• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Partoutkort 2015

Started by Gulløl, October 13, 2014, 12:38:20 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

December 31, 2014, 15:06:37 PM #100 Last Edit: December 31, 2014, 15:48:10 PM by Spelaren
GÃ¥ av.

Corran

RBH har jo gått så mange som da skal ha :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Sånn bortsett fra at banksystemet var nede da jeg var inne, har jeg fornyet og samtidig kjøpt to kompiskort. For å være korrekt så er de reservert, og så skjer betalingen over nyttår.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Jeg hadde jo regnet med at denne tråden ville eksplodere med tanke på "alle" de som skulle kjøpe med en gang RBH gikk, men nå er det vel 1. div som er problemet. Neste år regner jeg med det kommer en annen god grunn til at man ikke kjøper.
Samtidig er det nok forsåvidt litt urettferdig, da ikke alle er her inne og melder at de har kjøpt partoutkort, kun at de ikke kjøpte når RBH var sjef.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

Eg har alltid sagt at de som har sagt de ikke har kjøpt pga RBH kommer til å ha en annen unnskyldning den dagen RBH går
Så håper dere motbeviser meg nå og ikke beviser at dere er noen dårlige medgangssupportere uten ryggrad
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

At man ikke vil kjøpe partoutkort etter nedrykket er totalt kurant, uansett meninger om RBH.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Ja, det er alltid en kurant grunn. NÃ¥r vi rykker opp er det Barmen som er problemet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Tøv. De som i alle år har sagt at de ikke fornyer, eller går på Stadion, så lenge RBH er i klubben - de sa det i eliteseriekontekst. At noen eller mange av dem ikke fornyer likevel nå som vi rykket ned, er uklanderlig.
Tren på langskudd

ostraume

Helt uenig.

Det er alltid en grunn til å la være.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Jeg syns det ikke er uklanderlig å droppe partoutkortet i år uansett om du hadde i fjor, eller ikke skulle ha før RBH forsvant. Det er fortsatt Brann selv om de spiller en divisjon lavere.
Rød makt på Hansa

Corran

Quote from: Lasaron on January 01, 2015, 18:36:08 PM
Tøv. De som i alle år har sagt at de ikke fornyer, eller går på Stadion, så lenge RBH er i klubben - de sa det i eliteseriekontekst. At noen eller mange av dem ikke fornyer likevel nå som vi rykket ned, er uklanderlig.

Poenget er at eg har sagt at de som ikke kjøpte pga RBH brukte dette som en unnskyldning og når rbh gikk så ville de finne nye unnskyldninger.
At Brann spiller i 1 divisjon er jo en større grunn til å kjøpe partoutkort da det er nå klubben trenger støtte. De som har "grunner" til å ikke kjøpe bruker det kun til unnskyldninger. Kall en spade for en spade og si at en ikke gidder eller er interessert nok eller har lyst å bruke så pass mye penger Det er en ærlig sak, men disse boikott unnskyldningene er stort sett bare tåpelige unnskyldninger
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Partoutkort er dyrt og tar mye tid. Klart det er mindre attraktivt i 1.divisjon enn i eliteserien. Folk gidder ikke kjøpe kun for å støtte Brann, hvis de ikke tror det blir gøy å gå. Til syvende og sist er det gøyhet det handler om. Det er en grunn til at 2.nivå i alle land har mindre publikum enn øverste nivå. Og slik fortsetter det nedover nivåene.

Jeg gjentar: nedrykket er en helt ny situasjon. De som sa de skulle komme tilbake når RBH forsvant tok det sikkert som en selvfølge at vi fortsatte i eliteserien.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on January 01, 2015, 18:36:08 PM
Tøv. De som i alle år har sagt at de ikke fornyer, eller går på Stadion, så lenge RBH er i klubben - de sa det i eliteseriekontekst. At noen eller mange av dem ikke fornyer likevel nå som vi rykket ned, er uklanderlig.


Kall det hva du vil, jeg kaller de medgangssupportere som stadig vekk finner seg beleilige årsaker til hvorfor de akkurat dette året ikke kan kjøpe partoutkort.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Corran on January 01, 2015, 21:10:59 PM
Quote from: Lasaron on January 01, 2015, 18:36:08 PM
Tøv. De som i alle år har sagt at de ikke fornyer, eller går på Stadion, så lenge RBH er i klubben - de sa det i eliteseriekontekst. At noen eller mange av dem ikke fornyer likevel nå som vi rykket ned, er uklanderlig.

