• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2015

Started by osoerli, October 05, 2014, 23:04:59 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

Quote from: krøvel vellevold on March 18, 2015, 09:48:42 AM
Men hvem har vist seg gode i det siste da? Sogndal som fikk 1-1 mot et lag fra 2.div her forleden? Aafk-kampen var fryktelig i 1.omg. 2.omg. var ok. Og vi møter ikke aafk i 1.div.


Brann skal holde TL-standard, ikke middels OBOS.

ostraume

Quote from: Torvanger on March 18, 2015, 10:48:48 AM
Sandstø har mye mer bollocks enn Norling,


Godt mulig. Sist vi så etter "baller" så ble Steinar Nilsen ansatt. Fiasko. Dette er ikke lengre siden enn 2010. Skal vi alternere med annenhver trener "baller" og annenhver trener "pedagogiske evner ovenfor spillergruppen"?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Torvanger

March 18, 2015, 10:51:58 AM #802 Last Edit: March 18, 2015, 10:54:51 AM by Torvanger
Quote from: ostraume on March 18, 2015, 10:49:52 AM
Mjelde ja. Den blir nok vond å svelge for mange. Jeg, derimot, tar gjerne tilbake gulltreneren. Han har noen pedagogiske egenskaper som var rimelig nytttige i å få folk i og rundt klubben til å dra i samme retning.

Og Sandstø er en big, fat nei takk for meg.


Hva er det dere innbiller dere, at vi skal være attraktive nå som vi er i OBOS?

Torvanger

Quote from: ostraume on March 18, 2015, 10:51:02 AM
Quote from: Torvanger on March 18, 2015, 10:48:48 AM
Sandstø har mye mer bollocks enn Norling,


Godt mulig. Sist vi så etter "baller" så ble Steinar Nilsen ansatt. Fiasko. Dette er ikke lengre siden enn 2010. Skal vi alternere med annenhver trener "baller" og annenhver trener "pedagogiske evner ovenfor spillergruppen"?


Møtemobben har jo vist til fulle at de ikke har gangsyn når det kommer til opptreden på årsmøte og valg av styremedlemmer, om dere har ambivalens i forhold til Sandstø eller Mjelde har ikke mye betydning. Dere får stå og skrike dere hese av fortvilelse dersom Sandstø toger inn.

krakra

Venter med å si hvorfor Sandstø kunne vært bra denne sesongen til Torvanger er ferdig med sine kvalme oppførsel så jeg unngår å bli gruppert sammen med ham.

Torvanger

Quote from: krakra on March 18, 2015, 10:56:14 AM
Venter med å si hvorfor Sandstø kunne vært bra denne sesongen til Torvanger er ferdig med sine kvalme oppførsel så jeg unngår å bli gruppert sammen med ham.


Litt humor, ispedd litt alvor må man tåle.

Petter Puddefjord

Sandstø?

Bergenser med østlandsk tonefall? Sviker.

Glemmesak.

ostraume

Quote from: Torvanger on March 18, 2015, 10:53:41 AM
Møtemobben har jo vist til fulle at de ikke har gangsyn når det kommer til opptreden på årsmøte og valg av styremedlemmer, om dere har ambivalens i forhold til Sandstø eller Mjelde har ikke mye betydning. Dere får stå og skrike dere hese av fortvilelse dersom Sandstø toger inn.


Vet ikke helt hva du prøver å si her, men jeg antar det er noe om at supportere og medlemmer ikke bør ha noen påvirkning eller mening om hvem som blir ny trener. Ok, jeg er uenig.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on March 18, 2015, 12:06:07 PM
Quote from: Torvanger on March 18, 2015, 10:53:41 AM
Møtemobben har jo vist til fulle at de ikke har gangsyn når det kommer til opptreden på årsmøte og valg av styremedlemmer, om dere har ambivalens i forhold til Sandstø eller Mjelde har ikke mye betydning. Dere får stå og skrike dere hese av fortvilelse dersom Sandstø toger inn.


Vet ikke helt hva du prøver å si her, men jeg antar det er noe om at supportere og medlemmer ikke bør ha noen påvirkning eller mening om hvem som blir ny trener. Ok, jeg er uenig.


