• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2015

Started by osoerli, October 05, 2014, 23:04:59 PM

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on September 20, 2015, 17:34:26 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 20, 2015, 17:30:19 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 20, 2015, 17:25:33 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 20, 2015, 17:23:04 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 20, 2015, 16:43:07 PM
Quote from: Gulløl on September 20, 2015, 16:39:37 PM
Ser ut som at Kristansund drar i land en 3 poenger i dag også. Det er 1-0 og under 10 minutter igjen.


Men jeg har hørt at de snart kommer til å sprekke. Alle sier jo det. Så jeg venter...


Akkurat som ventet, Krøvel.
Det er sånn fotball er. De har vært på en bølge og alle bølger går nedover før eller siden. Med mindre man har et rått lag da, men det har de ikke.


Jeg syns kanskje EN uavgjort etter seks strake seire er et ganske syltynt grunnlag som bevis for at de sprakk...


Jeg sa jeg trodde at de kom til å gå på en smell, enten i dag mot Follo eller bort neste mot Jerv, det er ikke noen større sak enn det.


Det er vel ingen som har sagt at de sannsynligvis kom til å vinne alle kampene som er igjen. Men de kan rykke opp direkte, selv med et poengtap her og der. Kanskje med tap også. For det er jo ikke gitt at Brann vinner det som er igjen heller. Spesielt ikke med KBK igjen på bortebane.


Du konstruerer en debatt nå.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

blobby winters

Quote from: Torvanger on September 20, 2015, 19:20:32 PM
Lag som ikke har noe å spille for knekker lett ved første baklengs.


Men, de har noe å spille for. Selv om de rykker ned er det likevel ingen som har lyst till å ta sisteplass, eller nest sist. Alle har fortsatt lyst tyil å komme så høyt opp på tabellen som mulig selv om nedrykk allerede er et faktum.

Hva hvis første baklengs ikke kommer og de tar ledelsen?

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on September 20, 2015, 20:20:27 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 20, 2015, 17:34:26 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 20, 2015, 17:30:19 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 20, 2015, 17:25:33 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 20, 2015, 17:23:04 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 20, 2015, 16:43:07 PM
Quote from: Gulløl on September 20, 2015, 16:39:37 PM
Ser ut som at Kristansund drar i land en 3 poenger i dag også. Det er 1-0 og under 10 minutter igjen.


Men jeg har hørt at de snart kommer til å sprekke. Alle sier jo det. Så jeg venter...


Akkurat som ventet, Krøvel.
Det er sånn fotball er. De har vært på en bølge og alle bølger går nedover før eller siden. Med mindre man har et rått lag da, men det har de ikke.


Jeg syns kanskje EN uavgjort etter seks strake seire er et ganske syltynt grunnlag som bevis for at de sprakk...


Jeg sa jeg trodde at de kom til å gå på en smell, enten i dag mot Follo eller bort neste mot Jerv, det er ikke noen større sak enn det.


Det er vel ingen som har sagt at de sannsynligvis kom til å vinne alle kampene som er igjen. Men de kan rykke opp direkte, selv med et poengtap her og der. Kanskje med tap også. For det er jo ikke gitt at Brann vinner det som er igjen heller. Spesielt ikke med KBK igjen på bortebane.


Du konstruerer en debatt nå.


Du mener altså KBK nå har sprukket fordi de glapp to poeng på et lykketreff med tre minutter igjen? Du kom jo med "akkurat som ventet" som svar på mitt "jeg har hørt de skal sprekke", så jeg regner med at du med det mener at det nå er bevist at de sprakk.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Chrisstah

Quote from: krøvel vellevold on September 20, 2015, 21:02:16 PM


Vi får håpe på en liten kollaps av krsund, slik at vi slipper at kampen der oppe er avgjørende.
Foreslår at Brann fortsetter den fine trenden vi har nå og feier over det som er og sikrer oss dette selv, og viser oss fansen at vi har noe å gjøre i TL neste år.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Corran

Er vel ikke mulig at Krsund får en kollaps før vi møter dem De kan tape en kamp men det er vel ikke en kollaps.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Svante med fart

Om noen ønsker fasit for 2015:
Vi blir nummer to med ett poeng mindre enn Sogndal.

blobby winters

Quote from: Chrisstah on September 20, 2015, 21:37:32 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 20, 2015, 21:02:16 PM


Vi får håpe på en liten kollaps av krsund, slik at vi slipper at kampen der oppe er avgjørende.
Foreslår at Brann fortsetter den fine trenden vi har nå og feier over det som er og sikrer oss dette selv, og viser oss fansen at vi har noe å gjøre i TL neste år.


