• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

FKH - Brann, søndag 09.11.2014, kl.18 (runde 30)

Started by Gulløl, October 22, 2014, 12:13:01 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Herman1

Quote from: Henrik8 on November 09, 2014, 19:51:30 PM
Quote from: Xminator on November 09, 2014, 19:49:40 PM
Om Badji hadde taklet helt likt som Gytkjær så hadde 10 av 10 dommere gitt ham gult kort.


Badji hadde blitt utvist.


Apropos det, -vi drar vel med oss kort inn i kvalik-kampene, antar jeg?
Noen av våre som ligger tynt an?

Blir forresten vanskelig for Norling å ta ut spissparet til den første av disse med Orlov og spesielt Huseklepp sin innsats i denne kampen, Marcus Pedersen og Karadas eller ikke.


Koffert1

Quote from: Kruxleiven on November 09, 2014, 19:47:02 PM
Quote from: Koffert1 on November 09, 2014, 19:37:35 PM
For noen supporterbilder på fosshaugane. Jeg blir stolt og rørt av å se den gjengen som har tatt turen!


Snakker du om $$ i denne tråden eller?


Gikk litt fort i svingene. Mente selvfølgelig på Gamlå. Selvom de tilreisende på fosshaugane gjorde jobben de óg!

Herman1

Quote from: Koffert1 on November 09, 2014, 19:56:15 PM
Quote from: Kruxleiven on November 09, 2014, 19:47:02 PM
Quote from: Koffert1 on November 09, 2014, 19:37:35 PM
For noen supporterbilder på fosshaugane. Jeg blir stolt og rørt av å se den gjengen som har tatt turen!


Snakker du om $$ i denne tråden eller?


Gikk litt fort i svingene. Mente selvfølgelig på Gamlå. Selvom de tilreisende på fosshaugane gjorde jobben de óg!


Hehe, stusset litt på den, jeg også.

Spelaren

God bedring til Barmen, måtte han vere tilbake på treningsfeltet i vinter!
GÃ¥ av.

Herman1

Quote from: Spelaren on November 09, 2014, 20:00:20 PM
God bedring til Barmen, måtte han vere tilbake på treningsfeltet i vinter!


Ja, jævlig den der.

Kan si mye om Maakeberget i denne kampen og ellers, men er både takknemlig og rørt av den unisone applausen fra alle tilskuerne i dag, uavhengig av tilhørighet.

:)

Spelaren

GÃ¥ av.

Henrik8

Dette var forresten verre enn 2002. MÃ¥ ha blitt priveligert i mellomtiden:)
Kjør over pakket 09`

Jose Arrogantio

Quote from: Joggi Bogga on November 09, 2014, 19:52:55 PM
Hva skjer med Haugesund fra 2-2 og utover. Stopper plutselig helt å spille og nærmest gir oss seieren. Svært mistenkelig.

Det gir ingen mening i siste hjemmekamp for fullsatt tribune. Fikset?


De ga en god innsats de første minuttene etter utligningen, så fikk vi organisert oss igjen og fortsatte å stenge dem ute. I tillegg trette bein. Slikt skjer på slutten av kamper hele tiden.

Henrik8

Quote from: Joggi Bogga on November 09, 2014, 19:52:55 PM
Hva skjer med Haugesund fra 2-2 og utover. Stopper plutselig helt å spille og nærmest gir oss seieren. Svært mistenkelig.

Det gir ingen mening i siste hjemmekamp for fullsatt tribune. Fikset?


Syns du Sogndal skapte mye etter 1-2 redusering deres forrige helg heller? La de seg de også?

Latterlig uttalelse.
Kjør over pakket 09`

krakra

Quote from: Herman1 on November 09, 2014, 20:05:32 PM
Quote from: Spelaren on November 09, 2014, 20:00:20 PM
God bedring til Barmen, måtte han vere tilbake på treningsfeltet i vinter!


Ja, jævlig den der.

Kan si mye om Maakeberget i denne kampen og ellers, men er både takknemlig og rørt av den unisone applausen fra alle tilskuerne i dag, uavhengig av tilhørighet.

:)
Landinger på nakken ser ofte styggere ut enn de er. Nakken tåler veldig mye og rapportene så langt virker bra.