Og i motsatt fall bør jo heller ikke Torvanger være meningsberettiget.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on March 18, 2015, 10:50:10 AM
Quote from: krøvel vellevold on March 18, 2015, 09:48:42 AM
Men hvem har vist seg gode i det siste da? Sogndal som fikk 1-1 mot et lag fra 2.div her forleden? Aafk-kampen var fryktelig i 1.omg. 2.omg. var ok. Og vi møter ikke aafk i 1.div.


Brann skal holde TL-standard, ikke middels OBOS.


Enn så lenge holder det å holde topp 1.divisjonsstandard. Og jeg kan ikke se at det noen av de andre såkalte opprykkskandidatene har vært spesielt mye bedre det siste halvåret. Men du regner kanskje Sogndal som ute av opprykksdiskusjonen ettersom de har tapt for både Nest og Hødd og TIL, og bare klart uavgjort mot Moss og Førde? De tok jo dessuten bare 5 poeng i fjor høst. Vi tok 18.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on March 18, 2015, 10:46:15 AM
En herværende lokalavisjournalist mente at alt ligger til rette for en Mjelde-retur dersom Norling får sparken. Han har bare kontrakt ut året med Start og har sannsynligvis lyst på jobben.


Det kan faktisk bli bra. Han kunne nok fått med seg både pengefolk og supporterne til å samle seg rundt et felles mål. Om vi ikke ligger helt der oppe i toppen til sommeren kan det nesten uansett bare bli bedre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Mest oppsiktsvekkende er vel at Grønner presenteres som kaptein
Noe jeg ikke har fått med meg her?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Grønner bør utropes til kaptein, sporenstreks. Rett og slett fordi han er det beste kapteinsemnet av de som er fast på laget.
Tren på langskudd

Lasaron

Tren på langskudd

Corran

Ja og han hadde hatt prolaps et år når han kom så det er jo latterlig at de tok sjansen på å skrive kontrakt med ham
Hva er vitsen med en medisinsk test når ett årig prolaps sklir igjennom
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Så reklame for OBOS liga  på sumo nettopp En nydelig søt rolig versjon av 12 mann og kun fokus på Brann
Kjente det kriblet litt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Brann kan bli historiske; det første laget som vinner Obos-ligaen.
Gå av.

Koffert1

Quote from: Corran on March 21, 2015, 15:47:23 PM
Så reklame for OBOS liga  på sumo nettopp En nydelig søt rolig versjon av 12 mann og kun fokus på Brann
Kjente det kriblet litt


Fikk med meg dette. Nydelig.  I dag fikk jeg også med meg "vålerenga kjærke". Trist.

Yngve

Tenk deg kor trist når Levanger-versjonen kjem du..!

Xminator

Uansett om vi vinner 30 kamper i OBOS og tar cupfinalen i tillegg, så er årets sesong en skamplett på Branns historie. Klart, livet blir lettere med litt å juble for, men sinnet kommer så snart man ser en lenke om Brann og får 1divisjon klint opp i ansiktet.

Spelaren

Står vi med kongepokal og 30-0-0 etter årets sesong er det intet mindre enn en knallsuksess. Sannsynligvis vil også publikum, sponsorer og medier ha hausset oss noe ubeskrivelig opp i været. Fjoråret, derimot, vil bli stående igjen som et enda større spørsmålstegn.  :)

Men vi ender vel opp på femteplass, og ryker i fjerderunden.
Gå av.

Hatleking

Quote from: Spelaren on March 23, 2015, 08:55:19 AM
Men vi ender vel opp på femteplass, og ryker i fjerderunden.


Og det medan Hønefoss og Skarsfjord rykker direkte opp og Rune peiker nase til oss.

Xminator

Quote from: Spelaren on March 23, 2015, 08:55:19 AM
Står vi med kongepokal og 30-0-0 etter årets sesong er det intet mindre enn en knallsuksess. Sannsynligvis vil også publikum, sponsorer og medier ha hausset oss noe ubeskrivelig opp i været. Fjoråret, derimot, vil bli stående igjen som et enda større spørsmålstegn.  :)

Men vi ender vel opp på femteplass, og ryker i fjerderunden.