Kall en spade for en spade og si at en ikke gidder eller er interessert nok eller har lyst å bruke så pass mye penger Det er en ærlig sak, men disse boikott unnskyldningene er stort sett bare tåpelige unnskyldninger


Akkurat. Det er helt greit, men da får man heller si det som det er i stedet for å komme opp med unnskyldninger.
Man vil alltid finne grunner til å boikotte et lag som sliter enten det er en i styret, daglig leder eller treneren som har skylden.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

posemedsnopi

Quote from: Lasaron on January 01, 2015, 14:28:03 PM
At man ikke vil kjøpe partoutkort etter nedrykket er totalt kurant, uansett meninger om RBH.


Ikke enig. En går da ikke på stadion for å se Molde og Odd?

SK


Xminator

January 02, 2015, 04:54:30 AM #116 Last Edit: January 02, 2015, 05:00:30 AM by Xminator
Har ikke fått den helvetes drittsiden til Tickethour til å virke. Det er omtrent like gøy som å se Marcus Pedersen spille spiss...

Brann svarer ikke på epost, aner ikke hva som skjedde, men tror noen fjernet reservasjonen min da jeg klaget på at RBH fortsatt var i klubben tidligere i høst.

Spelaren

Chrome her og tickethour er den eneste oppturen hva Brann angår siste året. Annen nettleser?
GÃ¥ av.

Ricky

Quote from: SK on January 02, 2015, 00:58:43 AM


� kjøpe partoutkort for 2015-sesongen må vel nærmest være som veldedighet å regne..?

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Da skal ikke folk skjems av å være medgangssupportere.
Tren på langskudd

Yngve

Kor er dei 25-30.000 som berre måtte ha billettar i dei siste kampane i 2007 vorte av, eigentleg?

blobby winters

Sa jeg skulle fornye etter at RBH var ut av klubben og det har jeg gjort.

Men, har full forståelse for dem som ikke fornyer. Selv om vi ikke går på Stadion for å se Molde Vålerenga eller Viking, er det vel litt gøyere å ha dem på besøk enn Hødd, Jerv og Follo.

Det er også dårligere tider i oljebransjen og jeg hører rykter om selskap som kutter kostnader og kutter ut VIP partoukort.

ostraume

Quote from: Lasaron on January 02, 2015, 16:20:11 PM
Da skal ikke folk skjems av å være medgangssupportere.


Jo.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

SK

Synes det blir drøyt å fremstille folk som ikke kjøper partoutkort når Brann spiller i 1.divisjon, som medgangssupportere. Medgangssuportere er de som kun er engasjert når klubben er i toppen.
Det er ikke alle som er så die-hard at de kjøper partoutkort uansett situasjon. Uten at det betyr at disse ikke bryr seg om SK Brann.

AniRo

Presisering : Fornyet partoutkort morgenen etter RBH's avgang, som jeg sa jeg skulle gjøre. Flere? Kunne ønsket en mld om hvor mange kort som er fornyet/solgt til nå.

Corran

Quote from: SK on January 02, 2015, 19:34:50 PM
Synes det blir drøyt å fremstille folk som ikke kjøper partoutkort når Brann spiller i 1.divisjon, som medgangssupportere. Medgangssuportere er de som kun er engasjert når klubben er i toppen.
Det er ikke alle som er så die-hard at de kjøper partoutkort uansett situasjon. Uten at det betyr at disse ikke bryr seg om SK Brann.

Finnes drøssevis av grunner til ikke å kjøpe partoutkort som ikke gjør deg til medgangssupporter, men om grunnen til å ikke "gidde" å gå på kamper er at de er i 1 divisjon og kun det så vil jeg si at en er medgangssupporter
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Ricky

Quote from: Corran on January 02, 2015, 13:21:29 PM


Mulig, men jeg ser ikke helt automatikken i at man må kjøpe partoutkort for å støtte og se laget sitt.

Nixon

Quote from: Ricky on January 03, 2015, 01:13:37 AM
Quote from: Corran on January 02, 2015, 13:21:29 PM


Mulig, men jeg ser ikke helt automatikken i at man må kjøpe partoutkort for å støtte og se laget sitt.


