• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2015

Started by osoerli, October 05, 2014, 23:04:59 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

February 05, 2015, 12:33:21 PM #650 Last Edit: February 05, 2015, 12:50:06 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Jeg tror ikke han trengte så mye hjelp av RBH for å få til dette. ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Og der det bekreftet at det var Trond Mohn. BA artikkelen er oppdatert.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

February 05, 2015, 13:21:26 PM #653 Last Edit: February 05, 2015, 13:35:14 PM by Gulløl
Quote from: dudo on February 05, 2015, 13:01:45 PM
Jeg tror ikke han trengte så mye hjelp av RBH for å få til dette. ;-)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

February 05, 2015, 13:34:48 PM #654 Last Edit: February 05, 2015, 13:37:11 PM by krøvel vellevold
Legg ned hele klubben!

krakra

Quote from: Gulløl on February 05, 2015, 13:21:26 PM
Quote from: dudo on February 05, 2015, 13:01:45 PM
Jeg tror ikke han trengte så mye hjelp av RBH for å få til dette. ;-)
For noe tull. Man kan være kritisk til båndet mellom RBH og Mohn i Brann, men så og si hele idrettsbergen har nytt godt av Mohns midler uten at det har vært styrt av RBHs sympatier. Jeg tipper det er tilfellet her og. Med en gang jeg leste at �sane ikke fikk spille på hjemmebane tenkte jeg at nå kommer nok snart Mohn på banen.


Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Lasaron

Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on February 05, 2015, 14:12:08 PM
Quote from: krøvel vellevold on February 05, 2015, 13:34:48 PM


Nå snakket jeg om tilskuere - ikke om Roalds Grill blir med på sponsorlasset om de spiller i Dalen.

Når det gjelder om de har potensiale for mer enn 400: Tja. Hvor mange hadde de i 2.div? 70? Hvor mange hadde de da de spilte i 1.div. for 13 år siden? Et par hundre?

Legg ned hele klubben!

dudo

Er det RBH som har ordnet alle bidragene til Tromsø også?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

Quote from: krøvel vellevold on February 05, 2015, 13:34:48 PM


Myrdal Gress er vel som namnet seier ein grasbane?  Det er vel betre for Brann enn kunstgraset pÃ¥ Varden?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on February 05, 2015, 15:37:11 PMNå snakket jeg om tilskuere - ikke om Roalds Grill blir med på sponsorlasset om de spiller i Dalen.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Spelaren

GÃ¥ av.

krøvel vellevold

Quote from: osoerli on February 05, 2015, 15:46:10 PM
Quote from: krøvel vellevold on February 05, 2015, 13:34:48 PM


Myrdal Gress er vel som namnet seier ein grasbane?  Det er vel betre for Brann enn kunstgraset pÃ¥ Varden?


Er vi virkelig bedre på gress enn kunstgress?
Legg ned hele klubben!

Northside

Quote from: krøvel vellevold on February 05, 2015, 19:55:19 PM
Er vi virkelig bedre på gress enn kunstgress?


Siste året var vi vel elendig på begge deler...

Synd IKEA-bussen ikke går til gamle IKEA. Der kunne du fått deg en gratis bortetur!

Lasaron

Quote from: Spelaren on February 05, 2015, 16:17:58 PM
Quote from: Lasaron on February 05, 2015, 14:46:02 PM


Hah. Du var bare redd for mye lengre reise :) .


Spelaren da, den var ufin :)

Jeg er ikke bare glad i Brann, jeg er også glad i fotball.
Tren på langskudd

osoerli

Quote from: krøvel vellevold on February 05, 2015, 19:55:19 PM
Quote from: osoerli on February 05, 2015, 15:46:10 PM
Quote from: krøvel vellevold on February 05, 2015, 13:34:48 PM


Myrdal Gress er vel som namnet seier ein grasbane?  Det er vel betre for Brann enn kunstgraset pÃ¥ Varden?


Er vi virkelig bedre på gress enn kunstgress?