Liker det forslaget  :)

Jose Arrogantio

Quote from: Svante med fart on September 20, 2015, 22:20:16 PM
Om noen ønsker fasit for 2015:
Vi blir nummer to med ett poeng mindre enn Sogndal.


Er det Snåsamannen som har registrert seg her?

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on September 20, 2015, 20:40:50 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 20, 2015, 20:20:27 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 20, 2015, 17:34:26 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 20, 2015, 17:30:19 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 20, 2015, 17:25:33 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 20, 2015, 17:23:04 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 20, 2015, 16:43:07 PM
Quote from: Gulløl on September 20, 2015, 16:39:37 PM
Ser ut som at Kristansund drar i land en 3 poenger i dag også. Det er 1-0 og under 10 minutter igjen.


Men jeg har hørt at de snart kommer til å sprekke. Alle sier jo det. Så jeg venter...


Akkurat som ventet, Krøvel.
Det er sånn fotball er. De har vært på en bølge og alle bølger går nedover før eller siden. Med mindre man har et rått lag da, men det har de ikke.


Jeg syns kanskje EN uavgjort etter seks strake seire er et ganske syltynt grunnlag som bevis for at de sprakk...


Jeg sa jeg trodde at de kom til å gå på en smell, enten i dag mot Follo eller bort neste mot Jerv, det er ikke noen større sak enn det.


Det er vel ingen som har sagt at de sannsynligvis kom til å vinne alle kampene som er igjen. Men de kan rykke opp direkte, selv med et poengtap her og der. Kanskje med tap også. For det er jo ikke gitt at Brann vinner det som er igjen heller. Spesielt ikke med KBK igjen på bortebane.


Du konstruerer en debatt nå.


Du mener altså KBK nå har sprukket fordi de glapp to poeng på et lykketreff med tre minutter igjen? Du kom jo med "akkurat som ventet" som svar på mitt "jeg har hørt de skal sprekke", så jeg regner med at du med det mener at det nå er bevist at de sprakk.


Jeg tenkte tilbake på det jeg har skrevet tidligere om at tapsrekken kom til å brytes ganske snart. De har ikke sprukket. Ferdig med debatten.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on September 20, 2015, 23:18:33 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 20, 2015, 20:40:50 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 20, 2015, 20:20:27 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 20, 2015, 17:34:26 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 20, 2015, 17:30:19 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 20, 2015, 17:25:33 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 20, 2015, 17:23:04 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 20, 2015, 16:43:07 PM
Quote from: Gulløl on September 20, 2015, 16:39:37 PM
Ser ut som at Kristansund drar i land en 3 poenger i dag også. Det er 1-0 og under 10 minutter igjen.


Men jeg har hørt at de snart kommer til å sprekke. Alle sier jo det. Så jeg venter...


Akkurat som ventet, Krøvel.
Det er sånn fotball er. De har vært på en bølge og alle bølger går nedover før eller siden. Med mindre man har et rått lag da, men det har de ikke.


Jeg syns kanskje EN uavgjort etter seks strake seire er et ganske syltynt grunnlag som bevis for at de sprakk...


Jeg sa jeg trodde at de kom til å gå på en smell, enten i dag mot Follo eller bort neste mot Jerv, det er ikke noen større sak enn det.


Det er vel ingen som har sagt at de sannsynligvis kom til å vinne alle kampene som er igjen. Men de kan rykke opp direkte, selv med et poengtap her og der. Kanskje med tap også. For det er jo ikke gitt at Brann vinner det som er igjen heller. Spesielt ikke med KBK igjen på bortebane.


Du konstruerer en debatt nå.


Du mener altså KBK nå har sprukket fordi de glapp to poeng på et lykketreff med tre minutter igjen? Du kom jo med "akkurat som ventet" som svar på mitt "jeg har hørt de skal sprekke", så jeg regner med at du med det mener at det nå er bevist at de sprakk.


Jeg tenkte tilbake på det jeg har skrevet tidligere om at tapsrekken kom til å brytes ganske snart. De har ikke sprukket. Ferdig med debatten.


Som sagt; det er vel ingen som har hevdet at de sannsynligvis kom til å vinne alle kampene som er igjen.
Legg ned hele klubben!

