• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

BT - Norling - Spillestil

Started by Xminator, October 18, 2014, 06:06:32 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Klart det er vesentlig all den tid du sier at Norling nekter å røre spissduoen når han gjorde det i dag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

February 23, 2015, 20:46:22 PM #101 Last Edit: February 23, 2015, 20:50:50 PM by krakra
Ren og skjær kverrulering, særlig når både treneren og spilleren selv sier at det var en spissrolle og at vi spilte med to spisser.

Poenget var altså at Norling ikke vil flytte på en av spissene for å fylle den sentrale midtbanen, men heller trekke inn kantene og etterlate store rom på sidene. At du mener det er feil fordi Larsen i dine øyne har en fri, udefinerbar rolle som ikke kan kalles spiss selv om både trener og spiller gjør det får stå på din regning. Jeg gidder ikke dra denne diskusjonen lenger over den bagatellen.

Og for ordens skyld: Det er mulig det var uklart, men når jeg skriver "ikke røre spissduoen" så mener jeg altså at han står fast ved å spille med to spisser. Ikke at han nekter å endre på rollene til de to spissene. Det gjorde han allerede i fjor da han brukte Barmen som spiss. Men han står fast ved at vi skal spille med to spisser. Det har han vært klar på både i ord og handling, og det er ganske hemmende. Særlig hvis vi skal spille i TL igjen.

Formasjoner som innebærer en ensom spiss virker derimot å være helt utelukket. Selv i ekstraordinære situasjoner hvor han går bort ifra 4-4-2.

Klaus_Brann

Norling kan vel ha gått vekk fra det han sa for to dager siden? For en uke siden var det klart at vi skulle spille med en diamant på midtbanen i år. Det ble fort skrotet...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Vel, det var i dag Larsen sa at rollen ikke var så uvant fordi han spilte spiss i Hønefoss, og selv om Norling er vinglete så tror jeg ikke han skroter en formasjon mellom lørdag og mandag når han lørdag snakket om hvordan han vil stå ved grunnprinsippene som er to spisser og fire bak, og dermed fire på midten. Fleksibilieten ligger i hvilke roller spillerne får innenfor disse rammene og Larsen har tydeligvis fått en fri spissrolle. Ikke ulikt Huseklepp da han slo igjennom som spiss i 4-4-2. Austin hadde jo også ganske frie tøyler i sin defensive midtbanerolle.

ostraume

Han er OM i diamant og han er OM i 4-4-1-1. I den ene formasjonen har han to spisser foran seg, i den andre har en spiss foran seg. Enig? 
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Jeg er enig i at han har en spiss foran seg, men mener han er mer hengende spiss i 4-4-1-1. Jeg vil si at vi i dag spilte en variant av 4-4-2, noe diamanten også er. Ikke 4-5-1

Lasaron

Den fireren på midten: var det utoverkanter, innoverkanter eller indreløpere? Spilte de ikke diamant?
Tren på langskudd

Tom C

Formasjons-onani. Kan ikke skjønne hvorfor noen henger seg så voldsomt opp i om man kan kalle Larsen spiss eller ikke. Det viktigste må jo være at man omsider har roller som funker for de forskjellige spillerne. Larsen var til tider glitrende utover kampen i den rollen han hadde, og da blir det etter min mening latterlig å henge seg opp i om han kan kalles spiss eller OM eller noe annet.
Aldri mer Obos....

Nixon

Ja, selv om noen ønsker å minimalisere endringen som er blitt gjort, kan den fort vise seg å være viktig for årets sesong.
Rød makt på Hansa


Nixon

February 24, 2015, 10:24:49 AM #110 Last Edit: February 24, 2015, 10:39:21 AM by Nixon
Ja, han kan fort vise seg å bli den store forskjellen i år. Men det er jo mer enn merkelig at Norling og Larsen ikke fant ut av hverandre i oppkjøringen i fjor.