Jevnt over har me vel det dei siste Ã¥ra.  Kanskje bortsett frÃ¥ i fjor dÃ¥ me var like rævva pÃ¥ begge deler.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krøvel vellevold

Quote from: osoerli on February 05, 2015, 22:05:12 PM
Quote from: krøvel vellevold on February 05, 2015, 19:55:19 PM
Quote from: osoerli on February 05, 2015, 15:46:10 PM
Quote from: krøvel vellevold on February 05, 2015, 13:34:48 PM


Myrdal Gress er vel som namnet seier ein grasbane?  Det er vel betre for Brann enn kunstgraset pÃ¥ Varden?


Er vi virkelig bedre på gress enn kunstgress?


Jevnt over har me vel det dei siste Ã¥ra.  Kanskje bortsett frÃ¥ i fjor dÃ¥ me var like rævva pÃ¥ begge deler.
Legg ned hele klubben!

dokken

Quote from: krøvel vellevold on February 05, 2015, 15:37:11 PM
Quote from: Nixon on February 05, 2015, 14:12:08 PM
Quote from: krøvel vellevold on February 05, 2015, 13:34:48 PM


Nå snakket jeg om tilskuere - ikke om Roalds Grill blir med på sponsorlasset om de spiller i Dalen.

Når det gjelder om de har potensiale for mer enn 400: Tja. Hvor mange hadde de i 2.div? 70? Hvor mange hadde de da de spilte i 1.div. for 13 år siden? Et par hundre?

Gepard


krakra

February 11, 2015, 17:01:39 PM #671 Last Edit: February 11, 2015, 17:05:03 PM by krakra

Kagain

Tror ikke de bryr seg så voldsomt. Antar at de mener de har gjort seg fortjent til det. Alle tre har jo en tid i verden vært såpass imponerende i tippeligaen at klubber fra andre land har kjøpt dem og gitt dem noen alldeles ublu lønninger. Hadde jeg blitt ansatt som noe til mange millioner hadde jeg vel antatt at det var fordi jeg var verdt det. Den eneste som kanskje legger noe ekstra med ære i potten er vel Pinnedyret så langt, men det er nok fordi at han begynner å dra på årene og kanskje tenker å bosette seg i Bergen. Samtidig som at han virker som en kar med mye samvittighet. Han har heller ikke innfridd siden han kom tilbake til Bergen og tenker nok at han kan mye bedre. De andre to vet jeg ikke, men de er begge litt "Klessetryner" som noen så elegant beskrev det. Inntrykket fra media er ikke like sympatisk som for pinnedyret, men igjen: det er fra media. Media har sin egen agenda, og den er jo å selge produktet. Bad guys selger nok mer aviser enn good guys.

Nixon

Quote from: krakra on February 11, 2015, 17:01:39 PMVil de jobbe knallhardt for å unngå å bli rundspilt og ydmyket av spillere som tjener 1/10 av dem?


Ingen av disse spillerne ønsker å være skadet. Det kan nesten virke sånn på noen av disse innleggene her. Om de ønsker å jobbe knallhardt gjenstår å se. Men det må jo nevnes at Pedersen sin skade kom fra knallhard jobbing i en treningskamp mot Fyllingsdalen i januar. Det kan kanskje være en pekepinn.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Spelaren

GÃ¥ av.

Nixon

Vel, OBOS-ligaen blir etter min mening ikke mer spennende selv om man justerer litt på et klassisk retorisk grep som journalisten har gjort...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Spelaren

Quote from: Nixon on February 12, 2015, 10:48:57 AM
Vel, OBOS-ligaen blir etter min mening ikke mer spennende selv om man justerer litt på et klassisk retorisk grep som journalisten har gjort...


Det er fortsatt en overdrivelse. Vi møter ikkje Rosenborg og Molde mer enn fire ganger per TL-sesong heller, og det er ekstremt å sammenligne dem med nyopprykkede lag frå andredivisjon. Rosenborg skal jo i år møte følgende sjarmerende motstand; Mjøndalen og Sandefjord.

Mens vi skal møte Fredrikstad, den gamle giganten! Og Sogndal, de elegante eplebøndene som alltid gir max!  ;)
GÃ¥ av.

dokken

For min del er Jerv og Levanger mer spennende enn enda flere kamper mot Sogndal, laget vi møter fire ganger i året og alltid sliter enormt med (ja, husker at vi vant i høst - men det var vel unntaket de siste årene).