En ekte supporter vil skjemmes over å spille i 1. divisjon uavhengig av resultat...

Spelaren

En "ekte supporter" meg her og en "ekte supporter" meg der. Klart man skjemmes, men så får vi gjøre det beste ut av situasjonen. Ekte supportere kjøper partoutkort og medlemsskap. Sånn som meg.
Gå av.

krøvel vellevold

Rykker vi opp, så er det jo 2014 - ikke 2015 - vi skjemmes av.
Legg ned hele klubben!

krakra

Vinner vi cupen og rykker opp skal vi være happy. Da har vi ecup og greier neste sesong.

Giles

Quote from: Spelaren on March 23, 2015, 19:07:46 PM
En "ekte supporter" meg her og en "ekte supporter" meg der. Klart man skjemmes, men så får vi gjøre det beste ut av situasjonen. Ekte supportere kjøper partoutkort og medlemsskap. Sånn som meg.

Kjøp partoutkort, dropp medlemsskap. Vær en ekte supporter.

Corran

Quote from: Xminator on March 23, 2015, 19:00:41 PM
Quote from: Spelaren on March 23, 2015, 08:55:19 AM
Står vi med kongepokal og 30-0-0 etter årets sesong er det intet mindre enn en knallsuksess. Sannsynligvis vil også publikum, sponsorer og medier ha hausset oss noe ubeskrivelig opp i været. Fjoråret, derimot, vil bli stående igjen som et enda større spørsmålstegn.  :)

Men vi ender vel opp på femteplass, og ryker i fjerderunden.


En ekte supporter vil skjemmes over å spille i 1. divisjon uavhengig av resultat...

Eg skjemmes ikkje Koffor skal eg skjemmes? Eg gjorde en drit bra jobb for at de skulle holde seg. Var ikke min skyld at det ikkje gikk ;-)
Men liker det gjør eg ikkje
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: Giles on March 23, 2015, 20:32:32 PM
Quote from: Spelaren on March 23, 2015, 19:07:46 PM
En "ekte supporter" meg her og en "ekte supporter" meg der. Klart man skjemmes, men så får vi gjøre det beste ut av situasjonen. Ekte supportere kjøper partoutkort og medlemsskap. Sånn som meg.

Kjøp partoutkort, dropp medlemsskap. Vær en ekte supporter.


Noe dritt med de kvasi supporterne som engasjerer seg
Ekte supportere finner seg i det meste og sitter heller og slenger dritt om de fleste på nett

kanskje eg skal kjøpe medlemskap bare for å provosere Giles?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on March 24, 2015, 07:39:33 AM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Her-er-de-ulike-supportergrupperingene-507786_1.snd

Hvor hører du hjemme?:)


her var mye rart. Når ble forresten BGG hovedtyngden av Store Stå? De er gjerne de mest dominerende på å lage sanger, starte sanger, lage tifo, osv. Men "hovedtyngden" vil jo antagelig oppfattes som i antall. Og de utgjør da virkelig ikke flertallet på Store Stå.
Legg ned hele klubben!

ostraume

March 24, 2015, 08:29:38 AM #832 Last Edit: March 24, 2015, 09:05:44 AM by ostraume
" For Brann-toppene har det vært problematisk at folk som kommer rett fra supportergrupper, har jobbet for sin grupperings særinteresser, heller enn klubben som helhet."

Javel? Hva er egentlig våre sære interesser? At Stadionnavnet helst ikke skal selges? At gress er å foretrekke? At Mohn ikke bør bestemme over trenerforlengelser? Andre irriterende særegenheter vi ønsker å fremme?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: ostraume on March 24, 2015, 08:29:38 AM
" For Brann-toppene har det vært problematisk at folk som kommer rett fra supportergrupper, har jobbet for sin grupperings særinteresser, heller enn klubben som helhet."

Javel? Hva er egentlig være sære interesser? At Stadionnavnet helst ikke skal selges? At gress er å foretrekke? At Mohn ikke bør bestemme over trenerforlengelser? Andre irriterende særegenheter vi ønsker å fremme?


