• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2015

Started by osoerli, October 05, 2014, 23:04:59 PM

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Go Down

Corran

Synes den var møkk dårlig Ok budskap dog
Kem vil ikke ha en skikkelig spiller med svarte sko ;-)
Men er han god nok driter eg i fargen på skoene
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Fredrikstad snudde og vant nettopp 3-2 borte mot Bærum, som igjen gjør at sistnevnte ikkje passerer oss. Greit nok.
Gå av.

Brann_ruler

June 21, 2015, 18:28:19 PM #1152 Last Edit: June 21, 2015, 18:40:31 PM by Brann_ruler
Når skal vi få se en spiller få sparken. Usedvanlig mange kandidater

krakra

Hvis folk kunne velge mellom å fritt hente tre valgfrie spillere gratis fra Sogndal til lav lønn eller få Sogndals evne til å få spillerne til å prestere maks, utvikle seg og fungere kollektivt. Hva hadde man valgt da?

Henki

Det må utskiftninger til her. Greit nok at det nok kommer til å koste penger, men det kan bli veldig dyrt å ikke rykke opp.
Ballen skal fremover!

osoerli

-Vi er i Obos-ligaen.
-Vi taper 4-0 heime for Sogndal.
-Vi skal legge kunstgras.

Alt er bare trist trist trist.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Falkman

hvis trekker en parallell mellom variablene "ressurstilgang sammenlignet med konkurrentene" og "prestasjon", kan vi ikke være langt unna være Europas dårligste fotballag. og sammenligner man demografi, kan ikke Bergen være så langt unna å være Europas dårligste fotballby, heller.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: Falkman on June 21, 2015, 20:28:37 PM
hvis trekker en parallell mellom variablene "ressurstilgang sammenlignet med konkurrentene" og "prestasjon", kan vi ikke være langt unna være Europas dårligste fotballag. og sammenligner man demografi, kan ikke Bergen være så langt unna å være Europas dårligste fotballby, heller.


Historisk har vi blitt solid slått av Hammarby. Men i år spiller de i det minste i Allsvenskan.
Legg ned hele klubben!

Falkman

Quote from: krøvel vellevold on June 21, 2015, 20:34:22 PM
Quote from: Falkman on June 21, 2015, 20:28:37 PM
hvis trekker en parallell mellom variablene "ressurstilgang sammenlignet med konkurrentene" og "prestasjon", kan vi ikke være langt unna være Europas dårligste fotballag. og sammenligner man demografi, kan ikke Bergen være så langt unna å være Europas dårligste fotballby, heller.


Historisk har vi blitt solid slått av Hammarby. Men i år spiller de i det minste i Allsvenskan.


jeg tenkte " i nuet". kan ikke finnes mange  land i Europa, ( eller verden, for den del) hvor det beste laget fra den nest største byen suger like mye som vi gjør.

Koffert1

Dersom vi skulle klare å rykke opp igjen allerede denne sessongen, hvordan vil vi da fremstå i Tippeligaen neste år? Et lag som svinger så enormt i OL vil få store problemer med å holde seg i TL. Ikke vil vi ha mulighet til å hente mange nye spillere heller.. Tror det tar minimum fem år før vi er å regne som en storklubb igjen, utifra tabellplasseringer og spillermateriale.

osoerli

Quote from: Koffert1 on June 21, 2015, 21:07:28 PM
Dersom vi skulle klare å rykke opp igjen allerede denne sessongen, hvordan vil vi da fremstå i Tippeligaen neste år? Et lag som svinger så enormt i OL vil få store problemer med å holde seg i TL. Ikke vil vi ha mulighet til å hente mange nye spillere heller.. Tror det tar minimum fem år før vi er å regne som en storklubb igjen, utifra tabellplasseringer og spillermateriale.


Vi får jo kunstgras, då ordnar jo alt seg.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Corran

Quote from: ostraume on June 21, 2015, 20:32:17 PM
Vi er Leeds.

Nei Leeds er et bevis på at det kan synke enda dypere Og vi er Brann så vi prøver vårt beste
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

osoerli

Latteren må ha runga i veggane på Fosshougadn då dei skjønte at Brann vill betala pengar for Karadas.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Quote from: osoerli on June 21, 2015, 23:51:44 PM
Latteren må ha runga i veggane på Fosshougadn då dei skjønte at Brann vill betala pengar for Karadas.
Han spilte veldig bra for dem. De hadde nok berget plassen hvis de ikke hadde solgt ham. Så det tror jeg ikke. Selv om summen nok var et solid plaster på såret.

osoerli

Quote from: krakra on June 22, 2015, 00:02:08 AM
Quote from: osoerli on June 21, 2015, 23:51:44 PM
Latteren må ha runga i veggane på Fosshougadn då dei skjønte at Brann vill betala pengar for Karadas.
Han spilte veldig bra for dem. De hadde nok berget plassen hvis de ikke hadde solgt ham. Så det tror jeg ikke. Selv om summen nok var et solid plaster på såret.