Nei, det viktigste er å gå på kampene.
Rød makt på Hansa

Corran

Quote from: Ricky on January 03, 2015, 01:13:37 AM
Quote from: Corran on January 02, 2015, 13:21:29 PM


Mulig, men jeg ser ikke helt automatikken i at man må kjøpe partoutkort for å støtte og se laget sitt.

Som eg sa masse grunner til å ikke kjøpe partoutkort uten at det gjør en til medgangssupporter med hadde du tatt sitat på hele innlegget mitt så hadde det kommet fram
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dr_cyanid

Kun 50 stk benyttet nedrykksklausul ifølge en avisartikkel. Hvor mange partoutkort er solgt totalt? Noen som har tall?

Lasaron

Ja, det tallet er jo mye mer interessant når vi vet hvor mange som hadde mulighet til å bruke den. Hadde ikke det vært naturlig for BT å spørre om?
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Det var nok bare solgt 50 p-kort, så nå står vi vel med 0 solgte. Ingen dramatikk i det.
Legg ned hele klubben!

dokken

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Slik-gar-Branns-partoutkortsalg-i-1-divisjon-484124_1.snd

2700 solgte, og Brann håper på 5000 - og 9000 i snitt totalt.

Synes det er overraskende bra salg hittil. Folk har ingen grunn til å haste med å kjøpe p-kort, det er jo ledige plasser i massevis. Kan godt hende vi klarer 4500-5000 p-kort - i så fall er det bra. En helt annet spørsmål blir å få de 5000 til faktisk å møte på kampene. Det tror jeg blir en stor utfordring.

De som fornyer, gjør det nok delvis for å vise at de støtter klubben. Når mandagskvelden kommer der, det regner, og Brann skal spille mot Strømmen i en kamp som går på TV2Zebra, da driter mange i den investeringen og holder seg hjemme.

9000 i snitt totalt? Tja, kanskje. Dersom vi klarer tilnærmet fullt hus mot Nest 16. mai - la oss si 15.000 - og kanskje 13.000 i en avgjørende opprykkskamp, så trenger vi litt over 8000 betalende i snitt på de resterende. Altså 3000 enkeltbilletter. Er ambisiøst nok det.

dokken

Quote from: posemedsnopi on January 01, 2015, 22:10:43 PM
Quote from: Lasaron on January 01, 2015, 14:28:03 PM
At man ikke vil kjøpe partoutkort etter nedrykket er totalt kurant, uansett meninger om RBH.


Ikke enig. En går da ikke på stadion for å se Molde og Odd?

Nixon

Jeg syns salget er bra med 2700 stk. Men jeg tror at de neste par tusen blir seigere å få inn. Og jeg er høyst usikker på om vi når 9000 i snitt. Da må det i så fall blåse en Brannvennlig vind over byen gjennom sesongen, slik det gjorde i noen måneder i fjor høst.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Et partoutkortsalg på 2700 er elendig uansett hvordan en vrir og vender på det, men det gjenspeiler den manglende tillitten Brann har gjort seg fortjent til. Et nedrykk er én ting, vedvarende skylappete vanstyring i en årrekke er vel så skadelig.

Når det er sagt, det blir vel en del som står og griner på TV igjen når neste seriegull skal feires om noen tiår.
GÃ¥ av.

osoerli

Quote from: Nixon on January 09, 2015, 14:09:00 PM
Jeg syns salget er bra med 2700 stk. Men jeg tror at de neste par tusen blir seigere å få inn. Og jeg er høyst usikker på om vi når 9000 i snitt. Da må det i så fall blåse en Brannvennlig vind over byen gjennom sesongen, slik det gjorde i noen måneder i fjor høst.


Har ikkje tru pÃ¥ 9000.  Altfor optimistisk som vanleg.
Mitt tips er litt over 7000.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Spelaren on January 09, 2015, 14:14:07 PMEt partoutkortsalg på 2700 er elendig uansett hvordan en vrir og vender på det


Ja, med tanke på at vi visstnok skal bo i en lidenskaplig fotballby er det elendig. Men sammenlignet med fjoråret på samme tid er det bra.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Hvis Bergen er en lidenskapelig fotballby, hva er da Trondheim? De har i alle år hatt flere tilskuere enn oss, selv om vi har vært noenlunde jevngode og Trondheim har vesentlig færre innbyggere.
Tren på langskudd

Falkman

Quote from: Lasaron on January 09, 2015, 16:33:30 PM
Hvis Bergen er en lidenskapelig fotballby, hva er da Trondheim? De har i alle år hatt flere tilskuere enn oss, selv om vi har vært noenlunde jevngode og Trondheim har vesentlig færre innbyggere.