Joggi Bogga

Quote from: Hatleking on November 09, 2014, 19:54:50 PM
Quote from: Joggi Bogga on November 09, 2014, 19:52:55 PM
Hva skjer med Haugesund fra 2-2 og utover. Stopper plutselig helt å spille og nærmest gir oss seieren. Svært mistenkelig.

Det gir ingen mening i siste hjemmekamp for fullsatt tribune. Fikset?


Dette får du halde deg for god for.


Holde for god for?

Jeg synes umiddelbart det var svært mistenkelig. Sjekket oddsutviklingen på nowgoal i etterkant
http://data.nowgoal.com/OddsComp.aspx?id=958616
Der var det ingen ting rart så alt tyder på at HFK rett og slett bare tok ferie.

Fitn for oss som får ekstra KRAFT mot den vakre høstkvalliken.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Too far east

Soko med sin beste prestasjon for Brann, ett halvt år etter at han forsvant...

Joggi Bogga

Quote from: Jose Arrogantio on November 09, 2014, 20:16:00 PM
Quote from: Joggi Bogga on November 09, 2014, 19:52:55 PM
Hva skjer med Haugesund fra 2-2 og utover. Stopper plutselig helt å spille og nærmest gir oss seieren. Svært mistenkelig.

Det gir ingen mening i siste hjemmekamp for fullsatt tribune. Fikset?


De ga en god innsats de første minuttene etter utligningen, så fikk vi organisert oss igjen og fortsatte å stenge dem ute. I tillegg trette bein. Slikt skjer på slutten av kamper hele tiden.


Der sier du noe. Kan ha vært den langvarige jagingen som viste seg på slutten.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!


Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

blobby winters

Quote from: Klaus_Brann on November 09, 2014, 20:44:02 PM


Uansett divisjonen, regner jeg med at det blir en stor opprydning i SKB. At �vretveit tar over for Piotr er ikke så veldig usannsynlig.

Nixon

Quote from: Baunebob on November 09, 2014, 20:29:50 PMMå jo ha vært helt krem å være i Haugesund i kveld!!


Jepp, det var mange glade folk for å si det mildt! Det var rett og slett sinnsykt deilig å avgjøre dette på egenhånd!
Rød makt på Hansa

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


Herman1

Quote from: Hatleking on November 09, 2014, 19:54:50 PM
Quote from: Joggi Bogga on November 09, 2014, 19:52:55 PM
Hva skjer med Haugesund fra 2-2 og utover. Stopper plutselig helt å spille og nærmest gir oss seieren. Svært mistenkelig.

Det gir ingen mening i siste hjemmekamp for fullsatt tribune. Fikset?


Dette får du halde deg for god for.


Hatleking: Ta deg kraftig sammen. "Ironi"? "Sarkasme"? Ringer det en bjelle hos deg nå?

Baunebob

Reagerte selv på at alt roet seg etter Stabæk puttet, men tenkte det bare var min egen sinnstilstand som gav meg briller.


krakra

Quote from: Herman1 on November 09, 2014, 21:07:52 PM
Quote from: Hatleking on November 09, 2014, 19:54:50 PM
Quote from: Joggi Bogga on November 09, 2014, 19:52:55 PM
Hva skjer med Haugesund fra 2-2 og utover. Stopper plutselig helt å spille og nærmest gir oss seieren. Svært mistenkelig.

Det gir ingen mening i siste hjemmekamp for fullsatt tribune. Fikset?


Dette får du halde deg for god for.


Hatleking: Ta deg kraftig sammen. "Ironi"? "Sarkasme"? Ringer det en bjelle hos deg nå?

Det var nok ikke ironi.

Hatleking

Quote from: Herman1 on November 09, 2014, 21:07:52 PM
Quote from: Hatleking on November 09, 2014, 19:54:50 PM
Quote from: Joggi Bogga on November 09, 2014, 19:52:55 PM
Hva skjer med Haugesund fra 2-2 og utover. Stopper plutselig helt å spille og nærmest gir oss seieren. Svært mistenkelig.

Det gir ingen mening i siste hjemmekamp for fullsatt tribune. Fikset?


Dette får du halde deg for god for.


Hatleking: Ta deg kraftig sammen. "Ironi"? "Sarkasme"? Ringer det en bjelle hos deg nå?



Det er ikkje akkurat uvanleg at folk spekulerar i kampfiksing og liknande, og det er ikkje alltid så lett å vete kva som er sarkastisk og kva som ikkje er det. Så med mindre det er din andre brukar eller du er ein trollmann, så er det diverre ikkje alltid så openlyst kva som meinast.