Han var stort sett bare god mot Brann.  Nokså middelmådig ellers.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Nei. Han var god mot de fleste. Iallefall i fjor.

Ricky

Quote from: Falkman on June 21, 2015, 20:28:37 PM
hvis trekker en parallell mellom variablene "ressurstilgang sammenlignet med konkurrentene" og "prestasjon", kan vi ikke være langt unna være Europas dårligste fotballag. og sammenligner man demografi, kan ikke Bergen være så langt unna å være Europas dårligste fotballby, heller.


Rangers gjør det vel ikke så skarpt om dagen.. Turen opp igjen i det gode selskap skulle unnagjøres kjapt og greit, med de vanlige 40-50.000 på kampene. Men nå har de kjørt seg fast på nivå 2, og halve fansen har etter hvert forsvunnet mens resten er splittet opp i fraksjoner som kjemper om mer makt i klubben.

Bortsett fra det som har med pengetriksingen/konkursen å gjøre (og alle de gamle merittene deres), så er det vel ganske mye som blir sagt i denne artikkelen som det er lett å kjenne seg igjen i som Brann-fan.
http://www.theguardian.com/football/2015/jan/18/how-the-mighty-glasgow-rangers-have-fallen

Nixon

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Skaanes-mest-alvorlig-skadet-556564_1.snd

Skadelisten begynner å bli ganske lang nå. Skaanes sin skade virker å være alvorlig og han er "ute en stund". Hvor lenge vites ikke.
Rød makt på Hansa

blobby winters

Quote from: Nixon on June 22, 2015, 13:44:51 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Skaanes-mest-alvorlig-skadet-556564_1.snd

Skadelisten begynner å bli ganske lang nå. Skaanes sin skade virker å være alvorlig og han er "ute en stund". Hvor lenge vites ikke.


Men, gode nyheter...
"Erlend Hanstveit er frisk og tilgjengelig" :-\

Jose Arrogantio

Quote from: blobby winters on June 22, 2015, 21:06:13 PM
Quote from: Nixon on June 22, 2015, 13:44:51 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Skaanes-mest-alvorlig-skadet-556564_1.snd

Skadelisten begynner å bli ganske lang nå. Skaanes sin skade virker å være alvorlig og han er "ute en stund". Hvor lenge vites ikke.


Men, gode nyheter...
"Erlend Hanstveit er frisk og tilgjengelig" :-\


Trenger folk på benken også.

Corran

Sånn som Demir spillte i går er vel Hanstveit klar fra start i neste kamp
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ostraume

Tar lett Hanstveit over Demir.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

osoerli

Doddo og Osdal m.fl. seier at spelarar som er gode andre stader blir dårlegare når dei kjem til Brann.  Er det verkeleg slik?  Var dei så gode før dei kom til Brann?  Stort sett har vi jo enten henta spelarar som har vore utrente og knapt spelt kampar før dei kom, eller spelarar frå ganske så dårlege lag.  Blandar ein dette med stort sett unge uerfarne lokale ungdomar, som ikkje akkurat er fantastiske talent, så må det bli drit spør du meg.  Det er åresvis med sportsleg leiing utan naudsynt kunnskap som har skapt dette.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Ja, det har de 100% rett i. Acosta, Nouri, Karadas og Orlov. Alle dårligere hos oss enn de var før de kom hit. Så kan du si at f.eks. Pedersen er utrent og har spilt få kamper, men situasjonen var den samme da han gikk til VIF og da trengte han ikke mer enn 6-7 kamper før han dominerte i TL igjen. Hvorfor skjer ikke det samme hos oss? Hvorfor blir han bare dårligere og dårligere her? Hvorfor slår uerfarne ungdom, som er mindre talenter enn våre, igjennom i andre klubber. Slik som Kjemhus i Sogndal.

Spillere blir dårligere når de kommer hit, og bedre når de kommer seg vekk fra oss.

