstand fra der jeg bor. Men hjemmebanen er mer som en ballbinge enn en stadion, så det er mulig det blir vanskelig å få tak i billett uansett?


Jeg håper på Mjøndalen. De har mer å tape enn bittelille Bærum og vi tapte mot MIF i fjor, samt at de har større stadion til de tusen på tusener av bergensere som drar over fjellet;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up