Herman1

Quote from: Spelaren on November 09, 2014, 20:11:13 PM
Bonus - ingen nedrykksmonolog frå speaker.


Var nettopp inne på Maakebergets nettforum.
Et par ubetalelige kommentarer omkring deres egen speaker i så måte:

"Kan me få ein speaker så heie på samma laget så oss neste sesong???".

"Ikkje skyld på speaker, han hadde faktisk fått strenge formaningar fra klubben i forkant av kampen. Klare instruksar om å roa kraftig ned og væra snille med bergenserane.... Det e kje kødd ein gång!".

"Speaker som er mer opptatt om "Gratulerer Brann".

HAHAHAHAHA. Godter meg! Så det ble ikke noen nedrykks-dissing for dere lillebrødre? ;D

Nixon

Det er helt rett at speakeren hadde fått klare instrukser i forkan om å tone ned den overdrevne og høylydte patriotismen han er kjent for. Han ble rett og slett truet med å bli tatt av luften dersom han provoserte!:)
Rød makt på Hansa

Herman1

Quote from: Klaus_Brann on November 09, 2014, 20:44:02 PM


Har vært fornøyd med polakken en god stund, men nå begynner tålmodigheten å bli tynnslitt.
Meget god på streken men mindre god i feltet og på utspark har vært kjenningsmelodien lenge.
(I grunn ganske lik HÃ¥kon Opdal der).

Han ar fremdeles meget god på streken jf. "feber-redninger", men slike tabber, koblet med stor utrygghet med ballen i beina, kronisk aversjon mot hurtig igangsetting, til stadighet "skjeve" utspill, samt en total udyktighet på starffespark, får meg til å få han i vrangstrupen.

Hva om han fortsetter dette rotet i kvalifiserings-kampene?
Eller enda verre: Hva om dagens to tabbemål hadde sendt Brann ned en divisjon..?


Herman1

Quote from: Baunebob on November 09, 2014, 20:29:50 PM


Ja, dette var en for meg meget uvanlig Brann-kveld.
Vi vant en kamp vi alle regnet med å tape og hadde marginene med oss i Sogndal-kampen også.

Herman1

November 09, 2014, 21:29:37 PM #327 Last Edit: November 09, 2014, 21:55:23 PM by Herman1

Jeg vil forresten berømme Norling med en for angjeldende kamp god formasjon, lagoppstilling og bytter.
Ingen vil vel med hånden på hjertet ønske å se et defensivt Brann med mange lange baller og middels offensivt spill, men i denne kampen var det KUN resultatet som talte. Ikke finspill.

Og dermed må man bare berømme både Brann-treneren og spillerne for en godt utført defensiv jobb samt gode kontringer.


Herman1

Quote from: Hatleking on November 09, 2014, 21:15:24 PM
Quote from: Herman1 on November 09, 2014, 21:07:52 PM
Quote from: Hatleking on November 09, 2014, 19:54:50 PM
Quote from: Joggi Bogga on November 09, 2014, 19:52:55 PM
Hva skjer med Haugesund fra 2-2 og utover. Stopper plutselig helt å spille og nærmest gir oss seieren. Svært mistenkelig.

Det gir ingen mening i siste hjemmekamp for fullsatt tribune. Fikset?


Dette får du halde deg for god for.


Hatleking: Ta deg kraftig sammen. "Ironi"? "Sarkasme"? Ringer det en bjelle hos deg nå?



Det er ikkje akkurat uvanleg at folk spekulerar i kampfiksing og liknande, og det er ikkje alltid så lett å vete kva som er sarkastisk og kva som ikkje er det. Så med mindre det er din andre brukar eller du er ein trollmann, så er det diverre ikkje alltid så openlyst kva som meinast.


Om vedkommende mener dette seriøst, sier det vel mer om hans kognitive ferdigheter enn andres...

Spelaren

November 09, 2014, 23:26:57 PM #329 Last Edit: November 09, 2014, 23:29:15 PM by Spelaren
Quote from: Nixon on November 09, 2014, 21:20:03 PM
Det er helt rett at speakeren hadde fått klare instrukser i forkan om å tone ned den overdrevne og høylydte patriotismen han er kjent for. Han ble rett og slett truet med å bli tatt av luften dersom han provoserte!:)


Høyrisikokamp! De fryktet vel snurte velkledde unge menn.