Noenlunde jevngode var vel en mild omskrivelse av de faktiske forhold-

Lasaron

Ja, kanskje det  :) Men faktum er at i de fire sesongene 05-08 var Brann sin gjennomsnittsplassering 4,25, mens Rosenborg hadde 4,5. Brann var faktisk bedre over en fireÃ¥rsperiode, totalt sett. Likevel hadde Rosenborg flere tilskuere. Riktignok mÃ¥ noe av grunnen til det tilskrives at vi hadde en mindre stadion.
Tren på langskudd

krakra

Og kanskje bittelitt at Rosenborg hadde bygget seg opp en ganske solid fanbase med de titalls seriegullene de tok før 05.

Biiiittelitt......

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on January 09, 2015, 16:33:30 PM
Hvis Bergen er en lidenskapelig fotballby, hva er da Trondheim? De har i alle år hatt flere tilskuere enn oss, selv om vi har vært noenlunde jevngode og Trondheim har vesentlig færre innbyggere.


Noenlunde jevngode? Hva mener du? At vi har spilt i samme divisjon?

Trondheim har færre innbyggere, men nå er det ikke slik at alle som går på RBK-kamp bor i Trondheim kommune. Forskjellen i innbyggertall mellom nedslagsfeltet deres i Trøndelag og nedslagsfeltet vårt i Hordaland (som nok har begynt å lekke til Haugesund helt i sør) er betydelig mindre. I tillegg har RBK bygget seg opp en solid fanbase på riksnivå etter alle årene med suksess nasjonalt og internasjonalt. Disse kommer ikke på kamp hver gang, men det drypper nok på dem når det er store kamper. RBK svinger jo ganske mye i tilskuertall. De laveste tallene deres er jo på nivå med oss. De beste er klart bedre.

Dessuten har RBK et jevnt over lavere prisnivå.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: dokken on January 09, 2015, 14:04:10 PM
Quote from: posemedsnopi on January 01, 2015, 22:10:43 PM
Quote from: Lasaron on January 01, 2015, 14:28:03 PM
At man ikke vil kjøpe partoutkort etter nedrykket er totalt kurant, uansett meninger om RBH.


Ikke enig. En går da ikke på stadion for å se Molde og Odd?
Legg ned hele klubben!

Lasaron

For ett år siden:
Bergen - 271 949
Trondheim - 182 035

Jeg kommer tilbake til området rundt. Jeg blir ikke overrasket om den prosentvise forskjellen er ganske lik.
Tren på langskudd

Lasaron

Ragnarok! Alt forsvant!
Vel, oppsummert har Storbergen 22% flere innbyggere enn Stortrondheim. Da tok jeg med opp til Verdal der nord, mens jeg unnlot å ta med Fusa, Kvam, Austevoll, Fitjar og Stord her sør.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on January 10, 2015, 10:07:07 AM
Ragnarok! Alt forsvant!
Vel, oppsummert har Storbergen 22% flere innbyggere enn Stortrondheim. Da tok jeg med opp til Verdal der nord, mens jeg unnlot å ta med Fusa, Kvam, Austevoll, Fitjar og Stord her sør.


SÃ¥ kan du jo ta med at RBK er enerÃ¥dende i hele Trøndelag/Midt-Norge. Det er 441 000 innb. Vi har knapt nok Hordaland for oss selv. Det er 505 000 innb., men vi lekker antagelig som en sil til FKH lengst sør i Sunnhordland.  Da er forskjellen bare 14,5 % - uten Ã¥ ta hensyn til at vi nok har mistet markedsandeler helt i sør. NÃ¥ er riktignok avstandene større i Trøndelag, men i Hordaland er veiene dÃ¥rligere og fergene flere.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Det hadde vært interessant å se hvor mange som bor innenfor en times reisevei fra Brann Stadion og Lerkendal.
Tren på langskudd

Go Up