Jerv og Levanger er i hvert fall noe nytt.

FFK er derimot litt gøy. De har Norges beste bortetribune og et skikkelig stadion. Anbefaler alle å dra på den bortekampen - selv kan jeg dessverre ikke.

olebrann3

Quote from: Spelaren on February 12, 2015, 10:33:11 AM


Høres mer spennende ut å møte Fredrikstad enn sarpsborg 08,

pidre

February 12, 2015, 16:37:07 PM #679 Last Edit: February 12, 2015, 17:50:57 PM by pidre
Saludar a los monos!

Lasaron

Quote from: dokken on February 12, 2015, 15:29:57 PM
For min del er Jerv og Levanger mer spennende enn enda flere kamper mot Sogndal, laget vi møter fire ganger i året og alltid sliter enormt med (ja, husker at vi vant i høst - men det var vel unntaket de siste årene).




Den der Sogndalmyten er seiglivet. Den gjelder bare på bortebane, men myten vil ha det til at det gjelder alt.

I serien, hjemme mot Sogndal, har det gått slik:
88 - seier
89 - seier
91 - U
92 - U
94 - seier
97 - seier
98 - seier
01 - seier
02 - tap
03 - seier
04 - seier
06 - U
11 - seier
12 - seier
13 - seier
14 - seier

I tilleg har vi møtt de, i denne perioden, én gang i cupen på Stadion. Da vant vi på straffer.

SÃ¥nn.
Tren på langskudd

aleksanderhjelleseth


Jose Arrogantio

Quote from: dokken on February 12, 2015, 15:29:57 PM
For min del er Jerv og Levanger mer spennende enn enda flere kamper mot Sogndal, laget vi møter fire ganger i året og alltid sliter enormt med (ja, husker at vi vant i høst - men det var vel unntaket de siste årene).

Jerv og Levanger er i hvert fall noe nytt.

FFK er derimot litt gøy. De har Norges beste bortetribune og et skikkelig stadion. Anbefaler alle å dra på den bortekampen - selv kan jeg dessverre ikke.


Møter vi Sogndal fire ganger i året ???

Klaus_Brann

Quote from: Jose Arrogantio on February 12, 2015, 18:56:45 PM
Quote from: dokken on February 12, 2015, 15:29:57 PM
For min del er Jerv og Levanger mer spennende enn enda flere kamper mot Sogndal, laget vi møter fire ganger i året og alltid sliter enormt med (ja, husker at vi vant i høst - men det var vel unntaket de siste årene).

Jerv og Levanger er i hvert fall noe nytt.

FFK er derimot litt gøy. De har Norges beste bortetribune og et skikkelig stadion. Anbefaler alle å dra på den bortekampen - selv kan jeg dessverre ikke.


Møter vi Sogndal fire ganger i året ???
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

Quote from: pidre on February 12, 2015, 16:37:07 PM
Trur det vert mange dramatiske kampar neste år med nye draktfargar, spelarar og dommarfjes og med cupen som den store gulrota.

Der var en ting jeg ikke har tenkt på Vi slipper mange av de samme dommerne ;-D Mao nye dommere å legge til hat. Gjerne litt mer urutinerte dommere som kan la seg presse litt av hjemme supportere. Flere tvilsomme avgjørelser (regner jo med at 1 div dommere er enda dårligere en elite dommere) som lager litt liv.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Det er veldig viktig for dommere med ambisjoner Ã¥ komme pÃ¥ godfot med Brann. Vi skal opp, og de ønsker Ã¥ dømme i eliteserien neste Ã¥r.  :)
Tren på langskudd

dokken

February 13, 2015, 10:27:37 AM #686 Last Edit: February 13, 2015, 10:29:48 AM by dokken
Quote from: Jose Arrogantio on February 12, 2015, 18:56:45 PM
Quote from: dokken on February 12, 2015, 15:29:57 PM
For min del er Jerv og Levanger mer spennende enn enda flere kamper mot Sogndal, laget vi møter fire ganger i året og alltid sliter enormt med (ja, husker at vi vant i høst - men det var vel unntaket de siste årene).