Plukket for øvrig opp denne på maakebergets forum:

QuoteIdag følte eg meg på bortebane forutenom ein kjent stemme t speaker


Det må vel sies å være et kompliment?
GÃ¥ av.

osoerli

God kamp av dei fleste i dag.  Bortsett frÃ¥ Askar som ikkje fekk til noko, og Piotr som hadde 2 tabbar, og eit par greie redningar.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Hatleking

Må innrømme at eg blir litt småirritert over slike overskrifter som denne artikkelen har.

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk-fotball/sogndals-kollaps-ble-branns-redning/a/23332448/

Brann hadde teke kvalikken uansett. Det var ikkje det at Sogndal slepte inn to mål som redda oss i dag!

Herman1


Er det noen som vet hvor alvorlig skadene til hhv. Haugen og Karadas er?
Synes Brann fremsto som et bedre lag med Orlov-Huseklepp offensivt og Skaanes sentralt i stedet for nevnte Haugen.

Kanskje vi ender opp med å mønstre en benk bl.a. bestående av Pedersen, Karadas og Haugen i første kvalik-kamp? Og kanskje Johnsson sammen med disse om han er halv-skadet, som vanlig.



Herman1

Quote from: Hatleking on November 10, 2014, 00:05:13 AM
Må innrømme at eg blir litt småirritert over slike overskrifter som denne artikkelen har.

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk-fotball/sogndals-kollaps-ble-branns-redning/a/23332448/

Brann hadde teke kvalikken uansett. Det var ikkje det at Sogndal slepte inn to mål som redda oss i dag!


Enig!

Vi håpet på hjelp av Stabæk, men endte opp å avgjøre selv.
M.a.o. ble resultatet på Cæææææmpus fullstendig irrelevant.


Jose Arrogantio

Quote from: osoerli on November 10, 2014, 00:03:32 AM
God kamp av dei fleste i dag.  Bortsett frÃ¥ Askar som ikkje fekk til noko, og Piotr som hadde 2 tabbar, og eit par greie redningar.


Askar slet med å få til noe framover i dag, men var solid defensivt.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Tom C

Quote from: Herman1 on November 10, 2014, 00:28:55 AM
Quote from: Hatleking on November 10, 2014, 00:05:13 AM
Må innrømme at eg blir litt småirritert over slike overskrifter som denne artikkelen har.

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk-fotball/sogndals-kollaps-ble-branns-redning/a/23332448/

Brann hadde teke kvalikken uansett. Det var ikkje det at Sogndal slepte inn to mål som redda oss i dag!


Enig!

Vi håpet på hjelp av Stabæk, men endte opp å avgjøre selv.
M.a.o. ble resultatet på Cæææææmpus fullstendig irrelevant.




Tja. Først av alt må jeg si at jeg også var særedeles fornøyd med gjennomføringen i store deler av kampen. Men... Når vi slapp inn 2-2 målet, så skal vi være jækla glad for at ikke Sogndal gikk opp i 1-0. Vi var allerede ganske shaky på 2-2 der, og med vissheten om at ett baklengs til sender oss rett ned, så har jeg ingen tro på at disse gutta hadde lagt igjen nervene i garderoben og gjort jobben.
Honnør til gutta for en god bortekamp under press, men jeg er som sagt glad for at presset ikke ble enda større.
Aldri mer Obos....

krøvel vellevold

Quote from: Tom C on November 10, 2014, 08:27:40 AM
Quote from: Herman1 on November 10, 2014, 00:28:55 AM
Quote from: Hatleking on November 10, 2014, 00:05:13 AM
Må innrømme at eg blir litt småirritert over slike overskrifter som denne artikkelen har.

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk-fotball/sogndals-kollaps-ble-branns-redning/a/23332448/

Brann hadde teke kvalikken uansett. Det var ikkje det at Sogndal slepte inn to mål som redda oss i dag!


Enig!

Vi håpet på hjelp av Stabæk, men endte opp å avgjøre selv.
M.a.o. ble resultatet på Cæææææmpus fullstendig irrelevant.