Nixon

Apropos Kjemhus. Satt ikke han mye på benken de tre-fire sesongene han spilte på Brann 2? Kanskje er ikke klubben så god til å kjenne igjen talenter som vi liker å tro? Bestemmer de seg for tidlig hvem som er "stjernene" slik at det blir vanskelig for andre å nå opp?
Rød makt på Hansa

krakra

Et annet alternativ er jo at Kjemhus ikke var et særlig stort talent, og at alle andre som har fått proffkontrakt i Brann var betydelig større talenter, men at Sogndal er mye, mye bedre på spillerutvikling og på å bruke spillerne riktig enn Brann.

Nixon

De er sannsynligvis bedre enn Brann på dette. Som de fleste lag er. Men med tanke på hvor kjapt han etablerte seg i Sogndal så tror jeg også det kan være betimelig å stille spørsmålstegn om Brann er flinke nok til å fange opp spillere som ikke er blant de beste i pur ung alder.
Rød makt på Hansa

krakra

Sogndal er et godt fungerende kollektiv som gjør det enklere for spillere å gå rett inn å prestere. Jeg tviler på at Kjemhus hadde vært bedre enn noen av de andre ungguttene hvis vi hadde signert proffkontrakt med ham.

Nixon

Så du mener at Brann til enhver tid fanger opp og sender videre til A-laget utelukkende talentene med høyest potensiale? Jeg sier ikke noe bastant om det, men man kan jo av og til lure.
Rød makt på Hansa

krakra

Om jeg sier at Brann aldri gjør feil? Nei, det sier jeg ikke, men jeg sier at akkurat Kjemhus tviler jeg på hadde vært noe bedre enn de vi har hentet opp.

Lasaron

Det er vel ingen vitenskap å forutsi hvem som kommer til å bli best, så her vil det naturligvis skje feil til tider. Som 16-18-åringer var nok Grønner og Birkelund bedre enn Kjemhus. Sistnevnte var kanskje seint utviklet, og han kan ha lagt ned en formidabel jobb i Fana. Pluss at Sogndal fungerer. Slikt vil alltid kunne skje. Men dukker det opp flere som Kjemhus i løpet av kort tid, da snakker vi.
Tren på langskudd

Soler

Quote from: Nixon on June 23, 2015, 14:19:18 PM
De er sannsynligvis bedre enn Brann på dette. Som de fleste lag er. Men med tanke på hvor kjapt han etablerte seg i Sogndal så tror jeg også det kan være betimelig å stille spørsmålstegn om Brann er flinke nok til å fange opp spillere som ikke er blant de beste i pur ung alder.


Synes det er vel så betimelig å spørre om hvor bra det er for unge spillere å vokse opp i en klubb hvor du nærmest blir stjerne over natten. I tillegg til at de kommer inn i en klubb som ikke fungerer og må ta mer ansvar enn de har kapasitet til å håndtere. Slett ikke sikker på at disse andre spillerne hadde håndtert det bedre.

Det jeg synes er kritikkverdig er at vi nesten ukritisk henter inn unge spillere for å erstatte mer etablerte spillere. Hvor er læringsmiljøet? Hvor er tryggheten som disse unge spillerne trenger? Tviler derfor sterkt på at løsningen er å hente inn andre unge spillere. Det Brann trenger er typer som Svante, Kvisvik og Arne Vidar Moen. Gode spillere som kan ta ansvar og kan gi bedre læringsmiljø for de yngre spillerne. Problemet er at slike spillere koster penger, og man er avhengig av å ha en god sportslig ledelse som klarer å hente de rette typene. Brann har ingen av delene.

krakra

June 23, 2015, 18:54:27 PM #1183 Last Edit: June 23, 2015, 18:57:11 PM by krakra

Spelaren

Sjekk denne patetiske samlingen av lag i bunnen av Obos da!



Og så teller vi antall poeng vi har tatt mot dem...   :'(
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on June 24, 2015, 17:09:08 PM
Sjekk denne patetiske samlingen av lag i bunnen av Obos da!



Og så teller vi antall poeng vi har tatt mot dem...   :'(


Og de tre lagene som har knust oss:

Hødd slo oss 3-0 - tapte 0-4 borte for Jerv i runden etter.
Levanger slo oss 4-1 - tapte 2-4 borte for Jerv i runden etter.
Sogndal slo oss 4-0 - spilte 1-1 hjemme mot Jerv i kampen etter.

Og Jerv har likevel bare prestert på nivå med oss i år...
Legg ned hele klubben!