Men på en annen side måtte Skarsfjord til Hønefoss før han og Larsen fant hverandre. Så det er godt mulig at Larsen sitt låneopphold var uunngåelig.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

February 24, 2015, 13:10:55 PM #111 Last Edit: February 24, 2015, 13:13:20 PM by Klaus_Brann
Jeg synes det virker helt naturlig. Larsen slet i mye større grad med selvtilliten på banen, og den Larsen vi så i går var mye av den samme jeg så da Branns juniorlag spilte mot Blackburn for noen år siden.
Han slapper mer av i spillet sitt og har ikke det store presset om at han må prestere, og da kommer det mer naturlig frem det som bor i han.

Man kan se mye av det samme med Neymar i Barca. Han var mye mer leken før han kom dit, men i sin første sesong var han mer opptatt av å assistere Messi enn å være seg selv. Nå tør han å være seg selv og målene renner inn.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kjell249

Skal vi tilbake til 4-4-2 så trenger vi 1-2 nye midtbanespillere. Det viktigste er nesten å få inn spillere som dekker rom, for det gjør ikke Haugen og Barmen. Da klarer vi ikke komme opp i press og vi får veldig få brudd på motstander som vi kan utnytte. I tillegg hadde det ikke gjort noe med mer kreativitet og ballsikkerhet på midten.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Vi har verken midtbanespillere, kanter eller spisser til 4-4-2

krakra

Quote from: Lasaron on February 24, 2015, 07:44:42 AM
Den fireren på midten: var det utoverkanter, innoverkanter eller indreløpere? Spilte de ikke diamant?
Ikke i går

krakra

Quote from: Tom C on February 24, 2015, 08:30:31 AM
Formasjons-onani. Kan ikke skjønne hvorfor noen henger seg så voldsomt opp i om man kan kalle Larsen spiss eller ikke. Det viktigste må jo være at man omsider har roller som funker for de forskjellige spillerne. Larsen var til tider glitrende utover kampen i den rollen han hadde, og da blir det etter min mening latterlig å henge seg opp i om han kan kalles spiss eller OM eller noe annet.
Men hvem andre enn Larsen funker det for? Og selv om det funker for enkeltspillere er det en svakhet at trenerenikke vil ofre en av spissene for å få en ekstra på midten og dermed står mellom å havne i undertall sentralt eller trekke inn kantene å havne i undertall på sidene. Vi kan slippe unna med det i Adeccoligaen hvis Norling klarer å få en skikkelig struktur på det, men tviler på vi lykkes i TL før Norling er villig til å vike fra prinsippet om to spisser.

Tom C

Jeg er ikke like opptatt av formasjoner som du og mange andre her er. Jeg tror at man uansett må løse oppgavene i forhold til hvem man møter. Og da tror jeg at Norling i de tilfellene det trengs, vil pålegge hvem det måtte være de oppgavene som er nødvendige for å demme opp for motstanderen. Selv om det måtte være en spiss.

Er mer opptatt av at vi nå klarer å få inn den innstillingen som trengs for å holde konsentrasjon og kvaliteten som trengs for å ikke glippe bakover. Og kanskje vi fikk en liten vekker i går om hvor mye innsats og konsing som skal til for å holde god kontroll.
Aldri mer Obos....

krakra

Quote from: Tom C on February 25, 2015, 08:23:47 AM
Jeg er ikke like opptatt av formasjoner som du og mange andre her er. Jeg tror at man uansett må løse oppgavene i forhold til hvem man møter. Og da tror jeg at Norling i de tilfellene det trengs, vil pålegge hvem det måtte være de oppgavene som er nødvendige for å demme opp for motstanderen. Selv om det måtte være en spiss.

Er mer opptatt av at vi nå klarer å få inn den innstillingen som trengs for å holde konsentrasjon og kvaliteten som trengs for å ikke glippe bakover. Og kanskje vi fikk en liten vekker i går om hvor mye innsats og konsing som skal til for å holde god kontroll.
Hvorfor tror du det? Han gjorde det ikke i fjor og har iike akkurat overbevist så langt i år

Go Up