Tja. Først av alt må jeg si at jeg også var særedeles fornøyd med gjennomføringen i store deler av kampen. Men... Når vi slapp inn 2-2 målet, så skal vi være jækla glad for at ikke Sogndal gikk opp i 1-0. Vi var allerede ganske shaky på 2-2 der, og med vissheten om at ett baklengs til sender oss rett ned, så har jeg ingen tro på at disse gutta hadde lagt igjen nervene i garderoben og gjort jobben.
Honnør til gutta for en god bortekamp under press, men jeg er som sagt glad for at presset ikke ble enda større.


ja vi kan si at vi avgjorde selv, men det er slett ikke sikkert vi hadde klart hverken 2-2 eller 3-2 hvis det kom melding mot slutten om at Sogndal ledet.
Legg ned hele klubben!

Baunebob

Pasningen til Badji på 2-3 er helt latterlig pen. Hvor mange hundretusen røk for Haugesund da Vindheim puttet?


krakra

Quote from: Baunebob on November 10, 2014, 09:29:38 AM
Pasningen til Badji på 2-3 er helt latterlig pen. Hvor mange hundretusen røk for Haugesund da Vindheim puttet?


Rent teknisk er nok Badji vår beste pasningsspiller. Han er i stand til å slå presise, vektede pasninger med stor kraft. Problemet ligger i roen, spilleforståelsen og oversiktet som ofte er sterkt varierende. De kampene han har hodet med seg er han strålende også i pasningsspillet. Assisten på målet er bare enda et eksempel på det.

krakra

Ellers tror jeg det betyr mye for Brann at vi vant i går. Da går de inn i kvalikken med følelsen av å ha berget denne sjansen selv, uten hjelp. Det gir selvtillitt. Hadde vi tapt mot Haugesund hadde det nok vært en litt mer nervøs stemning og følelse av at vi bare er heldige som er der.

Xminator

Brann blir fradømt seieren fordi Haugen hadde med seg mobiltelefon på benken...

Spelaren

Vindheim sin scoring, er det rekord hva overtidsmål angår?
GÃ¥ av.

Northside

Har noen bilder og filmer fra tribunen, legger det ut seinere. Denne kampen kan måle seg med enkelte kamper i 2007! Hvem sa at det ikke er gøy å ligge i bunn? :D

Ellers imponerende at det ikke regnet de 2 timene kampen ble spilt. Virket som alt gikk vår vei i går.

krøvel vellevold

Quote from: Northside on November 10, 2014, 12:16:26 PM
Har noen bilder og filmer fra tribunen, legger det ut seinere. Denne kampen kan måle seg med enkelte kamper i 2007! Hvem sa at det ikke er gøy å ligge i bunn? :D

Ellers imponerende at det ikke regnet de 2 timene kampen ble spilt. Virket som alt gikk vår vei i går.


Det regnet da virkelig.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Quote from: krøvel vellevold on November 10, 2014, 12:25:55 PM
Det regnet da virkelig.


Dråper i forhold til syndefloden før og etter kamp. Sveio var for meg å kjøre gjennom en foss begge veier. Hadde lagt en god demper på stemningen om det hadde fosset ned slik under kampen.

Ellers var øyeblikket ved utmarsj politikvinnen som såg ut som et stort spørsmålstegn når vi sang fint for henne "få se på daiene". Skjønte ikke en dritt hva det gikk i ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Ricky

Quote from: Spelaren on November 10, 2014, 12:03:33 PM
Vindheim sin scoring, er det rekord hva overtidsmål angår?


I så fall er det sikkert knepent foran Rosenborg, som stadig vekk fikk spille til de vant den gangen NFF var mer "hands on" i forhold til å få best mulig norske resultater i e-cup.

Gulløl

November 10, 2014, 15:48:11 PM #348 Last Edit: November 10, 2014, 16:13:00 PM by Gulløl
Det gav resultater fokuset på speakeren til FKH på Osdal sin blogg og her på forumet i dagene før kampen. Han hadde fått klare instruksar om å roa seg kraftig ned. Maakeberget er forbannet og grinete fordi han ikke oppførte seg normalt og "heia på laget" slik han pleier.

Klipp:
-   Kan me fÃ¥ ein speaker sÃ¥ heie pÃ¥ samma laget sÃ¥ oss neste sesong???
-   Johs sa pÃ¥ radioen itte kampen at de sko være nÃ¥deløse pÃ¥ utvelgelsen av kem som fÃ¥r værra med neste sesong, hÃ¥pe det gjelde speakeren og!
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up