Jerv og Levanger er i hvert fall noe nytt.

FFK er derimot litt gøy. De har Norges beste bortetribune og et skikkelig stadion. Anbefaler alle å dra på den bortekampen - selv kan jeg dessverre ikke.


Møter vi Sogndal fire ganger i året ???


Vi har vel nesten alltid spilt minst én treningskamp mot Sogndal, i tillegg til serie. Det gjør vi i år også, 20. mars. Poenget mitt er bare at Sogndal definitivt ikke er en motstander som får blodet mitt til å bruse. Det samme gjelder Sandnes/Ulf - uansett divisjon. Jeg var på bortekampen i Sandnes i fjor, og tristere omgivelser for en elitekamp skal man lete lenge etter. Var maks 1700 til stede.

FFK, derimot, er det litt svung over - uansett hvor dårlig drevet den klubben er. De har dratt i gang en aksjon for å fylle stadion mot Brann 2. påskedag, og det kommer fort 8-9000 på den kampen.

Og de minste klubbene fra småbyer er så rare at det nesten blir gøy.

De kampene som virkelig får meg til å gjespe og stønne av fortvilelse, er kamper mot lag som Strømmen, Follo, Ranheim, Bærum - totalt intetsigende forstadsklubber uten noen som helst fotballkultur, sjarm eller stemning.

Spelaren

Quote from: dokken on February 13, 2015, 10:27:37 AM
Follo, Ranheim


To sjarmerende lag som har påført bartene noen sure cup-exiter.
GÃ¥ av.

Xminator


pidre

February 13, 2015, 14:15:40 PM #689 Last Edit: February 13, 2015, 14:30:02 PM by pidre
Saludar a los monos!

Lasaron

Quote from: pidre on February 13, 2015, 14:15:40 PM


Allereie kjenner eg hatet vekse mot vestkantklubben Bærum 


Haha! Her er det om å gjøre å hate. Jeg vil bidra til hatet ditt med å nevne at laget sikkert består av en gjeng med pappagutter, og alle har hårbånd. Ifølge Wikipedia vektlegger de dessuten en fysisk spillestil.
Tren på langskudd

Spelaren

Typisk sossete bærumsgutter å fokusere på kropp og muskler.
GÃ¥ av.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Kagain

Hurra. Da kan det bli party-skandaler. Alltid kjekt med en skandale eller to. Tennfjord tilbake og så videre. Dette er jo nesten som på det glade nittitall...

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Tore Strand har et underlig resonnement i dagens BT. Han er nemlig bekymret over hvor mange mål Brann har sluppet inn så langt i vinter, noe som forsåvidt er greit nok. Men han unnlater bevisst å ta med kampen mot Fana, fordi den var så B-preget. Ok, hvis Fana også stilte med et B-lag så er det greit, det vet jeg faktisk ikke. Men hvis Fana stilte med et like A-preget lag som FKF gjorde, da er det underlig at han ikke regner med den kampen. Fana kom jo langt over FKF på tabellen i fjor.
Tren på langskudd

Straffe!!!

Det føyer seg jo bare inn i rekken over tulle"journalistikken" Tore Strand fører.

Reagerte på det samme som Lasaron. Dersom det var Brann som var B-preget stilte de uansett førsteomgang som ble vunnet 5-0 med 6-7 spillere som ville være (høy)aktuelle for et serielag, i de to bakerste leddene og keeper:
Piotr i mål - Vindheim, Grønner og Demir i forsvar - Askar, Larsen og Birkelund (derav 6-7) på midtbanen.
De resterende plassene var dekket av Ulrik Edvardsen og Mathias Raum.

Spekulativt, som vanlig, av Strand og ingen tvil overhodet om at mannen som alltid har en agenda med det han skriver.

Nixon

Kan se ut som Strand har et poeng...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Spelaren

Lars Tjernås kommer i nær framtid kun trenge å finne forsterkninger på oldboys-lag som Bjøllebotn Beinbrudd og Helldalen Hoftebrudd.
GÃ¥ av.

TCAC

Det er i hvert fall en ekstremt takknemlig jobb å speide etter spillere som er bedre enn det vi har i dag.

Go Up