Torvanger

September 21, 2015, 11:11:30 AM #1463 Last Edit: September 21, 2015, 11:16:25 AM by Torvanger
Jeg tror Brann kommer til å score endel mål pr match og vinne samtlige.

Nixon

Quote from: Torvanger on September 21, 2015, 11:11:30 AM
Jeg tror Brann kommer til å score endel mål pr match og vinne samtlige.


Bom på første forsøk!:)

Men nå har vi seks kamper igjen og fire hjemmekamper. Må være tidenes oppsett for oss, og noe som kan redde oss inn til direkte opprykk. Og en av bortekampene er sågar i en nabokommune. Dette bør vi klare selv!
Rød makt på Hansa

blobby winters

Neste runde har vi hjemmekamp og Kristiansund en tricky bortekamp.

Jeg forventer at vi er på 2. plass etter neste runde - ihertfall målforskjell, forhåpentligvis 3 poeng og en ok målforskjell

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Huff

Quote from: Nixon on September 21, 2015, 20:21:16 PM
Bom på første forsøk!:)

Men nå har vi seks kamper igjen og fire hjemmekamper. Må være tidenes oppsett for oss, og noe som kan redde oss inn til direkte opprykk. Og en av bortekampene er sågar i en nabokommune. Dette bør vi klare selv!


Kjekt med optimisme, men at en av bortekampene er i en nabokommune er overhodet ikke positivt. Nest kommer til å være hypermotiverte uansett om de er nedrykksklare eller ikke. Den kampen blir beintøff.

Xminator

Var jo en skikkelig mulighet til å sette trykk på Sogndal. 6 poeng på 6 kamper er nok i overkant av hva som er mulig. Så det blir å kjempe om 2. plassen.

Xminator

Tror ikke denne rekorden BT har messet om har vert diskutert så mye her, men dne er ikke på 11 kamper, men 15 kamper i 1982. Da kan Brann kanskje ta den rekorden UTEN bismak, kanskje ta den med kalassifre og feiret opprykk....

Xminator

Med tanke på "feiring". Ikke for min del. Mest lettelse, mindre glede. Ingen feiring av 2. plass i OBOS...

Nixon

Quote from: Xminator on September 22, 2015, 11:31:40 AM
Tror ikke denne rekorden BT har messet om har vert diskutert så mye her, men dne er ikke på 11 kamper, men 15 kamper i 1982. Da kan Brann kanskje ta den rekorden UTEN bismak, kanskje ta den med kalassifre og feiret opprykk....


http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Branns-rekord-er-avlyst-605346_1.snd

Mest oppsiktsvekkende at det var Hanøy som oppdaget det og ikke vår egen tallknuser her på forumet!:)
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on September 22, 2015, 12:33:19 PM
Quote from: Xminator on September 22, 2015, 11:31:40 AM
Tror ikke denne rekorden BT har messet om har vert diskutert så mye her, men dne er ikke på 11 kamper, men 15 kamper i 1982. Da kan Brann kanskje ta den rekorden UTEN bismak, kanskje ta den med kalassifre og feiret opprykk....


http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Branns-rekord-er-avlyst-605346_1.snd

Mest oppsiktsvekkende at det var Hanøy som oppdaget det og ikke vår egen tallknuser her på forumet!:)


Slapp helt av. Han oppdaget det han også - uavhengig av Hanøy :-p
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Men man kan vel ikke regne kvalikkamper som seriekamper. Og da er i så fall også BTs retting feil. For vi hadde 21 strake seriekamper uten tap mellom 23. august 1981 og 30. august 1982. Da vi først tapte (mot Kristiansund) fikk vi likegodt tre strake tap...
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Jeg syns ikke denne rekorden er særlig interessant så lenge vi ikke ligger i eliteserien.
Tren på langskudd

blobby winters

Quote from: Lasaron on September 22, 2015, 19:06:55 PM
Jeg syns ikke denne rekorden er særlig interessant så lenge vi ikke ligger i eliteserien.


Ikke jeg heller.
Selv om vi var i eliteserien er den av lite interesse.
Jeg er interessert i hvor vi ender på tabellen og trofeer.

Xminator

Nei det er sant, vi regner rekorder i øverste divisjon og glemmer heis-sesongene.

For å ta Sogndal og sjansen der igjen, veldig liten, de tapte i en kamp der de sløste med sjansene (8-2...), så de har rikelig med form enda. Selv om vi skulle vinne resten tror jeg Sogndal vinner årets 1. divisjon. For neste sesong ville det vert utrolig viktig å ta med seg en slik rekke.