Sikkert BGGs ønske om ståplasser. En uting at det legges til rette for fansen.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: krøvel vellevold on March 24, 2015, 08:42:51 AM
Quote from: ostraume on March 24, 2015, 08:29:38 AM
" For Brann-toppene har det vært problematisk at folk som kommer rett fra supportergrupper, har jobbet for sin grupperings særinteresser, heller enn klubben som helhet."

Javel? Hva er egentlig være sære interesser? At Stadionnavnet helst ikke skal selges? At gress er å foretrekke? At Mohn ikke bør bestemme over trenerforlengelser? Andre irriterende særegenheter vi ønsker å fremme?


Sikkert BGGs ønske om ståplasser. En uting at det legges til rette for fansen.


Så lenge daglig leder ikke presiserer hva det dreier seg om, velger jeg å tro at supporterrepresentantene også tenker på klubben som helhet.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on March 24, 2015, 09:13:01 AM
Quote from: krøvel vellevold on March 24, 2015, 08:42:51 AM
Quote from: ostraume on March 24, 2015, 08:29:38 AM
" For Brann-toppene har det vært problematisk at folk som kommer rett fra supportergrupper, har jobbet for sin grupperings særinteresser, heller enn klubben som helhet."

Javel? Hva er egentlig være sære interesser? At Stadionnavnet helst ikke skal selges? At gress er å foretrekke? At Mohn ikke bør bestemme over trenerforlengelser? Andre irriterende særegenheter vi ønsker å fremme?


Sikkert BGGs ønske om ståplasser. En uting at det legges til rette for fansen.


Så lenge daglig leder ikke presiserer hva det dreier seg om, velger jeg å tro at supporterrepresentantene også tenker på klubben som helhet.


Nettopp. Når vi vil ha "supporterrepresentanter" inn i styret, så handler ikke det om å være maktsyke og vise oss frem. Hadde det vært målet, hadde vi stilt inn egne benkeforslag på hele styret.
Legg ned hele klubben!

Ordstyrar

"For Brann-toppene har det vært problematisk at folk som kommer rett fra supportergrupper, har jobbet for sin grupperings særinteresser, heller enn klubben som helhet."

Så lenge daglig leder ikke presiserer hva det dreier seg om, velger jeg å tro at supporterrepresentantene også tenker på klubben som helhet.


Viktig å skille snørr og bart. Det er journalistenes påstand, ikke et sitat fra daglig leder. Det Vibeke Johannesen siteres på er vel helt ukontroversielt. Det BTsportens folk skriver, er ofte ganske unøyaktig.

krøvel vellevold

Quote from: Ordstyrar on March 24, 2015, 09:44:08 AM
"For Brann-toppene har det vært problematisk at folk som kommer rett fra supportergrupper, har jobbet for sin grupperings særinteresser, heller enn klubben som helhet."

Så lenge daglig leder ikke presiserer hva det dreier seg om, velger jeg å tro at supporterrepresentantene også tenker på klubben som helhet.


Viktig å skille snørr og bart. Det er journalistenes påstand, ikke et sitat fra daglig leder. Det Vibeke Johannesen siteres på er vel helt ukontroversielt. Det BTsportens folk skriver, er ofte ganske unøyaktig.


Og de skriver vel heller ikke at det handler om dagens ledelse. Dette kan være noe som har vært oppfatningen tidligere av folk som forlengst er borte.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Greit nok. Jeg presiserer med en generalisering: Så lenge det ikke presiseres hva det dreier seg om, velger jeg å tro at supporterrepresentantene også tenker på klubben som helhet.
Tren på langskudd

krakra

March 24, 2015, 12:46:00 PM #839 Last Edit: March 24, 2015, 12:47:45 PM by krakra
Tolker det ikke som at det dreier seg om enkeltsaker, men måten disse blir behandlet på. At enkelte viser mer lojalitet til sine grupperinger enn til de organer de er valgt inn i. Johannessen har helt rett at når man er valgt inn i et styre eller en komite så kan man ikke fronte private syn på de sakene man behandler utad. Da er man en del av en enhet og skal være lojal mot denne. Uavhengig av hvor uenig man personlig er. Mulig Brann oppfatter det som at supporterne som er valgt inn i Brann bidrar i å motarbeide de vedtakene i Brann som de er uenig i, så fort det tar av seg "tillitsvalgt"-hatten. Sier man ja til å sitte i styre eller komite så frasier man seg retten til å ytre personlige meninger om relevante saker i offentlige rom. Med mindre man uttaler seg på vegne av det utvalget man representerer.