Utmedsnolken

Jerv får igjen for at lagene mobiliserer max mot brann
"og der snubler Sæternes igjen"

Spelaren

Quote from: Utmedsnolken on June 25, 2015, 21:00:02 PM
Jerv får igjen for at lagene mobiliserer max mot brann


Den såkalte Alanzinho-effekten vi opplevde i 2007.
Gå av.

pidre

Quote from: krakra on June 23, 2015, 11:14:02 AM
Ja, det har de 100% rett i. Acosta, Nouri, Karadas og Orlov. Alle dårligere hos oss enn de var før de kom hit. Så kan du si at f.eks. Pedersen er utrent og har spilt få kamper, men situasjonen var den samme da han gikk til VIF og da trengte han ikke mer enn 6-7 kamper før han dominerte i TL igjen. Hvorfor skjer ikke det samme hos oss? Hvorfor blir han bare dårligere og dårligere her? Hvorfor slår uerfarne ungdom, som er mindre talenter enn våre, igjennom i andre klubber. Slik som Kjemhus i Sogndal.

Spillere blir dårligere når de kommer hit, og bedre når de kommer seg vekk fra oss.

Vanskelig for meg å forstå at spillere blir dårligere av gå til SKB - altså bare blir dårligere, sånn over natta...Det handler vel mer om at noen presterer dårligere enn hva de tidligere har prestert i andre klubber.
Saludar a los monos!

krakra

Det blir semantikk i mine øyne. Poenget er at spillere vi signerer ikke akkurat har en forrykende utvikling. Ofte går utviklingen feil vei. Det gjelder unggutter vi henter fra egen u-avdeling, som har hatt god utvikling der, og det gjelder spillere vi henter fra andre klubber.

I andre klubber ser vi at et flertall av spillerne tar steg. Noen enorme steg. Sogndal er et eksempel, Molde et annet. Dette er klubber vi har mye å lære av. Når vi ikke er i stand til å utvikle spillere blir det veldig dyrt å bygge en gullstall. Da må vi jo hente spillere som i utgangspunktet er for gode for TL.

Xminator

For ett lag vi er blitt. Som er fornøyd etter å ha blitt slått ut av cupen mot Sarpsborg på hjemmebane.

Kanskje spillerene våre takler presset i 2. divisjon?

Yngve

Ein del folk i og rundt klubben må snart byrja å innsjå kva nivå me faktisk er på og kva nivået vårt faktisk er.

pidre

Tap mot Sarpsborg heime i cupen burde medført katastrofeoppslag i media og råtne tomater.

Fan ta dette RBH prosjektet har kostet oss.
Saludar a los monos!

Corran

Håper at Tjærnås har forberedt seg i jobben og har noen gode alternativer til spillere allerede når han starter jobben og vinduet åpner :-) 
Er det ikke 1 juli han starter?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Det har han helt sikkert. Ja, 1. juli.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Har bare lest overskriften, så jeg tar forbehold, men ser Acosta likte å ha Demidov som stoppermakker. Og, ja, det er mulig at det er vårt beste stopperpar i dag.

Hva da med å prøve Grønner som sentral midt? Det største minuset er vel at han ikke har spilt der på veldig lenge, men har han kvaliteter til å mestre den rollen? Kanskje.
Han er definitivt mer fotrapp enn Demidov, og så langt jeg kan se er han bedre på pasninger også. Vedder en tier på at han også har bedre kondis. Teknikken er brukbar. Han har lederegenskaper som trengs på midten. Bra duellstyrke. Spørsmålet er hvor lang tid han vil trenge før han blir vant med rollen, for ankepunktet blir vel om han er god nok på å gjøre riktige valg i en slik posisjon.
Tren på langskudd

dudo

Som ren grøftegraver? Det kunne faktisk vært litt interessant. Samtidig åpner det opp for at en av herrene Demidov og Acosta kan ta offensive initiativ i større grad enn nå. Haugen - Grønner - Birkelund sentralt? Høres ut som et mareritt, men jeg finner det overraskende besnærende.

Men bare sånn at det er sagt, så mener jeg at en ny spiller er det desidert beste alternativet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Hvor lenge er "veldig lenge", Lasaron? Når spilte Grønner sentral midtbane?
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: Nixon on July 01, 2015, 20:10:37 PM
Hvor lenge er "veldig lenge", Lasaron? Når spilte Grønner sentral midtbane?


Det må være mangfoldige år siden. Jeg har hørt det er sagt, eller sett det er skrevet. Kanskje det er så lenge siden at det er verdiløst.
Tren på langskudd

Corran

Mangfoldige år siden i Grønner sin alder da er vel man på 12-13 års stadiet minst
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up