Spelaren

Herlig kommentar i denne artikkelen.

"Brann er nok noe lei av å reise landet rundt som et slags sirkus som slår seg ned på de minste steder og stadioner og blir herjet med av ymse supportere med enorm skadefryd."
Gå av.

Corran

Var en artig artikkel det der
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

Pokker ta Jerv, så langt og ikke minst en lærepenge til LAN at han bør gå for tre poeng, også på bortebane. Men, vinner KBK kun 1-0, passerer vi dem på målforskjellen imorgen.

Gulløl

Quote from: Torvanger on September 27, 2015, 15:56:21 PM
Pokker ta Jerv, så langt og ikke minst en lærepenge til LAN at han bør gå for tre poeng, også på bortebane. Men, vinner KBK kun 1-0, passerer vi dem på målforskjellen imorgen.


Går trolig mot 3 poeng til både Kristiansund og Brann i denne runden og et helsikens bikkjeslagsmål i Kristiansund neste søndag med begge lag på 46 poeng før kampen. En typisk "6 poengskamp". Når siste runde avrundes et det godt mulig at den kampen er avgjørende for det direkte opprykket.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!


krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

pidre

Beklager slikt pirk, men "6-poeng kamp" er vel når det ene laget ligger 3 poeng foran det andre før kamp - og med andre resultat enn uavgjort vil lagene enten ligge likt eller det ene 6 poeng foran det andre. Derfor - bare dersom Brann taper mot Bryne kan vi få en "6-poeng kamp" i Kristiansund.
Saludar a los monos!

krøvel vellevold

Quote from: pidre on September 27, 2015, 17:02:48 PM
Beklager slikt pirk, men "6-poeng kamp" er vel når det ene laget ligger 3 poeng foran det andre før kamp - og med andre resultat enn uavgjort vil lagene enten ligge likt eller det ene 6 poeng foran det andre. Derfor - bare dersom Brann taper mot Bryne kan vi få en "6-poeng kamp" i Kristiansund.


Ikke slik jeg kjenner det. 6-poengskamp heter det fordi det er 6 poengs forskjell mellom seier og tap. Og det er det uansett. Taper Brann, så er det tre poeng opp til Kr.sund. Vinner Brann, er det vi som leder med tre poeng.
Legg ned hele klubben!

Utmedsnolken

Full enighet med pidre her. Uttrykket blir meningsløst hvis det kan dekke enhver seriekamp
"og der snubler Sæternes igjen"

krøvel vellevold

Quote from: Utmedsnolken on September 27, 2015, 17:19:03 PM
Full enighet med pidre her. Uttrykket blir meningsløst hvis det kan dekke enhver seriekamp

Men det er jo kun interessant der to lag konkurrerer direkte med hverandre. Det er ikke interessant å snakke om sekspoengskamp mot lag i motsatt ende av tabellen.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Hvis "sekspoengsoppgjør" kun handler om at det kan bli seks poeng fra ett lag til et annet: Hvorfor har vi ikke uttrykk som "syvpoengsoppgjør", "nipoengsoppgjør", "fempoengsoppgjør", osv. Hvorfor bare seks?

Jeg er rimelig sikker på at "sekspoengsoppgjør" handler om at konsekvensforskjellen av tap vs seier mot et lag man konkurrerer direkte mot, er seks poeng.
Legg ned hele klubben!

Falkman

Må medgi  at jeg aldri har tolket uttrykket " 6poengsoppjør" helt bokstavelig. men mer som en metafor som anvendes  for å beskrive kamper som  er ektstremt utslagsgivende med tanke på opprykk/nedrykk. I min bok er derfor kampen mot Kristiansund  et "6poengsoppjør", uavhengig av hvordan vi gjør det mot Bryne i morgen.

Lasaron

Jeg vet ikke definisjonen på en sekspoengskamp, men for meg har det alltid vært et slags være eller ikke være for det ene laget i forhold til det andre. Eksempel: Hvis lag A ligger 4 poeng foran lag B så kan det etter kampen være alt fra 1 til 7 poengs forskjell. Det er stor forskjell på å ligge 1 og 7 poeng bak et annet lag. Ligger man likt vil man bare være 3 poeng bak ved tap og tre poeng foran ved seier. Konsekvensen mellom lagene blir dermed ikke så store. I det første eksempelet er det liksom mer tydelig at det står seks poenger på spill, på en måte.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Falkman on September 27, 2015, 18:06:35 PM
Må medgi  at jeg aldri har tolket uttrykket " 6poengsoppjør" helt bokstavelig. men mer som en metafor som anvendes  for å beskrive kamper som  er ektstremt utslagsgivende med tanke på opprykk/nedrykk. I min bok er derfor kampen mot Kristiansund  et "6poengsoppjør", uavhengig av hvordan vi gjør det mot Bryne i morgen.