Det skal sies at flere av de som ikke representerer supporterne har strøket på dette. Barmen løy for media i et forsøk på å beskytte kompisen Bruun-Hanssen, andre styremedlemmer(med Sætre i spissen) gikk ut og tok konflikten i media. Så det er jo en ukultur som gjelder flere "fraksjoner".

Hvem som har vært kritisk til supporterne sier ikke BT. Det kan ha vært det tidligere regimet som har vært sure fordi supporterne ville at sjefskompisen RBH skulle vekk. Jeg tror også det var noen såre stumper etter Skarsfjord-sortiet. Dette kan de aktuelle lederne ha latt gå utover supporternes representanter innad i klubben uten at disse hadde vært med på motstanden mot Skarsfjord og RBH.

Det Johannessen sier er helt rett, og noe alle burde ta til etterretning. Hun trenger ikke være mer spesifikk. Det hun sier er prinsipper som er helt riktige, men som klubben har slitt med å følge. Det er ikke nødvendig at hun peker på enkeltgrupperinger eller enkeltepisoder, for det gjelder nok ganske mange.

krakra

Quote from: Lasaron on March 24, 2015, 10:36:19 AM
Greit nok. Jeg presiserer med en generalisering: Så lenge det ikke presiseres hva det dreier seg om, velger jeg å tro at supporterrepresentantene også tenker på klubben som helhet.
Så du mener at siden Johannessen ikke vil peke på noen spesifikke så uttaler hun seg om et ikke-eksisterende problem som er helt uaktuelt?

apop

Er det bare meg, eller forsøker Bergens Tidende veldig VELDIG hardt å få supporter til å bli et "belastet" begrep?

Lasaron

Quote from: krakra on March 24, 2015, 12:49:10 PM
Quote from: Lasaron on March 24, 2015, 10:36:19 AM
Greit nok. Jeg presiserer med en generalisering: Så lenge det ikke presiseres hva det dreier seg om, velger jeg å tro at supporterrepresentantene også tenker på klubben som helhet.
Så du mener at siden Johannessen ikke vil peke på noen spesifikke så uttaler hun seg om et ikke-eksisterende problem som er helt uaktuelt?


Nei, jeg mener at da vet jeg for lite til å mene noe om hvorvidt supporterrepresentantene ser på klubben som helhet, men at jeg antar at de gjør det.
Tren på langskudd

ostraume

Quote from: krakra on March 24, 2015, 12:46:00 PM
Det Johannessen sier er helt rett, og noe alle burde ta til etterretning. Hun trenger ikke være mer spesifikk. Det hun sier er prinsipper som er helt riktige, men som klubben har slitt med å følge. Det er ikke nødvendig at hun peker på enkeltgrupperinger eller enkeltepisoder, for det gjelder nok ganske mange.


Enig i at dette er rett. Problemet er at hun nevner  det i forbindelse med "supporterrepresentanter" og dermed indirekte shamer Samnøy og Reksten. Som du selv, helt korrekt, påpeker: Dette problemet er ikke noe der supporterrepresentantene utmerker seg negativt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Torvanger

Selv om Brann slår et svakt Sogndal er min holdning til Norling uendret. Mannen er rett og slett for veik, han blir helt rådvill med en gang Brann kommer under, han blir handlingslammet. Raus!

krøvel vellevold

Alle lag er bedre enn oss, inntil vi har møtt dem. Da er de elendige.
Legg ned hele klubben!

Corran

hehehe satt og tenkte det samme Krøvel
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Det er omtrent som den der "i alle andre byer kan de kjøre i rundkjøring" - som man kan finne både i Aftenbladet, Adresseavisen og i Bergens Tidende...
Gå av.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Hvis disse tre av ti kommer på kampene blir det likevel ganske bra...
Rød makt på Hansa

Go Up