Det er jo bokstavelig i den forstand at forskjellen mellom seier og tap utgjør seks poeng i forhold til laget man kjemper mot. Står man likt før kampen - og taper, ligger man tre poeng bak. Men vinner man, ligger bak tre poeng foran. Altså seks poengs forskjell. Derfor "sekspoengsoppgjør".
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on September 27, 2015, 18:07:35 PM
Jeg vet ikke definisjonen på en sekspoengskamp, men for meg har det alltid vært et slags være eller ikke være for det ene laget i forhold til det andre. Eksempel: Hvis lag A ligger 4 poeng foran lag B så kan det etter kampen være alt fra 1 til 7 poengs forskjell. Det er stor forskjell på å ligge 1 og 7 poeng bak et annet lag. Ligger man likt vil man bare være 3 poeng bak ved tap og tre poeng foran ved seier. Konsekvensen mellom lagene blir dermed ikke så store. I det første eksempelet er det liksom mer tydelig at det står seks poenger på spill, på en måte.

Du blander "sekspoengskamp" og "skjebnekamp".
Men det spiller ingen rolle om man kan ligge ett poeng bak eller syv poeng bak. Det handler om to lag som ligger i nærheten av hverandre på tabellen og kjemper om noe.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Hvordan kan det slå ut at Nest sannsynligvis er fortapt når vi skal møte de? Det kommer neppe til å bety noe for motivasjonen til strilene. De vil helt sikkert avslutte en dårlig sesong med stil, og hva er da bedre enn å slå de store naboene fra fastlandet?
Rød makt på Hansa

blobby winters

Kampen mot Kristiansund er definitivt 6 poengskamp. Forskjell mellom +3 poeng til det ene laget eller +3 poeng til det andre laget er 6 poeng.
Viktig å også nevne at målforskjell blir også dobblet opp. 2-0 seier til Kristiansund er +2 mål til Krisriansund men også -2 mål forskjell for oss. Det er 4 i målforskjell. Forhåpentligvis blir det det mottsatte.

Huff

Er det bare meg som lurer på om det ikke er en stor sportslig ulempe å nesten konsekvent spille etter KBK nå i innspurten?

Forrige gang visste Brann-spillerne at tre poeng innebar tabelltopp, en kjempemulighet, og det virket som om de kjente på presset for å ta tre poeng. I kommende kamp vil spillerne vite at alt annet enn seier vil bety at et tap i neste kamp igjen er ensbetydende med katastrofe. Med andre ord må vi vinne mot Bryne.

krøvel vellevold

Quote from: Huff on September 27, 2015, 19:28:42 PM
Er det bare meg som lurer på om det ikke er en stor sportslig ulempe å nesten konsekvent spille etter KBK nå i innspurten?

Forrige gang visste Brann-spillerne at tre poeng innebar tabelltopp, en kjempemulighet, og det virket som om de kjente på presset for å ta tre poeng. I kommende kamp vil spillerne vite at alt annet enn seier vil bety at et tap i neste kamp igjen er ensbetydende med katastrofe. Med andre ord må vi vinne mot Bryne.


Ja det skal straffe seg å være det disidert mest populære tv-laget.
Legg ned hele klubben!

Corran

Om en ligger likt er det ikke en 6 poengskamp i min bok
Om de ligger likt blir forskjellen uansett kun 3 poeng

Taper vi i morgen blir det en 6 poengskamp da konsekvensen med tap kontra seier er større

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Så hvis vi spiller uavgjort i morgen så blir det en fempoengerskamp?

En sekspoengerskamp betyr jo at det er like viktig at motstander ikke tar tre poeng, som at vi tar tre poeng selv. Forskjellen på seier og tap er iseks poeng kontra en konkurrent i kampen om opprykk eller nedrykk.

Corran

Nei forskjellen er kun 3 poeng ikke 6
Om begge er på 46 poeng og det ene laget vinner er forskjellen mellom lagene 3 poeng.
Om det ene har 46 og det andre 43 så utgjør forskjellen på tap og seier 6 poeng Enten er de likt eller så er det 6 poengs forskjell
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up